Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Alex Dobre on April 02, 2017, 22:58:53 PM

Title: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 02, 2017, 22:58:53 PM
Salutare tuturor!

Sunt nou pe forum, nu sunt inca fan Subaru, dar sunt fan masini japoneze (hope it counts).

Am rezervat recent aceasta masina postata pe mobile.de. Din fericire a fost tatal meu prin zona respectiva din Germania si a putut sa plateasca o parte din bani. Urmeaza sa plateasca diferenta in cateva zile si o sa conduc si eu un Subaru Forester. Asadar o sa fac si eu parte din aceasta comunitate, sper sa nu va exasperez cu prea multe intrebari.
Sumar:
Mi-am dorit sa cumpar o masina second de familie cu mici abilitati offroad si am avut de ales intre urmatoarele modele, toate 2009/2010:
- Subaru Forester Diesel - The one
- Suzuki Grand VItara (A ajuns in finala cu subaru forester si mi-a placut mai mult subaru)
- Nissan Qashqai Diesel (Cam scumpa pentru o masina care e cam un Duster cu un interior mai placut)
- Honda CRV (Impozite/asigurari mari, cam nepotrivita in off-road din ce am vazut in review-uri)
- Toyota Rav4 (cam sportish, cam micuta, mortor 2.2 = impozite/asigurari mai mari)
Nu a fost o decizie foarte grea, mi-a placut foarte mult Forester, am gasit si un model care pare destul de intretinut, M-a convins pentru ca a bifat toate casutele (Spatioasa, pare o masina de familie, garda la sol ok pentru weekend-uri la cort, interior/exterior placut, motor de 2000, care e ok ca si impozit/asigurare in tara noastra). Ca sa fiu sincer, nu am studiat foarte mult inainte, nu am citit review-urile negative ale masinii, respectiv motorul boxer diesel. Ca idee am mai avut doua masini japoneze in trecut, ambele pe benzina: Honda Civic si Mitsubishi Lancer. Amandoua masinile au fost exceptionale, nu am schimbat nimic in afara de consumabile.
Asadar, sunt fan japoneze si mi-am dorit acest Subaru Forester, a fost jumatate platit inainte sa citesc toate chestiile negative legate de motorul boxer diesel. Pentru ca nu ma pricep asa mult la mecanica si nici nu am experienta cu masini Subaru, am doar cateva intrebari super simple:
1. Exista cineva care sa nu aiba problema cu motorul boxer diesel si daca da, cum a reusit si cum a ingrijit masina?
2. Am inteles ca sunt niste modele care au avut probleme si ca ar fi o problema din fabrica..Daca ar fi o problema din fabrica asumata, de ce nu s-au returnat toate modelele pentru a rezolva problema, fara sa astepti sa se strice de la sine?
3. Daca nu e problema din fabrica, ce pot face sa am grija de masina incat sa nu se strice motorul? (As putea sa fac schimbul de ulei/filtre si la 5000 de km daca e necesar, nu m-ar deranja asta)
4. Sunt din Craiova si nu prea am gasit informatii despre un service autorizat Subaru in orasul meu. Any ideeas? Daca nu o recomandare de service autorizat subaru din alt oras :)
5. Cum se conduce un Forester diesel all road? (Am cautat pe forum detalii specifice dar nu am gasit ceva concret, au fost doar niste idei postate si atat) Sunt interesat de, pornit de pe loc, mersul in oras, mers in afara, la cate ture se schimba viteza si asa mai departe..M-ar ajuta asta ca o sa vina tata cu ea din Germania si as vrea sa nu o aduca deja cu becurile aprinse in interior, dar si pentru perioada cand o sa merg eu cu ea :)
6. Legat de upgrade-ul ala de soft, am citit multe rubrici dar tot asa, nu a fost prea clar..Puteti sa imi ziceti si mie cum se procedeaza si ce imbunatatiri aduce masinutei?

Mai multe informatii despre masina achizitionata le regasiti mai jos, asa ca sa va faceti o idee..

a) Maintenance History of Subaru Dealers:

1. Customer service on 10.10.2011 at 41.798 km
2. Customer service on 04.02.2013 at 73.977 km
3. Customer service on 21.10.2013 at 90,326 km
4. Customer service on 03.07.2014 at 105.001 km
5. Customer service on 16.03.2015 at 119.833 km
6. Customer service on 05.11.2015 at 135.900 km
7. Fresh customer service on 24.11.2016 at 145.134 km (Acum tot numarul asta de km ii are, masina a stat la dealer cateva luni).

b) Masina are o garantie de 12 luni din momentul achizitiei (garantie care sincer nu stiu ce valoare are, avand in vedere ca e la dealer, nu la Subaru).
c) Origin: English edition - nu am inteles chestia asta deloc, adica masina e cu volan pe stanga, e facuta in japonia, dar scria english edition in anuntul de pe autoscout/mobile, aveti vreo idee ce poate sa insemne?

Va multumesc pentru rabdarea cu care cititi acest post si va multumesc anticipat pentru sfaturi.

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 02, 2017, 23:54:29 PM
(http://www.cutestpage.com/pictures/Cute_Smile_Pic.jpg)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: BOXER on April 02, 2017, 23:54:33 PM
Ai platit o masina inainte de a o testa ? :)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 03, 2017, 00:17:08 AM
A mers tatal meu cu ea 50 de km..mi-a zis ca merge super bine, nu are niciun defect estetic, totul e functional, motorul se auzea bine, full service history..am incredere ca e ok.
Tot el pleaca miercuri sa achite restul de bani si sa o aduca.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on April 03, 2017, 00:49:16 AM
Vezi ezac cum e cu garantia aia, nu de alta, da' sa nu ai nevoie daca e motorul original  ;)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2017, 10:26:22 AM
Singurele dieseluri din prima generatie pe care le stiu sa nu fi picat sunt niste modele Legacy sedan. Unul este userul Stefan si altul scuby.
Stefan stiu ca merge foarte linistit cu masina si nu foarte mult. Dar reviziile dese (sub 10.000 km).

Scuby stiu ca merge cu ea ca si cand ar fi benzinara. Schimba sus in ture, merge turat chiar si in afara orasului. A avut probleme cu diff-ul central schimbat si acum cu DPF-ul care ii da eroare iarna, dupa ce merge mai mult in oras. Revizii tot asa destul de dese.

Cam toti cu dieselul in stare buna am observat ca il lasa putin sa mearga la ralanti inainte de a pleca la drum.

In Craiova este userul FAB. A avut o impreza multi ani si poti sa iei cu el legatura pentru a vedea unde se ducea.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: marr on April 03, 2017, 10:54:37 AM
Confirm cele spuse de Mihai:
- Dieselul asta se conduce ca un .... benzinar! Adica se schimba sus in ture ( daca mergi "normal" la peste 3000 rpm, daca mai in forta - la peste 4000 rpm). Avand in vedere faptul ca vii de pe benzinare japoneze carora le plac turatiile ridicate, nu o sa ai o problema de acomodare !
- Ulei BUN si schimbat la 10.000 km ( sau chiar mai devreme). NU il lasa 15.000 km cum spune cartea.
- Legat de plecarea de pe loc - am sa repet vorbele unul clasic in viata: manevreaza pedala de ambreiaj ca si cum ti-ar fi "oo"-le sub ea !
Daca patinezi mult ambreiajul o sa-l schimbi mai des ... Dar oricum o sa-ti dai seama cand l-ai incins: PUTEEE !
- Up-date de soft - nu stiu la ce te referi, dar daca are toatte reviziile facute la dealer Subaru ar trebui sa aiba toate up-date-urile facute.
Ca sa fii sigur, eu zic ca, dupa ce ajungi in posesia masinii, sa-ti faci o programare la SMT Bucuresti ( ca-i mai aproape de tine) sau la Auto Kino ( daca ai chef sa faci si putin turism) pentru o revizie extinsa. Cu ocazia asta se va verifica si versiunea de soft instalata.
Din cate tin eu minte, urmatoarele up-date-uri de soft au fost "critice"
- unul pentru modificarea curbei de cuplu ( a rezolvat in buna masura problemele cu prajirea ambreiajelor)<
- unul pentru modificarea parametrilor care declanseaza regenerarea DPF-ului ( la inceput era setat sa porneasca regenerarea la un grad ridicat de unplere a filtrului de particule - undeva pe la 80 %; au coborat acest "prag" pe la 35 % = semnificativ mai putin probleme cu DPF-ul).
- unul pentru rezolvarea unei probleme ce se manifesta vara, la temperaturi ridicate, cand, cu clima pornita fiind, la reducerea vitezei ( de exemplu la intrarea intr-o intersectie sau sens giratoriu), motorul se balbaia si dadea sa moara. Sau chiar murea de-a binelea !
Dar toate aceste up-date-uri au aparut demult, in primii 2-3 ani de la lansarea modelului, deci ar trebui sa le cam ai facute.

Alte recomandari:
- scoate masina cat poti de mult la drum intins. Daca ai doua-trei saptamani de frecat exclusiv in oras, fa-ti timp si scoate-o la un drum mai lung, sa se dezmorteasca si sa poata sa-si faca regenerarea DPF-ului ( sa mergi minim 25-30 min la peste 2500 rmp)
- ca sa previi aparitia unor probleme neplacute si stressante, recomand ca la prima revizie serioasa, sa inlocuiesti si furntunele din compartimentul motor. Cauciucul are prostul obicei sa imbatraneasca. Daca nu toate, macar furtunul de la intercooler sr trebui sa-l ai in vedere ( asta, de regula, crapa primul si da o serie de simptome .... neplacute !).
- pentru protectia turbinei, dupa un drum mai lung, NU opri imediat motorul. Mai lasa-l sa merga in relanti macare 30 sec- 1 munut ( de exemplu, pana-ti aduni maruntisurile de prin masina). Bine, asta este o recomandare general valabila pentru motoarele cu turbina ...
In rest - sus in ture, motorina buna, ulei bun si schimbat des, filtrul de aer schimbat si el ( o sa vezi cum arata dupa 7-8 10.000 km parcursi in Romania !).
Si, desi nu-i foarte comod, recomand ca totusi reviziile majore sa le faci intr-un service specializat Subaru. Cel mai aproape de tine este SMT Bucuresti, apoi Auto Kino Brasov sau Trakia Sibiu ( pentru modelele pana-n 2012 au si ei expertiza, soft si oameni priceputi). Sau poate o fi fost si prin zona ta un service Subaru care sa mai aiba oamenii si interfata de diagnoza specializata.

PS: Sa fie intr-un ceas bun si sa te bucuri de masinuta !!!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: pmrazvan on April 03, 2017, 13:33:16 PM
pentru o interfata de diagnoza specializata incearca la reprezentanta Honda/Suzuki din Craiova -> singurii din Tg-Jiu care au asa ceva sunt reprezentanta Honda
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 03, 2017, 21:12:22 PM
Multumesc pentru sfaturi, o sa tin cont de toate cand intru in posesia masinii.
@andrei0241 Masina cred ca are motorul original pentru ca e cel Euro4, din cate am citit pe forum majoritatea celor cu probleme si cu motoare schimbate au acum euro5.

@MihaiFlorescu Wow, cunosti doar doi oameni care nu au avut probleme cu motorul asta..Asta inseamna ca procentul ala de 10/12 la suta la masini cu probleme e de fapt invers, 10/12 la suta nu au avut probleme. Ce e dubios e ca masina asta a dus 145000 de km fara sa se schimbe motorul.
Multumesc pentru sfaturi. Ca si idee, daca masina are reviziile la Subaru si o sa le fac in continuare la ei, sunt sanse sa se mai schimbe motorul daca dau de necaz?
Ca si idee, cat ar costa un motor de Subaru nou/second? As vrea sa stiu toate chestiile astea ca sa fiu pregatit mental si financiar just in case..

@marr Raspunsul tau e foarte complet, chiar ai acoperit tot ce vroiam sa stiu, thanks!

1. O sa schimb vitezele la turatii mari si o sa ii dau si perioada aia de relaxare cateva minute inainte sa plec/stationez. Iarna mai e nevoie de tratament mai deosebit, sau se aplica aceleasi principii?
2. O sa incerc sa schimb uleiul la 8000, inclusiv toate filtrele, nu ma deranjeaza...probabil o sa am ani in care nu o sa fac 8000 de km. Banuiesc ca o sa imi recomande cel mai bun ulei la reprezentanta, right?
3. Treaba aia cu ouale :) cred ca nu am inteles-o prea bine, zici sa nu apas ambreiajul pana la podea cand schimb viteza?
4. Legat de prima verificare ampla, cred ca o sa aleg service-ul Trakia din Sibiu (imi place orasul). Daca zici ca sunt si ok, e perfect.
5. Legat de udate-ul de soft, cum zici si tu, o sa aflu la prima inspectie la reprezentanta.
6. DPF, e ceva nou pentru mine, incerc sa inteleg cum functioneaza, m-am uitat recent la o chestie pe net https://subdiesel.wordpress.com/ecu-analysis/dpf-management/, nu am inteles mare branza, doar ca daca apar problemele o sa ma avertizeze martorul ala din bord, daca ajunge sa palpaie e grav. Ce se intampla cand se duce DPF-ul asta, poate strica si motorul?
Din cate am vazut, in graficul ala apar niste procente la partea de jos (vad acolo 85% ca incepe regenerarea aia banuiesc, dar daca zici ca dupa update incepe regenerarea la 35 % e destul de ok)
7. Sa dau comanda de furtunele alea de pe net si ma duc eu cu ele la reprezentanta, sau le au ei acolo? Ca sa fiu sigur, banuiesc ca trebuie sa ii sun dinainte sa ma prezint si sa le zic ce fel de revizie vreau sa fac..ca sa aiba timp sa comande tot ce trebuie, right?
8. Legat de alimentare, habar nu am la ce peco gasesc cea mai buna motorina, as avea nevoie de o sugestie, sa iau numai de acolo.. Am citit intr-un articol ca un tip facea doua plinuri cu motorina normal (nu stiu ce inseamna) si unul cu motorina cu aditivi (nu stiu iar ce inseamna)...ai idee despre ce e vorba?

Multumesc inca o data pentru sfaturile profi. Sper sa ma tina, initial am zis ca nu mai schimb masina 7 8 ani ca vreau sa prioritizez alte chestii, sper sa nu fiu nevoit sa o schimb. O s-o tratez cu respect! :)

@pmrazvan Legat de expertiza celor de la Honda, e ok sa fac asta? Adica nu imi afecteaza cumva isoricul ala de service Subaru pe care masina il are?
Mersi pentru sugestie, iau orice chestie in calcul si la final aleg ce mi se pare ca e mai intelept.



Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on April 04, 2017, 01:13:09 AM
Pusese un coleg niste sume pentru un rebuild de diesel. De curiozitate adunasem sumele, sarea bine de 10k euro, de aceea si sunt multe, mai ales la nemti, la ~3500 la vanzare, cu motoarele pocnite
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: marr on April 04, 2017, 08:58:25 AM
....

......
2. O sa incerc sa schimb uleiul la 8000, inclusiv toate filtrele, nu ma deranjeaza...probabil o sa am ani in care nu o sa fac 8000 de km. Banuiesc ca o sa imi recomande cel mai bun ulei la reprezentanta, right?
3. Treaba aia cu ouale :) cred ca nu am inteles-o prea bine, zici sa nu apas ambreiajul pana la podea cand schimb viteza?
4. Legat de prima verificare ampla, cred ca o sa aleg service-ul Trakia din Sibiu (imi place orasul). Daca zici ca sunt si ok, e perfect.
5. Legat de udate-ul de soft, cum zici si tu, o sa aflu la prima inspectie la reprezentanta.
6. DPF, e ceva nou pentru mine, incerc sa inteleg cum functioneaza, ......
7. Sa dau comanda de furtunele alea de pe net si ma duc eu cu ele la reprezentanta, sau le au ei acolo? Ca sa fiu sigur, banuiesc ca trebuie sa ii sun dinainte sa ma prezint si sa le zic ce fel de revizie vreau sa fac..ca sa aiba timp sa comande tot ce trebuie, right?
8. Legat de alimentare, habar nu am la ce peco gasesc cea mai buna motorina, as avea nevoie de o sugestie, sa iau numai de acolo.. ......


Incer sa-ti raspund la intrebarile de mai sus ( atat cat ma pricep):
2. Depinde ce inteleg ei prin "cel mai bun".
Daca vei merge la Trakia, cel mai probabil o sa-ti puna Mobil 1 ESP Formula. Este un ulei absolut OK ( eu am mers aproape exclusiv cu asta).
3. Ha-ha-ha ! Faza cu ouale .....
Nu inseamna sa nu calci pedala pana la capat de cursa ( dimpotriva) !. Ideea este sa nu stai cu piciorul pe ambreiaj mai mult decat este efectiv nevoie ca sa schimbi vitezele !
4. Sunt OK. Daca vrei, iti trimit datele de contact prin PM. Si poti sa le spui ca vii din partea mea ( sunt client veeechi).
5. Neaparat sa le spui sa verifice asta ! Desi, nu cred sa nu le aiba facute deja in Germania.
6. Principiul de functionare al DPF-ulu, la nivel teoretic, este destul de simplu.
Practic, avem un filtru ce retine particulele rezultate in urma arderii motorinei. Cand gradul de umplere al filtrului atinge o anumita valoare presetata, computerul de bord comanda asa numita regenerare activa. Respectiv, incearca sa creasca temperatura din foltru pentru a se produce arderea particulelor adunate acolo. Acest proces poate fi sesizat cu usurinta deoarece  va ceste turatia motorului si va fi mentinuta ridicata chiar daca tu nu calci pedala de acceleratie iar, uneori, va scoate si fum.
Daca folosesti masina preponderent extraurban nu vei avea probleme cu DPF-ul. Probleme pot aparea la utilizare preponderent in oras, pe distante scurte.
In aceste conditii, temperatura filtrului nu va ajunge la valori suficient de ridicate pentru a se produce arderea particulelor. SI se mai poate intampla sa nu-ti dai seama ca masina a intrat in modul de regenerare al DPF-ului si sa opresti motorul, intrerupand astfel procesul.
Daca tot mergi in service, roaga-i sa veriofice si gradul de umplere al DPF-uliui si, daca este cazul sa-i faca o regenerare fortata. Dar, daca vii de la Craiova pana la Sibiu nu cred sa fie cazul - probabil isi va face regenerarea pe drum ...
7. Poti sa ti le comanzi si pe net ( cauta pe aici ca au pus unii colegi codurile respective). Sau ia legatura cu userul @Foreste sa-ti recomande unele din silicon ( stiu ca el si-a pus asa ceva).
Oricum, este bine sa le spui ce vrei sa faci la masina ca sa aiba toate piesele si consumabilele pregatite - just in case !
8. Referitor la motorina - parerile sunt impartite.
Eu, de exemplu, la Forester, am alimentat aproape exclusiv de la OMV. Vara cu cea standard, iarna cu cea aditivata. La XV nu am pus decat adivitata ( am vazut ca asta are continut redus de biodiesel si pe capacul rezervorului scrie mare NO BIODIESEL). Am alimentat de vre-o doua ori si de la Petrom sau Rompetrol si a fost OK.
Nu am alimentat niciodata de la Lukoil.

Daca mai ai intrebari si am raspunsuri - cu placere !
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 04, 2017, 22:07:05 PM
Multumesc inca o data pentru sfaturi. O sa incerc sa merg cu ea cat mai rar in oras, poate mai iau o masina pe benzina la 1000 de euro sa o folosesc in oras..
Pana una alta iau orice chestie in calcul, am inceput sa ma interesez deja de motoare si alte chestii, desi nu am mers nici un metru cu masina :)
Am vazut cateva postari pe net cu motoare Euro5 la dezmembari..Pretul era pe la 2000 2500 de euro.
Legat de reparatia motorului, chiar nu exista un mecanic in tara sa le poata repara cand crapa?
Mi-e greu sa cred ca in 2017 nu se pot rezolva problemele astea mecanice..

Daca masina are reviziile facute si sa zicem ca imi crapa motorul, oare nu primesc si eu un motor nou de la reprezentanta? Sau nu se mai practica..?


@marr O sa te contactez in privat pentru contacte si recomandari atunci cand ma pregatesc sa le fac o vizita astora de la Trakia Sibiu. Thanks!

De curios, tu acum tot subaru cu motorul boxer diesel conduci?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 04, 2017, 22:21:18 PM
Legat de reparatia motorului, chiar nu exista un mecanic in tara sa le poata repara cand crapa?
Mi-e greu sa cred ca in 2017 nu se pot rezolva problemele astea mecanice..

cauta detalii/poze despre ce si cum crapa si te lamuresti singur :)
se rupe vilbrochenul/arborele cotit care la randul lui rupe bucati din bloc pe interior ... adica efectiv nu ai ce repara , ai nevoie de alt bloc motor/ alt vilbrochen, biele ..etc..
mecanici gasesti ... doar sa le dai si piesele necesare ...
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 04, 2017, 22:29:56 PM
Inteleg, o sa fie fun. Imi faceam planuri ca o sa plec prin concedii prin tarile non eu..cred ca o sa umblu mai local, prin zonele astea frumoase..Sibiu, Brasov..unde au si service-uri :)

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Foreste on April 05, 2017, 00:23:56 AM
Informatiile de care ai nevoie vin de la cei care au trecut prin experiente proprii cu Boxer Diesel. @marr este unul dintre ei. Pana iti raspunde el, iti pot spune eu ca acum conduce al doilea boxer diesel, luat dupa experienta neplacuta cu cel anterior. Mai mult decat atat, il mai are si pe acela.

Pentru a te mai binedispune, afla ca daca poti dovedi ca nu a fost umblat la motor ("tuning", eliminare DPF si alte alea) si ai reviziile la timp, sunt sanse mari ca in cazul in care crapa sa poti sa il inlocuiesti cu unul nou cu costuri aditionale minime.

Singurii mecanici in care poti sa ai incredere in cazul in care ai probleme serioase cu motorul, sunt exclusiv cei de la (fostele) reprezentante. Basca faptul ca daca nu vrei asta mortis, nu tre' sa le dai tu piese ca sa isi faca treaba, ci iti vand ei tie.

Daca ajungi vreodata la o operatiune de asa mare anvergura ca schimbarea blocului motor, cred ca mai indicat este sa fii pe mana unuia care a mai desfacut boxer diesel in viata lui.

Contrar parerilor benzinosilor aici pe forum, care altminteri imi sunt amici si chiar prieteni o parte dintre ei, boxer diesel este un motor care ofera performante bune si ingrijit la timp (consumabile, etc) si turat normal, te va tine suficient cat sa-l placi neconditionat. Vorbesc din proprie experienta.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 05, 2017, 01:12:03 AM
Salut, chiar iti citisem articolul de be blog acum cateva zile..
Legat de modelele astea cu probleme, am o singura nelamurire..

Ce au adus in plus la motoarele noi fara probleme?
E mult upgradat, sau e pur si simplu o piesa care nu se mai rupe asa de des pentru ca e facuta din alt material sau ca are alte dimensiuni (presupun ca e ceva de genul)?
As prefera oricand sa schimb ceva pentru a preveni treaba aia nasoala..iar daca e vorba de o piesa din motor, de ce n-as schimba-o preventiv? De ce a asteptat toata lumea sa se strice motorul, ca apoi sa se rezolve cu unul nou?

Sincer as prefera asta decat sa stau cu teama ca se strica motorul pe autostrada "in the middle of nowhere" cu sotia si copilul in masina..
Nu sunt ipocrit, se poate intampla sa se strice orice masina, oricand..dar parca e ciudat cand stiu ca e cam inevitabil..

O sa aflu toate detaliile legate de istoricul masinii (inclusiv daca sa umblat la motor) cand ma duc sa ii fac o verificare foarte amanuntita.
Cei din Sibiu, Trakia, sunt ok pt un diagnostic si o comunicare deschisa, eventual o discutie legata de posibila inlocuire a motorului in caz de hazard?

Nu credeam ca o sa pun atatea intrebari cand am pus primul post..ma gandeam ca daca imi raspundeti la primele sunt satisfacut..aparent mai am curiozitati (stupide sau nu..gotta find out more) ..

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: marr on April 05, 2017, 10:13:13 AM
....
Legat de modelele astea cu probleme, am o singura nelamurire..

Ce au adus in plus la motoarele noi fara probleme?
E mult upgradat, sau e pur si simplu o piesa care nu se mai rupe asa de des pentru ca e facuta din alt material sau ca are alte dimensiuni (presupun ca e ceva de genul)?
As prefera oricand sa schimb ceva pentru a preveni treaba aia nasoala..iar daca e vorba de o piesa din motor, de ce n-as schimba-o preventiv? De ce a asteptat toata lumea sa se strice motorul, ca apoi sa se rezolve cu unul nou?

.......



Sincer sa fiu, habar-n-am !
Totusi, din cate povestea mai demult cu un prieten - vechi inginer auto si fost sef de service la Trakia Sibiu - pare-se ca problema cuzinetilor & vilbrochenului nu era doar din cuzineti. Ci si din sistemul de ungere.
Din cate am inteles de la Sese, versiunile actuale Euro 4 ( caci da, si motoarele noi utilizate la inlocuire sunt tot Euro 4) au suferit mai multe modificari ( de exemplu, cel montat la mine, era varianta Service Pack 2 !).
Eu sunt aproape convins ca nu sunt doar alti cuzineti / alt vilbrochen ci s-au operat modificari si la blocul motor si, probabil, si prin alte zone.

Legat de Boxer Diesel - desi a raspuns Foreste - da, conduc tot un Boxer Diesel. De fapt ... doua !
Vechiul Forester ( asta e masina sotiei si ajung mai greu la ea) si XV-ul cumparat anul trecut prin septembrie.

PS: Pentru celelalte intrebari ai PM !
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 05, 2017, 10:23:41 AM
Ce au adus in plus la motoarele noi fara probleme?
E mult upgradat, sau e pur si simplu o piesa care nu se mai rupe asa de des pentru ca e facuta din alt material sau ca are alte dimensiuni (presupun ca e ceva de genul)?
As prefera oricand sa schimb ceva pentru a preveni treaba aia nasoala..iar daca e vorba de o piesa din motor, de ce n-as schimba-o preventiv? De ce a asteptat toata lumea sa se strice motorul, ca apoi sa se rezolve cu unul nou?

din pacate nu e chiar asa simplu - schimbi o piesa/doua/trei si gata :) daca era asa facea si Subaru un recall sa nu se faca de cacao ...
din cate am inteles vilbrochenul dezvolta "vibratii/rezonanta" in anumite regimuri de functionare care in final conduce la ruperea acestuia si apoi restul damage-ului pana se opreste motorul ... iar vibratiile sunt cauzate de modul cum este asezat/"prins" vilbrochenul in bloc
adica "reparatia" preventiva ar trebui sa includa vilbrochen (se zvoneste ca astea noi sunt din alt material), bloc (asta nou este usor modificat), cuzineti .. etc .. adica new engine/short block ... adica mai bine il lasi sa mearga cat merge ca oricum si daca crapa si daca nu crapa tot acelasi c***t trebuie inlocuit

LE: de aici si legatura neoficiala dintre longevitate vs. mod de utilizare, cu siguranta in anumit mod de utilizare "vibratiile" nu apar asa des ...

LE 2: am vazut motoare imprastiate/desfacute pe care nu se vedea absolut nici o urma de problema de ungere  - pe cuzineti/arbore/etc (ce a ramas ma rog :) )  ... totul perfect ... doar ca s-a rupt ...
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: moguai on April 05, 2017, 15:59:13 PM
ia legatura cu AK/SMT si vezi ce ti pot spune in legatura cu garantia, macar asa informativ. le spui ce ne ai zis si noua despre masina si ei pot sa ti zica daca exista sanse sa ti se repare fara costuri mari din partea ta, cand va pica. bineinteles, nu ti pot promite nimic ca japonezu aproba sau nu asa ceva
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 05, 2017, 21:36:25 PM
O sa fac prima revizie in bucuresti la autokino/SMT si o sa strecor in discutii si problema asta mai delicata. Eu as fi facut prima revizie la Trakia dar din ce inteleg, posibilitatea inlocuirii motorului e in mana celor din Bucuresti respectiv Japonia..
O sa le pomenesc si de discutiile pe care le-am avut cu voi..banuiesc ca sunt si ei aware ca motoarele astea se pot strica oricand.

Eu sunt optimist, poate nu se strica, trebuie sa fie cateva modele care scapa de boala asta :)

Va multumesc inca o data tuturor pentru sfaturi si incurajari..pana ajung la partea nasoala o sa incerc sa ma bucur de ea cat pot..Inca nu am condus-o, o sa ajunga vineri cel mai tarziu, o sa petrec weekend-ul la padure ;)

Bafta si voua si cat mai putine hazarde din astea costisitoare va doresc.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: marr on April 06, 2017, 08:35:45 AM
O sa fac prima revizie in bucuresti la autokino/SMT ....

E bine asa !
Cu o singura remarca - Auto Kino este in Brasov / SMT in Bucuresti !

PS: Nu ai spus din ce an / luna este masina ?
Din ce ai pus acolo, prima intrare in service apare in 2011 la .... 41k km !!
Pana atunci nu a intrat in service sau cum ?

LE: Acum am vazut in titlu: Decembrie 2009 !
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 22, 2017, 23:30:58 PM
Salutare tuturor.

Am un mini-update.

Nu am mai apucat sa ajung cu masina la reprezentanta. Am mers cu ea 500 de kilometrii si azi in drum spre casa a inceput sa se auda un zgomot foarte urat la motor. O sa incerc sa postez un video facut cu telefonul. Sunt curios daca asta a fost, daca s-a rupt minunatia :)
Ciudatenia e ca nu imi apare niciun beculet prin bord  care sa indice ca ar fi o problema..

Am postat un video pe youtube. Parerile sunt binevenite!

https://m.youtube.com/watch?v=EQKGyFyASHc
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: MihaiFlorescu on April 23, 2017, 00:14:32 AM
Ale! Aprinde si o lumanare ca asa este crestineste.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 23, 2017, 00:22:13 AM
Multumesc pentru confirmare.
O s-o duc inapoi in Germania.
Am garantie 12 luni, poate am bafta si o sa faca ceva..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 26, 2017, 19:35:29 PM
Hello people.

Aparent garantia de la dealer-ul din germania e nula. Cand a semnat contractul tata nu stie germana si au specificat clar in limba lor ca masina nu are garantie. Toate modelele de la parcul ala auto au in descrierea de la fiecare masina ca au garantie 12 luni. Anyway, motorul e prajit. Sunetul s-a auzit doar 10 minute pana am parcat-o bine in fata blocului.
Am sunat la auto-kino si mi-au zis ca nu intra in garantie, pentru ca are 7 ani.
Ca si estimare mi-au zis ca ma costa 8000 de euro (am dat 7400 pe ea). As vrea sa va zic ca e o teapa meritata, reparatul la reprezentanta e imposibil.

Ca solutie m-am gandit sa incep sa dau piese din ea, pe olx si alte site-uri..dar am cunoscut un mecanic recent care o s-o desfaca si o sa imi zica ce putem sa ii facem...

Ca idee s-a interesat si mi-a dat urmatoarele preturi pt piese:
6000 de ron arbore + cuzineti
1000 de ron ulei filtre si toate cele
2000 de ron manopera..

In total as putea s-o repar cu 2000 de euro..
E posibil ca dupa ce o desface sa mai afle chestii..poate mai trebuie luat ceva..oricum, ca si idee de ce dracu m-as duce la reprezentanta?

Opiniile sunt binevenite.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on April 26, 2017, 19:57:19 PM
In linii mari, experienta cu motoarele astea. Modul de lucru cu un motor in linie e diferit mult de lucrul pe boxer. Daca e un mecanic de exceptie, care si intelege ce face, ai sanse sa fie ok. Altfel e la risc.

Motorul nu se desface, se pun arbore si cuzineti noi si se aduna la loc. Numai garniturile costa o mica avere. Apoi nu poti desface motorul fara sa-i faci planul chiulaselor si semiblocurilor. Deloc neglijabil pretul prelucrarilor.

Sau ia-o altfel, daca la reprezentanta e 8000e iar altundeva e 2000, cu tot cu manopera, diferenta asta, de cateva sute de procente, unde se duce? Ai putea cere un deviz estimativ, detaliat, unde adunate linie cu linie sa dea acei 8ke. Apoi compara cu lista mecanicului tau, iar lucrurile vor fi mai clare, vei vedea cine e prea optimist sau cine taxeaza nejustificat de mult.
Vezi si cat costa un motor nou. In cazul asta, manopera va fi mult mai ieftina si poti pastra cu incredere masina.

Mai sus e doar o parere.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 26, 2017, 20:52:23 PM
Salut.
Nu valoreaza intreaga masina cat valoreaza un motor nou..cei de la reprezentanta cer 8000 de euro pentru reparatie, nu pentru motor nou..
Ca si idee, sunt tot mecanici, uni mai skilled alti mai praf, ideea e ca nu poti sa dai multi bani sa repari o masina de 7000..
Legat de partea cu vanzarea, nu o s-o vand niciodata, pentru ca ma tem pentru cumparatori.
Iar legat de reparatia posibila cu acest mecanic e asa in partea de investigare, sau evaluare a pagubelor.

Ce mi-a zis e ca sunt sanse sa fi scapat multe piese in viata.si poate am noroc..oricum piesa asta noua (arborele vietii) cica ar fi cu noul cod..adica aia care nu s-ar mai rupe..

Anyway, mai e cineva de pe forum care si-a reparat motorul la un mecanic non reprezentanta? Sunt interesat de:
- costuri
- piese inlocuite
- rezultat final (daca sa meritat reparatia sau nu..)



Nu ma intereseaza povestile cu motor schimbat in garantie pentru ca e prea tarziu..toate trebuiau chemate de subaru si inlocuite piesele si nu mai ajungeam sa scriem pe forum niciunul din noi pataniile astea time/money consuming.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: MihaiFlorescu on April 26, 2017, 20:59:34 PM
Daca esti dispus sa accepti riscul de a pierde 2000 euro pe incercarea mecanicului ca sa ajungi de unde ai plecat, merita sa incerci. Poate fi un succes si aflam si noi.

Am mai intalnit mecanici care au zis ca schimbul de garnituri de chiulase nu e mare branza si dupa prima lucrare au jurat ca nu mai iau motoare de subaru la desfacut.

Vezi ca mecanicul e posibil pe parcurs sa iti ceara bani de scule pe care nu le are, sau o sa incerce ceva artizanal si posibil sa mai strice si altele pe langa fara sa iti spuna.

In detalii de genul asta se ascunde diferenta + ca reprezentantele nu repara ci inlocuiesc majoritatea componentelor cu unele din seria fara probleme.

Eu iti propun sa te mai gandesti si la alte variante, cum ar fi sa gasesti o dauna totala cu motorul neatins sau sa dezmembrezi masina si sa reduci pierderile.

Nu avem cazuri de reparatii in afara garantiei sau a reprezentantelor. Nu mai face nimeni motor boxer diesel deci nu s-a bagat nici un alt mecanic la asa necunoscuta.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 26, 2017, 21:49:03 PM
Salut,

Nu exclud varianta unui motor complet, dar nu am nici-o certitudine ca e un motor ok, poate sa aiba 250000 de km si sa mai mearga 10000 si sa pice..asa daca schimb totul la un mecanic priceput cu manopera agreabila si cu piese decente e ok.. nu cred ca exista mecanici priceputi la boxer diesel doar la reprezentanta subaru. Daca ar fi asa inseamna ca nu e mecanica, e fizica cuantica..si nu cred ca e.

Mecanicul care face investigarea si evaluarea reparatiei e recomandat de oameni de incredere din jurul meu si nu se pune problema sa imi ceara scule sau sa ma insele in vreun fel.

Ca sumar, o sa desfaca motorul sa vada ce damage e acolo, o sa facem lista cu piesele, apoi vedem cat costa totul ca sa o punem in miscare. In functie de pretul total o sa iau o decizie pro sau contra. Intre timp caut si motor, dar nu cred ca se gasesc usor..cred ca mai sunt cateva sute care nu se mai misca..si oamenii aia cauta motoare functionale..

Una peste alta e de rahat, nu imi place deloc teapa pe care mi-am luat-o dar nu prea am ce face..reprezentanta m-a amutit..si raman trei variante:
- reparatie motor
- motor second
- vanduta catre voi piesa cu piesa :)

Cat pot scoate daca o dezmembrez? Aveti idee?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on April 26, 2017, 22:27:16 PM
Nu scoti mai nimic daca o dezmembrezi.

Acum am vazut ce topic e asta, primele postari, debordand de entuziasm si speranta. Cam repede a murit, naspa rau ce ti se-ntampla. Cred ca iei locul 1 detasat, iertat fie-mi sinistrul glumei.

Noah, stiai de riscul asumat cumparand-o. Asuma-ti-l si pe asta cu mecanicul, vezi ce iese.

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 26, 2017, 23:01:34 PM
desi am mai scris pe forum repet: problema la diesel este si din bloc nu doar vilbrochenul...modelul nou de bloc a fost modificat, inlocuirea vilbrochenului (in cazul fericit in care blocul a scapat intreg) nu va rezolva problema 100%
iar legat de mecanic daca are/face rost de manualul de service si este atent la detalii - nu merge doar dupa "simturi" (sunt unele piese care trebuie aliniate/potrivite intr-un anumit mod chiar daca se potrivesc si altfel) - il poate asambla corect la loc .... de rezultate suntem toti curiosi :) succes !
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 26, 2017, 23:52:02 PM
@Andea79, Ok, inteleg ce zici, poate ca ar trebui sa mai vina cineva cu o opinie legata de topicul asta mai tehnic, ca nu ma pricep.
Daca iau si blocul motor nou, ajungem undeva spre suma memorabila care mi-a fost oferita de reprezentanta sau nu?
Eu am gasit asta pe ebay bloc motor cu vilbrochen si tot ce trebuie: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-NEW-Short-Block-Engine-for-Subaru-Diesel-after-2010-OEM-/262473088454?hash=item3d1c9d7dc6:g:yJMAAOSwGzlTsRZd
Sau doar vilbrochen: http://www.ebay.co.uk/itm/CRANKSHAFT-SUBARU-EE20Z-DIESEL-12200-AA480-FOR-IMPREZA-LEGACY-FORESTER-09-15-/182543478909?hash=item2a8070707d:g:RZIAAOSwImRYhcQT

Btw, cum ma asigur ca piesele pe care o sa le cumpar au codul corect? Puteti sa imi dati niste coduri pe care trebuie sa imi bazez cautarile?

@Muttley, nu e niciun ghinion, e pur si simplu o decizie proasta. Niciunul dintre voi nu ar fi cumparat un subaru diesel din 2009 care sa aiba motorul original, d-asta zic ca nu prea sunt sanse sa o mai vand si sunt interesat sa o repar bine intr-un pret decent ca sa ma pot folosi de ea, pana la urmatoarea rupere..care poate sa vina daca nu schimb blocul motor...

As vrea sa stiu daca ce zice @Andea79 despre blocul motor, care poate strica urmatorul vilbrochen e ceva fondat sau e doar o parere...

Please advise!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: BOXER on April 26, 2017, 23:57:04 PM
Reparatiile bune se fac doar la reprezentanta.
Romania este plina de ateliere service "pricepute" la Subaru iar rezultatele obtinute sunt proaste.
Multe dintre problemele reclamate de utilizatori au legatura cu intretinerea necorespunzatoare. Mecanicii multimarca aplica teorii imprumutate de la marcile europene de consum, de la vechea Dacie sau de la diverse autoutilitare.
Unii dintre colegii de forum, pasionati ai marcii, obtin rezultate mult mai bune decat atelierele pricepute la orice.

Devizul oferit de reprezentanta din Brasov este cel corect iar pretul oferit este foarte bun.
Multi au cautat solutii mai bune dar nu au facut decat sa piarda bani si timp.


Asa cum au spus si colegii de forum, masina a decedat prea repede. Eu cred ca simptomele existau din tara de origine dar nu au fost remarcate.
De obicei aceste masini se vand la preturi convenabile, apropiate de valoarea de recuperare a pieselor.

Sunt destul de multe Forester SH la dezmembrari, asa ca vanzarea pe piese nu este o afacere. Cel mai bine ar fi sa repari motorul in reteaua autorizata si sa te bucuri de autoturism.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 27, 2017, 00:25:30 AM
Vorbesti serios ca e ok pretul de 8000 de euro?
Wtf, o masina cu motorul schimbat pe autovit e 9000 de euro.
Scuze dar nu sunt de acord. As fi vrut sa o fac la reprezentanta cu drag daca erau niste preturi normale mai ales ca e o problema din fabrica si nu s-au inlocuit toate motoarele, asa cum ar fi fost cinstit.

O sa incerc sa o repar si probabil ca o sa radeti de mine daca nu iasa bine..dar nu am bani sa o repar "oficial".

Sfaturi legate de piese si chestii pe care ar trebui sa le iau in calcul sunt binevenite.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: BOXER on April 27, 2017, 01:00:36 AM
Aici nu prea radem unii de altii, mai ales cand este vorba despre situatii neplacute.
Motoarele performante costa atunci cand este vorba despre reparatii capitale. Sunt colegi care au platit peste 12.000GBP pe motoare 2.5 benzina.

Referitor la suma de 8000, vorbesc foarte serios cand spun ca este OK. Devizul este mare si cel mai important lucru este garantia primita la intreaga operatiune.
Nu te incanta la discounturi de 5% primite la unele repere. Nici un service nu iti poate da garantie reala atunci cand tu vii cu piese adunate de pe internet.


Cunosc domeniul, lucrez cu mecanici aproape zilnic dar pentru motor si distributii merg intotdeauna la reteaua autorizata.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 27, 2017, 01:09:02 AM
@wrangler, multumesc pentru sfat dar nu mai am bani pentru o astfel de reparatie. O sa anunt daca decid sa repar motorul si evident va anunt si cum a iesit.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: marr on April 27, 2017, 09:28:02 AM
Nasol ce ti s-a intamplat !

Acum din punctul meu de vedere ai urmattoarele variante:
1. Incerci marea cu degetul si trimiti un e-mail la Subaru Europe unde descrii tot ce ti s-a intamplat, eventual atasezi si o copie a carnetului de service unde apar TOATE interventiile si reviziile facute la masina.
Si astepti doua-trei saptamani sa vezi ce se intampla.
Poate ai noroc !

2. Daca dealerul de la care ai cumprat masina nu-si asuma nicio responsabilitate, si stii germana ( sau gasesti pe cineva care stie) incearca sa iei legatura cu Protectia consumatorului din Germania.
Chiar si la o masina SH trebuie acordata o garantie minima ( 1 - 6 luni) nu stiu cat si cum e la ei. Dar tie practic, tie ti-a decedat masina dupa cateva zile.
Nu stiu cum este legea la ei si daca garantia se aplica si pentru masinile exportate. Suntem totusi in UE si ar trebui totusi sa ai o protectie ca si cumparator de buna credinta.

3. Ia legatura cu vazatorul de pe e-bay unde ai gasit oferta pentru short-block, trimite-i seria VIN a masinii si vezi daca ce ofera el se potriveste la masina ta.
Daca da, er fi varianta cea mai OK din punct de vedere al posibilitatii aparitiei problemelor ulterioare.

4. Incerci sa faci cum ai spus tu - cumperi vilbrochenul si cuzinetii, le montezi pe vechiul motor si ... sa speram ca functioneaza !
Dar in acest caz, trebuie tinut cont de tot ce au spus colegii mai sus ( rectificat chiuloase, schimbat garnituri - si posibil si capacele de chiuloasa, etc).
Tare m-as mira ca in aceasta varianta sa te incadrezi in 2000 Euro. Da' nu se stie de unde sare iepurele !

BAFTA !!!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on April 27, 2017, 10:00:54 AM
Eu am gasit asta pe ebay bloc motor cu vilbrochen si tot ce trebuie: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-NEW-Short-Block-Engine-for-Subaru-Diesel-after-2010-OEM-/262473088454?hash=item3d1c9d7dc6:g:yJMAAOSwGzlTsRZd

Asta este dpmdv reparatia corecta, fara griji, fara bataie de cap. Mai adaugi set garnituri, servicii de refresh chiulase si ala esti. Manopera e mai ieftina cu mult, durata reparatiei cateva zile, vreo doua.

As vrea sa stiu daca ce zice @Andea79 despre blocul motor, care poate strica urmatorul vilbrochen e ceva fondat sau e doar o parere...

Pai mai uita-te o data la filmuletul postat de tine. Auzi zgomotul ala de metal pe metal, da??? Ei, te gandeste ca zgomotul ala e o BATAIE, bate arborele cotit in piesa pe care se aseaza. Oare care o fi aia? Si ce se intampla cand se rupe, iar bataia devine lovitura?
Andea ti-a explicat mult prea clar in urma, despre frecvente de rezonanta la anumite turatii, ce obosesc materialul si-l ajuta sa cedeze, plus modificarile facute de constructor pentru evitarea acestor probleme. Reciteste :)

La cum vad eu situatia, ai scenariile:
- desfaci, iar daca ai noroc, noroc mare rau, blocul e ok. Schimbi arbore si problema reapare;
- desfaci, constati ca-s busite multe, carpeala ieftina, blocul ramane, pe motiv ca "merge", problema reapare;
- iei bloc motor echipat cu maruntaie si fara chiulase (shortblock), totul rezolvat, problema nu mai apare. Neimplicand desfacerea motorului (doar mutare chiulase), un mecanic bun, atent, deschis la citirea documentatiei, va da rezultate ok.

Sau o dezmembrezi, minimizezi pierderile, cat s-o putea. Vezi ca asta implica timp pierdut, spatiu, bataie de cap monstru.

Si vezi ce a zis marr, c-a zis bine.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Sese on April 27, 2017, 10:43:01 AM
Ma bag si eu.

Stiu ca am mai spus-o insa, paradoxal, legislatia germana este mult mai permisiva pentru dealerii de masini in Germania decat in Romania. Nimeni nu obliga un dealer de acolo sa ofere o garantie pentru o masina iesita din garantia fabricantului sau a companiei care ofera o extindere de garantie platita.
In Romania dealerii sunt obligati prin lege sa ofere 12 luni de garantie pentru orice autoturism comercializat, indiferent de vechime sau numarul de kilometrii. De asta nici nu vei gasi in Romania la dealeri masini proaste, nu-si permit riscurile.

Cand am avut cearta cu Timberland, despre care s-a scris pe aici, desi aveam un contract semnat cu clientul in care prevedeam expres ca nu acordam garantie la o masina de 200.000 km, ANPC-ul ne-a obligat sa-i reparam masina pentru ca acest contract nu se subroga legii.

Acuma sa nu te superi, dar client ca tine mai rar sa gaseasca cineva, ai platit o masina pe care n-ai vazut-o si ai semnat un contract intr-o limba pe care n-o cunosti. Daca ai avut incredere in mitul german, ei bine, te-ai inselat. Trebuia sa-ti iei masina din Romania, s-ar fi putut rezolva.
Cum de nu gasesc si eu clienti ca tine?

@marr; neavand domiciliul in Germania e mai greu sa mearga la OPC-ul de acolo, nu-i vor fi recunoscute eventualele drepturi. Ar putea sa mearga la un avocat de acolo, insa spune ca a semnat un contract in care isi asuma faptul ca masina este folosita si nu are garantie. Sansele sunt zero, cum am zis, capitalismul e mai dur in Germania. Nu casti ochii, deschizi punga.

Reclamatia catre fabricant este iarasi greu de rezolvat pentru ca acesta trebuie sa solicite cuiva sa se ocupe de problema. Nu poate cere acest lucru SMT-ului, masina fiind luata de acolo. Poate celui care a vandut-o initial si a servisat-o in perioada de garantie, insa mi-e greu sa cred ca haendler-ul ala o sa-l sune pe client sa-i duca masina la inlocuit de motor.

Fa si tu ce face  tot romanul. Fa o lucrare partiala, o tiganie, schimba ce-ti zice mecanicul si dupa aia vinde-o si pacaleste si tu pe altul.

Ca la noi e sport national lucrul asta. " Nu mai bag bani in ea ca si asa o vand".



Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: moguai on April 27, 2017, 11:04:37 AM
pe de alta parte, daca baga acum 8000eur in motor (poate mai e loc si de negociere etc) o sa aiba o masina cu un motor nou care o va putea vinde cu un pret bun sau o va tine multi ani si multe sute de mii de km de acum inainte.
si noi cu sti urile stock suntem intr o situatie asemanatoare, asa ca te intelegem perfect
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 27, 2017, 21:06:18 PM
Salutare tuturor,

Legat de garantia aia, e nula suta la suta..paragraful in care scrie cum ca masina nu are garantie are 2 semne de exclamare, fara gluma.
Varianta e exclusa din start, ar fi fost frumos sa specifice ca daca nu esti neamt nu primesti garantie..dar nah. Decizia gresita e luata, nu mai e timp de regretat, vreau doar s-o fac sa fie ok..

Cred ca daca m-ar tine 100 000 de km dupa ce o repar e grozav..avand in vedere ca am prins doar doua drumuri pana la tara si inapoi..

O sa vedem ce e la blocul motor, e fucked up daca e posibil sa se strice din nou daca folosesc blocul motor original..

@Sese, nu o s-o fac sa mearga doar cat sa pot s-o vand, vreau sa o repar bine.

Nu o sa trimit niciun mail catre japonia pentru ca nu as fi capabil sa le scriu un mail frumos. Mi-ar scapa o rautate ceva si nu e ok..


Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on April 27, 2017, 21:21:41 PM
e fucked up daca e posibil sa se strice din nou daca folosesc blocul motor original..

Iete:
adica "reparatia" preventiva ar trebui sa includa vilbrochen (se zvoneste ca astea noi sunt din alt material), bloc (asta nou este usor modificat), cuzineti .. etc .. adica new engine/short block ...


Nu o sa trimit niciun mail catre japonia pentru ca nu as fi capabil sa le scriu un mail frumos. Mi-ar scapa o rautate ceva si nu e ok..

Ei, sigur reusesti.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 27, 2017, 21:45:03 PM
Ok, vad ca statistici nu sunt legate de motoare reparate. Doar un text si o opinie nefondata.
Oricum, va multumesc pentru pareri. As fi vrut sa aud si niste pareri de la oameni care si-au reparat motoarele si cum a iesit..dar aparent nu e nimeni in situatia asta, sau nu se arata :)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 28, 2017, 00:14:48 AM
nu te poate/vrea sa te convinga nimeni de nimic cu forta ... eu ti-am scris cu intentii bune bazat pe ce am vazut&discutat cu pers. din reprez. subaru cj ...
din pacate nu stiu povesti de succes cu reparatia motorului inafara de varianta shortblock (stiu insa de 2 tentative esuate incipient - motorul nu a mai ajuns sa functioneze) - dar toate au un inceput.. deci iti urez succes pe bune si sa ne tii la curent cu evolutia - cu siguranta va fi util si pentru altii
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 28, 2017, 23:10:02 PM
Salutare tuturor,
Am gasit pe ebay o chestie interesanta. Pentru ca toate motoarele boxer diesel din prima generatie pica, se pare ca cineva s-a gandit sa faca un kit de reparatie.

http://m.ebay.co.uk/itm/Simple-Engine-Repair-kit-for-Subaru-2-0-Diesel-Engines-only-OEM-/262466891616?hash=item3d1c3eef60%3Ag%3Al4cAAOxy-j9SNvxv&_trkparms=pageci%253A81de718a-2b7b-11e7-b672-74dbd18007ba%257Cparentrq%253Ab0c76ec615b0aa1306d4f248ffff64af%257Ciid%253A2

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=262466891616&category=61304&pm=1&ds=0&t=1437724894000&ver=0

Cum vi se pare pretul si piesele care vin in kit-ul asta?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on April 28, 2017, 23:48:49 PM
Polonia pare sa fie o poarta de intrare pentru chinezarii/facaturi. Care'le codurile pieselor din kit si compara cu preturile componentelor de pe al-padrino sau de partsouq.com (https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Subaru+Europe) (astea's in UAE, parca, deci ca sa le aduci de'acolo adaugi transport, vama si cred si TVA)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 29, 2017, 00:18:12 AM
Multumesc!
O sa fac si comparatia asta, dar o sa ma consult si cu domnul mecanic. O sa aflu de unde o sa vina piesele. Ca idee, daca gasesc originale, cum aflu daca nu sunt din gama celor din prima bransa ( cele facute prost..)?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on April 29, 2017, 00:40:06 AM
Sunt alte coduri, cu siguranta.
Eu, unul. nu stiu insa unde ai putea gasi codurile specifice fiecarei generatii, poate ajuta colegii.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 29, 2017, 09:09:50 AM
eu am mai luat chiar piese subaru oem de la vanzatorul respectiv si de la altii din polonia si intotdeauna au fost piese ok la super preturi...cred ca problema cu preturile este la noi nu la ei si se da vina pe saracii chinezi :)

ar trebui sa iti raspunda vanzatorii cu codurile exacte sa le verifici ...
daca blocul a scapat poate fi o varianta de lucru, sau poate au si bloc ?

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on April 29, 2017, 09:22:21 AM
vezi si aici
https://www.4turbo.pl/crankshaft-subaru-impreza-legacy-ee20z-td-diesel,3,25534,25326

iti raspund rapid la intrebari si aduc si piese ce nu au pe stoc ....
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on April 29, 2017, 17:11:59 PM
Va multumesc pentru suport si pentru sugestii.
Saptamana viitoare o sa desfacem motorul.
O sa va tin la curent cu piesele pe care le cumpar si evident rezultatul final :)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Okesz on April 29, 2017, 22:53:00 PM
Asa cum a mentionat si Andrei0241, al-padrino are preturi foarte bune la piese oem, eu mi-am luat multe de la ei si au fost in general cam la preturi de ebay. Si le aduc rapid, chiar si ciudatenii.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 15, 2017, 22:46:30 PM
Bloc motorul a fost desfacut si mecanicul mi-a aratat ruptura. Arborele cotit e rupt, blocul nu a scapat nici el, are foarte multe fisuri (mici, mari). Mecanicul mi-a zis ca nu se poate repara in conditiile astea si imi recomanda sa gasesc alt motor (second sau nou). Au inceput cautarile, dar nu sunt foarte hotarat daca se merita sa investesc atatia bani in ea. Iau in calcul si sa o vand catre dezmembrari, chit ca pierd foarte multi bani. Mi-e teama ca daca mai bag cateva mii de euro, o sa tot bag si cred ca banii ar trebui cheltuiti mai smart.

A vandut cineva dintre voi masina catre dezmembrari? Cam cat as putea sa iau pe ea?
PS. Daca as fi luat-o ieftin as fi cumparat motorul nou si tot ce trebuie pentru reparatie, dar cum am dat si multi bani pe ea, iau in calcul sa renunt.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: moguai on May 15, 2017, 23:00:32 PM
Cauta totusi un short block  pe la dezmembrari sau ebay, macar  fa ti  niste calcule in functie de ce gasesti. Masina te va tine ani buni daca i pui un motor ok, alte probleme nu prea mai are
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 15, 2017, 23:02:09 PM
Motor second nu prea merita.
Daca iei unul de generatie veche doar te intorci un pic in timp, insa fara a sti cat va tine si acela. Un motor de generatie noua probabil ca va avea nevoie si de ECU original, dar la cate diesel'uri sunt trase pe dreapta, preturile ptr un motor de generatie noua sigur nu sunt mici
La dezmebrari preturi prea mari nu se ofera, sunt destule Forester cu motoarele picate, dar e varianta rapida. Sa o dezmembrezi tu nu renteaza, banii i'ai lua cu tzaraita, nu intelegi nimic din ei. Nu mai zic de spatiul/timpul ocupate.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 15, 2017, 23:08:20 PM
Pai si cat as putea lua pe ea, adica la cat sa ma astept sa iau?
Vreau sa stiu inainte de-a o pune la vanzare..ca nu stiu cat sa pun pretul sincer..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: BOXER on May 15, 2017, 23:18:00 PM
Pretul de vanzare al unei masini cu motorul stricat este mai mic decat cel cerut in Germania, pentru un autoturism similar.
Cu dezmembrarea nu vei reusi mare lucru pentru ca mai exista astfel de masini pe piata.
Cea mai sigura solutie este repararea la reprezentata si folosirea ei pentru cel putin 5 ani.

Stiu cateva diesel-uri stricate cumparate din vest. Nimeni nu a facut nici o afacere cu ele.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 15, 2017, 23:36:09 PM
Doar pe olx am numarat 8 anunturi de Forester diesel la dezmembrare. Nu stiu cat ar valora masina, dar nu cred ca mai mult de 2500 euro. Chiar si asa, nu cred ca se va inghesui lumea sa o ia, din pacate
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 18, 2017, 20:03:17 PM
Salut tuturor,

Am inceput sa caut si short-block.
La ce an sa ma uit, sau mai exact stie cineva un cod de motor bun si sigur?
Ca si idee, am vorbit cu un tip care s-a lovit de o problema similara, doar ca lui nu i s-a rupt arborele, ci s-a spart short blockul la un euro 5.
E posibil sa aiba si cateva e5 probleme?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on May 18, 2017, 20:35:15 PM
Orice motor are probleme cand dai in el ca surdu-n toba.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 18, 2017, 20:44:39 PM
Am gasit 5 subaru diesel din 2010 spre 2011 cu motoarele praf pe mobile..toate euro5. Nu cred eu ca au mers toti cum zici tu..
Vreau doar sa stiu daca e vreo diferenta la motor intre e5 din 2010 si cele din 2011 in sus.
Sa fiu sincer nu am gasit niciuna mai sus de 2011 cu motorul stricat..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on May 18, 2017, 20:47:12 PM
teoretic se lauda ca au reparat ceva din 2011 incoace...practic how knows ? :)

https://www.4turbo.pl/engine-block-subaru-2-0-diesel,3,27017,26700

intreaba detalii si aici, cine se ocupa de site chiar raspunde la intrebari ...
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 18, 2017, 20:48:31 PM
Vreau informatii ca sa stiu daca se merita sa investesc banii in reparatie sau nu.
Daca as investi 4000 5000 euro sa o repar si patesc asta din nou ar fi barbar, sincer..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: moguai on May 18, 2017, 21:51:35 PM
Ia legatura cu Auto Kino sau SMT si ei pot sa ti spuna mai multe despre ce inseamna o astfel de reparatie, inclusiv sa iti raspunda la intrebari
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Heliotropus on May 18, 2017, 21:56:38 PM
Daca as investi 4000 5000 euro sa o repar si patesc asta din nou ar fi barbar, sincer..

Cu sumele vehiculate de tine cred ca iti cumperi motor de 2.0 benzina + cutie si montaj...
Vezi ca mai sunt posesori de Forester Diesel pe forum care te-ar putea consilia. Din cate stiu eu, colegul Foreste exploateaza un 2.0D din 2012 si masina merge de rupe pamantul fara niciun incident tehnic.
Succes in tot ce intreprinzi!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 19, 2017, 00:09:12 AM
As trece-o pe benzina maine daca ar fi mai ieftin si mai sigur.
Doar ca nu sunt prea priceput la mecanica si nu stiu daca se poate face asta.
Nici nu stiu daca se poate omologa asa ceva..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 19, 2017, 01:28:12 AM
Motor + cutie + poate planetare + ECU + + + ... nu merita. Iar cu omologarea deja e alta discutie
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 19, 2017, 01:40:25 AM
Nu as exclude asta, poate ca nu e o idee rea.
La cat de scumpa e reparatia la diesel, chiar cred ca trebuie analizata si varianta asta..
Ma gandesc ca pot vinde piesele specifice diesel la dezmembrari si sa mai recuperez din bani.
Daca imi ajung 3000 de euro sa cumpar piesele si 1000 manopera + omologare, cred ca as fi multumit.
M-ar incanta sa scap de diesel for ever :)
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on May 19, 2017, 07:56:43 AM
Cea mai tampita idee.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: moguai on May 19, 2017, 09:39:26 AM
Ma simt nevoit sa repet, lasa prostiile, cauta un short block nou, fa reparatia la una din reprezentante (mai sunt si altele de facut nu doar inlocuirea) si tine apoi masina pana cade tabla de pe ea. Nu vei mai avea probleme daca o vei intretine corespunzator
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Sese on May 19, 2017, 10:08:52 AM
Cea mai tampita idee.

Ever!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 19, 2017, 20:06:59 PM
Ok, revenind la realitate..
Short-blocul asta din polonia are un cod.
https://www.4turbo.pl/engine-block-subaru-2-0-diesel,3,27017,26700

Stiti ceva despre codul asta?
E ok, sau e din prima generatie?

Repet, nu vreau sa mai patesc asta, vreau sa stiu daca shortblockul asta e ok ca sa pot lua o decizie.
Va intreb pentru ca nu ma pricep si cred ca ma puteti ajuta cu sfaturi.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 19, 2017, 20:16:23 PM
Desi atitudinea celui care'a pornit topicul nu era potrivita, cunostintele lui despre diesel'ul Subaru cred totusi ca erau peste medie, deci nu ar strica sa arunci un ochi si aici (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=3091.0)
La chestii de genul asta era buna expertiza unei reprezentante, printre altele

Poti oricand sa le trimiti mail si celor de pe site'ul respectiv, poate le lamuresc ei mai repede de ce ai nevoie
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 19, 2017, 20:24:06 PM
Andrei, am vazut postarea acum ceva timp, doar ca nu am inteles prea bine, sunt niste coduri aruncate acolo..
Legat de bloc motor vad ca e acelasi cod cu cel de pe site-ul din polonia. Dar nu stiu ce cod are arborele din interior..mi-e teama sa nu fie cel cu probleme.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 19, 2017, 21:03:43 PM
Mi se pare mie sau nu..simt ca sunteti zgarciti cu detaliile.
Am zis ca nu pot apela la reprezentanta ca nu stau bine cu banii. Am primit un raspuns cand am sunat si nu mi s-a parut logic sa platesc 8000 de euro + transport pana la brasov.
Nu am nimic cu reprezentanta, daca ar fi sa fac revizii sau reparatii normale m-as duce cu drag.
Dar eu reparatia capitala nu o pot face la reprezentanta. Singura sansa sa repar masina e s-o fac cat mai rezonabil..sa cumpar un bloc motor si sa sper ca o sa fie bine. Pentru asta am nevoie de ajutor de la voi.
Vreau sa stiu ce bloc motor trebuie sa cumpar, sa il iau si sa o repar. Cum ziceti voi, poate o sa ma tina 5 ani si o sa uit cat m-a costat reparatia.

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andea79 on May 19, 2017, 21:25:15 PM
nu suntem zgarciti doar ca nu prea cunoastem detalii legate de motorul diesel :(
vezi ca blocul de pe siteul din polonia cred ca este doar blocul adica carcasa goala -> nu cred sa aiba si internele ...
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: MihaiFlorescu on May 19, 2017, 21:28:12 PM
Nu are nimeni ce detalii sa iti dea. Dupa cum s-a scris deja sunt putini cu diesel, iar cei care au patit acelasi lucru au mers pe varianta garantie prin reprezentanta.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: PTR on May 19, 2017, 22:41:18 PM
 Daca aduni valoarea masinii daca o dai la dezmembrari cu valoarea unei reparatii de calitate cred ca rezulta o suma cu care poti gasi un Forester, chiar daca alta generatie, in stare bunicica...
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 19, 2017, 23:48:28 PM
Cumnatul meu are una pe benzina din 2005.
Merge de rupe..consuma ulei dar nah..e functionala.
Sunt variante, am vazut si modele mai noi pe autovit pe benzina la preturi rezonabile.
Dar mai e mult pana la faza asta, trebuie sa iau o decizie in privinta epavei diesel..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 20, 2017, 00:27:33 AM
Daca aduni valoarea masinii daca o dai la dezmembrari cu valoarea unei reparatii de calitate cred ca rezulta o suma cu care poti gasi un Forester, chiar daca alta generatie, in stare bunicica...

Pai si care'ar fi valoarea la dezmembrari? Cum am mai mentionat, sunt deja destule pe olx, de ex, la dezmembrat si nu cred ca se inghesuie lumea sa mai ia si altele
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 20, 2017, 00:42:17 AM
Nu am nici-o idee cat pot lua pe ea..
Poate o cumpara cineva care are bani sa o repare, sau poate un mecanic cu acces la piese mai ieftine, nu stiu..
Daca as dezmembra-o personal cred ca as vinde multe piese mai ieftin decat cele de la dezmembrari si cred ca e o solutie..
Masina e impecabila in interior si exterior, nu am cum sa pun poze aici, dar daca o postez pe olx, o a pun si aici un link sa o vedeti.

Cand am fost sa vad arborele rupt la mecanic, am fost cu sotia si chiar i-a parut rau ca o masina asa frumoasa din 2010 a fost facuta prost si acum sta intre masini din 1998.
O sa am o discutie in familie si luam o decizie in curand.

Pana una alta va multumesc pentru sfaturi inca o data.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Adi-Canada on May 20, 2017, 19:08:27 PM
Vreau informatii ca sa stiu daca se merita sa investesc banii in reparatie sau nu.
Daca as investi 4000 5000 euro sa o repar si patesc asta din nou ar fi barbar, sincer..

Nu vreau sa torn gaz pe foc acuma, oricum e prea tarziu ca sa mai schimbi ceva, dar nu ar fi fost mai putin barbar sa dai banii pe care i-ai dat deja pe ea cand ai luat-o plus transportul plus cei 5000 pe reparatii  ca avans la o masina noua si restul sa ii platesti in X  rate in Y ani , caci nu mai ramaneau prea multi ? Stiu, nimanui nu ii plac ratele , dar uneori e singura cale de a obtine ceea ce ne dorim. In felul asta aveai o masina functionala nenumarati  ani din momentul achizitiei,  aveai garantie 100%  timp de  4-5  ani,  si nu mai aveai problemele pe care le ai acuma.
.........................  my dva copeici ...
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 20, 2017, 22:53:59 PM
Nu torni gaz pe foc, asta era o varianta smart, doar ca nu am avut niciodata masina noua, sau rate :)
Oricum, o masina noua e foarte scumpa si nu cred ca era aceptata ideea in familie. Cand ne inmultim nu mai decidem singuri..
Am condus toata viata masini second si cred ca o sa fac asta in continuare. Ultimele masini (Honda Civic si Mitsubishi lancer) au consumat doar ulei, benzina, filtre si o aripa noua de honda in 6 ani. Nu am fost sincer pregatit de o reparatie capitala, niciodata nu m-am gandit ca o sa imi crape motorul la o masina.
S-a votat in familie sa nu reparam masina, pentru ca pe langa banii de achizitie cu tot cu transport (8000euro) mai e nevoie de cateva mii bune sa o reparam. Nu stiu cat de buna e decizia, dar din teama ca putem patii din nou asta, am pus-o la vanzare https://www.olx.ro/oferta/subaru-forester-boxer-diesel-an-2010-ID8Ace7.html#6036426f7b.

Btw, domnilor admini, puteti sa imi ziceti si mie daca e ok sa o pun si pe forum in sectia de vanzari?
Si daca da, am voie sa pun url-ul catre olx?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Adi-Canada on May 20, 2017, 23:56:36 PM
Nu torni gaz pe foc, asta era o varianta smart, doar ca nu am avut niciodata masina noua, sau rate :)
.................................
Exista o  prima data pentru toti, chiar si pentru barbati   ;)

.......................................................
Oricum, o masina noua e foarte scumpa si nu cred ca era aceptata ideea in familie. Cand ne inmultim nu mai decidem singuri..
............................................................................
S-a votat in familie sa nu reparam masina, pentru ca pe langa banii de achizitie cu tot cu transport (8000euro) mai e nevoie de cateva mii bune sa o reparam. Nu stiu cat de buna e decizia, dar ..............................................
..................................................................................
Cum zicea marele Creanga, fie-i numele laudat  : "Nu stiu altii cum sant, dar eu ......"   .   Nu vreau sa pun  (iarasi) gaz pe foc, nici sa fiu misogin,  nici sa  fac pe Gigi Duru`,  dar cum eu nu ma bag la ales  rochii sau oale sau modelul la perdele nici altii din familia mea nu trebuie sa se bage la ales  tipul, modelul, motorul sau transmisia la masina, nici daca va fi 4X4 sau 2X4  si nici daca va fi noua sau second. Tot ce pot sa aleaga eventual e culoarea !  Nu de alta,  dar daca masina are probleme sau crapa de tot  nu ei cei care au luat decizia  impreuna cu mine se vor duce cu ea la evaluat, reparat, cautat piese , stat pe langa Dorel ore si zile in sir sa vada daca face treaba buna sau nu, si tot nu ei vor alerga sa se chinuie sa o vanda pe bucati sau intreaga. Nu ei vor da mii de telefoane la asigurari, la dealer , la fostul proprietar, la primul proprietar  s.a.m.d. Eu stiu ce fel de masina am nevoie, ce caracteristici trebuie sa aiba, pana unde pot sa ma intind cu pretentiile ..... etc. Si daca ceva merge prost tot eu voi fi acela care se va ocupa sa o repare sau sa o vanda.  Impreuna stabilim doar bugetul maxim al familiei si cam atat.  Pornind de la acel buget imi iau cea mai buna masina noua pe care o pot gasi si cam atat. Pas de mal a la tete.
...............................  parerea mea !

Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Heliotropus on May 21, 2017, 09:26:19 AM
Nu pot sa citesc si sa nu remarc comentariul lui Adi-Canada. Intr-adevar, este optiunea cea mai eficienta din toate punctele de vedere mentionate de catre colegul din America de Nord.
Si eu imbratisez principiul conform caruia "Sunt prea sarac pentru a-mi permite lucruri ieftine" si ori de cate ori am vrut sa fac economie mai mult cu paguba m-am ales, in domeniul auto.

Revenind la proiectul tau am certitudinea ca s-ar impune o evaluare de specialitate la una dintre unitatile service de anvergura. Lasa-i pe mecanicii reprezentantelor Subaru sa puna diagnosticul si sa-ti recomande tratamentul - este cea mai inteleapta metoda de a salva bani.

Succes!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 21, 2017, 17:04:46 PM
Daca ai fi urmarit discutia, recomandarea reprezentantei avea un cost de 8000 euro. Deci s'a cerut si parere autorizata, dar nu renteaza financiar.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 21, 2017, 17:18:49 PM
Subscriu ce zice Andrei. Am sunat la reprezentanta, am primit o oferta pe care am refuzat-o. Asta e situatia, daca nu reusesc sa o dau intreaga cu pret redus, ramane dezmembratul.
Sunt increzator ca recuperez din bani pentru ca arata foarte bine si toate piesele o sa le dau mai ieftin decat le dau cei care fac afacere din dezmembrari.

Ca sa fiu sincer ar fi bine sa o ia cineva intreaga, sa o vindece de boala..chiar e pacat ca masinile astea sa stea pe bara sau sa se descompuna..
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 21, 2017, 18:20:46 PM
Vindecatul de boala costa, sigur nu face nimeni asta in incercarea de a o vinde ulterior, sigur nu ar face profit tinand cont ca din cand in cand apar la vanzare Forester diesel cu motoarele inlocuite pe garantie, pe care totusi se cer preturi apropiate doar de pretul unei reparatii la reprezentanta
Sa ai bafta la vanzare si fara belele pe viitor!
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 21, 2017, 20:06:36 PM
Multumesc Andrei. Bafta si voua, drumuri bune si probleme putine.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Heliotropus on May 21, 2017, 20:07:25 PM
Daca ai fi urmarit discutia, recomandarea reprezentantei avea un cost de 8000 euro. Deci s'a cerut si parere autorizata, dar nu renteaza financiar.

Asa este, scuze pentru superficialitatea cu care am urmarit topicul!
De obicei primul pret este pentru cine intreaba insa daca insisti poate ca o rezolvi cu un pret mai avantajos pentru tine sau cel putin in conditii de plata mai relaxate.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 21, 2017, 21:36:43 PM
Heliotropus, sorry, dar e un pic cam tarziu. Am decis deja..
Era avantajos daca o luam ieftina cu motorul stricat si o faceam eu.
Sau, era mult mai avantajos daca luam un forester pe benzina. Doar ca e tarziu pentru pareri de rau.
Imi cer scuze pentru cei care au o masina similara, dar functionala si o au la vanzare pe site-urile specifice. Imi cer scuze si pentru ca nu fac o reclama prea buna pentru Subaru. E singura metoda prin care pot recupera ceva pe ea in timp scurt, sa incerc sa o vand intreaga.
Ma gandeam ca daca recuperez ceva pe ea sa consum banii pe un subaru justy, temporar, ca sa am cu ce circula. O sa ma apuc sa citesc pe forum cate ceva despre modelele astea.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Okesz on May 21, 2017, 21:51:11 PM
Celor care bat campii cu masina noua, le-as reaminti doar ca nu toata lumea castiga cateva mii de EUR pe luna sa-si ia masina noua.
Cu 8.000 EUR avans (cam cat a dat Alex pe masina + transport), el abia platea un avans de 20% pe un Forester nou si dupa aia trebuia sa mai plateasca vreo 500 EUR / luna timp de 5 ani s-o cumpere 100%.
Nu fiti rupti de realitate, daca ar fi atat de simplu toata lumea si-ar cumpara numai masini noi-noute.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: MihaiFlorescu on May 21, 2017, 22:41:25 PM
Varianta: cat pierzi daca o vinzi asa fata de reparat la reprezentanta si vanduta cu motorul nou? Poate chiar o folosesti o perioada si dupa o dai pe o pierdere echivalenta cu devalorizarea normala.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 21, 2017, 23:10:39 PM
Daca as avea 8000 disponibili pt reparatia la reprezentanta, tot as zice pas, as putea lua una pe benzina de banii astia.

Eu tot repet, daca iei o masina cu 8000 e super ilogic sa o repari tot cu 8000. Undeva se incaleca niste principii nescrise..
De cand s-a stricat am fost pus in niste situatii foarte ciudate, vreau sa ies din treaba asta. E ok sa ne resemnam din cand in cand.


Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 21, 2017, 23:54:51 PM
Cu motoare inlocuite sunt acum 2 de vanzare la 9k euro si una la 10k.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Adi-Canada on May 22, 2017, 03:51:12 AM
Celor care bat campii cu masina noua, le-as reaminti doar ca nu toata lumea castiga cateva mii de EUR pe luna sa-si ia masina noua.
Cu 8.000 EUR avans (cam cat a dat Alex pe masina + transport), el abia platea un avans de 20% pe un Forester nou si dupa aia trebuia sa mai plateasca vreo 500 EUR / luna timp de 5 ani s-o cumpere 100%.
Nu fiti rupti de realitate, daca ar fi atat de simplu toata lumea si-ar cumpara numai masini noi-noute.

Unii au doar alta parere sau alt punct de vedere,  asta nu inseamna ca bat campii.
Cu 8000 avans cat a dat  initial pe ea plus 5000 cat mai are in buzunare care era dispus sa ii dea pe reparatii iaca se faceau 13000 care se apropiau de jumatate din pretul unei masini noi. Daca mai luam in considerare ca la o masina noua in primii vreo 5 ani nu repari nimica iaca inca o economie de cateva sute sau mii de euro care se adauga la ratele ramase. Deci nu mai platea 500    ci 250-300 pe luna si se bucura de masina in fiecare zi si nu  avea la ora asta 8000 EUR  aruncati pe fereastra.
Nu stiu,.......... zic si eu .... parerea mea,....bat si eu campii pe aicea.  :-X
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Sese on May 22, 2017, 08:08:43 AM
Celor care bat campii cu masina noua, le-as reaminti doar ca nu toata lumea castiga cateva mii de EUR pe luna sa-si ia masina noua.
Cu 8.000 EUR avans (cam cat a dat Alex pe masina + transport), el abia platea un avans de 20% pe un Forester nou si dupa aia trebuia sa mai plateasca vreo 500 EUR / luna timp de 5 ani s-o cumpere 100%.
Nu fiti rupti de realitate, daca ar fi atat de simplu toata lumea si-ar cumpara numai masini noi-noute.

Si celor care bat campii ca nu-si permit asta sau aia, le-as spune sa-si ia o masina noua pe care si-o pot permite cu banii pe care ii castiga.
Exista destule masini noi pe care si le permite toata lumea si pentru care nu e nevoie sa-ti vinzi un rinichi.

Cu cei opt mii pe care i-a dat pe Forester, ar fi putut sa-si ia o compacta buna, platind in plus 2-300 euro lunar pe o perioada mai scurta decat garantia masinii.

Dar asa suntem noi romanii, ne dorim intotdeauna sa ne prezentam intr-o situatie financiara mai buna deca realitatea. Si ce alta metoda mai buna decat o masina scumpa, second-hand?

Asa se intampla cand esti bine ancorat in realitate, nu? Realitatea paralela? Realitatea damboviteana? Sau care?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Xander on May 22, 2017, 08:30:00 AM
Ciudata întorsătura a luat topicul omului. Dacă și comentatorii nu ar fi virusați de aceeleasi boli românești  ,ai putea zice ca s-a redescoperit apa calda. Mereu suntem experți la scenarii in care dacă și cu parca, și foarte  experți la ce face cel de lângă noi resursele personale și de ce. Nu avem o limita a bunului simt când ne dam cu părerea in dorința de ajutor reciproc prost înțeles. Pfuu.. am aceleași boli și nu știu cum sa ma tratez, plecatul in alta țara ajuta parțial.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Muttley on May 22, 2017, 09:08:26 AM
plecatul in alta țara ajuta 

Vezi ca acolo stau unii in case de milioane de euro si conduc Loganuri fara AC. Crezi ca faci fata contrastului?
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Xander on May 22, 2017, 09:20:12 AM
plecatul in alta țara ajuta 

Vezi ca acolo stau unii in case de milioane de euro si conduc Loganuri fara AC. Crezi ca faci fata contrastului?
Domnule ești interesant când povestești descoperiri tehnice personale.Oamenii de care zici conduc și logan. ( partea cu ac-ul e aport personal?) Sunt obisnuit cu contrastul din România, ma duc la mai bine.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Musiu on May 22, 2017, 10:16:22 AM
Ca sa revenim la problema reala cu care se confrunta Alex Dobre, depinde foarte mult de ceea ce vrea sa faca mai departe si de banii pe care este dispus sa-i investeasca sau nu in masina. Daca vrea motor nou si s-o foloseasca ani buni, va trebui sa aloce un buget. Daca nu, masina va pleca spre alt posesor care doreste s-o refaca sau se va dezmembra. E cam aiurea experienta dar faptul este consumat si trebuie vazute solutiile cat de cat realiste.
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: andrei0241 on May 22, 2017, 10:53:30 AM
Daca ne luam toti masini noi, forumul asta poate nici nu exista
Title: Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: marr on May 22, 2017, 11:16:02 AM
Super nashpa experienta lui Alex !
Dupa cum s-a mai spus pe aici, sa-i spunem ca daca facea asa si nu altefel, daca ar fi luat benzina in loc de diesel, daca era alba nu verde ... etc nu mai ajuta cu nimic.
Din pacate, isi arata din nou valabilitatea dictonul din batrani: "Daca nu belesti ochii, belesti ..la  !!"

Ce pot eu sa zic:
- NU TE GRABI  !
Adica, nu lua o decizie la graba, sub influenta nervilor si dezamagirii produse de problemele intampinate.
Da, ai dat niste bani pe masina.
Da, a decedat imediat ce ai ajuns cu ea acasa.
Da, costa o multime de bani sa o repari.
DAR - pierzi la fel de multi bani sa o dai !

Asa ca, sfatul meu este sa stai linistit o vreme.
Sa iei in calcul toate variantele.
Sa faci o evaluare riguroasa a tuturor acestor variante cu tot ce implica ele.
Da, costa cateva mii bune de euro sa o refaci. Si da, este neplacut ca, dupa ce ai dat 8k euro pe masina sa mai trebuiasca sa dai inca 5-6-8k.
DAR:
In ipoteza in care vrei sa o dai la dezmembrari, nu cred sa primesti mai multe de 2000 Euro pe ea de la vre-un parc de dezmembrari.
Daca te apuci sa o valorifici tu, posibil sa scoti mai mult, dar, va dura ceva pana sa vinzi piesele. fara a omite faptul ca, pentru asta, ai nevoie de un loc in care sa o depozitezi, de acces la un atelier unde sa poti demonta piesele pentru care ai avea, eventual, comanda - si astea inseamna, totusi, niste costuri suplimentare.

Iar, daca ai nevoie de masina ACUM, ca sa iei altceva utilizabil, tot inseamna niste mii de euro de investit (peste ce ai dat deja pe Forester - bani pe care oricum nu-i mai recuperezi).

Asa ca, ma repet - NU TE GRABI !
Poate, dupa ce te linistesti, ai sa vezi putin altfel lucrurile.
Parerea mea este ca-i pacat sa arunci o masina care, odata rezolvat motorul, va fi practic noua si te va duce muulti ani si muuulte mii de km in confort si siguranta.
Fa niste calcule "la rece" si este posibil sa vezi ca, intr-un final, investitia in inlocuirea motorului nu ar costa cu mult mai mult decat varianta in care ai da-o la dezmembrari sii ai pune bani sa-ti iei o alta masina.

Parerea mea ( de om patit) !
Title: Re: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 27, 2017, 23:59:35 PM
Salutare.

Incep prin a spune cateva vorbe despre noul forum.
Bravo celor care s-au implicat si l-au facut mai usable..banuiesc eu ca e inca work in progress, sa aveti spor.
Ca idee, nu vad numele celui care a postat ultimul comment, dar nu-i problema.

Reply catre ultimul post:

Am ales sa vand masina catre cineva care e interesat sa o repare. Evident ca o sa incerc sa recuperez cat se poate. Doar ca nu vreau sa ajunga la dezmembrat. Arata prea bine, e clar ca a fost intretinuta bine (estetic).
Ca sa intelegeti mai multe, o sa fac un sumar mai amplu, poate evitam confuziile si poate prin prisma postului meu o sa fiti de acord ca nu pot sa o repar (punct).

Am luat aceasta masina pentru familie datorita sigurantei, comfortului, spatiu (pt copil + accesorii copil) si consum ok (care vine cu pachetul diesel).
Vreau s-o vand pentru ca:
1. O parte din bani (3000e) sunt imprumutati de la o ruda.
2. Costul reparatiei e multicel pentru un om care are alti bani de dat..
3. Sunt lucruri mai importante decat reparatia  acestui Subaru, cum ar fi sa fac niste concedii misto cu familia, pe care nu le pot face daca aleg sa o repar.
4. Stresul pe care l-am luat in ultima perioada datorita criticilor ca am ales aceasta masina (jistificate doar de faptul ca intr-adevar aceste subaru diesel au probleme, si nu in procentele gasite pe forumuri de 10 la suta, ci mult mai multe. Recent am facut un search pe mobile si am gasit vreo 40 + cele multe din dezmembrari + cele care asteapta sa crape).
Concluzie finala; o vand ca sa recuperez din bani, sunt resemnat ca am pierdut multi bani, dar macar nu mai stau sa caut motoare pe net in loc sa stau cu fiu-meu sa il invat sa zica un cuvant doua..
O sa imprumut o masina de la cineva pe o perioada mai lunga si o sa fie ok..oricum au adus samsarii la metale din europa incat nu sunt atatia soferi in tara asta ca sa fie sofate toate.
Title: Re: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 28, 2017, 00:00:55 AM
Scuze @marr, am vazut acum numele deasupra profilului..reply-ul cred ca e pt tine
Title: Re: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Post by: Alex Dobre on May 30, 2017, 23:27:10 PM
Salutare tuturor.
Pana la urma am vandut masina. A fost cumparata de un tip din Craiova care nu a parut samsar. Ce am sperat eu si am evitat in ultima perioada a fost sa o vand catre un  bisnitar care le repara "temporar" si le vinde la pret de masina ok.

Acum sunt resemnat, am pierdut bani, dar macar am scapat de stres.

Acest post cred ca poate fi inchis.
Mulumesc celor care au postat cu cate un sfat, o parere..

Sa aveti drumuri bune, fara incidente.

Ps. Desi m-am bucurat putin de forester (cateva sute de km), e de departe cea mai misto masina pe care am condus-o.