Motorul (longblockul) e gata de mult, dar ala e o particica din tabloul ala mare. Puzzle-ul ala delicat abia acum incepe, cu adaptari si potriveli si integrare. Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.
Izolarea termica a evacuarii are multe beneficii.
1) protejeaza ce e in jur.
2) reduce heatsoaku', mai ales la top mount.
Insa de departe, cel mai mare beneficiu e...
3) dinamica gazelor imbunatatita.
Esplic, pentru cui pasa.
Ai o teava de diametru si, implicit, sectiune de trecere constanta.
Gazele ies din motor pe la 700-900*C (asa mi-a zis proful de motoare in facultate, cu informatia asta am ramas). Pe masura ce traverseaza tevile, se racesc si se contracta. Problema e ca se contracta RADIAL, iar axial se "scurteaza". Termenii-s alesi pentru logica explicatiei.
Or scurtandu-se coloana aia de gazele, practic ii scade viteza. Aia e problema. Iar consecintele-s usor de intuit, viteza redusa, gaze lenese, care ies greu, care impiedica gazele urmatoare sa iasa, si astfel blocheaza camera de ardere, o tin ocupata cu mizerie. Nu de alta, dar dupa timpul de evacuare vine fix ala de admisie.
Deci gazele de evacuare cat mai calde favorizeaza golirea camerei de ardere si a cilindrului, care la randu-i ajuta timpul de admisie, adica randamentul de umplere, deci in linii mari creste eficienta motorului.
_______________________________
Las semn de carte aici pentru o tampenie ce sigur o sa-mi manance zilele
...Sau daca vreodata ii fac vreun motor scump, mai vad. Ideea e sa ramana firul accesibil si atat.