Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: dacos02 on May 17, 2015, 16:19:16 PM

Title: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 17, 2015, 16:19:16 PM
Salutare ! Am mare nevoie de parerea si de cunostintele voastre referitor la cele ce urmeaza: doresc sa imi cumpar un Legacy 2.0d. Am fost ieri in Brasov pt a vedea unul albastru (7999 pe olx); In prealabil vorbisem cu proprietarul si mi-a spus ca motorul a fost schimbat in garantie la Subaru Cluj in anul 2013 din cauza unor defecte de fabrica ale marcii (mai intalnisem speta la inca doua) la 130.000km ; acum are in bord 160.000 km.
Facturi, tot ce trebuie...  am urcat masina pe elevator la un service si ar mai fi fost de facut: discuri+placute spete, amortizoare spate (curse), bucse brate spate si un joc la caseta de directie; Pretul final, inainte sa vad masina a fost de 7300E; Nu am mai negociat, pt ca 7300 era tot ce aveam si deja restul ma depaseau daca era sa o repar total. Nu am cumparat-o.
Astazi m-a sunat si mi-a spus ca lasa 250E pt reconditionarea casetei de care nu stia ca are joc (de frane si amortizoare imi spusese la tel). DECI 7050E;
BUUUn !!
Cand am plecat spre Craiova din Brasov, am mai vazut una tot pe OLX (8000e) neagra, 79.000km, dar fara motor schimbat; L-am sunat si omul a spus ca nu a avut probleme si ca au trecut 6 ani si nu ar fi in lista codurilor cu probleme. Pret final 7.600E (fara alte investitii gen cea din BV)

Ce sa fac? Cea cu motorul de 30.000km si de bagat consumabilele (650E) sau cea la 7600E (cu motorul original), dar care in jur de 100.000km poate face surpize ?   Devizul celui schimbat = 15.000E

Multumesc pt rabdare si astept cateva sfaturi...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 17, 2015, 18:51:53 PM
http://www.scoobynet.com/general-technical-10/981734-boxer-diesel-crankshaft-broken.html
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: andea79 on May 17, 2015, 21:25:35 PM
din pacate nu exista o lista a celor cu probleme, toate diesel-urile pana in 2009-2010 au acest potential...si au fost si motoare crapate/schimbate in primii ani (pana in 2009-2010) care din nou au crapat/au fost schimbate ....
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on May 18, 2015, 09:58:50 AM
Daca cea cu km putini si motorul original are facturi si carte service la Subaru ca sa poti sa apelezi la garantie in caz ca se intampla ceva, eu zic ca e de luat in calcul. Dar intai trebuie sa o vezi. Ca nici amaratul din BV nu stia de caseta, poate nici asta nu stie de altceva...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 18, 2015, 10:41:20 AM
Cel din Bucuresti a spus ca motorul se schimba in 6 ani sau 200.000km; Aste este aiurea , pt ca nu este "ori, ori".  Ci care se implineste prima.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 18, 2015, 10:42:57 AM
Chiar vreau sa trec la un Legacy diesel, dar nu as vreau nici sa cumpar motorul...nu imi permit asa ceva.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 18, 2015, 23:22:01 PM
Astazi am tot sunat la reprezentantele din TM si CJ...se pare ca masina poate fi verificata cu motor schimbat numai unde s-a facut operatiunea. Nu apare in retea...
Cei de la Cluj au spus ca odata ce masina a iesit din garantie cu motorul nou, iese si motorul (nu are garantie individuala) si ca al doilea ar dura......................

Dar faptic, nu se da nicio garantie; daca esti ghinionist, uiti ca ai avut masina si gata
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 18, 2015, 23:22:59 PM
Cei cu diesel la al doilea motor: AU MAI FOST CEVA PROBLEME ??
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Axu on May 19, 2015, 08:30:33 AM
Au fost probleme si cu al 2-lea motor la unii, dar am impresia ca motoarele acelea au fost inlocuite cu acelasi tip de motor ca cel cu probleme sau poate cu ceva rectificari minore care nu s-au dovedit a fi bune.
Ca orice lucrare care se face la masina, ai garantie, cu atat mai mult cu cat ii vorba despre motor. S-au schimbat motoare chiar daca masina nu mai era in garantie. Cel mai important lucru este sa ai o carte service completa si cu revizii la timp si facute la reprezentanta daca se poate sau de service autorizat. Sa nu ai modificari de nici un fel la motor, soft sau hard, inclusiv pe evacuare. Si mai era o chestie dar asta nu am aflat daca este sau nu adevarat, se zicea ca nu le mai schimba daca ai mai mult de 200k km.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 19, 2015, 10:57:05 AM
Multumesc pentru raspuns !
Da, dupa 200.000 nu mai schimba; Ar fi minunat daca s-ar schimba si al doilea motor, dar va dati seama in ce conditii stricte; trebuie sa fie cartea service numai cu parafele lor. Destul de greu dupa ce masina iese din garantie
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 20, 2015, 09:45:03 AM
In caz de defect motor...se poate pune la un legacy motor de sti ? ar fi mai ieftine. Cu omologare cu tot...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: moguai on May 20, 2015, 10:33:57 AM
ma indoiesc ca ar fi asa simplu. nu poti schimba asa usor un motor diesel cu unul turbo benzina. baietii pe aici nu recomanda nici swap de la aspirat la turbo.
daca era un upgrade gen de la 1.6 aspirat la 2.0 aspirat, poate suna mai plauzibil. dar altfel nu cred ca merita, financiar in primul rand.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on May 20, 2015, 11:23:02 AM
Cel mai bine o vinzi fara motor si aia e. Sau cumperi motor reconditionat din UK. Erau pe la 3-5k lire cu toate internele schimbate.

Si daca esti cu adevarat maniac sa pastrezi masina dar sa o transformi in turbo, nimic nu e imposibil.
Cumperi asa ceva: https://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/subaru/legacy/16356290/
Te costa cam 1200 USD sa o livreze in UK in portul Southampton, care e cel mai apropiat de granita cu Franta si muti motor cu transmisie, cu ECU si vinzi ce nu iti trebuie si iesi mai ieftin decat 10k euro pentru un motor :D
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 22, 2015, 00:40:23 AM
Hmm...ar fi ceva...
Dar cred ca am gasit codurile cu eroare; am lista la serviciu; Maine vi le scriu. Sunt 2 coduri si din verificari toate cu unul anume au schimbat motoarele iar cele care nu au schimbat, au km putini. Nu au ajuns acolo inca -)
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 22, 2015, 10:36:25 AM
Verificarea la SMT este ok? vreau sa merg maine acolo...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: moguai on May 22, 2015, 12:24:26 PM
suna inainte totusi, le spui ce verificari doresti sa faci iar ei iti pot estima si un cost.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 22, 2015, 12:39:14 PM
luni...maine nu lucreaza;

cum ziceam de coduri: se pare ca masinile cu codul la mijloc Y38G au scapat de problema motoarelor si la crare s-a schombat totusi, a fost preventiv (vorbit cu proprietar)
Codurile ce necesita schimbare la un anumit nr de km...YG8G. Este una pe autovit cu codul Y38G care are 210.000 si nu a trebuit schimbat.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 22, 2015, 12:40:08 PM
motoarele noi schimbate (tot in 5 trepte), au la sfarsit lit. E (cele vechi au 6 cifre)
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 26, 2015, 12:45:53 PM
Gata, am cumparat ! Legacy 2.0D, 09.2008, 72.300 la cumparare; Este grozava, desi mai am de bagat vreo 2500lei (frane, etc; detalii)
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on May 26, 2015, 14:18:46 PM
Felicitari! Acum urmeaza sa o inmatriculezi, o speli si sa ii faci o prezentare :)
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on May 26, 2015, 15:22:09 PM
Multumesc! Bineinteles. Ieri a fost si ploaia aia prafuita...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: marr on June 01, 2015, 16:56:23 PM
Felicitari pentru achizitie !
Te asteoptam cu un Jurnal de Bord !!

....
cum ziceam de coduri: se pare ca masinile cu codul la mijloc Y38G au scapat de problema motoarelor .....
Codurile ce necesita schimbare la un anumit nr de km...YG8G. Este una pe autovit cu codul Y38G care are 210.000 si nu a trebuit schimbat.

Daca nu e un secret, de unde ai informatia cu privire la aceste coduri ? Este ceva oficial, verificat sau doar o presupunere ?
Din cautarile mele, probleme cu vilbrochenul la diesel a aparut la masinu cu coduri diferite:
- Subaru Outback 2008 ( Rusia) - YE8G;
- Subaru Forester 2010 ( Romania) - Z3AG;
- Subaru Legacy MT2009 ( Algeria) - Y39G;

Avem si aici pe forum cativva colegi ce au avut probleme si au schimbat motoarele - poate ne spun si ei codurile masinilor ca sa vedem daca intr-adevar exista o "serie" sau "cod" cu probleme.

De exemplu, eu am un Forester diesel 2008 (MY2009) cu 183k km la bord fara probleme pana acum.
Codul despre care faceai vorbire, la mine este: Z39G ( VIN: JF1SHDLZ39G044861 )

Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: andea79 on June 01, 2015, 20:38:02 PM
nu exista nici un cod :) degeaba cautati :)
problema a fost una de conceptie/constructie nu probl pe linia de fabr care sa apara doar la unele serii ..... dar speranta moare ultima :)

Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: marr on June 02, 2015, 08:47:42 AM
Asa ma gandeam si eu, DAR:
1. Vezi ce a declarat un "oficial Subaru" - este o problema cunoscuta, a carei cauze ar fi totusi anumite erori pe linia de fabricatie, desi montarea necorespunzatoare a unor rulmenti - recte prea strans - mi se pare mai degraba o eroare de proiectare ( in cel mai bun caz, o limita prea mare a tolerantelor dimensionale fie pentru arbore, fie pentru rulment). Aia cu picaturile de siliocn ... nu stiu ce sa zic - este posibil sa apara si astfel de probleme, dar ar fi doar in situatii exceptionale si extrem de rare.

2. Eram curios de unde a "scos" @dacos02 acele coduri - are vre-o informatie de incredere "din interior" sau e un zvon cules de pe net.
 Daca este prima varianta, ar putea fi o legatura intre o anumita serie a reperului ( recte vilbrochen / rulment)  si anumite coduri VIN .... desi mi-e greu sa cred dat fiind faptul ca problemele au aparut la masini cu date de fabricatie intinse pe o perioada destul de lunga de timp.
Ar sta in picioare acesta ipoteza doar daca au fabricat "en gros" motoare si apoi le-au montat pe masini in urmatorii ani .... cum le-a venit la mana ! Si atunci are mai putina importanta data fabricatiei masinii cat data de productie a motorului / "sarja" de piese montate pe acesta.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Axu on June 02, 2015, 09:24:09 AM
Chiar daca nu conteaza, hai sa vedem niste VIN-uri cu motoare crapate. Al meu este: JF1SHDLZ39G039483.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: marr on June 02, 2015, 12:42:58 PM
Nu cred totusi ca VIN-ul masinii are vre-o relevanta.
Mai degraba ar fi posibil ( desi putin probabil) sa fie relevant codul motorului - in ipoteza enuntata de mine anterior, ca au produs motoare diesel la foc automat si le-au montat apoi pe masini de-a lungul vremii, fara o legatura directa intre data de productie a motorului si data fabricarii masinii pe care acesta este montat ( de exemplu, a fost o problema cu o anumita cota la vilbrochen fabricat intr-un anume interval de timp, vilbrochen ce s-a montat pe motoarele fabricate in perioada de timp XX-YY; iar acest motoare s-a pus apoi pe masini produse intre 2008-2010, fara a se tine cont de data de fabricatie a motorului - masina produsa in ianuarie 2009 cu motor fabricat in mai 2008 de exemplu).
Desi nici asta nu prea ar sta in picioare pentru ca ar fi trebuit sa-si dea seama daca seria de motoare 122345XYZ este cu probleme si sa transmita o circulara / rechemare in service pentru masinile dotate cu respectivele motoare.

Adevarul este mai degraba ca nici cei de la Subaru nu stiu care anume lot de motoare este cu probleme - accepta doar faptul ca cele produse intr-un anumit interval de timp pot avea probleme. Si de aia si inlocuiesc motoarele chiar daca masinile sunt iesite din garantie ( bine, asta si de frica unor actiuni in instanta).

Dar putem totusi incerca sa facem o astfel de lista cu VIN-uri - cine stie de unde sare iepurele !

Daca de exemplu vad ca sunt multe cazuri de masini cu un cod similar cu al meu, poate ma gandesc ca-i mai ieftin si mai putin stresant sa nu astept eu sa crape si sa schimb preventiv vilbrochenul.
Am vazut de exemplu aici ca nu-i chiar atat de scump ( cca. 400 Euro) un vilbrochen nou, de o generatie mai noua, teoretic fara problema ( cod 12200AA381)  : http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-subaru-dizel-boxer-motorun-krank-mili-12200aa381-110923533/detail/

Din ce am gasit, ultima varianta de vilbrochen pentru motoarele Euro 4 ar avea codul 12200AA480 ( asta cica ar fi cel mai "tare").
Asta il gasim pe e-bay intre 415 si 785 GBP.
In Germania l-am gasit la ~ 900 Euro inclusiv TVA ( http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/subaru/12_/12200AA480-kurbelwelle_(subaru).htm )

Deci, in jur de 1000 Euro +/- se poate ( in principiu, daca doar vilbrochenul e problema) rezolva problema pentru linistea noastra !
Sa fie 1500 cu manopera, shipping & stuff dar tot nu stai cu masina 6 luni "pe bara" + cheltuieli de transport ( daca decedeaza la mama zmeului) + stress + varianta ca din varii motive sa nu-ti accepte schimbarea motorului. Si un motor nou sare bine de 7000 - 8000  Euro !!! Zic si io !
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on June 02, 2015, 13:13:58 PM
Numai ca nu e doar atat. Din start un motor desfacut inseamna toate lichidele schimbate, inseamna garnituri, inseamna bolturi (si astea sunt cateva sute de euro). Si nu cred ca e careva sa schimbe vibrochen fara sa schimbe biele, cuzineti, sa verifice pistoane si sa se verificie chiuloasele, eventual refacuta planeitatea.

OK, lista lunga si nu ajungi la 7-8k euro dar fara 3000 eu zic ca nu se poate in varianta cea mai fericita. Eu zic ca e mai ieftin si sigur sa schimbe motorul decat anumite piese cu problema, chiar daca inseamna sa astepti.

+ ca la tine, marr, deja ai multi km si este uzura, deci clar trebuie pistoane noi si cine stie ce altele. Daca vrei sa fii precaut, du-te la reprezentanta si roaga-i sa iti faca o lista de piese necesare pentru refacere/reconditionare motor. Si apoi decizi ce merita pentru tine... cumparate piesele din timp sau motor second hand sau motor nou, sau alta masina.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 02, 2015, 13:55:22 PM
Nu stiu de motoarele de forester sau Outback dupa 2009...sunt in 6 trepte; ma refer NUMAI la Legacy sau outback in 5 trepte
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 02, 2015, 13:56:31 PM
La cei cu motoare schimbate, devizul pe factura era de aproapte 14.000E (schimb motor cu unul nou)
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 02, 2015, 14:01:42 PM
Apropo, voi ce antigel folositi? Ati pus altceva diferit fata de ce are masina din fabrica? nu stiu ce sa comand si in Craiova nu mai este dealer.
Nu stiu exact ce culoare are...verde sau albastru..?!
Pot pune orice are culoarea mea ?
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 03, 2015, 14:42:12 PM
sal. ai incercat sa vezi daca INUGEL Optimal de la Motul corespunde specificatiilor motorului? parca este albastru. https://www.motul.com/00/en/products/recommendation
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Fab on June 03, 2015, 14:55:21 PM
Apropo, voi ce antigel folositi? Ati pus altceva diferit fata de ce are masina din fabrica? nu stiu ce sa comand si in Craiova nu mai este dealer.
Nu stiu exact ce culoare are...verde sau albastru..?!
Pot pune orice are culoarea mea ?
Eu am pus RedLine G12+, de aici: http://www.antigel-auto.ro/red_line (http://www.antigel-auto.ro/red_line).

Explica Andea intr-un post mai vechi cum sta treaba cu antigelul folosit de Subaru:

La culori din pacate nu exista un standard global si in concluzie este o varza :)
Subaru de asemenea este mai ciudat dpdv al antigel-ului:

- modelul vechi folosit de Subaru era de tip G11 -> de tip anorganic
- Super Coolant-ul nou este de tip G12+  -> foloseste un soi de mix organic / anorganic ( HOAT)

mai exista G12 care este doar organic -> ar trebui evitat deoarece daca se amesteca cu G11 sau G12+ creeaza precipitati
G11 cu G12+ in schimb pot fi ametecate chiar daca este clar ca se pierde din durata de viata a lui G12+

de asemenea Subaru zice ca antigelul lor nu contine fosfati, silicati si amini :)

daca o sa cauti antigel la benzinarii/piese auto o sa fie o adevarata distractie sa gasesti toate chestiile scrise pe etichete :)

si de fapt am mai scris aceleasi chestii pe aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1879.msg47529#msg47529



Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 04, 2015, 14:02:24 PM
Chiar sunt in ceata !!
Cand aleg masina si anul, imi arata numai legacy 2009+ (adica cel in 6 trepte cred) . Si recomanda INUGEL rosu !!
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 04, 2015, 14:03:23 PM
FAB, tu ai legacy diesel ? sau ce Subaru ?
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Fab on June 04, 2015, 14:13:10 PM
Impreza 2.0 benzina.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 04, 2015, 14:27:06 PM
hmm...poate nu este acelasi lucru...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 11, 2015, 08:12:21 AM
Pna ala urma am completat cu Motul Inugel (este un rosu deshis)
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on June 26, 2015, 09:13:35 AM
Ce am mai facut: am constatat la o verificare de rutina ca in zona turbo era umezeala de la ulei. Verdict: etansare turbina (nu era grav, un inceput, se ducea o garnitura). Asa ca am obtinut cel mai bun pret in Timisoara, unde am fost si etansat turbina cu un material THREEBOND. Este destul de scump (300lei). Curatat, acum este uscat
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on July 10, 2015, 12:26:14 PM
A rezistat foarte bine pana acum...uscat, fara scurgere de ulei
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: dacos02 on July 10, 2015, 13:38:00 PM
nu imi dau seama cum pot adauga poze...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Stefan on July 11, 2015, 13:02:25 PM
Incearca cu : http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,111.0.html
Title: Răspuns: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: strike_gabriel on March 28, 2017, 18:45:19 PM
Numai ca nu e doar atat. Din start un motor desfacut inseamna toate lichidele schimbate, inseamna garnituri, inseamna bolturi (si astea sunt cateva sute de euro). Si nu cred ca e careva sa schimbe vibrochen fara sa schimbe biele, cuzineti, sa verifice pistoane si sa se verificie chiuloasele, eventual refacuta planeitatea.

OK, lista lunga si nu ajungi la 7-8k euro dar fara 3000 eu zic ca nu se poate in varianta cea mai fericita. Eu zic ca e mai ieftin si sigur sa schimbe motorul decat anumite piese cu problema, chiar daca inseamna sa astepti.

+ ca la tine, marr, deja ai multi km si este uzura, deci clar trebuie pistoane noi si cine stie ce altele. Daca vrei sa fii precaut, du-te la reprezentanta si roaga-i sa iti faca o lista de piese necesare pentru refacere/reconditionare motor. Si apoi decizi ce merita pentru tine... cumparate piesele din timp sau motor second hand sau motor nou, sau alta masina.


for your info - la Forester 2.0l Diesel - oferta Romania Noiembrie 2016
============
Buna ziua.
La cererea dumneavoastra va facem oferta pentru :

STANDARD
Set cuzineti arbore – 1075
Set cuzineti biela – 1006
Set segmenti piston – 1447
Arbore – 4900
Set ganituri motor – 1624

COTA REPARATIE 0.25
Set cuzineti arbore 0.25 – 1075
Set cuzineti biela 0.25 – 1006
Set segmenti piston 0.25 – 1447
Piston – cota 0.25 – 1507 / buc

Bloc scurt – 30377
Pompa ulei – 894
Sorb – 175
Garnitura motor stg – 379
Garnitura motor dr – 445
Surub chiulasa – 40 / buc ( necesar 12 buc )


MANOPERA AFERENTA ACESTEI LUCRARI ESTE – 3000

Preturile sunt exprimate in RON si contin TVA .


Cu stima,
=================

pentru cine desface motorul { cu blocul scurt intact -- carcasa } -- este recomandat sa schimbe si biela cu cea simetrica +bolt+piston de AL - nu cel de fonta clasic
trebuie vazuta starea interioara a camasilor - daca trebuie hornuite, si buza superioara a acestora - spre garnitura de chiulasa

lichidele se pot recupera integral

service-rile evita sa aduca setul se camasi - prefera - blocul complect asamblat din Japan -- si nu e corect asa -- poate unii doresc sa puna pistoanele lor , segmentii lor
-------
suruburile de asamblare 2 jumatati bloc -- cele cu saiba etansare 6 buc - trebuie NOI -- + cele 2 exterioare fara etansare
suruburile de chiulasa , pot fi folosite cele care au fost pe bloc initial - fara pretensionare la strangere -- trebuie doar unse bine
------
verificata palneittatea chiulaselor + planul cu camasi de la blocul mic .
si cam atat
----
si ulterior ce e nou , este nou
++++

am sa cer si oferta din Ungaria - service Debrecen cat de curand
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: BOXER on March 28, 2017, 20:28:43 PM
Debrecen este cunoscut pentru produse culinare, nu pentru tehnica.
Au mai existat temerari care au incercat retele din vest, au platit si dupa aceea tot in Romania s-au intors.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: Okesz on March 28, 2017, 22:26:25 PM
Dinnproprie experienta iti recomand http://www.subaruservice.hu/magunkrol_eng.html la Budapesta, sunt profi (service Subaru din 1996) si au preturi bune.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: strike_gabriel on March 29, 2017, 03:59:16 AM
Daca ma suparati mult,...il desfac personal si il remontez inapoi, numai sa strang  piesele OEM.
Ce credeti ca este ASA deosebit la acest Motor???
Nimic
Sunt 2 motoare in linie , doar pe acelasi viblochen,....
Il desfaci,  notezi ce ai desfacut , de unde, cu ce tork,  pui piesele noi, si urmezi pasii inversi.
Esti atent la lantul de distributie, reglezi culbutorii, si trebuie sa mearga din prima.
Am sa verific cotatiile de pret la manopera in Ungaria, in Romania isi bat joc cu ofertarea, de client.
====
Ma deranjeaza faptul ca  trebuie sa schimb si billele si pistoanele si bolturile.....si vroiam astea sa le pastrez.
Si nu stiu daca sa pun pistoane de Aluminiu sau cele de fonta.
............…..........sa pun biela de Forester, sau biela de Lexus.
Aici astept sugestii, pertinente. Chiar si  in privat.
Mentionez, motorul nu are nimica, in acest moment, si nu au fost probleme cu el niciodata.Este produs in 2008 Japan import.
A rulat 60 000 in 2 ani, cu service in reprezentante in Romania. Le-am testat pe toate de la Bucuresti, la Oradea, pe Ruta asta.
Cei din Cluj mi-au produs greata, cand am vazut ranga si baros langa Subaru,....abia am asteptat sa plec  de acolo.
Cel mai prost service Subaru cel din Cluj si Oradea, ultimul s-a desfintat deja.
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: strike_gabriel on March 29, 2017, 04:08:00 AM
Debrecen este cunoscut pentru produse culinare, nu pentru tehnica.
Au mai existat temerari care au incercat retele din vest, au platit si dupa aceea tot in Romania s-au intors.

Am fost in Decembrie , in Debrecen, puiutule, si tehnicianul stia Romaneste la perfectie.
In functie de cotatie si timpul de lucru, am sa decid daca il fac la ei , sau il fac eu personal.
In Romania, cam sar calul astia de la reprezentante. Toate preturile la piese sunt 25% mai scumpe....ASA e OK sa supravietuiesti in economie,...
Title: Răspuns: Problema cumparare Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on March 29, 2017, 09:54:59 AM
Faptul ca ai vazut un pret pe net si ai altul cu 25% mai scump la reprezentanta nu inseamna nimic. Cu atat mai mult ca se face avere din a fi dealer Subaru sau de orice marca.
Pe cont propriu, piesele aduse din Japonia pot ajunge la dublu dpdv al costului fata de pretul afisat pe site.

Apoi la reprezentanta platesti in pret si elevator, atelier dotat cu toate sculele universale si speciale Subaru, utilitati (apa, curent, incalzire) si tehnicieni care au fost la cursuri de pregatire specializate pe Subaru, si o lucrare pentru care primesti garantie.
 Avem printre noi care isi fac masinile singuri acasa pe capre si ies bine, dar nu inseamna ca le-a iesit din prima si costul cu sculele s-a amortizat dupa ce au desfacut cateva masini.

Bolturile se schimba. Este recomandat de producator pentru ca sunt dintr-un material ce permite o "intindere" la strangere si evident ca odata desfacute nu mai revin la cotele initiale.

Inainte de a trage concluzii, mai frunzareste forumul prin jurnalele de bord, in special la Impreza si vezi acolo masini facute si despre ce efort este vorba.