Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: 2020 I'm Back - Outback
« Last post by overlanding on Today at 01:03:39 »
Dacă țăcănitul a coborāt de la volan... glumesc!  ;D
Pocnituri dupa oprirea motorului am auzit multi ani la ambele Subaru de le-am avut - ceva scuturi termice se contracta se re-așează, chestii d-astea.
Sa te bucuri de ea, faina!

mersi!

Da, asa imi aduceam si eu aminte de la Forester, dar parca aici era cam puternic zgomotul...
Oricum, confirmat de Autokino ca este de la esapament, scuturi termice etc.
2
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: 2020 I'm Back - Outback
« Last post by overlanding on Today at 01:00:42 »
update la 115K
Am facut un roadtrip prin tara s-au adunat 1200km la un consum de 7.7l/100. Mers suuuuuper lejer fata de stilul meu obisnuit, iar ultimii aprox 300 km condusi de sotie (Sibiu-Bv-Buc).
Observatii despre consum:
- la peste 110km/h pe autostrada creste exponential consumul, se duce direct peste 8l/100
- am avut 70-80% drumuri nationale, niste serpentine, restul autostrada
- cum am intrat de la cartisoara pe transfagarasan pt 15km pana la telecabina - a crescut vizibil consumul, mers linistit.

Alte doua drumuri in afara - Buc - Valeni retur si Buc - Bv retur - mers constant, nu agresiv, dar ceva mai cu viteza - consum 8,5l/100. pe vreo 500km.
Consum mediu dupa 2.500 km - 8,7l/100km.

Acuma, nu am ales masina cu prim criteriu consumul, dar recunosc ca mi-ar fi placut sa fie la un 7l/100 mers babeste si la un 8l/100 mersul mai rapid. Mai ales la autostrada unde daca vrei consum decent ramai lipit de banda 1 cu 110km/h.

Un alt update - am fost la o verificare la AutoKino - am vrut ca un specialist sa arunce un ochi la masina ca sa vedem ce potentiale probleme poate avea. Au zis ca e totul absolut in regula. Iar zgomotul ce il auzeam e normal, de la esapament.

Revin cu nota separata despre Autokino - am fost un pic dezamagit de customer service, e prima oara cand merg la ei.
3
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 08, 2024, 19:53:57 PM »
Poza cu isprava. Deci am luat 3mm dinspre fata, in spate a ramas cum era. Ma rog, 4 din fata, 1 din spate, ca grosime panza flex. Dar am luat 3mm din fata.



Si nu, n-a iesit perfect.
Deci strans jos, sus am 1mm distanta (atentie, inainte era 4!!!) si hangerul pe pozitie.



Am strans si sus, iar hangerul s-a ridicat. Slabit la loc, bagat surub pe hanger, strans sus. E tensiune, dar aparent slaba, comparabil OEM, si ala era la 1mm. Nu ideal, dar acceptabil.
Or daca de la 1mm pe turbo, hangerul s-a saltat in halul ala, inmultiti saltarea aia cu x4, ca e liniara variatia. Ipotetic doar, ca fizic nu merge, impaneaza urat pe la vreo 2mm pe turbo si 20mm pe agatatoare.



Sonda post-cata pa, hello sonda pre-cata. Andea abia asteapta sa faca softulet d-ala precis care nu sparge pistoane.
Evident, amestecul fiind optimizat peste orice imaginatie a anilor 2002, ma astept la consum poate chiar sub 8l/100km si emisii de CO2 mai reduse decat avea masina noua.



Si am nimerit-o chiar bine si pe parte de integrare. Loc cat de cat suficient pana la crossmember, mai ales ca am tampoane tapene evriuer. Si unghiul de minim 15* (parca) cu orizontala, satisfacut. Cablajul nu stiu daca ajunge, poate scap fara sa desfac iar prin interior, ca sa mai desfac din ce ghem oi fi ascuns acolo, ca nu mai stiu.



A, vad ca mai era o poza. De tampit ce-s, ca asa fac si cu matza dupa litiera, o verific sa fie curata la ciurut, m-am uitat si-n asta, si am vazut niste urme de sudura. Am incercat sa le iau la perie rotativa, n-a iesit nimic. Daca s-or desprinde-n timp, faca ce-or vrea din catalizator. Eu am incercat.



Ma gandesc de vreo 5 minute ca pe parte de adaptari, inventii, frezari si maicadomnului e gata. D-acu-ncolo-i doar montaj acasa.
4
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 08, 2024, 17:52:41 PM »
Eu, dimineata pe la 10, eram in fata atelierului, cu teava "proudly american made" in brate, pentru constatare si consultanta. Taiem complet, taiem 340 grade, cum naiba facem...? Ca e e teava scumpa...

Dup-aia abia m-am dus acasa ca sa tai eu, dupa cum am zis, asumat, ramanand sa ma intorc pentru JBweld.

Ma intorsesem deja, si potriveam semnele super fine de le facusem pentru indexare unghiulara precisa. Si ma bucuram nevoie mare de ideea cu linia mediana si muchiile la unghi egal, ca-ntr-un triunghi isoscel, ce aveau acum ca rezultat o potriveala cap la cap mult, mult prea misto.
Pentru cine s-a axat in generala pe limba romana, cand tai oblic un cilindru, nu mai iese cerc, ai elipsa. Iar daca maresti unghiul, elipsa aia se intinde spectaculos.



Si cum stateam eu cu alea asa, vad un echer pe masa, il asez pe imbinare si ceva imi da gresit in rotitele ruginite si nedormite. Parca pe 100mm de teava dreapta am doar 2mm deplasare, dar parca eu urmaream 3-4. Sa-mi pice cerul, cu tot cu nori si ploaie-n cap, nu alta. Zic ca e abatere de la indoire care ma arunca in 2mm in loc de 4, deja cautam scuze sa cred ca e bine.
Si zice sudorul meu preferat... "Ii dam cateva puncte si te duci acasa sa verifici". Say no more, ideea secolului!



In drum spre masina ma cam gandesc ca m-am agitat degeaba, ca acasa masurasem cu echer si lere pe fiecare bucata, adunasem, si-mi iesisera 3mm. Insa oricum, ideea verificarii era cea mai buna de departe.

Asa era alaltaieri...





Iar acum, se prezenta perfect. Zic perfect, ca am o banuiala ca odata aliniate gaurile de pe agatatoarea de sub cutie, iese nebunia naibii. Altfel, acolo intra lera de 1mm.



Asa ca hai inapoi, ca totul e bine, ma speriasem ca blegu'.





I-am zis sudorului preferat la modul insistent ca nu ma intereseaza deloc cum arata, vreau sa tina ca si cum n-ar fi fost taiata. Deci aia-i sudura urata probabil...

Si asta fu cam toata povestea cu downpipe-ul cel mai scump din aprozar. A trebuit sa-l corectez eu.

Deja ceea ce ma nelinistea initial, adica bungu' de wideband pre-cata, devenise un mizilic.
Dar spun... Cumparasem de la racingshop 2 bunguri, ambele inox, ca sa am de unde alege. E poza cu comanda prin urma. Si nu reuseam a ma hotari.
Dimineata la fumat, pe la ora 5 cred ca era, imi amintesc ca am bungul AEM din kit, nu inox, dar excelent pentru a-i vedea lungimea. Si astfel devenea clar, aveam sa folosesc bungul mai lung si mai scump, fara umar, si sa-l scurtez eu.
Doar ca dimineata, sudorul meu preferat, se ofera sa-l scurteze el, pe strung. Fara stirea mea, ii face si umar de sta singur pe gaura, ca sa fie frumi, profi, si-n coerenta deplina cu clientul paranoia. Si dupa ce sudeaza, ii da si pulse-tig, ca sa fie clientul happy.



Si pe langa tot stresul legat de Cobb, de Dancila si ITP anual, de tarozi si ploaia de jos in sus...
Sudorul meu preferat, daca nu era un monument de talent in materie, eu il stergeam din telefon de ani buni, ca nu-s genul sa ma rog de nimeni.
Niciodata nu-mi raspunde la telefon, iar pe ciat imi da cu seen. Il sunasem de vreo 3 ori degeaba, si pe fondul concediului pe terminate si al ITP-ului, deja ma gandeam sa ma duc la celalalt, pe care nu prea-l sufar ca e analfabet si nu stie cu sudura mai bine decat matza mea. P-ala-l exclud, chit ca raman fara ITP. Dar cand "preferatului" i-am dat poza cu desenul cu taietura pe ciat si i-am zis ca nu e doar un banal de bung, s-a activat, m-a chemat la prima ora. Gen ii arat ca e grav si se activeaza. Weird...
Deci aici e un conflict. Intre principii de relationare, la care de altfel cam tin. Si talent, spre oftica si jena mea. Declarativ si-n teorie, cele doua n-au legatura. Si pare-se ca ma cam pijou pe ele principii cand omu' e realmente BUN si stie cu tigu' ceva de speriat. Sah mat, ncsf.
De fapt e ca atunci cand condamni coruptia batandu-te cu caramida-n piept, dar daca crapi si mergi la operatie, impingi plic nu doar chirurgului si anestezistului, dar si asistentelor, si paznicului de la bariera, ca s-o lase pe ma-ta sa intre cu supa.

Iar pentru ce se vede-n poze a cerut 120 lei. Nu-nteleg faza, i-am dat cat am considerat eu. Adica sudeaza ceva de speriat, e super prietenos si amabil in viu, atent, a si tarodat la final filetul ala... dar nu raspunde la telefon.
Desi ma enerveaza, e sudorul meu preferat.

Mda, deci downpipe-ul e in cutie de peste o ora. Nici nu-l scot de acolo, sunt cu nervii storsi si epuizat cu creierii.
Cobb mi-a trebuit, mi-a iesit pe nas.

____________________________

Tre' sa intaresc chestia asta.
Am dat pe 5 tarozi 70 lei. Ala era al 2-lea cel mai mare, deci tarodul ala sa fi fost 20 lei, si era de cacat. Adica, cumva, are voie.
Dar downpipe-ul asta e 1050 united states dollars. Asta vreau sa accentuez, asta NU are voie!

Urmeaza sa povestesc si faza cu vopseaua, da' mai incolo.
5
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Inca un forester diesel 2009
« Last post by Forester on May 08, 2024, 17:39:14 PM »
Verificati si unde sunt produse anvelopele.
Am avut eu o tentativa cu Michelin Pilot Sport, 5 parca, si dupa ce ca erau scumpe ca dracu (aproape 800 bucata la 215/55R17), erau si facute in China. Am zis nope.
Am trecut si eu prin aventuri cu niste Bridgestone facute in Mexic, ovalizate 3 din 4.
De atunci am cautat din tari cu apa calda, dar pe dimensiunea asta parca d-ai dreaq le fac numai in Bananistan.
In disperare, acum sunt pe Hankook Ventus Prime 4, facute in Ungaria. Macar au avut un pret mai decent.
6
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 08, 2024, 14:04:42 PM »
N-am vrut sa-si asume altu'.
Asa c-am folosit coliere pentru a trasa linia mediana.
Apoi m-am dus egal de-o parte si cealalta cu alte doua marcaje. Vreo 1.3mm pe zona ingusta (sa am loc de abateri de taiere), vreo 4 in cea lata (adica 1.3 + 2.7).



Aveam o panza, cica de 1mm, noua. Am masurat panza, avea 1.4mm. Cea uzata, de pe flex, avea 1.1mm.
Dup-aia, absolut facut cu nervii, i-am dat. Din toate pozitiile si toate unghiurile.
Practic puneam flexul pe 1300 dolari. Si nu din vina mea, ca eu n-as fi trecut prin asta.



Pun 2 poze cu carnagiul. Sa fie, ca asa ceva nu cred sa mai existe pe internet.



Am folosit cele 2 linii laterale, btw, zgariate cu un cutit mic, ca limita de finisare.



De departe, cea mai scumpa, stresanta, aberanta taietura din viata mea.
Exista downpipe la 600 dolari, chiar si mai ieftin. Dar am zis ca doar ce e mai bun pentru tigaia asta. Ei, poftim...

Acum sa comand niste JB Weld, ca sa le pun cap la cap.
7
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Inca un forester diesel 2009
« Last post by Xander on May 08, 2024, 09:36:41 AM »
@sorin03 Lane keep assist e pus pe warning. Poate face surprize neplăcute pe șosele patriei.
Terminația de a3 spre București unde sunt 3 benzi dar banda unu e mai īngustă și variază ca lățime. A tras de volan sa intre īn glisiera metalică, ca să se īncadreze in banda prostiei. De atunci nu mai are drepturi.

@andrei0241 poate pe 18 sunt mai rezistente ca structura. Pe 17 erau cam firave.
8
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Sorin03 on May 08, 2024, 08:10:20 AM »
9
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 08, 2024, 07:30:35 AM »
Salut,oare are cineva un manual in Romana sau engleza? Masina mea provine din lituania,deci...
10
Media / Re: Subaru Videos
« Last post by Muttley on May 07, 2024, 23:54:59 PM »
Asta e chiar impecabil.

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10