Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: Simache09 on September 17, 2017, 23:32:05 PM

Title: Subaru Forester 2007
Post by: Simache09 on September 17, 2017, 23:32:05 PM
Salut!

La insistentele lui Mihai, imi voi face debutul pe acest forum cu al meu subaru forester SG 2007 ( in talon apare inmatricularea in ianuarie 2008 ). Masina a fost luata de noua de la SMT, ea fiind mai intai condusa de catre tatal meu si apoi oferita "cadou" la 18 ani.
Subi are 156k km, motor de 2.0 benzina si o culoare albastra putin mai putin perlata ca s-a matuit cu timpul.
Ca si modificari extra fata de fabrica, are arcurile si suspensiile schimbate in configurarea heavy-duty de la Cosmin ( nu cunosc user name-urile, asa ca voi folosi numele reale. Sper sa nu se supere nimeni ), respectiv Bilstein si Kayaba.

Ambreiajul urmeaza sa fie schimbat acum ( placa de presiune, rulment, furca, sigurantele, uleiul din cutia de viteze si din diferential ), el avand pe la 100k km schimbata doar placa de presiune si uleiul. Dupa aceasta mica modificare, posibil sa dea si Mihai o tura, care este mult mai priceput la detaliile tehnice decat sunt eu si sa faca un review mai detaliat decat o pot face eu.

Masina a avut plafonul revopsit anul trecut deoarece a cazut o caramida pe ea care a gaurit tabla ( dupa cum a zis si Mihai, macar de cadea pe trapa ca era mai usor de remediat problema ). Pierderea de culoare s-a facut la nivelul stalpilor, chiar insesizabila. Prin rezolvarea acestui inconvenient, s-a indreptat si tabla de la nivelul stalpilor de rezistenta care a fost indoita de o grindina foarte puternica ( tot atunci mi-a fost crapat si parbrizul care, evident, a fost si el schimbat ).
Undeva prin 2010 a crapat un CD in unitatea de stocare de 6 cd-uri ( din motive care pana si in ziua de astazi imi sunt straine ), iar piesa, in garantie, a fost inlocuita de smt in aproximativ 7 luni ( este o intreaga discutie pe acest subiect si o pot detalia intr un topic separat, daca chiar este cineva interesat ).
Bara din fata, in stanga, a fost crapata, masina alunecand pe zapada si atingand un gard. Dupa o perioada de timp a fost desfacuta, topita, lipita si revopsita.
Alte modificari masina nu a mai suferit, ea fiind in principiu o masina care mai mult a stat decat a mers. Stiu ca nu este indicat, dar la momentul respectiv nu se putea altfel. Din aceasta cauza, cand a inceput sa mearga, i-au fost schimbate cauciucurile care se crapasera si discurile de frana care se ovalizasera.
O alta mica modificare a fost schimbarea instalatiei de freon. AC.ul nu mai mergea de ceva vreme. Initial s-a pus freon fosforescent pentru depistarea scurgerilor, dar cand s-a constatat ca existau pierderi pe toata instalatia, a fost schimbata.
Tot ce inseamna pedaliere si covorase de cauciuc au fost luate de la SMT, chiar anul acesta ( am luat ultimul set de covorase de cauciuc. Asta ca sa stiti pe cine injurati ). Optional, i-am mai achizitionat un set de jante cu roti Kleber pt iarna, fiind destul de enervant sa schimb mereu rotile cu jantele.

Referitor la ITP ( am vazut un thread deschis relativ recent ), l-am facut la service-ul jaguar-land rover de pe calea mosilor ( am inteles ca a fost si centru de constatari daune Omniasig ). S-a testat sistemul de franare, cel de lumini, geometria rotilor si noxele. Ca un sfat din partea mecanicului, mi s-a recomandat ca la urmatorul test sa pun benzina 98 in loc de 95 pentru a evita orice fel de problema pe acest subiect. Nu am facut niciodata aceasta " manevra ".

Cam atat ar fi de zis. Am fost la 3 intalniri Subaru, odata chiar cu forestieru si de 2 ori undercover. Cunosc cateva persoane, iar pe restul bine v-am gasit! :) 

P.S. Contul este din 2012, dar aceasta este prima mea postare.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: andrei0241 on September 18, 2017, 00:01:55 AM
Bine'ai venit si pe forum, oficial!
Te asteptam si cu ceva poze, gasesti pe forum info despre cum se pot posta. Albastru e una din culorile care dau cel mai bine pe Forester.
Suspensia ai inlocuit'o pe ambele punti sau doar pe spate?
Cat despre caramida cazuta pe tabla, ca si pret s'ar putea sa fi fost varianta ieftina, sticla ptr trapa e in jur de 1000 euro
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Simache09 on September 18, 2017, 00:17:25 AM
Multumesc!
Voi incerca sa revin in cel mai scurt timp cu poze.
Referitor la intrebare, suspensia a fost schimbata atat pe puntea fata cat si pe spate.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Forester on September 18, 2017, 08:40:39 AM
Bravo!  ;)
Asta e?  ;D ;D

(https://s26.postimg.cc/x7u1ttdfd/Foresteri.jpg)
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Simache09 on September 18, 2017, 09:33:01 AM
Asta e! :)
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on September 18, 2017, 09:49:09 AM
Pai se putea sa nu ai si topic? Macar asa sa stie lumea oficial :)
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: andrei80 on September 18, 2017, 11:30:40 AM
Welcome!
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme in continuare!
In alta ordine de idei, POZE, POZEE!
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Heliotropus on September 18, 2017, 13:29:29 PM
Intotdeauna am admirat culoarea albastra asociata cu modelul Forester insa sotia a fost cea care a avut ultimul cuvant la absolut toate masinile noastre... ;D

Mi-ar fi placut ca la implinirea varstei de 18 ani sa-mi fi oferit tata un Forester insa am primit un stilou (si sunt foarte recunoscator!) asa ca pentru masina a trebuit sa muncesc  ;)

Si nu in ultimul rand, bine ai venit pe forum, exploatare fara evenimente si sa nu te sfiesti a te infatisa la reuniunile membrilor!
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on September 18, 2017, 13:41:38 PM
A fost la Baneasa saptamana trecuta, dar a aparut mai tarziu si a tarat si prietena dupa el. Noroc ca l-a sunat Cosmin, ca eu am uitat sa-l iau din parcare pe distinsul vecin :D
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Simache09 on September 18, 2017, 17:15:22 PM
1. (https://s26.postimg.cc/9wm2mpv5x/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.13.36.jpg) (http://postimg.cc/image/9wm2mpv5x/)
2. (http://[url=http://postimg.cc/image/gi3e080ed/][img]https://s26.postimg.cc/gi3e080ed/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.16.54.jpg)(https://s26.postimg.cc/gi3e080ed/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.16.54.jpg) (http://postimg.cc/image/gi3e080ed/)
3. (https://s26.postimg.cc/v8y5y54hx/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.08.jpg) (http://postimg.cc/image/v8y5y54hx/)
4.(https://s26.postimg.org/jik8grbph/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.08_1.jpg) (http://postimg.cc/image/jik8grbph/)
5. (http://[url=http://postimg.cc/image/ggtg6sykl/][img]https://s26.postimg.cc/ggtg6sykl/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.09.jpg) (http://postimg.org/image/jik8grbph/)(https://s26.postimg.cc/ggtg6sykl/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.09.jpg) (http://postimg.cc/image/ggtg6sykl/)
6. (https://s26.postimg.cc/nirdt026d/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.10.jpg) (http://postimg.cc/image/nirdt026d/)
7. (http://[url=http://postimg.org/image/dk6f6isqt/][img]https://s26.postimg.org/dk6f6isqt/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.11.jpg) (http://postimg.org/image/nirdt026d/)(https://s26.postimg.org/dk6f6isqt/Whats_App_Image_2017-09-18_at_14.27.11.jpg) (http://postimg.org/image/dk6f6isqt/)

1. aici se poate observa, cat de cat, inaltimea cu noua configuratie de arcuri si suspensii.
2. dupa instalare, arcurile au fost date cu un spray cauciucat pentru a le proteja de eventualele pietre care pot ricosa si zgaria
3. aici este cu jantele si rotile de iarna. inca nu avea noua configuratie, dar era curata si am zis ca merge un moment artistic
4. cam asa arata masina in vara.  Mentionez faptul ca masina nu a carat, ci doar s-a lasat sub propria greutate. Oricum, devenise deranjanta pozitia de drum. Ma simteam mereu ca un buticar.
5. asta este configuratia actuala, cu o poza proaspat iesita din service.
6. motorul nu a fost spalat niciodata. Ocazional, il mai sterg de praf cu o maturica. Niciodata nu am folosit furtunul. Am vazut mai multe videouri pe yt, dar mereu am avut niste retineri.
7. o poza din timpul operatiei de schimbare a inaltimii.


Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: andrei0241 on September 18, 2017, 19:40:45 PM
Pentru partea cu motorul, arunca o privire aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1818.180.html). Am folosit servetele umede si ulterior un dressing de cauciuc/plastic de la Finish Kare.
La tine, lipsind capacul central, se vede mai mult murdaria :)
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: andrei80 on September 18, 2017, 23:41:54 PM
Mișto, îmi place înălțată!
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Heliotropus on September 19, 2017, 09:16:58 AM
1. Odata inaltata caroseria nu vei avea probleme la tinuta de drum? Ma gandesc la negocierea curbelor periculoase. Totodata ma gandesc si la faptul ca pe un teren accidentat esti avantajat din plin.
2. Nici eu nu sunt de parere ca un motor de Forester trebuie sa fie "farmacie" intrucat nu mergem cu ele la concursuri de frumusete iar apa si solventii pot genera procese de oxidare (asa mi-au explicat mai multi ingineri de service).
3. Datorita culorii caroseriei masina are distinctie aparte si o apreciez maxim.

Multe bucurii la bordul foresterului!
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Simache09 on September 19, 2017, 09:59:30 AM
@andrei0241 multumesc pt pont
@andrei80 multumesc
@heliotropus
1. Pozitia si tinuta de drum sunt schimbate, dar poti ataca curbele cu o mai mare siguranta. Chiar este o reala imbunatatire fata de standard.
2. De aceeasi parere sunt si eu. Il sterg de praf dupa ce s-a racit putin cat sa se curete usor.
3. Multumesc frumos
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on September 19, 2017, 10:09:54 AM
@Heli: Nu am mers cu masina lui Bogdan, dar am fost cu a lui Wrangler, care are tot configuratia asta. Initial si eu am crezut ca este mai "periculoasa". In realitate are o zona de confort care absoarbe mai bine micile imperfectiuni, apoi se aseaza pe suspensie si sta acolo. Intr-un fel este ca vechile sportive japoneze care permit ruliu, dar sunt perfect controlabile. Cum este Mazda MX5.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on January 29, 2018, 13:45:04 PM
Am avut ocazia de a conduce prin oras masina. Ca o comparatie directa intre Outback-ul meu si Foresterul lui Bogdan, pot spune ca Foresterul este mai confortabil. Absoarbe mai bine micile denivelari. Outback-ul este mai dur si topaie putin.
In acelasi timp, nici la manevre de urgenta nu mi s-a parut ca masina sufera din cauza inaltimii. Se comporta ca o masina normala si in curbe.

Masina merge foarte bine. Am ramas placut impresionat. Ea se simte ca noua la +160.000km. Bravo!
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on June 27, 2020, 00:09:47 AM
(https://i.postimg.cc/NfryQkGf/IMG-20200626-WA0007.jpg)

(https://i.postimg.cc/Fzv9m3T1/IMG-20200626-225047.jpg)

Noroc cu mine...  Că mai postez câte ceva pe topicul asta al tău...
Nu îți mai urez nimic... Deja am văzut cât de mult te bucuri de el.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Simache09 on June 27, 2020, 21:50:14 PM
Iti multumesc frumos, ma bucur si eu ca ai raspuns propunerii si le-am schimbat in sub 24 ore.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: BOXER on June 27, 2020, 21:52:15 PM
Florescu nu lasa nici un Subaru sa arate necorespunzator.  Felicitari pentru rabdare.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: bob_ilie on June 28, 2020, 08:40:43 AM
frumos volan. detalii despre operatiune...
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on June 28, 2020, 09:25:53 AM
350 lei la un nene la care am mai fost acum mai bine de 10 ani. Se poate și mai ieftin, dar am vrut să merg la sigur. Volanul pe care îl făcusem in trecut la el, după aproape 2 ani era ca nou.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on November 19, 2020, 22:09:38 PM
Scriu eu pentru vecinu'. Are un comportament ciudat foresterul lui. La accelerari usoare cand ajunge pe la 2000 RPM si pana la 2200-2500 incepe un tremurat din toata masina. Uneori se aude si un scartait ca de placuta desi cred ca nu are legatura, deci ignoram putin acest detaliu. Am descoperit doar un burduf de planetara recent rupt si cam atat.

Stiu ca azi a fost la WIM si s-a uitat si el si inca nu exista un verdict clar.

Ideea e ca mi se pare ca are acel tremurat dar ceva mai usor si in frana de motor in acel interval de turatie. Deci corespunde cu turatia, nu cu viteza si face doar pe accelerari progresive/line, nu la talpa. Nu are legatura cu ambreiajul pentru ca este eliberat complet si se simte cel mai tare in treapta a 2-a dar si a 3-a si 1.

Stiu ca o recomandare primita a fost sa schimbe anvelopele cu cele de iarna avand unele destul de vechi acum. Eu am sugerat sa schimbe benzinaria si sa incerce un 98-100. Uleiul din cutie are 2 ani si a pus ceva la recomandarea lui Boxer adus din DE.
Simptomul a aparut relativ brusc. Are si o fisura in evacuare. Posibil in functie de locul fisurii sa dea lambda valorile peste cap fiind vorba de accelerari constante??? Din amintiri parca se intampla ceva cand ii dadeai talpa si trecea din closed loop in open loop ceva de genul si de aici sa faca aiurea doar la mers incet?

Ma gandesc ca ar fi bine sa schimbe si uleiul in cutie cand rezolva burduful de planetara, ca sa mai eliminam o necunoscuta.

Suportii de motor sunt in regula, si de cutie. Nu misca deloc la porniri de motor, opriri sau la plecari.

Idei?

PS:  ca sa nu cititi de la inceput, este SG 2.0 aspirat, ~175.000km daca tin minte bine. Unic proprietar, intretinuta mai ceva ca masinile de colectie.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Forester on November 19, 2020, 22:47:06 PM
Cand i s-a schimbat ambreiajul? Asta urma sa i se intample acu 20.000km.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Mariansro on November 19, 2020, 23:07:14 PM
Dacă ar fi sa ghicesc as merge pe cutie/ambreiaj. Oricum ceva pe partea de transmisie
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on November 20, 2020, 08:23:10 AM
E schimbat și acela nu cu foarte mult în urmă. Cuplează foarte bine, și în plus nu zice nimic la talpă, când mai mult ca sigur ar fi dat semne clare.

Mă mai gândeam la rulmenții din central.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Arturito on November 20, 2020, 14:25:18 PM
Eu am patit alta traznaie si tot asa facea , zici ca patina ambreiajul in ture mici. Imi sarise planetara spate stanga fix cat sa nu se vada si nici sa nu piarda ulei. Am impins-o la loc sa fac click si gata. Practic invartea acolo in gol pana se bloca diff ul. POrimul test , pe elevator si bagata in viteza si accelerat putin . S-a vazut clar la mine ca stanga spate nu era cu restul masinii.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Arturito on November 20, 2020, 20:21:32 PM
P.S. nu are sens sa bage 98-100 in aspirat. O sa il faca doar sa consume mai mult. Trebuie bagat ce scrie la catastif.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Forester on November 20, 2020, 23:33:28 PM
Aspiratul pe care l-am avut eu ajunsese in vreo 2-3 ani sa porneasca extrem de greu, n-am inteles niciodata de ce. Punand Petrom 99 am redus mult timpul de pornire, la "numai" 3-4 ture...
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Arturito on November 21, 2020, 10:26:12 AM
Asa porneste si al meu. Am schimbat filtru de benzina , bujiile sunt noi, bobinele sunt in mintile lor. Sa mai vad regulatorul de presiune si/sau pompa de benzina. Dar tot nu ii mai pun 99+ . E inutil. Nu simte nici o diferenta masina ba chiar o papa mai repede...In schimb la turbou e necesar 100
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on November 21, 2020, 11:47:46 AM
Nu e nici de la pompa. Schimbasem eu la WRX și tot așa. Bănuiala mea e că are legătură cu ceva senzor de pe la motor, fie de presiune ulei, fie de temperatura, ori MAF. Sau chiar presiunea de ulei să fie mai mică pentru că are și pompa aia de ulei o vechime. Astea erau singurele neatinse. Vezi topicul meu cu pornire grea la rece din 1900 toamna.


Dar ne depărtăm de subiect. O să o mai verificam. Scot ruleta că am inceput sa fiu maestru în mânuirea ei.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on July 22, 2021, 00:06:17 AM
Mașina e la vânzare, pentru cine dorește un SG întreținut.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Muttley on July 22, 2021, 01:33:28 AM
Foarte bun (https://www.olx.ro/d/oferta/subaru-forester-sg-IDf78r9.html/?reason=observed_search#1d2f7b6815) pretul!
Mai e un XT cu o treime din kilometrii aia (https://www.olx.ro/d/oferta/subaru-forester-ii-xt-IDf2H2y.html#9029be60ca), dar sigur nu e intretinut bine.

Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: MihaiFlorescu on July 22, 2021, 10:32:58 AM
De ce comparam mere cu salam? Mașina asta are lift kit din acela pe bune din arc și amortizor, anvelope noi, revizii peste revizii, cardanul recondiționat anul acesta și o multime de probleme specifice modelului preîntâmpinate sau rezolvate. Utilizatorul este cunoscut, a luat mașina de noua de la SMT. Nu ii dai km pe care ii are.

Așa pe net găsești o mulțime de "atracții" despre care nu se știe nimic.

Iar proprietarul nu vrea sa scape de ea.
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Ilie on August 07, 2021, 20:50:41 PM
Mai e un XT cu o treime din kilometrii aia (https://www.olx.ro/d/oferta/subaru-forester-ii-xt-IDf2H2y.html#9029be60ca), dar sigur nu e intretinut bine.

Scuze de off topic.
Inainte sa iau XT-ul meu, am fost sa o vad si pe asta din anunt, cu KM putini si nu am ramas cu o impresie prea placuta. Masina a fost lovita fata-spate, niciuna din bari nu sta la locul ei. Bara spate stanga crapata. Anvelope cu DOT foarte vechi si urme pe dedesupt de masina statuta, faruri matuite. Proprietara din carte nascuta in 1933.
On topic, imi poti spune mai multe detalii despre suspensia folosita pe masina asta? Inteleg ca este fara flanse, doar din arcuri/amortizoare?
Title: Re: Subaru Forester 2007
Post by: Ilie on August 08, 2021, 00:33:09 AM
Nu te contrazic, avem puncte de vedere diferite :)
Eu am fost sa o vad pentru ca era la 5 minute de mers pe jos de mine, la fel, nefiind modelul cautat si totodata sa am un termen de comparatie pentru a doua zi cand am plecat la Sofia sa vad alte XT-uri.

Acu vreo 12 ani, eram prin nordul Germaniei cautand un Mercedes w124 cu ceva dotari si in mintile lui, pe short list avand una cu 110.000km si una cu 280.000km, ambele la privat, primul proprietar, etc. M-am imbatat cu apa rece si am luat masina cu km putini, decizie pe care am regretat-o ulterior. In urmatorul an,  au cazut mai tot ce era bucsa, flansa de cauciuc, furtune vacuum, etc. Masina aia, nici dupa ce am schimbat tot ce era de schimbat cu piese OE sau AM Lemforder/BOGE/Sachs nu s-a rdicat la asteptari. Prin comparatie, am in paralel un w124 foarte intretinut, cu mult mai multi km, dar in stare de functionare si estetica de departe mult mai buna.

Tot ca termen de comparatie, XT-ul de Elvetia pe care l-am cumparat, are 186k km. Nu regret nicio secunda masina asta in detrimentul celei din Bucuresti cu KM putini facuti se pare, numai prin oras.

Doar o parere personala, nu prea am incredere in masinile cu rulaj mic si tinute afara.