Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by NicNic on May 14, 2024, 20:48:27 PM »
Doar sper ca ai schimbat pedalierul si kitul de ambreiaj din cu totul alte motive, eventual serioase, nu din cauza unei scartaieli de pedala.

Au scartait pedalele de ambreiaj la jumatate dintre masinile pe care le-am volanit. La unele am ignorat, la altele am uns cu vaselina, de plictiseala. Dar nu la jprei, si nu WD40, ci vaselina pe bune.
Voi cereti aici o solutie definitiva si de amploare (demontat ansamblu pedalier, inlocuit articulatie cilindrica cu frecare metal pe metal cu alta, eventual cu rulment ceramic sau macar material antifrictiune (bronz, teflon)) la o problema minora, sa nu-i zic inexistenta.

Ori se ignora, ori se unge periodic cu ce trebuie. De exemplu, la cuple cu frecare se foloseste vaselina grafitata.
Si se poate face in parcare, cu masina curata si un carton sub genunchi, nu e neaparat material de reprezentanta...


Dane, am schimbat piesele respective pentru acel scartait.

Intai am fost pe la Marian. Pentru o parere despre starea motorului si cloncanitul de la etrieri.
Si am stat vreo 3 ore in plus, fiindca s-a ambitionat sa ma scape de scartait, considerand ca nu se poate merge in starea aia de zgomot. Operatie nereusita, la final.

Apoi, am fost pe la tizul tau (WIM), pe care l-am rugat sa ma scape de scartait.
Povestea interventiei o stie el mai exact decat mine, ce anume s-a shimbat si cu ce ...

Tot ce pot sa iti spun, este ca nu am identificat exact sursa zgomotului.
Intre bucsa pedalei si axul pedalier este o garnitura antifrictiune din folie teflonata.
Deci nu e cazul de grasimi sau uleiuri ca sa dregem "tipatul" masinii, daca ar fi de la acel lagar.

M-am bucurat asa tare cand cei de la SMT au uns pe la pedalier si m-au scapat de zgomot, incat am uitat sa intreb ce a fost si unde s-a uns.
Remedierea lor a tinut ceva, dupa cum am spus.

Dar acum a revenit cu un ton ragusit, nu asa strident, ca la inceput.

PS:
Daca tu ne spui noua ca ne luptam cu o chichita, eu ce pot sa mai spun de tot ce faci tu cu masinile tale, fara gram de rugina ...   :)
2
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by Xander on May 14, 2024, 20:24:39 PM »
La CVT-eu scartie pedala de frâna ocazional. Probabil de la etanșare/valva de presiune.
3
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by Sorin03 on May 14, 2024, 19:26:21 PM »
Abia astept sa inteleg cum sa scap de aceasta problema.

Simplu, iei CVT-eu!  ;D.
4
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by Muttley on May 14, 2024, 17:26:37 PM »
Doar sper ca ai schimbat pedalierul si kitul de ambreiaj din cu totul alte motive, eventual serioase, nu din cauza unei scartaieli de pedala.

Au scartait pedalele de ambreiaj la jumatate dintre masinile pe care le-am volanit. La unele am ignorat, la altele am uns cu vaselina, de plictiseala. Dar nu la jprei, si nu WD40, ci vaselina pe bune.
Voi cereti aici o solutie definitiva si de amploare (demontat ansamblu pedalier, inlocuit articulatie cilindrica cu frecare metal pe metal cu alta, eventual cu rulment ceramic sau macar material antifrictiune (bronz, teflon)) la o problema minora, sa nu-i zic inexistenta.

Ori se ignora, ori se unge periodic cu ce trebuie. De exemplu, la cuple cu frecare se foloseste vaselina grafitata.
Si se poate face in parcare, cu masina curata si un carton sub genunchi, nu e neaparat material de reprezentanta...
5
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by NicNic on May 14, 2024, 16:03:11 PM »
Si eu am aceasta enervanta scartaiala, cand apas pedala de ambreiaj.

Am schimbat tot mecanismul pedalier. Degeaba.
Apoi am inlocuit ambreiajul (placa, disc, volanta, rulment de presiune si furca). Tot degeaba.

Doar o gresare facuta la SMT a facut sa dispara zgomotul pentru o perioada de cateva luni.
A revenit, acum, dar e ceva mai ragusit ...

Abia astept sa inteleg cum sa scap de aceasta problema.
6
Forester / Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by dvddcn on May 13, 2024, 23:43:31 PM »
Salut,

Deschid acest topic referitor la scârțâiala comuna a pedalei de ambreiaj. Ori de câte ori apas pedala, aceasta scartaie și devine enervant.
Am dat cu wd-40, am dat cu vaselina spray. Dispare și apare repede sunetul.
Aveți vreo sugestie? Kitul de ambreiaj a fost reconstruit cu kevlar de curând, rulment schimbat etc

Mulțumesc!
7
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by marr on May 13, 2024, 11:00:45 AM »
Excelenta alegere ai facut in acest caz !
Asteptam cu interes impresiile dupa ce rezolvi cu inmatricularea si o scoti pe drum  (si pe langa drum).
8
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 13, 2024, 07:47:08 AM »
Masina inca nu circula din lipsa de inmatriculare,lucru care se va intampla saptamana asta.am prins perioada de pauza a bugetarilor de paste si lucrurile au fost un pic amanate.dar in cei 100km de la vanzator si pana acasa,masina mi-a lasat o impresie foarte buna.nu-s sofer incepator si am condus mai multe marci de masini.partea cu cutia automata vrea un pic de obisnuinta.in rest ramane sa ies cu ea pe dealuri unde am si un teren la care nu prea puteam ajunge cu vechea masina pentru ca era prea joasa garda la sol.
9
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 13, 2024, 07:38:20 AM »
Am vrut o masina 4x4 cu benzina aspirat si pe lant si putin mai noua ca precedena masina a mea,o mazda 3bk.norocul meu a fost ca am prins ocazia asta la un pret mult mai mic decat sunt ele pe piata,cu reviziile facute doar la Subaru,si km putini.oricum are mai multe dotari decat mazda si oricum nu ma incurca lipsa anumitor facilitati
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 12, 2024, 21:37:29 PM »
Imi tot notez garniturile astea in speranta ca oi gasi vreun catalog, ceva, unde sa le caut dupa dimensiuni. Altfel am sa le iau din US si aia e. E vorba de headers/uppipe si downpipe/catback, astea-s singurele non-OEM.






AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.




Unde furtunul de condens AC a patit ce urmeaza:




AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


In prima faza mi s-a parut o idee buna. Insa gandindu-ma mai bine, mi-am reamintit ca flansele au inertie termica mare, adica odata incinse, raman asa, iar pierderile de caldura instantanee sunt neglijabile spre nule. Adica eficienta evacuarii n-ar suferi mare lucru.
Doar ca am realizat treaba asta pe drum spre magazin, unde mergeam sa cumpar colier.



Se mai vede-n poza discrepanta de diametru downpipe-catback. Care diferenta izbitoare e cam aiurea, avand in vedere cat am facut pe dracu-n 14 pentru eficienta. Deci teapa, am imbracat intermediara degeaba, ca eu, daca nu se opune vehement tunerul, imi iau catback de 3 inchi.

Revenind, pentru ca deja croisem scutul, l-am montat. Probabil c-am sa-l scot si renunt la el cu prima ocazie (vezi catback nou).



Si referitor la catback, alte doua poze in care se vede ca intermediara aia e din alt film. Unul mai mic gen...







AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Dap, montat tot, strans, evacuarea e inchisa.
Downpipe si turbo legate strans:



A mai fost o surpriza, dar una mica si inofensiva, in aceea ca brida de ecran nu incapea de noul DP, captusit cu staniol si beteala de brad. Desi nu se vede veci piesa aia, eu sunt putin in zona patologica, asa c-am ajustat-o de nu se vede ca-i ajustata.



Si da, s-a saltat la strangerea finala, e in tensiune, insa am tras de coada lui in jos dintr-o pozitie nasoala si a miscat relativ usor. Adica nu se indoaie sub tensiunea aia. Eu sunt foarte impacat.

In caz ca unii nu-s familiarizati cu ideea de inlocuire DP la Subaru turbo, o poza lamuritoare.



Vreo 54mm OEM, 73 (parca) interior la AM.
Si se adauga forma. OEM descarca bypassul intr-un perete, iar gazele fac doua viraje la 90 de grade ca sa se ingramadeasca in teava aia mica. AM... se vede.
Ar mai fi catalizatorul high-flow la AM, care catalizator, eu l-am vrut de cea mai buna calitate, ca iubesc natura. D-aia am luat Cobbu', care foloseste niste catalizatoare performante nevoie mare se pare.
In incheiere, pe parte de powermodz, am impresia ca downpipe-ul e cam first mod cu impact maxim. Cel OEM e practic un dop.



AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Il marcasem de cateva zile in partea dinspre fata. Spre spate, l-am desenat la ochi. Apoi flex si biax.



Abia acum (!!!), dupa atatia ani, realizez ca scutul OEM nu e deloc acolo pentru a mentine ridicata temperatura gazelor. La o masina de volum, asta n-a fost o prioritate. E acolo doar ca sa nu-ti lasi (toata) pielea pe turbo, ci doar o parte pe scut.
Adica nici pe parte de reducere heatsoak intercooler nu cred ca face mai nimic, ca e plin de degajari, insa, mai ales, este extrem-extrem de inalt! Probabil tot din considerente de arsuri in palma.

A fost rapid, a fost usor, dar asta nu ramane. Voiam si sa-i trag o vopsea ca sa fie frumi pana o pornesc si se arde, dar n-are niciun rost. Ori cumpar AM, ori, cel mai probabil, ma joc eu cu table.
Asta nu face absolut nimic.

Pardon, face, imi agreseaza pretiosul furtun 3MI  >:(



Dar, cum maine ma intorc la birou (ma rog, schimb garajul pe bucatarie)... alta data.
De aici incolo, continuarea e pe baza de uichenduri sau chef seara. Data fiind presiunea, probabil cheful nu va mai conta, si am sa trag in fiecare noapte.

End maraton.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10