Asadar, comanda a ajuns absolut si perfect la timp, mamir. La 16:30 era la mine, iar la 17:30 imi terminam travaliul si ma duceam intr-un suflet in garaj. Am iesit la 3 dimineata, dar multumit.
- 2m de 12mm drept, sa ma satur.
- 12mm cu cot de 45*, pentru furtunul de apa AOS-vas degazare. Observasem eu ca un astfel de furtun s-ar potrivi sublim. Am luat doua ca sa nu plang si sa ratez ITP-ul in caz ca iau doar unul.
- 20mm la 90* pentru "ideea salvatoare" a ventilarii centrale. Am luat doua din aceleasi motive.
Colierele comandate separat, ca un AOS montat in stilul meu, cu furtunuri amestecate, coturi si cuple de innodare, e devorator de coliere se pare.
Mai intai cotul de apa. Super "de acolo" (mazgalit in peint cu galben).
Inainte insa - abund de detalii pentru ca ma va ajuta cand mai desfac ori cand (si daca) vreau alte furtunuri, de la alt producator mai in acord cu obsesiile. Deci daca citeste careva, nu va bateti caputurile.
....
... la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat....
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC...
Ideea salvatoare a functionat partial, doar pe jumatate.
Deci am eliminat ciotul initial de 20mm care se duce in reductia 3MI de la 20mm la 15mm. Am pus direct siliconic de 20mm in bloc, cu cot la 90 grade, si abia acolo reductia, de data asta la orizontala. Asta fu jumatatea ok.
Partea care n-a mers a fost sa trec furtunul de 15 pe sub turbo outlet si in gaura de-o largisem in brida IC. Furtunul de intercooler abia trecea de colierul din tabla al cotului, deci adaugarea colierului mare ar fi fost game over.
Dar se pare ca pivotand ansamblul spre indepartarea de turbo outlet, astfel ocolind brida cu gaura, a functionat absolut ok.
Job done!
Turbo inletul nu mergea tras afara de pe turbo, ca sa scap un colier bun acolo. Asa ca am cracanat si miezul colierului, si colierul propriu-zis, si am reusit sa-l pun. Banda de protectie de-o aplicasem cu anteriorul colier normal n-am incercat s-o dezlipesc, nu cred c-as fi reusit. Alta data.
Bine ca am rezolvat, ma intepa in urechea interna subiectul.
Mai ramanea de tras furtunul de iesire vapori de la chiulasa indepartata (stanga, sau sofer) catre AOS.
Aici voiam furtun simplu si fara cuple, ca sa facilitez curgerea. Aia penca fiind departe, restrictie. Si oricum are o cupla de fabrica acolo. In comparatie, cealalta chiulasa, cu traseu mult mai scurt, are 2 cuple. Mi se parea echilibrata treaba.
Dar problema.
Introductiv, mi-am fixat grav in cap ca toate furtunurile sa descrie pe proiectii plane parabole convexe. Adica sa nu faca burta nicaieri, sa balteasca zoaie de carter, si astfel sa restrictioneze grav fluxul de gaze. Iar chestia asta nu-mi iesea la furtunul asta lung.
Dacat zic, am pus si scos intercularu' (fara furtunurile sale, desigur) de 10 ori. Si de si mai multe ori m-am bagat sub masina sa ma uit, ca doar asa se vede furtunul ala.
Si au fost 3 configuratii.
Prima, cu furtunul (l-am marcat cu galben) agatat sus, prin ceva conducte de frana.
Insa intercoolerul are
conexiunile din spate cu Y-ul super joase, apasau pe furtun, il faceau maxim de burtos.
Abandonata.
A doua, cu furtunul serpuit. Ceva mai bine, dar nu perfect.
Abandonata.
A 3-a fu castigatoare.
Dar intentia mea de a avea furtunul continuu facea sa apara o urcare abrupta la iesirea din chiulasa (acolo e un stut metalic rigid si aproape vertical in scutul ala anti-incendiu de la injectoare), deci oricum as fi avut acolo un maxim de altitudine pagubos, din care nu se putea decat cobori spre nedorita burta.
Dar, spre norocul meu, comandasem un cot la 45 de grade in plus. Incercuita pe poza conexiunea cu furtunul lung.
Unde-s deshtele mele ciunge nu e convex, insa macar e orizontal. Vreo 2 giratorii si se scurge orice s-ar putea acumula, fie spre AOS, fie inapoi in carter.
Bagat doua protectii bord de tole ca sa nu curga sub masina din furtun taiat si sa am aer fals in admisie si sa-mi crape iar pistoanele (desi la speed density nu prea mai conteaza), si cam aia e. A iesit super bine.
De fapt, dupa atata agitatie, pare-se c-a meritat, chiar a iesit super bine tot ce tine de noua rutare a AOS-ului. Ramane de vazut daca rezista furtunurile astea siliconice obscure, ca habar n-am de calitatea lor.
Si daca tot se prefigureaza la noapte montaj final IC, iar acolo e adio acces dupa, ca IC enorm, am profitat ca aveam un bidon neinceput (cica astea, odata desfacute, nu rezista).
Ce nu mi-e clar e daca in circuitul asta de comanda ambreiaj, lichidul e circulat. La cel de frana nu este, fiind un circuit cvasi-static. Aici e cursa mare.
Daca stiti, feel free.
Eu oricum nu-i fac aerisirea corecta (ca in 2016), e prea bataie de cap.
Mno, lichidul cam murdar, desi vag retin ca l-am mai schimbat in 2020(?). Deci se confirma faptul ca DOT, intr-o lume ideala, se inlocuieste la 2 ani.
________________________
Uitasem complet de grounding kit, ieri l-am vazut in camera de piese, cu facepalmul de rigoare.
Daca puneam intercoolerul si-l descopeream dupa, nici ca mai ajungea pe masina sezonul asta.
In
instructiunea de montaj, baietica e tare insistent pe importanta masei de pe galeria de admisie, pisalog de-a dreptul. Si totusi, cablajul motor, cumparat tot de la ei, are masele extrem de firave in comparatie cu OEM, care-s excesiv de grosolane dupa parerea mea. Cam ciudat, sau intuitia mea da rateuri.
Asta chiar s-a montat surprinzator de bine. Si-mi place ca e discret, alte kituri similare arata ca o instalatie de brad.
Asezarea nodului de fire din poze s-a mutat alaturi, cum vasul de spalator de parbriz apasa pe fire cam tare.
Planul e asa:
- la noapte terminat montajul (azi e vineri);
- sambata adus Pfaizar sa scrie softul deja primit de mult de la andea (ce sa mai zici), pornit, schimbat ulei, strans brate, etc, etc;
- duminica iesit la plimbare, dupa ce ma prind cum se fac logurile pe laptop sau imi reamintesc cum se fac pe telefon. Deja am dat comanda de RCA.
Planul e doar teoretic, merge pe ipoteza complet absurd-aberanta ca totul va fi ok si in regula. Sunt maxim de rezervat in privinta asta, cum sunt o mie de chestii care pot ridica probleme.
Dar l-am enuntat, sa fie.