Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: NVG8 on December 19, 2011, 10:26:49 AM

Title: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: NVG8 on December 19, 2011, 10:26:49 AM
Intentionez sa achizitionez o interfata de diagnoza auto.
Stie careva ce se potriveste la Subaru Forester?
M-am oprit la ElmScan 5 Compact dar nu sunt sigur daca se va merge la Forester.
Daca folositi va rog sa postati ref la cat este de utila.
Multumesc!
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: 2xGhe on December 19, 2011, 10:41:04 AM
Eu mi-am luat un OBD2 cu "blushtutz" si un telefon cu android(HTC Desire)+ o aplicatie numita Torque. E tot ce-mi trebuia, da un search pe google despre ce ti-am zis eu aici si vezi daca iti trebuie mai mult de atat. Iesi mai ieftin daca vrei doar pt. tine si nu pt. un service sau ceva de genu'..
Title: Rspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on December 19, 2011, 10:51:11 AM
Mutat din sectiunea "Tutoriale" in "Technica auto generala".

Eu mi-am luat V Screen monitor. E destul de bun, dar partea proasta e ca stau mereu sa il dau jos ca sa nu puna ochii pe el cineva.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: NVG8 on December 20, 2011, 08:45:27 AM
Multumesc pentru raspunsuri!
Nu amdecis ce sa cumpar... dupa ce am inceput sa caut am gasit prea multe optiuni.
Nu vreau pt service. Doar pentru mine de curiozitate, mi se pare o jucarie interesanta cu care nu am avut ocazia sa ma joc.
Am aflat ca au functii diferite si fac lucruri diferite in functie de banii pe care ii platesti.
Caut ceva care sa faca cat mai multe.
Ultima la care m-am oprit testeaza senzorul de oxigen, ceea ce mi se pare interesant.
Stiti cumva de unde se downloadeaza diferite softuri interesante?
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: sebastian on December 20, 2011, 09:50:03 AM
Multe din codurile de eroare de la Subaru este posibil sa nu fie afisate corect cu o interfata generala de scanare a codurilor de eroare.
Unele coduri nici nu pot fi resetate de orice scaner...
Cautati ce vreti voi dar specializat pe Subaru.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: alias on December 20, 2011, 23:56:21 PM
Daca e vorba doar de curiozitate, vezi postul lui Ghe. Aceiasi scula o am si eu. Un cititor  de coduri (in cazul meu ELM 327) si un smartphone.
Este arhisuficient. Oricum iti trebue o facultate auto serioasa sa pricepi tot ce raporteaza.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: balanel on December 31, 2011, 01:45:30 AM
Si eu tot ELM 327 usb folosesc.
La masina mea merge ok, dar nu e Subaru, ci Renault pe motorina.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Hileaga#28 on June 06, 2012, 19:46:44 PM
stiti cumva unde gasesc o lista cu erorile?mi-am luat si eu un elm327...aveam check engine-ul aprins de cand eram in clasa 4-a...ma zapacea ca era acolo.....
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: celalalt on June 06, 2012, 22:01:32 PM
Ce eroare?Defat poti sa dai sarci pa gugal...gasesti ca orice...
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: mirceas on September 11, 2012, 13:46:46 PM
Știe cineva unde e localizată mufa pentru diagnoză la un Forester SG?
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: celalalt on September 11, 2012, 15:14:02 PM
undeva sub volan...E ca un trapez.Cu multe cracane.Nu stiu cum sa o descriu altfel. ;D
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Ratzalaru on September 12, 2012, 13:36:00 PM
stiti cumva unde gasesc o lista cu erorile?mi-am luat si eu un elm327...aveam check engine-ul aprins de cand eram in clasa 4-a...ma zapacea ca era acolo.....

Pe un telefon cu Android instaleaza-ti "Torque" - are inclus citirea codurilor de eroare si daca esti norocos si eroarea nu e particulara Subaru, ti-o recunoaste si ti-o si interpreteaza. Oricum, afli codul ei.... dupa care: Google :)
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on September 15, 2012, 19:05:00 PM
editat pe motiv de protest :) 18.03.2019
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: BOXER on December 28, 2012, 13:23:28 PM
Ma bate gandul sa imi cumpar si eu un tester dedicat/stand-alone cu mufa OBD2.
Ce ati folosit voi pentru Subaru in afara de cele pe bluetooth  sau ce imi puteti recomanda ? Ca buget nu vreau sa depasesc 300eur.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: celalalt on December 28, 2012, 13:40:57 PM
Pai 90 lei vs max 300 euro....nus ce sa zic.Faci treaba si cu asta ieftinu.Depinde ce vrei sa faci exact...
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on December 28, 2012, 13:57:16 PM
vScreen Monitor e pe cablu si face cam ce face si cel cu bluetooth. M-a costat 500 lei.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on November 16, 2014, 16:03:26 PM
Ceva noutati pe acest subiect?

Cablul tactrix si freessm poate fi considerata o solutie completa ptr Subaru? Daca da, cablul se poate cumpara si de undeva mai aproape de noi sau doar de pe tactrix.com? Cat dureaza livrarea?
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: malakay on November 16, 2014, 19:31:32 PM
pai eu am elm si cu ala poti citi sterge anumite erori este f ok raport calitate/pret si cablu tactrix este solutia completa ( iti modifici singur softu /schimbi softu masini  , stergi erori , monitorizezi orice parametru al motorului )
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on November 16, 2014, 19:51:28 PM
parerea mea presupun ca este cunoscuta, tactrix-ul este solutia completa si impreuna cu romraider/ecuflash ofera o solutie dedicata/specifica subaru plus ca se gasesc pe net foarte usor informatii/detalii despre tactrix/romraider/ecuflash ....

sa mai zic ca exista mai multe functionalitati specifice subaru care nu se gasesc nici in solutia oficiala de reprezentata ?

si mai ziceam aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1842.20 ca romraider logger (aplicatia pt. monitorizat parametrii, vazut ce a "invatat" ECU) ar trebui sa functioneze si cu un cablu vag clasic ....
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on November 16, 2014, 22:19:33 PM
Uitasem de topicul celalalt si, prin urmare, topicul asta nu prea'si mai are rostul a fi continuat :)

Un cablu VAG am avut, dar l'am folosit, fara sa'mi dau seama, cu un update de VagCom si il busisem.

Legat de cablul tactrix, acesta (http://www.tactrix.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=17&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=53) e cel la care se tot face referire?
E doar o mufa si comunica wireless sau comunicarea cu laptop'ul se face cu cablul USB mentionat in descriere?

LE: se poate achizitiona cablul si de undeva mai aproape? De pe site'ul lor, pe langa cei 169$, mai costa transportul inca 75$ si deja'mi urca pretul final prea mult ptr ... "gustul" meu
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: BOXER on November 16, 2014, 22:35:55 PM
Nu uita de vama + TVA la intreaga suma.
In Bucuresti am avut cateva experiente neplacute cu Posta Romana, in special de cand au facut un birou unic pentru internationale.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on November 16, 2014, 22:36:17 PM
Da, acela este ... comunica prin cablu usb cu calculatorul si poti face loguri si fara cablu - se foloseste un card mini sd care se baga in mufa respectiva.

Pretul ... este care este + transportul + probabil tva si vama si nu stiu sa se vanda niciunde altundeva mai ieftin.

Dar repet, pt. logare parametrii poti folosi un cablu Vag com (care costa cateva zeci de lei) + romraider logger (free, open source)
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: VeNoM836 on January 12, 2015, 11:31:41 AM
Asa ceva e compatibil Subaru ?
http://elm327.ro/bluetooth/obd2classic
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on January 12, 2015, 11:39:15 AM
Eu am ceva de genul asta (http://olx.ro/oferta/interfata-universala-tester-diagnoza-obd-ii-elm327-v1-5-bluetooth-cd-ID1ftLN.html#24c27775dc) si il folosesc cu Torque pe Android. Trebuie totusi tinut cont ca atata timp cat programul e unul generalist, nu vei avea coduri de eroare foarte precise
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: VeNoM836 on January 12, 2015, 11:55:30 AM
Cred ca o sa iau ceva similar http://elm327.ro/wifi/elmwifi cu wifi pentru iOS.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: sco on January 12, 2015, 18:40:25 PM
Am avut eu ceva de genul, si nu s-a prezentat bine... a trebuit sa imi iau Kiwi WIFI...
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on January 12, 2015, 21:50:41 PM
nu dati banii pe prostii, luati tactrix la copii :)
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on January 12, 2015, 21:56:27 PM
Luam si d'alea ...
Daca ai timp si placerea, ai putea sa faci un scurt tutorial ptr chestiile de baza Tactrix/ Romraider?  ;D
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on January 12, 2015, 22:10:43 PM
sunt gata facute gramada :)
http://romraider.com/forum/viewforum.php?f=33

oricum, cine isi ia tactrix gaseste aici http://www.romraider.com/forum/ tot ce vrea .... chiar tot :)
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on January 12, 2015, 22:26:14 PM
Ma uitasem, in treacat, pe forumul respectiv, dar nu ajunsesem la "How to" - uri si ma cam pierdusem p'acolo, asa ca renuntasem. Reiau ...
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on January 12, 2015, 22:37:02 PM
gasesti chiar de toate pentru toti: "how to"-uri de diverse nivele, harti/rom-uri pt. diverse modele/configuratii, definitii standard/experimentale pt. rom-uri, rom-uri in versiunea stock la aproape toate modelele, patch-uri pentru romuri pt. adaugat functionalitati in plus...eu cand ma plictisesc ma apuc sa caut chestii necitite pe acolo si nu exista sa nu gasesc chestii interesante :) 
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Ratzalaru on January 13, 2015, 10:08:47 AM
nu dati banii pe prostii, luati tactrix la copii :)

Ascultati vocea ratiunii !!! :)

La mine Tactrix-ul e in masina 24/7, infipt in OBD-II. Cand vreau sa loghez doar apas pe dezaburire si imi vad de drum. Analiza acasa cu cafeaua si tigara la indemana.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on January 13, 2015, 11:49:54 AM
Ce'i cu dezaburirea?
Logarea se pastreaza in Tactrix si o descarci acasa? Sau ai vreun program pe vreun dispozitiv mobil in care se pastreaza log'urile?
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Ratzalaru on January 13, 2015, 12:00:42 PM
Ce'i cu dezaburirea?
Logarea se pastreaza in Tactrix si o descarci acasa? Sau ai vreun program pe vreun dispozitiv mobil in care se pastreaza log'urile?

Bagi in Tactrix un micro-sd card, pe care pui un fisier de configurare. In acel fisier treci parametrii care vrei sa ii loghezi, si care sa fie comanda de start.
Apasarea dezaburirii lunetei spate este una dintre comenzile comode si comune pe care le poti folosi pentru logare.
Logurile se creeaza pe sd card, si legand tractrix-ul la un laptop ai acces direct la ele.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on January 13, 2015, 12:26:05 PM
Mersi ptr lamuriri, nu stiam de aceasta posibilitate.
Fisierul cu parametrii inregistrati este unic pentru fiecare logare?
Ai vreun link pentru cum se foloseste aceasta metoda? In curand sper sa intru in posesia unui Tactrix, dar pana atunci vreau sa ma familiarizez macar cu chestiile de baza. Am inceput cu descrierea lui Learning View, o sa continui si cu RomRaider, insa e destula informatie deodata si as aprecia orice indicatii cat mai la obiect pentru un incepator ... sunt sigur ca nu sunt singurul :D
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Ratzalaru on January 13, 2015, 13:27:03 PM
Aici ai detalii privind "stand-alone logging" (asa ii zice la logarea asta, fara laptop):
http://forums.openecu.org/viewtopic.php?f=57&t=4319

Fisierul de configurare il poti genera online (alegi ECU-ul, alegi parametrii si ti-l genereaza interfata), vezi:
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5581
si
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=9136

Fisierul cu parametrii inregistrati este unic pentru fiecare logare?

Fisierul contine o lista de parametrii. Cat timp nu il modifici, la fiecare logare el va loga aceeasi parametrii. Pentru fiecare logare se va creea un nou fisier pe sd card.

Orice alte intrebari..... cu ce stiu, ajut.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on January 13, 2015, 13:48:44 PM
E de ajuns, deocamdata, multumesc frumos!
Voi mai reveni pe masura ce dau de informatii noi, in caz ca am nelamuriri.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: valli on December 25, 2015, 20:26:53 PM
O interfata de diagnoza profesionala si dedicata Subaru este: V2015.1 VXDIAG SUBARU SSM-III Diagnostic Tool with 2 Years Warranty
Latest price:US$409.00, Buy it Now:US$349.00.
Transportul costa cca 65 USD cu UPS
Gasiti detalii la adresa http://www.vxdiag.com/wholesale/vxdiag-subaru-ssm-iii-multi-diagnostic-tool.html#na_pro_releated

Clip-ul cum se instaleaza pe youtube: SSM -III Subaru Select Monitor la
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Foreste on March 27, 2016, 15:59:19 PM
Azi mi-a dat eroarea U0073 (Network - Network Electrical - ISO/SAE Controlled. Control Module Communication Bus "A" Off), care a durat fix cat am tinut cuplat device-ul blustutz OBD2. Scos, repornit motorul ... totul e asa cum trebuie.

Asadar mai dau si dude aceste mizerii. Pentru o vreme o sa renunt la el.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2017, 10:02:31 AM
Am avut eu ceva de genul, si nu s-a prezentat bine... a trebuit sa imi iau Kiwi WIFI...

Dezgrop un topic vechi. SCO, esti multumit de kiwi? Ma tenteaza si pe mine sa-l iau mai ales ca este compatibil cu mai multe aplicatii pe android.

Si o alta intrebare pentru toti, Torque are optiunea de a lista si temperatura uleiului? Mentionez ca la mine este vizibila prin tactrix, dar nu vreau sa stau cu laptopul conecat doar pentru asta. Ma gandeam sa imi pun pe telefon si sa il tin pe un suport de parbriz.
Daca nu, ce alta aplicatie sugerati?
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Forester on January 20, 2017, 10:14:52 AM
Hmm, parca o cautasem in Torque temperatura uleiului si nu o gasisem, dar nu bag mana in foc. DAR, are subaru by default senzor de temperatura ulei??? Ca parca trebuia pus aftermarket pe nu stiu unde... sau confund eu niste treburi.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2017, 10:16:40 AM
Dupa 2008 au facut si ei pasul spre technologie. La Outback este. La WRX nu aveam.

Teoretic dupa 2008 toate au, cel putin benzinarele.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: PTR on January 20, 2017, 10:21:15 AM
  Din ce am gasit Outback 2.5i nu are senzor temperatura ulei, se poate monta daca se scoate un dop de pe blocul motor de undeva de sub clapeta acceleratie. Senzorul din fata care este aproximativ sub alternator este sonda de presiune ulei.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2017, 10:32:02 AM
Cum spuneam, incepand cu 2008 este. Adica am vazut cu ochisorii mei in Romraider si comparam temperatura apei cu cea a antigelului.

Cred ca este nr. 1, daca nu cumva este pentru antigel acela. http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/engine/cylinder_head/illustration_4/
Are acelasi cod, probabil senzor de acelasi tip. Aici vad ca este cel de antigel, pe conducta montata deasupra blocului: http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/cooling_system/water_pipe_1/illustration_5/

Deci primul trebuie sa fie de ulei.

Desi, nici nu conteaza care sau unde este. Important este ca OBD-ul poate da aceasta informatie.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on January 20, 2017, 10:36:59 AM
ca aplicatie http://www.btssm.com/ poate fi configurat sa citeasca toate informatiile pe care le poti loga si in romraider logger .... pe scurt adresele din definitiile romraider le poti defini si in btssm

dau cu copy paste un mic tutorial in engleza mai jos:



What you will need:
•Android Phone or Tablet (I am using an older LG G3 as a test, running android 5.0.1)
•Btssm app ( http://www.btssm.com/ )
•OTG cable and tactrix or btssm bluetooth dongle (I am using OTG usb cable and the Tactrix)
•(optional) Flex Convertor speed density harness with 5v input (discontinued??)

As Carberry is based off a JDM ECU with the ecu id of 3D04EA4605, it shares lots of the memory read definitions off that ECU. However, you will need to input custom definitions for specific Carberry stuff (like ethanol content)

In Field Chooser, you go to Add at the top right, this will allow you to add a custom field. Using Ethanol % as an example.

1.Name you will input is Ethanol (%) (or E (%) basically whatever you want to call it)
 2. Addr (hex) (this is where you tell the program to start looking at on the ECU’s memory to find the value we are interested in, in hex value) which is: 021030
 3. Length is how long (bytes) the information is so it knows what address to read up to) which is: 2
 4. For formula, you are telling it how to interpret that value found starting in 021030 and ending 2 bytes later: x/655.36 (where x is the value found in the 2 bytes from 021030)
 5. Decimal places are to display how many decimal places to display. 1 is like 10.0, where 2 would be 10.00. 1 is sufficient
 6. If all you want is the text readout, you can zero everything else (gauge min, max, #) and hit save. It will still read and log perfectly. But if you want to have the option to have the gauge style readout, follow the optional steps.

Optional steps: For those wanting the gauge display

1. Gauge min set at 0 (this is the lowest value the gauge display will read)
 2. Gauge max set at 85-90 (this is the highest value the gauge display will read)
 3. Gauge # every set at 5 or 10 depending on how you want it to be broken down.

Again, this is optional, doesn't affect logging or the text output.

Now the best part, because we can add custom definitions, we can use the 5v input from the maf as an input for sensors if you are on speed density. Those of you that have TGV inputs you can also use those (if your TGVs are deleted) as a 5v input.

For example, Innovate Wideband MTX-L connected to the maf 5v input. The MTX-L has a linear 5v output so you can use it in the formula y=mx+b where y is the value we want (AFR), m is the slope, x is the voltage, and b is the intercept on the X,Y graph.

1.As above, go to add custom field.
 2.Name will be WB (AFR) or WB AFR
 3.Addr (hex) will be 00001D and length will be 1 (this is the address for maf sensor voltage)
 4.Formula, so looking at our y=mx+b, we know x is voltage so we will have that as (x/50), innovate states that by default the MTX-L’s output at 0v is 7.35 AFR and 5V is 22.39AFR, we can calculate out m is 3.01 and b is 7.35. Thus what we need to put in the Formula is (3.01*(x/50))+7.35
 5.I think you can fill in the rest from here

For non-linear output, BTSSM has optional lookup tables you can put in, but using a linear output means you can also edit your current romraider logger definition file to log from the 5v inputs as well.

For reference:
 Right TGV Sensor voltage: Address is 021750 length is 2, and formula for voltage is x*0.0000762939453125
 Left TGV Sensor voltage: Address is 021744 length is 2 and formula for voltage is x*0.0000762939453125

Depending on how much I like it, I will be installing an android tablet permanently (and post another how-to) to act as a logger and full time SSM display. Only thing missing is the ability to flash maps (it is possible to flash an ecu off an android phone, look at MHD app for BMW N54 engines)

Q&A:
 1) Why BtSsm and not Torque?
 a. This is because BtSsm was designed to use the SSM protocol designed by Subaru, and in conjunction with the tactrix or the btssm module it works in SSM continuous data push mode (which means very fast). Torque can use SSM with the very expensive OBDKey but it does not operate in continuous data push mode.
 One of the sample logs I’m posting (not mine) has 19 fields to be logged, and read the samples 15-16 times per second. That is VERY FAST.
 b. BtSsm allows custom fields if you know which memory sectors to read, Torque does not.


LE: ca paranteza, nici eu nu stiu sa aiba EJ-ul sensor OEM de temp ulei ....
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2017, 11:04:33 AM
Bun. O varianta buna.
Title: Răspuns: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: zahei on January 20, 2017, 11:15:33 AM
Dezgrop un topic vechi. SCO, esti multumit de kiwi? Ma tenteaza si pe mine sa-l iau mai ales ca este compatibil cu mai multe aplicatii pe android.

Si o alta intrebare pentru toti, Torque are optiunea de a lista si temperatura uleiului? Mentionez ca la mine este vizibila prin tactrix, dar nu vreau sa stau cu laptopul conecat doar pentru asta. Ma gandeam sa imi pun pe telefon si sa il tin pe un suport de parbriz.
Daca nu, ce alta aplicatie sugerati?
il mai dezgrop si eu inca o data :)
torque, cel putin in varianta free pe care o am eu, nu raporteaza temperatura uleiului. doar a antigelului.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andea79 on January 20, 2017, 11:39:11 AM
pentru ca EJ-ul nu are sensor de temp si presiune de ulei OEM ... (au pus pe FA in schimb, de temperatura http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=24132&stc=1&d=1357065593)

nu stiu Mihai mai sus la ce parametrii se uita in romraider, cel mai probabil sunt definitii de logger nu tocmai ok ... daca imi dai (Mihai) definitiile si CAL ID-ul de la Ecu tau le pot verifica ...
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2017, 11:51:27 AM
Cam greu pentru ca nu am tactrix la mine.

O scurta cautare si confirma ce banuiam si eu, adica acelasi cod pentru antigel si ulei: http://legacygt.com/forums/showthread.php/need-help-part-number-oil-temperature-sensor-229330.html
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: zahei on January 20, 2017, 12:02:13 PM
a incercat cineva FreeSSM cu cablu banal VAG COM?
am gasit discutia asta
http://www.subaruoutback.org/forums/65-parts-accessories-performance/39426-freessm-complete-access-your-ecm-tcu.html
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: BOXER on January 20, 2017, 12:27:02 PM
Azi mi-a dat eroarea U0073 (Network - Network Electrical - ISO/SAE Controlled. Control Module Communication Bus "A" Off), care a durat fix cat am tinut cuplat device-ul blustutz OBD2. Scos, repornit motorul ... totul e asa cum trebuie.
Asadar mai dau si dude aceste mizerii. Pentru o vreme o sa renunt la el.

Renunta la interfata BT sau cel putin foloseste-o doar cand ai neaparat nevoie de ea.
Au "puterea" de a reseta ECU in timpul rularii.
Se aprinde tot bordul ca bradul de Craciun si incepi sa pierzi viteza.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Muttley on January 20, 2017, 12:40:12 PM
La mine-i infipta acolo de cand am masina. Niciun pom de semnalat.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: BOXER on January 20, 2017, 14:49:31 PM
La mine-i infipta acolo de cand am masina. Niciun pom de semnalat.

Interfata asteapta cuminte prima curba in care vei avea nevoie de sistemele electronice. Atunci iti va face o surpriza.
Eu am vazut live la viteza mica, in Herastrau.

Imi propusesem acum ceva vreme sa nu mai dau deloc sfaturi. :)
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Muttley on January 20, 2017, 14:56:46 PM
Sfaturile le dai, or else.

Sisteme electronice lipsa la inventar aici. Deci caz special si izolat.
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: BOXER on January 20, 2017, 15:05:38 PM
Injectia, admisia ?
Title: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Muttley on January 20, 2017, 15:23:40 PM
Credeam ca zici de esepe, tece. Nope, infipt de 4 ani in OBD2, nicio problema. Dar e posibil sa ai dreptate!
Title: Re: Răspuns: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: schurubaru on April 27, 2018, 12:08:31 PM
a incercat cineva FreeSSM cu cablu banal VAG COM?
am gasit discutia asta
http://www.subaruoutback.org/forums/65-parts-accessories-performance/39426-freessm-complete-access-your-ecm-tcu.html
Vreau eu sa incerc. Din pacate si exces de zel, am cumparat un cablu cu ELM 327 si apoi am citit ca nu e suportat.
Caut un VAG-COM model vechi si revin.

Altii, ati avut succes cu FreeSSM? La ce l-ati folosit?
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: ucosmin on April 27, 2018, 15:44:41 PM
Eu folosesc un astfel de cablu cu FreeSSM si sunt foarte multumit de tot ce poti face cu el din pct de vedere al diagnosticarii prin OBD.
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: schurubaru on April 27, 2018, 17:39:29 PM
Am comdandat si un VAG-COM 409
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: radurus on June 09, 2021, 18:15:30 PM
Am un ELM327 si Torque.
Are cineva idee de ce dureaza sa faca conexiunea cu ECU asa mult?
Am setat protocolul manual pe ISO 14230-4 (fast init, 10.4k baud) pentru ca am observat ca pe acesta functioneaza atunci cand o face.

Dureaza mai mult de 2-3 minute conectarea.
Am incercat si cu Car Scanner (apk) dar din mai multe incercari, doar o data am reusit sa primesc date de la ECU.
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Mariansro on June 09, 2021, 20:19:34 PM
Încearcă sa faci un profil în torque. La mine asa a mers rapid. Lasă viteza pe automat. Sau ai un torque crackuit prost
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: radurus on June 09, 2021, 20:21:13 PM
Am profil in Torque.
L-am pus si pe auto si am zis ca daca ii dau eu protocolul scutesc timpul de cautare.

La Fabia 2002 mi-a mers mai bine.
La Hyundai i20 era f. rapida conectarea.

Alte idei?
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on June 09, 2021, 20:49:09 PM
Ce mașina? Îl lași mereu mufat?

Elm e o chestie destul de ieftina. Iar Subaru avea niste ecu mai slabe până în 2008. Dar totuși durează cam mult.

Încearcă și cu alt telefon.
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: radurus on June 09, 2021, 21:55:31 PM
Forester SG 2006
E drept ca experientele anterioare erau cu un Honor7 android 6.
Dar acum am P30Pro. Sunt sanse mici sa fie telefonul de vina.

Torque nu e crackuit. E varianta free.

ELM327 doream sa il las conectat permanent si sa conectez la el un Xperia mai vechi pentru afisare 2-6 parametri.
De multe ori arata conectat cu ECU dar "no data" pe indicatoare exceptie facand tensiunea de la baterie.

Poate ELM327 al meu e "faulty"
Ttebuie sa il probez pe i20 (masina nu e la mine)
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Mariansro on June 09, 2021, 23:18:40 PM
Încearcă cu un telefon mai vechi. Elm creca are Bluetooth 2.0
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: radurus on June 11, 2021, 20:23:47 PM
Am incercat un Sony Xperia L Android 4.
Comectarea la  ELM327 la fel de rapida.
Conectarea ELM327 la ECU la fel de slow sau imposibila.

Am plecat dimineata spre job, cam dupa 1km parcurs s-a conectat.
(consum instant, mediu/trip, temperatura antigel, etc) .
Am pornit dupa-amiaza de la job, nu a reusit sa se conecteze pana acasa (12-15 minute de mers)

Deci nu am observat ceva nou.

In schimb, testele facute seara la 10 cu motorul pornit (20 min) , au mers bine in sensul ca primesc date pe indicatoarele de pe dashboard. Am avut timp sa stau si sa observ.

Daca vreau sa am date in timp real pe ecran la cateva secunde sau zeci de secunde de la pornire... nici o sansa.

O fi prastia ELM327 de vina ca nu se intelege cu ECU asta vechi.
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Sorin03 on June 11, 2021, 20:44:35 PM
Si eu folosesc ELM cu Torque , totul default , doar PID-uri extra adaugate si se conecteaza in 10 secunde. Eu as incerca si pe alta masina, altfel, atunci cand am cumparat ELM-ul erau ceva versiuni V1...V2...eu am luat-o pe ultima!
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: radurus on June 11, 2021, 20:57:58 PM
Al meu e v2. 1
Cred ca avem auto din generatii diferite.
Protocoalele CAN mai noi sunt mai usor detectate (viteza, perfectionate)
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on June 11, 2021, 21:31:05 PM
Mie nu mi-a placut niciodata elmul ala, asa ca nu pot decat sa dau cu hate :D Ca sa incerc sa fiu obiectiv, ce asteptari ai de la o bucata de plastic de 90 lei pe care nici nu poti sa o apuci bine sa o scoti din mufa, care nu are o interfata (soft) dedicata si foloseste o aplicatie universala de la un 3rd party?
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: radurus on June 11, 2021, 21:34:44 PM
Ai gresit prima cifra.  ;D ;D
E 20 lei nu 90 lei.
La al meu i-am pus maner de cand cu Foresterul.
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Foreste on June 13, 2021, 02:41:57 AM
ELM327  Vgate lasat permanent conectat ca era prea misteaux sa vad toate detaiile in conditiile in care diesel SH MY2011 are 3 ceasuri si alea obosite.
De vreo 3 ori a dat aceeasi eroare: servodirectie ...kaputt!!! ...fertig!!! ...on the rocks!!! ...done for!!! Se rezolva cu repornire motor.
De cand l-am oprit nu a mai dat eroare de servodirectie. Noroc ca are buton on/off direct pe el, e in continuare in OBD insa oprit fizic, pornit doar la nevoie.

edit:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,941.msg79093.html#msg79093
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: Kaufmandy on July 01, 2021, 08:12:40 AM
Am și eu tot un vgate din asta , chiar de vreo 2-3 ani, folosit doar pentru anulare eroare de senzor O2 post catalizator. La început se conecta ok, dar de ceva vreme încoace, se conectează doar telefonul la el și el pauza la ECU. Indiferent de varianta software folosita, de protocolul de comunicația sau viteze. Concluzia mea e că înăuntru e o clona jalnică, care a cam cedat nervos. Plus că e extrem de enervant că e așa mic și intră cu totul în golul portului OBD...
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: andrei0241 on February 18, 2023, 21:31:48 PM
Eu folosesc de ani buni Torque Pro cu un Elm27, pentru urgente, in masina.
Se pot reseta codurile de eroare, dar diagnoza e cumva aproximativa, nu e acelasi lucru cu una dedicata Subaru (Tactrix + Romraider, de ex, chiar daca implica laptop)
Title: Legatura intre telefon(aplicatie) si OBD
Post by: iulian09 on February 20, 2023, 12:14:36 PM
Salutare,
First off all:), daca nu am postat unde trebuie, Mea Culpa:)
Detin un OBD II, cel clasic pe care majoritatea il folosesc(ELM 327), legat de un android nou(2021) cu Torque Pro.
Cu el imi monitorizez functiile importante ale masinii, mai ales functionarea DPF-ului.
Acum intervine problema neobisnuita:
- de fiecare data cand deschid aplicatia pe telefon sa ma leg la masina, dureaza intre 15 si 40 minute, timp in care daca se leaga tine maxim 10 minute dupa care iar o ia de la capat. Am schimbat OBD-ul, am reinstalat aplicatia, functioneaza la fel.
Nu-mi dau seama de ce nu se leaga si daca se leaga de masina, de ce dispare atat de rpd legatura. Exista momente cand ramane legata si pot sa vad functionarea, regenerarea, etc dar in 90% din cazuri legatura se face foarte greu.
Cine ar putea sa fie de vina? OBD?(am schimbat deja 3). Aplicatia?(functioneaza ok Torque pro). Calculatorul masinii?(ma indoiesc ca are ceva, masina functioneaza perfect). Ceva setari din aplicate?(am verificat tot ce se putea, on/off pe toate si tot asa in functioneaza).
Credeti ca ma puteti ajuta cu un sfat, chiar daca este nevoie sa ma deplasez cu masina undeva(pot sa o fac)?!
Multumesc si apreciez orice raspuns, ajutor!!
Title: Re: INTERFATA DIAGNOZA AUTO
Post by: MihaiFlorescu on February 20, 2023, 13:12:11 PM
Aveam deja un subiect pe tema asta. Am mutat eu mesajul tau aici. Eu sunt de parere ca de vina este fie aplicatie in sine, fie ELM-ul... citeste mai sus si o sa vezi ca mai multi au avut problema asta.

Eu de 13 ani am folosit doar doua variante. Fie ceva chinezarie pe fir, cu display, montat in bord, pe primul subaru. Fie OBDLink LX produs in SUA cu aplicatia lor dedicata si de 10-20x mai scump ca un ELM. Acum vad ca e pe la 90 USD ce am eu. Niciodata nu am avut probleme de genul acesta. Pe toate masinile am avut conecatat in permanenta aparatul. Conexiunea se face in sub 10 secunde. Singurele momente cand cere sa scot aparatul din mufa si sa il bag din nou este dupa update-uri majore de OS si aplicatii pe telefon.


Pentru mai mult de atat exista tactrix + laptop.