Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: AXR on March 02, 2023, 15:47:29 PM

Title: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 02, 2023, 15:47:29 PM
Salut. Am cumparat recent un Forester diesel din 2012. Functioneaza in general bine, dar am niste semne de intrebare.
1. Ambreiajul cupleaza foarte jos, asta ar fi prima chestie.
2. Schimbatorul de viteze nu este perfect cursiv, asa cum este la alte masini. Mi se pare ca inainte de intrarea levierului in fiecare treapta, trebuie facut parca un moment scurt de pauza in punctul mort, cam de o jumatate de secunda. La alte masini merge sa schimb viteza doar dintr-o miscare foarte rapida.
3. Cand schimb vitezele din a 3-a in a 2-a, am senzatia ca intra mai greu. Intra usor doar daca masina ruleaza cu viteza foarte mica, altfel am senzatia ca levierul se opune putin.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 02, 2023, 17:37:00 PM
dar de ce ai cumparat asa ceva ? :)
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Xander on March 02, 2023, 19:13:48 PM
Salut,

Felicitări pentru achiziție!
Poate vrei sa ii schimbi kitul de ambreiaj dacă are mulți km cu el.

Ai observat ca treptele 1 și 2 sunt de putere pentru mers in offroad ușor iar celelalte de viteza. Din acest motiv dacă nu ai viteza adecvată nu te lasă sa le cuplezi. Poate fi deranjant in oraș dar compensează pe coclauri.
In funcție de numărul de km sa ii schimbi lichidele și consumabilele dacă nu ai istoric verificat.

Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: MyKe on March 02, 2023, 20:47:19 PM
Până la kit, cere și o aerisire a ambreiajului atunci când schimbi lichidul de frână. S-ar putea să ai o surpriză.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 07:31:35 AM
Salut,

Felicitări pentru achiziție!
Poate vrei sa ii schimbi kitul de ambreiaj dacă are mulți km cu el.

Ai observat ca treptele 1 și 2 sunt de putere pentru mers in offroad ușor iar celelalte de viteza. Din acest motiv dacă nu ai viteza adecvată nu te lasă sa le cuplezi. Poate fi deranjant in oraș dar compensează pe coclauri.
In funcție de numărul de km sa ii schimbi lichidele și consumabilele dacă nu ai istoric verificat.

La asta m-am gandit si eu, ca viteza a 2-a e gandita la fel ca viteza 1, sa nu poti cupla levierul daca masina ruleaza prea repede.
Istoricul e verificat, masina are toate reviziile in tara la Twin Motors Cluj, dealer de Subaru. A avut un singur proprietar in tara, unul singur in Germania. Cumparata in primul an de la inmatricularea in Germania. Are acum 150000 km.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 07:32:55 AM
Până la kit, cere și o aerisire a ambreiajului atunci când schimbi lichidul de frână. S-ar putea să ai o surpriză.
Buna idee. Multumesc.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 07:45:14 AM
dar de ce ai cumparat asa ceva ? :)
Pentru ca mai sunt masini care au schimbatorul in felul asta: cand schimbi, levierul are o mica "pauza" in punctul mort. Si treptele 1 si 2 sa fie setate sa nu poti schimba daca ai viteza de rulare prea mare, astfel se protejeaza ambreiajul (se evita frana de motor).
Masina e inmatriculata in 2012 in Germania, cumparata apoi de unicul proprietar din Romania tot in 2012, in primul an. Deci a avut 2 proprietari: unul in Germania, unul in Romania. Proprietarul roman e dentist, foarte tipicar. I-a facut absolut toate reviziile la Twin Motors Cluj, reprezentanta Subaru, toate inscrise in cartea de service. Masina arata ca noua, a stat numai in garaj. Am cumparat-o la148800 km, pret 8350 euro.
Daca la revizie mi se va spune ca trebuie sa schimb ambreiajul, nu e absolut nicio problema. Masina am luat-o de o luna, nu am apucat sa merg cu ea in service.
Dar e posibil sa nu fie probleme, sa fie nevoie doar de o aerisire, asa cum imi spune cineva mai sus.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 03, 2023, 08:04:59 AM
ma refeream la diesel :)
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 08:10:06 AM
ma refeream la diesel :)
Pentru ca dieselul consuma undeva la 6%. Are cuplu mult mai bun turatii mici, in comparatie cu benzina, ceea ce e exact ce are nevoie un SUV (pentru pante, zapada, noroi, etc).
Atata timp cat se vor mai produce motoare diesel, vor fi prima mea optiune.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Mariansro on March 03, 2023, 09:51:13 AM
Se referea la diesel de Subaru...
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 03, 2023, 10:17:17 AM
Pentru ca dieselul consuma undeva la 6%. Are cuplu mult mai bun turatii mici, in comparatie cu benzina, ceea ce e exact ce are nevoie un SUV (pentru pante, zapada, noroi, etc).
Atata timp cat se vor mai produce motoare diesel, vor fi prima mea optiune.

yes of course :) diesel in general ... dar despre subaru diesel te-ai informat cat de cat ?
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 10:19:01 AM
Se referea la diesel de Subaru...
Si de ce sa nu cumperi un Subaru diesel? Eu cand m-am hotarat sa Forester diesel, m-a convins un tip intalnit in parcare la supermarket. L-am intrebat cateva lucruri despre consum, fiabilitate, etc.
Omul mi-a spus ca e absolut incantat de Forester diesel, si o avea de vreo 7 ani (facuse 85000 km cu ea). Era tot un diesel din 2012 si nu schimbase pe ea decat consumabile, nu avusese niciun fel de probleme.
Eu initial optam pentru Mitsubishi Outlander sau Jeep Compass, dar omul asta m-a convins sa iau Subaru Forester diesel.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 10:20:45 AM
yes of course :) diesel in general ... dar despre subaru diesel te-ai informat cat de cat ?
iti dau copy-paste la un alt raspuns pe care i l-am dat altcuiva:
"Eu cand m-am hotarat sa Forester diesel, m-a convins un tip intalnit in parcare la supermarket. L-am intrebat cateva lucruri despre consum, fiabilitate, etc.
Omul mi-a spus ca e absolut incantat de Forester diesel, si o avea de vreo 7 ani (facuse 85000 km cu ea). Era tot un diesel din 2012 si nu schimbase pe ea decat consumabile, nu avusese niciun fel de probleme.
Eu initial optam pentru Mitsubishi Outlander sau Jeep Compass, dar omul asta m-a convins sa iau Subaru Forester diesel."
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 03, 2023, 10:21:35 AM
Si de ce sa nu cumperi un Subaru diesel? Eu cand m-am hotarat sa Forester diesel, m-a convins un tip intalnit in parcare la supermarket. L-am intrebat cateva lucruri despre consum, fiabilitate, etc.
Omul mi-a spus ca e absolut incantat de Forester diesel, si o avea de vreo 7 ani (facuse 85000 km cu ea). Era tot un diesel din 2012 si nu schimbase pe ea decat consumabile, nu avusese niciun fel de probleme.
Eu initial optam pentru Mitsubishi Outlander sau Jeep Compass, dar omul asta m-a convins sa iau Subaru Forester diesel.

cauta un pic pe net .... sau chiar si aici pe forum (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1089.0.html) ... success !!! :)
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 10:22:39 AM
iti dau copy-paste la un alt raspuns pe care i l-am dat altcuiva:
"Eu cand m-am hotarat sa Forester diesel, m-a convins un tip intalnit in parcare la supermarket. L-am intrebat cateva lucruri despre consum, fiabilitate, etc.
Omul mi-a spus ca e absolut incantat de Forester diesel, si o avea de vreo 7 ani (facuse 85000 km cu ea). Era tot un diesel din 2012 si nu schimbase pe ea decat consumabile, nu avusese niciun fel de probleme.
Eu initial optam pentru Mitsubishi Outlander sau Jeep Compass, dar omul asta m-a convins sa iau Subaru Forester diesel."
Tu poate faci confuzie cu generatia anterioara de diesel, dinainte de 2011. Alea au avut probleme, cele de dupa nu au avut.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 10:24:39 AM
cauta un pic pe net .... sau chiar si aici pe forum (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1089.0.html) ... success !!! :)
Am cautat destul de mult pe net. Motoarele diesel de dupa 2011 sunt fff ok.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 03, 2023, 10:25:10 AM
Tu poate faci confuzie cu generatia anterioara de diesel, dinainte de 2011. Alea au avut probleme, cele de dupa nu au avut.

:)) nu fac absolut nici o confuzie .... informeaza-te ... 
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 03, 2023, 10:25:44 AM
Am cautat destul de mult pe net. Motoarele diesel de dupa 2011 sunt fff ok.

bine, iti doresc succes :)
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 10:34:35 AM
:)) nu fac absolut nici o confuzie .... informeaza-te ...
Pai, aia ti-am spus. Ca m-am informat. Motoarele diesel dinainte de 2011 au avut probleme. Si pe linkul ala pe care mi l-ai dat, cei cu probleme sunt cu motoare din 2009, 2010.
Motoarele diesel de dupa 2012 sunt fff bune.
Stiu ca iti place sa crezi ca platesti mult pe benzina ca sa ai un motor mai fiabil, dar aici chiar sunt mai documentat decat tine. Si crede-ma ca sunt destui cu probleme si la Subaru pe benzina. Daca vrei linkuri, iti dau cu zecile.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on March 03, 2023, 10:43:20 AM
Pai, aia ti-am spus. Ca m-am informat. Motoarele diesel dinainte de 2011 au avut probleme. Si pe linkul ala pe care mi l-ai dat, cei cu probleme sunt cu motoare din 2009, 2010.
Motoarele diesel de dupa 2012 sunt fff bune.
Stiu ca iti place sa crezi ca platesti mult pe benzina ca sa ai un motor mai fiabil, dar aici chiar sunt mai documentat decat tine. Si crede-ma ca sunt destui cu probleme si la Subaru pe benzina. Daca vrei linkuri, iti dau cu zecile.

:))) fff bune ... ok .. noapte buna :)
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 03, 2023, 10:49:58 AM
:))) fff bune ... ok .. noapte buna :)
Te macina tare ceva, prietene. Tu stii mai bine ce, poate ai facut o alegere gresita. Noapte buna.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Muttley on March 03, 2023, 11:06:34 AM
andea, n-ajuta cu nimic discutia, daca omul e incantat de alegere, lasa-l sa se bucure.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: MihaiFlorescu on March 03, 2023, 13:19:28 PM
Ce am face fara optimism? :)

On topic, uleiul in cutie cand a fost schimbat? Mai ajuta si asta, dar daca zici de pedala de ambreiaj, e clar ca e o combinatie de mai multe probleme.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 16, 2023, 09:35:31 AM
Ce am face fara optimism? :)

On topic, uleiul in cutie cand a fost schimbat? Mai ajuta si asta, dar daca zici de pedala de ambreiaj, e clar ca e o combinatie de mai multe probleme.
Tocmai am fost la service cu ea acum 2 zile, pentru revizia de 150 000 km. La unul dintre cele mai bune service din oras. Am evitat sa mai postez ceva pana la momentul asta.
Ambreiajul e OK, inca nu e uzat astfel incat sa necesite schimbarea. Nu stiu ce i-au facut, ca acum cupleaza putin mai sus.
Schimbatorul l-au verificat si e absolut OK, mi s-a spus ca un awd nu schimba la fel cu un autoturism 2wd (Skoda Octavia sau Ford Focus cu care eram eu obisnuit zilnic).
Am cerut sa puna si testerul pe ea, sa vad daca ar mai fi alte lucruri care nu sunt sesizabile: zero erori. De altfel o pusesem pe tester si ini ianuarie, cand am cumparat-o din Alba Iulia.
Una peste alta, totul e ok.
Multumesc, oricum, pentru opiniile voastre.
Drum bun, tuturor.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: MihaiFlorescu on March 16, 2023, 09:39:52 AM
Au reglat pedala. Altfel spus au facut sa nu mai simti problema :)

Pe tester nu are ce sa iasa. De fapt, de cele mai multe ori problemele nu se vad pe diagnoza ca la alte marci. Mai ales cand e vorba de o problema mecanica.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 16, 2023, 09:42:11 AM
Au reglat pedala. Altfel spus au facut sa nu mai simti problema :)

Pe tester nu are ce sa iasa. De fapt, de cele mai multe ori problemele nu se vad pe diagnoza ca la alte marci. Mai ales cand e vorba de o problema mecanica.
1. Ce problema sa nu mai simt?!?
2. Testerul am cerut sa il puna pentru alte eventuale chestii care nu se sesizeaza, asa cum am spus.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 16, 2023, 15:15:19 PM
Am fost curios sa caut motivul pentru care la service mi s-a spus ca schimbatorul de la awd e diferit (e mai lent) fata de cel de la 2wd (fwd sau bwd).

https://subaruidiots.com/how-to-shift-if-you-are-new-to-awd-or-a-manual-transmission/

La awd, schimbatul super-rapid de viteze (launch) este foarte daunator pentru masina. De ce? Pentru ca la 2wd, excesul de putere de la un astfel de condus agresiv se disipa in final in contactul dintre cauciuc si asfalt (rezultand eventual incalzire si uzura a cauciucurilor). Dar la awd, asa cum spune in articolul de mai jos (pag 1), puterea se imparte intre rotile fata si spate si nu va fi suficienta sa suprasolicite "grip-ul" cauciucului pe asfalt. Puterea in exces va suprasolicita, in schimb, diverse componente ale transmisiei.

"Is shifting different with an AWD car vs. a FWD or RWD car? One has to visualize the power transfer in a car to get a better understanding. In a FWD or RWD car, if you shift or launch the car too aggressively, the excess power is transmitted to the tire(s), which will spin. Put another way, excess power is “burned off” through tire smoke. In an AWD car, if you shift or launch the car too aggressively, the excess usually isn’t enough to overpower the tires’ grip. In this situation, the excess power must be absorbed somewhere else in the drive train. Though some drive train shock is normal, in an overload situation, excess power is transmitted to the various driveline components, which can accelerate wear and tear.

Where are the shifting differences most apparent? Starting off in first gear and the 1-2 shift are the most common causes of driveline shock. Obviously, there is reason to shift responsibly in every gear but these are the most commonly seen problematic shifting issues."
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Foreste on March 16, 2023, 22:57:25 PM
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 17, 2023, 11:48:48 AM
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Inainte sa o iau, chiar am vorbit cu un proprietar de Forester diesel din 2012. Luata la 150000 km din Germania. Pana la momentul ala ajunsese la 235000 km fara sa schimbe decat consumabile pe ea. Era entuziasmat de masina si mi-a recomandat-o.
Eu eram atunci orientat catre Mitsubishi Outlander, insa m-am informat din mai multe surse si am aflat ca multi au avut probleme cu Outlanderul si e la moda sa ii scoti arborele balansier, altfel ti se strica motorul in timp.
Chiar unii care vindeau Outlander imi spuneau ca are arborele balansier scos. Mi-o spuneau ca pe un fel de reclama. Pe de alta parte, si daca ii scoti arborele balansier, apar alte probleme.
Mergand mai departe, sunt jdemii de forumuri unde gasesti discutii legate de problemele Subaru pe benzina. La fel, gasesti probleme legate de Jeep Compass si alte masini catre care ma mai orientasem cand cautam sa cumpar un suv. Evident ca gasesti discutii despre orice fel de masina, in care lumea se vaita si cere sfaturi.
Concluzia: o sa ma conving personal, in timp, de ceea ce inseamna Forester diesel. Pentru ca cele mai multe informatii sunt in sensul ca, dupa 2011, motorul a scapat de probleme.
E evident ca proprietarii de Forester pe benzina isi lauda marfa, pentru ca sa se convinga ca nu platesc degeaba o avere la pompa de benzina cand alimenteaza masina.
Pana una-alta, masina e foarte OK. Am facut revizia de 150000 km, omul din service mi-a spus ca totul e in regula (de obicei ti se spune ca ai o groaza de chestii de facut la masina, ca sa le bagi lor bani in buzunar).
O sa va mai tin la curent, in timp. Pana acum am facut abia vreo 2000 km.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 17, 2023, 12:02:54 PM
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Uite pareri din 2010 despre Forester diesel vs Forester benzina. Pareri de la proprietari de Forester, pe forum de Subaru. Si ia in considerare ca asta ar fi fost cam in perioada cand inca se zice ca dieselul avea probleme, deci inainte de 2011. Foarte multi sfatuiesc sa se orienteze catre diesel.
https://www.subaruforester.org/threads/petrol-or-diesel.66666/
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: marr on March 17, 2023, 13:42:34 PM
Te rog sa nu te superi si sa iei ”de bun” ce spunea colegul @Foreste.
Are un Forester diesel de 12 ani - deci nu vorbeste in necunostinta de cauza.
Am avut si eu Subaru diesel (un Forester din 2008, caruia i-a bubuit motorul prin 2015 la 186.000 km - si un XV din 2016, dar pe care l-am tinut putin, cca, 1 an si 25k km). De atunci am trecut pe benzinare (tot Subaru, ca nu se putea altfel).
Deci, am ceva experienta cu masinile astea, stiu cum merge un boxer diesel si ce ranjet tamp ai pe fata cand il conduci. Dar stiu si ce probleme are - chiar la modul dur.
Sansa mea a fost ca, fiind primul proprietar si masini avand istoric de service complet in reteaua Subaru, producatorul sa-mi accepte inlocuirea gratuita a motorului.
Dar tot am stat 4-5 luni ”pe bara”.
Am mai tinut Foresterul cca 1 an dupa inlocuirea motorului, apoi l-am dat. Din cate stiu, masina se apropie acum de 250k km (daca nu si peste) si inca merge fara probleme.

Asa ca, despre Subaru diesel .... povestea e lunga !
Si da, au avut probleme mari cu prima generatie  Euro 4 (2008-2011), au avut probleme si cu generatia Euro 5 (2011-2016). Cine spune ca cele dupa 2011 sunt fara probleme, minte !
Aaaa, ca incidenta problemelor a fost (aparent) mai mica decat la prima generatie = este adevarat.
La fel de adevarat insa poate fi si faptul ca nici in prima generatie, motoarele nu crapau din prima zi - decesul survenea dupa un numar de ani si mai ales de km.
Dupa 2016, cele Euro 6 (cat le-au mai produs, pana prin 2018/2019) ori au scapat de probleme, ori sunt prea ”tinere” sa fi aparut problemele, ori chiar sunt cu adevarat safe.

Cam lunga introducerea, dar vreau sa intelegi ca, vorba unui clasic in viata: ”spera la ce-i mai bine, dar pregateste-te de ce-i mai rau”!
In consecinta, bucura-te de masina ca-i faina tare !
Dar nu uita sa-i dai ulei bun si la timp  - cartea spune la 15k km, recomandarea mea si a altor colegi este sa-l schimbi pe la 10k km.
Verifica si furtunele din compartimentul motor (cauciucul imbatraneste in timp) si n-ar fi rau sa ai pregatit un cot de intercooler - daca nu a fost inlocuit pana acum, poate crapa oricand.
Ca sa nu mai cauti pe aici, simptomele vestitului cot de intercooler crapat, sunt:
- lipsa putere (motorul intra in limp mode si nu se mai tureaza peste 2000-2500 rpm);
- Indicatorii VDC-off si Cruise Control incep sa clipeasca;
E simplu de schimbat, nu costa o avere, dar daca nu stii de unde-i necazul poate da ceva batai de cap !

Eu, cat am tinut Foresterul - cu exceptia ( ;D) motorului - singurele probleme le-am avut cu EGR-ul (nu mai retin daca l-am inlocuit sau doar a fost curatat) si mai sus pomenitul cot de intercooler (m-a chinuit 2-3 saptamani pana l-am dibuit). Si parca, ceva-ceva legat de injectoare (astea stiu sigur ca doar le-am trimis la curatat si recalibrat).
Aaaa - si amortizoarele SLS, s-au cerut la pensie undeva pe la 150k km. Le-am inlocuit cu un kit Pedders (la vrea aia erau super ok, dar in ultimii anii am inteles ca-s varza a la China).

PS: Link-ul ala catre discutii din 2010, fara suparar, dar e complet irelevant !
La vremea aia, dieselul de la Subaru abia aparuse de 2 ani, iar problemele serioase (si multe) au aparut dupa inca 2 ani !

PPS: Sfat: Nu sari in sus cand unii colegi de forum sunt mai acizi - accepta si parerile care nu-ti convin, ca in mod cert vei avea de castigat.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 17, 2023, 14:02:07 PM
Te rog sa nu te superi si sa iei ”de bun” ce spunea colegul @Foreste.
Are un Forester diesel de 12 ani - deci nu vorbeste in necunostinta de cauza.
Am avut si eu Subaru diesel (un Forester din 2008, caruia i-a bubuit motorul prin 2015 la 186.000 km - si un XV din 2016, dar pe care l-am tinut putin, cca, 1 an si 25k km). De atunci am trecut pe benzinare (tot Subaru, ca nu se putea altfel).
Deci, am ceva experienta cu masinile astea, stiu cum merge un boxer diesel si ce ranjet tamp ai pe fata cand il conduci. Dar stiu si ce probleme are - chiar la modul dur.
Sansa mea a fost ca, fiind primul proprietar si masini avand istoric de service complet in reteaua Subaru, producatorul sa-mi accepte inlocuirea gratuita a motorului.
Dar tot am stat 4-5 luni ”pe bara”.
Am mai tinut Foresterul cca 1 an dupa inlocuirea motorului, apoi l-am dat. Din cate stiu, masina se apropie acum de 250k km (daca nu si peste) si inca merge fara probleme.

Asa ca, despre Subaru diesel .... povestea e lunga !
Si da, au avut probleme mari cu prima generatie  Euro 4 (2008-2011), au avut probleme si cu generatia Euro 5 (2011-2016). Cine spune ca cele dupa 2011 sunt fara probleme, minte !
Aaaa, ca incidenta problemelor a fost (aparent) mai mica decat la prima generatie = este adevarat.
La fel de adevarat insa poate fi si faptul ca nici in prima generatie, motoarele nu crapau din prima zi - decesul survenea dupa un numar de ani si mai ales de km.
Dupa 2016, cele Euro 6 (cat le-au mai produs, pana prin 2018/2019) ori au scapat de probleme, ori sunt prea ”tinere” sa fi aparut problemele, ori chiar sunt cu adevarat safe.

Cam lunga introducerea, dar vreau sa intelegi ca, vorba unui clasic in viata: ”spera la ce-i mai bine, dar pregateste-te de ce-i mai rau”!
In consecinta, bucura-te de masina ca-i faina tare !
Dar nu uita sa-i dai ulei bun si la timp  - cartea spune la 15k km, recomandarea mea si a altor colegi este sa-l schimbi pe la 10k km.
Verifica si furtunele din compartimentul motor (cauciucul imbatraneste in timp) si n-ar fi rau sa ai pregatit un cot de intercooler - daca nu a fost inlocuit pana acum, poate crapa oricand.
Ca sa nu mai cauti pe aici, simptomele vestitului cot de intercooler crapat, sunt:
- lipsa putere (motorul intra in limp mode si nu se mai tureaza peste 2000-2500 rpm);
- Indicatorii VDC-off si Cruise Control incep sa clipeasca;
E simplu de schimbat, nu costa o avere, dar daca nu stii de unde-i necazul poate da ceva batai de cap !

Eu, cat am tinut Foresterul - cu exceptia ( ;D) motorului - singurele probleme le-am avut cu EGR-ul (nu mai retin daca l-am inlocuit sau doar a fost curatat) si mai sus pomenitul cot de intercooler (m-a chinuit 2-3 saptamani pana l-am dibuit). Si parca, ceva-ceva legat de injectoare (astea stiu sigur ca doar le-am trimis la curatat si recalibrat).
Aaaa - si amortizoarele SLS, s-au cerut la pensie undeva pe la 150k km. Le-am inlocuit cu un kit Pedders (la vrea aia erau super ok, dar in ultimii anii am inteles ca-s varza a la China).

PS: Link-ul ala catre discutii din 2010, fara suparar, dar e complet irelevant !
La vremea aia, dieselul de la Subaru abia aparuse de 2 ani, iar problemele serioase (si multe) au aparut dupa inca 2 ani !

PPS: Sfat: Nu sari in sus cand unii colegi de forum sunt mai acizi - accepta si parerile care nu-ti convin, ca in mod cert vei avea de castigat.
Nu sare nimeni in sus, nu mai repetati aiurea faza asta.
Eu am venit cu argumente, si cred ca destul de clare. Un motor proiectat prost crapa sub 100000 km, asta o poate spune orice om cu cap. Crapa in maxim 2-4 ani. Dieselul Euro 4 de la Subaru a creat probleme imediat, si de aia a aparut in dec 2010 motorul Euro 5.
Un motor care nu crapa pana la 150000 km inseamna ca nu are probleme de proiectare. Problemele care apar peste 100-150000 km sunt probleme legate de executia sau materialele de la unele piese (tratamente termice, abateri, micro-defecte, etc). Sau exploatare si intretinere proasta (revizii, uleiuri, suprasolicitari, socuri, etc).
La peste 150000 km e plin internetul de postari cu probleme, la fel de multe la toate marcile, inclusiv motoarele pe benzina de la Subaru.
Nu imi spui ca daca ai un Subaru diesel de 235000 km care nu ti-a facut probleme e posibil sa aiba un motor prost proiectat.
Motorul de la Skoda mea de serviciu a crapat la aproape 300000 km, dar asta nu inseamna ca a fost prost proiectat.
Iar referirile la motoarele Subaru diesel 2008-2010 sunt inutile, stie toata lumea ca motorul ala a avut probleme si a fost reproiectat, la fel cum au avut probleme multe alte marci din toata lumea.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Xander on March 17, 2023, 19:06:11 PM
Citește despre problemele motoarelor boxer benzina in general, Porsche și Subaru. Iar apoi gândește-te ca deții singura varianta de boxer diesel făcută de oricare  producător, cu tot ce înseamnă asta. Nu se merita comparația cu skoda.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 20, 2023, 07:11:39 AM
Citește despre problemele motoarelor boxer benzina in general, Porsche și Subaru. Iar apoi gândește-te ca deții singura varianta de boxer diesel făcut de orice producător cu tot ce înseamnă asta, nu se merita comparația cu skoda.
Scuze, nu am inteles prea bine ce vrei sa spui.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Xander on March 20, 2023, 08:05:13 AM
Scuze, nu am inteles prea bine ce vrei sa spui.
Important este ca îți place mașina și ești pregătit mental pentru un posibil eveniment neplăcut.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on March 20, 2023, 14:55:25 PM
Important este ca îți place mașina și ești pregătit mental pentru un posibil eveniment neplăcut.
Cu orice masina esti pregatit mental pentru posibile evenimente neplacute. De exemplu, una dintre masinile patronului meu este un Mercedes GLK vechi de vreo 12 ani, cu care a avut multe probleme.
Ideea e ca nu vad in comentariile la postarea asta vreo statistica comparativa intre Subaru Forester diesel si alte modele. Vad comentarii de genul "crapa motorul", dar nu se specifica in vreun fel ce crapa la motorul ala si o pondere aproximativa a motoarelor care crapa, comparativ cu alte motoare care crapa. Crapa arborele cotit? Este vorba despre generatia Euro 4, din perioada 2008-2010? E vorba despre alta generatie mai noua? Cam cate postari de genul asta exista despre generatiile mai noi?
Am mai spus: anul trecut motorul de la Skoda Octavia mea de serviciu a crapat la vreo 300000 km. Mai exact, un piston a strambat o biela si a spart blocul motor. Nu pot insa sa spun ca asta e o chestie specifica pt motorul Skoda, pentru ca am condus probabil alte 5-6 Skoda Octavia pana acum si niciuna nu a avut problema asta.
In concluzie: atata timp cat nu am imagine asupra a ceea ce inseamna "crapa motorul diesel de Forester" si nu am o statistica asupra ponderii in care motorul crapa in comparatie cu motorul pe benzina (sau in comparatie cu alte diesel de la alte firme, prefer sa nu cred mare lucru).
Din ce am vazut eu pe bloguri si forumuri pana acum, sunt o groaza de postari care se refera si la motoarele Subaru pe benzina (la fel cum sunt alte postari pentru orice alta marca si motor).
Apare, intr-adevar, clara problema arborelui cotit de la motorul diesel Euro 4 intre 2008-2010, dar despre urmatoarea generatie de motoare am gasit foarte multe informatii bune.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 10, 2023, 14:33:57 PM
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Am vorbit astazi la telefon cu un tip, Mihalcea Marian. Am aflat de el pe facebook, pe o pagina de Subaru Forester. Il cunoaste cineva de pe forum? Pare un tip serios.
Mi-a spus ca ranforseaza motoare diesel de Subaru, cu blocuri aduse din Slovenia. Eu tocmai dadusem mail in Slovenia sa intreb de cost ranforsare, dar nu am primit inca raspuns.
Ma tot gandesc sa strang 3200 euro si sa fac o ranforsare preventiva, sa scap de eventualitatea unei probleme la motor.
E cunoscut omul, a apelat cineva de pe aici la el?
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: marr on May 10, 2023, 16:16:26 PM
Parca-parca am citit ceva pe undeva, pe aici, despre lucrarile din Slovenia (sau Slovacia ?).
Dar nu mai retin daca era de bine sau de rau .... ca la momentul ala nu ma interesa subiectul.
Despre domnul in cauza eu unul n-am auzit si nu stiu absolut nimic.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Xander on May 10, 2023, 21:22:48 PM
Nu știu ce ar putea sa ranforseze. Când se strica blocul îl înlocuiești și aia e.De preferat cu bloc OEM, ca sa nu fie surprize ulterioare.
Dușmanul binelui e mai binele.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: andea79 on May 10, 2023, 21:45:06 PM
Nu știu ce ar putea sa ranforseze. Când se strica blocul îl înlocuiești și aia e.De preferat cu bloc OEM, ca sa nu fie surprize ulterioare.
Dușmanul binelui e mai binele.

Nu e chiar asa, cauza problemei este exact blocul OEM - au lasat prea putin material (aluminiu) sub inserturile alea care tin cuzinetii si aceea este zona care cedeaza usor si permite practic vilbrochenului sa flambeze intr-un final.
Cei din Slovenia inlocuiesc inserturile de fabrica cu altele mai mari si cu alta modalitate de sustinere/prindere .. gasesti cate poze vrei aici https://www.facebook.com/SubaruBoxerDieselbyKing/photos/?ref=page_internal
In principiu functioneaza dar nu este 100% infailibil - in final ca oriunde pot aparea erori de prelucrare/montaj ...
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 11, 2023, 09:27:46 AM
Eu am dat ieri mail in Slovenia, asa cum am spus, dar inca nu am primit raspuns. Ei fac blocuri ranforsate si le monteaza. Am inteles ca asigura si transportul masinii pe platforma, in costul total al lucrarii.
Tipul despre care v-am scris se numeste Mihalcea Marian, e din Bucuresti. L-am gasit pe facebook, pe Subaru Forester Romania. Aduce blocuri ranforsate din Slovenia si le monteaza. Cica a montat o gramada pana acum si are cerere continua. Daca ar avea 20 bucati acum, ar avea ce face cu toate.
Avea un comentariu pe facebook, unde spunea ca are o masina in lucru, cu ranforsare motor, pe care urma sa o vanda. Probabil ca si cumpara masini cu motor stricat, le repara si le vinde.
Mi-a trimis pe whatsapp poze si filme cu ceea ce lucra in momentul respectiv.
Ce mi-a spus e ca, daca faci schimbul de ulei la 10000 km sau chiar la 7-8000 km, ai sanse mari sa te tina motorul f bine.
Ma mai gandesc daca voi pune masina la vanzare, daca strang bani de ranforsare, sau daca pur si simplu merg inainte cu ea si ii fac schimburile f des.
Deocamdata am vreo 3000 km si merge impecabil. Mai vedem spre toamna, dupa ce mai merg cu ea in vara asta.
Am in plan Transfagarasanul, plus alte cateva maruntisuri.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: marr on May 11, 2023, 11:13:36 AM
Ma cam roade o intrebare: - ai idee cam la ce costuri totale se ajunge cu operatiunea asta (bloc ranforsat, transport, manopera, etc) ?
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: NicNic on May 11, 2023, 23:18:42 PM
Undeva pe la 6-7.000 de euro.
Fara sa pui la socoteala si alte anexe ale motorului ce poate (sau aproape sigur) vor necesita bani: injectoare, conducte de presiune, poate ceva senzori, pompa de vacuum, s.a.m.d..

La Visi, eu as schimba doar injectoarele. Pana acum, am schimbat unul singur si pare ca a fost un pas major spre mai bine.
Dar sunt al naibii de scumpe. Fiindca e singurul motor ce foloseste acest tip de injector.

Recunosc inca o data ca am bagat bani multi in Visi. Dar pana acum motorul nu a fost desfacut .... E cel care m-a convins sa iau masina, cand am testat-o prima oara.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 12, 2023, 07:14:51 AM
Va  spun cat ia tipul asta din Bucuresti. Se ajunge la 3200 euro, daca e distrus doar blocul motor. Daca omul a mai circulat dupa spargerea blocului si a distrus si arborele cotit, costa 3700 euro. Asta e costul pe care il percepe tipul asta din Bucuresti. Si a reparat la motoare, o groaza. Mi-a trimis o tona de poze si filme de la motorul la care lucra acum.
Nu stiu cine ar da 7000 euro sa repare o masina care l-a costat cu totul 6-9000 euro, cu cativa ani in urma. O masina care, fix inainte sa se strice motorul, poate avea valoare de revanzare de 5500 euro.
SUV-uri diesel din 2010-2013 costa 7-11000 euro (Nissan, Mitsubishi, Jeep Compass, Toyota RAV4 etc). Si motoarele Renault de la Nissan, sau motoarele de Toyota ajung la peste 500000 km fara vreo reparatie. La fel si motoarele VW cu care sunt dotate unele jeep Compass. Si poate mult peste 500000 km. Zilele trecute am mers cu un taxi Skoda Fabia care avea 475000 km si mergea perfect. si 475000 km in regim de taximetrie, sa ne intelegem. Echivalent poate cu functionare de 7-800000 in regim mixt sau extraurban.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: MihaiFlorescu on May 12, 2023, 10:23:15 AM
De ce crezi ca sunt atatea anunturi de dezmembrari sau masini complete la 2500 euro cu motorul in punga? De la un punct incolo nu mai are sens financiar sa schimbi motorul.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: NicNic on May 12, 2023, 13:01:15 PM
Pretul scris de mine este cel comunicat de AK Brasov.  Doar verbal.

Dar, intr-adevar, gasesti si mai ieftin.: https://www.olx.ro/d/oferta/motor-subaru-boxer-diesel-reconstruim-palieriiefectuez-si-reparatii-IDfrDb6.html

Pe site-ul firmei din Slovacia gasesti si preturi, daca nu ma insel. Erau functie de nivelul de echipare/revizionare a blocului motor.

Insa daca te apuci sa il desfaci, probabil ca setul motor se va adauga. Toate garniturile, parte din prezoane, etc.
Asa ca este foarte greu sa te incadrezi intr-un buget de 3-4.000 euro, cu totul. Parerea mea.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 16, 2023, 07:27:55 AM
Asta cu anuntul cu reconstruit palierii de fapt iti pune alti cuzineti, la 1500 euro. Am vorbit cu el. Si nu iti garanteaza nimic. E dezamagit de Subaru diesel, pentru ca el a cumparat o masina si dupa 1000 km i s-a rupt motorul.
La CLC Paint in Timisoara iti ranforseaza motorul si iti face toata reparatia cu 4200 euro. Garantie 2 ani.
Cel mai ieftin ramane tipul din Bucuresti, cu 3200 euro.
In principiu, o sa tin masina probabil o perioada, o sa am grija de ea si apoi o vand. Are 150800 km, abia am facut 3000 km cu ea, si merge perfect. I-am facut revizia la 150000 km, iar saptamana asta ii schimb uleiul la cutia de viteze.
In Buzau mai stiu vreo 5 posesori de Forester Diesel, cu kilometraj intre 240 k- 300 k. Sunt foarte multumiti de masina, nici nu au auzit ca ar putea avea probleme.
Probabil o vand in maxim 2 ani si apoi targetez un Jeep Compass sau un Mitsubishi Outlander.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 16, 2023, 15:40:29 PM
Pretul scris de mine este cel comunicat de AK Brasov.  Doar verbal.

Dar, intr-adevar, gasesti si mai ieftin.: https://www.olx.ro/d/oferta/motor-subaru-boxer-diesel-reconstruim-palieriiefectuez-si-reparatii-IDfrDb6.html

Pe site-ul firmei din Slovacia gasesti si preturi, daca nu ma insel. Erau functie de nivelul de echipare/revizionare a blocului motor.

Insa daca te apuci sa il desfaci, probabil ca setul motor se va adauga. Toate garniturile, parte din prezoane, etc.
Asa ca este foarte greu sa te incadrezi intr-un buget de 3-4.000 euro, cu totul. Parerea mea.
Tu vad ca ai un diesel din 2009? Ai avut probleme cu el? Cati km ai?
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 17, 2023, 14:57:53 PM
Azi am mai intalnit un posesor de Forester diesel, din 2012. Din Dambovita. 288000 km, schimburi ulei sub 10000 km. Cica uleiul la cutie nu il schimbase niciodata. Nu stiu ce sa mai cred.
Eu noroc ca am verificat in cartea de service, ca era uleiul schimbat la cutie la 60000 km si la 120000 km. Deci urmatorul schimb va fi la 180000 km. Era cat pe ce sa ma programez.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: MihaiFlorescu on May 17, 2023, 15:34:14 PM
Azi am mai intalnit un posesor de Forester diesel, din 2012. Din Dambovita. 288000 km, schimburi ulei sub 10000 km. Cica uleiul la cutie nu il schimbase niciodata. Nu stiu ce sa mai cred.

(https://i.postimg.cc/PqnSK67V/Adobe-Stock-376287323.jpg)


Era cat pe ce sa ma programez.

Sa nu il schimbi ca ii face rau. Ii place uleiul cat mai vechi. Recomandat sa il lasi dublu fata de cat se cere, mai ales la o masina de peste 10 ani.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Sorin03 on May 17, 2023, 19:11:11 PM
"Pe-afara" sunt unii cu peste 400k km cu diesel din 2010-2012 . Ce sa crezi...fiecare cu norocul lui. 😅. Ce rost are sa te " stresezi" ca domne' e Subaru diesel si sigur o sa iti crape motorul . Cred ca in afara de mine si Foreste nu prea mai sunt multi cu diesel pe aici. La mine, daca o sa crape ...il repar pe garantie..sau nu,  ii pun AT-uri , scot DPF-ul si o fac camper ...o tin pana cade tabla de pe ea. Daca nu crapa ....o mai tin 1-2 ani si imi iau modelul nou.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 18, 2023, 07:08:51 AM
(https://i.postimg.cc/PqnSK67V/Adobe-Stock-376287323.jpg)


Sa nu il schimbi ca ii face rau. Ii place uleiul cat mai vechi. Recomandat sa il lasi dublu fata de cat se cere, mai ales la o masina de peste 10 ani.
La masina mea, uleiul de la cutie si diferential a fost schimbat la 60000 km si 120000 km. Acum are aproape 152000 km, deci mai am inca aproape 30000 km. Am vrut sa il schimb saptamana asta, cerusem 2 oferte, noroc ca m-am uitat in cartea de service a masinii. Toate interventiile au fost facute la Tubman- Subaru Twin Motos Cluj, notate in carte.
Deci, cuvintele "e" de prisos.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 18, 2023, 07:11:57 AM
"Pe-afara" sunt unii cu peste 400k km cu diesel din 2010-2012 . Ce sa crezi...fiecare cu norocul lui. 😅. Ce rost are sa te " stresezi" ca domne' e Subaru diesel si sigur o sa iti crape motorul . Cred ca in afara de mine si Foreste nu prea mai sunt multi cu diesel pe aici. La mine, daca o sa crape ...il repar pe garantie..sau nu,  ii pun AT-uri , scot DPF-ul si o fac camper ...o tin pana cade tabla de pe ea. Daca nu crapa ....o mai tin 1-2 ani si imi iau modelul nou.
Al tau cati km are? Si din ce an e? Cati km ai facut tu cu el?
Am vazut ca mai e NicNic, cu diesel din 2009!!! Dar nu mi-a raspuns cati km are.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: Sorin03 on May 18, 2023, 11:37:42 AM
Tocmai ce am depasit 200k km,  2015, este Outback cu CVT, eu am mers vreo 60k. Masina de Arval leasing , cu istoric complet , revizii la timp... import Spania. Eu sunt foarte multumit de soba asta pe motorina !
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on May 19, 2023, 06:59:40 AM
Good luck!
Tocmai ce am depasit 200k km,  2015, este Outback cu CVT, eu am mers vreo 60k. Masina de Arval leasing , cu istoric complet , revizii la timp... import Spania. Eu sunt foarte multumit de soba asta pe motorina !
[/q
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: NicNic on May 19, 2023, 23:39:55 PM
Tu vad ca ai un diesel din 2009? Ai avut probleme cu el? Cati km ai?

Acum am depasit 173.000 km.
Motorul este nedesfacut. S-a inlocuit un injector, doar.
In rest, masina este umblata mai peste tot.
SI arata de zici ca a fost prin Ucraina, tot anul trecut.

Am jurnal de bord unde am descris cam cat am bagat in masina asta.
Title: Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Post by: AXR on June 06, 2023, 07:54:15 AM
Acum am depasit 173.000 km.
Motorul este nedesfacut. S-a inlocuit un injector, doar.
In rest, masina este umblata mai peste tot.
SI arata de zici ca a fost prin Ucraina, tot anul trecut.

Am jurnal de bord unde am descris cam cat am bagat in masina asta.
Succes, sa te tina fara probleme!