Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GD/GG (2001-2007) => Topic started by: AXXI on February 23, 2016, 10:22:41 AM
-
SALUTARI !!!!
A sosit momentul sa imi prezint si eu aici in comunitatea asta mica de impatimiti ai marcii Subaru, Hawkeye°ul meu , care dupa muuuulti ani de vise si cautari a ajuns la mine .
Totul incepe in 2006 pe cand eram in pustan visator si mergeam si eu la VTM . Au urmat ani buni de vise si planuri, pana anul trecut cand am luat decizia de a-mi cumpara masina pe care am visat-o atat de mult . Am inceput cautarile si prin iunie am gasit ce vroiam STI 2007 fara nici o modificare cu 40K la bord . Me happy cumparat ,tinuta in curte 3 luni (era radiata masina) trimisa in tara (inmatruiculat si taxat ) recuperata in octombrie ;D .
In tara au urmat distributia, fluidele si o alarma viper.
Semne de intrebare - consumul de ulei mi se pare cam mare, dar in masina am Motul 300v 5w40 care stiu ca se cam duce. In 3000 km a mancat cam un litru, sunt probleme ??????
(http://s10.postimg.cc/t0y4oghc9/DSC_2415.jpg)
-
Sa stapanesti sanatos masina, trebuie sa pui si poze ca sa te credem pe cuvant ;D
-
Sa te bucuri de ea!
Consumul de ulei e un pic cam mare... Poate ar trebui sa bagi un 15W50? Si eu am bagat iarna asta 5W40, consumul nu l-am avut mare, dar mi se pare ca nu sta presiunea excelent.
PS: pozeeeee!
-
Multumesc de urari ;)
In legatura cu uleiul am sa incerc si un 15 w 50 asa ma gandeam si eu avind in vedere ca aici temperaturile rar coboara sub -5° . Dilema este sa raman pe 300v sau incerc altceva de la Motul?
PS : Gata am reusit sa pun si poze !!!
-
Superba! Nu prea ai ce altceva de la Motul sa incerci pentru STi.
-
Vezi tu scandal daca nu anunti cand vii la BV >:(
Consumul de ulei mi se pare mare.
Posibil joc in axul turbinei. Se identifica usor, daca in sarcina mare ai norisor albastru in spate.
Altfel, daca-i din segmentii de ungere, bujie/bujii ancrasate.
Altfel pierderi, verifici urmele cailor putere pe asfalt dupa o stationare indelungata.
Sau uleiul prost.
Sau sa spuna altii, ca ce am zis eu mai sus sunt generalitati.
-
Niceeeee!...
Existau mia multe pareri pe forum legat de uleiul de folosit la STi-uri. Eu merg pe 300V de cand e la mine masina si sunt multumit.
-
bafta cu masina sa te bucuri de ea
-
Multumesc inca o data de primire si urari .
Pierderi de ulei nu are masina , fum albastru nu am vazut in spate in timp ce merg ,dar uneori cand pornesc masina o scot din garaj opresc motorul si revin peste 30 min si o pornesc imi da un puff de fum albastru pentru 2-3 sec in rest nimic. Ca miros este specific de ulei ars odata cu benzina, o alta situatie a fost ca dupa un drum de 15 km mers foarte calm si acc foarte fine eram in trafic si nu aveam de ce sa o turbez ;D inaite de a ajunge acasa am o portiune de 300 m de linie dreapta asa ca acolo a fost turbata treapta 2- 3500ture -WOT am vazut fum dar nu mi-am dat seama daca e albastru sau negru de la ardere asta fiindac era seara si asa am vazit fumul in lumina farurilor celui din spate.
Eu totusi suspectez uleiul, fostul proprietar mi-a zis ca ii consuma 1 litru la 10k km ceea ce mi se pare rezonabil .
-
ar trebui curatat traseul de vacuum si admisie si i/c de blow by, schimba uleiul pe un 300v 10/40 si vezi de acolo ce se intampla
-
Fostul proprietar schimba uleiul la 10k km?
-
De fapt foștii proprietari ca au fost doi primul a luat masina de noua pana in oct 2014 (31k km) vanduta unei reprezentante tinuta acolo 1 luna dupa care a intrat in posesia pustanului de 20de ani care a mers 9k km . Pustanul înainte de sti ul asta a mai avut unul cu care a luat forma unui copac in partea usilor iar asigurarea i la dat pe asta . Primul proprietar era de varsta me si cred ca a fost mai gingas cu masina dar pustanul cred ca a rupt-o . In orice caz acum este la mine ma bucur ca merge bine nu am avut niciodată probleme cu ea si asa va rămâne fara probleme.
Este de ajuns numai 10w 40 ? Sau sa merg mai sus?
-
Tom (STI) se pricepe mult mai bine decat mine. Asa ca, eu zic sa-i urmeazi sfatul
-
ai putea incepe cu 10w40 si sa vezi dupa, sau poti baga direct un 15w50 si pt motor stock ar trebui sa fie arhi suficient, daca tot se accelereaza consumul de ulei ce sa zic ej257
-
Frumoasa masina ... Multi km fara probleme si sa te bucuri de ea ...
-
Nenea, ie de curse? ;D
-
Bine ai venit si succes cu masina. Am avut modeul tau de impreza si aceeasi problema am intampinat-o si eu. Tot cam acelasi consum de ulei il aveam si cand o porneam a 2-a zi imi scotea fum, apoi se calma si usor usor a inceput sa scoata fum si in sarcina. Poate ai "noroc" sa zic asa si este turbina(scapi ieftin) sau putin mai rau supapele, dar, daca ai problema mea, inseamna piston spart(ceva comun la 2.5 uri stock dpdv mecanic daca le abuzezi, cum e si normal pana la urma), adica uleiul curge pe langa piston , arde si e dat pe evacuare. Cel mai ieftin test daca nu ai unde sa iei compresia, apuca-te sa dai toate bujiile jos si vezi incapul lor cum au ars, daca gasesti vreuna murdara de ulei sau care lucreaza mai prost, e un semn de intrebare. Bafta cu masina si tind sa cred ca nu uleiul este problema. Poti intr-adevar, sa o mai lungesti cu un ulei mai gros. Scuze daca am fost mai direct sau poate indiscret.
-
Splendida achizitie si sa o rulezi cu pasiune si fara incidente!
-
Sa o stapanesti sanatos, arata foarte bine masina! :)
-
Comandat ulei 15w 50 300v motul si filtru de ulei MANN (sper sa fie ok filtrul) . Voi mai merge cu uleiul de acum pana aproape de minim sa vad cam care este consumul real de ulei la un schimb de 6 l - 4,3 cat intra in motor.
2xGhe: Multumesc de "incurajari" am sa tin cont de ele si de sinceritate este ceea ce am nevoie . Bujiile am sa le dau jos probabil cand schimb uleiul sa arunc un ochi si acolo sa vedem ce este.
Inca odata va multumesc tuturor de primire si urari . Plecaciuni ;)
PS : ie de curse ilegale pe centura 8)
Muttly: masina o sa vada Romanica numai la anu pentru itp .
-
Despre filtrele MANN am mai citit si de rau. Mahle sau K&N sunt mai ok, din ce zice lumea... NU LASA ULEIUL APROAPE DE MINIM!!! Asta daca nu tii neaparat sa refaci motorul...
-
Ok , atunci cred ca am sa comand unul OEM si am terminat.
Uleiul nu va ajunge la minim nici in vise :o :o :o am sa il schimb probabil intre jumate si min .(am o obsesie sa fie totul la limita de sus la fluide si cu becurile, nu suport sa am nimic ars imi sta pe creier )
-
filtrul de ulei trebuie sa fie OEM, dar din acela negru.
-
Nivelul uleiului la maxim iar nu e ideal, se lasa cu presiune de gaze in carter cam mare, asta insasi insemand pierderi si consum de ulei. Bine, nu de ordinul 1l/3000km.
E ok vascozitatea de ai ales-o, macar de dragul diagnosticarii. Vara merge 15-50, totusi eu unul l-as evita in sezonul rece. Nu ma lua in serios insa, n-am experienta subaru.
Sa spui ca verifici bujiile cand schimbi uleiul e ca si cum ai spune ca te duci sa-ti tai o felie de paine. Iar daca tot te-ai apucat, merge sa-ti faci si o salata de boeuf :D
-
Un versus in familie
(http://s29.postimg.cc/4zanlpabb/DSC_5596.jpg)
(http://s18.postimg.cc/zczv0vnjt/DSC_5595.jpg)
(http://s17.postimg.cc/4dtq4tdcf/DSC_5597.jpg)
Asteptand in virf de munte sa iesim la o bulgareala
(http://s23.postimg.cc/atjfqh563/DSC_5787.jpg)
-
'Ai de cucuruzu meu ce bine arata!! :-*
Felicitari!
-
Hauăleu.....poze cu folcsvagăn pe forum...grijă mare ca da eroare!
Traiasca STi-ul! Dacă vezi flashuri de la o dubă albă de București să nu înjuri.... Doar te salut!
-
Salut, esti cumva in brasov acum ? Am vazut azi un hawk albastru in forja la coresi mall. Tu ai fost ? Am un model asemanator dar pe negru, poate ne vedem in weekend. Imi poti lasa un tel in privat sau facebook. Sa te bucuri de Sti
-
Forester: you made my day ;D ;D ;D thx
Dragosh10 :nu toti suntem perfecti ;) . Da... pe unde se te vad?? aici ? sau in tara?
Clau ; nop, nu sunt in tara ,cu intarziere dar.....no, kip in taci!!
In alta ordine de idei , a ajuns uleiul 15w50 300v si filtrul in max 1000 km fac schimbul.
Mi-am adus aminte ca pe masina am un BOV de care nu stiu ce sa zic daca e ok sau nu.
Comaprand cu ce era original pe masina am vazut ca un furtun de la BOV este astupat cu un dop. Este ok ? sau ar fi mai bine sa trec inapoi pe original pana gasesc ceva ok. Pe langa asta am vazut ca sub BOV este o pata de ulei :( zona incercuita.(http://s28.postimg.org/5u641uorx/DSC_5959.jpg)(http://s9.postimg.org/wtiij4fkf/DSC_5961.jpg)(http://s15.postimg.org/uihlvq1or/DSC_5962.jpg)
-
Dopul e normal sa existe, pata de ulei nu este de ingrijorat prea tare. Poti sa cureti si sa vezi cat de repede apare.
-
Paici prin zona Brașovului!
-
pai nu ar trebui sa ai ulei in intercooler :) (prea mult) si nici pata de ulei care semnifica ca ai un boost leak acolo ...
-
Dmnilor am nevoie de o parere sa stiu daca merita sau nu .
Am gasit o finala de la Supersprint aproape noua . As vrea sa o iau si pe viitor sa im iau si intermediara .
-
La cum arata, ai dreptate, aia s-ar putea sa mearga pe intermediara originala. Daca merita ca pret, aia tu stii ;)
Avantaj (major in opinia mea) la forma aia - nu tarai cu ea pe jos, cum patesc altii ::)
-
Ultimul preț este 200 €. Eu unul zic ca merita. Poate mai citesc si alți pe aici si imi dau un feedback :))
Asta nu înseamnă ca nu tin cont si de parerea ta ::)
-
(http://s28.postimg.org/5u641uorx/DSC_5959.jpg)
stie cineva ce producator a facut acest BOV!?
imi ce scuze daca am poluat cu intrebare topicul omului..
-
Cred ca este facuta in italia .Daca vrei pot sa ma interesez .
-
Cred ca este facuta in italia .Daca vrei pot sa ma interesez .
sigur ca da caci am si eu un BOV ca si acesta exacta acelasi culori si model dar nu scrie nimic pe el ca sa imi dau seama si l-a produs.este un BOV calitativ care poate fi servisat foarte usor si tine presiunea pana la 1 bar(taria maxima a arcului) si pana la -1 vacuum
-
Pana la urma am luat finala de la SuperSprint a ajuns si in jumatate de ora era pe masina .
Primele impresii... diferenta de sunet nu este atat de mare dar dupa 4000 incepe sa se auda diferenta sunetul devenind un fel de suerat foarte puternic .In orice caz sunt in cautare si de intermediara .(http://s9.postimg.org/ng7laxvsv/DSC_6070.jpg)(http://s11.postimg.org/9yw46eacj/DSC_6074.jpg)
-
Daca intermediara nu va avea amortizor de zgomot cred ca va suna f bine.
Zi te rog de rampele alea. Sunt artizanale, sau cumparate?
-
Arata bine toba stock, se potriveste si la forester? ;D
-
Salut
@UXE cred ca se potrivește si pe al tau pădurar nu sunt sigur. Si am disponibile 2 bucăți una a masini si un traseu complect de la exu care a mai avut un STI si la făcut praf . Acum vine partea proasta , nu se afla in tara niciuna asa ca daca o vrei trebuie sa ii plătești transportul, ti-o dau cu plăcere .
@ MUTTLY rampele sunt facute de mine si la fel si pentru tine daca le vrei te ocupi de transport ca eu si așa vroiam sa imi fac altele; ) sunt facute la mine la munca din profil pentru facut case cu asta ma ocup aici proiectam si dezvoltam ;)).
Iar intermediara clar nu va avea rezonator sa se auda STI'ul.
-
(http://s1.postimg.org/sfoxpv2gv/DSC_6161.jpg)
-
(http://s1.postimg.org/kbc87dqnz/DSC_6160.jpg)
(https://s23.postimg.org/npy8w5kgr/DSC_6158.jpg)
(https://s3.postimg.org/dwhnvyroj/DSC_6159.jpg)
Dupa cum se vede si in poze totul era plin de ulei, dar dupa o curatire temeinica totul sa intors la normal.
Ce am observat este ca ,nu imi mai da fum albastru absolut deloc , in orice moment al porniri (cald sau rece ) totusi pe as vrea sa fac si un test de compresie pentru linistea mea si un log sa vad ce face turbina, dar sunt deocamdata legat de maini NU AM SCULE >>>@##$% se va rezolva pe viitor :).
Inca ne acomodam unul cu celalat si ma face fericit de fiecare data cand ma duc si pana la colt sa iau tot felul de prosti (pretext ca sa ma duc repede si sa ma intorc imediat inapoi).
Alta lucru interesant pe care l-am observat este ca finala de la SuperSprint la pornire este foarte silentioasa dar dupa ce se incalzeste toata evacuarea devine o bestie ceea ce imi convine pentru ca nu tot deauna imi doresc sa-i trezesc pe toti cad plec dimineata devreme . Intre timp am modificat si cealata evacuare pe care o aveam de la fostul inlocuind silentiatorul din mijloc cu teava de aceeasi dimensiune ca originala .
Zilele trecute am factut 4k km de cand e la mine.
(https://s1.postimg.org/m2df7hy73/DSC_6172.jpg)
-
Turbina/segmenti/piston. Raman la ce am scris initial, in primele posturi. Am avut acelasi parcurs ca al tau si m am infiptnintr-un rebuild. Sper sa ma insel!
-
Ne pregatim pentru un viitor rebuild
-
Astazi am schimbat uleiul la fix 4600 km de la ultimul schimb (40K km), am decis sa sa-l schimb pentru ca nivelul uleiului vechi era cam la 20% peste minim asa ca pentru linistea mea am trecut la cel nou MOTUL 15W 50 300V si filtru de ulei original SUBARU
(http://s32.postimg.org/40mkatkdh/20160504_193015.jpg).
Dupa un mic calcul aproximativ reiese un consum de ulei maricel zic eu 2.2 l.Avand in vedere ca acum am bagat un ulei mult mai vascos sper sa mai scada consumul de ulei , inainte am avut Motul 5W30 300V.Am mai gasit in masina dupa aproape un an de zile un bidon de ulei de la fostul MOBIL 1
(http://s32.postimg.org/x4kh5ggo5/20160504_204914.jpg)
EDIT : (http://s32.postimg.org/rducf9l5x/20160404_201129.jpg)
-
Next pic la 242.8 .......și 55555 :D
-
Va salut , daca va ganditi sa vindeti toba stock ma intereseaza ptr. un WRX - 2007 . Va multumesc !
-
Salut !
Din pacate nu mai am disponibila a doua toba ca a intrat la operatie pe cord deschis si am scos toate internele din ea si pana la urma a mai ramas doar tipsul pe care l-am pus la o teava directa :). Si originala masini nu vreau sa o dau.
Oricum nu cred ca ar fi rentat sa o iei de la mine chiar daca ti-o dadeam gratis te costa mai mult transportul pana in tara .
-
Multumesc ptr. raspuns !!!
-
Concluzi!!!
Dupa 1200 km consumul de ulei este la fel sau aproape la fel aprox 700 ml . Am mai auzit ca turbina originala TD 06 ar fi destul de gurmandă si de aici rezultând consumul exagerat de ulei ,acum dupa voi cei care azi mai avut tangente cu acest tip de turbina ce ziceti?
Temperatura .
Mi se pare mie sau este cam mare diferenta de la 85° (mers normal pe autostrada) la 96°cand intra ventilatoarele (trafic oras)si alt varf de 107° (race mode) cu toate ca am lasat motorul sa meargă cu acc pornit sa mai ajute si celălat ventilator nu a scazut mai jos de 103° .
Urmatoarea investitie radiator mishimoto .
Putere. Am măsurat cu o chinezarie de elm 327 si torque puterea masini de vre-o cateva ori si măsurătorile m-au bucurat si in acelasi timp întristat . M-au bucurat din cauza puterii arătate de 2 ori 297.8 hp si o data 310.2 hp , si ma întristez pentru ca eu stiu ca masina am luat-o stock fara nici o modificare . Partea cea mai buna este ca pana in prezent nu a avut absolut nici o eroare nu s-a aprins renumitul CEL sau mai stiu eu ce . In masina bag numai benzina de 101 ca alta nu am in zona .
Cata incredere sau sa ma bazez pe acest elm 327 din punct de vedere al citiri si interpretări datelor citite de el atat pentru temperatura cat si pentru putere . Da ,stiu ca este o formula cu care se calculează puterea si ca puterea exactă se măsoară numai pe stand si ala trebuie sa fie calibrat si .........
Pana acum sunt foarte multumit de masina am reusit sa termin gumele de iarna ca si asa nu se mai puteau folosi asa am mai invatat masina si cum se comporta .
Ma felicit in fiecare zi pentru alegerea facuta . Concluzie Me, veri veri hapi!!!!
-
Mishimoto are capacul de radiator naspa. Ia in calcul si Koyorad.
Cu ELM-ul si Torque, seteaza-ti dial-ul de MAF in g/s si cu retinerea valorii maxime. Acceleraza capat in 4 sau 5, pe autostrada sau undeva unde nu mori, si vezi debitul maxim. Functie de ala afli puterea reala. Probabil functie de parametrul asta calculeaza si Torque, dar poate sunt si alte variabile de-ti da atat de mult.
-
La ce este temperatura respectiva? Apa sau ulei? Orice este peste 97 deja inseamna ca motorul fierbe, daca vorbim de apa. Daca vorbim de ulei, este altceva.
-
Antigelul fierbe pe la 120*C. D-aia-i presurizat, ca sa i se ridice punctul de fierbere.
-
OK. Nu lua si tu totul ad litteram. Nu inseamna efectiv ca are loc procesul de fierbere, ci inseamna ca motorul sau racirea nu este ok.
Si atunci ori are aer pe instalatie cauzat de un schimb de antigel fara aerisire corecta, ori ii sugerez sa inceapa sa arunce un ochi pe topicul meu si sa pregateasca niste bani pentru garniturile de chiulasa si tot ce mai trebuie.
-
apa/antigelul nu fierbe nici la 110 grade pentru ca sistemul este sub presiune => creste punctul de fierbere ... dar temperatura este intradevar cam mare ...
AC-ul pornit nu ajuta la racire, dimpotriva, radiatorul de AC este inaintea radiatorului de apa si degaja caldura => scade eficienta radiatorului de apa
daca vrei sa ajuti racirea poti da drumul la incalzire in masina pe maxim :)
ca investitie iti recomand si radiator de apa si radiator de ulei ...
PS: mesaj in reluare :)
-
Cand a zis "race mode" m-am gandit ca are vreun buton special. Sa-nteleg ca nu...
Deci am scris si la mine, i-am dat in gura si n-a vrut sa sara de 86 de grade, Koyorad. Bine, si antigel, si pompa de apa noi...
Pentru ulei, mai degraba indicator de temperatura, eventual si presiune. Si monitorizat, daca sare de anumite valori, o lasi mai usor, ca nu mori.
andea, radiatorul de ulei are termostat? Daca nu, o dai in alte alea pe timp rece.
-
are bineinteles termostat .... clasic este un sandwich plate montat deasupra filtrului de ulei, care are iesirea/intrarea catre radiatorul de ulei si thermostat incorporat ...
eu am asta de exemplu
http://www.advancedautomotives.com/subaru-oil-cooler-kit-with-braided-oil-lines-competition-setrab-kit-6519-p.asp
-
fix ce a zis andea vream sa zic si eu, ac-ul nu ajuta absolut deloc, daca vrei sa il ajuti dat drumul la caldura pe ventilatie mare. ca radiator Koyorad > Mishimoto
tu pe masina OEM ar trebui sa ai vf39, daca ai TD06 there's your problem. seria VF de la IHI daca incepe sa manance ulei din cauza componentelor interne ale turbinei incepe sa dea fum instant pe evacuare si de la cateva grame ( am patit eu asta, de la 5-10 grame imi dadea fum in spate de zici ca era pachet motorul, si asta e estimat pentru ca pe joja a fost aproape insesizabil consumul la ochi daca nu verificam de o mie de ori cu rigla ca deja nu intelegeam nimic ), problema nr 2 la IHI pe langa rulementi este conducta fixa de alimentare cu ulei care crapa in timp de la vibratii si mai poti pierde ulei pe acolo, dar din nou daca s-ar intampla asta ai vedea fum de sub capota imediat ( am patit si asta ). pe de alta parte am un prieten care a experimentat cu un td04 la un moment dat si si aia ii manca ceva ulei si nu dadea fum dar mult mai putin cantitativ fata de ce zici tu, mai trebuie investigat, eu ca idee pe dailly drive tot hawk dar ej207 cu vf36 dupa schimbul actual de ulei am verificat uleiul la 2000km si am completat 100 grame de ulei si merg pe motul 300v 5 w 40 si masina are cam 340hp, si merg zilnic cu masina in Bucuresti.
daca alea sunt temperaturi la ulei este complet normal. in oras poate sa ajunga uleiul si pana la 100 de grade si in conditii de track sky is the limit :))
-
Se vorbeste de temperatura antigelului .
In urma cu 6 k km am facut distributia si tot ce tine de lichide mai putin frână pentru ca nu am avut timp sa imi iau furtunase metalice . Ma mai gandeam ca si termostatul original poate sa aive si el o mica vina .Cand umblu la motor vreau sa umblu numai o data , asa ca am inceput căutările . Multumesc de pont andea . Mutley tu de unde ai luat radiatorul si cat timp ai asteptat sa ajunga ?
Ca sa ajut sa se răcească de obicei cand ajung acasa stropesc radiatorul cu un furtun de apa , nu exagerat de multa apa ca altfel ventilatorul arunca apa pe motor si ... ... este ok ce fac sau nu ?
-
Rally Sport Direct, 2 saptamani.
Nu mai da cu apa pe motorul incins. E de ajuns sa ridici capota.
-
Nu pe motor dau cu apa !!!!nu am inebunit . Stropesc un pic radiatorul cu jet de apa redus.
-
Da se pare ca am ihi pe masina dar ce model nu stiu (nu am reusit sa vad un cod)
(https://s32.postimg.org/6zpei6is5/DSC_7454.jpg)
(https://s32.postimg.org/slg43zof9/DSC_7445.jpg)
Am dat iar jos IC ul si am vazut ca iar am ulei prin el asta dupa ce a fost curatat temeinic acum 2000 km, nu era foarte mult dar destul cat sa imi pun semne de intrebare in legatura cu turbina .
(https://s32.postimg.org/fksu3eaol/DSC_7446.jpg)
(https://s32.postimg.org/n9ljkhuxx/DSC_7451.jpg)
(https://s32.postimg.org/4iytpk3n9/DSC_7448.jpg)
Si o poza se grup, nr 353 in dreapta si in stanga un bug fain tare!!
(https://s31.postimg.org/rbd94cf63/DSC_6808.jpg)
-
Uleiul din admisie e absolut normal.
-
Atunci nu imi ramane de facut decat sa masor compresia si in functie de asta sa trag o concluzie .
-
Monteaza un catch can sau un separator de ulei care sa ti curete gazele de uleiul care se intoarce in admisie. Nu cred ca e bine sa ai atata ulei acolo.
-
codul de la IHI e scris cu laser pe fata compresorului de admisie, cel mai sigur e vf39
-
Cateva poze de la ultima plimbare prin munti, de la un eveniment destul de ciudat dar foarte misto la care puteau sa participe numai masini cu putere minima 200 Hp nu a fost o cursa, era de fapt o plimbare care la un moment dat sa transformat intro mica curasa si fiecare arata ce poate masina celor prezenti pe traseul lung de aproape 100 de km . AM fost uimit de ce raritati de masini sau prezentat la aceasta "plimbare"si ce nebuni faceau cu ele .Oricum noi avem o tara frumoasa dar si Dolomiti sunt SUPERBI!!!
ENJOY !!!!!
(https://s9.postimg.cc/92wyzuxtb/DSC_8248.jpg)
(https://s9.postimg.cc/6wr5pp2q7/DSC_8263.jpg)
(https://s15.postimg.cc/3u0h4te7v/DSC_8278.jpg)
(https://s21.postimg.cc/x4p1a2q13/DSC_8292.jpg)
(https://s15.postimg.cc/l5fqmduej/DSC_8318.jpg)
(https://s15.postimg.cc/g2a3w8uq3/DSC_8322.jpg)
(https://s18.postimg.cc/wnhjppi5l/DSC_8328.jpg)
(https://s13.postimg.cc/3xp21yzfr/DSC_8359.jpg)
-
Exceptionale poze!
Spune-ne ca nu ai zgariat masina, nu ai indoit jantele si nu i-ai provocat traume ST-ului. Locul pe care te-ai clasat in provocarea alpina nu este semnificativ ci doar faptul ca ai reusit sa te manifesti plenar in acel cadru exclusivist :D
Poate invatam si noi de la altii cum se distreaza si reusim pe 1 decembrie sa ne strangem cativa membrii ai forumului pentru a urca si cobori cateva serpentine in regiunea brasovului.
-
@ Heliotropus :STI'ul s-a comportat exemplar si sa intors acasa pe rotile lui , nu au fost evenimente multe numai 4-5 cu daune accceptabile .
In alta ordine de idei , in we am fost pe circuit si am ramas fara frane (de prima experienta de acest fel in cadru legal) asta insemnand ca furtunele de la frana si-au facut viata ,reamintesc ca masina este toata originala.
Acum ce recomandari pot primi de la voi cei care ati schimbat deja furtunele cu unele cu inserti metalice (calitate, marca, pret) ordinea importantei pentru mine.
Tot acum in we am constatat ca lumina farului din dreapta bate in jos , eu zic ca este ori contact imperfect la senzorul de level ori vreo parghie rupta-sarita.
edit: Am verificat acum parghia si este ok , este pe partea dreapta fata , in bord nu am nici u beculet aprins adica pun contactul si se aprinde becul de far dar se stinge imediat la fel ca inainte (acum nu stiu daca pe acel bec ma averizeaza si de senzorul de leveling sau numai de xenon)
-
Nu stiu cum e la impreza, dar la forester are inca un senzor si pe spate, tot pe dreapta. Verifica si acolo.
-
N-au treaba furtunurile de frana cu fadingul sau fiertul lichidului aka pedala la fund. N-ai zis exact ce ti s-a intamplat.
La ce frane are STI-ul (doar imi dau cu parerea), supraincalzesti anvelopele inainte sa te lase franele. Eu ti-as recomanda fie s-o lasi mai usor, fie sa lucrezi la tehnica de sofereala :)
Cand vii acasa cu STI-ul?
-
Am fost acum si am verificat si in spate senzorul asa ochiometric dar pare ok , fie nu asta e problema mare .
Inainte de toate CLAR trebuie sa mai lucrez la tehnica si dupa parerea mea destul de mult ,dar nui bai totul se invata amu ca am prins gustul :)
Sa intamplat ca dupa cateva ture (prima oara pe circuit si fara indrumare in ale pilotajului) pedala se tot ducea la fund din ce in ce mai rau pana la un moment dat cand atingeam podeaua si masina nu mai frana . Dupa ce am mai facut un tur pentru a se mai raci totul a inceput sa isi revina iar acum am franele o idee mai moi . NU AM ARS PLACUTELE asta ca sa consemnez.
Acum dupa parerea mea sigur trebuie sa schimb lichidul de frana si furtunele de cauciuc .
Recomandari anyone ??
@Muttley :probabil de pasti voi veni acasa ca acum in iarna daca vin e prea scurt si nu am timp de nimic ,asa ca de pasti am mai mult timp si cu ocazia asta fac si ITP'ul ca expira in oct la anul.
-
Ai fiert lichidul de frana. Fierberea e insotita de degajare de aer. Aerul e compresibil, de aici pedala la fund fara frana. Tot din cauza asta ai pedala o idee mai moale, pentru ca ti-a ramas ceva aer in circuit.
De ce a fiert - lichid vechi si alterat.
De care sa pui de urgenta - motul nujdecare, ate blue, dar sa zica altii.
-
Presupun ca teoretic orice marca decenta, DOT 4.
-
Daca pui furtunase metalice nu inseamna ca nu o sa mai fierbi lichidul. O sa ajute totusi la senzatia oferita de pedala si mai reduce din cursa. Cauta goodridge dar vezi ca au fittinguri de 2 feluri. Ia varianta mai scumpa ca nu corodeaza.
Lichid frana cauta ceva gen Motul RBF 660 sau echivalent cu punct de fierbere ridicat.
Si cel mai important este ca la aerisire sa se faca de fapt schimbarea totala a lichidului. Adica pana curge lichid nou, nu pana se termina bulele de aer.
Brembo pe fata au aerisire si pe exterior si pe interior. Vezi ca multi uita sau nu stiu de cel interior.
Apoi mai este importanta ordinea aerisirii: dreapta spate, fata stanga, spate stanga si ultima dreapta fata.
Succes!
Poze pe circuit?
-
Eu am pus ca si lichid de frana castrol srf si se comporta excelent la franari dese si agresive. Si furtunasele le poti schimba daca tot umbli acolo, nu sunt foarte scumpe si cred ca ajuta si ele.
-
din ce zici tu parerea mea este ca si placutele si-au atins nivelul superior termic, ca idee din ce am reusit sa observ eu, cand schimbi cu furtunase metalice pedala nu se mai simte la fel de spongy dupa cateva ture, cand lichidul este foarte aproape sau deja fierbe se lungeste cursa pedalei de frana dar in capat de tot daca apesi destul de tare inca ai ceva forta de franare, si aici nu ma refer la greutatea pedalei ci doar ca sistemul de franare inca are destula forta sa franeze.
deobicei am observat ca dupa 1 lap cand placutele incep sa isi intre in temperatura pedala se mai inmoaie putin si e mai modulara dar pedala isi pastreaza travelul total initial si greutatea la capatul cursei. cand incepe sa se lungeasca travelul dar in acelasi timp pierzi si forta de franare inseamna ca si placutele s-au supra incalzit nu numai lichidul
am patit pe pielea mea sa am inca pedala de frana ferma dar sa nu mai am forta de franare, sau sa am travel pana la fund cu pedala de frana dar jos inca sa am forta de franare. parerea mea cel mai bine sa schimbi lichid si placute si sa iti cauti niste placute de frana al caror punct maxim termic sa fie mai mare decat punctul termic la lichidului de frana, asa atunci cand incepe sa se lungeasca travelul pedalei de frana stii direct ca lichidul se apropie de firbere si poti sa o lasi mai usor sa se aeriseasca decat sa ai surpriza sa ramai complet fara frane
-
THX STI pentru info. VA urma schimb lichid de frana Motul RBF 660 (inca nu stiu cat imi trebuie), placutele vor ramane sus pe masina erau noi cand am luat masina si in 7000 de km nu cred ca sau dus uitandu-ma la ele mai au cel putin 70% viata si inca franeaza ok pentru nevoile mele de incepator, si furtunele de frana cu inserti metalice (aeronautice le zic pe aicea) .
Cu farul din dreapta inca nu i-am dat de cap .
Cateva poze de pe circuitul de la ADRIA unde mai mult de 70% din viraje sunt pe stanga si este conceput pentru MOTO.
(https://s18.postimg.cc/bk3cpatg9/DSC_8449.jpg)
(https://s22.postimg.cc/qimd87l69/20161106_110416.jpg)
(https://s18.postimg.cc/twdo0bvp5/DSC_8496.jpg)
(https://s12.postimg.cc/93b7oet71/pista.jpg)
(https://s21.postimg.cc/dnxivy4yf/DSC_8552.jpg)
-
Frumos tare! La cat mai multe iesiri de genul acesta!
Placutele verifica-le pe interior. De obicei acolo se tocesc ceva mai tare decat cele din exterior, chiar si la acestea cu pistonase pe ambele parti.
Lichid 1l ar trebui sa fie suficient.
-
felicitari sunt superbe pozele.
-
.
-
In tara lui Sparco si OMP nu gasesti o casca? :D ebay.it
-
Si ia-ti-o si tu noua, ca daca fostul a stranutat in ea, faci ciuperca la bot!
-
Sa rezolvat si cu casca :) am gasit ;)
Astept sa vina lichidul si furtunele .
Acum am previsiuni sumbre pentru motor , deja am inceput cautarile pentru EJ 207 . Inca al meu motor merge perfect dar merge si cu ulei MUUUULT trebuie sa montez un cath-can si in functie de asta mi s-a spus ca se va lua o decizie de transplant sau rebuild. Oricum me HAPPY.
-
nu are cum influenta catch-can-ul consumul de ulei, imbunatateste el alte chestii dar nu consumul de ulei din pacate ...
-
Axxi, catch-can-ul iti aduna uleiul care pluteste prin motor. Oricum il arunci odata adunat, e ca si cum ti l-ar recircula in admisie si l-ar arde. Adica tot "consumat" e.
Un separator, ala ti-l aduna, il separa de apa, si ti-l retrimite in baia de ulei. Dar sunt de parere ca atunci cand se vede clar si sever pe joja consumul de ulei, nu te salveaza nici separatorul. O turbina noua, un rebuild motor... alea da.
-
OK am inceput aventura;
S-a desfacut motorul la 51200 km masina inca functionala dar cu consum ridicat de ulei (1l-1000km)
(https://s33.postimg.cc/6rde9be7j/IMG-20180522-_WA0018_1.jpg) (https://postimg.cc/image/o4noo69ij/)
Sau gasit 2 pistoane crapate nr 2 si 4 ,
(https://s33.postimg.cc/cgtmtl2db/IMG-20180523-_WA0043_1.jpg) (https://postimg.cc/image/dvv7ib3gb/)
(https://s33.postimg.cc/x0ygs8agf/IMG-20180522-_WA0031_1.jpg) (https://postimg.cc/image/bejgb7bvv/)
camasile fara uzura ,
vilbrochenul cu uzura mica dar va fi schimbat
(https://s33.postimg.cc/5qd5kiplr/IMG-20180525-_WA0014_1.jpg) (https://postimg.cc/image/rpjk7q6fv/)
Ambreajul ok dar deja arcurile aveau un mic joc , mai duceau linistit in 20 k km
(https://s33.postimg.cc/u8598i7mn/IMG-20180522-_WA0023_1.jpg) (https://postimg.cc/image/adj7mdsez/)
acum pregatesc lista de cumparaturi si in august la sfarsit cand vin in tara va fi gata masina .
(https://postimages.org/)
-
unde se face lucrarea?
-
somewhere langa Feleac :)
-
Apoi ... daca ambreiaju ala era ok ... arcurile erau ultima problema la el ...
Spor la treaba !
-
Spor si bafta la treaba!
Asteptam si lista de cumparaturi !!! Vei merge pe interne stock?
-
lista e cam asa :
pistoane forjate aliaj 4032 standard 99.5 (Cosworth\ Wiseco\ CP\ Supertech\ Manley)
biele Manley
cuzineti ACL
Vilbrochen nitrat
pompa ulei de 12 mm
prezoane ARP 2000
kit radiator ulei de 20-25 de file Mocal \ Setrab \ Mishimoto
ambreaj Exedy stage1.
evident garnituri si distributie.
-
Am inteles de la andea ca King sunt peste ACL, dpdv abateri dimensionale. Pretul e doar sensibil mai mare.
-
Bv bv, un setup care tine, pot sa-ti confirm :))
-
Masina este gata !!!! Miercuri sper sa intru in posesia ei si sa incep rodajul.
lista pieselor folosite este urmatoarea:
1Engine piston set Cosworth Impreza EJ25 99.50 mm 8.2:1
(https://s8.postimg.cc/gxoeflepx/IMG-20180727-_WA0006_1.jpg) (https://postimg.cc/image/7pw5yw7nl/)web image hosting (https://postimages.org/it/)
2 Forged connecting rod set H-beam Manley Performance
(https://s8.postimg.cc/quzf8tenp/IMG-20180727-_WA0015_1.jpg) (https://postimg.cc/image/cojodl3sh/)link immagini (https://postimages.org/it/)
3 Main bearing set std ACL race (5M8309HSTD) - Impreza, Legacy,
(https://s8.postimg.cc/5y374a6dx/IMG-20180727-_WA0012_1.jpg) (https://postimg.cc/image/de2gq2u35/)
4 Rod bearing set ACL race (4B8296H-STD) - std Impreza, Legacy,
5 ARP Head Stud Kit Subaru (Impreza, Forester, Legacy) EJ2.0L & 2.5L
(https://s8.postimg.cc/ay0nbp9ad/IMG-20180727-_WA0003_1.jpg) (https://postimg.cc/image/lkugh4hfl/)web hosting images (https://postimages.org/it/)
6 Oil pump complete Impreza STI JDM/Spec C. 12mm rotor -
(https://s8.postimg.cc/q6qkq0det/IMG-20180813-_WA0076_1.jpg) (https://postimg.cc/image/967ohc0dd/)image hosting gratuito (https://postimages.org/it/)
7 Crankshaft 79mm induction treated Impreza WRX/STI 2.5
(https://s8.postimg.cc/5zd4x7fs5/IMG-20180808-_WA0027_1.jpg) (https://postimg.cc/image/3usrw4e5d/)upload image (https://postimages.org/it/)
8 Engine gasket and seal kit Subaru Impreza WRX/STI 2005-2007 EU,
9 Exedy clutch stage 1 organic, FK03H1601
(https://s8.postimg.cc/mn4mzsxpx/IMG-20180817-_WA0008_1.jpg) (https://postimg.cc/image/d2l0cx8dt/)
10 Mishimoto 2006-2007 Subaru WRX/STi Thermostatic Oil Cooler Kit,
(https://s8.postimg.cc/lxlunpcol/IMG-20180727-_WA0005_1.jpg) (https://postimg.cc/image/d2l0d6nw1/)free image hosting (https://postimages.org/it/)
Pe langa ce este mai sus am luat si o evacuare de 3''
(https://s8.postimg.cc/c1krnowid/IMG-20180605-_WA0011_1.jpg) (https://postimg.cc/image/6q5v2zafl/)
ceasuri defi
(https://s8.postimg.cc/vjff3nob9/IMG-20180731-_WA0007_1.jpg) (https://postimg.cc/image/72x996nkh/)photo hosting (https://postimages.org/it/).
Cam atat deocamdata,abia astept sa merg miercuri sa termin rapid rodajul si sa primeasca un soft amatoricesc rapid :))
-
Pistoanele cele mai scumpe.
Sa-ț fie de bine si rodaj rapid! ^-^
-
ce sa si faci, alte 4032-uri mai eftine nu s-au gasit :)
-
Salutari !!
4000 km de la rebuild, totul in regula ;) trege cum trebuie cu toate cele 3 harti amatoricesti ,pe aceata cale vreu sa-i multumesc lui Vali pentru amabilitatea si rabdarea cu care sa ocupat de masina .Inca nu am reusit din vari motive sa ajung sa profit de adevarata valoare a masinii , dar timp mai avem :))
Acum Subi a primit un alt look care mie unul, imi place mult
sezonul estiv
(https://i.postimg.cc/SjbyCryG/20180920-105436.jpg) (https://postimages.org/)
sezonul se iarna
(https://i.postimg.cc/TPshhnWt/IMG-20181119-WA0004.jpg) (https://postimages.org/)picture hosting (https://postimages.org/it/)
-
https://www.gandul.info/stiri/cod-rutier-italia-modificat-rezidenti-peste-60-zile-nu-pot-circula-cu-masina-inmatriculate-in-strainatate-17776690
Oricum, bine ca trece ne8servata cu agtibilturile alea :D
-
7000 de km mai tarziu coafura rezista,baieti de pe Feleac fac treaba buna ;) asadar la 56850 am scimbat uleiul tot cu Motul 300V chrono si filtrul original.
(https://i.postimg.cc/s2jZtgMC/20191001-141219.jpg) (https://postimg.cc/k2H4S9NT)
In rest nimic deosebit in afara de jantele de iarna
(https://i.postimg.cc/wvJRSfhn/IMG-20190319-WA0015.jpg) (https://postimg.cc/bDyvnRVR)
(https://i.postimg.cc/bJXsHxKg/IMG-20190319-WA0017.jpg) (https://postimg.cc/VSRfzCs0)
Si saptamana trecuta o tura la un eveniment foarte fain in Dolomiti.
Edit
(https://i.postimg.cc/rwXN2BbJ/DSC-0302.jpg) (https://postimg.cc/QHmTpyj9)
(https://i.postimg.cc/9MzC7vn7/DSC-0315.jpg) (https://postimg.cc/phNwN1xW)
(https://i.postimg.cc/26q3DbmM/DSC-0301.jpg) (https://postimg.cc/R6Bv10WL)post picture to web (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/PxzrWBbf/DSC-0296.jpg) (https://postimg.cc/Vrv81ZH2)
-
Salutare din nou
cu părere de rău și :'( din păcate STI-ul a plecat de la mine, dar în locul lui (de un an este în posesia mea) a venit ceva și mai interesant, tot impreza .
Se poate închide .
Mulțumesc