Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: overlanding on February 04, 2019, 19:59:20 PM

Title: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 04, 2019, 19:59:20 PM
Salutare,

In sfarsit fac trecerea de la citit forum si comentat pe topicul de anunturi, la a prezenta Foresterul cu care imi fac intrarea in familia Subaru.
Un Forester XT din 2003 cu 159k kilometri la bord, incalzire in scaune, carlig, cutie automata.
Masina a fost la o verificare la SMT inainte de cumparare unde am primit un deviz si o lista de chestii la care ar trebui sa ma uit.
Apoi, dupa ce am facut actele am dus-o direct la Andrei (Rux Auto) pentru distributie si revizie.

Ambele verificari s-au sfarsit cu "e o masina f ok pentru varsta ei" si in afara de o garnitura de la tacheti si articulatii nu prea sunt probleme. Distributia am facut-o pt ca nu se stie sigur daca fusese facuta in Germania si nu prea vreau sa raman in drum cu ea.

Pentru mine inseamna o intoarcere la masina mare (break style) dupa un Focus wagon si o Fiesta ST pe care inca o am. Este insa prima masina 4x4 si cu garda la sol mai serioasa. O sa am nevoie pentru drumuri la munte, zapada, forestiere etc.

Trebuie sa zic un multumesc celor de aici pentru informatiile de pe forum si raspunsurile primite, m-au ajutat sa iau decizia cu mai putin stres si sa ajung repede la un mecanic cu feedback bun.

Altfel, o iau usor cu piesele mentionate in deviz. Garnitura o sa fie prima pentru ca scurgerea de ulei ajunge pe evacuare si inauntru mai miroase a ars uneori. Apoi vad cu rulmentii (pe care ii am deja) si restul articulatiilor, bucsi etc.

Pe langa deviz ar mai fi:
- o problema la incalzirea scaunului sofer, care nu functioneaza. Fostul proprietar inteleg ca a verificat alimentarea si problema nu e acolo ci la elementele de incalzire.
- un surub de la sina scaun pasager care e efectiv retezat din filet
- o tetiera spate lipsa
- niste rugina pe la pasajele rotilor spate

Sa ne conversam cu bine  :D
Dragos

(https://i.postimg.cc/yJPmWhVx/DSC02166.jpg) (https://postimg.cc/yJPmWhVx)

(https://i.postimg.cc/SnbCr1Rj/DSC02167.jpg) (https://postimg.cc/SnbCr1Rj)

(https://i.postimg.cc/p928N9DH/DSC02169.jpg) (https://postimg.cc/p928N9DH)

(https://i.postimg.cc/21dvXdLG/DSC02171.jpg) (https://postimg.cc/21dvXdLG)

(https://i.postimg.cc/3WWXJDzr/DSC02173.jpg) (https://postimg.cc/3WWXJDzr)

(https://i.postimg.cc/56C88WxZ/DSC02174.jpg) (https://postimg.cc/56C88WxZ)

(https://i.postimg.cc/hGFYrNQW/Whats-App-Image-2019-01-18-at-18-26-35.jpg) (https://postimg.cc/CRNJMP4m) (https://falloutfacts.com/microfusion-cell-bulk)

Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on February 04, 2019, 20:09:24 PM
Bine ai venit sau mai bine spus, felicitări pentru achiziție și sa aveți cât mai mulți km împreuna.
Prin schimbarea garniturilor de la capace, am trecut și eu, ai grija sa fi sigur ca sunt cele bune înainte sa te apuci de treaba. Eu le-am comandat de la magazinul din colț după seria șasiu și nu au fost cele bune și deci le-am comandat de la reprezentanta (Cluj, in cazul meu ca aveam treaba pe acolo). Spor la treaba și la rezolvarea micilor lipsuri :)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Dragosh10 on February 04, 2019, 20:32:29 PM
Pe langa deviz ar mai fi:
- o problema la incalzirea scaunului sofer, care nu functioneaza. Fostul proprietar inteleg ca a verificat alimentarea si problema nu e acolo ci la elementele de incalzire.

becul din buton se aprinde cand dai drumul la incalzire?
daca nu, schimba becul
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on February 04, 2019, 20:44:10 PM
Oh...știam ca mai e o idee de care nu m-am legat...nici la mine nu merge încălzirea la șofer pe treapta 2, doar pe 1 și nu am lumina la butoanele alea de nici un fel...
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Dragosh10 on February 04, 2019, 20:52:48 PM
la mine nu mergea deloc becul si nici incalzirea.....am schimbat becul si inca functioneaza......cu situatia ta nu m-am intalnit, dar totusi incearca sa schimbi becul
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on February 04, 2019, 21:01:50 PM
Ai cumva un cod pentru becuri? M-am gândit sa le desfac și sa și testez intrerupatorul, care sper ca e problema la mine și poate e buna ideea (inițiator) sa testezi prima data intrerupatorul, de siguranța nu cred ca e vorba, ca parca mai era pe aceeași și deci ar trebui sa mai ai ceva care nu merge.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Dragosh10 on February 04, 2019, 21:43:16 PM
cauta bec scala
(https://cdn1.shopmania.biz/files/s1/129500355/p/l/5/bec-scala-12v-0-05a~8384565.jpg)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Celalalt on February 04, 2019, 21:47:32 PM
Salut. Arata chiar bine masina. Eram prin curte cand ai avut o la Rux. M am uitat si eu cu drag la ea. Batrana dar inca trezeste idei . :o
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 04, 2019, 22:28:03 PM
Bine ai venit sau mai bine spus, felicitări pentru achiziție și sa aveți cât mai mulți km împreuna.
Prin schimbarea garniturilor de la capace, am trecut și eu, ai grija sa fi sigur ca sunt cele bune înainte sa te apuci de treaba. Eu le-am comandat de la magazinul din colț după seria șasiu și nu au fost cele bune și deci le-am comandat de la reprezentanta (Cluj, in cazul meu ca aveam treaba pe acolo). Spor la treaba și la rezolvarea micilor lipsuri :)

Good to know. Mersi :)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 04, 2019, 22:29:51 PM
la mine nu mergea deloc becul si nici incalzirea.....am schimbat becul si inca functioneaza......cu situatia ta nu m-am intalnit, dar totusi incearca sa schimbi becul

Tu zici ca daca becul nu merge si il schimb, revine si incalzirea?

La mine becul merge iar fostul proprietar inteleg ca a verificat daca alimentarea functioneaza si a zis ca da. Deci pare ca problema este la elementi in sine.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 04, 2019, 22:33:57 PM
Salut. Arata chiar bine masina. Eram prin curte cand ai avut o la Rux. M am uitat si eu cu drag la ea. Batrana dar inca trezeste idei . :o

Thx! Batranica e adevarat, dar daca isi va face treaba e ok pt ce am nevoie.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Celalalt on February 04, 2019, 22:36:08 PM
Daca motorul e in regula , n ai de ce sa ti faci griji. O sa tina mult si bine. Era si a meu pe aproape. La fel cu a tău , mai trantit o leaca. Erau 3 aliniate daca le ai remarcat , in curte langa Andreiu.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Dragosh10 on February 04, 2019, 22:54:41 PM
Tu zici ca daca becul nu merge si il schimb, revine si incalzirea?

Eu zic ca la mine nu mergea becul si nici incalzirea.Am schimbat becul si a inceput sa functioneze incalzirea.E posibil sa ai aceiasi problema sau sa nu.Un bec este sub 50 bani, sa il schimbi dureaza 10 min.In cel mai rau caz pierzi 10 min, ai bec nou si incalzirea tot nu functioneaza.Dar elimini una din necunoscute....

(https://i.imgur.com/7dwl8Bp.png)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: BOXER on February 04, 2019, 22:56:18 PM
La masinile multivalente varsta nu este aceeasi cu a masinilor simple, destinate transportului din A in B, exclusiv pe asfalt.
Garda la sol mare si tractiunea integrala permit iesiri in teren, tractare, transport sarcini mai mari, etc.
Am cunoscuti care folosesc primele modele de Forester, Toyota RAV4 sau KIA Sportage (cea mica si urata).

Termenul batrana este potrivit la o europeana FWD care a devenit cam inutila, nu la un Forester.

@MTFGA Charlize Theron este nascuta in '75 dar in continuare este apreciata pe ecrane.  :)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 10, 2019, 23:12:52 PM
Deci dupa o saptamana cu masina, pot sa zic ca este geniala :)
Am avut cateva zile in oras si doua drumuri mai lungi in afara. Cu toate ca am masina care consuma constant 12-15 la suta (fiesta st), recunosc ca primul consum mediu facut la pompa m-a speriat - 18,3% cu jumatate in oras si jumatate drum liber spre brasov. Apoi, doar in afara, s-a mai calmat - 11,5-13% mediu. Mers cu pilot automat, 120-130km/h autostrada constant si 80-90 in rest, ocazionalele si fabulos de usoarele depasiri..

Cu ocazia asta am iesit un pic si mai in afara asfaltului si mi-am constientizat zambetul pana la urechi care nu mai dispare :D. Sa zicem ca santierul autostrazii A3 de pe langa Alba Iulia nu ii este strain lui Subi, mult noroi navigat cu usurinta.

Totusi, problema rulmentului spate se agraveaza iar zgomotul devine insuportabil asa ca ma duce si la cateva intrebari pentru voi.
Unde gasesc piese calitative si la preturi OK pentru subaru?

Am cautat pe Unix insa ma pierd intre atatea branduri aftermarket. Rulmentii in sine ii am de la fostul proprietar insa ca sa ajung la ei oricum trebuie sa schimb de prin articulatii asa cum mi s-a facut si deviz la SMT (bielete, bucsi, etc).
Ideal ma voi duce pentru operatiune la Rux Auto, insa din motive de multi bani bagati deodata as vrea sa am grija de buget pe cat posibil la piese.

Mersi!
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: malakay on February 11, 2019, 00:41:54 AM
Rulmetii ii gasesti la al-padrino , ii au pe stoc de cele mai multe ori ! ORIGINALI
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 11, 2019, 07:34:27 AM
Mersi Malakay, rulmenți ii am deja. Pentru restul ma interesează.

Pentru scheme piese, coduri ce program folosiți? la ford aveam mai multe opțiuni 7zap, etc
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on February 11, 2019, 08:52:14 AM
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/

Caută aici, in teorie poți găsi toate codurile de la orice piesa, probabil ca trebuie sa cauți puțin și sa examinezi schemele ca sa fi sigur ca ai găsit ce dorești :)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: MihaiFlorescu on February 11, 2019, 09:47:42 AM
Cam mare consumul. Cu WRX wagon o singura data am scos 10 consum mediu mers afara cand am fost la Adancata, am bagat si o sesiune de circuit. Si eram pe semislick-uri.

Posibil sa fie si rulmentul care actioneaza ca o frana. Printre alte posibile uzuri.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 11, 2019, 10:18:34 AM
Deci pentru piese originale la al padrino? (nu doar rulmenți)
Alte branduri after market OK (calitate) pentru subaru?
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 11, 2019, 10:19:07 AM
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/

Caută aici, in teorie poți găsi toate codurile de la orice piesa, probabil ca trebuie sa cauți puțin și sa examinezi schemele ca sa fi sigur ca ai găsit ce dorești :)

Mersi! Pare fix ce cautam.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on February 11, 2019, 10:22:35 AM
Super, spor la căutări :)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: MihaiFlorescu on February 11, 2019, 10:34:09 AM
Pentru piese: pe forum in zona piese auto, pe la reprezentante mai gasesti piese de obicei, OLX, al-padrino, autokarma, piese-auto.ro, autovit, ebay etc.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 11, 2019, 11:09:05 AM
Mersi pentru info Mihai, ca surse de cumparare sunt utile.

Poate nu am fost eu specific, ma intereseaza ce branduri mai sunt folosite pentru Subaru si sunt OK dpdv calitate. De exemplu la Ford ai Motorkraft (brandul de piese originale Ford) dar mai ai si DP Spare Parts care fac piese cu focus pe Ford.

Eu ma uit acum la bielete si vad pe epiesa, autokarma etc vreo 5-6 optiuni de marci de piese dar nu stiu bazat pe ce sa aleg pt ca nu imi e cunoscut aproape nici unul (poate Febi si Bilstein mai suna cunoscut).

Exemplu concret pe care sa discutam. La bielete antiruliu am urmatoarele optiuni:
- Moog
- Ocap
- Monroe
- Lemforder
- Jakoparts
- Ashika
- Meisterteile
- etc

Ma gandesc ca o sa apara nevoia de piese si pe viitor si as vrea sa am dupa ce sa ma ghidez.
Dragos
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: MihaiFlorescu on February 11, 2019, 11:33:53 AM
Originalele sunt cele mai bune mereu. Regula de aur e ca filtrul de ulei sa fie mereu Subaru. La fel si garniturile, oricare ar fi ele, dar sa fie de la Subaru. Apoi depinde de piesa, ca nu toti producatorii aftermarket fac acel gen de piesa.

E o discutie dificila. Cum spuneam, original e cel mai bun. Aftermarket produce la cota apropiata. De foarte multe ori esti nevoit sa faci un mix de producatori si sa cauti dupa specificatii.
De exemplu, la Outback am gasit ca dimensiuni identice cu originalul Mann pentru filtru de aer si Delphi pentru filtrul de polen. La Impreza parca era Bosch cel care se potrivea cel mai bine la aer.
La Opel am avut o singura optiune la filtru ca sa fie exact pe dimensiunile OEM si nu mai mic cu 5-10mm ca la altii, si acela era doar Hengst pe care nu il gaseam mereu pe stoc.

Specific pe articulatii Moog si Lemforder sunt premium.

Cel mai bine intrebi mereu pe aici ce vrei sa schimbi si ce ai gasit pentru sugestii relevante. La modul general nu exista o marca sa le faca pe toate. Un atelier serios iti poate recomanda piese de la producatori premium. La Subaru nu e ca la Ford. Si ar fi bine sa te obisnuiesti cu asteptat minim 5 zile pentru piese relativ uzuale.

Bun venit in lumea Subaru!
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on February 26, 2019, 10:48:30 AM
Am reușit sa comand de la al padrino piesele.
De reținut pt mine cel puțin, ca fiecare înțelege altceva la denumirile pieselor...
Tiranti - doua variante de ce zice cine.
Care-s fata, care sunt spre caroserie iarăși confusing. Sa nu mai zic de traduceri engleza - romana. Trailing arm poate fi tirant sau poate fi..!?

Total piese (fără rulmenți): 980 lei

Mașina e iar la Andrei - Rux auto pt montat piesele, abia aștept sa scap de huruitul rulmentului.

Ca fapt divers, a început și la mine sa facă zgomotul de la geam/oglinda. Primele doua săptămâni părea ca mașina mea nu e afectată, poate de la folosirea mai des a geamului.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on March 04, 2019, 15:56:30 PM
La Rux auto nu au o presa extractor pentru bucsile de la tirantii laterali, deci îmi iau mașina înapoi cu piesele în portbagaj.

La SMT nu ma mai primește cu piesele mele. Politica noua de 2 săptămâni. Ca fapt divers a plecat de acolo și Daniel Simion care se ocupa de service.

La neortic mi-a zis ca nu se mai ocupa de altceva în afara de Hyundai și Citroen.

Aveți vreo alta recomandare de service în București?

Încep sa devin stresat cu articulațiile astea, mai mult stau pe drumuri.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Muttley on March 04, 2019, 16:02:33 PM
Orice service.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Celalalt on March 04, 2019, 16:32:48 PM
Problema e cu piesele tale , daca e s-o luam logic.Cam nici un service nu te accepta cu piesele tale. Ca le mai dai tu un cod , aia e , dar nu le convine. Pana la urma , piesele sunt si ele putatoare de adaos. Garantia cine o mai da? Si tot asa...
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: joker on March 21, 2019, 12:14:51 PM
La Rux auto nu au o presa extractor pentru bucsile de la tirantii laterali, deci îmi iau mașina înapoi cu piesele în portbagaj.

La SMT nu ma mai primește cu piesele mele. Politica noua de 2 săptămâni. Ca fapt divers a plecat de acolo și Daniel Simion care se ocupa de service.

La neortic mi-a zis ca nu se mai ocupa de altceva în afara de Hyundai și Citroen.

Aveți vreo alta recomandare de service în București?

Încep sa devin stresat cu articulațiile astea, mai mult stau pe drumuri.

Update?
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on March 26, 2019, 21:55:29 PM
Salut,

Mai greu cu updates-urile pentru ca de acum o luna, abia azi am rezolvat.
Am primit o alta recomandare de service - Concept Car Service in Dr Taberei, Bd Timisoara. Au raspuns rapid, au fost flexibili si cu adusul masinii la ore tarzii si m-au primit si cu piesele deja cumparate. Si au mai avut Forester SG cu interventii la suspensie si articulatii, deci stiau la ce se inhama cu suruburile alea ruginite.

Problema a fost ca odata ce s-au apucat sa umble la masina si-au dat seama ca va fi nevoie sa schimbe si suruburile de geometrie si piulitele aferente (erau ruginite complet si nu puteau fi refolosite). De data asta am comandat prin ei (in loc sa iau eu de la Al Padrino) si au ajuns foarte greu - 2 saptamani.
Abia ieri am dus masina iar azi m-au sunat sa-mi spuna ca e gata.

Cost cele 4 suruburi+piulite si manopera pentru tot de mai sus - 873 lei -> articulatiile spate, rulmenti, bielete fata si spate, bucsi etc.

Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on June 18, 2019, 20:29:56 PM
O perioada de liniste pentru ca masina a stat mai mult in parcarea blocului, permis suspendat  :(

Dupa articulatii, a urmat o noua interventie, am revenit la Rux Auto.
- ITP
- Schimbare garnitura capac tacheti dreapta - picura benzina, ajungea pe evacuare si mirosul era f deranjant in masina
- Daca tot a umblat la partea de jos a motorului, am zis sa schimb si bujiile ca nu se stie ce e cu ele

Mirosul clar s-a ameliorat dar inca se simte ceva miros de gaze arse (benzina?). Nu-mi dau seama de unde e, dar clar ajunge in masina miros.

Acum pe caldura asta fabuloasa s-a gandit si AC-ul sa faca figuri. Aveam deja in deviz inlocuirea garniturilor tevi AC compresor si condensor insa am amanat-o pt ca mi s-a zis ca e minora problema. O sa incep cu rezolvarea lor si verificarea nivelului de freon.

Last but not least, toate geamurile merg f greu - ce recomandati? E suficient sa dau jos fata de usa si sa gresez macaraua?

Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: MihaiFlorescu on June 18, 2019, 20:45:17 PM

- Schimbare garnitura capac tacheti dreapta - picura benzina, ajungea pe evacuare si mirosul era f deranjant in masina


 :o Pe acolo in cel mai rau caz ajunge ulei cu ceva condens, dar nu benzina.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on June 18, 2019, 21:06:11 PM
:o Pe acolo in cel mai rau caz ajunge ulei cu ceva condens, dar nu benzina.

Foarte probabil sa fi inteles eu prost sursa :) Mirosul de ars exista sigur.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on June 26, 2019, 18:12:45 PM
Si azi a mai venit una pe cap..

Temperatura mare de tot la motor, un pic de abur si a inceput sa curga in partea de sus a radiatorului, pe dreapta. :(
Am completat cu apa distilata cat sa pot sa ajung mai aproape de casa si direct la rux auto ma postez diseara.

Am tot citit eu povestile voastre dar nu ma asteptam sa inceapa sa ma loveasca trenul defectiunilor asa repede.
Oh well..
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: andea79 on June 26, 2019, 18:53:56 PM
nu-i stres...daca tot scoti motorul pt. garnituri schimbi cu un drum si segmenti si cuzineti :)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on July 14, 2020, 16:11:39 PM
Zic sa mai dau un update cu ce s-a mai intamplat cu foresterul.
In toamna 2019 am sesizat ca mirosul de gaze/benzina persista - am mers tot la Rux auto si Andrei mi-a recomandat sa schimb:
- Garnituri admisei  intre galerie și chiulasa - 2 stânga dreapta
- Oringuri etanșare injectoare - 4 de un fel și 4 de un fel
- Garnitura clapeta accelerație - intre ea și galerie

Am ajuns sa cumpar o evacuare de WRX de la un tip pentru a incerca sa inlocuiesc niste scuturi termice (pe care a fost nevoie sa le rupem pt ca erau ruginite si nu se desfaceau) si alte elemente de la evacuare care incepusera sa rugineasca. Am ramas cu ea in boxa, nu s-a potrivit de fapt nimic de pe ea, cu toate ca m-am consultat inainte la service si am dus efectiv evacuarea acolo pentru a ne asigura ca e ce trebuie....

Andrei a verificat si conductele de la rezervor si faimoasele furtune de cauciuc de la motor care crapa. A zis ca sunt toate OK.
Am scapat de mirosul de gaz ce-i drept, se pare ca era o garnitura de la evacuare.

Pot sa va zic ca acum in iulie 2020 mirosul de benzina se simte in continuare si voi merge la alt service pentru o a-2a opinie si pentru a schimba si furtunele de cauciuc despre care zic toate forumurile ca ar fi cauza mirosului.

Cu toate ca atunci cand am luat masina, SMT-ul a zis ca rugina de dedesubt este superficiala....acum 1 saptmana am incercat sa ridic masina pentru a schimba placutele spate si cricul a intrat cu totul in pragul stanga spate. Rugina se intinde pana la limita cu prinderea traversei spate.

Off, e grea viata cand ai Subaru de 17 ani.



Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Muttley on July 14, 2020, 16:35:46 PM
E ruginita rau evacuarea de wrx? Poze?
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: MihaiFlorescu on July 14, 2020, 17:21:31 PM

Cu toate ca atunci cand am luat masina, SMT-ul a zis ca rugina de dedesubt este superficiala....acum 1 saptmana am incercat sa ridic masina pentru a schimba placutele spate si cricul a intrat cu totul in pragul stanga spate. Rugina se intinde pana la limita cu prinderea traversei spate.

Off, e grea viata cand ai Subaru de 17 ani.

Wow! Nasol rau. In alta ordine de idei, ai pus cricul unde trebuie?

PS: Rux nu e pentru detalii si operatiuni de specialitate. Merge pentru lucrari de duzina. Am fost o perioada pe acolo, nu m-am mai dus de cativa ani. Nici nu mai tin minte de ce, dar era ceva ce a facut pe graba si a omis exact esentialul.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on July 15, 2020, 08:54:21 AM
@muttley - e destul de ok, dar e nu e evacuare completa. E mai degrabă partea care pleacă din galeria de evacuare. O sa încerc sa pun poze, nu prea ma încurajează cat de complicat e pe forum.

@mihai - da același lucru pot sa spun ca l-am decis și eu. Operații de rutina e ok, poate și chestii mai complicate dar cunoscute. Dacă e vorba de diagnoza ceva mai ciudat sau atenție la detalii...mai încerc și alte variante - momentan am o experienta plăcută cu Mecanero lângă IDM Basarab.

Da, cricul l-am pus fix pe intaritura, era deja ceva rugina și am mai avut probleme la vulcanizare. Dar de data asta a cedat
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Muttley on July 15, 2020, 09:21:03 AM
Dublura de prag de la Impreza se indoaie si cand e noua daca se foloseste cricul fara adaptor. Nu vad de ce ar fi diferit la Forester.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Pfaizzzer on July 15, 2020, 09:56:52 AM
Daca e vorba de Forester-ul cu problema stanga spate care a aparut si pe facebook, nu cred ca a fost vina cricului sau a celui care a pus cricul  :-\.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: andrei0241 on July 15, 2020, 18:19:54 PM
Dublura de prag de la Impreza se indoaie si cand e noua daca se foloseste cricul fara adaptor. Nu vad de ce ar fi diferit la Forester.

Ce adaptor? La Forester am tot folosit cricul, dar nu am vazut vreun adaptor
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on July 15, 2020, 18:34:52 PM
Dacă e cricul original, ar trebui sa aibă tot ce trebuie. Fata de cel de impreza (ca pe asta l-am mai văzut) la Forester bucata de metal care intra in contact cu mașina e mai înaltă. Pe lângă înălțime, cel original, are o tăietura in care intra pragul, sprijinul făcându-se pe buza de jos a pragului, buza fiind prinsă pe laturi de tăietură și suprafețele de sus fiind foarte aproape de partea lata a pragului (nu mai știu dacă e contact).
(https://i.postimg.cc/Jsmtw8tr/2-A9582-C8-4926-4-C17-9-FA6-C23-AF80-FF37-D.jpg) (https://postimg.cc/Jsmtw8tr)
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: andrei0241 on July 15, 2020, 18:43:32 PM
La mine e cricul original, buza in care intra pragul e doar ptr ghidare, nu alea preiau greutatea.
Dar tot sunt curios cum arata cricul de Impreza cu adaptor, nu reusesc deocamdata sa inteleg de ce'ar fi nevoie de adaptor la un cric OEM
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Theophilus+Julsey on July 15, 2020, 18:50:00 PM
Cricul de Impreza nu are adaptor, are doar piesa cu tăietura cu o înălțime mai mică. La mine la XT, intra destul de fix buza in cric, îmi place designul ca e destul de stabil.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Muttley on July 15, 2020, 19:08:14 PM
Adaptorul se foloseste (sau ar trebui folosit) in vulcanizari, unde acelasi crocodil sau pneumatic ridica cateva sute de modele auto.
GD si SG n-au sprijinul de cric pe prag, ala e doar de ghidare. Ce-o fi asa greu...
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: andrei0241 on July 15, 2020, 21:57:14 PM
Acum nu mai e greu, deci adaptorul nu e ptr cricul masinii, m'am lamurit, dorm linistit la noapte :D
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Muttley on July 15, 2020, 22:12:07 PM
Cricul masinii e cel mai potrivit pentru a o ridica.

Eu de asa ceva zic:

(https://partwerx.com/wp-content/uploads/2019/08/PF19-860-Ford-Jack-Pad-Adaptor-Fitted_3.jpg)

In lipsa sculei asteia sau a cricului original, nu te apropii de prag.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on July 22, 2020, 08:12:19 AM
Uite ca am învățat ceva nou. Cate mașini am avut, habar n-aveam ca exista un adaptor pentru cricul crocodil. Cred ca nici fostul proprietar și aia de la vulcanizare din Germania nu știau ca buza aia era distrusa la toate 4 pragurile.
Cred ca asta se aplica și pentru elevatoarele din service auto.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: Mariansro on July 22, 2020, 11:00:22 AM
Buza ai se poate îndrepta dacă nu e mancata de rugina.
La al meu erau varza toate 4 și am reușit sa le îndrept.
Title: Re: XT 2003 - powder hunter
Post by: overlanding on January 06, 2023, 00:41:54 AM
Update foarte intarziat. Am vandut in vara 2021 masina unui amic la pret super preferential zic eu, am vrut sa ajunga la cineva care sa se bucure de ea.

Problemele mentionate ultima data legate de rugina au fost mult mai ample decat anticipam. Am sfarsit prin a face mai multe operatiuni de tinichigerie - cand o-i avea rabdare si chef fac un upload de poze - trebuie sa le si gasesc din arhiva.

- aripa dreapta fata - inlocuita si vopsita
- vopsit usile fata-spate de pe dreapta - inlocuite cu unele de la dezmembrari in urma unui incident la munte cand am ajuns partial intr-un sant.
- reparat pragurile
- reparat rugina de la gatul rezervorului de combustibil - era dezastru pe dedesubt de rugina
- reparat rugina la imbinarea prag-aripa spate pe ambele parti - si aici era nasol

Una din concluzii a fost ca problemele de rugina au fost amplificate de ornamentele de plastic "rugged". Vizual arata foarte misto, chiar imi placeau. Insa adunasera foarte mult noroi si retineau apa in draci. Chiar si la spalat insistent tot nu reuseam sa curat perfect.

Evident ca imi pare rau dupa ea, de asta am reintrat pe forum sa mai studiez modele mai noi. :)