Subaru club Romania

Diverse => Discuții libere => Topic started by: BOXER on July 08, 2017, 13:56:19 PM

Title: Subaru - Chilipir NU
Post by: BOXER on July 08, 2017, 13:56:19 PM
Scriu aceste randuri dupa o noua tura prin Romania in care m-am bucurat de marca si masina.

Dupa 900 de kilometri prin Transilvania si inapoi pot afirma ca Subaru este o masina foarte buna dar nu este chilipir.
Subaru este cel mai vandut AWD la nivel mondial si are cel mai bun sistem de tractiune integrala  (asta este o discutie separata pe care am dezvoltat-o si am sa o dezvolt cu cei cunoscuti).

Subaru nu are nici o legatura cu marcile normale, europene, de consum si nici cu cele Japoneze low-end.

Toate modelel noi merg foarte bine cat timp sunt intretinute in retea si nu au modificari.

Modelele second-hand sunt bune cand se investesc bani si manopera de calitate.  Costurile de reabilitare sunt mari pentru masinile prost intretinute si normale pentru masinile intretinute bine.
O revizie costa mult in comparatie cu un FWD european simplu dar normal in comparatie cu un 4x4.
Multi confunda masinile AWD cu autoturisme simple, cu tractiune pe o axa, si au probleme de intelegere cand vad preturile mari.


Cateva aspecte trebuie retinute:
AWD este mai scump la intretinere fata de FWD,
AWD este mai bun in majoritate situatiilor decat FWD,
AWD poate si stricat mai repede decat FWD
Subaru nu este o masina usor de intretinut pentru oricine si nu trebuie confundata cu europenele FWD sau on-demand.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: victor.p on July 08, 2017, 16:54:10 PM
Depinde ce intelegi prin chilipir. Pentru mine faptul ca am facut 120mii de km fara sa se strice nimic la masina in 7 ani si nu am menajat-o deloc, mi se pare un chilipir. Am prieteni cu tot felu de germane care au cheltuit pe reparatii mai mult decat au dat pe masina.

Trecand peste asta, singurul lucru care ma scoate din sarite la Forester, e problema cu farurile care se aburesc si cel din stanga imi face deja cosmaruri.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: BOXER on July 08, 2017, 17:06:25 PM
Nu este cazul tau.

Vorbesc aici in special despre masinile second-hand care sunt considerate chilipiruri.
Multi de bucura de preturile mici si ulterior descopera forumul ca loc al plangerii.

Topicul este pornit special pentru acesti amatori de masini ieftine care nu inteleg ca Subaru este diferit de FWD-urile Daewoo, Ford sau Dacia.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Muttley on July 08, 2017, 19:27:55 PM
Subaru .... are cel mai bun sistem de tractiune integrala

Are o lae. STI-ul e superlativ, 3 autoblocante inseamna transmisia perfecta, restul sunt doar okish.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: BOXER on July 08, 2017, 20:34:45 PM
STI este bun dar nu este G, Forester cu doua blocante nu este Duster, Forester cu un autoblocant nu este Ford Mondeo, samd.
Multi cofunda Subaru cu masinile normale iar dupa aceea apar "coliziuni".
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: puiu on July 09, 2017, 11:24:35 AM
Dusterul nu are decat un blocant - blocat permanent, cutia de transfer. Pana pe la 30 km/h.
Fara suparare dar de la ambreiaj spre roti nu vad mari diferente fata de alte 4x4 permanente.

LE: parerea mea

LE2: vb despre entry level 2.0 transpirate.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Forester on July 10, 2017, 08:32:47 AM
...
Fara suparare dar de la ambreiaj spre roti nu vad mari diferente fata de alte 4x4 permanente.
...

Nu vezi nici macar simetria si sistemul mai compact?  >:D
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: moguai on July 10, 2017, 11:08:34 AM
sisteme de tractiune 4x4 asemanatoare la masini de strada (nu pick up) au doar audi (de la a4 in sus) bmw si mercedes.
totusi doar quattro seamana f bine (mai ales la modele un pic mai vechi) : motor asezat longitudinal, cu 3 diferentiale mecanice.
bmw si mercedes nu au diferential central, au acel ambreaj controlat electronic, insa au aceasta "simetrie" prin asezarea longitudinala a motorului
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: puiu on July 10, 2017, 12:27:46 PM
Benbeurili parca prea sunt orientate spre asfalt si cum le dai putin noroi, putina zapada... Prea se pun in fund si incep sa planga.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: moguai on July 10, 2017, 13:22:05 PM
pai da, pt ca "by default" au toata tractiunea pe spate. in caz de wheel slip + torque vectoring stuff, deschid ambreajul central si mai dau putere si spre rotile fata. la subaru ai un fel de lock din design pt diff central pt 50/50 si automat ai grip mereu, nu e reactiv
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: marr on July 10, 2017, 13:37:08 PM
Ca sa fac un rezumat la ce spunea Wrangler in primul post:
- Un Subaru care e un chilipir la cumparare, nu va fi deloc un chilipir la intretinere !
Sau, daca e sa o dam in proverbe ilustrative:

" Sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine !"
"Daca nu belesti ochii, belesti ..ula !"
"Nu poti fi si cu dansa-n-transa si cu sufletu-n rai !"
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: moguai on July 10, 2017, 14:03:41 PM
te as contrazice marr, dar am ej257 :))
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: johnny bravo on September 12, 2017, 08:47:17 AM
Dati si un exemplu de chilipir.
Forester XT 2009 cu ~110.000 km - 12.000 euro cam pe unde se plaseza?

Nu stiu nimic despre istoricul de intretinere dar sa presupunem ca s-au facut operatiunile de rutina, din planul de service.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: andrei0241 on September 12, 2017, 10:43:41 AM
Ala pare'a fi un pret corect.
Asta (https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-ID7GniCv.html#5753aba92a) e o masina intretinuta, cu revizii doar la reprez, de ex (nu o zic din descriere, stiu masina)
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: UXE on September 12, 2017, 13:18:17 PM
Ce curat e motorul.  Nici daca as vinde-o pe mea nu as sta sa ii fac curatanie pe la motor.  ;D
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: andrei0241 on September 12, 2017, 14:23:33 PM
Masina a fost cumparata in 2012, parca, din Buc, la vreo 46k km si de atunci e la cel care o vinde acum si a fost intretinuta doar la Tubman Cluj ulterior achizitiei mentionate
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: BOXER on March 17, 2018, 11:21:10 AM
Discutia inceputa anul trecut trebuie repornita, chiar daca ii va deranja pe unii cititori.

Au trecut 10 ani de cand au iesit din fabricatie modelele Forester SG si Impreza GD. Cele mai multe dintre masinile vandute sunt inca pe strazi, in stare buna de functionare.
La Impreza s-a observat in ultimii 3 ani o apreciere importanta a valorii de revanzare pentru exemplarele bune.
Masinile bine conservate si intretinute la zi nu se vand. Proprietarii nu sunt dispusi sa se desparta de ele.
Acelasi lucru se intampla si la Forester, in special la modelul XT.
Preturile mici apar la autoturismele detinute de firme sau de proprietari neglijenti. Ele sunt vandute intr-o stare foarte proasta, care pune probleme la reconditionare.

Daca pretul de achizitie este mare trebuie sa tinem cont si de costurile ulterioare de mentenanta.
Pentru un autoturism nou platim periodic leasing sau suma de achizitie cash raportata la perioada detinerii.
La data achizitiei ne asumam un cost lunar destul de important.

Autoturismele s.h. au si ele costuri periodice de intretinere destul de importante dar nu la nivelul unei rate de leasing pentru un bun nou.
Daca Forester XT nou poate avea o rata de leasing de 500Eur/luna trebuie sa stim ca si pentru un model anterior trebuie sa alocam lunar o fractie din suma de leasing.

Autoturismul folosit permanent are costuri. Avem un coleg colectionar care are cheltuieli si cu masinile de colectie, care stau in garaj si ies doar la plimbari de weekend.


Concluzie:
Marca este performanta dar nu este ieftina.



Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Xander on March 17, 2018, 12:18:32 PM
+1 Wrangler
 Fierul japonez  bine întreținut te bucura ca în prima zi.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Forester on March 17, 2018, 13:22:25 PM
...
Autoturismele s.h. au si ele costuri periodice de intretinere destul de importante dar nu la nivelul unei rate de leasing pentru un bun nou.
...

Acest citat ar trebui subliniat.
Unii sunt incantati cand o masina (nu conteaza marca) merge mult timp fara nici un fel de reparatii (mama ce masina buna e asta, in 5 ani n-am bagat nimic in ea). Cum incep sa ceara una alta, masina devine proasta si trebuie maritata.
Ceea ce ma uimeste si ma lasa perplex este acest concept, "nu am bani/imi cere multi bani aceasta masina veche". Pai omule, nu iesi deloc, dar deloc mai ieftin cumparand alta masina. Daca ai o octavia 2, fii sigur ca in cateva mii de euro o faci sa functioneze foarte foarte bine, bani care nu ajung nici pentru un logan chel (dar cine trece de la octavia la logan de exemplu?).
OK, daca iti permiti o masina noua, sau (si) vrei o masina noua, e altceva. Dar NU va fi mai ieftin sa-ti iei o masina noua. Si nici nu cred ca sunt atat de multi Bill Gates pe aici incat sa nu isi permita sa mearga la service pentru ca in timpul respectiv ar produce vagoane de bani. Zic de Bill Gates ca era o chestie funny, unul a calculat ca daca Bill scapa o bancnota de 100$ pe jos, e mai rentabil pentru el sa mearga mai departe, pentru ca in secunda aia cat se opreste sa ridice banii de pe jos, el castiga mai mult decat a recuperat. Sunteti multi d-astia pe aici?  ;D ;D

Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: BOXER on March 17, 2018, 19:03:03 PM

Unii sunt incantati cand o masina (nu conteaza marca) merge mult timp fara nici un fel de reparatii (mama ce masina buna e asta, in 5 ani n-am bagat nimic in ea). Cum incep sa ceara una alta, masina devine proasta si trebuie maritata.
Ceea ce ma uimeste si ma lasa perplex este acest concept, "nu am bani/imi cere multi bani aceasta masina veche1". Pai omule, nu iesi deloc, dar deloc mai ieftin cumparand alta masina. Daca ai o octavia 2, fii sigur ca in cateva mii de euro o faci sa functioneze foarte foarte bine, bani care nu ajung nici pentru un logan chel (dar cine trece de la octavia la logan de exemplu?).
OK, daca iti permiti o masina noua, sau (si) vrei o masina noua, e altceva. Dar NU va fi mai ieftin sa-ti iei o masina noua.

Conceptia asta are legatura cu masinile nemtesti cu kilometraj aranjat.
Romanii sunt mari amatori de vechituri germane cu sute de mii de kilometri si isi construiesc o realitate proprie pornind de la aceste masini.

1Masina care devina proasta si trebuie maritata are 200.000km in bord si 400.000km in realitate.
Cand incepe sa cada este rapid cosmetizata cu piese orientale, polishata si vanduta.
Este inlocuita cu alta noua, rulata real doar 200.000km.
Nou are un sens diferit pentru fanii VAG.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: MihaiFlorescu on April 26, 2018, 14:49:15 PM
Observ cu uimire tot mai multi cunoscatori ai comertului online cu piese. Acestia ajung sa isi repare masinile Subaru si sa comande piese dupa sfatul unor oameni de pe facebook pe care nu i-au cunoscut in viata lor. Dupa felul in care scriu, este clar ca nu se pricep la masini, este clar ca mecanicii care i-au trimis sa isi caute singuri piese nu se pricep la Subaru si dupa sfaturile pe care le primesc de imi pun mainile-n cap, e clar si ce rezultat vor avea. Sa nu mai zic de cei care au schimbat un set de placute de frana si apoi sunt experti in sisteme de franare Subaru pe modele din 94 pana azi. Si daca te uiti cu doua mesaje in urma, nu stiau nici ce frane au pe masina personala.

Nu ma doare de prostia lor, ba chiar ma bucur si sper sa renunte la marca, dar prevad un viitor (apropiat) cand importatorii nu vor mai aduce piese de teama retururilor pe motiv ca nu s-a potrivit piesa... prevad reticienta in a mai aduce piese originale pentru ca se comanda doar cel mai ieftin aftermarket.

Subaru nu e chilipir! Daca habar nu ai, te duci la unul care stie si il platesti pentru asta.

Si nu ii mai incurajati pe acesti oameni si comportamentul lor, va rog. Ca vom avea si noi de suferit. Ei trec mai departe la alta marca europeana dupa ce isi vand masinile pe boabe de fasole si noi ramanem cu "cicatricile" si "vanataile" create de ei, atat la piese, cat si la piata second hand.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: puiu on April 26, 2018, 15:38:32 PM
Cine l-a suparat pe sefu asa de tare?
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Forester on April 26, 2018, 16:22:32 PM
Radem glumim dar nu prea. Din pacate are mare dreptate Mihai. Chiar cu mult timp in urma incepusem sa primesc priviri piezise din diverse locuri cand ceream anumite piese sa fie originale. Iar partea asta cred ca va fi cea mai dureroasa, daca incep sa nu mai fie aduse decat chinezarii.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: leeloo on April 26, 2018, 20:13:30 PM
pe un forum auto daca stau 10 % din posesorii marcii e minune.
Va agitati de pomana.
Treaba ca  masina  SH ca trebuie sa bagi ceva sa o pui la punct, mai ales una de 10 ani e valabila la orice marca.
Romanii sunt ciudati rau, stau in apartament cu mama sau prin ANL  dar masina de 20 k in fata blocului.
Unii pur si simplu nu stiu si nu le pasa, nu sunt toti pasionati de domeniul auto sau de vreo marca. Dau cheie porneste, cand pleaca roata la vale in fata masinii. aia e, s-a stricat.. merg la service,  e scumpa reparatia.. ..  alta.
Si mult mai rau fac mecanicii decat   piesele aftermarket.   
Pai nu vezi unul cu o cheie dinamometrica in mana.  Nici in reprezentate multe  daca ii intrebi unde e cheia dinamometrica se scarpina in cap si o cauta 30 de min, cand aia ar trebui sa o poarte de gat legata... si la un simplu schimb de ulei ar trebui folosita., dapoi la altele..



Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Xander on April 26, 2018, 20:15:58 PM
Eu incerc sa imi dau seama despre ce vorbiti. Tonul în materie de piese aftermaket nu e dat de mecanicul de ocazie de pe facebook, e dat de toate reprezentantele auto din romania la orice brand auto.
Ca sunt clienti care verifică piesele care se montează pe masina e una, si sunt putini. Majoritatea accepta ce au pe stoc reprezentantele " care e mai ieftin si tot oem", decat sa iti comande piesele si sa astepti câteva zile/saptamani dupa caz pana sosesc. Oricum reprezentantele stiu ce fac sa obtina marginea de profit, nu o sa iti strice masina si nici calitatea experienței cand o conduci.
Cum nu e OE? E aceeasi firma care face si varianta OE.
După ce clientul se păcălește cu experienta "ca OE" de la reprezentanta, merge la atelierul de la colț recomandat de un prieten unde descoperă că aftermaket oferă mai multe optiuni ieftine decât cele "ca OE" de la reprezentanta.
In rest, în ciuda numărului mare de mașini din ro, piata ateliere auto merge prost pentru ca clientul e de vina.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: andea79 on April 26, 2018, 20:28:25 PM
daca cei care aduc/vand piese originale pun adaos-uri imense si in multe cazuri nici macar nu au pe stoc piesele evident ca lumea va cauta variante mai ieftine - nu trebuie sa dau exemple dar stim cu totii site-uri cu piese originale (repet originale) din EU sau din afara EU pentru care platesti transport, TVA si vama daca e cazul si ajungi la maxim 50% pretul din Ro ...

iar piesele aftermarket ieftine evident ca au locul lor in piata, in final majoritatea posesorilor Subaru si-au luat o masina (second multi dintre ei) pe care din motive financiare incearca sa o repare cat de ieftin si cum se zice si mai sus nu-i intereseaza piesele ... pt. ca pentru ei este o masina si atat... si oricum si mothership Subaru spre asta se indreapta/isi doreste -> volum cu tot ce inseamna asta ... 

si cu putina extrapolare iti dai seama ca si tipologia userilor de pe forum s-a schimbat in ultimul timp in aceasta directie ... :)
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: MihaiFlorescu on April 26, 2018, 21:40:48 PM
Din pacate, la ultima fraza ai dreptate andea si nu pot spune ca ma incanta cresterea interesului in acea directie.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Muttley on April 26, 2018, 21:56:51 PM
Vedeti-va bre de masinile voastre si nu le mai purtati grija altora. Va purtati de parca v-ar afecta in vreun fel :D
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: BOXER on April 27, 2018, 09:12:57 AM
Nimeni nu poarta grija altora, totul porneste din dorinta de conservare. Oamenii responsabili vor sa isi conserve orice tip de investitie.
In perioada crizei multe automobile Subaru ajunsesera la preturi penibile si aruncau o lumina proasta atat asupra marcii cat si a celor care le detineau.
Cei mai afectati erau detinatorii care platisera preturile initiale de achizitie sau cei care investisera mult, din pasiune.
Cand cumperi sau investesti 37.000 Euro intr-o masina te simti putin deranjat sa vezi ca piata pune egal intre masina ta si o masina demolata, detinuta anterior de trei samsari.
Multi dintre posesorii corecti au parasit marca din cauza imaginii proaste induse de falsele chilipiruri.

Schimbarea de abordare a producatorului este o reactie normala la adresa celor care generau costuri inutile si badwill.
Mitsubishi a renuntat la unele modele special pentru a scapa de obligatii fata de o clientela care nu genera vanzari.
Disparitia unor modele Subaru este un mesaj clar la adresa vanatorilor de chilipiruri. Marca deja incearca sa se debaraseze de ei si totul va culmina cu oprirea productiei pentru unele repere si accesorii.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: PTR on April 27, 2018, 10:12:33 AM
 Cand situatia intelectuala arata ca https://jakubmarian.com/average-iq-in-europe-by-country-map/ , cateva exceptii cu valoarea mult peste medie nu pot face mare lucru...
 Intr-o lume utopica ar fi realizabil acest deziderat, dar cum suntem diferiti este prea putin realizabil.
 Mai era o discutie cu bunurile de consum care pica dupa o perioada de x timp. In final diferenta intre o piesa mai scumpa si una mai ieftina tine de lantul logistic prin care a trecut (adaos) sau calitate ( care e calculata raportata la ce ? )  ? Daca mi-am luat incaltaminte sport mai ieftina si am mers cu ea zilnic 1 an si are usoare urme de uzura raportat la o incaltaminte scumpa care dupa 6 luni s-a rupt, ce principii mai aplicam ? Gura lumii e mereu odihnita , nu ma intereseaza tabloidul "imagine"
 Daca pui intr-o parcare o Impreza si un Bmw seria 3 din acelasi an unul langa altul , as face concurs de poze care primeste mai multe priviri...
 Sa privesti masina ca o investitie e ca si cum ti-ai construi o casa frumoasa fara fundatie.
 Cand sunt piese aftermarket ieftin care au avut aceiasi durata de viata cu piesa montata din fabrica despre ce mai discutam ?
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Forester on April 27, 2018, 10:24:04 AM
...
 Cand sunt piese aftermarket ieftin care au avut aceiasi durata de viata cu piesa montata din fabrica despre ce mai discutam ?

Si cand se copuleaza motoare folosind piese aftermarket ieftine (altele decat cele mentionate de tine) despre ce mai discutam?  ::)
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: puiu on April 27, 2018, 10:51:41 AM
Pana la urma problema e de piese folosite sau valoarea de revanzare, sau ce?
Orice investitie in masina se poate considera pierdere in romania daca o faci cu gandul la valoarea de revanzare. Romanului nu prea ii pasa ca are revizii la 10.000 ca el oricum le face la 30k. Tot ce cheltui pe masina cheltui pentru placerea mea, pentru confortul meu psihic la volan. Da, poate arata neingrijita la exterior, dar dpdv mecanic ce a vrut a avut cand a cerut.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: MihaiFlorescu on April 27, 2018, 11:24:02 AM
Pai si iti convine sa te duci la magazinul X de piese sa ceri ceva ce in mod normal se inlocuieste la 30k si in realitate nu se face niciodata de romanul ala care face revizia obisnuita la 3 ani, iar magazinul iti zice nu mai aduce pentru ca nu s-a cerut niciodata sau foarte rar. Sau exceptional daca vrei insa la pret mai mare decat face si cu avans 50% minim si asteptare 7-10 zile lucratoare cand in mod normal ar trebui sa fie stoc de piese.

Iti convine ca tu ai bagat tot ce s-a putut in masina si a cerut si vrei sa o schimbi pentru ca s-a marit familia sau ti s-a pus pata pe alt model si consideri ca valoreaza A, dar alte masini mai putini ingijite costa 50% din A-ul tau si nimeni nu te baga in seama sau te iau la misto?

Iti convine sa ai nevoie de o reparatie mai complexa si sa mergi la mecanicul care te-a ajutat mereu, sa iti spuna "Nu am mai facut niciodata, dar hai ca incercam si vedem ce iese." pentru ca nu ai optiuni si nu mai sunt ateliere specializate pe marca din pricina interesului scazut pentru asa ceva?

Iti convine sa cumperi element de caroserie ABC aftermarket cu luft de 2 degete intr-un colt pentru ca Subaru nu mai livreaza catre Europa elemente de caroserie si second hand nu mai gasesti fara gauri de rugina?

Despre asta vorbesc si spre asta vad ca ne indreptam. Vad tot mai multi posesori de Subaru care nu stiu in ce s-au bagat, aleg ieftin si prost sa mai tina acolo un an si apoi cand nu mai pot sa tina de masina pa si la revedere se duce vorba ca e masina stricacioasa si piata nu mai face diferenta intre ce e bun si ce e dauna.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Heliotropus on April 27, 2018, 11:38:49 AM
... Romanului nu prea ii pasa ca are revizii la 10.000 ca el oricum le face la 30k.

Raționament greșit întrucât chiar dacă în cartea tehnică mi se specifică intrevalul de revizii la fiecare 30.000 Km computerul de bord mă trimite la schimbul de ulei+filtre cam pe la 14.000 Km.

În ceea ce privește topicul remarc anumite păreri aflate la distanță de eficiența economico-financiară.

Referitor la cei care aleg să își cumpere SUBARU le mărturisesc faptul că întreținerea periodică este suportabilă pentru o familie cu venituri medii - am listat pe un alt topic costurile operaționale de la fostul Forester XS, model 2009.

Dacă vreunul dintre colegi aduce în discuție costurile unui proiect destinat circuitului de viteză/competițional atunci ne îndepărtam de subiect.

Concluzionând, eu sunt partizanul conceptului conform căruia îmi aleg lucrurile pe care mi le pot permite nu numai ca și achiziție dar și ca întreținere astfel încât să apelez doar la reprezentanțe - cum aș putea altfel atât timp cât am emoții până și atunci când completez lichidul de spălat parbrizul?  ;D
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: PTR on April 27, 2018, 12:20:38 PM
 Foreste -  sincer nu stiu cate piese AM se gasesc ca piese motor, iar daca apar intr-un catalog nu sunt neaparat si livrabile . Dar de exemplu, asteptand la ITP anul trecut in toamna am vazut live omul comunitar care iesind de pe o fundatura cu masina plina de roua i-a dat direct in limitare.. era o Octavia RS , dar problema dintre scaun si volan este comuna... poti sa pui si titan tot o sa crape in conditiile acestea...
 Multe magazine au aparut ca ciupercile dupa ploaie, lucreaza fara stoc si unele cu adaosuri fara logica... Mai sunt piese originale pe stoc la importatori sau reprezentante dar repere foarte comune, raportat la numarul masinilor de pe piata este si normal.
 Sunt din ce in ce mai multe cazuri in care oameni cu masini comune si ieftine cumpara piese mai bune ( de ex frane de la ATE ), iar oameni cu masini de lux cumpara piese cat mai ieftine ( frane LPR sau daca se poate mai ieftine...)
 Eu cred ca in cativa ani o sa se stabilizeze toate aspectele dar pana atunci sunt putine de facut..
 Si eu as vrea sa ma duc la reprezentanta pentru unele operatiuni dar in acelasi timp as vrea sa am mai multe alternative. Pentru ambreiaj 90% o sa ma duc la Brasov , dar parca nu as bate drumul tot timpul pana acolo...
 Alegand o marca care nu este comuna, pentru ca cel putin pentru mine a fost combinatia potrivita, mi-am asumat si urmarile... Am avut momente in care as fi vandut 2.5-ul pentru a experimenta altceva, dar vazand piata, miscarea nu prea avea logica... Asa ca am doua atat de asemanatoare dar in curand atat de diferite  ;)
 
 
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: puiu on April 27, 2018, 12:42:39 PM
@ mihai
Acum inteleg ce zici/ziceti si da, ai dreptate.
Pe de alta parte nici nu sunt genul care sa schimbe des masina, tocmai din motivele voastre.
Dar mi-am asumat unele chichite de genul.

@heli
Ok, tu esti exceptia. Din mai multe motive:
1) raportat la numarul de subaru de pe strada, cele cu interval de service adaptiv sunt relativ putine.
2) tu esti un exemplu pozitiv cand vine vorba de intretinere.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Forester on April 27, 2018, 18:52:38 PM
@PTR - in primul rand sa fac o distinctie, poate uneori e greu de observat: eu sunt ForesteR (SG 2.5XT) altul decat Foreste (SH 2.0 diesel)  :D

Legat de piese, evident nu ma refer la pistoane si chiulase, ci mai pe langa - pompa de apa, role distributie, diversi senzori, etc etc.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: PTR on April 27, 2018, 21:38:39 PM
 Acum am observat confuzia in care am fost :)
 La senzori nu m-am uitat inca, dar la distributie m-am interesat.... cel putin rolele INA au latimea rulmentului ca cele originale.. restul rulment mai ingust cu mai mult sau mai putin (producatori cunoscuti). Studiind ambalajul pieselor originale as zice ca au data fabricatiei trecuta pe ele (initial nu fusesem foarte atent la eticheta), util pentru curea... Acum ca pun piese originale sau aftermarket tot nu as mai lasa distributia mai mult de 3-4 ani , as raporta la conditiile de utilizare nu la kilometri sau lunile din manual (datele acelea ar fi referinta ). Pompa de apa are durata de viata influentata si de prospetimea antigelului... in final trecand peste piese aftermarket sau originale sunt si altele de luat in calcul...  In functie de disponibilitatea financiara de moment as monta piese aftermarket sau originale, dar le prefer pe ultimele :)
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: Foreste on April 28, 2018, 16:17:52 PM
[...]
 Si eu as vrea sa ma duc la reprezentanta pentru unele operatiuni dar in acelasi timp as vrea sa am mai multe alternative. Pentru ambreiaj 90% o sa ma duc la Brasov , dar parca nu as bate drumul tot timpul pana acolo... 
[...]

#metoo

[...]
 Alegand o marca care nu este comuna, pentru ca cel putin pentru mine a fost combinatia potrivita, mi-am asumat si urmarile...
[...]

#metoo

:)

Si ... DA ... io sunt Foreste, cel cu struto-camila diesel mult-prea-hulita.
Title: Re: Subaru - Chilipir NU
Post by: leeloo on April 29, 2018, 17:20:43 PM
Deci din ce  ce vad aici pana la urma  valoarea de revanzare de fapt drama, ca piata nu e facuta de aia care repara numai la reprezentanta si piese  OEM.
Pur si simplu sunt unii care nu dau doi bani pe asta si nu sunt disputi sa plateasca  se pare. .. :)

 Partea 2 e ca nu sunt piese pe stock de subaru. Ma rog, nu in Romania, eu am gasit absolut orice in Belgia.
Cam asta ar fi rezumatul.
MA rog, eu cu masini nu am facut afaceri,  asa  ca nu ma  pricep.
 Avand in vedere ca nu le-am folosit la firma sa fac bani cu ele, le-am privit ca niste gauri negre ce sunt. Si de asta am cautat sa tin costurile sub control, adica piese aftermaket in general, la tot ce am avut, firme mai rasarite de regula. Nu s-a intamplat nimic, toate masinile mele au mers, si au fost in regula, rulate considerabil, rar fac mai putin de25 k km pe an,  si  cu IPT-uri trecute prin DE si  BE.
Cu Toyota am facut 15 k km si a fost livrata in Octombrie,

Cu  Subaru am deja 6 k km si mai fac 3 -4 k in urmatoarele saptamani, si pe asta abia l-am inmatriculat cred ca era februrie de acu..