Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SK (2019-prezent) => Topic started by: Rene1984 on June 06, 2021, 17:36:06 PM

Title: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 06, 2021, 17:36:06 PM
Salutare, tuturor!

De ieri dimineață pentru mine/noi a început un nou capitol auto – Rocky a intrat în familia noastră după un drum dus-întors la Cluj, la Twin Motors. După 10 ani în care ne-a slujit credincios, vechiul Skoda Yeti (4x4 cu Haldex, motor 1.8tsi de 160cp) rămâne în familie la părinții mei, iar noi ne-am făcut cu acest uriaș blajin și verde.

(https://thumbs2.imgbox.com/45/18/3RPHmpv5_t.jpg) (https://imgbox.com/3RPHmpv5)


E vorba de un Forester Jasper Green, echiparea de bază (la noi cred că se cheamă Access, pe actele care au venit de la dealerul german de unde a fost adus de cei de la Cluj se numește Trend). Pentru o echipare de bază, eu zic că e foarte bine dotat, la partea de siguranță are bateria completă de sisteme, la fel și ca motor și offroad. Ne-ar fi plăcut echiparea următoare, mai ales pentur geamurile fumurii de pe spate și camera laterală de la roata din dreapta, dar vorba ceea, atât s-a putut. Și-așa am dat și ultimele rezerve de prin casă și ne-am înhămat la un credit pe 5 ani.

Mulțumesc lui Tudor de la Cluj pentru tot ajutorul, au fost foarte promți și profesioniști și ne-au oferit o reducere care chiar dacă n-a fost mare, a fost mai bună decât ce-am putut discuta la București sau Brașov.

Cât despre nume – se cheamă Rocky fiindcă e verde (părinții cu copii mici, amatori de Patrula Cățelușilor știu ce spun). Se cheamă Rocky fiindcă sperăm să meargă pe multe forestiere pietroase (suntem mari amatori de camping și drumeții – hai să-mi fac și o mică reclamă - https://www.calatoriile-jupanului.ro/). Și se mai cheamă Rocky pentru că are motor boxer, și cine-i cel mai faimos boxer din lume după Leonard Doroftei? 😊)

Acum câteva impresii după ceva mai mult de 400km parcurși de la Cluj la Sinaia, plus ceva forestiere pe aici.

Plusuri:

+ Senzația incredibilă de spațiu. Și nu doar senzația, spațiul efectiv. Enorm și-n față, și-n spate, și lateral.
+ Vizibilitatea excelentă și suprafețele vitrate foooarte mari.
+ Insonorizarea. Până la 90 la oră este incredibilă, după 90 într-adevăr zgomotul de vânt devine puternic.
+ Stabilitatea pe viraje și agilitatea. Aici cred că ajută centrul de greutate jos, plus sawd.
+ Cutia CVT. Știu că-s destui pe lumea asta cărora nu le plac cvt-urile. Pentru mine e prima automată și mi se pare incredibil de ușor de condus. Inclusiv în manual e distractiv, m-am jucat un pic cu padelele.
+ Consumul. Pe un drum cu absolut de toate – adică oraș aglomerat (Cluj), autostradă (pe care am mers cu maxim 135), DN-uri, drumuri județene, forestiere, serpentine multe, Sinaia și Bușteni destul de aglomerate și ele, am avut un consum mixt de 6,9%. Spre comparație, Yeti a avut 7,4, pe același drum, fiind însă o mașină mult mai mică și ceva mai ușoară.
+ Sistemul hibrid. Mi se pare plăcut, cele două motoare par bine integrate, tot ce înseamnă manevre de parcare le fac electric, plus că toată Sinaia, Predeal, Bușteni, unde era coloană și se mergea constant cu aproximativ 30km/h le-am făcut doar EV.
+ X-Mode. Am testat doar nivelul I, cel mai soft, e faină asistența la coborârea pantelor.

Minusuri (nu am prea multe, dar sunt totuși câteva):

- Scaunul șoferului nu mi s-a părut atât de confortabil ca acela de la Yeti, dar poate că încă nu mi-am găsit eu poziția optimă. După 2 ore de condus însă aveam ceva dureri lombare.
- Spațiile de depozitare. Mai ales pe uși, sunt cam mici. Eram obișnuit să-mi intre pe ușă o sticlă de Borsec de 1,5l, aici cred că trebuie maxim de 1l. Sub podeaua portbagajului de asemenea nu e prea mult loc pentru nimicuri. Și cotiera, în interior, era mai mare la Yeti.
- Direcția – e plăcută, dar cam moale și artificială, eram obișnuit cu una mai incisivă.
- Rezervorul de 48l. La drumuri lungi și-n civilizație mă gândesc că nu e o problemă majoră, ai de unde alimenta. Dar pentru ieșiri în offroad, mă gândesc că poate iau și o canistră mică de 10l, să fie. Uneori stăm și 10 zile la cort, fără semnal și la zeci de kilometri de civilizație, timp în care ne mișcăm zilnic cu mașina pentru a intra în alte trasee. Acolo clar nu mai am consumuri sub 10l, și dacă faci zilnic ceva kilometri pe forestier mă gândesc că e posibil să tremuri un pic pe final de sejur. 😊)
- Lipsa roții de rezervă. Am văzut că există un kit de pană, habar nu am cum se folosește și dacă e intuitiv, sper să nici nu am nevoie. Asta aș trece mai mult ca disconfort psihologic. Luăm în calcul pentru iarnă opțiunea de anvelope run flat, cum recomanda colegul Marr. Există vreo „contraindicație” la run flat? Chiar nu mă pricep.

Mai am mult încă de butonat la mașină. Nu m-am hotărât dacă să trec multitudinea de meniuri, comenzi și butoane ca plus sau ca minus. 😊) Nici Android auto nu am încercat încă – trebuie să instalez ceva anume pe smartphone sau e de ajuns să-l împerechez cu mașina prin Bluetooth?

Și o concluzie finală de moment: mașina transmite liniște și pace prin toți porii. Zici c-a conceput-o Buddha într-un moment de reverie în Nirvana. Zen. Seren. Mă dau jos după sute de kilometri și-s cu mintea limpede și-un zâmbet mare pe față. Nu-i puțin lucru, sper s-o țină tot așa!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: kjz on June 06, 2021, 21:13:40 PM
Felicitari si sa ai noroc de ea! Ii sta foarte bine culoarea aia.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: MihaiFlorescu on June 06, 2021, 21:39:11 PM
Bun venit! Să vă poarte în siguranță peste tot și sper sa nu vă întâlniți cu adevăratul Yeti. :)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 07, 2021, 10:28:40 AM
Mulțumesc mult! Sper să ne poarte mult, bine și fără dureri de cap prea mari.

În privința culorii, soția voia Crimson Red, eu Horizon Blue, copilul a zis să fie verde, așa că e limpede cine dictează la noi în casă.

Aveți idee cum conectez Android auto? În meniul mașinii iconurile de Android auto și Apple car play nu pot fi apăsate. Nu am mai folosit până acum Android auto, deci să-mi iertați vă rog ignoranța.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on June 07, 2021, 10:36:41 AM
Un ”oficial” : Bine ai venit !

Citind primele tale impresii in compania noului tau Subaru, am realizat ca ai sintetizat perfect ce-i cu masina asta !
Si-n minte mi-a venit un fragment dintr-o reclama la Subaru - Peace of Mind !
Asta descrie cel mai bine modelul asta !

Muuulti km fara incidente !
PS: Nu-ti urez sa te bucuri de Forester, stiu ca o vei face !  8)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on June 07, 2021, 15:28:42 PM
Mulțumesc mult! Sper să ne poarte mult, bine și fără dureri de cap prea mari.

În privința culorii, soția voia Crimson Red, eu Horizon Blue, copilul a zis să fie verde, așa că e limpede cine dictează la noi în casă.

Aveți idee cum conectez Android auto? În meniul mașinii iconurile de Android auto și Apple car play nu pot fi apăsate. Nu am mai folosit până acum Android auto, deci să-mi iertați vă rog ignoranța.
Drumuri cat mai frumoase cu noua masina!
Android auto trebuie instalat si pe telefon, daca nu e preinstalat - depinde si de telefon. Se gaseste in android market. Dupa instalarea aplicatiei, se conecteaza cu cablul (unele merg si wireless, dar cred ca si la Subaru e doar prin cablu).
Asadar - instalare android auto si apoi conectare cu cablul de date al telefonului.
Succes!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on June 07, 2021, 16:48:08 PM
Am omis partea cu Android Auto - eu folosesc din ala cu mar ...
In principiu, din cate spune colegul @dan_b, procedura este similara - cu exceptia faptului ca la Apple, Car Play-ul este preinstalat si nu mai trebuie sa-l descarci din magazinul de aplicatii.
Nu mai stiu pe unde, dar parca am citit a ar trebui sa bifezi optiunea ”Hey Google” (sau ceva de genul asta).
Nu stiu daca Android Auto merge si wireless / bluetooth - Apple Car Play functioneaza doar conectat prin cablu (si muai sa fie cablu original Apple).
Ce am mai observat (si nu prea scrie pe nicaieri):
- inainte sa conectezi cablul, telefonul trebuie sa fie deblocat;
- nu conecta telefonul la cablu inainte sa pornesti motorul ! Cel putin la mine, de cele mai multe ori nu-l ”vede” daca-i deja conectat la pornirea motorului.
Tot din experienta, conectare fara probleme este daca, dupa ce pornesti motorul, astepti cateva secunde ca masina sa-si termine verificarile sistemului (iti apare pe ecranul de sus succesiunea in care face verificarile - dureaza 2-3 secunde) si abia apoi conectezi telefonul.
Repet, astea-s valabile la Apple Car Play, dar sunt sanse mari sa functioneze in mod similar si pentru AA.
Eu folosesc mult Car Play-ul la drum lung - pentru Waze si Spotify.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 07, 2021, 18:14:30 PM
Mulțumesc pentru sfaturi. În principiu aș folosi Android Auto pentru navigație - merg des cu Google Maps.

Am conectat telefonul prin cablu, și-a instalat apoi aplicația AA, a făcut și ceva updates la Google Maps și încă o aplicație, mi-a cerut aprobări peste aprobări - dacă-s de acord ca mașina să acceseze poze, contacte - am dat yes ca primarul la toate.

Doar că am ajuns în punctul acela de OK Google unde n-am priceput neapărat ce trebuie să fac și s-a rupt filmul. Am zis Ok Google, am apăsat pe ce butoane era nevoie, dar nu s-a întâmplat nimic. Iconița de AA de pe ecranul mașinii rămâne inactivă. Voi mai încerca și mai pe seară să-i dau de cap.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on June 07, 2021, 18:42:47 PM
Poate sa functioneze la a doua incercare, dupa ce isi face instalarea completa si telefonul.
Si de vazut ce zice Marr, daca nu o fi necesara cuplarea cablului doar dupa ce este motorul pornit.
Desi la alte marci nu face mofturile astea :)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on June 07, 2021, 19:30:24 PM
Felicitări pentru achiziție! Sa o conduci cu plăcere!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Alin on June 08, 2021, 18:48:29 PM
La mine la Xv: motor pornit, conectat cablu, deblocat telefon. Atunci se activeaza și icoana de pe hu. Atenție la cablu, sa fie de calitate.
O să-ți ceară permisiuni pentru accesare mesajelor și a agendei. De la android 9 sau 10 AA e preinstalat, nu mai e nevoie de download/install din store.
Și să nu uit: felicitări pentru achiziție
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 08, 2021, 21:56:56 PM
Mulțumesc tuturor! Am rezolvat între timp, merge foarte bine totul și pe telefonul meu și pe al soției.

Acum abia aștept să am ceva timp de drumuri mai lungi și variate!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 21, 2021, 18:52:15 PM
Între timp am ajuns la 1200km parcurși în mai puțin de o lună. Am făcut și RAR-ul și acum Rocky are CIV. Și au apărut și primele forestiere. Nimic foarte complicat, dar suficient cât să-mi fac o impresie.

Am urcat de exemplu din Vlăhița la Cabana Mădăraș în Harghita, un drum forestier de aproape 15km, în stare așa și-așa după ploile recente. Am fluierat de-a dreptul. Am putut merge repede (porțiuni chiar și cu 40 la oră), Rocky a trecut lejer peste pietre sau șleauri unde cu Yeti-ul anterior m-aș fi gândit de două ori cum e mai bine să abordez problema, și tot așa. Am noroit-o bine de tot și am observat un amănunt - că se strânge cumva noroi pe interiorul fețelor de ușă, în partea de jos, acolo unde ușile îmbracă pragul. E firesc asta, vi s-a întâmplat?

La coborâre am mers pe asfalt spre stațiunea Izvoare și am observat că drumuri foarte înclinate și foarte virajate de munte e mai bine să fie parcurse în manual. Altfel cutia CVT nu prea te lasă la frâne de motor și cum masa mașinii e mare prinzi repede viteză și omori rău frânele.

Am mers și pe TransBucegi și tot așa, din Șaua Dichiu la Cuibul Dorului am preferat să cobor manual.

Revenind la tura recentă în Harghita, la un drum dus-întors de 400 și ceva de kilometri, Sinaia-Mădăraș, cu de toate (și DN-uri, și drumuri județene rupte la propriu, și forestier, și sectoare virajate) consumul mediu a fost 6,6l. Eu sunt foarte mulțumit.

Azi pe 75 km dus-întors până la Târgoviște am avut 6,2. N-am ce să-mi doresc mai mult.

Sunt însă tot mai cucerit de liniștea pe care o degajă mașina asta. Orice drum cu Foresterul e-boxer zici că e antidepresiv, plus că am senzația bizară că mă dau jos de la volan mai odihnit decât m-am urcat. De spațiu nu mai vorbesc, e o garsonieră pe roți!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: radurus on June 21, 2021, 22:09:11 PM
Dichiu, Cuibul Dorului, Sinaia nume in memoria mea.
1997, army, drum facut de cateva ori pe jos. (urcare de 3 sau 4 ori cred si coborare o data)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Theophilus+Julsey on June 22, 2021, 08:47:06 AM
Felicitări pentru achiziție…pădurarului ii sta bine in verde. Sa aveți parte de multe aventuri impreuna!
Îmi place și site-ul tău, cred ca foresterul o sa adauge la calitatea aventurilor :laugh:
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 22, 2021, 17:16:23 PM
Mulțumesc pentru aprecieri. Într-adevăr, și eu zic că verdele e culoarea cea mai potrivită pentru un Forester.

De altfel, am văzut că la faceliftul recent anunțat au anunțat încă două nuanțe de verde. De unde deduc că-i o culoare căutată. :)

Oricum, a fost amuzant un pic că soția ar fi vrut Crimson Red, eu tindeam spre Horizon Blue sau Bronze, iar cel mic ne-a zis că vrea musai să fie verde. Drept pentru care, se vede cine dictează la noi în casă. :))
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Theophilus+Julsey on June 23, 2021, 15:40:34 PM
N-am ce zice…băiatul are gusturi O0 nu ca celelalte culori enunțate nu ar fi frumoase, mai ales bronze!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 27, 2021, 22:10:59 PM
Iată că am făcut și primul drum la București, de 120 km, pentru înmatriculare, am programare la DRPCIV miercuri. Pe traseul Fieni - Târgoviște - București am reușit să obțin 4,8 consum mediu, cu AC pornit cam jumătate din drum. Nu-mi vine încă a crede cât de economică poate fi mașina în modul Intelligent, conducând regulamentar și atât (60 constant în localități, pe tempomat, și 90-100 în afară, în funcție de trafic).

Experiența la volan e tare plăcută, cum spuneam și anterior, degajă liniște prin toți porii Rocky. O singură mică ciudățenie am remarcat, nu știu dacă e o problemă comună sau o hibă a mașinii mele. În mers, ascultând radio, în funcție și de starea drumului semnalul redat are un soi de „bâlbâire”. Mi-e greu să explic. Dar e ca și cum crainicii de la radio sau cântăreții care interpretează o melodie se poticnesc vocal. Nu se-ntâmplă foarte des, și nu-mi dau încă seama dacă are de-a face cu denivelările din asfalt, dar e clar o situație care mă intrigă nițel. La redare de pe cd sau stick nu am sesizat ceva similar.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Theophilus+Julsey on June 27, 2021, 22:16:13 PM
[…] am reușit să obțin 4,8 consum mediu, cu AC pornit cam jumătate din drum. […]
…..Eu cred ca e stricată!!! Dacă așa mult ajuta partea de hibrid, mi se pare ca merita din plin!
La chestia cu radio, nu știu exact cum e la tine, dar la SG, antena e pe geam, unii zic ca semnalul nu e chiar cel mai bun, poate de la asta vine, dar am impresia ca la astea mai noi e pe plafon in spate, poate exista antene mai bune.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on June 28, 2021, 08:45:44 AM
Si eu as zice ca are un defect stricat !
Nu se poate ca Rocky sa consume 4,8 l/100 km ... cand eu nu cobor sub 7 % orice as face !

Legat de radio - nu am experimentat probleme de genul celei descrise, dar mi se mai intampla sa ”piarda” postul de radio si sa o ia pe Vocea Evagheliei (sau similar). Dar nu la toate posturile de radio si nu tot timpul.
Sau, mai stii, o fi vreun semn ...
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on June 28, 2021, 09:05:23 AM
Cu siguranta este vorba despre receptia radio, daca semnalul este mai slab pe anumite zone, apar intreruperi. Mai ales printre dealuri etc.
Iar consumul este dat si de faptul ca ruta respectiva este la vale :) Pe drumul de intoarcere probabil va arata mai mult. Si eu aveam consumuri de 6-6.2 pe ruta respectiva, tot sensul spre Bucuresti, cu fostul SH. Asta cu pasageri si bagaje.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on June 28, 2021, 09:57:11 AM
Corect, drumul la vale este prietenos cu psihicul.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on June 28, 2021, 10:20:25 AM
Cum sa fac sa merg si eu doar la vale ?
Tips & tricks, please !
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on June 28, 2021, 10:33:19 AM
1- pleci de la SB către BV 2. cobori către B, 3. te întorci la SB.
Te uiţi la CB doar pe segmentul 2.   => Consum doar la Vale =>  :)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on June 28, 2021, 10:56:44 AM
Merci !
Asa, poate-mi  ”stric” si eu Foresterul !   ;D
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on June 28, 2021, 12:27:44 PM
E ok si la deal doar daca bate vantul - tare - din spate :)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: radurus on June 28, 2021, 14:16:01 PM
@Rene1984

Care sunt diferentele de dotari intre Basic al nostru si Active al germanilor?

Nu gasesc o lista sa compar.
La noi sunt 4 nivele echipare: basic, comfort, style, premium.

L. E.
Am gasit lista de la germani.
Observ ca Trend ar fi Basic.
Iar Active ar fi intre Basic si Comfort.
Nu am facut comparatie linie cu linie inca.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Forester on June 28, 2021, 14:40:26 PM
Cum sa fac sa merg si eu doar la vale ?
Tips & tricks, please !

Simplu! mergi doar la vale, precum cei din poza de mai jos, care doar coboara scarile!
Fii destept, fii precum Escher!  ;D ;D

(https://www.art-madrid.com/image/pGsFJorLRonHWRabn/0/escher-noticias1.jpg)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 28, 2021, 18:12:40 PM
Cum sa fac sa merg si eu doar la vale ?
Tips & tricks, please !

Păi uite, pui asta pe GPS: https://ro.wikipedia.org/wiki/Vale,_Sibiu  ;D

Miercuri mă-ntorc de la București spre munte, vă dau de știre și-atunci care-i consumul, chiar îs și eu curios și-apoi o medie va fi un indicator mult mai bun.

În privința radioului, cred că antena e o aripioară dintr-aceea de rechin.

Apropo de drumuri și felul în care influențează înclinația consumul, n-am priceput niciodată de ce de la București la Constanța am întotdeauna consum mai mare decât de la Constanța la București, deși în termeni reali merg de la o altitudine medie de 95-100m (București) la mare unde e spre zero.

Și-o altă întrebare, voi cum vă împăcați cu lane assistul? Mai ales pe drumuri de țară sau prin localități, sunt unele situații unde am de făcut evitări din scurt (mai îți sare un câine-n față, mai o căruță, mai o groapă sau o baltă mare) și e cam enervant ca tocmai când vrei să eviți un pericol real mașina să-ți tragă de volan și să te repună pe banda ta. De cele mai multe ori semnalizez, și-atunci mă lasă liniștit să fac manevra, dar sunt și situații când totul se petrece într-o fracțiune de secundă și nu mai apuc să dau și semnal.

@radurus - în privința diferențelor de echipări, știu că a mea e nivelul cel mai de jos. Nivelul următor de echipare (style sau cum s-o fi numind) avea în plus hayon electric, scaune față cu reglaj electric, camera video de pe oglinda din dreapta, geamuri spate fumurii, cameră pentru șofer cu recunoaștere facială și detector de atenție, asistent de fază lungă. Diferența de preț pentru toate acestea era de 3000 de euro. Sunau bine multe dintre ele (pentru noi singura după care chiar am suferit sunt geamurile fumurii), dar am fost la limita limitei cu creditul și încă 3000 chiar nu aveam de unde. A, să nu uit, ar fi avut și keyless, pornire din buton.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on June 28, 2021, 18:45:23 PM
Si spre mare e portiunea de dupa Cernavoda unde urci :) La intoarcere cobori :)
Si mai e si directia vantului. de multe ori bate dinspre est.
Lane assist - da, e super enervant si mai ales in situatiile descrise - am povestit si eu, dar si alti colegi :)
O fi bun prin tarile civilizate care au drumuri fara gropi si marcaje pe ambele parti ale drumului, la noi e haos.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 30, 2021, 16:09:29 PM
Am observat azi în drumul spre poliție (oficial, Rocky are numere de înmatriculare de 3 ore!) un fenomen interesant. De dimineață pe la 8, când afară erau 23-24 de grade, electricul a intrat mult, iar bateriile se încărcau repede. La întoarcere, pe la 13.30 calculatorul de bord indica 39 de grade. Electricul nu a intrat nici măcar o dată tot drumul spre casă, iar bateriile abia dacă se încărcau. Aveam impresia că era ca-n meșterul Manole, ce-ncărca decelerarea irosea canicula.

Am mai auzit impresii că temperaturile extreme (fie mari sau mici) influențează negativ bateriile, dar parcă tot m-a surprins diferența.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on June 30, 2021, 16:21:08 PM
Compresorul functiona ?
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 30, 2021, 18:42:40 PM
Prin compresor se înțelege climatizarea? Dacă da, da. Și la dus și la întors, probabil să fi diferit doar treapta ventilației cu puțin, nu și temperatura setată.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Sorin03 on June 30, 2021, 19:59:39 PM
Doamne Fereste! La noi, cei care avem boxer te de i , DPF-ul o ia razna tot vara ! 😅😅😅
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on June 30, 2021, 20:25:02 PM
Prin compresor se înțelege climatizarea? Dacă da, da. Și la dus și la întors, probabil să fi diferit doar treapta ventilației cu puțin, nu și temperatura setată.

Repeta testul de astazi fara compresor pornit (climatizare inchisa). Vezi cum se comporta.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on July 01, 2021, 08:37:52 AM
Din cate stiu, performantele bateriilor de pe masinile electrice sunt serios afectate de conditiile climatice. Daca nu ma insel - cel putin la masinile full electric - exista si un sistem de racire a bateriilor tomai pentru a le proteja.
Daca iei in considerare temperatura exterioara ridicata si capacitatea mica a bateriilor montate pe Subaru + functionarea la capacitate maxima a sistemului de climatizare (are nevoie de ceva ”suflu” sa raceasca o masina ce a stat in soare la 39 grade) ... ai rezolvat misterul !
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on July 01, 2021, 22:03:12 PM
Revin cum am promis și cu consumul la drumul întors, același traseu, București - Târgoviște - Moroieni, 120km. Dacă la dus am avut 4,8 (drum de coborâre), azi am avut 7,4. Asta ar însemna o medie de 6,1, ceea ce mie tot mi se pare foarte bine. A fost mai puțin cald ca zilele trecute, iar hibridul a intrat mult mai mult. Într-adevăr, cum spunea și marr, pare că eficiența bateriilor e influențată foarte puternic de temperatura exterioară.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on July 05, 2021, 14:33:09 PM
N-am apucat să facem mare lucru în acest weekend, dar tot ne-am mișcat un pic, cam 130km. ODO acum, în fix o lună de când am luat-o: 1610 km.

Mai întâi să vă dau de știre că ieri într-un orășel mic de munte din Dâmbovița am dat de-un Forester SK nou gri, avea numere roșii de DB. Deci mai e cel puțin încă un pădurar eboxer pe străzile județului.

În al doilea rând, am urcat ieri dup-amiază până la Piatra Arsă, pe platoul Bucegilor. Foarte fain merge și stă pe curbe, e o oază de liniște și siguranță mașina asta. La coborâre am mers exclusiv pe manual, în drive se ducea mâncând pământul. Am făcut o tură scurtă la pozat de rododendroni, a fost cam ultimul weekend cu ei înfloriți, după care Rocky a cerut o sesiune foto prin șaua Lăptici, așa că ne-am conformat.

(https://i.ibb.co/TmSgss2/rocky.jpg) (https://ibb.co/TmSgss2)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on July 05, 2021, 17:30:05 PM
Peisaj potrivit cu masina :)
Referitor la coborarea cu automata, nu intervine frana de motor daca franezi mai lung si apoi ridici piciorul de pe frana, la coborare?
La Isuzu apare frana de motor la coborarile lungi daca procedezi asa, adica franezi mai lung, apoi lasi frana si intervine frana de motor. Poate are si cvt-ul o functie de genul.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on July 19, 2021, 10:41:45 AM
Fac un scurt update, că tot am trecut în acest weekend de 2000km, de fapt am ajuns la 2230. Am mers cam 450 km, pe un traseu foarte variat, cu serpentine, DN, DJ, forestiere, autostradă, de toate. Moroieni (Db) – Sinaia – Cota 1400 – Urziceni – Pogoanele (Bz) – și retur prin Ploiești și Târgoviște. 4 oameni, portbagaj plin, constant peste 35-36 de grade afară, AC pe treapta 5 din 7 tot drumul, am avut un consum mediu de 7,4l/100km.

Începem să ne-nțelegem tot mai bine, e o plăcere să conduci mașina asta. Confort și liniște din plin, iar pe drumuri se așterne de zici că e lipită. Singurele lucruri care mă sâcâie un pic sunt puzderia de bipăituri ori de câte ori pare că vine cineva din spate sau din față și mașina crede că ar fi un pericol. Sau faptul că se activează și dezactivează constant lane-assist-ul. Uneori înțeleg de ce (marcajul de pe șosea dispare, la gropi sau plombări), dar alteori nu mi-e clar care-i algoritmul. Și autonomia dată de rezervorul de numai 48 de litri nu e grozavă, așa că stau cu un pic de stres și trebuie să alimentez mai des.

De asemenea, îmi place mult sunetul boxerului la kickdown (și eventual pe modul Sport). Acul sare instant la 6000rpm și toată herghelia trage și rage frumos.

Una peste alta a fost un soi de repetiție generală (de succes) pentru concediul din august când probabil că vom face alți 2-3 mii de kilometri spre munți și mări. Drumuri plăcute tuturor!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on August 13, 2021, 10:32:28 AM
S-a încheiat și primul concediu la munte - 7 zile petrecute în Corund, Harghita, și prin împrejurimi. Am parcurs aproape 1000 de kilometri într-o săptămână, dintre care cam o sută pe offroad ușor. Toate bune și frumoase, super încăpătoare mașina, merge foarte plăcut. Consumul mixt a fost de 7,9l/100km. Am alimentat de două ori la Sovata, mai mult pentru liniștea mea mentală.

Singurul meu semn de întrebare/îngrijorare ține de scaunul șoferului care a început să scârțâie. Pe drumuri de munte virajate, sau la treceri peste hopuri (ori în București la borduri, șine de tramvai) - se aude un scârțâit pregnant și sâcâitor de undeva din spatele scaunului. La 124 de kg câte am, știu că sunt un șofer „cu greutate” - dar oare chiar am stricat scaunul în numai 2 luni? Ar trebui să fac o vizită pe la SMT sau nu e nimic îngrijorător?
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on August 13, 2021, 11:25:51 AM
Era mai simplu daca, la intoarcerea din concediu, faci o oprire la Auto Kino - ca doar prin fata lor ai trecut !

M-as mira totusi sa fi stricat tu scaunul atat de repede. Ori a avut o problema din fabrica (si-i caz de garantie), ori e ceva vazut / desfacut pe acolo.
Si eu auzeam la un moment dat zgomote ciudate in XV pana mi-am dat seama ca era pulverizatorul cu dezinfectant ce se balanganea in buzunarul portierei.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on August 13, 2021, 11:53:52 AM
Da, era ideal să fi trecut pe la AK, numai că ne-am întors sâmbăta la amiază, nu mai era nimeni pe acolo. Și am zis că n-o fi nimic grav, poate doar mi se pare. Doar că după alte 200km pare că se aude mai rău acel scârțâit.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on August 31, 2021, 13:30:27 PM
Of, gata și concediul, am ajuns în mai puțin de 3 luni la 5600km parcurși, doar în țară.

Până apuc să revin cu impresii pe larg, las aici doar o cifră, care pe mine m-a impresionat. Ieri am plecat din Slătioara (SV) pe un forestier de 10km până în Câmpulung Moldovenesc. De aici am făcut TransRarăul, apoi pe valea Bistriței la Vatra Dornei, apoi am trecut prin Tihuța în Bistrița și de aici spre Sinaia, via Tg Mureș, Sighișoara, Brașov. 492km în total, cu multe viraje, forestiere, și exclusiv DN-uri, consum 6,1l/100km. La un moment dat am făcut plinul după Bistrița și pe computerul de bord apărea un range de 1040km :))) La un rezervor de 48 de litri mi s-a părut uimitor.

Cum spuneam, cu impresii (și bune, dar și mai puțin bune) revin în câteva zile, după ce apucăm să ne tragem sufletul și să mai decantăm impresii. Drumuri bune tuturor.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Foreste on August 31, 2021, 14:59:15 PM
Poze cu agregatu' în mijlocu' naturii, sau nu (se) egzistă!...  ???
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: oshoyama on September 11, 2021, 16:43:37 PM
Of, gata și concediul, am ajuns în mai puțin de 3 luni la 5600km parcurși, doar în țară.

Până apuc să revin cu impresii pe larg, las aici doar o cifră, care pe mine m-a impresionat. Ieri am plecat din Slătioara (SV) pe un forestier de 10km până în Câmpulung Moldovenesc. De aici am făcut TransRarăul, apoi pe valea Bistriței la Vatra Dornei, apoi am trecut prin Tihuța în Bistrița și de aici spre Sinaia, via Tg Mureș, Sighișoara, Brașov. 492km în total, cu multe viraje, forestiere, și exclusiv DN-uri, consum 6,1l/100km. La un moment dat am făcut plinul după Bistrița și pe computerul de bord apărea un range de 1040km :))) La un rezervor de 48 de litri mi s-a părut uimitor.



Cum spuneam, cu impresii (și bune, dar și mai puțin bune) revin în câteva zile, după ce apucăm să ne tragem sufletul și să mai decantăm impresii. Drumuri bune tuturor.


asteptam cu nerabdare impresiile pe larg!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 14, 2021, 17:59:31 PM
S-a gătat și vacanța și vara, revin aici cu ceva impresii pe larg.

Întâi de toate ODO – am ajuns la 5800km, în fix 3 luni, e foooarte mult pentru mine, care de regulă mergeam cam 8000km pe an. Cred că asta spune multe și despre cât de mult îmi place să conduc mașina asta.

Pe unde ne-am plimbat? Trei săptămâni la mare (părinții mei sunt din Constanța), o săptămână de concediu în Harghita, în zona Praid/Sovata (aici am făcut multe ture și destul offroad soft), câteva zile în Bucovina și prin Rarău (și aici am făcut un pic de offroad), plus ceva București, Brașov, Târgoviște, etc.

Observații legate de consum: e optim la drum întins, mers constant și viteze nu prea mari. Sinaia București fac cu 5% în coborâre și 6,5% în sens invers, de urcare. De la Sinaia în Bucovina și înapoi, cu multe trecători prin Orientali, multe forestiere, am parcurs cam 1000km cu o medie pe CB de 6%. Verificat la pompă e 5,9. În cele trei săptămâni de Constanța am mers zilnic cam 25-30km, exclusiv printr-un oraș așa și-așa, nici tocmai liber, dar nici ca Bucureștiul la o oră de vârf. Media celor trei săptămâni a fost 13,4%. În București ajută hibridul câtă vreme e bateria încărcată. După ce se descarcă, iar tu continui să te târâi cu o medie de sub 10 km/h, consumul sare spre 17. Prin cartier și străduțe mai puțin aglomerate stă între 9 și 11. Pe autostradă la peste 120km/h apar consumuri cu două cifre. Până atunci însă e foarte ok. Pentru mine consumul mașinii e foarte bun, vin de pe o Skoda Yeti 1.8 TSI care consuma cam cu un litru mai mult în condiții similare de trafic, fiind însă o mașină mult mai mică, mai joasă și mai puțin potentă în offroad. Și cum merg în general aproape exclusiv interurban, consumurile sunt optime pentru mine.

Ca să nu plictisesc lumea prea tare, câteva plusuri și minusuri din ce am mai sesizat peste vară.

Plusuri:

Surpriza majoră pentru mine au fost farurile. Pur și simplu wow. Nu doar că-s adaptive, bat departe, vezi ca ziua, e o plăcere mașina asta. Am făcut un exercițiu pe un drum drept, uitându-mă până la ce bornă sau semnalizator văd și apoi verificând kilometrajul în bord. Concluzia e că faza lungă bate la mai bine de 400 de metri, 450 poate, iar cea scurtă la 300. Poate n-am eu experiență mare cu noile tehnologii led, dar mi se par farurile pur și simplu uluitoare.

Direcția și ușurința manevrelor. Mă temeam că va fi complicat de parcat lateral datorită gabaritului, că mă voi strecura cu greu prin spații înguste – nici pomeneală. Conduci mașina asta cu degetul mic de la o mână stângă amorțită.

CVT-ul. Am început să-nvăț cutia și-mi place mult. Înțeleg de ce nu pare dinamică, dar pentru stilul meu de condus pică mănușă.

Spațiul. Am reușit în mai multe rânduri performanța de a da jos ruloul din spate și de a umple tot portbagajul ochi, până sus, astfel încât să fiu nevoit să conduc doar cu oglinzile laterale. Am mai pus multe și-n habitaclu. Dar alteori băgam tot acest calabalâc în două mașini, acum a încăput cu atenție totul doar în Rocky. Foarte fain. Plus că toți pasagerii care s-au perindat prin spate au zis că e loc de președinte la picioare și foarte bun la cap și lateral.

Minusuri

Calitatea unor asamblări/finisaje cam lasă de dorit. Diverse îmbinări pe la plastice, materiale în console, pe sub volan, pe la pasajele roților, dau așa o senzație de lucru ieftin și care nu-s sigur că va rezista chiar multe zeci de ani. Sper încă să fie doar o impresie și japonezii să fi făcut totuși o mașină suficient de robustă.

Scârțâitul scaunului meu. Inițial nu-mi dădeam seama de unde se aude – de altfel am și pomenit de această problemă aici pe forum. Între timp am aflat că sunetul vine de la suportul în care intră centura de siguranță. La viraje, treceri peste denivelări sau manevre de evitare bruște se atinge cumva de scaun și scoate un scârțâit enervant. Sper să fie vorba de vreun șurub slăbit sau ceva și nimic mai mult. Probabil voi da pe la Autokino sau SMT în toamna aceasta pentru o verificare.

Spațiile de depozitare de pe uși. Știu, multora li se pare suficient de generoase, eu însă eram obișnuit să pun lejer o sticlă de 1.5 gen Borsec, iar acum trebuie să caut doar sticle de 1l ca să încapă. Știu că-s mofturi, dar în lipsă de altceva mai serios mă leg și eu de nimicuri.

Etajarea cutiei pe modul manual. Pe drumuri de munte serioase gen Transbucegi, Transrarău, Transalpina, mi se pare aproape sinucigaș să las mașina în D la coborâre. Pur și simplu se duce la vale rău, e nevoie de frână de motor, și-atunci o trec în M. Problema mea însă e că treapta I e etajată foarte scurt, iar cea de-a doua e la mare distanță ca raport de prima. Așadar am de ales între a merge ca melcul într-a întâia și a culege apostrofările celor din spatele meu. Sau de a merge cu a doua, caz în care frâna de motor e minimală și mașina se duce la vale aproape la fel de iute ca-n Drive.

Ar mai fi o mențiune specială – felul cum stă mașina pe curbe, drumuri virajate și la viteze ceva mai mari. Cred că a făcut carieră videoclipul celor de la Atelierul de Detailing în care șoferul se învârtea ca un nebun, bucuros, într-un giratoriu cu 60 la oră. Confirm că într-adevăr mașina stă foarte bine pe viraje. Am făcut pasul Păduchiosul de nu știu câte ori, Pasul Bucin, Pasul Tihuța, Pasul Prihodiște, Pasul Țengheler și multe altele și e o plăcere să mergi mai tare în viraje.

Cam astea ar fi concluziile pentru moment. Probabil că-n scurtă vreme va urma o altă decizie grea – alegerea unui set de anvelope de iarnă. Aveți idee dacă e musai să fac operațiunea la AK sau SMT? Nu de alta, dar aș vrea să iau set cu tot cu jante de aliaj și bănuiesc că ar trebui să cumpăr și senzori? Parcă era câte unul pe fiecare roată. Orice sfaturi aici sunt binevenite. Drumuri bune și plăcute tuturor. Cu poze revin spre sfârșitul săptămânii, după ce apuc să le descarc din camera foto (cu telefonul nu prea pozez).
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 15, 2021, 06:33:57 AM
Nu trebuie sa schimbi rotile la reprezentanta !
Trebuie doar sa vezi / sa intrebi ce tip de senzori de presiune îți trebuie (dacă-s de mai multe feluri). La modelul asta de Forester nu mai trebuie mers in reprezentanta pentru “împerecherea” senzorilor cu computerul mașinii.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on September 15, 2021, 08:04:09 AM
Marr, cred ca tot trebuie o împerechere inițială.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 15, 2021, 10:40:27 AM
Nu am studiat amanuntit problema, dar parca am citit pe undeva ca ”masina stie” sa recunoasca si sa ”citeasca” senzorii de presiune dupa un nr. de km parcursi cu noile roti.

PS: Am gasit asta in manualul Forestrului e-boxer ( https://subarucore.s3.eu-west-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2020/06/03194358/Forester-e-BOXER-2019-Owners-manual.pdf ) - pagina 469:

To register newly fitted TPMS valves on the replacement wheels (when switching to snow tires, for example), drive for several minutes at a speed of 40 km/h (25 mph) or higher.
Nu scrie cum ca ar trebui ”imperecheati” in prealabil. Dar si asa merg maine la AK pentru revizie si intreb.

PPS: Tot in manual am vazut ca producatorul TPMS  de pe Subaru este SCHRADER ELECTRONICS.
Si pe site-ul lor am gasit variantele de senzori potrivite pentru Forester:
https://catalogue.schradertpms.com/en-US/2020/subaru/forester.html
Codul OEM este: 28103FL000/FL00A

Am gasit pe autodoc senzorii respectivi: https://www.autodoc24.ro/piese-de-schimb/oem/28103fl000fl00a

Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 15, 2021, 12:36:52 PM
Mulțumesc mult pentru sfaturi și informații!

Aveți și ceva sugestii de anvelope? Experiențe bune sau mai puțin bune cu anumite modele de iarnă?

Eu mă gândeam la ceva de genul:
https://www.anvelope.ro/anvelope-iarna-bridgestone-blizzak-lm005-215-65-r17-103-h-xl.htm
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Musiu on September 15, 2021, 13:51:51 PM
Blizzak am avut eu pe Forester si pe WRX si urmeaza sa le iau si pentru XT, tot la recomandarea colegilor de forum. Mi-au placut tare mult si nu am avut nici un fel de probleme.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 15, 2021, 15:02:56 PM
Tot cu Blizzak LM005 am ”incaltat” si eu Forester-ul.
Atat cat am circulat cu ele iarna trecuta (si, ma rog, cat a fost iarna de-a binelea) mi s-au parut super ok.

PS: Eu am optat pentru varianta Run on Flat. Am ales asa (desi sunt ceva mai scumpe si, zice-se ca-s mai grele si mai rigide - eu nu am sesizat) din urmatorul rationament:
- sunt anvelope de iarna, deci, de regula, cand circuli cu ele e frig, zloata/zapada si ziua scurta (prin urmare, sanse mari sa ai ”bucurii” pe intuneric).
Si decat sa mai chinui sa rezolv o pana pe marginea drumului, in frig, cu sanse mari sa fie zapada pe jos, sa ma stropeasca cu zloata de pe drum ceilalti soferi, bonus sa mai fie si intuneric - mai bine vad avertizarea din bord si merg catinel, la caldurica, pana la prima vulcanizare. Si nu in ultimul rand, sa nu uitam ca NU am roata de rezerva, deci exista si posibilitatea sa fac o pana pe care sa n-o rezolve spray-ul ...
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 15, 2021, 16:06:13 PM
Da, și eu am luat în calcul opțiunea runflat, dar nu am văzut pe nicăieri pe dimensiunile 225 65 r17.

Culmea e că în iunie, când am cumpărat mașina, existau pneuri de iarnă runflat pe dimensiunile astea de la trei producători, Bridgestone și parcă Michelin și Pirelli. Acum nu e nimic, pe nicăieri.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 15, 2021, 16:53:12 PM
Dimensiunile sunt: 225/60 R17 (nu 65).
Am gasit eu pentru tine, la SIGEMO, de unde am luat si eu anvelopele anul trecut.
,13-inaltime[60],14-diametru-janta[17],17-profil[iarna]]https://www.sigemo.ro/anvelope/anvelope-turisme/Anvelopa-iarna-225-60-17-Bridgestone-LM005-Driveguard-XL-RunOnFlat-103V?mfp=12-latime[225],13-inaltime[60],14-diametru-janta[17],17-profil[iarna] (https://www.sigemo.ro/anvelope/anvelope-turisme/Anvelopa-iarna-225-60-17-Bridgestone-LM005-Driveguard-XL-RunOnFlat-103V?mfp=12-latime[225)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on September 15, 2021, 21:39:48 PM
Eu sunt incantat de nokian wr A4. Le am pe forester și o sa le pun și pe xv .

Legat de sincronizare, cred ca se referă la montajul între sezoane, ca nu trebuie re-împerecheati, dar nu la senzorii noi instalați. E posibil sa greșesc.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: MihaiFlorescu on September 15, 2021, 22:34:51 PM
Nokian își pierde din proprietăți după 2-3 ierni, cel puțin în cazul WR D4. Nu mai au așa buna aderenta pe uscat și ud. Îmi intră esp-ul în permanență și chiar ABS-ul uneori.

Am avut bf Goodrich și urmează a 5-a iarna cu ele. In afara de o mica uzura estetică pe laterale s-au comportat in fiecare iarna incredibil de bine pe zăpadă și gheață la capitolul frânare, fara ca măcar să intre ABS-ul. Am zis că doar din astea o sa mai pun.

Bridgestone este varianta premium care se comporta foarte bine. Dacă nu deranjează diferența de bani, mergi pe varianta Bridgestone.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Sorin03 on September 16, 2021, 01:42:58 AM
Legat de sincronizare, cred ca se referă la montajul între sezoane, ca nu trebuie re-împerecheati, dar nu la senzorii noi instalați. E posibil sa greșesc.

Daca se foloseste 2 seturi de jante , cu senzori diferiti atunci trebuie imperecheati la fiecare schimb . La orice service de roti mai de "duamnele ajuta" se poate face asta. Se citeste seria senzorilor cu o " scula" si apoi se leaga la OBD si se transmite seria noilor senzori catre computer. Fara aceasta operatiune stai mult si bine cu becul in bord :)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on September 16, 2021, 09:28:05 AM
Daca se foloseste 2 seturi de jante , cu senzori diferiti atunci trebuie imperecheati la fiecare schimb . La orice service de roti mai de "duamnele ajuta" se poate face asta. Se citeste seria senzorilor cu o " scula" si apoi se leaga la OBD si se transmite seria noilor senzori catre computer. Fara aceasta operatiune stai mult si bine cu becul in bord :)
Asta zicea marr mai sus. La modelele mai noi nu mai este necesară re-împerecherea  când se folosesc doua seturi de jante.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 16, 2021, 12:44:14 PM
În altă ordine de idei, mulțumesc marr pentru atenționare, este 60 nu 65. De aceea nici nu găseam opțiuni runflat pe acea combinație :)).

Că tot veni vorba de run flat - de când le ai ai avut vreun soi de probleme? Tudor de la Cluj, Twin Motors, când am luat mașina mi-a spus că nu-mi recomandă neapărat, fiindcă fiind au o rigiditate sporită ceea ce poate solicita suplimentar suspensia și articulațiile mașinii, iar în timp poate conduce la o uzură prematură. Cam același lucru mi-a spus și un consilier de la anvelope.ro cu care am vorbit (și care ar fi avut tot interesul să vândă cauciucuri mai scumpe, mă gândesc, nu văd de ce ar fi dorit să mă răzgândească de la o opțiune mai costisitoare.)

Așa că momentan stau în cumpănă între ce spunea marr - confortul de a ști că pe iarnă, gheață, zloată nu trebuie să faci o pană (presupunând că m-aș și descurca să o fac, înclin să cred că nu :))) ) vs. posibilitatea de a uza prematur una-alta la mecanica mașinii. Grea decizie.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on September 16, 2021, 13:28:15 PM
Consilierii ar fi bine sa se rezume la domeniul in care sunt pregatiti, adica la vanzari. Ei repeta ce au auzit la vulcanizatori si pe diverse siteuri de pe internet.

Pentru cei avizati, anvelopele run-flat (alese bine) sunt o solutie foarte buna.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 16, 2021, 15:35:46 PM
Asta zicea marr mai sus. La modelele mai noi nu mai este necesară re-împerecherea  când se folosesc doua seturi de jante.

Zicea ... partial corect !
Azi mam fost la AK pentru revizia XV-ului si l-am intrebat pe Calin cum e cu senzorii vietii (ma batea serios gansul sa iau un set de jante pentru rotile de iarna).
Pe scurt:
1. La modele (foarte) noi NU mai este necesare re-imperecherea senzorilor cucomputerul masinii daca ai doua seturi de jante.
DAR, trebuie facuta aceasta operatiune la primul montaj al noului set de senzori.
Modelele foarte noi sunt, in sfarsit, mai destepte si pot tine minte 8 senzori.
2. La modelele nu foarte noi, calculatorul este un 286 si n-are tinere de minte - trebuie re-imperecheate la fiecare schimbare.
Partea proasta e ca nici Forester-ul e-Boxer nici XV-ul meu NU intra la modele FOARTE noi. Aici se incadreaza doar noul Outback.

@Rene - nu am avut ce problema sa am dupa doar o iarna cu Run Flat-urile.
DAR, chiar daca prin absurd ar exista posibilitatea de aparitie a unor uzuri premature ... mai degraba mi-as asuma aceste posibile inconveniente, daca asta ar inseman evitarea unei situatii de genul unei pene noaptea, pe viscol, in mijlocul campului sau in creierii muntilor.

PS: Daca decizi sa iei si jante pentru rotile de iarna, atentie mare la ET ! Daca nu gasesti exact cu ET-ul celor OEM (daca retin corect, la jantele de 17” de pe Foresterul e-boxer este ET48), sa fie cat mai apropiat de acesta.
Spun asta din experienta avuta cu primul meu Forester la care, in cazul rotilor de iarna am neglijat acest aspect si rotile ieseu cu putin in afara liniei caroseriei. Asta se traducea prin faptul ca iarna, o buna parte din zloata de pe drum era proiectata pe oglinzile retorvizoare !
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 16, 2021, 16:26:06 PM
Mulțumesc mult de vești.

Clar - nici mașina mea nu va intra la foarte noi - e produsă anul trecut, chiar dacă eu am luat-o anul acesta în iunie. Deci clar ar fi nevoie de o reîmperechere constantă. În acest caz, mă gândesc să rămâne doar cu jantele acestea și senzorii originali, cel puțin iarna asta, și să cumpăr acum doar anvelopele de iarnă.

Dacă fac astfel, la ce ar trebui să-i fac atenți pe cei de la vulcanizarea/service-ul unde voi schimba roțile? Unde anume sunt senzorii? Mă gândesc să nu-i atingă din greșeală. După ce pe mașină ajung gumele de iarnă, senzorii vor indica automat presiunea corectă din pneuri, fără să fac eu nimic, nu?

Apropo de presiune - deși nu am umblat absolut deloc la roți de când am luat mașina, am sesizat diferențe destul de mari. În toiul verii îmi arăta 265 pe fiecare roată. Acum că temperaturile-s mai blânde, apare 235 pe fiecare. E presiunea în sine influențată de factori meteo sau acuratețea senzorilor e cea afectată?

Și încă o întrebare - scuze dacă vă plictisesc - la anvelopele de iarnă ar trebui să las o presiune similară (235) sau puțin mai jos?
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on September 16, 2021, 16:31:23 PM
Daca aia inseamna 2.65 presiune, e foarte mult, cred.
Scrie pe stalpul usii soferului ce presiune trebuie sa aiba rotile. Si ar fi bine sa o respecti intocmai.
Si mai ales vara sa nu depasesti acea presiune pt ca de la caldura poate creste presiunea si apare riscul de buba.
Iarna iarasi e indicat, daca sunt conditii extreme - polei spre exemplu, sa lasi presiunea usor mai jos si atunci creste aderenta.
Cred ca aia era presiunea cu care au fost umflate rotile la transportul pe trailer, asa vin masinile din fabrica. Teoretic trebuie sa fie la acest Forester undeva la 2.1 maxim 2.3 presiunea, dar scrie exact.

Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 16, 2021, 17:29:54 PM
Presiunea corecta, in functie de incarcarea masinii si de dimensiunile anvelopelor sunt trecute pe un sticker lipit pe stalpul de la usa soferului. Eu, la Forester, cum circulam cu masina putin incarcata (2-3 persoane si nu foste mule bagaje), am 2.3 pe fata si 2.2 pe spate.
Daca retin corect, la masina incarcata la ”capacitate nominala” (4-5 persoane si bagajele aferente), ar fi 2.3 si pe spate. Mai mult daca tractezi.
La vulcanizare, daca nu-s complet idioti, nu au cum sa strice senzorii - sunt practic atasati de valva.
Daca nu schimbi senzrii, dupa schimbarea anvelopelor nu trebuie sa faci nimic - ei vor ”citi” presiunea din anvelope dupa ce faci cateva sute de metri si ajungi la o viteza de 40 km/h.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Alin on September 16, 2021, 17:47:15 PM
XV e-boxer fabricatie 2020. Am cumparat senzori tpms de la Autokino pentru setul de roti de iarna, montati la Autosoft. Nimeni nu a stat sa-i sincronizeze, dupa cativa kilometri parcursi s-au sincronizat singuri.
In aceasta primavara am montat din nou rotile cu cauciucuri de vara, rotile au fost rotite conform manualului. Nu a stat nimeni sa-i sincronizeze, am facut schimbul la o vulcanizare de cartier din Piatra Neamt. Din nou dupa cativa kilometri in care nu era nimic afisat in dreptul presiunii, mi-a aparut presiunea din fiecare roata.....si da presiunea e corecta pentru ca am luat un cui si presiunea scazuta afisata de afisaj corespondea cu roata cu pana.
Asta e experienta proprie, nu din auzite sau spusa de diversi consilieri de vanzari.
Recomand Bridgestone LM005, le am, se comporta foarte bine.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 23, 2021, 18:25:20 PM
Știu că pun o întrebare prostească - dar efectiv nu am reținut de la Tudor, în frenezia momentului când am ridicat mașina... La ce interval se fac revizii la acest model (ca timp și km)?
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 23, 2021, 21:32:32 PM
Cartea spune: un an sau 15.000 km - care dintre ele intervine prima.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on September 23, 2021, 22:20:25 PM
1. Varianta Mihai Florescu - 5.000km
2. Varianta intermediara, atunci cand depasesti varianta 1. - 7.500km
3. Varianta usor de memorata dar neprietenoasa cu motorul - 10.000km
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 24, 2021, 10:10:13 AM
Da, așa îmi amintesc și eu acum de la Tudor și Paul, că au menționat un an sau 15k de km. Momentan după 3 luni și jumătate am ajuns la 6000.

@ Boxer - de ce ar fi recomandabile intervale atât de scurte între revizii? Nu (prea) am auzit de alte branduri sau modele unde să se recomande inspecții periodice la cel mult 10 000 de km parcurși, dar cum sunt nou în lumea Subaru și aș vrea ca Rocky să ducă o viață lungă și tihnită cu mine, n-aș zice nu la revizii la frecvente dacă-s într-adevăr necesare.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: MihaiFlorescu on September 24, 2021, 12:42:58 PM
Eu cred că la modelele noi ești ok cu un interval de 8-10.000km.

Intervalele de service sunt impuse de UE. In alte piețe o să vezi alte intervale de service recomandate de producător.

La cealaltă mașina pe care o am, model 2018, după 8-9k incepe sa consume ulei. La 10k o duc in service unde mi se spune că nu trebuie, că pot să o duc la 20k. La întrebarea "De ce consuma ulei doar după 8k km și nu înainte?" Răspunsul vine vag și întrebarea este evitata cu un răspuns de genul "E normal sa consume, dar completați."  Ii repet întrebarea și îi spun că în 8k nu se mișcă nivelul, apoi la fiecare 1000km peste cei 8k scade cu aproximativ 1mm pe joja nivelul, ceea ce denotă că nu mai este în stare bună uleiul, deja cedează și spune că e ok daca vreau să îl schimb mai devreme, dar că se poate merge și cu completări până la 20k că se împrospătează.
Dupa mine e ca și cum te dai cu deodorant peste transpirație. Nu mai bine te speli?

Concluzia o tragi singur.

Eu prefer sa fac reviziile la 6-8 luni, în funcție de cât de repede ating cei 10k și dacă filtrele de aer și polen sunt curate, atunci le schimb la următoarea revizie.


La modelele sub 2008 cel mai bine e la 5k.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: marr on September 24, 2021, 13:20:00 PM
Da, si eu am schimbat uleiul tuturor masinilor pe care le-am detinut in ultimii 12 ani, in jurul a 10k km.
Tin minte cat m-am certat cu cei de la Honda care nu voiau sa-mi schimbe uleiul Civicului la 15k kmca, vezi Doamne, e long-life si se schimba la 30 (sau 40 !?) de mii de km ! Aceeasi poveste si cu filtrul de aer, ca-i dat cu agheasma si duce mult mai mult ...
I-am spus sefului de service sa circule 40k km cu acelasi ulei la masina proprie si personala, dar pe banii mei sa face ce spun eu  ...
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on September 24, 2021, 14:54:24 PM
În ultimii 10 ani, pe Skoda Yeti, am făcut mereu revizia la an, fiindcă nu am parcurs vreodată foarte mulți kilometri, între 7 și 10 000 pe an. Acolo tot așa era intervalul de service - un an sau 15000km. Ulei nu a mâncat niciodată motorul.

Acum însă noul Forester parcă ne-a îndemnat la preumblări mai dese. :))

Probabil că voi face precum spuneți, și voi face revizia în jurul a 10k de km parcurși. Cel mai probabil voi vorbi la Autokino. Cu cât timp în prealabil ar trebui făcut programare? Întreb fiindcă la Skoda de regulă trebuia să sun cam cu 3 săptămâni în avans.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: BOXER on September 24, 2021, 17:09:13 PM
@ Boxer - de ce ar fi recomandabile intervale atât de scurte între revizii? Nu (prea) am auzit de alte branduri sau modele unde să se recomande inspecții periodice la cel mult 10 000 de km parcurși, dar cum sunt nou în lumea Subaru și aș vrea ca Rocky să ducă o viață lungă și tihnită cu mine, n-aș zice nu la revizii la frecvente dacă-s într-adevăr necesare.

Din experienta personala pot spune ca schimburile la 15.000 nu sunt benefice motorului. La 150.000 au aparut uzuri la doua motoare Renault care au fost servisate dupa recomandarile marketingului.
Masinile mergeau "prost", avea mici pierderi de putere, cu toate ca erau foarte bine intretinute (cu exceptia uleiului).

La Subaru am respectat initial recomandarile cartii si ulterior pe cele ale lui @MihaiFlorescu plus cele ale lui @Forester. Varianta lor a fost cea buna.

La motorul boxer de 2000cm3 incerc sa respect intervalul de 5000km intre schimburi dar uneori il depasesc. Nu cred ca am ajuns niciodata  la 8000km.
La boxer diesel 2000 respectam cei 5000.
2500 turbo sarea de 5000 daca faceam drumuri pe distante mai lungi.
Merg si cu un TDI care se simte excelent cand are uleiul schimbat la 5000. Nu am deloc incredere in generatiile noi de uleiuri eco.

Pentru linistea ta si usurinta memorarii ai putea sa schimbi la 10.000. Nu cred ca te vor considera ciudat cei din service.
Vor intelege ca pretuiesti masina.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on December 19, 2021, 11:13:03 AM
Mi-am dat seama că de multișor nu am mai postat nimic pe aici, așa că să mai dezmorțim un pic jurnalul. Între timp am ajuns pe la 7200km parcurși cu Rocky și aproape că nu e zi să nu aștept cu nerăbdare să mă urc la volan. E o încântare mașina asta, îmi place tot mai tare.

Principala noutate e că am schimbat pneurile de vară și am cumpărat un set nou de iarnă, am mers pe recomandarea mai multor colegi care au fost mulțumiți de Bridgestone Blizzak LM005 și abia aștept să vadă ceva omăt. Am efectuat schimbul la Autokino în octombrie, totul a mers foarte bine, o experiență plăcută. O altă noutate e că am început să folosesc destul de des încălzirea în scaun, mi se pare foarte rapid și eficient.

În ultimele săptămâni am făcut și multe drumuri scurte prin oraș și am constatat că deși nu e la fel de încântător ca la drum lung, e plăcut și să mergi printr-un București ultra-aglomerat cu Foresterul. Credeam că va fi o barcă greu de manevrat, nici vorbă. Manevrele de parcare sunt foarte ușoare, direcția îmi place mult, de la stop plec mai mereu primul. Motorul electric intră însă mult mai rar în funcțiune acum că s-a răcit, dar totuși am scos consumuri decente, sub 10 pe ultimii 130km făcuți prin București, cu o medie de 14km la oră.

Cum iese însă la drum lung, cum mă uimesc consumurile. În afară de autostradă, practic nicăieri nu consumă peste 7l la sută, oricât m-aș chinui. Ieri pe București-Sinaia, în urcare, am avut o medie de 6,4 – iar în sensul invers, spre capitală, 5,2, cu patru oameni în mașină, portbagajul arhiplin de nu vedeam nimic în retrovizoare etc. Prefer să merg constant, cu accelerări și frânări line și rare, iar ca viteză pe tempomat de regulă setez 60 prin localități și 90-100 pe DN-uri.

Revin cu impresii și sper și ceva poze după primele runde de nămeți. Drumuri bune tuturor!
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on December 19, 2021, 13:24:01 PM
La mers in oraș drumuri scurte, pe vreme rece, in cât timp se răcește interiorul când stai cu motorul oprit?
Mie mi se pare ca la xv hibrid se răcește mai repede habitaclul comparat cu forester diesel.
Sunt subiectiv. Caut si alte păreri.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on December 19, 2021, 18:10:37 PM
Se răcește destul de repede, dar n-aș ști să estimez foarte precis în cât timp. De exemplu, recent am mers la doctorul de familie într-un trafic „tipic” pentru București la ora 18, pe lapoviță. Adică 11 km făcuți într-o oră și 10 minute cu waze-ul, că altfel era mai nasol. Ce vreau eu să zic e că habitaclul a avut timp să se încălzească temeinic (climatronic setat la 21).

Am lăsat nevasta la medic, am oprit motorul și m-am pus pe așteptat. După 10 minute, am repornit motorul că-ncepusem să dârdâi de frig.

Poate mă înșel, dar cred că răcirea mai accentuată a habitaclului, cel puțin la Forester, e cauzată (și) de suprafețele vitrate mari. Geamuri generoase înseamnă bariere termice mai firave (cu reversul medaliei vara, când e nevoie ca aerul condiționat să lucreze mai serios ca la alte modele pentru a răcori plăcut).
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on December 19, 2021, 19:11:18 PM
Aceeași experiența am trăit-o și eu in xv hibrid Dr. Taberei - Medlife pediatric aviației. Așteptat 5min cu motorul oprit, dupa care a trebuit sa îl pornesc ca devenise rece, începând de la picioare. Cumva calitatea izolării termice a avut de suferit comparat cu generațiile anterioare.
Credeam ca autovehiculele ecologice izoleaza bine, pentru ca e scump sa produci caldura. Asta e. Cu foresterul am stat 30-40 de min cu motorul oprit pana sa simt ca e răcoare.
Și nu venea de la picioare, ci de la geamuri.
Mulțumesc pentru confirmare.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on December 19, 2021, 21:33:56 PM
Conteaza si ce temperatura era setata in masina.
Conteaza si cate grade erau afara.
In medie nu resimt frigul in masina actuala (si in cele anterioare era la fel) undeva la 20-30 minute lejer. Se racoreste, dar nu se face frig.
Temperatura este pe 23 grade la mine, iarna, iar vara pe 24.
Geamuri mari si plafon sticla inseamna si pierdere de caldura noaptea, iarna.
Foliile pentru geamuri ajuta la conservarea temperaturii, mai ales racoare vara, dar fiind oricum un strat in plus, e o rupere termica in plus si iarna.
Asadar, e destul de subiectiv, dar variabilele astea ar fi.
Later edit: concret, zilele astea astept uneori cate 90 de minute in masina seara, la 7, dar pornesc motorul de maxim 2 ori.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Xander on December 19, 2021, 22:56:02 PM
Eu țin pe 21 sau 22 de grade, de obicei pe 21. Dar ai dreptate, contează și de la ce temperatura scade și câte grade sunt afara. De la 24 scade mai greu.
Sunt eu subiectiv. Probabil e la fel.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: andrei0241 on December 19, 2021, 23:17:49 PM
Later edit: concret, zilele astea astept uneori cate 90 de minute in masina seara, la 7, dar pornesc motorul de maxim 2 ori.
Irelevant, daca tii de fiecare data motorul pornit 40 min :D
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on December 20, 2021, 08:06:04 AM
:)) undeva la 5 minute doar. Pt ca diesel cu dpf nu se simt bine la mers pe loc, dar e alta disxutie.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on April 28, 2022, 22:46:44 PM
Mi-am dat seama că nu am scris de ceva vreme la acest jurnal, așa că revin cu câteva noutăți.

Am pus anvelope de iarnă, Bridgestone, Blizzak LM005, cum am văzut la colegul marr și la alții. Pot confirma că-s absolut excelente. Am făcut multe zeci de km pe forestiere cu zăpadă înghețată sau polei, și totul a fost impecabil. Indiferent de condiții, mașina merge și se manevrează ca pe asfalt. Pentru mine e uluitor.

Am ajuns între timp la 11 luni de când am luat mașina și 9700km parcurși. Așa că deși nu bifam criteriile de 12 luni sau 15k de km, dar urma să schimb anvelopele cu cele de vară, mi-am zis că aș putea rezolva două probleme dintr-un foc - aka, o programare la AutoKino. Am vorbit cu Robert încă de acum o lună pentru azi dimineață, mi-am luat concediu, am pornit cu noaptea-n cap, și la 8.35 eram la Brașov cu caietul de service al mașinii în dinții și anvelopele de vară în portbagaj.

Totul a mers șnur - felicitări și mulțumiri AutoKino. A durat aproximativ 4 ore să fie mașina gata, timp în care am dat o raită prin oraș. Biserici, librării, muzee, Brașovul are ce-ți oferi chiar și într-o zi cu cod galben de ploi, din păcate. Costul reviziei a fost undeva la 1200 de lei, cu schimbare de ulei, filtre, manoperă, ce a mai fost necesar. Am apreciat atenția la detalii a băieților și promptitudinea. Știu că poate părea ciudat ca, bucureștean fiind, să-mi fac un scop în viață din a ajunge la Brașov la AutoKino, dar pur și simplu îmi place locul, oamenii, procesul și-i felicit pentru ce au reușit să facă.

Revenind la mașină, ce bucurie poate fi acest Forester. Consumă puțin, foarte puțin (fac Sinaia-București cam de 2 ori pe lună cu 5% consum). Azi la Brașov și retur am avut 6,3%, dar cu trafic urât și drum virajat. Stabilitatea e exemplară, spațiul și ergonomia la fel. Plus că poate-s eu diliu, dar de fiecare dată când conduc mai mult de 10 minute am senzația că Foresterul e izvor de dopamină și alți hormoni d-ăștia buni. Îmi așterne un zâmbet tâmp pe față de nu pricep ce m-a lovit.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on April 28, 2022, 23:17:09 PM
Un review potrivit de un jurnal de bord si calatorii la un loc :)
Si inteleg si partea cu excursiile Bucuresti-Auto Kino :)
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Denky on April 29, 2022, 21:38:45 PM
Voi traiti intr-un malaxor acolo? Glumesc doar pe jumatate… : :
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on June 15, 2022, 10:45:27 AM
Scurt update, mai mult ca să dezmorțesc jurnalul. Între timp am făcut un an cu Rocky, și am ajuns pe la 11200km.

Singura supărare-i pe mine, la o parcare laterală am atins în dreapta spate un stâlpișor de beton, și s-a ales biata mașină cu câteva zgârieturi de toată frumusețea. Din fericire, elementul afectat - deși e în culoarea caroseriei - pare a fi o mască din plastic. Așa că probabil nu o fac încă pe casco, o să mai las să se adune boacăne.

În weekendul de Rusalii am dat o fugă de la București la Constanța. Combinația 5 oameni - full de bagaje - AC pornit nonstop - autostradă cu trafic haotic - nu pare să-i fi priit lui Rocky, care a afișat o medie de 9,7 pe CB (verificat la pompă 9,55). Mers între 125 și 140. De asemenea, rămân la părerea că zgomotul de vânt după 120km/h e supărător. Dacă aș putea sta pe prima bandă liniștit la un 115, aș fi cel mai fericit. Doar că pe Autostrada Soarelui prima bandă se târăște sub 100, iar pe banda a doua au curs flashurile și când mergeam cu 140. Așadar am făcut un permanent și enervant slalom.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: MihaiFlorescu on June 15, 2022, 15:07:53 PM
Așa e și București -Pitesti. Și eu tot la 115 o țin să stea la 2400rpm dar pe banda a doua ori te duci 170-180 ori încetinești pe prima banda și aștepți mult și bine daca vrei depășiri ușurele.

Foresterul, indiferent de generație are o forma și o gardă la sol ce nu o ajuta la viteza de autostradă. Pe DN-uri in schimb e foarte ok.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: dan_b on June 15, 2022, 15:38:56 PM
Eu reusesc destul de des sa merg constant la 140 km/h si folosesc banda 2 doar pt depasiri sau unde sunt portiuni de drum denivelat pe 1.
Acum incepe si sezonul turistic si pe A2 e mai haos, mai ales in weekend-uri, dar nu vad de ce ai fi nevoit vreodata sa ajungi la 170-180 km/h pe banda 2 - subliniez "nevoit".
Sprinturi la 150, hai 160 inteleg, ca sa nu te lungesti in depasirea celor care merg cu 135, sa zicem, dar in rest nu.

Consumul mi se pare normal, insa, data fiind masina, ritmul de mers, incarcarea si temperaturile, vantul - pe A2 este foarte des vant, mai ales sensul spre Constanta.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on January 04, 2023, 11:08:58 AM
Mi-am dat seama că am ajuns la 17 000 de kilometri și n-am mai făcut vreo dare de seamă pe aici de ceva vreme. În primul rând La mulți ani și bun regăsit pe 2023! La mulți kilometri fără probleme tuturor!

Câteva remarci fără prea mare legătură între ele despre cum a mai fost „Viața cu Rocky” în ultimele luni:

Am mai spus că e o plăcere să conduci mașina asta? Am mai spus. Dar nu mă satur să o fac. Vin doar cu o remarcă suplimentară. La început mă speria puzderia de butoane de pe volan, meniurile, comenzile de pe consola centrală, și credeam că-mi va lua vreo trei reîncarnări să mă obișnuiesc cu toate. Într-un an și jumătate de când avem mașina, parol că m-am obișnuit cu toate și nu doar că m-am obișnuit, mi se par inteligent poziționate, intuitive. Jos pălăria pentru ergonomie.

Am avut trei incidente ultra minore - în sensul că din neatenția mea, la anumite manevre de parcare, am reușit să-i ating caroseria pe ici pe colo. Nu e nimic îndoit, doar zgârieturi la vopsea de mici dimensiuni. În două cazuri din trei e vorba de zone de plastic, doar la portiera dreapta spate e o zgârietură superficială pe metal. Merită oare să rezolv toate acestea pe Casco ori nu? Cred că le voi cere părerea băieților de la AutoKino la prima revizie - la sfârșit de aprilie cred.

Am petrecut vacanța asta de iarnă în casa de vacanță de la țară (Moroieni, Dâmbovița) la 22 km de Sinaia. Am făcut ceva ieșiri prin zonă, inclusiv am urcat la Piatra Arsă într-o zi. Incredibil cum merge mașina asta pe gheață - e drept că probabil ajută și anvelopele Bridgestone LM005. După ce se termină asfaltul de pe TransBucegi, mai e o porțiune în dreapta de vreun km neasfaltat și destul de accidentat până la Piatra Arsă. Vara urcă pe aici cam orice mașină mai înaltă, dar acum totul era înghețat, și urcarea finală destul de abruptă. Cu XMode Snow on Rocky a mers impecabil, ca pe asfalt. În spatele meu un Kodiaq 4x4 aproape că s-a învârtit în loc. După multe manevre nereușite a lăsat-o baltă. În fața cabanei, Rocky s-a odihnit alături de numai alte patru surate - un Range Rover, un Navarra, un Jimny, și un Wrangler.

Am avut prilejul să testez și Xmode2, Deep Snow and Mud. Chiar în ultima zi din an am zis să facem o tură scurtă de ars sarmalele și răcitura pe o vale nemarcată din Bucegi - Șuchelnița. Am mers până la Peștera și văzând că pe jos drumul era de pământ înghețat (am ajuns pe la 10 dimineața, erau -2 grade) am urcat încă vreo 400 metri mai sus de stația telecabinei, pe o pantă destul de abruptă. Am parcat mașina singură, pe un tăpșan mai drept. 6 ore și 7 grade în plus mai târziu pământul care fusese înghețat s-a transformat într-un noroi mai sus de glezne. Cu greu am reușit să ajungem la mașină fără să ne intre noroiul în bocanci, cu tot cu parazăpezi. Distracția a fost însă la vale, fiindcă după numai câțiva metri anvelopele s-au colmatat, și biata mașină s-a transformat în sanie. Din fericire Xmode Deep Snow/Mud ne-a ajutat să înaintăm în relativă siguranță, și-n 3 minute am ieșit pe asfalt, fără să rugăm pe nimeni să ne scoată de acolo. Fantastică mașina, și bună lecție pentru mine - să anticipez cum poate evolua terenul pe viitor.

Cât despre consum - în vacanța asta am parcurs cam 700km - București-Moroieni, și-n rest ture scurte la Sinaia, Pucioasa, Târgoviște, Brașov, Peștera, Predeal etc. Majoritar drumuri de munte foarte virajate, iar pe DN1 destul de mult stat în coloană. Consumul mediu s-a stabilizat la 7,4, în condițiile în care am fost mai mereu 4 sau 5 în mașină, bagaje destule, căldură tot timpul etc. Eu mă declar super mulțumit.

Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on April 24, 2023, 09:17:29 AM
Salutare tuturor, Hristos a înviat.

Acum că vacanța de Paște e deja de multișor istorie, revin cu ceva impresii la cald despre drumurile recente și revizia a doua la Autokino.

Având ceva zile libere și fiindcă nu mai erau decât 3 săptămâni până se împlinea anul de la precedenta revizie, am zis să împușcăm doi iepuri dintr-un foc și să facem și revizia anuală și să schimb și anvelopele de iarnă cu cele de vară. La 8.30 într-o zi destul de însorită de joi ajungeam la Brașov. Revizia a însemnat în principal ulei și trei filtre. A durat 3 ore cu totul, revizie și pneuri, fără nimic altceva de notat. Ca de obicei la Autokino, o plăcere. Kilometrajul a ajuns pe la 18600, deci am o medie de aproximativ 9500 de km pe an.

Consumul dus-întors Sinaia-Brașov a fost de 6,4. Apoi de la Sinaia la București (mers legal, 4 oameni și bagaje full) am avut... 4,9. Nu contentește să mă uimească mașina asta. Pe de altă parte, drumul coboară, în sens invers consumul e mai mare cu aproximativ 1,5l.

În rest, liniște și pace, e o bucurie să conduci mașina asta și, cum spuneam și altă dată, o fabrică de zen. Un singur lucru îmi „umbrește” un pic liniștea. De ceva vreme (vreun an) soția mea s-a ales cu o conjunctivită alergică destul de enervantă – în sensul că are constant mâncărimi de ochi și fără picături zilnic nu se descurcă. A fost la 6-7 oftalmologi, și concluzia tuturor e că ar fi ceva de natură alergică. Cum casa în care stăm e nouă și ne-am mutat aici de 5 ani, puțin probabil să fie ceva legat de asta. Polen sau plante am eliminat fiindcă fu iarnă. Așa că soția mea începe să bănuiască și sistemul de ventilație sau de aer condiționat de pe Subaru. A avut cineva vreo experiență în sensul ăsta? E vreun freon mai aparte pe mașinile noi? Citisem pare-mi-se pe undeva că se folosesc acum ceva molecule noi gen Solstice, diferite de HFO-urile clasice, cu amprentă de carbon cu 99% mai redusă. Dar nu mi-e clar dacă Subaru are așa ceva și dacă într-adevăr ar putea fi o cauză alergică.

Drumuri bune tuturor!

Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: MihaiFlorescu on April 24, 2023, 09:29:08 AM
Freonul are circuitul lui inchis. Nu are cum sa intre in masina prin aerul suflat.

Tot mai multi alergici cu forme din ce in ce mai noi.

Ca sa elimini masina, pauza 3 zile si ar trebui sa se vada schimbare. Altfel, e altceva.

Doar ca Subaru se si lauda cu materialele folosite, asa ca sursa este probabil alta.
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Muttley on April 24, 2023, 09:33:59 AM
Consumul e calculat clasic, de la plin la plin, sau citit de pe gluma aia de computer de bord?
Title: Re: Viața cu Rocky
Post by: Rene1984 on April 24, 2023, 10:19:52 AM
Mulțumesc pentru informațiile legate de freon și materialele antialergice.

Consumul - și, și, obișnuiesc să compar oricând pot consumul de la plin la plin cu ce indicații am pe bord. Consumul la pompă e de regulă cu 0.2-0.3 mai mare decât cel de pe CB. Pe CB am văzut și 4,3 :))