Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: clau on April 25, 2016, 22:17:03 PM
-
Dragi colegi de forum apelez la voi poate reusesc sa gasesc un raspuns la o problema pe care o am de vreo 2 luni la wrx ul meu. Masina in stadiul de fata nu face presiune mai mare de 0.5 si din ce am inteles merge cu un amestec foarte sarac. O sa fac o scurta istorie la cum au decurs lucrurile
-acum 2 luni masina incepe sa sa aiba mici intreruperi intre 2000-3000rot/min, peste acesta turatie trage bine
- s-a schimbat pompa de benzina cu una cu debit marit rcm 340l precum si filtru de benzina.
Masina intrerupe usor la aceeasi turatie, se poate merge cu ea, are viata. Nimic schimbat.
S-au schimbat apoi bujiile, bobinele, regulatorul de presiune de benzina, verificare compresie. Masina face la fel o scurta perioada de timp dupa care nu mai face presiune mai mare de 0.5 bari si e lesinata.
Am resetat ecu, masina a mers 20 de km perfect, am testat o in toate treptele fara nici un fel de intrerupere dupa care la fel nu mai reuseste sa faca presiune mai mare de 0.5 bar.
daca aveti vre-o idee in legatura cu rezolvarea acestei probleme sau ce e de facut, va rog sa-mi scrieti aici.
Multumesc !
-
pai daca merge ok o perioada scurta dupa ECU reset inseamna ca ECU taie boost-ul pentru a proteja motorul ... mai exact in caz de knock constant si repetat IAM-ul scade (adica timing/avans redus) si de la un anumit prag se dezactiveaza si boost control-ul (ramane doar pe wastegate spring pressure) si se trece pe un target AFR de siguranta ... deci masina devine mega lesinata ...
-
Da e clar ca ecu intervine si face foarte bine dar nu inteleg ce cauzeaza chestia asta...o fi o problema electrica sau pe alimentare ?
-
verifica toate furunele de vacum si boost controlerul !!!
-
pai ar trebui sa faci o verificare/monitorizare a parametrilor de functionare neaparat cu un wideband - altfel este un fel de la nimereala
avand in vedere modificarile pe partea de alimentare eu as verifica prima data AFR-ul realizat vs target AFR , daca cele 2 nu prea sunt la fel inseamna ca ori pe partea de alimentare cu benzina ceva nu este ok ori pe partea cu aer-ul masurat mai mult sau mai putin ... poate fi un simplu leak pe undeva ...
ai un cablu tactrix cumva ? ;D
-
Masina este deja la subaru de ceva timp dar nu s-a gasit inca rezolvare. Se va incerca schimbarea pompei de benzina cu una stock. Pe site ul rcm scrie ca nu este necesara intrventia la soft dupa montarea acestei pompe cu debit mai mare. O fi pompa aiurea dar ezitarile intre turatie 2000-3000 au aparut inainte de montarea ei. Eu inclin sa cred ca ar fi boost controler ul cum a spus malakay.
Am cablu tactrix si o sa incerc sa monitorizez parametrii motorului dupa ce o fac. O sa te contactez sa ma ajuti cu ceva sfaturi. Multumesc de raspunsuri.
-
Daca nu da nici un CEL eu am patit ceva similar cu diverse furtunuri de vacuum.
La fel a facut si cand am incercat sa pun un filtru de aer mai permisiv. Ai umblat pe acolo?
-
Nu am umblat la filtru de aer iar CEL nu l am vazut deloc aprins
-
Masina este deja la subaru de ceva timp dar nu s-a gasit inca rezolvare. Se va incerca schimbarea pompei de benzina cu una stock. Pe site ul rcm scrie ca nu este necesara intrventia la soft dupa montarea acestei pompe cu debit mai mare. O fi pompa aiurea dar ezitarile intre turatie 2000-3000 au aparut inainte de montarea ei. Eu inclin sa cred ca ar fi boost controler ul cum a spus malakay.
Am cablu tactrix si o sa incerc sa monitorizez parametrii motorului dupa ce o fac. O sa te contactez sa ma ajuti cu ceva sfaturi. Multumesc de raspunsuri.
apai nu vreau sa fiu rau dar de multe ori la service-uri se schimba piese la nimereala .. poate poate se nimereste ceva ...
presiunea de benzina este "regulata" de regulatorul de presiune, care este unul mecanic care incearca sa mentina acelasi "pressure differential" intre presiunea de benzina si presiunea din galerie, de aceea nu este necesara interventia la soft decat in cazuri special in care presiunea generata de pompa de benzina este mult peste (sau sub) ceea ce poate "regula" regulatorul :)
(presiunea de benzina creste 1 la 1 cu presiunea din galerie, fiind tot timpul cu aprox. 40-43 psi mai mare decat presiunea din galerie)
Poti verifica regulatorul si mai ales furtunul acestuia dinspre galerie sa fie ok -> daca nu este atunci nu ajunge "boost"-ul la regulator si acesta nu creste presiunea ...
De asemenea la schimbarea pompei de benzina pot aparea probleme cu O-ring-ul care vine pe un "shtutz" al ei -> intrebare: dupa ce sta o zi, masina porneste la prima cheie sau se chinuie un pic (a pierdut presiunea de benzina pe la O-ring) ?
sau poti incerca cu un device care masoara presiunea de benzina dupa regulator vs boost (inteleg ca ai ceva ceas de boost sau il vezi/verifici undeva) -> la relanti presiunea de benzina trebuie sa fie in jur la 43 psi cum ziceam si pe masura ce creste boost-ul sa creasca si presiunea de benzina, la 0.5 bar (7.35psi) boost trebuie sa vezi aprox. 50 psi presiunea de benzina
-
Masina a pornit tot timpul fara probleme. Regulatorul de benzina este schimbat cu unul nou original. Inainte sa schimb pompa masina intrerupea foarte usor intre 2000-3000 turatii, ezita un pic chiar daca apasam pedala usor, peste 3k tragea foarte bine. In acet timp masina facea boost normal. Chestia cu intreruperea m-a dus cu gandul la schimbarea bujiilor care oricum aveau ceva vechime, precum si a bobinelor. Au fost inlocuite cu piese originale.
masina apoi a inceput sa mearga si mai prost si a aparut chestia cu boost ul.
Se poate sa fie un injector ?
-
doar daca faci un log poti vedea daca ai knock pe acelasi cilindru sau pe toti - adica daca sunt sanse sa fie ceva specific unui cilindru (injector, bobina, bujie ...) sau altceva ... chiar nu stiu ce sa zic asa ... fara mai multe informatii ... iar ezitarile pana in 3000 rpm pot avea mai multe cauze - la forester aspirat peste 100k km apar de exemplu din cauza avcs-urilor ...
-
Si la aspirate ce patesc fuliile de apar intreruperile? Intreb pentru ca am o problema de genul asta cu intreruperi cand pe la 2.000 cand pe la 2.800.
Nu e grav dar imi sta pe creier si vreau sa verific. Supapele care regleaza presiunea sau pinioanele in sine?
Scuze ca ma bag in topic aiurea.
-
Si la aspirate ce patesc fuliile de apar intreruperile? Intreb pentru ca am o problema de genul asta cu intreruperi cand pe la 2.000 cand pe la 2.800.
Nu e grav dar imi sta pe creier si vreau sa verific. Supapele care regleaza presiunea sau pinioanele in sine?
Scuze ca ma bag in topic aiurea.
uite aici cateva detalii http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10176
-
Ei bine se pare ca problema este la compresia motorului la unul din pistoane, in consecinta voi da jos motorul si o sa pun un alt ej25 cu interne schimbate pe care il am deja cumparat de ceva vreme.
-
ups. alt ej257 dus...
unde faci motorul si ce "interne schimbate" are cel nou? e motor de sti sau de wrx?
-
Ei bine se pare ca problema este la compresia motorului la unul din pistoane, in consecinta voi da jos motorul si o sa pun un alt ej25 cu interne schimbate pe care il am deja cumparat de ceva vreme.
naspa ... verifica-ti si partea de soft/setari inainte sa dai bice la noul motor pentru ca knock-ul potrivit termina orice motor (cu interne forjate sau fara) ...
-
Da, mai exact inca un ej255 dus....era timpul sa cedeze ca doar de pe circuit am plecat cu el asa si nu pot sa spun ca a fost menajat in ultimii ani. Sa l refac nu cred ca are rost, eventual sa i pun camasi si tot setul motor( Andea vad ca motorul tau facut in tara e rezistent as incerca si eu reteta pe viitor)
Motorul de il pun este un ej257 cu pistoane omega luat din anglia si din ce am inteles ar fi in regula.
-
pai eu ti-am mai zis si mai devreme ca aferent schimbarilor hardware (intercooler, motor :) etc ) trebuie facute si verificari de functionare si/sau ajustari soft pentru ca temperaturile prea mari si/sau detonatiile vor omori motorul din nou ... mai ales la regimul tau de functionare ... bafta ce sa zic :)
-
Softul va fi facut din nou clar pentru ca vin cu alta turbina si anume vf48 si injectoare mai mari.
-
asa, da-i sa mearga ;D
-
...o problema pe care o am de vreo 2 luni la wrx ul meu.
Deci din februarie cum ar veni.
Am vazut-o tot in servis saptamana trecuta, tot nu i s-a dat de cap? Sau ma rog, am recitit de compresia slaba. Reformulez, tot nu e gata?
-
Pun alt motor sus pe ea acum. Problema este la injectoarele pe care vreau sa le pun, ca vin cu alte mufe, si cei din service nu au putut lega aceste mufe. Maine sper sa le lege si sa puna sus motorul.
-
Ok, deci e pe final. M-am mirat s-o revad acolo dup-atata timp...
-
dar ce injectoare speciale ai pus ? :) si motor ? de care ? :)
-
Injectoarele pe care le pun sunt luate de la rcm si sunt de 850cc. Sunt noi si intradevar au si mufe incluse insa eu credeam ca merg legate driect. Le pun pe un ej257 cu pistoane schimbate (omega).
-
pare onest set-up , sa prezinti pe pagina ta mai in detalii te rugam :D , la cat a cedat primu motor , ce set-up ai la noul motor,km etc
-
Injectoarele pe care le pun sunt luate de la rcm si sunt de 850cc. Sunt noi si intradevar au si mufe incluse insa eu credeam ca merg legate driect. Le pun pe un ej257 cu pistoane schimbate (omega).
hmm, doar pistoane ? sau nu ai scris tot ... pentru ca vreau sa zic .... doar pistoane ? :)
-
Asa am luatmotorul long block doar cu pistoanele schimbate. Nu am umblat in el. Ar trebui sa tina un 300 de cai. Nu urmaresc puteri mari, ce pun acum pe masina este un pas intermediar pentru 1 an maxim. Intentionez sa refac vechiul motor cum trebuie sau poate cumpar unu facut deja.