Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback I, II și III (89-2003) => Topic started by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 10:43:30 AM

Title: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 10:43:30 AM
Salutare!

Cred ca asta e prima mea postare pe forum, desi de ceva timp am mai citit una alta pe aici.
Am decis sa prezint si eu tigaia, poate mai primesc si ceva sfaturi de la cei mai priceputi..

Povestea incepe in vara, cand intr-o zi, scrolland pe olx, vad la vanzare un Outback verde, din 2003, km vreo 250 de mii, destul de aproape de mine (160km), si zic hai sa merg sa il vad. Avea si pretul bun, chiar prea bun. Masina fusese adusa din italia in 2018, si trasa pe dreapta, si era pornita o data la cateva luni doar. Mers, vazut, placut, indragostit de cum urca pe teren accidentat <3, lasat avans, si peste o saptamana mers dupa masina. Am schimbat uleiul, inspectat cureaua de distributie ochiometric si hai la drum inapoi spre casa. Masina era mizerabila prin interior, nespalata de un secol pe exterior, a avut nevoie de o zi intreaga de frecat la ea, si tot mai trebuie. Drumul spre casa a fost lipsit de evenimente neplacute, din fericire. Apoi am tras-o si eu pe dreapta un timp, sa adun piesele necesare ca sa ma apuc de ea.

Si a stat pe dreapta pana acum 2 saptamani, cand am decis sa ii scot numere rosii si incet sa ma apuc sa fac ce e de facut (directie, suspensie, frane, lichide, distributie).
Am schimbat deja bujiile si fisele, una din fise abia facea contact... acum trage frumos si liniar
Pe partea de directie/suspensie are nevoie de: arcuri spate, bucse bara stabilizatoare fata, rulmenti fata, bielete antiruliu spate, bucsi bara stabilizatoare spate (pf mult am mai umblat dupa astea... nu le gaseam pe nicaieri)
La frane am zis ca schimb discuri + placute fata spate si sabotii la frana de mana + lichid de frana, sa stau linistit
Se schimba antigelul o data cu distributia, uleiul e schimbat, si cred ca ar trebui si lichidul de la ambreaj, ca parca am vazut ca are rezervor separat, nu merge din cel de frana (asa o fi? poate confirma cineva)
Alte lucrari necesare, dar nu urgente: compresorul de AC. Cat a stat masina pe dreapta din 2018 pana acuma s-a blocat. Am cumparat altul, functional, care s-a blocat si el dupa 2-3 rotatii... Asa ca ma gandesc sa cumpar compresor +  radiator AC + filtru uscator si sa le schimb pe toate + curatat instalatia. Numa sa gasesc in cluj pe cineva sa faca asta...
Ar trebui sa investighez si de ce porneste putin mai greu. Merita mentionat ca masina are si GPL. Daca pun contactul de mai multe ori 5-6, porneste la sfert. Daca o pornesc direct pe gaz (am facut doar o data asta, de test), porneste la sfert. Daca o pornesc pe benzina normal, invarte de 5-6-7 ori si se balbaie putin. Asta ma face sa cred ca se dezamorseaza si dureaza ceva pana ajunge benzina inapoi in rampa. Cauze posibile, dupa mine? Regulator de presiune, sau pompa in sine nu face destula presiune. Desi daca ar fi pompa, logica mea zice ca ar trebui sa se simta in mers la turatii mari si nu se simte nimic.
In fine, adaug si o poza ca am vorbit destul si poate cam aiurea :D
https://photos.app.goo.gl/BHxYuyZPdby9VQDZA
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on November 24, 2020, 10:55:59 AM
Deja pare ca reparatiile costa mai mult decat masina....
Problemele la pornire pot fi si din cauza gpl-ului care poate a afectat deja supapele... Daca si la relanti trepideaza vizibil, e un alt semn in directia asta. Chiar daca in turatii merge aparent normal. Se poate verifica sigur prin test de compresie.
Altfel, poate fi si banalul filtru de benzina...
Succes!
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 11:23:53 AM
Nu costa asa mult reparatiile, plus ca nu e nici masina principala, nu depind de ea. Parerea mea e ca daca ar fi supapele afectate ar trebui sa faca figuri indiferent de cate ori amorsez eu pompa, indiferent daca e pornire pe gaz sau pe benzina. Filtru de benzina nu am vazut sa aiba (cel putin din cat m-am holbat eu pe acolo), ca il comandasem sa il schimb, si dupa pe cand sa il pun sus... ia-l de unde nu-i
Dar e o idee buna, o sa ii fac si un test de compresie, sa vedem ce iese
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on November 24, 2020, 11:36:07 AM
Poate are doar filtrul din rezervor.
Si acela se schimba.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 11:51:04 AM
Interesant, nu stiam asta. Adica stiam ca este un element filtrant pe pompa, la majoritatea masinilor, dar nu am gasit niciodata separat de pompa, doar cu totul. Deci tre sa ma uit si acolo. Mersi de info :D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: BOXER on November 24, 2020, 11:54:02 AM
Deja pare ca reparatiile costa mai mult decat masina....

Nu este nimic iesit din comun, se intalneste la multe marci.  Masinile care nu au fost foarte bine intretinute cer sume mai mari decat pretul platit la cumparare.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 12:03:39 PM
Dap, uneori cu mult mai mari. Si oricum, mi-am asumat asta in momentul in care am facut achizitia :D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: PTR on November 24, 2020, 13:27:25 PM
 Porneste greu pe benzina dupa ce sta mai mult de cateva ore oprita ? sau porneste greu si dupa ce ai oprit-o 5 minute ?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on November 24, 2020, 14:30:23 PM
Bun venit si sa o stapanesti sanatos! Mi-a placut mereu masina si era sa imi cumpar si eu una la un moment dat insa bordul acela m-a tinut pe loc. In schimb imi place tare modelul cu doua trape.

La frane neaparat si obligatoriu sa schimbi si culisele. Altfel strici bunatate de discuri si placute noi si te intrebi de ce. Mai citeste pe forum si o sa vezi ca este o problema comuna la Subaru.
Schimba si lichidul de servo chiar daca arata bine sau ti se pare ca merge bine. O sa mearga si mai bine.

Spor la lucrari si mai multe poze te rugam.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 15:46:09 PM
@MihaiFlorescu, multumesc de pont, o sa pun si culisele pe lista
Am uitat sa mentionez lichidul de servo, dar e pe lista si ala, practic absolut orice lichid o sa fie nou.
Poze dupa weekend, cand poate iesim la zapada.
Mie imi place bordul foarte mult, simplu si eficient. Nu am nevoie de nimic mai mult.
Nu are trapa... De fapt nu are foarte multe dotari, doar AC automat, geamuri electrice fata + spate, si cam atat. Dar cum ziceam, e suficient. Ador masinile din perioada aia, si mai vechi. Desi am si o masina mai noua, o prefer pe asta. Imi place ca trage liniar, imi place cutia de viteze extrem de mult, precizia schimbatorului, faptul ca nu caraie in marche-arriere :)), cum fac multe altele. (O fi avand sincron pe R?).  Imi place ca face cald repede si nu imi mai fac griji ca frec ceva pe dedesubt.
Plus ca imi place sa imi bag nasul si sa mai repar si eu una alta. Acuma recunosc ca mi-am pierdut rabdarea... Initial planuiam sa o las pe dreapta pana la primavara si atunci sa ma pun sa ii schimb eu toate, cand o fi mai cald. Dar pana la urma o duc la cineva si ii face tot, si dupa om vedea ce o fi. Oricum chestii mai simple (gen schimb de ulei, filtre, bujii, dinastea, tot eu le fac).
@PTR, doar dupa ce sta mai mult de cateva ore, as zice ca doar dupa ce sta peste noapte... la 4-5 ore inca porneste ok. Cred ca cel mai bine ar fi sa fac un clip maine dimineata cu pornirea.
Apropo, caut acum prin manualul de service, dar momentan nu am dat de nimic. Stiti cumva sa aiba vreo valva unisens pe traseul de benzina?
Multumesc pentru urari!
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: PTR on November 24, 2020, 16:15:19 PM
 De la vaporizatorul de GPL ai un furtunas care se duce in galeria de admisie pentru vacuum. Porneste masina, las-o sa mearga un pic pe gaz, dupa care o opresti. Dupa ce ai oprit motorul scoti capatul furtunasului care este prins pe galerie , bagi capatul intr-un pahar cu apa si astepti . Daca ies bule, te duci la un service GPL si le spui ca vrei sa iti schimbe garniturile la vaporizator.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 16:28:42 PM
Oricum tre sa schimb rezervorul si sa fac o revizie la gaz, deci pun si alea pe lista. Thanks
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: PTR on November 24, 2020, 16:51:12 PM
 Ideea e sa faci ce am scris pana sa te apuci sa desfaci altele pe traseul de benzina. Acolo sunt sanse mari sa fie problema pornitului dupa ce sta mai mult...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on November 24, 2020, 17:37:44 PM
asta da, o sa fie prima verificare. Dar nu ma deranjeaza asa tare momentan, mai urgent e sa schimb ce e pe parte de suspensie, distributie, frane + RAR. Dupa o sa ma ocup si de chestiile mai neimportante
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 02, 2020, 17:53:30 PM
S-au schimbat toate bucsele care nu erau ok, plus arcuri si amortizoare spate, franele, si uleiul din cutie si diferential. Acuma sta si ea la inaltimea normala (inainte era lasata de spate...)
Also, am facut un mic polish la faruri, ca erau destul de matuite. Puneam si folie dar sigur se leaga cei de la RAR de ea, si o sa astept mai bine pana scap de acolo. Urmeaza zilele astea si distributie + lichide. Si frana de mana pt care nu o venit piesele in timp util.
O poza cu farurile dupa polish
https://photos.app.goo.gl/AAMY2Nd4LuWj6ApG6
Si aici era cam murdara: https://photos.app.goo.gl/EjG6785s236ZgnqJ7
Am incercat in vreo doua dimineti sa fac un clip cu pornirea la rece. Cam asta a iesit: https://photos.app.goo.gl/Zytv2qrQ5RiC8rat9
Cand am renuntat sa mai fac clipuri, iar a pornit mai greu :)) zici ca e posedata putin. Anyway, pare sa fie intermitenta problema, pornirea din clip era dupa 12+ h de stationat...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 02, 2020, 18:37:50 PM
Au iesit bine farurile! Succes la restaurat in continuare. Astept si poza cu stickerul :)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on December 02, 2020, 18:43:00 PM
Nu uita de testul de compresie - raspunde la multe dileme.
Daca si eu as fi ascultat aceeasi recomandare anul trecut... Sau cand am luat masina...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 02, 2020, 19:41:42 PM
Mersi @Mihai, am de dat doua stickere jos de pe ea prima data si sa ii fac si un polish, poate mai dispar unele zgarieturi, si abia apoi pun stickerele de la tine :)
@dan_b nu am uitat. Dar pe undeva parca imi e putin frica sa il fac, ca cine stie peste ce dau... si stiu foarte bine ca daca aflu ca ii ceva in neregula acolo, n-o sa mai dorm bine noaptea pana nu rezolv :)). Dar tot trebuie facut.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on December 02, 2020, 20:07:28 PM
Cunosc senzatia...
Dar e mai ieftin un test de compresie acum, decat alte interventii, ca mai apoi sa ajungi oricum la altele.
Oricum, daca are gpl si a fost folosit, foarte probabil sunt probleme - iar simptomele seamana prea mult...
Asa se lamureste sau elimina o ipoteza, fara eforturi foarte mari, plus ca se scutesc timpi si bani. 
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 02, 2020, 21:40:25 PM
Colegul dan_b iti da cu panica. Daca porneste mai greu pe benzina , nu e clar ca e o problema de presiune ? Incearca sa schimbi regulatorul. E cam scumpuț ca piesa noua , dar conteaza enorm. Poate influenta si consumul un regulator dezregulat... ;D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 02, 2020, 21:56:32 PM
Chiar acuma cautasem prin postarile lui sa vad ce baiuri o avut, si nu mi se pare ca is aceleasi simptome... Ba din contra.
1. la mine sta ok la relanti, nu are trepidatii sau ceva (doar uneori la cald, parca putin se simte, dar asta si pt ca IACV-ul o mai lasa sa coboare pe la 550 rpm)
2. Cand o pornesc dupa ce sta 12h+ se comporta cam asa: invarte de 4-5-6 ori, tuseste o data, si o ia, sta vreo 2 secunde pe la 800 rpm apoi urca la 1500 si aia e. Nu se mai opreste, nu figuri, nu nimic.
Am incercat de doua ori, in vara, o pornire direct pe gaz, ca era cald afara, si a pornit fix ca in clipul pus de mine mai sus, la sfert de cheie, dupa ce statuse nepornita o saptamana.
Mie imi e 99% clar ca problema e undeva pe circuitul de benzina, dar momentan nu ma deranjeaza asa de tare incat sa imi bat capu prea mult cu asta. Dupa ce scap de RAR, da.
Si da, masina a fost folosita pe gpl destul timp... il are montat din 2007 si cam 140 de mii de km. Dar pe de alta parte instalatia a fost montata in italia si s-a mers doar in italia pe gaz pana vara asta. Acum poate fabulez, dar cunosc mai multi montatori de GPL si toti au zis ca acolo gazul e putin diferit fata de al nostru si nu afecteaza asa tare motoarele. Daca ei bat campii, bat si eu :))
Bun sfat cu regulatorul, mersi oricum. Maine mai incerc o data sa fac clip la pornire sa se vada exact despre ce vorbesc. Fingers crossed sa nu porneasca la sfert :))

(Side note, eu am mai avut masini pe GPL, la unele montat cat au stat la mine, altele il aveau deja montat, si am observat la doua din ele, o Laguna 1, 1.6 16v, si la un Saab 9-5 cam acelasi comportament. Dupa cateva mii de km parcursi pe gaz, incepeau sa porneasca greu. Mult mai greu decat imi porneste Outbackul acuma. Rezolvarea era sa pun un aditiv pt injectoare in rezervor si sa merg cam 100 de km pe benzina exclusiv, dupa porneau la sfert)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 02, 2020, 22:23:44 PM
Nu stiu ce m-a pacalit, dar am crezut ca e 3.0 si ma miram cum de nu are trapa.
Am inteles acum ca e 2.5

Investeste intr-un bun OBD reader si urmareste temperatura apei si AFR. Din pacate motorul are tendinta de a mai strica supape sau garnituri de chiulasa daca nu esti atent cu temperaturile, iar GPL nu ajuta situatia, ba din contra.
Iar ceasul din bord nu ajuta deloc.
Si de verificat constant nivelul antigelului si radiatorul.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 02, 2020, 22:25:46 PM
Daca s a mers exclusiv pe gpl , e posibil sa fie si altceva dar sigur pe alimentare cu scumpete. Eu zic sa nu bagi aditivi. Mergi un plin de scumpete cap coada si vezi daca se schimba ceva. Si da i si ceva ture, dar nu prea tare sa nu sperii supapele totusi.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 02, 2020, 22:34:07 PM
@Mihai, e un EJ251. Mi se pare destul de simplu ca motor :)
Am un ELM327 pe bluetooth + torque in prima instanta, si mai am un VAG-COM KKL pe care il folosesc cu FreeSSM. Temperaturile par ok, nu trece de 92 din cate am vazut. La AFR nu m-am uitat, si nici nu stiu cat ar trebui sa fie. Nivelul de antigel nu a scazut in timpul asta, dar ce e drept e ca e murdar. Dar o sa fie schimbat zilele astea si dupa urmaresc mai bine. Stiu ca ceasu nu e foarte precis...

@Arturito
Am bagat vreo 30 de litri de OMV 100, sa vedem ce face mai departe
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 02, 2020, 22:38:10 PM
Si 95 era suficient.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on December 03, 2020, 09:26:32 AM
Chiar acuma cautasem prin postarile lui sa vad ce baiuri o avut, si nu mi se pare ca is aceleasi simptome... Ba din contra.
1. la mine sta ok la relanti, nu are trepidatii sau ceva (doar uneori la cald, parca putin se simte, dar asta si pt ca IACV-ul o mai lasa sa coboare pe la 550 rpm)
2. Cand o pornesc dupa ce sta 12h+ se comporta cam asa: invarte de 4-5-6 ori, tuseste o data, si o ia, sta vreo 2 secunde pe la 800 rpm apoi urca la 1500 si aia e. Nu se mai opreste, nu figuri, nu nimic.
Asa se comporta si a mea la inceput, porniri lungi, invartea de 5-6 ori, relanti doar trepidant, dupa care, la vreo doua saptamani distanta s-a oprit in mers, ca Dacia veche, de am tinut-o din ambreiaj si acceleratie la semafor.... M-am oprit undeva si nu a mai pornit vreo 30 minute, dupa care a pornit.. Dupa asta a inceput epopeea.
Eu am pus doar o recomandare despre cum se poate elimina o panica si da, am spus ca seamana simptomele. Dar ca poate fi si filtrul de benzina, cel din rezervor.
Insa sunt useri pe forum care chiar se pricep la mecanica si in special Subaru, nu ma bag mai mult :)
PS: nu tre' sa vorbiti ca si cum as fi plecat de pe forum, mai raman pe aici :)

Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 11:15:08 AM
Uite asa a pornit acum, - 3 grade. Nu stiu de ce o urcat la 2000+, de obicei nu urca decat pana la 1700
https://photos.app.goo.gl/xPiJqXnv5oCvea6d6
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 03, 2020, 11:27:02 AM
E ok. Nu mi se pare rau. Am vazut si dublu ca timp. Abia atunci e cam mult.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 12:09:09 PM
Deci imi fac eu probleme degeaba?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 16:35:36 PM
Na hai ca am facut o nefacuta :))
Merg astazi sa scot Peugeot-ul de la service, si pe drum inapoi, la un viraj, simt ceva ciudat in caroserie... Testez diferite scenarii si se simte ca un "hop" la viteze mici, virat mai mult de juma de tura volanul, mai tare cand virezi spre dreapta... Fug eu la mecanic sa vad ce parere are si mi-a confirmat ce banuiam si speram sa nu fie. Pare a fi diferentialul. Acum ma intreb cum o fi crapat asa din senin, ca pana azi totul mergea ok. Si nici nu am facut nimic sa o fortez sau ceva mai special...
Ma gandesc daca poate sa aiba cumva legatura cu schimbul de rulmenti pe fata facut recent, or fi batut aia ca nebunii in planetare si o afectat diferentialu... E posibil?
Aia e, mergem mai departe, cautam cutie
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Mariansro on December 03, 2020, 17:07:20 PM
Pt atāta lucru nu ai de ce sa cauți cutie. Infraneaza sau sare cānd virezi maxim la viteze mici? Pare problema de vascocuplaj din diferențialul central. Dacă o fi ca la Forester.
Cauta pe aici ca ai inclusiv rezolvate. O.cutie sh de 17 ani poate fi mai rea decāt a ta.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 17:15:24 PM
nu infraneaza, exact cum zici tu, pare ca sare, si se accentueaza cu cat e virat mai mult, nu e musai sa fie maxim virat, ajunge si ceva peste jumate de tura. de la o tura in sus se simte bine. O sa caut, mersi de sfat. Ma gandeam si eu ca ar fi mai bine facuta asta dar mecanicu zicea ca vin destul de greu piese pt cutie, si pe 21 dec am programare la RAR si da :)) pana atunci ar fi fain sa o rezolv
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Mariansro on December 03, 2020, 21:20:28 PM
8 zile pe original deobicei. Probabil o sa fie ceva rulmenți de schimbat. Dar buba e vascocuplajul. 500 euro nou sau īl reconditionezi romānește. Cauta topicul sa īți faci o idee.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 22:45:41 PM
Am vazut topicul, dumnezeu sa iti dea sanatate, ca deja incepeam sa ma uit de cutie. Am fost la masina acum juma de ora si guess what, nu mai face niciun zgomot, nimic, am mers vreo 10 min cu ea. Deci 99% aia e buba. Am comandat doua sticlute de ulei siliconic, sa vedem ce iese asa in prima faza, si stiu ca pe viitor o sa am de schimbat chestii pe acolo, dar macar nu e chiar acuma...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 03, 2020, 22:48:16 PM
Era unul pe OLX la 1000 lei, dar trebuie verificat codul. Și mai ai nevoie de niste rulmenți, cum zice colegu' și evident, ulei.
Altfel, vezi că postase tot el o rezolvare ce a mai fost īncercată de alții cu rezultate la fel de bune. Mă tentează și pe mine sa o incerc mai ales că trebuie să schimb rulmenții și iar uleiul.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 22:56:37 PM
Acuma is un pic confuz Mihai.
Eu am gasit topicul lui  GabiForesterSH, acolo am vazut rezolvarea cu dat jos, dezmembrat vascocuplajul, curatat, ulei siliconic nou, etc
Mai e si alta varianta? ca nu am prea gasit altceva pe aici. Sau la asta te referi si tu?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Mariansro on December 03, 2020, 23:04:26 PM
Ala e topicul. Sau o mai fi unul unde a scris Lup_alb parca. El a facut cap coada. Mai am un amic care a făcut la un Forester Sf din 99 ambele difuri. El are lsd pe spate. Și a mai făcut un central de sg parca.
La a mea fostul proprietar un "cioban" a mers cu ea pana a sărit siguranța de la vascocuplaj. Rezultat diff central kaput. Pinioane cu vreo 4 dinți lipsa,rulmenți muci, bucati de metal īn cutie...mai avea și roti cu diametre diferite intre punți. Am schimbat cutia ca nu mai aveam ce repara
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: cosmin8888 on December 03, 2020, 23:35:27 PM
Dacă a făcut odată cel mai probabil o să facă iar. Și eu am urmatt pașii din topicul lui Gabiforestersh și de atunci nu am mai avut această problemă.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 03, 2020, 23:42:25 PM
Sunt 99% sigur ca daca maine ma apuc si merg cu ea sa se incalzeasca mai bine o sa faca iar... Tocmai de asta am luat Laguna pana saptamana viitoare cand intra subaru la schimb de distributie(finally), si sper si reconditionarea aia de vascocuplaj... Pana atunci sta cuminte in fata blocului. Eu nu cred ca am facut mai mult de 5 km de cand a inceput sa faca asa, si am incercat sa evit pe cat posibil virajele. Acuma o sa vedem cand e desfacut care ii exact situatia in interior. Mersi inca o data de sfaturi. Tre sa marturisesc ca is un pic uimit de cata ospitalitate e pe forumul asta...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 04, 2020, 09:50:26 AM
Schimba si rulmentii daca tot esti acolo. E pacat sa nu o faci acum. Si crede-ma ca este diferenta mare.
Acestea sunt codurile pe care le aveam la outback-ul meu si sunt identice cu cele de la Impreza. (nu ai nevoie de ce am in poza dreapta sus)

(https://i.postimg.cc/FzW67m2B/IMG-20160613-141556.jpg)

(https://i.postimg.cc/5ysqsh4S/IMG-20160606-123032.jpg)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 10:07:23 AM
@Mihai, multumesc. Desi o sa para cam romaneste ce vreau sa fac acum, ma gandesc in prima faza sa schimb numa chiar uleiul ala siliconic, si daca asta imi rezolva problema, o sa iau difful ala de pe olx, e cod compatibil cu masina mea din cate vad (e acelasi center diff pe multe subaru), si sa il schimb mai in primavara viitoare, iar pana atunci sa iau si rulmentii. Mai ales ca nu stiu daca rulmentii se pot schimba cu cutia pe masina? Daca nu, atunci cand o dau jos o sa pun si ambreaj nou, si daca tot e jos cutia, sa salte si motorul sa refaca etansarea la baie, ca picura un pic de ulei pe acolo... Of :)) multe planuri, daca as avea un spatiu unde sa pot lucra eu, sa pot lasa masina in 300 de bucati peste noapte, si a doua zi sa ma apuc din nou, ce bine ar fi...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 04, 2020, 10:22:23 AM
Se poate da jos partea de center-diff jos iar cutia sa ramana pe masina.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 12:06:33 PM
Declar inca de la inceput ca pe cat de destept sunt in unele situatii, pe atat de prost in altele...
E posibil sa fi distrus centralul pt ca anvelopele sunt diferite fata spate? Abia acum am realizat asta... Aceeasi dimensiune, dar cele fata sunt de iarna, ceva PLATIN cred... iar cele spate sunt all season, Toyo... asa am luat masina si planuiam sa iau un set de Falken wildpeak at3wa, si sa le montez dupa RAR, ca alea nu vin decat in 215/65R16, si mie imi trebe 215/60R16 pt rar....
Cu cat ma gandesc mai mult, cred ca asta e cauza...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 04, 2020, 12:27:28 PM
Aaaah.. DA!

Edit: Nu il distrugi in 50km. Cu siguranta s-a mers mai mult in aceasta combinatie inainte sa o cumperi tu.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: kkennyy on December 04, 2020, 12:27:41 PM
Mai mult decat sigur  :-\
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 12:34:48 PM
Pai... Cand am luat masina avea rezerva pusa pe fata. Prima chestie vrut sa schimb toate 4 gumele dar cum ziceam, noi am gandit ca pun dupa rar si am pus doua doar pe fata... Si am mers cateva sute de km asa.... Ca prietenu meu de la vulcanizare o insistat ca nu are nimic, doar sa nu fie diferite pe aceeasi punte, damn... No las ca rezolvam, nu'i bai. Nevoia invata pe om :)) se putea si mai rau
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 04, 2020, 12:37:26 PM
Vezi poate scapi doar cu anvelopele. Fa o proba. Poate ai noroc.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 13:00:08 PM
Diffu ala tot o sa il iau :)) de pe olx. Dar da, prima chestie is anvelopele, azi rezolv cu ele
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 19:23:42 PM
Na pai, stiam ca nu am eu atata noroc. Tot face, dar doar la mai mult de o tura jumate de volan. In mers nu se simte, doar la parcari sau curbe extrem de stranse.
Anyways, am verificat temperaturile mai indeaproape azi. Pe loc ajunge la 96, unde porneste ventilatorul. In mers nu a trecut de 89, mai mult sta pe la 87, dar nu a fost nici bara la bara.
Am mai urmarit si lambda si pare sa stea unde trebuie, cam la 0.99-1
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 04, 2020, 21:20:04 PM
Atunci , vorba lu' Esca...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 21:52:41 PM
Care o fi aia? 😂
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 04, 2020, 22:18:31 PM
Aia cu butonul , doar ca aici e cu diferentialul...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Serb on December 04, 2020, 22:45:24 PM
Nu era casca?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on December 04, 2020, 22:46:39 PM
Sau ba da. Defapt asa te pacaleste YT  ;) ca defapt nu specifica.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 04, 2020, 22:48:32 PM
O trebuit sa caut... Is prea tanar pt duma asta :(
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Musiu on December 05, 2020, 16:11:16 PM
E cu casca, aia e   :o
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 05, 2020, 16:21:35 PM
M'am prins pana la urma :))
Aia e, am comandat diffu si rulmenti
Am mai facut un drum pana la tara azi, ca am realizat ca nu mai am asigurare pe Laguna si ma gandeam ca 100km in plus sau in minus tot acolo e... Am mers cu torque tot drumu, tur retur, si am ramas impresionat de consumul afisat. (acuma poate minte, nu zic nu)
Tur: https://photos.app.goo.gl/qEEqSvJ23uM1TZUm7
Retur: https://photos.app.goo.gl/NbvUrvqqDpX9M6bR6
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Lup_Alb on December 06, 2020, 13:10:27 PM
Ai mers pe gaz ? Daca da, atunci ala nu este consumul corect. Instalatia de gaz are ecu-ul ei separat. Chiar daca mergi pe gaz, prin OBD iti ia datele tot din ECU-ul principal (cel pe benzina) care "crede" ca merge tot pe benzina (de aici apar si problemele la pornirea pe benzina). Daca o sa cauti pe net, poti sa afli ca un litru de gaz nu are aceeasi putere calorica cu un litru de benzina, deci din arderea unui litru de gaz nu vei obtine aceeasi putere comparat cu un litru de benzina, din aceasta cauza consumul de gaz este intotdeauna un pic mai mare.

Revenind la pornirea greoaie pe benzina mai ales cand este cald afara (nu si iarna): acest lucru se datoreaza, culmea, tot injectoarelor pe gaz. Acum o sa spuneti "dar porneste pe benzina, nu pe gaz !" In timp apar depuneri si pe injectoarele de gaz, rezultand un amestec mai bogat in gaz (masina va merge perfect pe gaz). Problema e generata de ECU-ul central, care chiar daca masina merge pe gaz, el continua sa "creada" ca masina merge pe benzina si va "invata" respectivul amestec foarte bogat.
Poti scapa TEMPORAR de problema, prin resetarea ECU. Problema o sa apara mai devreme sau mai tarziu, in functie de cat de colmatate sunt injectoarele pe gaz. Daca acuma iarna nu ai probleme, la primavara - vara o sa apara din nou.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 06, 2020, 18:51:14 PM
Nah, consumul ala e dat pe functionare pe benzina 100%.  Pornirea nu e asa de grea pana la urma... Doar ca nu o ia din primele 2 ture de motor cum is obisnuit eu... (Serios, am avut numa masini care si la -25 de grade porneau din 2-3 ture, la asta ii ia putin mai mult). Dar oricum porneste la fel si la -10 ca si la 15 grade. (testat zilele astea, sapt trecuta dimineata aveam -10, acuma ieri aveam si 15 grade..) Consumul de gaz l-am facut plin la plin, si a iesit 14.75 in regim strict oras si 11.85 in regim mixt (cam 200 km extern, restu oras, inca vreo 150).
O sa fac mai multe teste de consum si pe gaz si pe benzina, dupa ce o inmatriculez, de curiozitate doar :D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 14, 2020, 17:33:19 PM
Am lasat masina la mecanic pt schimb distributie + antigel + ce alte lichide nu o fost schimbate, diff central + anexe, saboti frana de mana, si prostia aia de "saiba" (nu stiu cum sa ii zic altfel) de la toba, imbinarea. Fingers crossed ca o sa iasa totul bine.
In alta ordine de idei, am facut si un test de gaze, sa vad ce surprize imi mai ofera si am fost foaaarte placut impresionat sa vad ca ies super ok gazele pe benzina. Chiar neasteptat de ok. Pe GPL, in turatie, nu :)) e dereglat ceva pe acolo.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 17, 2020, 08:53:23 AM
And it's done. Totul e in regula acum, antigel nou, distributie noua, diff central nou, frana de mana tine in sfarsit.
Acum sa trecem de RAR luni cu toate in regula si gata pe anul asta
L.E: Am o curiozitate... Cum credeti ca e cel mai in regula sa se verifice nivelul de ulei? La rece? La cald? dupa cat timp? Intreb pentru ca azi dimineata am verificat, dupa ce a stat masina cam 12 ore si era uscata joja, complet... Stiind ca ulei tre sa fie, ca doar inainte sa o las la mecanic era la maxim, si nu s-a mers decat vreo 50 de km intre citiri, am pus juma de litru, arata pe la minim pe joja si am mers ceva (vreo jumate de ora, oricum, suficient cat sa ajunga la temperatura motorul si uleiul), am lasat-o cam 30 de minute sa stea si am verificat iar. Si nivelul e peste maxim, cu mult, chiar si peste semul ala de deasupra la maxim. Acum stiu ca la cald ii creste un pic volumul (uleiului), dar nu cred ca are cum sa ii creasca atata... Also, avand in vedere configuratia motoruluil, ma gandesc ca este o sansa sa nu se scurga intotdeauna cum trebuie? (gravitatia nu prea ajuta in cazul asta)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 17, 2020, 21:16:34 PM
Și cum merge acum?

Pentru ulei la 2.5 ca să măsori corect eu am descoperit că secvența următoare funcționează cel mai bine:
- motor īncălzit bine apoi oprit pe suprafață dreaptă
- scoasă joja și ștearsă
- așteptat 5 minute
- băgat joja
- așteptat 5 minute
- scos joja și verificat nivelul. Pe partea cu nivelul cel mai mic este nivelul real.
O să vezi că pe joja o să ai nivel diferit față-spate
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Mariansro on December 17, 2020, 22:14:56 PM
La uleiul de unde va referiti? Ca dacă e ala din motor teoretic ar trebui sa fie la fel și la rece și la cald.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 17, 2020, 22:51:24 PM
Asa e la 2.0
La 2.5 zici ca face misto de tine. Bagi joja de 3 ori in 5 minute si o sa vezi altceva de fiecare data...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Forester on December 17, 2020, 23:03:33 PM
Nu cred ca e nivelul constant nici la 2.0.
Da, si eu am probleme uneori in a citi nivelul, odata am pus peste maxim si peste notch, am scos cu seringa, dar nu a trebuit sa scot mult, cca 200ml ca sa ajung la maxim.
Procedura de masurare descrisa in manual este practic ce a descris Mihai. Uleiul ar trebui sa fie la maxim. La notch ar trebui sa ajunga daca a fost la maxim cand a fost masurat conform manualului si se masoara cu motorul cald/imediat ce l-ai oprit gen.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 17, 2020, 23:27:27 PM
Mersi de procedura @Mihai. Intr-adevar, e extrem de imprecisa citirea uleiului daca nu ai grija, si pe mine m'o cam disperat azi.
De mers merge bine acuma masina, bine, e departe de perfect, ar mai trebui schimbate arcurile si amortizoarele pe fata, cred ca si bucsile la brate (desi baietii de la service au zis ca is in regula, eu tit mai simt ceva mici sunete infundate uneori).
Ce nu imi place in schimb e ca dupa schimbarea antigelului temperatura sta cu cateva grade mai sus in acelasi regim de mers. 90 la mers constant la 80-90 la ora, cam 92-94 in oras. Inainte era 86-87 in afara si 90-92 in oras... Dar o sa mai urmaresc. Poate inca nu e 100% aerisit.
Ma gandesc sa pun un ceas de presiune de ulei. Din cate am vazut is mai multe posibilitati, sandwich adapter (nu as vrea), sau pe unul din cele doua locasuri de pe bloc (fata sau spate). Da ma bate rau de tot ce tipuri de filete au acolo. O mai facut cineva chestia asta la ej20/25? Ceva recomandari?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 18, 2020, 10:00:23 AM
Mai pune ulei in primul rand. Apoi depinde si ce antigel ai pus in legatura cu temperatura. Nu ai nevoie de oil cooler.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 18, 2020, 11:40:11 AM
Am verificat acum la rece si e cam 3 sferturi pe joja citirea minima. Antigel Hepu g12, la recomandarea mecanicului... Dar poate daca nu imi place la primavara il schimb cu altceva, stiu ca muttley avea agregate ceva info legat de antigel in topicul lui
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 18, 2020, 12:50:54 PM
Eu am mers mereu pe G12 plus (mov).  Vezi ca am si eu in sectiunea de discutii despre Impreza un topic despre antigel.

G12 plus eu l-am pus si am uitat de el in masini. Nu am mai avut treaba cu racirea. Si imediat dupa schimb motorul a stat la 87-88 grade in mers si asa a ramas vara/iarna cu anii. Doar la Outback vara mers tare pe autstrada mai urca la un 90.
Dupa el ar fi G11, cum recomanda producatorul si cum se pune la reprezentanta, dar acela trebuie schimbat la 3 ani daca vrei sa ramai cu el in stare buna.

Doar ca temperatura este influentata si de ulei, bineinteles. Si el are rol de racire, nu doar antigelul si in primul rand sa fii cu el pe maxim si sa fie un ulei bun. Am avut diferente de temperatura doar din schimb de ulei, daor ca le observi in oras. In mers normal nu prea ai cum sa faci diferenta.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 18, 2020, 14:01:45 PM
La ulei am mers pe Shell Helix HX8 HCT 5W40. Dar sa vedem cand ajung pe la 5000 probabil il schimb si ma duc pe Eneos sau Yacco, sau Motul. Mai vedem pana atunci. Am urmat procedura ta si pare sa fie tot pe la 3 sferturi. O sa il mai urmaresc asa, la 5-600 de km sa vedem ce face acolo. Mersi :)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 21, 2020, 12:52:39 PM
Am luat ITP-ul, totul bine la RAR. Nu crez ca puteam sa primesc un cadou mai fain de craciun :D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 28, 2020, 21:20:27 PM
Din seria: "Ce isi face omu cu mana lui se numeste lucru manual" sau "Daca nu te mananca, sa nu te scarpini"

Mi s-a ars un bec de faza scurta, pe stanga. Ca un bun proprietar am dat fuga la magazin si am luat doua becuri Narva +50% lumina, sa vada bine si totusi sa nu aiba temperatura de culoare mai mare decat normal, fiindca detest orice e mai mult de vroe 4500k (daca as putea as pune cel putin proiectoarele galbene, mai vedem, poate chiar fac asta). No bun, schimb becu pe stanga, raman impresionat de sistem acolo, totul bine si frumos. Merge. Ce ma gandesc eu? Tot mai am un bec nou, il schimb si pe ala de pe dreapta, sa fie la fel, si ala vechi il tin de rezerva. Pe dreapta nu aveam loc sa scot capacu de far... Incurca al naibii borcanasu de servo. Pana la urma am tras 2mm borcanasu la o parte si a iesit capacu, pus becu, testat, merge. Dau sa montez totul la loc, cu chiu cu vai reusesc.... Nu mai merge pe dreapta nici lunga, nici scurta. FMM. Dau iar jos capacu, verific mufe, verific fire, totul pare ok... nu merge. Na zic, o facui lata. Verific si sigurantele, totul pare in regula. Am inversat chiar si releele intre ele, stanga cu dreapta. Nicio schimbare. Pun totul la loc, ca trebuia sa fi plecat de acasa deja de doua ore, si era si noapte, ma zgaiam acolo cu blitu de la telefon. Pornesc, la prima curba aud pompa servo ce frumos vajaie :))) O tras aer... Pe unde nu stiu, ca nu am verificat numa sa fie lichid in vas (si este). Probabil cum am tras de borcanas aia 2-3mm s-a miscat furtunul de suctiune si are un por, sau clema lui... Nu stiu. Mai verific eu dimineata.
Anyways, TL;DR: Sa nu faceti ca mine :D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: puiu on December 29, 2020, 18:58:46 PM
1 ia o lampa de control de auto sau multimetru si vezi daca ajung 12 volti in mufele becurilor. Vezi mufa farului. Poate s-a miscat si are probleme. Verifica pe firul de + de la bec si fata de caroserie daca ai 12. Sa nu fie masa intrerupta.
2 nu mai bag motul nici la drujba
3 verifica ce concentratie are antigelul - are transfer termic mai prost decat apa. Daca e facut la -30'C mai dilueaza-l la -20'C
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 29, 2020, 19:31:48 PM
Am rezolvat cu faru... Se busise o siguranta, dar cand am verificat ieri seara cred ca tineam schema invers ca nu gaseam nicicum sigurantele alea... All good pe partea aia
Motul nu am bagat, era Shell era, dar l-am schimbat azi, pt ca filtru vechi nu avea supapa aia de retinere buna si 2-3 sec la pornire se auzea galagie urata. A curs uleiul din motor cand i-a dat drumu, ca apa... Intre timp am si verificat si toata viata lui motoru o mers cu 10w40, asa incat... Asta am pus si eu acuma. Diferenta e mare... In primu rand nu mai scoate niciun fir din ceea ce eu credeam ca e abur. La pornire la rece nu se mai aude galagia aia aproape deloc. Acum sa vedem cat pierde/cat consuma.
Oricum undeva in viitor va trebui sa dau jos motorul pt o reetansare a baii de ulei, ca pierde de nebun pe acolo. Daca tot il dau jos e pacat sa nu schimb ce garnituri mai is... Si garniturile de chiuloase... Daca tot il desfac e pacat sa nu schimb supape, ghiduri, simeringuri... Si daca tot is date jos chiuloasele, poate or merge si niste segmenti noi in el. Deci da, merge si cu 10w40 momentan daca o mers 250 de mii cu asa ulei. Am pus Elf, ca e pe toate gardurile si eu personal am avut experiente bune cu el in mai multe motoare.
Concentratia da, ar trebui sa fie pe la -30, dar momentan il las asa, ca vreau sa spal bine instalatia toata mai in primavara. S-a murdarit iar antigelul dupa cateva sute de km, si daca il dau jos, pun G12 plus, cum pune si Mihai, si adios
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 30, 2020, 14:20:40 PM
Am facut un pic de curatenie, am schimbat niste becuri arse in interior, si am reusit sa pun si stickerele (multumesc Mihai)
Pozne: https://photos.app.goo.gl/vtZFsnLiuZ6J9Q1v8
https://photos.app.goo.gl/hxKEuQw58A3jQsJs7
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on December 30, 2020, 14:58:56 PM
Arată bine
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: andea79 on December 30, 2020, 17:22:03 PM
Am rezolvat cu faru... Se busise o siguranta, dar cand am verificat ieri seara cred ca tineam schema invers ca nu gaseam nicicum sigurantele alea... All good pe partea aia
Motul nu am bagat, era Shell era, dar l-am schimbat azi, pt ca filtru vechi nu avea supapa aia de retinere buna si 2-3 sec la pornire se auzea galagie urata. A curs uleiul din motor cand i-a dat drumu, ca apa... Intre timp am si verificat si toata viata lui motoru o mers cu 10w40, asa incat... Asta am pus si eu acuma. Diferenta e mare... In primu rand nu mai scoate niciun fir din ceea ce eu credeam ca e abur. La pornire la rece nu se mai aude galagia aia aproape deloc. Acum sa vedem cat pierde/cat consuma.
Oricum undeva in viitor va trebui sa dau jos motorul pt o reetansare a baii de ulei, ca pierde de nebun pe acolo. Daca tot il dau jos e pacat sa nu schimb ce garnituri mai is... Si garniturile de chiuloase... Daca tot il desfac e pacat sa nu schimb supape, ghiduri, simeringuri... Si daca tot is date jos chiuloasele, poate or merge si niste segmenti noi in el. Deci da, merge si cu 10w40 momentan daca o mers 250 de mii cu asa ulei. Am pus Elf, ca e pe toate gardurile si eu personal am avut experiente bune cu el in mai multe motoare.
Concentratia da, ar trebui sa fie pe la -30, dar momentan il las asa, ca vreau sa spal bine instalatia toata mai in primavara. S-a murdarit iar antigelul dupa cateva sute de km, si daca il dau jos, pun G12 plus, cum pune si Mihai, si adios

..si daca tot sunt desfacute toate schimba si niste cuzineti ...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on December 30, 2020, 20:35:11 PM
@andea  ;D ma bate gandu. Dar pana adun toate piesele necesare, mai trece multa apa pe somes
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: andea79 on December 31, 2020, 00:15:19 AM
piese ? din alea sunt ... comanzi azi si in maxim 3 zile vine tot ce vrei :)  garnituri/segmenti/cuzineti/ghiduri..etc...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 05, 2021, 22:40:49 PM
@andea, ai dreptate... Bani sa fie, ca restu se rezolva. Sambata, daca tine vremea cu mine fac un test de compresie, sa vedem exact cum stam.
Am rezolvat si cu servo. Dat jos furtunele de tur si retur, puse alte coliere, stranse bine, lichid la nivel, nu mai face galagie, poate un 10% din cum facea inainte, da ala e foarte posibil sa il fi facut si inainte, si sa nu il fi observat eu.
Masina parca porneste tot mai bine, in ultimu timp porneste cam la a 3a tura de electromotor, uneori la a doua. La cald porneste la sfert.

In alta ordine de idei, stie cineva daca pe Outbakc BH intra jante pe 15? Intreb pt ca am gasit un set de jante de tabla de forester SG pe 15 la pret bun, si ma gandesc sa le iau pentru iarna. Acuma am pe 16, si stiu ca singura dimensiune data de fabrica e 215/60/16... Dar ma gandesc ca daca permit etrierii, ar trebui sa fie ok si astea pe 15, cu 205/70R15 is aproaaape identice ca si diametru, e diferenta de undeva la 0.5%. Au acelasi ET, ma rog, in rest corespund 100% dar nu stiu daca intra de etrieri.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2021, 22:58:10 PM
Din cate țin minte outback are discuri mai mari decāt Forester &  Impreza din generațiile de atunci, iar asta limita la 16" diametrul. Dar nu sunt sigur. A trecut ceva timp de cānd am avut obk și căutam astfel de detalii.

Nu am găsit pe nici o piață să fi fost obk omologat cu 15. Peste tot da 16, 17 și 18.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Forester on January 06, 2021, 00:01:51 AM
Intra numai pe spate pe 15".   :)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on January 06, 2021, 00:02:39 AM
Nu strica sa faci o proba , dar si pe afara se plang de aceleasi chestii. Ca nu !
https://www.subaruoutback.org/threads/15-inch-wheels-on-05-outback.26309/
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 06, 2021, 09:20:49 AM
Am inteles, ma gandeam ca asta e situatia. Mersi baieti.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 06, 2021, 20:51:41 PM
Sa ii ia naiba pe aia de au facut ceasu de temperatura? Sa ii ia, oriunde ar fi.
Posibil sa fi fiert un pic.
TL;DR: A urcat apa cam 1 mm peste jumate pe ceas, pe torque am prins-o la 103 maxim, si a aruncat din vas cam 150-200 de ml, din estimarile mele.
Maine povestea intreaga, acuma ma duc sa ma culc pana nu se mai intampla si alte rahaturi. Cadou de Sf. Ioan fu asta
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: torvalds on January 06, 2021, 22:33:17 PM
Imi pare rau sa aud asta . Chiar ma uitam la poze si arata foarte bine masina. Am trecut si eu prin frustrarea ceasului care sta fix intre 85 si 105 grade ... adica in momentul in care vezi ca se ridica e prea tarziu ...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 06, 2021, 22:54:52 PM
Hai ca scriu acuma ca m'am mai calmat.
Ai dreptate, arata chiar surprinzator de bine si cel mai important, nu are rugina!! Inafara de rugina, care e moartea pasiunii rau de tot, restul toate se fac
Deci am avut de facut un drum pana la Targu Mures si cum ieri am rezolvat cu servo, am zis ca ma duc linistit. Incolo am mers lejer, am avut un varf de 170, in rest 120-130 pe autostrada. Temperaturi monitorizate pe torque intre 88-94 pe tot drumu.
Inapoi, pana la turda am venit tot asa 120-130, si dupa, pe unu din dealuri am urcat cam cu 140, destul de lejer, pe urmatoru am zis ca o las mai moale si mergeam cam cu 110, dar am simtit ca parca nu trage.. Am bagat pt cateva secunde pedala in fund si nimic. Urcat dealu, drum drept, tot asa si acolo...  Si cumva arunc ochii la acu de apa si il vad ca e mai sus de jumate un pic, nu mult, 1mm, poate 1.5mm... Sar sa pun torque, ca nu il mai pusesem inapoi, dar si janghina aia fix cand ai nevoie se conecteaza greu... A durat cel putin 30 de secunde sa se conecteze, poate chiar spre un minut, si in timpu asta o lasasem moale, cu pedala abia atinsa cat sa tina la 80-90, scazuse pana la 96. Am accelerat un pic si a inceput sa urce, 98-100-102-103, lasat la 80, 2000rpm, in decurs de 3 minute era la 91 de grade apa. Am mai urcat pana pe la 120 dupa cu ea, dar destul de finut, apa se mentinea la 90.

Ajuns acasa am zis sa verific ce ii pe sub capota si sus, la vasul de supraplin, pe langa furtun se vedeau urme de antigel, dupa m'am uitat jos in scut si erau ceva urme si acolo. Verificat nivel antigel, era undeva intre jumate si minim. Ieri era la maxim. Acuma mai vedem maine ce si cum, o sa mai completez iar pana la maxim. Si mai urmaresc temperaturile sa vedem ce face zilele viitoare. Sambata test de compresie.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Mariansro on January 06, 2021, 22:59:17 PM
A pățit un amic cu un Sf turbo. A făcut un furtun poc de la un termostat nașpa. N-a pățit nik motorul.
Eu zic sa vezi termostatul prima data.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on January 06, 2021, 23:06:56 PM
Ai făcut aerisirea sistemului de răcire? Poți spera că era o bulă de aer, daca nu găsești nimic rupt, tăiat sau slăbit...

Altfel, garnitura de chiulasă ...

Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 06, 2021, 23:15:37 PM
Aerisirea eu personal nu am facut-o. M'am bazat ca a facut-o Zsolt cand a schimbat distributia. Maine inspectez mai bine ce e pe acolo, dar avand in vedere ca am venit dupa faza aia vreo 30km fara probleme, eu zic ca nu s-a spart/rupt/taiat nimic din furtune. Tot la recomandarea lui, nu am schimbat nici termostatu cand a facut distributia, ca a zis ca e bun si nu are rost. Da m'am invatat minte. Antigel nou, termostat nou, OEM, eventual daca stie cineva unu cu deschidere mai jos care merge pe ej25, nu ma supar. Si de data asta le schimb cu mana mea. Nu imi fac iluzii prea mari, is 90% sigur ca va avea nevoie de garnituri de chiulasa, fie acum, fie peste 10-20 de mii de km, ca nu am gasit niciun fel de dovada ca ar fi fost schimbate. E o minune ca au tinut atata
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: andea79 on January 06, 2021, 23:48:35 PM
asta e ... engine rebuild ca nu-i mare minune :) mai ales ca esti din Cluj :)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on January 07, 2021, 00:02:23 AM
Dau si eu o parere.
Dupa ultimul motor schimbat, am pus ceasuri pentru boost , pres ulei si temp. ulei.
De ceva vreme am sesizat o mica scadere de presiune a uleiului in special la rece. Adica de la un 6.6 bar la 6.3  ;D cu ulei nou. Motorul are spre sau putin peste 20k de cand l am inlocuit.
Concluzia ar fi ca am ajuns la vorba colegilor de acum 2 ani. "Scoate ceasurile !"
Plus ca , din ce am citit pe diagonala , 103° nu e asa mult la antigel. Apa fierbe la 100. Asta mai incolo.
Deci mai lasa torque ala. Altfel , mai poa' sa fie si sonda posedata... Mergi linistit. Asa am mers si eu cu ultimul motor. Dar macar pana a facut poc , am fost linistit  ::)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 07, 2021, 00:17:20 AM
Faza nu ii numa de sonda, faza ii ca o aruncat ceva antigel din vas, plus ca atunci cand urcase apa, a pierdut puterea... Ca daca nu arunca apa din vas, nu imi faceam probleme prea mari
Nu ii mare lucru sa ajung la ce zici tu si sa dau naibii toate masuratorile :))) cand face poc, face, si aia e. Altu la rand
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: torvalds on January 07, 2021, 08:58:25 AM
Asta cu puterea pierduta e clar din managementul motorului care a simtit ca e prea mare temperatura si nu te lasa sa mai dai in ea pentru a-l proteja.

Vezi ca e un topic despre ce face masina cand sunt duse garniturile ... (in esenta scuipa apa in vasul de expansiune si dupa  ce il umple se scurge jos).

De asemenea , sunt niste testere pentru garniturile de chiuloasa care detecteaza gazele de evacuare in antigel (co2 cred) , e undeva la 250 lei un astfel de kit , dar care iti va confirma daca sunt garniturile duse sau nu . Asta ca sa nu schimbi alte piese aiurea.

Si da , termostatul trebuie schimbat , doar original !

Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 07, 2021, 14:43:03 PM
Am completat 300 ml de ulei si cam 800ml de antigel sa ajunga la maxim dupa aventura de ieri. Din vasul de supraplin nu lipsea mult, max 300 de ml, dar restu a intrat in radiator.
E naspa rau ca ceasu sta fix in aceeasi pozitie intre 75-96 de grade... abia de la 97 in sus incepe sa mai urce si el.
Am dat o tura de oras, temperaturile in range 90-94, deci sta bine. Momentan
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: PTR on January 07, 2021, 15:24:29 PM
 Termostat mai rece este Nipparts J1537002 , are aceiasi forma cu cel original,
 
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 09, 2021, 13:58:25 PM
Compresii la rece:
Cyl1: 185psi
Cyl2: 190psi
Cyl3: 220psi
Cyl4: 190psi

Pareri? Stiu ca ar trebui sa fie intre 155-185psi, asta zice manualu... Ce ar putea cauza acel 220?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: andea79 on January 09, 2021, 15:46:29 PM
conteaza mult modalitatea de masurare  si instrumentul folosit, nu intotdeauna valorile masurate coincid cu valorile din manual, important e sa fie apropiate una de alta , eu as masura de mai multe ori si m-as intreba ce cauzeaza diferenta dintre 185 si 220 :)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: rzw75 on January 09, 2021, 16:16:37 PM

Pareri? Stiu ca ar trebui sa fie intre 155-185psi, asta zice manualu... Ce ar putea cauza acel 220?

...din experienta mea , daca e mai mare compresia ar putea fi depunere de calamina si astfel se micsoreaza volumul interior si creste compresia... am avut asa ceva la o motocicleta care ajunsese sa aiba compresie ca una de Moto GP :) dar nu era deloc ok...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 09, 2021, 17:49:19 PM
Am mai masurat o data, tot acolo is valorile, la 3 a dat 210 a doua masuratoare.
Am bagat si camera endoscopica in cilindri un pic, o sa pun pozele aici mai incolo sau maine. Calamina este, cel putin pe pistoane, aia e clar. Si nu numa calamina :))

LE: interiorul cilindrilor 1 si 3, la 2 si 4 e la fel, dar nu am mai facut poze
https://photos.app.goo.gl/AGPyfQEeK6ymRUS29
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: andea79 on January 09, 2021, 20:05:25 PM
eu nu vad nimic neobisnuit :)  cel putin pt. un motor care are totusi o varsta
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 10, 2021, 15:45:53 PM
Mie mi se pare ca se vad pete de ulei, chiar si o mica balta la baza pistonului...
In fine, un nou simptom azi legat de temperatura motorului. La turatii mai mari de 2500 se raceste bine... Indiferent ca e pe loc sau in mers.. . Daca scade turatia sub 2500 incepe sa urce temperatura, pana pe la 95. O data ce turatia urca peste, scade destul de repede pana la 90, daca o calc mai serios 3500+, scade si sub 90.
Cum am observat? Treapta a 5a, 80 la ora, urca temperatura, imediat ce am retrogradat, tot 80 la ora, aceleasi conditii de drum, a scazut rapid (cam 1 minut) pana la 90. Am schimbat iar a5a, iar a urcat... Si am repetat testul asta de mai mult ori.
Cand m'am intors in cluj, la primul semafor, a urcat pana la 95 (la 96 da drumu la ventilatoare), moment in care am accelerat-o la 3000 rpm, in 30 de secunde a coborat la 88.
Logica mea zice ca flowul de apa nu e ok. Asta dupa mine poate avea 3 motive mari si late...
1. Pompa de apa
2. Termostat partial blocat
3. Un blocaj altundeva pe instalatie (poate in radiator?)

Momentan expira numerele rosii si nu mai scot inca un rand, abia pe 10 februarie am programare la politie pt inmatriculare, deci pana atunci o sa stea pe dreapta. Dupa asta, cand da un pic caldura ma apuc de investigat care ii treaba cu sistemu de racire

Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on January 10, 2021, 17:30:29 PM
Negreala aia din ce stiu e de la.ulei ars . La varsta ei segmentii sigur nu mai sunt toti pe treaba lor. Chiar daca iese cat de cat compresia , nu e relevant. Eu aveam compresie la Xt si camasile erau ovale. Si papa 1l de ulei in 300 km
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 10, 2021, 18:13:57 PM
Apai chiar atata ulei nu mananca. Din ce am observat, daca merg cat de cat cuminte, nu consuma semnificativ (in 1000 de km nu s-a observat nimic lipsa pe joja). Dupa am facut vreo 300 in regim mai turat si au disparut 300 de ml :)) Nu imi mai bat capu cu asta, momentan, cum zicea si tu, cand face poc, face :))
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: PTR on January 10, 2021, 19:41:24 PM
 Schimba termostatul, am avut simptome asemanatoare , doar ca nu crestea asa mult temperatura.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 12, 2021, 14:50:15 PM
@PTR, ala a fost. L-am schimbat azi, temperatura nu mai trece de 88 de grade acum, asta la semafor. In mers, din ce am vazut sta la 83-85, deci problem solved :D
Termostat am pus de 78 acuma, era de 82 inainte, dar cred ca nu functiona bine deloc cel vechi...
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Mariansro on January 12, 2021, 16:54:40 PM
Astea au prostul obicei sa se blocheze pe īnchis.
Eu nu pricep cum a constatat mecanicul ca e bun?!
Trebuia schimbat odată cu distribuția.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 12, 2021, 17:05:53 PM
Pai probabil a presupus ca daca arata bine si e de origine, e bun. Si poate chiar era, ca doar undeva acuma dupa craciun o inceput sa faca figuri. Inainte stateau temperaturile undeva la 87-90. Deci bun bun nu era, dar tot mai facea ceva el. Si am vazut termostatul vechi ma gandeam, cum a stat masina atata timp ca o fi plin de mizerii, oxidari, bla bla, dar arata ca scos din cutie... Mna, important e ca s-a rezolvat
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on January 12, 2021, 17:25:24 PM
Probabil mecanicul era obisnuit cu motoarele cu blocul de fier, nu de aluminiu, si de asta se astepta sa vada rugina. Tin minte cum tata spala borcanul la batrana Dacie 1310 si era apa aia maronie tot timpul, chiar si dupa curatare.

Termostatul asta e mai mult afectat de ciclurile de incalzire-racire si chiar daca arata bine, poate sa nu fie bine deloc. Plus ca unii au avut probleme chiar si cu unele noi (aftermarket).
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on January 13, 2021, 09:39:43 AM
Stiu asta, si intentionam sa pun OE, dar nu venea in timp util, si nu mai aveam rabdare sa vad daca e asta de vina sau altceva. Si eu ma asteptam sa vad mizerie pe termostat avand in vedere ca prima spalare pe care am facut-o sambata am scos apa maro... Acum am pus antigel de la Ravenol, dedicat pt japoneze cica (ca nu am gasit g12+ la epiesa si nu mai aveam timp sa mai umblu), si pare ca nu se mai murdareste
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: PTR on January 13, 2021, 10:07:10 AM
 Problema cu termostatul aftermarket e ca nu toate sunt la fel. Termosatul OE are o forma ascutita a varfului , iar multe echivalente AM au varful bont ceea ce le face sa reactioneze mai lent pentru ca nu intra suficient de mult in fluxul de lichid. Daca ai pus o varianta aftermarket care arata la fel ca originalul nu cred ca o sa ai probleme.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on January 13, 2021, 10:14:15 AM
Stiu asta, si intentionam sa pun OE, dar nu venea in timp util, si nu mai aveam rabdare sa vad daca e asta de vina sau altceva. Si eu ma asteptam sa vad mizerie pe termostat avand in vedere ca prima spalare pe care am facut-o sambata am scos apa maro... Acum am pus antigel de la Ravenol, dedicat pt japoneze cica (ca nu am gasit g12+ la epiesa si nu mai aveam timp sa mai umblu), si pare ca nu se mai murdareste
Din experientele mele , antigelul se face de cacao cand sunt amestecate mai multe tipuri , in special ala ieftin de prin benzinarii . Din cauza unui astfel de antigel era sa ma apuc de desfacut motorul. Parea ca baga ulei in antigel. Defapt era o chestie rezultata din reactia lichidelor intre ele. Altfel , nu prea are de la ce sa se murdareasca.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on February 26, 2021, 12:49:55 PM
A trecut un picut de timp de cand nu am mai scris nimic.
Totul pare sa fie in regula, dpdv al temperaturilor. Cel putin cat de cat. La drum intins sta sub 85 de grade, in oras depinde, mai urca si peste 90 daca e aglomerat.. bara la bara mai mult de 10-15 min, ajunge chiar la 95.
Consum de ulei in limite..... acceptabile (1L la 2000 de km, totusi e o troaca de imd 20 de ani)
Are figurile ei, cand vrea, dar astea ii dau personalitate. Per total, am pus cam 6000 de km pe ea din noiembrie incoace. N-am mai mers cu cealalta masina aproape deloc de 2 luni si ceva.
Una din figuri ma intriga... Inchiderea din cheie nu merge numa cand are chef, si nu reusesc sa imi dau seama daca e din modul problema sau din cheie. Bateria cheii e noua, bateria masinii e noua. Uneori se deschide din telecomanda, alteori nu. Nu conteaza distanta, unghiul sau pozitia, conteaza doar sa aiba chef. Din butonul de pe usa sau din yala merge tot timpu, deci e clar ca e ceva bai de transmitere/receptionare a semnalului.. V-ati mai batut cumva de asa ceva?
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Xander on February 26, 2021, 13:22:56 PM
Chestia cu telecomanda sa funcționeze intermitent sau deloc am pățit-o si eu.
Dar se īntāmplă in anumite locații. La RAR, langa un garaj RATB. Am dat vina pe interferente.
Distanța contează, comparat  cu mașinile germane, trebuie sa fi in apropierea mașinii ca sa răspundă la telecomanda.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on February 26, 2021, 13:37:29 PM
Mie mi se intampla total aleatoriu. De ex, in parcare, in spatele blocului. Dau sa deschid masina si merge. Fac un drum de 10-15 min, ma intorc in acelasi loc, nu mai merge... Cand merge, merge de la maxim 5-6 metri, asta stiu deja. Dar cand nu merge.... nici de la 20 de cm nu are niciun efect apasarea pe butoane
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: MihaiFlorescu on February 26, 2021, 17:38:08 PM
Am patit nu mai stiu la care masina. Uneori mergea, alteori nu. Cateodata doar daca aveam cheie langa usa.... Cred ca este un contact din cheie.

Sa ma fi vazut cand aveam usa soferului blocata de o masina sau de gheata si voiam sa intru prin alta parte si nu aveam cu ce sa deschid. In final am intrat prin portbagaj, deschizand cu cheia. Sigur era break (deci la WRX sau la Outback am patit asta).
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Forester on February 26, 2021, 18:58:24 PM
Am patit si eu dar numai cu una dintre chei. Am descoperit in final ca nu merge cand e cheia rece (problema se intampla practic numai cand era rece afara). Veneam cu cheia calda din casa deschideam fara probleme, mergeam pana la serviciu dar cheia se racea, pana sa se incalzeasca masina, pana sa se incalzeasca si cheia se termina drumul. Si nu mai puteam sa o incui din telecomanda. O tineam in birou, se incalzea, mergea si de la geamul biroului sa o deschid. Bateria era noua.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on February 26, 2021, 20:00:32 PM
Eu am ramas la partea cu consumul de  ulei, 1 litru la 2000 km....
Adica 5 l la 10.000?
Ala nu mai e motor in regula. Parerea mea de non-mecanic.
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: Arturito on February 26, 2021, 22:24:22 PM
Panica sa inceapa cum era la mine. 1l la un plin. Deci 280-330 km parcursi. 1/2000 e inca in limitele normale ale negarii  ::)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on February 27, 2021, 00:32:23 AM
@Forester Da, acum ca zici, dupa un drum mai lung cu masina, cand e cald bine inauntru, merge si cheia... Poate o prind si o incalzesc un pic cand mai face figuri, sa vedem
@dan_b nu am pretentia sa fie motorul apt la banii pe care i-am dat pe masina, si nici nu imi bat capu acum prea mult. Cand o sa am casa si garaj, sa ii pot face tot ce imi trece prin cap, il dau jos si....vedem unde se ajunge. Pana atunci, atata timp cat stiu sa completez cand e cazu si sa nu ramana fara, nu e bai
Oricum nu e doar consum, pierde si pe la baie, deci nu am idee cat e consum si cat pierdere. Dar cam acolo completez si sincer sa fiu, nu ma deranjeaza atat de tare chestia asta. Momentan.
@mihai super fun e ca daca e frig afara nu'mi merge nici incuietoarea de la sofer prea bine, se blocheaza... Si m'am chinuit de cateva ori sa intru pe dreapta cat sa deblochez usile... Noroc ca vine caldura :D
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: dan_b on February 27, 2021, 09:29:20 AM
Daca e asumat, e ok :)
Title: Re: Outback BH 2003
Post by: ioanmoldovan95 on June 23, 2021, 10:33:39 AM
Updates:

Am adunat undeva la 10k km de cand am luat Outbackul, si imi place tot mai mult, cu toate hibele si comportamentul lui temperamental
Mai sunt chestii pe care trebuie sa le rezolv, dar duc lipsa acuta de timp... Dar poate vara asta tot mai fac cate ceva. Vreau sa reconditionez etrierii, stiu sigur ca unul din ei mai blocheaza uneori, spate dreapta, dar mai bine ar merge sa fie toti facuti.
Acum ca au venit caldurile din nou, cum AC-ul meu nu mergea de cand am luat-o (compresor blocat, si am luat un compresor SH care iar s-a blocat), am zis hai sa caut compresor, sa il fac sa mearga, si am umblat cateva zile sa caut compresor prin zona... Se pare ca am fix modelul ala de compresor-unicorn care nu se gaseste pe nicaieri si difera de restu modelelor. Dar la sfatul cuiva de la un centru de dezmembrari, care aparent avusese aceeasi problema, am dat cu un degripant pe ambreaj si dupa, cu pistolul cu impact, s-a deblocat compresorul foarte usor... Umplut cu freon, si baga rece. In continuare caut un compresor ok, ca al meu face galagie, dar macar am racoare in masina cat merg cu ea.
Ce as mai vrea sa ii fac pana la toamna e o izolare completa pe burta... nu are rugina deloc, si nu as vrea sa apara.
In rest urmeaza alt schimb de ulei, si cam atat..
Ce ma bucura e ca desi am avut episodul cu termostatul blocat si s-a incalzit atunci, acum e ok, chiar si pe 34 de grade si trafic nebun, sta cuminte temperatura, mai porneste prima treapta a ventilatorului, dar cam atat. Pana ieri cand am pornit compresorul nu stiam daca a doua treapta functioneaza. Se pare ca da.

Consumul de ulei e la fel, 1L/1500-2000km, in functie de cum mergi cu ea. Aia e :), traim cu asta