Subaru club Romania
Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: torvalds on November 10, 2020, 19:08:12 PM
-
Salutare,
La aproape 2 ani de cand o am , o prezint si aici , mai mult ca sa o fac de rusine, ca intr-un banc expirat... Sper să notez aici în jurnal ce i-am mai facut.
Este vorba de un legacy, fabricat in 2004 , cu prea minunatul motor in 6 halbe.
Am luat-o in februarie 2019 si la bord avea aproximativ 150.000 km, cu parfum de credibilitate, aveam toate cartuliile carticele, reviziile etc, din țara cu mai multă apă caldă unde a fost inițial livrată.
Ca dotări n-are mare lucru (comparativ cu ce se pune azi pe masini) : scaune din piele, incalzite, comenzi pe volan, cd changer cu 6 discuri făra mp3 (așa e cu dinozaurii ăștia) cutie automată, navigație (complet inutilă, eventual e bling factor), trapă.
Imediat cum am luat-o a intrat la o revizie si s-au schimbat din cat imi aduc aminte : uleiuri (motor, cutie , diferențiale, cutie de transfer) , bucsi bare stabilizatoare fata spate, un rulment stg fata, y evacuare din inox, tobe spate inox.
Din fericire (sau nu ...) a venit cu cauciucuri aproape noi 215 45 r17 Continental ts850p de iarnă și jante aftermarket , cu buză :-\
În primăvara 2019 am încalțat-o cu niste Falken uri de vară, aceeași dimensiune și singura posibilă de altfel... pe aceleași jante.
După ce am indreptat jantele de 3 ori, deoarece erau prea moi, am luat un set de jante originale de impreza cred ca sunt.
Odata cu venirea iernii , am pus anvelopele de iarnă la loc, pe jante bune și drepte 8), mai rezistente, dar pe valea jiului am reușit sa sparg o anvelopa pe flanc . am venit de la valcea pana la bucuresti cu roata aia mică de 80 kmh .
Am rezolvat acest aspect cu o roata full size și un cauciuc full size, bagat în portbagaj . Un cauciuc nou continental approx 700 de lei. Mi sa pare cam mult avand în vedere că a murit cam subit. si da erau XL , teoretic nu ar fi trebuit sa se sparga însă...
Am mai schimbat între timp burdufuri planetare pe fata, inca un rand de bielete pe spate.
I-am pus folie , ca la orice bemv ... ăăă subaru.
Am făcut pana acum vreo 40.000 km, moment în care se impune , schimbarea garniturilor de la chiuloase. ”Pentru că automobile”. Asta după ce am trecut prin faza de negare a mecanicilor (termostat, radiator, capac, schimburi de antigel, curațat instalația de radweld etc) a trebuit să accept înfrângerea :)) .
Pe langa problema cu garniturile care va fi rezolvata cat mai curand, mai sunt asa:
-Vibratie la franare undeva de la 130-100 kmh. Nu e mare, dar e enervanta. S-au verificat discurile cica-s ok, la etrieri s-au schimbat pistonașele odata cu placutele. Aici suspectez ori rulmenții de sarcină sau bieletele de directie, sau din casetă...
-saggy butt;
- probabil bielete antiruliu pe față din nou ... există ceva mai rezistent? , ca la toate masinile am schimbat rahaturile astea de m-am plictisit ...
În rest e ok pentru vârsta ei, mai are denturi, bara spate ar trebui vopsită, bara fata si ea ca e zgariata etc.
Cel mai mult mă enervează dimensiunea anvelopelor 215/45 este un talon mult prea mic pentru romania, mașina este grea, și ceva trebuie sa cedeze, inițial se indoiau jantele, ulterior a cedat un cauciuc, acum probabil articulațiile. But the show must go on.
Sistemul 4x4 este ok, dar nu simt ca am nevoie de el. Cand am avut tractiune spate am dat la lopată de am innebunit (iernile 2013-2014-2015), imi aduc aminte si acum că aveam instrumentul în portbagaj, plus că imi era cateodată lene sa schimb toamna prokiturile cu suspensia normală (si aia minus 2-3 cm faceau diferenta dintre a ramane pe burta sau nu ). După ce am trecut la 4x4 , nu a mai nins ... :o
Pun și o poză cu ce am gasit prin telefon. Dacă e ii mai fac dupa ce o spal .
(https://i.postimg.cc/hh4gp9mg/IMG-1728.jpg) (https://postimg.cc/hh4gp9mg)
-
Bun venit :)
-
notez aici ce s-a mai facut intre timp
garnituri ch, planat si simeringuri supape
toata distributia lanturi patine, pompa de apa, garnituri
toate piesele originale
-
Bun , am facut aproape 1000 km dupa operatiunea detaliata mai sus . Lichidele sunt la acelasi nivel .
Intre timp am gresat din nou culisele etrieri si zona de port etrier unde stau placutele . Am dat cu smecleu cum scrie la manual.
Am observat ca pe spate inca mai am jumatate din placute , asadar nu le-am schimbat.
Cand am cumparat-o adica acum 2 ani si 50.000 km am schimbat lichidele prin diferentiale si cutia de viteze. Astfel ca in primavara se impune un nou schimb de zemuri. Din cate imi aduc aminte am pus ravenol , ce ziceti sa merg tot pe "rivanol" sau sa ma trec pe Amsoil ( asa pe opulenta) :) ?
-
Opulenta si corectitudine se fac punand uleiul original, comandat pe filiera oficiala.
-
True that! Asa voi face , e cea mai buna solutie. Dar care e calea oficiala?
Intre timp am mai facut 1000 km . Un drum de Suceava , elegant , la -12 grade. Coafura rezista
https://imageupload.io/rMUy4LNTBv.g
Ultima poza e din 2019 de pe transalpina.
-
După aventura pe plaiuri moldovene , un burduf de la planetara din față (langa cutie) a cedat, astfel le voi schimba pe amundouă, din nou, după ce le schimbasem in iarna 2019-2020 (cred că in decembrie 2019). Si atunci se pare că folosisem tot piese originale și iată că nu au ținut prea mult . Asta e , mergem inainte ! Și da, e vaselină împroșcată peste tot (și pe protectia de la catalizator... așa mi-am dat seama , după mirosul de vaselina arsa ... )
-
Montajul deficitar?
-
Nu cred. Adica era pe pozitie colierul , nu se desfacuse sau ceva. Burduful era rupt pe la mijloc.
-
Care este originea piesei si cine s-a ocupat de montare ?
-
De montare, un service din curtea aia de pe str. Veseliei 5 , originea nu o stiu , ca nu am stat sa ii verific . Crezi ca se complica cineva sa vanda burdufuri contrafacute ? E o piesa atat de ieftina si care nu prea se strica ...
-
Planetara e cea originala?
-
Da, pare a fi originala.
-
Bun , mister deslusit cu burduful, se schimbase doar unul , ca asa e frumos ...
Acum le-am schimbat pe amundoua, ca sa nu mai fie probleme si sa ma plimb prin service.
Am schimbat si uleiurile in diferentiale fata si spate AMS severe gear 75 90 . Totul a fost bine , arata ok ce era in interior.
Nu am vrut sa astept dupa ulei original de cutie si am comandat tot ravenol su5 , de care are si acum + filtru original . Urmeaza sa fie schimbate intr-o editie viitoare, ca tot nu a ajuns la timp uleiul si aveam nevoie de masina.
In weekend am fost pe la Magura si Pestera (pe langa bran /zarnesti) si m-am bucurat de 4x4 ca si asa il tarai dupa mine degeaba 99% din timp.
Coafura rezista.
-
Am schimbat si uleiul in cutie intr un final.
De asemenea uleiul motor si filtrele. Trecusera vreo 6000 km de la operatiunea garnituri de chiloase si am zis sa il schimb , nu mi s-a parut cine stie ce motul x max.
-
sa continuam pomelnicu
s-au mai schimbat:
In prima editie
- bucsi brate față, din nou;
-capete de bară;
- facut geometrie;
-flanse amortizor spate , pt rezolvat partial saggy butt;
- buson diferential spate, că era ciufulit
In aceasta editie s-a incercat schimbarea arcurilor spate cu unele lesjofors, care nu s-au potrivit in partea de sus . Flansa trebuie sa intre in ele insa arcurile erau pentru modelul de flanse care intra peste arcuri. S-a facut retur, am ramas cu arcurile si amortizoarele vechi;
Editia a 2-a.
Pentru că în ediția 1 s-a descoperit ca si amortizoarele pe spate erau cam duse, dar nu venea nimic in timp util. Am comandat niste bilstein B4 , pe care le-am montat chiar eu. Totul s-a desfăcut ușor avand in vedere faptul că se umblase recent acolo. S-a rezolvat usoara instabilitate pe care o simeam pe autostrada la trecerea peste denivelări.
Am schimbat filtrul de polen ca era plin de impuritati si nu mai aveam debit de aer (după vreo 5000 km prin rumeinia >:( ).
Au ramas de rezolvat, că așa e când ai dinozauri :
- pivoți față, unde este discutabil dacă se desface rahatul ala de surub sau imi trebuie alte fuzete :)) . pronosticul nu era prea bun.
- am luat de la malakay un alt cd player (același model) pe care urmeaza sa il trimit la niste baieti sa imi puna bluetooth.
-
Si pentru ca "dusmanul binelui e mai binele" dupa cum a spus un calsic in viata , m am apucat voiniceste sa schimb pivotii.
Cu un risc semi asumat ca daca se rupe surubul ala de tine pivotul in fuzeta , caut fuzete din dezmembrari . Cele doua suruburi s au desfacut ok .
Dar cum nu se putea fara peripetii , lenea a batut filmul si nu am desfacut bieleta anti ruliu crezand ca se poate si asa. Ei nu se poate si am reusit sa scot planetara din cutie , pe partea stanga. Ceea ce a insemnat o noua interventie pentru a o infinge la loc ...
Deci daca are cineva ideea sa schimbe pivotii , trebuie neaparat desfacuta bieleta antiruliu ca sa poata cobori suficient bratul .
-
Am schimbat si cd plaerul cu cel pe care il luasem de la Malakay și care intr timp a primit bluetooth. Modulul bluetooth a fost monta tpe intrarea de la casetă, motiv pntru care am o casetă blank bagată mereu înaintru si cand dau pe ”tape” am de fapt sunet prin bluetooth.
Astfel am scăpat e modulatorul FM pe care il folosisem pana acum.
A mai primit două zgarieturi pe bara spate si un pic pe aripă, asa frumos pana la grund... așa e în bucurești , o mai găsești julită ...
-
Mai notez aici ce am mai facut:
- schimb ulei ams oil ss 0w40, are deja vreo 7000 km fara sa fi consumat deloc
- schimb placute frana fata , am mers pe ATE de data asta , nemultumit fiind de ferodourile anterioare
- schimbat culise etrieri fata, pentru ca rugina
Dinozaurul rezista!
-
Intre timp am ajuns la 22x 000 km .
Se apropie un nou schimb de ulei.
Mi s-a rupt prinderea la un heatshield dintre toba de mijloc si y , motiv pentru care am fost la dan si la insistentele mele l -am rezolvat cu o bucata de tabla de aluminiu. Acum sta pe pozitie .
Am descoperit ca puntea spate este un pic ruginita , deci se impune inlocuirea cat de curand.
Mi a cazut tencuiala (sau vreo sticla )pe capota si parbriz , ca asa e in tenis... nu cred ca mai are vreun panou impecabil .
-
Azi 222222 km , coafura rezista
-
Am dat de zăpadăăă vremea perfectă! Avea 2 kile de sare pe ea după 200 km.
(https://i.ibb.co/k6JkYwm/Whats-App-Image-2021-12-21-at-09-22-30.jpg) (https://ibb.co/k6JkYwm) (https://i.ibb.co/ZmQxNqx/Whats-App-Image-2021-12-21-at-09-49-51.jpg) (https://ibb.co/ZmQxNqx) (https://i.ibb.co/bdMnDM7/Whats-App-Image-2021-12-21-at-12-58-01.jpg) (https://ibb.co/bdMnDM7)
-
Masina mea petrece craciunul si revelionul la service. Asa ii place ei...
la ultima interventie:
Ulei ams oil 0w40 ss
Cele doua termostate
Puntea spate schimbata cu brate bucsi dat cu smecleu pe acolo vopsit coafat tuns frezat...
Placute frana spate
Ulei diferential spate
(https://i.ibb.co/QNcyZR4/42373-F5-F-70-EC-436-E-9123-9-D528-CFF5-BA0.jpg) (https://ibb.co/QNcyZR4) (https://i.ibb.co/5TYcVWn/DB1-D1-E8-A-5472-4-E9-A-8-A2-A-6-C6-C07-DCEE57.jpg) (https://ibb.co/5TYcVWn)
-
Spor in continuare!
-
Chiar la tine ma gandeam azi cand am luat-o. Am observat ca are led in torpedou. De culoare portocalie. De ce a mea are led si a ta n-are? Asta e intrebarea! ;D
Sper sa am spor la kilometri. Cred ca dupa aceasta interventie valoarea tuturor reparatiilor a egalat valorea de achizitie ! Sau o fi depasit-o? :-X
LE. Am uitat sa scriu si de baterie. Am luat Banner, ca din astea am tot avut pe masini de ceva ani.
-
Sa mai notam pe aici 234000km
Epopeea franei care vibreaza : discuri fata originale noi, placute noi, lichid nou, placute spate noi, rectificat discuri fata ca asa e in tenis...
Brate fata cu bucsi noi
Cauciucuri de vara noi, Fulda Sport ceva 2 , 215 45 17
Indreptat jantele din nou, schimbat valvele .
Ulei AMS 0w4 ceva extreme engine supercar bla bla cica i mai bun ca signature series ca nu mai aveau
Filtru de ulei si aer knecht. Filtru de polen denso carbon.
-
Anvelopele Fulda, made in Germany, sunt toate deformate. Cooool.
Ma astept la o distractie interesanta cu garantia la ele.
Momentan le voi pune pe cele de iarna.
Si da, tot vibreaza.
In fine, daca vrea cineva dihanie H6 , lasati un mesaj. Detaliile le aveti mai sus, unde am scris interventiile.
-
Mda, am pus anvelope cu balonul un pic mai mare 215/50.
Rotile sunt perfecte , jantele drepte, anvelopele drepte, masina tot vibreaza la franare.
Cu acest setup noutatea este ca a inceput sa vibreze si la 100-120 kmh indigerent daca e in accelerare sau mers constant.
Astfel cred ca pot exclude orice tine de franare.
Sa fie flansele de la amortizoarele fata?
Asa arata cu anvelope cu balon mai mare un pic
(https://i.ibb.co/ScqX8d1/D606-CA15-24-E3-421-B-BE44-8844-E325-DB92.jpg) (https://ibb.co/ScqX8d1)
-
Am mai schimbat un rulment pe fata, ca ma deranjau 1000 de lei prin buzunare.
Nu s-a schimbat nimic .
-
Vibratia la mers poate fi de la cardan
-
M-am saturat pana peste cap de problema asta. Nu mai am energie sa investighez si sa platesc fara numar.
Vibratia se simte la puntea fata , nu sub masina ...
Nu apare nicio eroare pe cutie/motor/ vdc.
E ceva pur mecanic , pe puntea fata . Ce e? Voodoo!
-
Scriu sa nu tac..probabil esti deja satul :-[
La volvo xc70 am avut de furca cu ceva vibratii in sarcina (initial foarte usoare) din cauza unui rulment al tripodei planetarei dreapta fata.
Am gasit si schimbat tripode si am rezolvat problema pentru 5k km. Apoi am schimbat planetarele cu totul.
Nu stiu daca Subaru sufera (si) de astfel de nevralgii. Volvo avea Haldex, AWD AOD, deci fata tragea preponderent cat nu aveai nevoie de AWD.
-
Sufera de draci ... XC ul facea si la franare?
E posibil sa fie de la vreo planetara... dar nu mai am energie sa fac lego... saracul wim e satul de mine :)) ca tot imi venea cate o idee si mergeam pe capul lui...
-
Sufera de draci ... XC ul facea si la franare?
E posibil sa fie de la vreo planetara... dar nu mai am energie sa fac lego... saracul wim e satul de mine :)) ca tot imi venea cate o idee si mergeam pe capul lui...
Depinde in ce moment calcai frana :)
Daca o calcai cand masina intra deja in fibrilatie, puteai simti vibratie si in franare.
Debate luung asta pe volvo club. Cu atat mai mult cu cat planetarele nu sunt deloc ieftine.
-
Salut, am avut si eu niste vibratii la Forester care apareau mai des la franare, viteze sub 100 km/h, dar uneori le simteam si in mers.
Am schimbat suporti etrieri, culise, furtune frana, placute si discuri frana fata-spate. Si am verificat jante si cauciucuri: O janta stramba - indreptata, cauciucuri noi Crossclimate 2 - echilibrate.
Problema s-a rezolvat.
-
Am schimbat planetarele pe fata, bieletele caseta directie, din nou placute discuri, pistonase etrieri.
-
Cu folos? Sau inca nu ai facut teste la viteza?
-
Se imbunatateste cate putin, nu mi se pare ca e perfecta ...
-
Am mai schimbat amortizoare si flanse pe fata ( sachs si febi bilstein) . Its getting better
-
Salut,
Deschid acest topic in sectiunea gresita intrucat la piese auto nu imi apărea butonul New Topic. Rog un moderator sa il mute la categoria potrivită .
Așadar, de vanzare :
1. Janta aliaj 17 cu anvelopă 215 45 17 , modelul de janta este de forester sh, estetic este oxidată, am folosit-o pe post de rezerva full size. Anvelopa tine aer dar probabil are un DOT preistoric.
PRET 200 lei
Se află în Brasov, se poate aduce in Bucuresti.
Modelul este acesta :
(https://i.ibb.co/gdnc66m/Screen-Shot-2023-08-13-at-17-16-56.png) (https://imgbb.com/)
2. 4x anvelope 215 50 17 Continental Conti Sport Contact 3
DOT intre 2017 -2019 . Le-am luat SH, au rulat pana in 5000 km pe Legacy, anul trecut. Mai au profil bun, merg lejer 2-3 sezoane.
PRET 500 lei/set
Se află în Brașov, se pot aduce in Bucuresti
3. 4x Anvelope Fulda Sport Control 2 215 45 17 dimensiunea clasică pe LEGACY GEN IV
Luate de mine noi anul trecut, rulate maxim 5000 km.
DOT 2021 sau 2022
PRET : 1000 lei / set
Se află în București.
4. 4x Jante pe 17 model WRX , de pe impreza 2009, folosite pe Legacy Gen IV
Estetic arata ok, nu perfecte, sunt zgariate pe margini, dar nu au fost revopsite sudate etc.
PRET 1000 lei
Se află in Bucuresti
Acesta este modelul:
(https://i.ibb.co/rsVLg4y/Screen-Shot-2023-08-13-at-17-29-41.png) (https://imgbb.com/)
Preturile sunt negociabile.
Contact pe PM sau aici.
-
Postarea de piese la vanzare in categoria comerciala este deschisa sustinatorilor. Am mutat postarea in jurnalul tau de bord.
-
Pai nu era vanzare comerciala, ca nu fac comert cu piese, vand ce mi-a ramas ... pai de aia nu sunt prea multe anunturi acolo daca muritorul de rand nu poate posta.