Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: iosint on September 15, 2016, 09:23:39 AM

Title: Problema Diesel
Post by: iosint on September 15, 2016, 09:23:39 AM
Buna, detin un Subaru Forester diesel manual 150 CP, an 2014, cumparata din Germania. :)
           Am urmatoarea problema: din cind in cind la schimbarea vitezei 2 in 3, 3 in 4  sau 4 -5 se simte un mic tremurat, masina nu trage pentru o secunda doua, se simte un mic lag masina nu trage liniar cade in bot daca ma exprim bine, parca masina nu are forta, se tureaza dupa care incepe sa traga face treaba asta mai multi km si pana in 20 km. Daca opresc scot cheie si pornesc din nou isi revine dar nu intotdeauna. Dupa ce isi revine masina simti o accelerare continua la schimbarea vitezei cum e si normal sa mearga. ;D
Cand face treaba aceasta observ un consum mai mare la acelasi traseu
           Face aceasta treaba aleatoriu nu am gasit nici un tipar face sa zicem la 90 km, 150 km, 1500 km, 400 km….
          Masina nu face distante scurte, nu prea e folosita in oras.Nu conduc subturat schimb la 3000-3500. Are 57.000km din care 30.000 cu mine. Nu stau in tara.
 A mai avut cineva aceasta problema(cred ca am descris bine problema)? ???
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: MihaiFlorescu on September 15, 2016, 09:36:46 AM
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2840.msg86102#msg86102

Citeste ultimul mesaj de pe pagina. Au mai fost si alti 2-3 colegi cu aceleasi simptome si problema a fost tot de la o conducta de aer, o cupla, un colier etc.
Daca nu este nici una, atunci mai vedem. Este un bun punct de pornire.

PS: O experienta similara si aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1731.msg82979#msg82979



Alta varianta poate fi volanta, dar eu zic sa verifici partea de aer mai intai. Cand schimbi viteza iei piciorul din acceleratie si atunci pierzi probabil toata presiunea de pe instalatie.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Foreste on September 15, 2016, 10:14:19 AM
Si la mine avea o pierdere de putere atunci cand am avut cotul de la intercooler fisurat: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=631.msg54926#msg54926
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 15, 2016, 10:41:01 AM
Mersi de raspunsuri le-am citit si le voi mai reciti. Sper sa ajung din nou la reprezentanta la service saptamana urmatoare. Masina a fost verificata si rasverificata pot spune a stat o saptamana la service acu vreo doua luni, binenteles ca nu a facut nici o problema.
    O sa le zic sa verifice furtunurile acelea desi mie greu sa cred ca nu au fost verificate deoarece mi-au schimbat turbina de o luna si acu de-o saptamina sunt in rodaj ca mi-au schimbat injectoarele si motorul (blocul motor) practic am masina noua ;D dar astazi de dimineata iar mi-a facut, cinstit mi s-au muiat picioarele. Cred ca inebuneste mecanicul cind ma vede iara :D
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: MihaiFlorescu on September 15, 2016, 10:54:15 AM
Pai e normal dupa ce se reface motorul. Nu este facut de roboti ca la fabrica pe banda de asamblare dupa proceduri stricte si control al calitatii la fiecare pas, este facut de un om.
Title: Răspuns:
Post by: Xander on September 15, 2016, 11:49:57 AM
Salutare , puteai sa începi cu partea ca ți-ai schimbat, turbina injectoarele și blocul motor. Era mai relevant. Cum a zis și Mihai cu primul link, asigurate ca filtrul de particule e ok. Adică face regenerări pasive și active iar uleiul de motor e și pentru filtru.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 15, 2016, 12:18:31 PM
Problema a inceput pe la cam 41000 km. Toate mi-au fost schimbate din cauza problemei care din pacate vad ca persista,
Pe testar nu a inregistrat nici o eroare. Ei zic ca is toate bune. Mai vedem. o sa intreb si de filtru de particule, iar de ulei ei stiu ce baga, toate lucrarile au fost facute la service subaru pe garantie
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 15, 2016, 13:09:14 PM
.....
    O sa le zic sa verifice furtunurile acelea desi mie greu sa cred ca nu au fost verificate deoarece mi-au schimbat turbina de o luna si acu de-o saptamina sunt in rodaj ca mi-au schimbat injectoarele si motorul (blocul motor) practic am masina noua ;D dar astazi de dimineata iar mi-a facut, cinstit mi s-au muiat picioarele. Cred ca inebuneste mecanicul cind ma vede iara :D

Dupa cum au mai spus si alti colegi si am scris si eu in postul indicat de Mihai: simptomele sunt similare celor aparute atunci cand a fost fisurat cotul de la intercooler.
Asta-i in partea de sus a motorului ( cel putin la mine), undeva in spatele intercoolerului.
Chiar daca au schimbat turbina si blocul motor, nu-i obligatoriu sa fi verificat si furtunele. Sau au facut doar o verificare vizuala, mai in fuga ...
Been there, done that !

Aaaa - si verifica si furtunele / coliere de la turbina !
Este posibil sa se fi slabit vre-un colier si sa se fi miscat furtunul de pe pozitia normala. Si atunci, fie turbina nu-si trage destul aer, fie nu trimite presiunea acolo unde ar trebui sa ajunga !

Am pierdut o multime de timp si mi-am facut nervii prastie din cauza amaratelor alora de furtune !

PS: Nu ti s-a aprins nimic in bord ?
Check Engine / VDC Off ?
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 15, 2016, 14:18:22 PM
Nu s-a aprins nimic in bord
O sa le zic sa verifice
mersi
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 15, 2016, 15:10:11 PM
Daca nu s-a aprins nimic in bord, este foarte probabil sa fie vre-un furtun de la turbina ( ori e fisurat, ori are vre-un colier slabit / sarit) .
Cand a fost cotul de la intercooler s-au aprins Check Engine + VDC Off.
Cand s-a slabit un colier si a sarit furtunul de la turbina - NU !

Cand ajungi in service, pune-i sa "ia la mana" toate furtunele din compartimentul motor !
Sunt niste porcarele care-ti pot da multe batai de cap si, daca le ignori, te apuci sa bagi o multime de bani in alte reparatii si inlocuiri inutile !
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Foreste on September 15, 2016, 17:11:19 PM
La mine NU s-a aprins nimic si era cat'a mai gaura in cotul ala. Doar la accelerare "datea in nas".
Vezi ca daca e doar o fisura, la inspectia cu motorul oprit se poate sa nu se vada pana nu deformeaza ad labam plasticul respectiv..
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 16, 2016, 11:40:46 AM
   Multumesc de raspunsuri.
  La sfarsitul saptamanii urmatoare am programare. O sa revin.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 16, 2016, 15:45:20 PM
.... mi-au schimbat turbina de o luna si acu de-o saptamina sunt in rodaj ca mi-au schimbat injectoarele si motorul (blocul motor) practic am masina noua ;D dar astazi de dimineata iar mi-a facut, cinstit mi s-au muiat picioarele. Cred ca inebuneste mecanicul cind ma vede iara :D

Acu' am citit mai cu atentie postul asta !

WTF !!?? Schimbat MOTOR la 2 ani vechime si doar 57.000 km !!???
Parca astea noi, euro V - Vi erau "rezolvate" !
Sa tina mai putin chiar decat alea vechile, euro IV care decedau dupa 120-130-180k km ??????

Poti da niste detalii, te rog ?
Sunt la 2 mm de a semna contractul pentru achizitia unui Subaru nou, diesel.
Inca mai am timp sa ma razgandesc .....
Multumesc !
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: moguai on September 16, 2016, 16:23:46 PM
poate a fost alta problema si nu clasicul vibrochen.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: dantt on September 16, 2016, 16:24:45 PM
Se pare ca problema colegului a venit la tzanc pentru tine marr.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 16, 2016, 17:44:30 PM
Da - daaaa !
Doar sa-mi dea si niste detalii: ce ? cum ? de ce ?

Deoarece eu, recitind acum cu mai mare atentie toate posturile de mai sus am remarcat urmatoarea fraza: "Problema a inceput pe la cam 41000 km. Toate mi-au fost schimbate din cauza problemei care din pacate vad ca persista,"
Si am ramas in ceata .......

Niste detalii -  cat mai multe de fapt -  pleaseeee !)
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 16, 2016, 20:48:31 PM
   Cam ce detalii? Masina am luat-o acu un an si ceva cu 34000 km din germania. Nu am avut nici o problema pana pe la aprox. 41000 km dupa care au inceput problema. Am tot fost la servici au fost cu ea in probe nu a facut probleme la ei. I-au curatat injectoarele in prima faza. nu a mai facut vreo 4000 de km. am avut liniste dupa care iar a inceput sa faca cam pe la 300 de km alteori mai putin. Au luat decizia sa-mi schimbe turbina. Problema a ramas iar dupa o luna au decis sa schimbe si motorul *blocul motor). Sunand sa vad daca masina este gata, imi spun ca injectoarele is trimise la verificat  si sa sun a doua zi. Nu stiu daca erau in parametri ca au luat decizia sa puna noi. si uite asa is in rodaj de o saptamana si ceva dar iar mia facut de 2 ori. Nu stiu ce sa zic,  saptamana viitoare am iara programare le zic sa verifice furtunurile si dpf. Din cautarile mele pe net in germania au mai avut masini cam cu aceiasi problema(nu ma stiu asa bine cu limba germana)
  Oricum imi place masina.
Daca ai ceva intrebari cu cea mai mare placere.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 16, 2016, 20:56:53 PM
Nu cred ca e vreo problema cu moatarele astea noi cel putin asa mi-a zis mecanicul. Nu au mai avut la servisul de acolo probleme cu motoarele astea noi. Poate is mai nenorocos cu masina ca mi-a picat si compresorul de la Clima dar l-au rezolvat in 2 zile. Asta e mai vedem.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 17, 2016, 14:32:04 PM
   Cam ce detalii? .... Nu am avut nici o problema pana pe la aprox. 41000 km dupa care au inceput problema. ... I-au curatat injectoarele in prima faza. ...... Au luat decizia sa-mi schimbe turbina. Problema a ramas iar dupa o luna au decis sa schimbe si motorul *blocul motor). .... injectoarele is trimise la verificat  ..... au luat decizia sa puna noi......
Daca ai ceva intrebari cu cea mai mare placere.

Scuza-ma, dar eu sunt complet in ceata !

Incerc sa recapitulez si te rog sa ma corectezi daca nu am intele corect:

1. Pe la 41,000 km a inceput sa faca figuri, care se manifesta prin pierdere de putere si sincope la accelerare. Problema apare in mod aletaoriu si nu a putut fi reprodusa in service.
Dupa oprirea si repornirea motorului, masina isi revine si merge in parametri normali pentru o perioada.
Apoi, fara un "tipar", o ia de la capat !
Pe tester, nu apare nicio eroare si nici nu ti s-a aprins niciun martor in bord.

2. Au verificat si curatat injectoarele - fara rezultat

3. Au inlocuit turbina - fara rezultat

4. Au inlocuit si motorul ( short block-ul / blocul motor) - fara rezultat

5. Au inlocuit si injectoarele - tot fara rezultat

Dupa fiecare operatiune de mai sus, problema a reaparut !

Acum, eu sper ca u facut toate astea in garantie si tu nu ai platit niciun ban !

Mie mi se pare o abordare cel putin ciudata !
Dupa cum am spus si eu si alti colegi mai sus, simptomele semnalate de tine sunt identice cu cele aparute si la mine si la altii atunci cand am avut cotul de la intercooler fisurat:
- masina merge bine si, dintr-o data, in mers, nu mai are putere. Opream motorul si dupa aia, o vreme, mergea ok. Pana o lua de la capat ...
Cu mentiunea ca, in cazul meu, se aprindeau si martorii "Check Engine" + "VDC Off". Iar pe tester imi aparea o eroare "Mass Air Flow".
In schimb, in cazul colegului Foreste, pare-se ca nu s-a aprins nimic in bord.

Si eu, in prima faza, am suspectat o problema la motor - dealtfel, chiar in perioada aia a si decedat motorul si a fost inlocuit.

Dupa inlocuirea motorului, verificat si curatat injectoare & turbina, cand am zis "GATA ! Am rezolvat-o !" ... problema a reaparut !
Cu ajutorul unui coleg binevoitor ( merci Wrangler !) am inlocuit debitmetrul de aer ( dupa codul de eraore, asta parea a fi !).
Problema a reaparut.

Am stat o zi intreaga la Autokino ( merci Calin !) si s-a verificat TOT - incepand cu turbina, presiunea generata de aceasta, desfacut si curatat senzorii de aer ( MAF si MAP) .... etc.
Intr-un final am descoperit problema - cotul de la intercooler era crapat pe aproape intrega lungime !
Faza nasoala este ca, inainte de asta, am ilocuit toate furtunele din compartimentul motor - mai putin cotul buclucas !

A doua faza, oarecum similara, a fost furtunele de la turbina.
Dupa un drum de cvre-o 250 km, dintr-o data, masina dadea in nas ! Daca o lasam sub 2000 rpm se scutura de sarea prin masina in toate directiile.
Tinuta peste 2000 rpm cu acceleratia calcata constant, nu mai zgaltaia, dar nici nu avea putere ... mergaea asa, catinel-catinel ! Si a si consumat ca la balamuc !
Problema - colierul furntunului ce pleaca de la turbina se slabise iar furtunul se miscase de pe pozitie. Cand acceleram usurel, datorita presiunii, era impins spre exterior iar o buna parte din aer mergea pe langa in loc sa ajunga in motor !
Fixat cum trebuie colierul si ... no problem !

A treia problema ( mai putin deranjanta de asta data) a fost un suierat continuu din zona turbinei.
Cand am verificat, colierul ce fixeaza furtunul la iesirea din intercooler spre turbina era ... lipsa la apel !
Inlocuit si colierul asta si ... liniste !
In ultimele doua situatii nu s-a aprins niciun martor in bord !

Ca atare, daca facem o analogie intre ce probleme am avut eu si problema cu care te confrunti tu, mie mi se par a fi similare ( daca nu identice).
Singurul meu semn de intrebare este dat de faptul ca, in cazul meu, masina, motorul si furtunele aveau peste  ani / 180.000 km si este normal ca un furtun de cauciuc, supus la variatii mari de temperatura si presiune sa cedeze.

Totusi, mi se pare ciudata abordarea celor de la service-ul unde ai dus tu masina.
Pe om il doare capul si tu-i faci operatie de cord ...

Acu, mai poate sa fie si o problema de DPF - dar asta, in mod normal, ar fi trebuit sa apara si in bord si pe tester.

Ce ar mai putea fi - zic si eu, fara a fi "de meserie" - vre-un bug prin calculatorul masinii  sau probleme la vre-un senzor !
Sa primesca computerul niste date eronate - e o probleme cu un senzor si el sa incerce sa "compenseze" - sau datele sa fie bune dar sa le interpreteze el gresit.

Oricum mi se pare ciudat faptul ca au inlocuit motor, turbina, injectoare, etc fara sa fi verificat in prealabil chestiile simple ( furtune, senzori, computer de bord).
Ori nu s-au mai lovit de problemele astea si nu s-au gandit la ele, ori au fi facut verificarile astea dar au omis sa-ti spuna ...
Acu' faptul ca ai totul nou sub capota nu poate sa te supere !
Sper doar sa rezolvi problema si sa ne spui si nou ce si cum !
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: andrei0241 on September 17, 2016, 14:59:48 PM
Daca e cum zici tu, vreun furtun, e putin probabil totusi ca problema sa dispara doar oprind si repornind motorul si sa nu reaparata decat peste cateva sute de km.
Evident ca verificarea furtunelor ar trebui sa fie primul lucru de facut inainte de a schimba injectoare/turbina/motor, dar probabil ca facusera si asta, dar clientul nu are neaparat cum sa stie
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 17, 2016, 15:27:58 PM
Daca e cum zici tu, vreun furtun, e putin probabil totusi ca problema sa dispara doar oprind si repornind motorul si sa nu reaparata decat peste cateva sute de km.
.....

Ba exact asa se intampla !
Bine, nu rulai niste sute de km dupa repornirea motorului pana sa reapara problema, dar 20-30-40 km faceam fara probleme.
De exemplu, prima data cand a facut asa, am oprit la OMV-ul de la intrarea in Turda. Am crezut ca-i de la motorina si am facut plinul acolo cu OMV MaxxMotion.
Am plecat si masina a mers perfect pana cu putin inainte sa se termine bucatica aia de autostrada la Gilau ( sunt in total cca. 43 km).
Si am mai experimentat asta si cu alte ocazii ( dar autnci nu faceam legatura) - dupa pornirea motorului, in functie de trafic si drum, putea merge bine 5-10-30 km.
Daca faci drumuri de 10-20 km intre opriri succesive ale motorului, este posibil sa mearga bine. Si problema sa apara doar cand faci un drum mai lung !
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Foreste on September 17, 2016, 17:32:24 PM
Cotul ala de IC are destula "carne" sa tina marginile crapaturii la presiune redusa. Cand bagi picioru'n acceleratie si ai o crestere considerabila de presiune (sau scadere?!?), crapatura se dilata (mda, ciudata asociere de cuvinte da' n-am alta) si iata pierderea. Confirm si eu ce a patit marr: merge destul de ok pana nu accelerezi mai tare.
Nu ca asta ar fi exact problema omului, insa daca asa ar fi, tot asa cum am zis s-ar intampla! :)
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 17, 2016, 19:33:00 PM
Eu as vrea sa aflu care-i service-ul ala.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 17, 2016, 19:42:57 PM
Mi-a placut si cum a descris interventiile la masina. E ca in bancul ala; nu s-a intamplat nimic cat ai lipsit, doar m-am taiat putin la deget incercand sa scot calul din grajd. Pai de ce l-ai scos? Luase foc de la casa care a ars scrum.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: andrei0241 on September 17, 2016, 19:46:57 PM
Eu as vrea sa aflu care-i service-ul ala.

Probabil tot in Germania e service'ul
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 17, 2016, 20:35:36 PM
In Austria, toate pe garantie
O sa vad saptamana urmatoare ce poate sai mai faca.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 17, 2016, 20:48:28 PM
As zice ca-s gasi vreo jumatate de ora de scris pe marginea acestui post.

On second thought, mai bine ma abtin.

Urmasii lui Ferry Porsche au schimbat un motor, o turbosuflanta si toate injectoarele pentru un furtun de intercooler?

Wirklich? Zi-mi macar ca nu te-au pus la plata aiurea. Ca pe Subaru cred ca i-a usturat curul. Pardon, fundul.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 17, 2016, 20:52:04 PM
Am scris ca au fost facute pe garantie
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 17, 2016, 20:59:49 PM
Cintit imi doresc doar sa mearga fara probleme, nu imi doream sa schimbe atatea la ea ei au luat decizia asta. In rest ii o super masina pentru ce imi trebuie mie (mai putin Yokohama Geolander ;D) dar nui bai ca intr-o luna punem alea de iarna
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 17, 2016, 21:24:28 PM
Mi-as dori sa li se faca alora un audit pe garantii, sa le gaseasca piesele si sa le tranteasca un charge back de sa le strepezeasca dintii!

Chiar as fi curios sa vad care ar fi justificarea din claim cu privire la inlocuirea short block-ului.

@marr, stai linistit, cred ca alora de la Stroh li se trage.
Title: Răspuns:
Post by: Xander on September 17, 2016, 21:52:25 PM
Mie mi se pare ca oamenii sunt proactivi și înlocuiesc tot ce este necesar ca sa fie clientul mulțumit. O atitudine sănătoasă vizavi de client. Nu contează detaliile din spatele înlocuirii, pentru client.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 17, 2016, 22:19:22 PM
No shit!

Poate ii vor inlocui diferentialul spate si radiatorul de clima data viitoare. Sigur clientul va fi in al noualea cer!
in treaba asta fabricantul pierde niste bani din cauza incompetentei unor prosti si tu nu vezi aici nici o problema?

Si da, clientul e multumit. De aia a si aparut pe forum, sa-si manifeste multumirea.

Title: Răspuns:
Post by: Xander on September 17, 2016, 22:34:15 PM
Nu vad de ce ar fi treaba noastră relația dintre service-ul austriac și Fuji. Și clientul nu mi s-a părut nemulțumit atâta timp cât service-ul este angajat sa ii repare omului agregatul. Poate sa ii schimbe și rotile.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Musiu on September 17, 2016, 22:44:19 PM
Daca am inteles bine, toate inlocuirile facute in haustria parca au venit de la sine si s-au facut foarte usor, pe cand in Romania lucrurile sunt mult mai complicate - ceea ce vroia si Sese sa sublinieze.
Sa speram ca vom ajunge si noi la nivelul haustriei si pe dealerii sa fie cat mai lutin stres. Ceea ce inseamna si clienti si mai fericiti.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: andrei0241 on September 17, 2016, 22:56:33 PM
Orice act d'asta de bunavointa gratuita costa bani, iar uneori poate insemna intarzieri pentru cineva care chiar are nevoie de inlocuirea unor piese pentru ca stocul e epuizat.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 17, 2016, 22:59:49 PM
Ceea ce spuneti voi e profund gresit. Probabil, retarzii aia din Austria profita de lipsa de implicare a fabricantului.

Nu poti ca dupa ce-ti scolarizezi personalul si-ti inveti documentatia sa dai asa gherle si sa scapi.

La Kia ni se face lunar auditul garantiilor, predam sau distrugem piesele schimbate. Unele dintre ele, in baza unor criterii, ajung la fabricant pentru expertizare. In unele situatii, acesta-si recupereaza banii de la furnizor.
Asa face cineva care are grija de banii lui. Toti suntem intr-un sistem si trebuie sa performam corespunzator. Daca nu o facem, platim.

Sigur ca aici e un forum si fiecare are dreptul la o opinie. Totusi, consider ca a vedea lucrurile doar din perspectiva clientului este profund gresit.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Forester on September 18, 2016, 08:36:46 AM
Poate dealer-ul austriac are mai mare putere financiara si si-a permis sa faca pe barba lui, in ideea de a analiza ulterior ce o fi in neregula si pastreaza piesele (inca bune, luate de pe masina) pentru alte situatii unde chiar va fi nevoie de ele. Poate Fuji nu a primit nici un claim de garantie.
Daca nu ma insel Radacini a facut asa pe la noi, cand functionau in paralel cu SMT-ul? Ma rog, cu rute si "radacini" mai gri...
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 18, 2016, 09:56:58 AM
Io sunt taaare curios care va fi rezolvarea problemei !
Daca intr-adevar este vorba despre un furtun ... va fi de haiul lumii !
Da, colegul @Iosint a avut, din pacate, o perioada de neplaceri, cum masina blocata in service si fara a se putea bucura de ea, dar, in final, s-a ales cu motor, turbina si injectoare nou-noute !
Eu unul, sincer sa fiu, m--as fi enervat teribil ! Pentru mine zilele in care masina este imobilizata inseamna nenumarate nepalceri + bani pierduti.
As innebuni sa stiu ca pentru o problema minora, dintr-o crasa incompetenta, as fi stat o lunga perioada de timp fara sa ma pot folosi de masina.
Dat fiind faptul ca problema inca persista, este evident faptul ca nu a fost o problema cu motorul, turbina & stuff !

Ma repet, sunt extrem de curios sa aflu finalul povestii !
Fara a fi de specialiate, eu cred ca-i vorba fie despre vre-un furtun, fie este o problema la partea electornica ( computer de bord, senzori, etc).

PS: Nu cred ca respectivul dealer austriac se scalda in bani si-si permite sa schimbe "pe barba lui" motoare, turbine si injectoare. Toate astea adunate ( + manopera aferenta) sar binisor de 10-15.000 Euro.
Cel mai probabil, Protectia Consumatorului lucreaza mult mai dur la ei si le-a fost teama de neplaceri mari de tot. Sau le-o fi fost frica de actiuni in justitie.
Si panica, daca-i combinata cu nestiinta sau incompetenta, poate duce la rezultate surprinzatoare !

Dar, chiar si asa, nu cred ca s-ar fi apucat sa inlocuiasca toate cele de mai sus de nebuni, fara sa fi avut o discutie ( macar informala), cel putin cu cei de la Subaru Europe daca nu chiar in Japonia.
Daca au facut asta, ii paste falimentul !

PPS: Imi vine tare greu sa cred faptul ca cei de la Subaru, dupa duda cu prima generatie de diesel, la peste 8 ani de cand au scos motorul asta pe piata, sa continue sa-l puna pe masini fara sa-i fi rezolvat toate problemele. In caz contrar, asta ar insemna pentru ei pierderi enorme atat de imagine cat si financiare ( nu cred ca marja lor de profit la o masina este mai mare decat costurile asociate inlocuirii unui motor ).

Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 18, 2016, 10:15:32 AM
     Si io is curios de rezolvarea problemei. Nervos am tot fost dar tot fara rost, sper sa rezolve problema oricare ar fi.
     In peroada cit masina era in service m-am dat cu un subaru xv diesel din 2015. Masina faina doar ca era varianta de 109 cai.
O sa continui povestea. Sper sa nu fie mai lunga :).
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: andrei0241 on September 18, 2016, 10:56:00 AM
Diesel de 109 CP la Subaru?  ???
Pe XV stiu doar de 1.6 si 2.0 benzina si 2.0 diesel
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: moguai on September 18, 2016, 11:15:18 AM
Lol
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on September 18, 2016, 11:45:04 AM
    ......
     In peroada cit masina era in service m-am dat cu un subaru xv diesel din 2015. Masina faina doar ca era varianta de 109 cai.
....

Motorul diesel de pe XV este acelasi cu cel de pe Foresterul tau ( poate doar sa fie Euro 6).
Subaru are un singur motor diesel care este montat pe Impreza, XV, Forester si Outback - 147 CP / 350 Nm.
Probabil, dupa cum spunea si Andrei, ti-au dat un XV cu motorul de 1.6 benzina.
Oricum, ma bucur sa aud ca ti-au dat masina la schimb nu te-au lasat pieton !
Frumos din partea lor !

Neaparat sa ne tii la curent cu evolutia situatiei si modul de rezolvare a problemei !
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Sese on September 18, 2016, 12:12:43 PM
@iosint prietene, nu te supara, dar cred ca daca-ti spuneau austriecii aia ca defectul vine de la o extorsiune a spatiului cosmic, i-ai fi crezut. Sper ca n-ai bagat motorina in XV-ul de 109 cai ;D

Hai ca mi-ai facut duminica mai frumoasa!

Ia povesteste tu distinsilor membrii ai forumului cum ai facut tu cand ai fost nervos!

Scuze, nu pot sa ma abtin!
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 18, 2016, 13:43:51 PM
      Nu stiu de ce vrei ma ma iei la misto, cred ca oricine se enerva daca era in locul meu si nu trebuie sa faci urit cand te enervezi, sa-i iei la bataie sau alte chestii. Sunt nervos pe situatie.    Cu oamenii se discuta civilizat, scuza-ma daca ti-am lasat impresia ca sint un salbatic.
    Chiar motorina am bagat in xv de 109 cai.https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/subaru-gebrauchtwagen/xv/ (https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/subaru-gebrauchtwagen/xv/)
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on September 18, 2016, 14:24:28 PM
109 kw = 148.24 hp
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Forester on September 18, 2016, 14:29:17 PM
Interesant, presupun ca dealer-ul ala stie ce vinde totusi.
Aici (https://subdiesel.wordpress.com/boxer-diesel/ee20-engine-info/) chiar se pomeneste despre diesel de 109 cai, nu stiu cat de incredere e site-ul, dar spune ca:
Quote
Max power    110 kW (150 PS, 148 hp) @ 3600 rpm
Forester, XV: 108 kW (147 PS, 145 hp)
In some countries for tax reasons reduced power options are available i.e. 81 kW (109 PS), 300 Nm
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: VN_CyL on September 18, 2016, 14:31:52 PM
Salut...super tare povestea.
Deja suna ca pe forum la Reno..." asa face toate..da-le draq de fiare".
Daca schimbau si toate piesele prin teava de esapament...chiar ca erau tari.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 18, 2016, 14:32:17 PM
http://www.subaru.at/modelle/subaru-xv/lineup/2-0d-comfort/ (http://www.subaru.at/modelle/subaru-xv/lineup/2-0d-comfort/)
BMESSUNGEN L x B x H: 4.450 x 1.780 x 1.570
MOTOR: Vierzylinder-Boxer-Dieselmotor mit Turboaufladung, DOHC, 16 Ventile
HUBRAUM: 1.998 cm³
MAX. LEISTUNG: 80 kW (109 PS) bei 3.600/min
MAX. DREHMOMENT: 325 Nm bei 1.600-2.200/min
GETRIEBE: 6-Gang-Schaltgetriebe
ANTRIEB: Permanenter Allradantrieb „Symmetrical AWD“
Title: Răspuns:
Post by: VN_CyL on September 18, 2016, 14:34:57 PM
109 kw = 148.24 hp
1cp = 0.736 kW....sau un cal-putere reprezintă forța necesară ridicării unui corp de 75 kg la înălțimea de un metru, în timpul de o secundă, și se traduce cu o valoare de 735,49875 W.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Dragosh10 on September 18, 2016, 14:45:06 PM
Eu știam următoarea formulă:
Kw x 1.36=cp
Daca folosim logica ta(care este corectă) avem
109ś0.736=148.0978
Deci basically same shit!  ;D  ;D  ;D
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: VN_CyL on September 18, 2016, 14:48:47 PM
Au scos Diesel de 110 hp?Ma uit pe fisa tehnica(link austrieci) si va ca ,cuplu motor este dat 325 Nm...deci exista sau bat campii cu site-ul ?
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 18, 2016, 14:56:07 PM
In Austria asigurarile la masini is in functie de cai putere, cred ca sint limitate din calculator fiind o strategie de vanzare din parte Subaru (dupa parerea mea). Oricum is mari asigurarile zic eu
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on September 18, 2016, 14:56:18 PM
În teorie e un singur motor diesel la Subaru cu aceleași specificații la toate modelele.
E o posibilitate ca acest motor să fie downgradat dpdv al puterii(pe hârtie sau chiar real) din motive de taxe în Austria.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: MihaiFlorescu on September 18, 2016, 17:43:19 PM
Iosint, se pare ca pe la noi nu se cunoaste specificul tarii de unde ai luat masina, deci prea multe sfaturi pertinente, altele decatcele primite pana acum nu cred sa mai primesti.

Si avand o varianta specifica tarii, posibil sa fie instalat un alt soft pentru acel motor, iar buba sa fie chiar softul care sa nu fie perfectat la fel ca cel standard.

Chiar si asa, asteptam cu interes rezolvarea si cred ca a fost o oportunitate sa mai aflam cum stau lucrurile prin alte tari.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: andrei0241 on September 18, 2016, 19:12:32 PM
Alt motor clar nu este, Subaru n'au reusit sa faca bine diesel din de 8 ani, nu se apucau sa faca un altul doar ptr cateva piete.
Cum zice si Mihai, nu e exclus sa fie din soft vreo problema, iar asta nu se poate depista cu diagnoza de reprezentanta si nici repara inlocuind parti mecanice

Am mai aflat ceva nou astazi.

Chiar sunt curios cum se va rezolva problema.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: andrei0241 on September 18, 2016, 19:13:14 PM
In Austria asigurarile la masini is in functie de cai putere, cred ca sint limitate din calculator fiind o strategie de vanzare din parte Subaru (dupa parerea mea). Oricum is mari asigurarile zic eu

E o chestie, il cumperi la 109, pui softul original si stai cu 150, asigurat la 109  ::)
Title: Răspuns: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Dragosh10 on September 18, 2016, 20:05:04 PM
In Austria asigurarile la masini is in functie de cai putere, cred ca sint limitate din calculator fiind o strategie de vanzare din parte Subaru (dupa parerea mea). Oricum is mari asigurarile zic eu

E o chestie, il cumperi la 109, pui softul original si stai cu 150, asigurat la 109  ::)
Tipic românesc!
But i totally agree  ;D  ;D  ;D
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 22, 2016, 09:58:54 AM
    Astazi trebuia sa ma duc dar s-a amanat toata treaba pe marti. Va tin la curent.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on September 27, 2016, 11:41:11 AM
Am ajuns la prima ora, maistrul mecanic bolnav, a ramas pe joi.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: mihai.mustata on September 27, 2016, 13:52:39 PM
e de poveste ce ti se intampla tie :)
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on October 04, 2016, 17:19:15 PM
  Am ajuns in sfarsit la service. Prea multe nu am ce sa spun. Am lasat masina, i-am spus despre furtunurile alea sa le verifice la mana. El mi-a spus ca sunt verificate dar se uita. Oricum el primise da la cei de la Subaru Austria ce sa ii mai faca si sa verifice, A zis ca ii schimba DPF si ceva potentiometru  sau sensor la acceleratie --- nu stiu ce ii aia ( cred ca  nu am inteles bine nu stiu) nu ma pricep la mecanica. Acum asteptam sa vedem ce va mai urma.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: Pfaizzzer on October 04, 2016, 17:57:19 PM
Cred ca este vorba de potentiometrul de pe pedala de acceleratie. Da pozitia pedalei.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on October 10, 2016, 16:43:30 PM
    Am luat astazi masina au schimbat dpf si debitmetrul de aer. Masina merge ok trage bine - sper sa ramana asa. Revin dupa ce mai fac ceva km. cu alte observatii.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: iosint on November 15, 2016, 22:37:54 PM
   Am facut peste 2000 km fara probleme. Cred ca toate au fost de la debitmetrul de aer. Asta e am masina noua. ;D. Urmeaza saptamana viitoare revizia de 60.000km.
va multumesc pt raspunsuri.
Title: Răspuns: Problema Diesel
Post by: marr on November 16, 2016, 07:57:39 AM
Bine ca au rezolvat !
E mishto totusi sa vezi ca nu doar la noi sunt Dorei in service ! Au schimbat jumate de masina pana sa ajunga la un rahatis de 20-30 euro !
Lucky you !

Multi km fara probleme cu "noua" masina ! ;D