1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 10, 2024, 22:22:57 PM »Pe mail, baietica de la Cobb s-a aratat, IN PRIMA FAZA, dispus sa ajute, desi mailul l-am inceput cu "Ma numesc ashe, scriu mesaje cu tastele din Rumenia". Oricum, in filmul ala de 17 minute in care i-am dat fatala, se aude accentul de moldovean nespalat si se vede numarul de inmatriculare cu RO.
Si totusi, la inceput voia sa ajute. Dar doar atunci.
Ei, dupa filmul ala a dat-o-n:
- dar siiiigur n-ai frezat din flansa bellmouth?
- ce header si uppipe ai, ca ma fac ca uit faza cu "downpipe OEM se potriveste perfect"?
- dar o poza cu VIN-ul masinii nu-mi faci?
I-am raspuns, i-am trimis, si deja vedeam incotro se duce. Si aseara a fost previzibil. "Nu avem versiuni EDM aicea la noi la america, masina ta e altfel, normal ca nu se potriveste".
Eu le dadusem fatala, dar ei mi-au dat sah-mat. In lista de modele compatibile e doar "USDM". E dreptul lor, argumentul e solid si oficial.
La inceput voia sa ajute, dar cand le-a mirosit a schimbul 3 la ei, au schimbat-o pe corectitudine politica. Patesti.
Ca urmare, inainte de marea impatureala, am zis sa suflu-n bere si sa verific daca anomalia mea EDM nu ascunde si alte surprize.
Dar e ok la capatul celalalt.
Si sunt ironic, naiba, normal ca-s la fel evacuarile EDM/USDM, macar geometric. Dar asa-i specia.
Cu lectia cu fibra de sticla lipita de plamani invatata, p-asta am invelit-o afara-n frig. Ca ieri fu frig.
Si pentru ca acu' vreo 2 luni facusem turul bricolajelor din sat si am luat TOATE colierele din inox de le-am gasit, am zis sa le termin pe toate, ca ce drac sa fac cu ele... Sunt (le-am numarat acum) 78 acolo.
Iar dupa 6 ore de sabloane, foarfeci si sute de puncticele cacanii, ajunsesem abia aici.
Nuj de ce aveam eu o impresie naiva ca asta-i gata imediat. De fapt, cred ca raportul (incalceala piesa) / (durata de invelire) a fost cel mai tampit de pana acum.
Oricum, partea buna-i ca m-am perfectionat mult, si asta chiar a iesit misto. De exemplu, uppipeul are taieturi in tabla ca s-o mulez. Aici am facut pliuri, iar ciocanul a definitivat.
Idem si la sudura, tehnica e totul.
Pacat ca n-am sa mai fac niciodata. Poate doar pe masina ailalta, cand si daca i-o mai veni randul s-o termin.
Mda, deci 2 zile pline. Atat a durat.
Si detalii cu stantarile.
Pentru brida aia de exemplu, am taiat un cutit ca sa-i las lama in zona de latime maxima, am ascutit, astfel mi-a iesit o dalta foarte misto.
Never again! Groaznic procedeu, as fi dat banii daca as fi stiut, dar am mai zis.
In schimb, ce n-ar fi facut altul, sau poate da, nu pot sti sigur - atentia la detalii. Parezampla, sunt tare mandru ca la absolut toate-toate tevile m-am dus cu vata pana-n flansa. Arata urat, ies ate, dar izolarea e maxima. Si da, am verificat sa ramana loc de piulite/suruburi.
De fapt creca caut scuze sa nu-mi para rau ca m-am chinuit atat...
Bun, a urmat a jdemia proba pe masina. Voiam sa extra-imbrac in zona burdufului de planetara, si sa-mi fac semn unde. Dar o data ca nu pot, ca e prea aproape de tablier si nu mai suporta grosime adaugata, o data ca nu e nevoie, e la ani-lumina distanta de planetara, spre deosebire de OEM, la care gatul coboara mai vertical cumva.
Deci aproape de tablier fiind, va trebui sa imbrac termic furtunul de condens AC. La cate furtunuri 3MI am consumat, am protectie termica peveat'.
Iar agatatoarea am s-o fac mai slim putin, ca sigur o sa intepe in imbracaminte cand o strang.
Se contureaza insa o problema.
Am captusit tot, din chiulase pana aici. Deci gazele vor fi ceva mai (mult mai) calde dupa isprava asta. Abia asteapta catbacku' sa arda podeaua. Dar aici imi bat joc.
AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.
Si ce ziceam alaltaieri e gresit. Abia acum incepe montajul. Ca pilota si staniolul nu-s montaj, sunt tortura.
A, da, gata concediul maraton... Aproape ca ma bucur, a fost prea de tot. Si asta pentru ca poporul a votat... nu mai zic ce si cum, ca e pacat de starea mea buna de moment.
Si totusi, la inceput voia sa ajute. Dar doar atunci.
Ei, dupa filmul ala a dat-o-n:
- dar siiiigur n-ai frezat din flansa bellmouth?
- ce header si uppipe ai, ca ma fac ca uit faza cu "downpipe OEM se potriveste perfect"?
- dar o poza cu VIN-ul masinii nu-mi faci?
I-am raspuns, i-am trimis, si deja vedeam incotro se duce. Si aseara a fost previzibil. "Nu avem versiuni EDM aicea la noi la america, masina ta e altfel, normal ca nu se potriveste".
Eu le dadusem fatala, dar ei mi-au dat sah-mat. In lista de modele compatibile e doar "USDM". E dreptul lor, argumentul e solid si oficial.
La inceput voia sa ajute, dar cand le-a mirosit a schimbul 3 la ei, au schimbat-o pe corectitudine politica. Patesti.
Ca urmare, inainte de marea impatureala, am zis sa suflu-n bere si sa verific daca anomalia mea EDM nu ascunde si alte surprize.
Dar e ok la capatul celalalt.
Si sunt ironic, naiba, normal ca-s la fel evacuarile EDM/USDM, macar geometric. Dar asa-i specia.
Cu lectia cu fibra de sticla lipita de plamani invatata, p-asta am invelit-o afara-n frig. Ca ieri fu frig.
Si pentru ca acu' vreo 2 luni facusem turul bricolajelor din sat si am luat TOATE colierele din inox de le-am gasit, am zis sa le termin pe toate, ca ce drac sa fac cu ele... Sunt (le-am numarat acum) 78 acolo.
Iar dupa 6 ore de sabloane, foarfeci si sute de puncticele cacanii, ajunsesem abia aici.
Nuj de ce aveam eu o impresie naiva ca asta-i gata imediat. De fapt, cred ca raportul (incalceala piesa) / (durata de invelire) a fost cel mai tampit de pana acum.
Oricum, partea buna-i ca m-am perfectionat mult, si asta chiar a iesit misto. De exemplu, uppipeul are taieturi in tabla ca s-o mulez. Aici am facut pliuri, iar ciocanul a definitivat.
Idem si la sudura, tehnica e totul.
Pacat ca n-am sa mai fac niciodata. Poate doar pe masina ailalta, cand si daca i-o mai veni randul s-o termin.
Mda, deci 2 zile pline. Atat a durat.
Si detalii cu stantarile.
Pentru brida aia de exemplu, am taiat un cutit ca sa-i las lama in zona de latime maxima, am ascutit, astfel mi-a iesit o dalta foarte misto.
Never again! Groaznic procedeu, as fi dat banii daca as fi stiut, dar am mai zis.
In schimb, ce n-ar fi facut altul, sau poate da, nu pot sti sigur - atentia la detalii. Parezampla, sunt tare mandru ca la absolut toate-toate tevile m-am dus cu vata pana-n flansa. Arata urat, ies ate, dar izolarea e maxima. Si da, am verificat sa ramana loc de piulite/suruburi.
De fapt creca caut scuze sa nu-mi para rau ca m-am chinuit atat...
Bun, a urmat a jdemia proba pe masina. Voiam sa extra-imbrac in zona burdufului de planetara, si sa-mi fac semn unde. Dar o data ca nu pot, ca e prea aproape de tablier si nu mai suporta grosime adaugata, o data ca nu e nevoie, e la ani-lumina distanta de planetara, spre deosebire de OEM, la care gatul coboara mai vertical cumva.
Deci aproape de tablier fiind, va trebui sa imbrac termic furtunul de condens AC. La cate furtunuri 3MI am consumat, am protectie termica peveat'.
Iar agatatoarea am s-o fac mai slim putin, ca sigur o sa intepe in imbracaminte cand o strang.
Se contureaza insa o problema.
Am captusit tot, din chiulase pana aici. Deci gazele vor fi ceva mai (mult mai) calde dupa isprava asta. Abia asteapta catbacku' sa arda podeaua. Dar aici imi bat joc.
AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.
Si ce ziceam alaltaieri e gresit. Abia acum incepe montajul. Ca pilota si staniolul nu-s montaj, sunt tortura.
A, da, gata concediul maraton... Aproape ca ma bucur, a fost prea de tot. Si asta pentru ca poporul a votat... nu mai zic ce si cum, ca e pacat de starea mea buna de moment.