Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: vsuciu on September 08, 2014, 09:52:09 AM

Title: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 09:52:09 AM
Ieri cred ca s-a dus turbosuflanta, respectiv cca 50 km s-a auzit un suierat/huruit continuu si din ce in ce mai tare pe masura ce pedala de acceleratie era apasata, motorul nu mai avea niciun zvac, accelara dar incet chiar cu pedala calcata la maxim. Ulterior zgomotul a disparut dar tot foarte puturoasa a ramas iar acum scoate si fum negru. E vorba de un Outback 2008, motor Boxer Diesel 1998 cmc, 150 CP. Turbosuflanta a fost schimbata in garantie la SMT Bucuresti in nov 2009 la 36500 km. Are coineva idee unde gasesc una noua la un pret OK, sau se poate reapara? Am cicit pe multe site-uri ca se repara si fiecare se lauda cu calitate si garantie dar nu prez cunosc si nici nu prea am incredere. Multumesc anticipat
Title: Răspuns:
Post by: moguai on September 08, 2014, 10:31:35 AM
Poti merge la un diagnostic mai intai sa vezi sigur ce are. Poate nu e asa grav...poate s niste furtunase, conducte etc.
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 08, 2014, 10:44:53 AM
uleiul este la locul lui ? in sensul ca mai este ? :)
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: BOXER on September 08, 2014, 10:50:41 AM
Cum a picat prima data, care au fost cauzele ?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 10:56:06 AM
Ulei mai este dar nu prea mult, exact acum s-au facut si km pt revizia de 175000,
Zgomutul a aparut dintr-o data in mers, dupa care si-a pierdut demarajul asa ca aseara am venit pe autostrada cu 80 km/h sa nu o mai fortez. Zgomotul/suieratul a disparut dupa vreo 50 km dar a ramas fara demaraj si scoate fum. Merg cu ea la Augsburg. Am oferta de la ei 10.000 lei si de la SMT Bucuresti 18.700 lei. Cica nu e decat originala si kit de reparatie nu se gaseste.
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 08, 2014, 11:54:29 AM
Sa intelegem ca ai primit oferte pentru turbo fara sa se faca constatarea a ce este stricat de fapt sau ai verificat tu personal si este 100% turbina ?
Pt. ca exista marea posibilitate sa nu fie turbina si oricum este dubios ca 2 turbine sa moara pe aceeasi masina la astfel de intervale fara un motiv ....

Si intrebam de ulei pentru ca daca se "duce" turbina si incepe sa scuipe uleiul afara .. deja devine o problema si pentru motor ....
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 12:57:34 PM
Am Veritas ofertę pt varianta cea Mai nasoala zintegrowany la diagnoza si wstępy s± vad ce jeżeli Ikei nu Mai are dar deja zintegrowany la service
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 13:19:54 PM
Am




Am cautat oferte pt varianta cea mai nasoala astept diagnosticul ulei nu mai are dar sunt la service deja


Title: Răspuns:
Post by: moguai on September 08, 2014, 13:35:37 PM
Ai schimbat limba in telefon pe poloneza? :)))
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 13:39:16 PM
Am vazut dupa ce am raspuns
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 08, 2014, 15:13:01 PM
sa ne zici si noua ce zice doctoru' ... :)
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 18:26:44 PM
Din pacate e moarta. Mai nasol este ca, dupaparerea lor, 2 turbine la asa masina in nici 6 ani e super naspa, in consecinta s-ar putea sa fie probleme la ungere, epurator gaze, conducta retur ulei turbina. Astea cica ar fi trebuit verificare si schimbate/curatate cand s-a schimbat turbina in 2009, la 36.500 km de catre SMT BUCURESTI, in garantie, dar eu altceva de ai nu am decat o mentiune pe cartea de service ca s-a schimbat turbosuflanta in garatie. Nu inteleg totusi cum cei care au facut reviziile sa fiecare 15.000 km si cei care au facut ITP-ul nu au sesizat nimic.
Acum am doua variante: 1)sa achizitionez turbina noua de la AUGSBURG tot ei sa faca toate verificarile instalatiei de ungere, inclusiv verificarea admisiei dupa ce demonteaza turbina, in caz ca liseste vreo bucatica si a ajunj prin motor si asa am garantie la toata verificarea si montaj si piese, 24 de luni, dar ma costa 11000-12000 lei probabil (sa vad ce discount obtin) si 2) sa gasesc un service serios care sa faca toate verificarile necesare si repararea turbinei, sa sui masina pe platforma si sa o duc la ei. Problema mare este ca nu stiu care EI. Multi spun ca sunt doat turbine originale nu si de producator si nici nu se gasesc kit-uri de reparatie. Si atunci nu inteleg cum am fost contactat telefonic de 2 service-uri care au zis ca totusi repara. Este de vazut si cat costa cu totul toata smecheria ca nu vreau doar o reparatie fara toate verificarile sa nu am garantie si sa se duca iar in cateva luni.
ASA CA DACA STITI UN SERVICE SERIOS IN PRIMUL RAND CARE SA FACA TOATE VERIFICARILE SI REPARAREA TURBINEI, MONTAJ SI GARANTIE DE BUN SIMT ASTEPT UN SEMNAL, CAT DE URGENT SE POATE CA SA STIU INCOTRO O IAU SI TREBUIE SA MA HOTARASC REPEDE
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: MihaiFlorescu on September 08, 2014, 18:58:30 PM
Inainte de a alege un service universal, arunca totusi o intrebare si la Subaru Brasov. Nu sunt nici pe departe un sustinator al lor, dar uneori mai fac si surprize placute din ce zic colegii de pe forum.
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 08, 2014, 19:21:26 PM
da, chiar si la Cluj se aud lucruri bune despre Subaru Brasov (mult mai bune decat despre Bucuresti) si avand in vedere faptul ca sunt destul de putine Subaru in Romania deci experienta relativ putina cu ele (sa nu zic lipsa) nu prea m-as baza pe service-uri independente (doar daca au clar experienta cu subaru)

ai apucat sa vezi si tu turbina ? ma gandesc ca e important sa se gaseasca cauza problemei: poate sa fie cum zici pe partea de ungere a turbinei (exista un soi de filtre care ar fi trebuit inlocuite/curatate, altii pe net la modelul tau zic ca oricum traseul de ulei catre turbina este subdimensionat) sau pe partea cealalta - poate ai vreun sensor/alte componente pe evacuare inaintea turbinei din care "zboara" fragmente - este destul unul foarte mic sa "rezolve" turbina
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 20:12:05 PM
M-am gandit si eu la baietii de la Brasov, au auzit lucruri bune despre si, problema este ca vreau sa fac toata lucrarea intr-un loc si masinuta masina mea nu se mai poate misca iar o platforma pana la Brasov nu stiu daca merita/compenseaza. Turbina nu am vazut-o pt ca nu am demontat-o, revin la ce am spus mai sus, prefer sa fac totul de la cap la coada intr-un singur loc, nu sa o desfac undeva, sa mai constat ceva si apoi sa iau masina si sa o duc la reparat in alta parte. Cateva ore de manopera chiar si la 70-100 lei/h se simt si chiar vreau sa am grija la orice banut avand in vedere ce ma asteapta. Am primit ceva recomandari pt Turbo Parts, Turboserv si Turbo-Tec. Le-am trimis o solicitare de oferta, a auzit cineva de ei?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 08, 2014, 20:34:49 PM
nu am auzit de ei  - dar asta nu inseamna nimic eu fiind din cluj - in principiu exista pentru aproape orice turbina kit de reparatie care include chestiile din interior (ax , rotoare/pale sau cum se numesc ele) si care poate fi folosit atata timp cat housing-ul nu a fost afectat. Toata smecheria sta insa in echilibrarea ansamblului pentru care e necesar un "utilaj" specializat plus un pic de experienta .... si cel mai important din punctual meu de vedere sa se gaseasca clar cauza problemei.

si ca sa mai imi dau cu parerea in continuare :) - faptul ca zici ca nu mai ai ulei pentru mine e principalul semn de intrebare, ori nu ai mai avut ulei de ceva timp si de aici si problema cu turbina (desi teoretic mai repede crapa motorul cand nu mai ai ulei) ori uleiul a fost "scuipat" de turbina si din nou dilema: cat ai mers fara ulei ? :)
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 08, 2014, 21:02:08 PM
Mia-m pus si eu acum un semn de intrebare ca la fiecare revizie uleiul era f putin, in ultimii 2 ani cred, am cam luat 1 l in plus sa mai completez, am intrebat dar mi s-a spus ca nu "mananca" ulei si asta e. Poate erau ceva probleme cu conducta de retur infundata si de aici o problema mai veche care s-a agravat. In ultima perioada nu am mai verificat uleiul, ma si apropiam de revizie si stiam ca-l schimb, dar nici nu am auzit motorul sa-si schimbe turatia, sau ceva zgomote, etc si nici vreun bec la bord nu s-a aprins, asa ca am cam stat linistit, pana am furat-o rau de tot. Au scos inetrcooler-ul si au pornit motorul si era utin ulei in el, deci cred ca ceva ulei a mai fost in baie dar cand s-a stricat defectul l-a aruncat. Intre timp mi-a zis cumantul ca a lucrat f bine cu ROBNEC Bucuresti, a reparat mai multe turbosufante la ei, la marci diferite si  a fost multumit. Vad ca au in portofoliu si Subaru asa ca maine ii contactez si pe ei.
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 09, 2014, 19:28:42 PM
Am gasit turbosuflanta reconditionata si echilibrata in germania, 950 euro, inclusiv setul de garnituri, in 7 zle lucratoare vine si mai am varianta service Marvis Auto Concept 1200 lei reparatia, diagnoza si verificarea ungerii, ambele cu garantie de 1 an. Ce parere aveti? A auzit cineva de Mervis?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 09, 2014, 19:59:54 PM
Eu tot nu am inteles clar: a fost data jos turbina actuala -> este 100% sigur ca aceasta si doar ea este problema ?
Pentru ca pana nu este data jos oricum nimeni nu iti poate garanta ca o poate repara - daca este zgariat/"stricat"/crapat housingul nu prea o repara nimeni ....

Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 16, 2014, 23:53:24 PM
noutati ?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 17, 2014, 13:32:29 PM
Am fost la un service pe Timisoara, nu-i mai spun numele, cert este ca nu era nici ""picior" de masina prin curte, doar o hala mare la intrare cu un canal, fara nicio scula, nu m-a lasat sa vad atelierul si nici geam nu avea sa iti poti supraveghea masina in timpul lucrarilor, se ocupa si de dezmembrari, in consecinta mi-a fost teama sa ma bag. Drept pt care am comandata turbosuflanta reconditionata si echilibrata din Germania, zilele astea se apuca sa o desfaca si sa o verifice. Am mers pe mana lor, au zis ca sigur turbina este dusa.
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: andea79 on September 24, 2014, 09:28:16 AM
si cum mai e treaba ?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on September 26, 2014, 08:24:34 AM
Au gasit la demontare si un holender cu sita infundata de tot, plus ceva garnituri pe care am zis sa le schimb ca tot este desfacuta. Astept sa vina toate piesele, sa le monteze si sa vad rezultatul final.
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: sco on September 26, 2014, 08:45:47 AM
Pai stai asa, turbina e sau nu e dusa?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on October 01, 2014, 15:48:30 PM
Turbina este dusa, are axul rupt. Trebuie sa soseasca astazi sau maine si cel tarziu vineri sa iau masina ca m-am saturat de tramvaie si metrou
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: BOXER on October 01, 2014, 17:15:43 PM
Ok, este bine sa schimbi turbina daca are axul rupt dar ai idee ce s-a intamplat ?
Ti-au spus cumva mecanicii din ce motiv ai schimbat doua turbine pana acum ?
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: vsuciu on October 02, 2014, 10:04:40 AM
Despre prima turbina nu stiu nimic, s-a nimerit ca eram in concediu prin Banat si am facut revizia de 30.000 la un service autorizat Subaru din Timisoara. Baietii au facut o verificare completa a masinii si mi-au spus ca am probleme la turbina. La intoarcere am fost la SMT si zic ei ca au schimbat turbina (in garantie). Nu am acasa niciun deviz, factura, etc. doar au mentionat in cartea de service ca s-a schimbat turbina. Alte amanunte nu mi-au dat si nici eu nu am intrebat. Nu mi-a trecut prin cap sa le spun sa-mi arate turbina stricata, nici sa-i intreb daca au verificat sistemul de ungere, etc, nici care a fost cauza. Pur si simplu am zis ca e un service serios si au stiut ei mai bne ce e de facut. Turbina de acum nu a mai avut ungere, sita holenderului de care am zis mai sus era infundata si nu mai trecea nici 10 % din ulei catre turbina. Cica ar fi trebuit verificat/schimbat cand s-a schimbat turbina si mai mult ca sigur ca nu s-a facut. Sita era infundata cu resturi ingrosate de ulei ars, ori eu, dupa ce am luat teapa de 1500 lei cu o revizie facuta numai pe hartie la SMT am pus doar ulei Motul. Nu stiu ce puneau cei de la SMT, acum nici nu mai stiu daca cele3-4 revizii facute la ei le-au facut sau doar au facut misto de banii mei. AM VAZUT (ABIA ACUM) IN CARTEA DE SERVICE CA ESTE O NOTA CARE SPUNE CA, IN CAZUL UTILIZARII ACESTOR MASINI IN ROMANIA, INTERVALUL DE EFECTUARE A REVIZIILOR SA SE INJUMATATEASCA, poate nu neaparat la 7.500 dar macar la 10.000 km. Acest lucru mi l-a spus si un tip de la un service care a zis ca poate repara/reconditiona turbina. De fapt a fost primul lucru care m-a intrebat - la cati km am facut reviziile. E vina mea ca n-am cascat ochii dar si a celor de la SMT ca nu au spus nimic. Preferam sa dau 1.000 lei in plus pe an decat 10.000 lei pe o turbina. Asa ca aveti in vedere acest lucru. Va spun cum merge dupa ce o scot din service. O zi faina tuturor si km multi fara probleme
Title: Răspuns: TURBOSUFLANTA OUTBACK
Post by: Fab on October 02, 2014, 13:09:35 PM
Majoritatea, daca nu chiar toti de pe forum facem reviziile la cel mult 10k km. Trebuia sa te inregistrezi inainte de a avea probleme. ;D
Bafta cu masina.