Subaru club Romania
Diverse => Versus => Topic started by: MihaiFlorescu on August 11, 2016, 14:56:45 PM
-
https://youtu.be/UNhjR2K6ZcM
-
E un pic fortata comparatia, ei bazandu'se doar pe pret.
BMW e totusi din segmentul premium, e normal ca pretul sa fie acelasi la o oferta mai slaba.
Dar din cine ia in considerare un X1 nou doar f putini au in vedere si Forester.
Cat despre motorizari, 2.0 240 ar fi comparabil cu 2.0 231 de la BMW
Mie, personal, nu imi place politica asta cu nivele fixe de dotare, astfel incat XT sa fie doar cu tapiserie piele. Un mix tapiserie/piele mi se pare uneori mai elegant si de multe ori mult mai practic
-
Au si mixul acesta. Era unul la Autokino.
-
Sunt urâte amândouă. Și plină de electronică.
-
Sunt urâte amândouă. Și plină de electronică.
Doar unul....nu dam nume ca se supara BMW :D
In schimb imi place cum arata ultimul X5
-
Mere cu pere , trebuia comparat Forester cu X3 ca sunt pe acolo. Diferă prețul si caii( plus ce vine cu ei - consum , cuplu, frâne , gălăgie ). Dar na , australieni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Oricum sa compari tractiune fata cu tractiune integrala nu prea are sens.
-
Eu cred ca ei au comparat SUV compact in categoria respectiva de pret si asta au vrut sa arate, ca la banii respectivi Subaru vine cu ce vine si daca vrei BMW, nu poti sa te lipesti decat de ce au avut ei la test.
-
Foresterul este undeva intre X1 si X3 la dimensiuni si volum.
La capitolul tractiune, vorbesc de modelele 2009 ca pe astea le-am testat, daca pierzi aderenta puntea fata la X3 si acolo ramane. Asta m-a indepartat la momentul respectiv de X3. Ca si finisaje si calitatea fabricatiei, este peste Forester.
-
Ca sa testez pe pielea mea diferenta intre cele doua masini :), cu ajutorul AutoKino, am purces la schimbarea X1'2013 AT xDrive diesel din dotare cu XT'2016 din dotarea AutoKino :) Revin cu impresii :)
-
Sa revii cu impresii.
Noul X1 este oricum diferit de generația precedenta
-
Revin, revin ... am avut și noul X1 în drive test pentru vreo' 1000 km... așa că va fi o comparație in 3... ;)
-
Atunci cu atat mai mult va fi o comparatie interesanta
-
Asadar, X1 AT xDrive '13 (condus 70,000 km) vs. X1 AT xDrive '16 (condus 1,000 km) vs. Forester '16 AT (condus 500 km). Cu precizare ca BMW-urile conduse erau cu motorul diesel de 150 CP, iar Foresterul cu 2.0 turbo 240 CP. Impresii subiective neprobate de masuratori:
a. Spatiu interior:
1. X1 '16 mi-a dat impresia de cel mai mare spatiu interior, pasageri si portbagaj;
2. Forester;
3. X1 '13.
b. Calitate interioara, pozitie de condus si comoditate scaune si comenzi:
1. X1 '16;
2. Forester;
3. X1 '13.
c. Tinuta de drum, linie dreapta si mai ales pe viraje:
1. X1 '13;
2. X1 '16;
3. Forester.
O precizare legata de pret, la dotari similare, cu motor 2.0 turbo benzina care dezvolta cuplu si CP aproape la egalitate (350 Nm / 231-240 CP) BMW X1 este mai scump cu 7,000 Euro.
-
Stiu ca Mihai a pornit discutia dar consider ca un versus intre clase diferite nu are sens.
BMW X1 foloseste plaforma seriei 1 (clasa gargarita) iar Subaru Forester este construit pe plaforma Legacy (limuzina).
Forester este o masina intre clase. Europenele folosesc plaformele mari pentru SUV-urile mari (X5, ML sau Q7).
Japonezii au preferat sa micsoreze SUV-ul, cu toate ca plaforma le-ar fi permis sa il expandeze ca pe un balon.
Randurile pe care le scriu sunt subiective deoarece mie nu imi plac plaformele foarte mici.
Implicit nu sunt adeptul hot-hatch-urilor si nici al SUV-urilor aparent mari, construite pe plaforme minuscule.
-
Salutare,
X1'13 este pe platforma seriei 3, iar X1'16 este pe platforma Mini Countryman. Ca ampatament X1 si Forester sunt similare ...
-
Ai zis cumva platforma de mini? :D Da, ampatamentul poate ca este similar, dar sasiul de BMW din ce am observat este orientat catre RWD si adaptat cumva pentru FWD.
Daca ai observat la un seria 3 de obicei farul aproape ca sta pe roata. Puntea fata este mult impinsa la extrem. In timp ce la Subaru ai niste cm in plus. Asta doar pentru ca BMW sa isi organizeze componentele grele intre punti (vezi motorul in fata suspensie la Subaru si la BMW este undeva la mijloc).
Subaru avand centrul de greutate jos isi permite sa se mai joace altfel.
Acum nu vreau sa vorbesc in necunostinta de cauza. Normal ca o greutate cat mai aproape de centru este ideala, dar platformele sunt total diferite. Nu as putea spune ca una este mai buna decat alta, atata timp cat comportamentul pe viraje si nivelul de confort sunt atinse conform obiectivelor stabilite.
Multumim pentru comparatia facuta.
-
Salutare,
X1'13 este pe platforma seriei 3, iar X1'16 este pe platforma Mini Countryman. Ca ampatament X1 si Forester sunt similare ...
Mea Culpa. Acum am vazut ca X1 foloseste plaforma seriei 3.
In cazul asta comparatia se poate face intre X1 si XV.
-
;D Oricum am uitat să-mi emit concluzia: între BMW X1'16 și Forester'16 aș alege (am ales) Forester.
-
Parerea mea e ca aceste evaluari , masina X vs masina Y sant extrem de subiective. Cei care fac asemenea evaluari si emit pareri, in 99% din cazuri au deja de la inceput in cap castigatorul si nimic nu le mai poate schimba parerea.
Cine e fan BMW , mai ales daca e proprietar de BMW, niciodata nu va admite ca o alta masina e mai buna
Si eu , asa ca majoritatea care bantuie pe aici , sant virusat cu Subaru si nu exista prea multe argumente in lumea aceasta ca sa ma convinga ca o alta masina e mai buna . 8)
Dupa umila mea parere, fixismul acesta al nostru ca o masina e mai buna ca alta mai vine si din faptul ca unele masini sant mai aproape de nevoile noastre zilnice, de bugetul nostru si de experienta noastra ca soferi si proprietari de masini. E cam ca si chestia cu vulpea si strugurii. Daca santem saraci, nu ne place Ferrari pentru ca e prea scumpa, daca stam la boc nu ne place Lamborghini pentru ca ne-o zgaraie vecinii cu cheia, daca stam in creierul muntilor nu ne place Impreza deoarece nu putem cara lemne cu ea si lovim cu burta de pietroaie, iar daca lucrezi pe salariul minim pe economie cea mai buna masina din lume e Dacia mostenita de la tata-socru deoarece e deja platita, nu consuma prea mult si poate fi reparata de oricine are un patent si o cheie de 13 ;D
Ca sa emit si eu o parere la fel de subiectiva ca si a celorlalti : pe aici nu am prea vazut Subaru pe platforma in drum spre service, in schimb BMW-uri am vazut multisoare (si Subaru-uri sant mult mai multe pe sosele). Nu stiu de ce , iarna BMW-urile dispar subit din peisaj, in schimb Subaru-uri apar cu nemiluita. Sa fie oare din cauza RW vs AWD ?? :D (sa va mai pun niste poze cu iarna de pe aici ?? ;D )
Sa va mai povestesc ca iarna, dupa o noapte in care ninge 50-80 cm de zapada ''fericitii'' proprietari de BMWuri trebuie sa lopateze pana vad negru in fata ochilor (adica pana la asfalt), in timp ce norocosii proprietari de Forester , OBK sau XV nu au deloc aceasta problema. Ce nu prea am priceput eu aicea e de ce o masina cu tractiune integrala ca X!, X3 sau X257 patineaza in nestire cu una-doua roti si nu poate iesi din zapezile cvasi-vesice de aici. (sau poate nu ma pricep eu la detaliile astea )
Deci , ca sa fiu subiectiv pana la capat, la ce imi foloseste o masina care ma costa dublu' fata de cea pe care o am deja, si nici nu ma poate duce cand vreau de la pct A la pct B ??
................ .................. parerea mea ! :-X
-
Eu cred ca aceia care isi pun ochelarii de cal si raman priozonierii unei anumite marci, nu au decat de pierdut. Evident fiecare masina are plusuri si minusuri, dar pe mine multe masini m-au incantat, atat cat le-am putut conduce.
Strict on-topic, am condus X1 nou si mi-a placut, este clar spatios, este genul de masina mare pe dinauntru desi de afara nu pare. Mi-au placut si alte masini, fiecare cu alte target-uri, visual Subaru nu prea imi place, noroc cu noul levorg si noul outback. In ceea ce priveste formele ma topesc dupa cateva Audi-uri, daca ar fi sa-mi iau un truck as oscila intre Hilux si Amarok si tot asa.
Sunt foarte sincer si recunosc ca daca as fi acum sa iau o masina noua, ar fi sanse mici sa iau tot Subaru :D. Fie n-as avea bani suficienti, fie as avea si alte variante care mi-ar placea mai mult. Sau as lua tot o "cazatura" pentru vreun proiect, gen Forester SG cu swap de H6... ;D
-
Cu BMW-urile X (oricare) am patit si eu sa se blocheze in 30-40 de cm de zapada asternuta. Intorceam intr-o parcare de la o partie de ski si nu era toata curata. Se ridica o punte pe zapada si ... gata... se invart rotile pana iese fum si miros de ambreiaj ars. Doar impinsa a iesit
-
... gen Forester SG cu swap de H6... ;D
Bi-turbo! ;)
-
... si compresor!! :D :D
-
Eu cred ca aceia care isi pun ochelarii de cal si raman priozonierii unei anumite marci, ...................................................
Asa e, dar e in natura umana de a fi partinitor cu o parte sau alta. Cu totii afirmam ca (virgula) copiii nostri sant cei mai frumosi si mai destepti, ca orasul nostru e cel mai frumos, ca echipa noastra de fotbal e cea mai buna ....................... :D .
Cu BMW-urile X (oricare) am patit si eu sa se blocheze in 30-40 de cm de zapada asternuta. Intorceam intr-o parcare de la o partie de ski si nu era toata curata. Se ridica o punte pe zapada si ... gata... se invart rotile pana iese fum si miros de ambreiaj ars. Doar impinsa a iesit
Eu am scos o data cu shufa un X3 din zapada de vreo 40 cm . Patina in draci cu o roata - spate, si celelalte trei se chinuiai sa se invarta nu nu reuseau. E adevarat ca la volan era une madame, dar nu stiu ce ar fi putut face mai mult . :-[ . Iar la servici am cativa colegi care au X1 sau X3, si de multe ori cand baga o zapada de 30 cm si ceva, veneau cu taxiul sau autobuzul deoarece ziceau ca nu au reusit sa iasa cu masinile din nameti, ceea ce cu Subaru nici eu nici altii nu am patit. Poate ca sant eu un pic (sau mai mult :P) subiectiv, dar asta e perceptia mea despre ce am vazut.
-
Daca criteriul cel mai important este comportamentul in zapada ... solutia este simpla ...
-
Nu mă dau eu mare expert dar observ la multi(mai ales în videoclipuri pe internet) ca nu prea se folosește TC cum trebuie.
Când ești în situație de aderenta redusă, în special offroad, trebuie să insiști la pedala aia de accelerație(la unele modele chiar apăsată până la capătul cursei) pentru a îi "spune" sistemului ca tu chiar vrei să avansezi.Pe majoritatea modelelor el este on the safe side setat si taie cuplul foarte repede.De aia trebuie insistat.Mai sunt si cazurile unde încurcă si acolo trebuie dezactivat.
Awd de pe Subaru si Xdrive de pe Bmw sunt printre cele mai avansate.Cine zice că nu funcționează cum trebuie tind să cred că nu îl folosește cum trebuie.
La unele BMW-uri chiar are 3 setări.Foarte restrictiv, permisiv si off.Cand spuneți că un Xdrive nu iese din zăpadă de 40 cm văd 3 situații: șoferul e paralel, masina are racing slicks ori e suspendat, dar în ultima situație poți avea senile ca nu ajuta.
Fara nici o glumă dar la 40 cm de zăpadă iese si un Clio cu gume bune de iarnă....
Cei cu Subaru au mai mult succes pentru că sunt mai aparte și ei știu ce poate face mașina lor, se implică mai mult în a cunoaște ce conduc....
Găsiți cazuri multe pe youtube unde un Forester a trecut si un Jeep sau o Toyota modificată de offroad nu a reușit.....
-
Daca criteriul cel mai important este comportamentul in zapada ... solutia este simpla ...
Comportamentul in zapada nu este singurul criteriu de evaluare a unei masini. Insa fiecare sofer are propriul sau criteriu de evaluare. Pentru mine, de exemplu, criteriul cel mai important este ca masina sa porneasca oricand si la orice temperatura, sa ma duca de la A la B fara sa se impiedice de XX cm de zapada sau noroi, sa fie cat de cat economica, sa fie suficient de inalta ca sa pot trece peste obstacole (deh, Canada :o ) Nu ma intereseaza gadgeturile, culoarea exterioara, viteza fulminanta si toba gaurita care face sa intoarca privirile vecinilor. Altora le plac gadgeturile si butoanele colorate, LEDurile, viteza , torque-ul, designul exterior, etc. Am cunoscut oameni care si-au cumparat o anumita masina doar pentru ca avea 6 sau 8 boxe dar nu aveau habar ce motor are masina, ca aveau 4 gauri ptr pus cana de cafea si sticla de apa, ca avea luminita albastra in torpedo, sau bluetooth (pe vremea cand deabea aparusera), sau pur si simplu pentru ca nevasta I-a spus sa ia o masina rosie fara sa conteze marca ! Am un prieten aici care de vreo 14 ani are numai Honda Civic, le schimba la fiecare 4 ani deoarece niciodata masina nu i s-a stricat. Nu il intereseaza ca lopateaza in fiecare iarna de ii sar capacele (nu are garaj), el tot Civic vrea !
De aceea zic ca opiniile oamenilor sant subiective cand e vorba de X versus Y.
.................... parerea mea ! :-X
-
Dragos-ten, bineinteles ca si soferul si cunostintele lui despre masina si conducere sant importante pentru ca masina sa avanseze un teren dificil, dar statistic vorbind am vazut mult mai multe BMWuri blocate in zapada decat Subaru-uri. Nu contest calitatea masinilor germane, dar poate ca e un sistem de transmisie mai complicat ca cel de pe Subaru si cere mai multa experienta si cunostinte pentru a-l utiliza eficient. Nu zic mai mult deoarece nu cunosc
Dar la Forester despre care mai stiu cate ceva, nu trebuie sa ai multa scoala. Pur si simplu accelerezi atat cat trebuie si inainteaza.