Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: victor.p on November 15, 2013, 00:32:40 AM
-
Salut, ma numesc Victor si conduc un Subaru Forester de mai bine de 3 ani. Mi-am dorit de cand eram junior un Subaru, am fost pe punctul de a cumpara un Impreza dar nu mi-ar fi fost deajuns ca singura masina asa ca m-am hotarat sa iau un padurar (next best thing?). Veniturile de cand l-am cumparat au crescut si ma gandesc sa trec la un Impreza WRX sau un Forester XT.
Cateva poze:
(http://imageshack.us/a/img833/2376/3d22.jpg)
(http://imageshack.us/a/img34/8373/ly0f.jpg)
-
Bine ai venit... Frumoasa rau masina... Multi km fara probleme si sa cat mai multi bani pentru wrx sau xt
-
Bine ai venit. Frumoasa rău! Si o si folosesti cum trebuie, din ce se vede in poze... Dacă tot vrei sa-ți iei a doua masina, ia-ți un STi. Oricum, dacă îți iei un WRX vei începe sa-l modifici ca sa-l duci înspre STi, asa ca mai bine iei din prima STi si scapi de stres.
-
Asta cu scapatu de stres era o gluma?
-
Scapa de stresul modificarii in STi si trece la alt nivel al stresului (vezi topicurile de prezentare ale STi-urilor). :D De cand am scris ma gandeam ca tu vei zice ceva. :D ;D
-
Eh ...Am si dormit putin.Dar am revenit.;D
Bafta Victor si bine ai venit.
-
Bun venit! A doua fotografie e demna de fotografia lunii. Daca vrei putere si eu recomand STi direct, asta daca nu cumva gasesti un model mai rar care iti place si il vrei pe acela neaparat... vezi eu cu break-ul, mlakay cu GC8 si altii care incercam sau unii au si reusit sa pastreze forma dorita, dar cu dedesubturi de STi.
-
Bun venit. Foarte bune pozele, a doua e super tare! :)
-
Numarul e nimereala sau intentionat....ar so evl?Bad boy...;D
-
Nu e nimereala, din anii 80 de la jocurile mecanice am avut nickname-ul EVL (3 litere, remember?) care l-am pastrat pana acum, plus ca sunt mare fan Evil Bikes si am avut un Evil Revolt (cumparat in acelasi an cu masina).
Am primit o veste proasta de la Racing Code astazi, ECU meu este blocat si nu se pot face nici un fel de modificari la el :(
-
Opa...dar de ce racing code?
-
Mai bine ca nu se pot face modificari. Just for info, nu ti-a zis cel de la acea firma si ca ai probleme cu motorul si ca ti-l poate face el racheta cu pistoane forjate, etc? ;)
-
Nu, am primit raspunsuri pertinente si nu m-am simtit manipulat in vreun fel sincer, are cineva alte cunostinte care pot sa-mi rezolve niste modificari la soft? De preferat in vestul tarii ::)
-
Daca nu ma insel,ECU de aspirat e blocat sau cel putin greu de accesat pentru modificari.Si mai mult decat poate motorul acum nu prea ai ce sa scoti in plus.
-
Eu zic s-o lași asa si sa-ți iei un STi pentru senzatii tari. ;)
-
1. Vreau sa dau jos mizeria aia de recirculat gazele de carter si cel de-al doilea catalizator.
2. As vrea sa pot optimiza putin softul pentru ca am impresia ca nu e chiar tip-top
3. Nu e chiar asa de usor cu STi / XT - mi-ar place, dar in .RO nu gasesti usor o masina (am client la forester daca e sa-l dau) iar de afara nu-mi permite bugetul sa aduc una :(
P.S. daca am vreo modalitate sa va contactez pentru un chat lasati-mi si mie un mod de contact, merci! :)
-
mai poti sa`ti iei si filtrul sport de la k&n, mai sunt pe aici care au pe 2.0 aspirat; si eu mi`am luat si la revizie o sa`l montez.
-
Filtrul il poti monta in ~1min, dar de ce as da 10x mai mult pentru un filtru care nu imi aduce practic nici un beneficiu?
Eu am vrut sa scot din filtre nu sa pun mai multe, si nu prea cred eu in diferenta de putere si alte prostii, in special nu la motoru asta aspirat ;D
-
Filtrul iti va aduce un beneficiu, masina va respira mai bine. Si scapi si de schimbat filtrul de fiecare data, fiind suficient sa-l cureti.
Oricum, orice i-ai face aspiratului, tot nu vei simti o diferenta mare de putere. ;)
-
Aici vorbim de filtrul care intra in carcasa stock sau ciuperca din aia de inlocuit si carcasa? Pentru ca din experienta filtrele fara carcasa au tendinta sa lase mult mai multa mizerie sa intre in admisie deci in motor, personal nu as folosi asa ceva pe termen lung. Cat despre >>asta<< (http://images10.okr.ro/serve/auctions.v7/2012-06-08-d8bf8e17410dd422c10bb4ea558d55b2-6604236-700_700.jpg) nu cred ca merita diferenta de bani si nu stiu daca se poate spala...
A incercat cineva sa scoata porcaria aia de recirculare gaze carter de pe un EJ20 NA? Se poate vedea in poza >>asta<< (http://images.gtcarlot.com/pictures/47170493.jpg) putin mai sus de borna + rosie a acumulatorului, o chestie rotunda ca o turbina mica de plastic.
-
Aia e o pompa sullimentara de aer.Daca o scoti nu o sa mai nici aia 158 cp .Zic sa o lasi asa....
-
Mda, am mai citit in stanga si in dreapta, nu afecteaza puterea pompa aia, e ceva rahat care invarte gazele de carter (daca sunt) si ajuta la scaderea emisiilor cand motorul porneste la rece, functioneaza cam 1min... gunoi.
Ah, pe langa asta, se mai strica, si costa... wait for it... 2500$ !!!
-
Am 160k si still working.Asa ca las o in pace
-
E pacat de masina si motor daca incepi sa faci modificari.
Aspiratele de 2.0 nu sunt facute pentru intreceri pe circuit, sunt masini bune, pe care te poti baza in multe situatii.
Cand citesti despre problemele motoarelor 2.5(in special cele putin modificate), incepi sa apreciezi motoarele simple, fara pretentii sportive.
Mai bine o vinzi unuia care o apreciaza asa cum este si iti cumperi ceva cu 2.5t.
-
Poate ca doi zerou meu nu e bun de liniute,dar merge bine si lasa multi grabiti in urma cand ma pun la mintea lor.Ideea e ca am mereu altceva mai bun de facut decat sa ma pun la mintea lor.Eniuei.Nu incerca sa faci din c@c@t bici.Iul regretit...
-
Nu a vorbit nimeni de liniute sau intreceri pe circuit!
Urasc porcariile montate pe masini cu pretextul mediului, cum ceva care face masina sa consume mai mult carburant poate ajuta la reducerea emisiilor cand acestea sunt creeate de consumul de carburant...
Sa nu mai vorbim ca dupa ce mi-am dat jos un catalizator mi-a scazut consumul si masina a pornit in rampa mult mai bine.
-
Proiect de restaurare/modificare scaune, un preview >>aici<< (https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1504440_226354684204751_1990708837_o.jpg)
-
Vor fi mult mai practice asa. Dar de ce nu ai pastrat culoare pielii aceeasi?
-
daca stiam poate faceam schimb ca eu imi doream sa le am din piele :))
-
Din motive practice, am vrut in primul rand sa fie o lucrare de calitate, initial am incercat sa gasesc o solutie mai buna prin inlocuirea de scaune, n-am gasit nici o varianta la pret asemanator. Motivul pentru culori: am avut nevoie de o suparafata mai aderenta (in curbe alunec de pe scaun), rezistenta (nu sunt genul care se poarta cu masina ca si cu un bibelou), si mai calda (iarna congelezi pana se incalzesc), sa respire mai bine, pe mijloc. Astfel am mers pe alcantara neagra pe mijloc pentru ca e cea mai buna optiune pentru aplicatia data, si daca era deschisa la culoare se lua culoarea repede de pe pantaloni si trebuia curatata des, iar marginile sunt piele nappa care e mult mai moale si fina la atingere si mai rezistenta in timp.
Scaunul a suferit si niste modificari signifiante la partea de suport lombar, sezut, suport lateral, textura materialelor etc.
In realitate scaunul arata mult mai bine decat in poze...
-
Le vedem/probam la Sovata. Arata foarte bine...
-
Yeeey! Bucsile mele sunt pe drum de la Budapesta, maine dimineata ajung in Timisoara si le pun sus, revin cu recenzii :)
-
Din pacate nici directia nu e tip-top asa ca trebuie sa mai fac una alta, ce brand de piese recomandati pentru directie si ce magazin? Eu m-am uitat dupa trw/lemforder...
-
Caut 4 suruburi de brat spate! Are cineva de vanzare? A trebuit sa ating cu flexu 2 dintre ele si le-as schimba...
-
Alea lungi?SMT...80 de lei bucata...Trebuia inceputa operatiunea cu deruginol cam cu o spatamana inainte.Suruburile alea se sudeaza de bucsi...
-
Mdea... alea, merci.
-
Dupa chinurile facerii, bucsile sunt sus aproape toate, mai lipsesc cele de diferential, de jug spate si cele de caseta de directie. Am mai schimbat si bieleta anti ruliu, bieleta directie, capete de bara, pivoti, set burduf caseta directie. E alta masina. Superb, nu scartaie, mai putin body roll, tinuta mai ferma si neutra si parca sunt si mai comfortabile decat cele OEM. Sa vedem cum se comporta in timp dar pana acum sunt foarte multimit de strongflex astea.
-
Am promis ca revin cu niste impresii despre directia noua. Imi pare rau ca nu am un termen de comparatie cu bucsile powerflex dar probabil ca nu prea se simte nimic la aceeasi duritate de material.
Cea mai mare diferenta o fac scaunele sincer, au fost ele 1k euro dar au meritat: nu ma mai doare spatele, nu sunt reci iarna cand intrii in masina, stai lipit pe ele si se intretin mai usor. Pentru cine e interesat de moduri, am indoit in primul rand arcurile de la sezut si spatar din concav in convex astfel incat sa intru mai adanc si mai jos in ele, astea au fost ultinele 2 arcuri ( si spatat si sezut) am pus un soi de burete rigid in fata arcurilor pt ca forta sa se distribuie uniform, iar arcul de la spatar din zona lombara l-am indoit cu nesimtire in fata ( sa obtin suport lombar) si functioneaza foarte bine.
Pe partea de bucsi / directie, m-am trezit dupa o repriza de 220km/h ca o piulita de la bratul drept fata era destransa - oh the joy, am verificat tot din nou si strans calumea, masina e comfortabila, bucsile nu scartaie, tinuta de drum e infinit mai buna ( fara alta suspensie) iar singura diferenta de comfort ce am simtit-o pana acum e la viteza medie pe drum mai prost suspensia e mai dura putin, dar nu iti scoate dintii.
Sunt curios si cu diferenta de roti/pneuri de vara pt ca acum sunt cu gumee noi de iarna de 205/60/16.
P.S. Merci Razvane de roti, o sa le incalt cu 225/55/17 :D
Sent from my GT-I9505
-
Cat au costat bucsile pentru caseta de directie si de unde le-ai luat?
-
Strongflex, polonia, nu am luat bucsile de caseta.
Am luat un kit pentru directie fata+spate 32 de bucsi parca la 289eu+25eu transport parca. Arata bine si seamana foarte mult cu powerflex dar mult mai ieftine.
-
Par interesante, eu pe fata am schimbat toate bucsile (OEM, reprezentanta), dar pe spate nu m-am atins de nimic in afara de cele de la bara stabilizatoare. Suna bine 160EUR setul pentru spate + 20EUR transportul. Vedem mai prin primavara...
Pentru caseta de directie ma gandeam sa iau: http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Steering+Rack+Mounting+Kit/1626.html (http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Steering+Rack+Mounting+Kit/1626.html).
-
Felicitari pentru scaune... Am apucat sa stau in ele si senzatia e una faina rau...iar masina arata foarte bine. Multa bafta in continuare!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Merci mult Daniele si raman dator pentru suruburile alea :)
Sent from my GT-I9505
-
Placerea a fost de partea mea...
Ai apucat sa schimbi bucsile?
-
Bucsile sunt schimbate, suruburile sunt putin atinse de flex, o sa le schimb cat de curand dar n-am avut timp, oricum, acum sunt pregatite si le scot fara probleme :)
-
Azi am iesit la o tura de serpentine si macadam :)
(http://s27.postimg.org/5m2x03yab/forester.jpg)
(http://s27.postimg.org/mg3zbbtqr/forester1.jpg)
Masina are viteza mult mai mare in viraje, pe macadam se comporta bine, steering-ul e mai greu dar nu deranjeaza, consumul nu simt sa fie modificat iar vibratiile la peste 140km/h au disparut complet.
-
Pe cum mai am timp o sa mai postez cate una, am incercat si niste filmari dar din pacate stabilizarea nu a prea functionat pe drumurile pe care am fost :D
(http://s18.postimg.org/tf4hrdgzt/forester4.jpg)
-
Se anunta un killer la fotografia lunii
-
Dap!
-
Votat,Votat...s-a legalizat...
-
Si ca sa nu moara celalalt de grija altuia n-am mai pus pozele cu obscenitatiile care le-a suferit masina prin belti/noroaie/bolovani/paraiase :D
Thnq, Thnq
-
Vezi ca esti obraznic.Lasa apropourile de cartier de timisoara.Stii cum schimb pagina si te....
-
Nefaaaaaaaaaaah! Imposiburuuuuuuu!!!!
-
Ne parita cucu....if you get my point. ;)
E din serialu cu robotzi de pe c monkeys. ;)
-
Mi-ai taiat tat elanu, nu mai fac nimic :D
-
Cat mai multe poze de genul te rog......arata perfect in mediul sau natural!Superbe poze!!! ;)
-
Merci mult, din pacate vremea si timpul nu a tinut cu noi asa ca n-am putut face prea multe poze de data asta, si am bulit si filmarile din cauza stabilizatorului de imagine prea slab, o sa mai ies la o tura luna viitoare dupa ce fac o revizie completa :)
-
De sistemul audio din masina n-ai de gand sa ne spui nimic? ;D
-
da si tu mai multe detalii despre sistemul audio !
-
Nu spune.Tine pentru tine.... ;D
-
(https://lh3.googleusercontent.com/-g85Ha5k5dpE/U7AmFc5xz2I/AAAAAAAAA_Q/ZuLqhFsFWjI/w1252-h795-no/IMG_20140629_162659.jpg)
Hmmm.... sistemul audio, in primul rand nu e un sistem pentru spart ficaturi sau parbrize.
Player-ul l-am luat pentru ca e sungurul sub 1000eu care se potriveste cat-de-cat in bordul asta argintiu, are setari suficiente pentru o configurare buna.
Partea negativa: nu merge MirrorLink cu S4, la stick-urile USB trebuie avut atentie sa fie curate, adica sa nu aiba multe fisiere inafara de mp3 pe ele ca o sa le citeasca foarte greu. Cea mai nasoala chestie e sortarea de directoare, nu am gasit nici un sens, explicatie, parca is aruncate cu lopata, si m-am chinuit sa le ordonez frumos, degeaba.
Alpine ICS-X7 (http://www.alpine-europe.com/p/Products/bluetooth-and-usb8/ics-x7)
Subwoofer-ul e unul micut, 12" Micro Dimension EL-12S4 destul de rapid si cat sa umple masina, design cu cutie mica si inchisa.
(http://www.chpw.de/customer/web/Produkte/ud/sp/EL12spec.jpg)
(http://www.chpw.de/customer/web/Produkte/ud/sp/EL12.jpg)
Difuzoarele: Micro Precision
Inaltele: 3.28 MK III Silkdometweeter, Mediile: 5.8 Wide-Midrange,
(http://www.soundup.co.th/backoffice/upload/product/file_HKSGiF.jpg)
(http://www.audiopil.ro/images/micro328.jpg)
Midbasi 3.16
(http://www.s149787789.online.de/mp-int/mp-international/3-Series_files/316.jpg)
(http://www.soundup.co.th/backoffice/upload/product/file_ucdfZS.jpg)
Amplificatoare:
Midbasi si bass: ESX Quantum 4
(http://www.esxaudio.de/products/sources/Q-Four.jpg)
Inalte si medii: ESX Signum SE460
(http://www.esxaudio.de/products/sources/SE_460.jpg)
Plus izolare fonica usi, modificat si plusat stalpii si triunghiurile pentru medii si inalte, schimbat toate cablurile cu unele de diametru mare atat in usi cat si in bord.
Bordul si scaunele au fost tapitate cu alcantara.
-
frumos. eu am pe lista ceva mai modest, ce`i drept. un subwoofer sub scaun, schimbat difuzoarele si izolat si usile spate.
poate si un dvd player 2DIN cum are Fab.
unde tii wooferul si cele 2 amplificatoare?
-
Foarte frumos!! Daca era sistem de spart parbrize nici nu intrebam. ;D
@moguai: Fara amplificare separata pentru difuzoare si antifonare in usi rezultatele sunt mediocre.
-
Stiu Fab. Dar daca imi cumpar un DVD player 2DIN mai sanatos, ala are si amplificare. Am gasit ceva care are 4x50 + iesire speciala de subwoofer. Asta va fi oricum activ...am gasit deja un Focal dragut. O sa merg doar pe firma asta...pe fata am antifonat, urmeaza si spatele.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Eu amnun pioneer cu nus ce sound retriever si direct pe sistemul masinii se aude bine.Pe CD.Si inca nu am conectat SW.
-
Fiecare are urechi diferite si pretentii diferite, evident si buget diferit :)
Amp-urile mele sunt sub scaune, cutia cu woofer-ul sunt in portbagaj (usor de scos daca e nevoie, doar 1 fir de desurubat).
Amplificarea de la player e foarte proasta dpdv calitativ si slaba, acuma depinde si ce difuzoare folosesti.
Ca recomandare, pentru orice doreste un sistem audio decent la cel mai bun pret ies difurile astea din seria 3 de la Micro Precision - orice suna mai bine costa de cel putin 3x mai mult (ca difuzoare ma refer).
Difuzoare / izolare in spate e cam degeaba, doar daca te intereseaza sa asculti muzica in spate.
De asemenea, mediile/inaltele suna cel mai bine pe plansa de bord orientate catre parbriz si sa fie CAT mai aproape una de alta pentru a putea fi reglate mai bine (asta in cazul in care nu exista un procesor de sunet pe fiecare cale)
La alegerea unui player, foarte important sa aibe setarile de Time correction (diferenta uriasa cand sunt facute) Crossover (daca nu au amp-urile) si eventual un EQ bun.
La mine urmeaza un schimb de amp-uri si 2 perechi de midbasi seria Z pe portiere, dar asta probabil la anu cand mai pot sa pun niste bani deoparte pentru asta :)
LE: despre kit-ul asta vorbesc, l-am gasit pe afara cu pret...
Micro Precision Seria 3 (http://www.caraudio-store.de/Serie,3,3.16,16cm,2-Wege,System,Micro-Precision::::5988::::fd32786c.html)
-
eu ma tot uitam la asta : http://www.alpine-usa.com/product/view/cde-w235bt. ma gandesc ca nu mai am nevoie de amplificare pt boxe, ca nu sunt highend, sunt niste focal midrange.
-
La partea de amplificare - daca esti multumit de volum si cum suna e ok, problema cu player-ul ala, din prima vedere, ii ca nu are - si dupa cum spuneam e foarte important - Time Correction (sa poti pune delay la difuzoare stanga/dreapta pe canale).
Gandeste-te, difuzoarele stau in masina, fata urechi, la distante diferite, deci trebuie sa faci o corectie care, cel putin pentru mine, face o diferenta incredibila...
LE: ca recomandare, arunca o geana peste Kenwood 3025 - e putin mai scump dar suna mai bine.
-
Musai sa fie 2din
-
E 2din
http://www.kenwood-electronics.co.uk/products/car/receivers/DDX3025/
-
cam scumpicel :( ... nu as vrea sa depasesc 800 ron. pt inca un an si jumate cat mai am de gand tin masina, nu merita sa investesc f mult acum.
-
Salut... Vazut azi prin Timisoara. Masina mergea catre centru :))
-
Salut Daniel, imi pare foarte rau ca n-am putut sa ne vedem, sper ca data viitoare cand treci prin Timisoara sa reusim sa stam la o poveste, valabil pentru oricine de pe forum :)
-
Something is going on here :D
(http://s9.postimg.org/k960edmbv/11198922_891813827552316_2137962151_n.jpg) (http://postimg.org/image/k960edmbv/)
-
O antifonezi toata? STP?
-
Printre altele, mhm :D
Revin pe cum se dezvolta treaba, ar trebui sa fie gata in vreo 2 saptamani.
-
Antifonare: almost done
(http://s28.postimg.org/66otbr08p/11216028_832772830134950_1826481135_n.jpg) (http://postimg.org/image/66otbr08p/)
-
Foarte frumos!! Cate kg estimezi ca o sa ai in plus la final?
-
+1 cate km pui in plus si cat te costa :D
-
(http://s8.postimg.org/fg3t0wi7l/11257631_835607279851505_1880414549_n.jpg) (http://postimg.org/image/fg3t0wi7l/)
(http://s4.postimg.org/jrui58r61/11157549_835145423231024_804615890134747693_o.jpg) (http://postimg.org/image/jrui58r61/)
(http://s18.postimg.org/cd20w0r2d/11225289_836341609778072_233682478742943160_o.jpg) (http://postimg.org/image/cd20w0r2d/)
(http://s13.postimg.org/5a3dvi55v/11145063_833450476733852_4061567850956024893_o.jpg) (http://postimg.org/image/5a3dvi55v/)
(http://s3.postimg.org/ie8b8t96n/10989463_833450253400541_2889502822731401598_o.jpg) (http://postimg.org/image/ie8b8t96n/)
Se lucreaza, se lucreaza :D
Izolarea are undeva la 30-35kg in total, dar vor fi eliminate mai multe chestii din masina, plus adaugate altele, overall, nu cred ca o sa aiba cu mai mult de 50kg in plus.
Momentan tapiseria de pe plafon si toti 6 stalpii a plecat la Bucuresti pentru invelit in alcantara si panourile de la usi au plecat la modificat si tapisat in Arad.
Linia audio primeste un upgrade major, tweeterul va fi si el un seria 5 microprecision, midbassi sper sa primesc in doua saptamani ultima revizie de seria 7 care inca nu sunt definitivati de dl Hoffman, si vor veni 2 bucati in serie pe fiecare usa, linie de amplificare de la Mosconi iar in spate, inca habar nu am.
Pretul... inca nu stiu, sper sa aflu la sfarsitul lunii cand e gata masina :D
L.E.:
(http://s24.postimg.org/4cxox4gz5/11148522_836788803066686_3306312105698062818_o.jpg) (http://postimg.org/image/4cxox4gz5/)
(http://s23.postimg.org/3o2gzmht3/11203523_836790656399834_7672213517437803421_o.jpg) (http://postimg.org/image/3o2gzmht3/)
Azi au inceput sa rasara si midbass-ii :D
-
Va iesi intr-un fel interiorul... Felcitari, si da detalii legate de firma de la Bucuresti care iti imbraca in alcantra si firma de la Arad care tapiseaza si modifica fetele de usi.
-
In Bucuresti sunt la Marian Gadau, in Arad la Ciprian Suci si pentru tapiserie iar pentru modificat usi / instalat sistem audio si insonorizare e Norbert Zaharie de la Team DD Dragster :)
De abia astept sa fie gata, sper ca in 2 saptamani sa fie tot sus.
-
foarte tare proiectul , nu am ce zice prea multe ca nu ma pricep pe domeniul asta dar foarte tare oricum :)
-
nu este ceva ce as face la masina mea , dar imi face foarte mare placere sa vad si alti colegi la fel de pasionati ! felicitari si asteptam cu interes sa vedem produsul final !
-
E gata?
-
Din pacate nu mi-au ajuns midbass-ii dar e aproape gata, saptamana asta sper sa fie gata, dupa asta ma apuc de o revizie generala.
-
poze , poze , poze :D
-
Cum se simte masina cu greutatea data in plus de insonorizant? E vreo diferenta majora?
-
<<Album lucrare aici>> (https://www.facebook.com/norbert.zaharie/media_set?set=a.858694150876151&type=3&pnref=story)
Mi-e putin lene sa dau jos si sa fac upload la albumul cu pozele din lucru asa ca am pus un link care (din cate stiu eu) e public.
Diferenta de greutate sincer nu o simt, in portbagaj nu prea este diferenta mare pentru ca am eliminat absolut tot ce era original acolo plus ca greutatea in portbagaj nu prea o simteam nici inainte. Diferenta totala de kg fata de stock nu ar trebui sa fie mai mult de 30-40kg, pana la urma am ramas doar la o baterie, cea mica nu incapea elegant in portbagaj. Am condus putin masina ieri si chiar am fost atent sa vad daca se simte greutatea extra din partea de sus dar sincer, n-am observat. Nu zic ca nu se simte, dar mie personal nu mi-e deloc evident.
Overall sunt multumit de proiect, mai urmeaza niste mici finisari si tweeking-uri.
Urmatorul pas e o revizie mai mare, cu distributie, schimbat toate lichidele si telescoape, m-am gandit sa iau niste telescoape de la Pedders a incercat cineva kit-ul de coilovers pentru Forester de la ei?
-
WOW! Ce lucrare...
Sincer m-ar interesa si pe mine sa ii fac interiorul imbracat asa, eventual niste boxe putin peste OEM si evident izolatia fonica. Multumim ca imparti si cu noi detaliile. Pe mine m-ai pus pe ganduri.
Cred ca putem sa dam lejer un premiu pentru cel mai bun interior la urmatoarea intalnire aniversara :D
-
Si cei care nu au FB?
-
Foarte foarte tare! Felicitari!
-
Si cei care nu au FB?
Sa-si faca! :D :D ...fir-ar ei de rebeli! ;D ;D
-
Super proiect, felicitari!
-
Merci mult, dupa ce-mi revin cu bugetul dupa concedii si reviziile generale care urmeaza, am in plan sa termin si partea de jos a bordului si consola centrala, dar overall, e cam gata :D
@Uxe Uite, cateva poze de catre final si rezultatul (in poze lipsesc parasolarele care au fost complicat de croit si au ajuns doar azi, inca nu sunt montate)
@Mihai Pentru difuzoare, recomand categoric midbass-ii seria 3 de la microprecision, de departe cel mai bun pret/performanta pentru ceva peste OEM. La tapiterie, Marian Gadau e probabil cel mai bun din tara :)
Alpine ICS-X7 hu
Microprecision 5.28 tw
Microprecision 5.8 midrage
Microprecision 7.16 midbass
Kenwood KFC-1200f
Mosconi AS 100.2
Gladen One 240.2
Gladen Aero
Audision Conections
Hollywood Energetics
(http://s21.postimg.org/x4blv5vn7/10269273_858692480876318_3542117555650314862_o.jpg) (http://postimg.org/image/x4blv5vn7/)
(http://s21.postimg.org/hzfhxn7g3/10460864_848926218519611_1726898501614774038_o.jpg) (http://postimg.org/image/hzfhxn7g3/)
(http://s21.postimg.org/ba8yhmm43/10534986_858692677542965_66069998570425234_o.jpg) (http://postimg.org/image/ba8yhmm43/)
(http://s21.postimg.org/q2do8ys1f/10668906_847924345286465_5338568300760071117_o.jpg) (http://postimg.org/image/q2do8ys1f/)
(http://s21.postimg.org/hy5k485mb/10708486_858692510876315_5282340129009203668_o.jpg) (http://postimg.org/image/hy5k485mb/)
(http://s21.postimg.org/7rwyl8l83/10997409_858692697542963_6126124747549449861_o.jpg) (http://postimg.org/image/7rwyl8l83/)
(http://s21.postimg.org/7j3z91xtf/11141400_846054818806751_1320415748448122579_o.jpg) (http://postimg.org/image/7j3z91xtf/)
(http://s21.postimg.org/nsu5by8hf/11357378_858692957542937_4064492722242084028_o.jpg) (http://postimg.org/image/nsu5by8hf/)
(http://s21.postimg.org/sdgbqvs6r/11406459_858692917542941_9152513118990609104_o.jpg) (http://postimg.org/image/sdgbqvs6r/)
-
Putin despre costuri:
Incet incet se apropie de 10.000euro interiorul :D
Amp medii tw midbas 4725 ron
Amp bas 1440 ron
midbasii 3150 ron
tw 1125 ron
baterie 1125 ron
cablu alimentare si masa 540ron
cablu de boxe 480 ron
distribuitor 360 ron
difuzoareled e bas 1000 ron
antifon 2160 ron
tresa cablaj 250 ron
termocontractant 50 ron
condensatoare medii 250 ron
transport plafon 124 ron
inele de aluminiu midbasi 670 ron
inele aluminiu tw si medii 200 ron
manopera usi 900 ron
modificarea la tw si medii 450 ron
portbagajul 1350 ron
Triunghiuri suport tw - 180ron
Adaptor comenzi volan - 445ron
Tapiterie total - (900eu sus / 850eu jos)- 7860ron
-
Asta da pasiune.. bravo. Spor la lucrari.
-
U-A-U! WOW! Mamaaa!
Nu pot sa zic altceva. Sper ca ai casco.
-
Casco la ce?La 4DX in masina?Se poate? :o
-
Exact, ce sa-mi acopere CASCO? Interiorul custom de alcantara? :D
-
WOW! Felicitari... Cand sa imi programez o vizita la Timisoara? :D
-
Oricand Daniel, te astept cu drag! :)
-
felicitari arata super tare , sper ca se aude cel putin la fel de bine precum arata :D
-
Se aude, oricine e curios si are drum prin Timisoara e invitatul meu sa vada/asculte masina :)
-
Am si eu cateva nedumeriri, poate cineva are vreo idee mai buna decat mine despre cum sa procedez:
1. Sonde lambda / catalizator - nu am gasit pe cineva care sa-mi citeasca calumea problemele la sonde, dupa ce am facut distributia din cand in cand mi-a clipit "cruise", la citire prin OBD au aparut si ceva erori de sonda lambda 1 (cea dinainte de catalizator) dar dupa ceva vreme (si motor turat pe la 7k) eroare a disparut la urmatoarea pornire. Intrebarea e: cum imi dau seama daca catalizatorul e dus, si/sau sondele lambda? Momentan am doar primul catalizatorul cu sondele inainte si dupa.
2. Dupa tura la munte, cu niste serpentine, urcari, coborari masina trage mai bine, la ture mai joase si consuma mai putin. Care-i faza?
3. Dupa cateva santuri/gropi luate destul de naspa, masina a inceput sa tremure usor la franare, sus-jos nu lateral, indiferent daca e in viteza sau nu si nu e de la sosea, am verificat de mai multe ori. Nu am avut timp sa verific rotile/anvelopele. De la ce ar putea fi tremuratul asta?
4. In primavara au inceput sa lacrimeze telescoapele spate, nu le-am menajat deloc, am carat o droaie de prostii, drumuri forestiere, dat pe spinare, anywho, cele fata fiind ok, sunt intr-o dilema: ce telescoape sa iau pe spate, sa comand de la pedders kit-ul complet coilover? Merita sa schimb doar spatele cu unele OEM sau kit-ul de spate de la Pedders? :/
-
Catalizatorul e putin probabil sa se fi dus, iar sonda lambda se cam duce la un moment dat, cam asa incepe, cu coduri aruncate cand si cand. Un prieten cu 2.0 din 2005 (ala de 125 de cai) a observat ca incepuse sa faca in special la altitudini mai mari, adica atunci cand mergea la/pe munte.
In general o masina dupa un mers extraurban, mai ales unul in care se merge mai energic, trage dupa aceea mai bine. In cazul subaru suspectez si o "adaptare" a ECU, nu numai "desfundat" de jicloare :D
La restul nu-mi dau cu parerea.
-
Sincer, eu banuiesc senzorul ala de temperatura din sonda lambda pentru erorile alea, dar nu mi-a mai facut figuri de ceva vreme. Cat despre mers energetic, pot spune ca aproape tot timpu ii dau talpa nu numai afara.
Inca o chestie, la cati km e recomandat sa fie curatata clapeta de la admisie?
-
1. Sondele lambda se pot masura si verifica daca sunt ok
4. kit-ul de la pedders este f ok , am un prieten cu forester din 2003 2.0xt si are doar spatele schimbat si masina sta dreapta si lucreaza f bine suspensia
-
Sondele se scot afara si se verifica sau cum?
Kit-ul la care te referi este cel normal, care inlocuieste self leveling-ul OEM?
Stiu ca celalalt are kit-ul coilover si ma gandesc daca merita diferenta sa iau kit complet de telescoape sau doar spatele, aia era nedumerirea, cat de mare e diferenta si daca merita kit-ul asta de coilover sau sa iau doar OEM replacement-ul ala de spate...
-
Eu am Ezy Fit de la Pedders pe spate si nu vad de ce ai da dublu pentru cele OEM, care am inteles ca nici nu ar tine mai mult de 40-50k km la a doua schimbare
-
Numai pentru self leveling-u pacii cu care am inteles ca functioneaza si ceva reglaj de la faruri (care mie imi bat in ochi la cei care vin din fata acum btw). Nedumerirea era mai mult intre kit-ul de spate de la Pedders sau kit-ul de coilovers tot de la ei - adica daca este destul de multa diferenta cat sa justifice achizitia la un kit de suspensie complet acum.
Btw, a schimbat cineva ambreiajul de la clima vreodata? Daca da, cat costa?
-
Nimeni?
-
?
-
La clima nu am auzit decat de inlocuit compresor cu totul.
Vibratii pe verticala posibil de la flansele amortizoarelor? Desi as pune pe cauciucuri mai degraba.
Diferenta intre kit-ul spate si coilovers... nu prea se pot compara. Depinde ce doresti. Daca nu crezi ca vei vrea sa modifici garda la sol sau duritatea suspensiei de cateva ori pe an, eu zic ca nu are rost coilovers.
-
Din ce retin, duritatea minima a celor cu coilover este precum cea a celor standard. Ar fi fost misto ca setarea medie a celor coilover sa fie precum cele standard, dar asa nu poti regla decat mai dure, ceea ce nu e deloc comfortabil in mare parte a timpului ... nu la noi in tara
-
Si duritatea aia e de fapt setarea amortizorului, dar arcurile sunt mai tari si flansele sunt metalice, deci per total mult mai dure.
-
Merci de info.
Cat despre compresorul de clima, ar fi trist sa nu se poata schimba ambreiajul ca doar nu e mare rahat, ma mir ca nu s-a dus la nimeni de pe aici.
Asa arata:
(http://pages.videotron.com/atcaron/images/step4.jpg)
-
Ai probleme cu acest ambreiaj?
Stiu un fost coleg cu o impreza stink-eye 2008 (pe care a facut-o dauna acu vreo 2 ani) caruia i se rupsese acel ambreiaj. A schimbat compresorul cu totul, comandand din state. El zicea ca ajunsese compresorul sa mearga foarte foarte greu si d-aia in cele din urma s-a rupt ambreiajul ala.
-
tocmai s-a imprastiat si la mine acel ambreiaj/rulment si avand in vedere ca la Subaru cluj oferta este de 4300 lei pentru un nou compressor ma gandesc sa imi command chestia asta
http://www.ebay.com/itm/NEW-AC-COMPRESSOR-CLUTCH-ASSEMBLY-SUBARU-08-14-IMPREZA-07-14-FORESTER-/281776670049
-
Ai cum sa verifici ca virgula compresorul e in mintile lui?
-
verificam cumva - nu stiu inca cum 100% ca nu sunt mecanic - dar aerul conditionat mergea ok, acum 3 zile s-a oprit brusc totul - am vazut ca s-a rupt si cureaua si fulia/rulmentul/ambreiajul de pe compresor se zdrangane la liber acolo - ceva s-a rupt
oricum, am gasit si compresor cu totul la 300 si ceva de $... oricum mai bine decat 4300 lei , dar sper sa scap doar cu ambreiajul ...
chestia tare este ca au murit toate butoanele: de aer conditionat, dezaburire, ventilatie ... etc ...
si au fost verificate toate sigurantele, releele, rezistentele ... mama supararii ... pana la urma am gasit siguranta 22 care ar trebui sa primeasca de undeva si sa trimita mai departe 12 V -> pe care nu ii primeste, dar s-a tras un fir de 12V asa ... pe direct la siguranta ... sa functioneze temporar butoanele/dezaburirea pana rezolv cu compresorul de AC
-
man daca merge compresoru de GD te ajut eu cu unu !
-
mersi mersi ... habar nu am daca merge sau nu ala de GD, Cristi (mecanicul) zice ca compresorul este ok deci sper sa rezolv problema doar cu ambreiajul, dar in caz ca da cu virgula stiu pe cine sa intreb :) si ma informez intre timp si de compatibilitatea compresorului GD - GR
(atunci noaptea cand am venit de la Bucuresti s-a imprastiat la 5 km de casa :) )
-
Nu stiu daca te ajuta sau nu, dar acu ceva vreme am gasit asta:
-
Interesant, si mai interesant e de unde a facut rost de "arcu" ala in forma de floare :)
-
CNC.... banuiesc.
-
din ce stiu eu exista si pe ebay chit de reparat ambreajul la compresor !
-
Linkul pentru arc se gaseste in ultimul/primul de fapt post de la comentarii, si este asta:http://pages.videotron.com/atcaron/
-
Intre timp mi-au crapat complet telescoapele spate dupa putin offroad si cateva gropi din sosea decopertata asa ca Wrangler m-a ajutat cu o pereche de spate, iar saptamana viitoare urmeaza sa le montez si pe cele din fata. O sa revin cu impresii dupa ce le probez putin, in special comparativ cu cele stock avand in vedere ca am avut ocazia sa le probez de la 14mii km pana la 90mii :)
-
Masina se simte normal pe drum, nu prea simt diferente fata de cand erau telescoapele originale noi, posibil sa fie dar nu imi dau seama. Comportamentul si tinuta s-au schimbat mult (doooh) nu a fost nici o problema la montaj, totul a durat cam 1h.
-
Am montat si telescoapele fata, atitudinea s-a schimbat destul de mult, vaca nu mai plonjeaza atat de mult in fata la franare si revine mult mai repede, suspensia se simte din nou agila si nu ca o barja :D
Singura problema care am avut-o: pe partea stanga ambele suruburi de la telescop au fost ruginite iar cel oval cu reglaj s-a forfecat (piulita era intepenita), ce e ciudat, ca suruburile erau ruginite si pe partea dinauntrul, unde ar fi trebuit sa fie protejate de catre telescop/fuzeta, nu stiu de ce doar pe stanga au ruginit.
Cu ocazia asta am mai curatat clapeta de admisie, trecusera 30k km, destul de curata, putin maro.
Am izolat cu fibra de sticla galeria de esapament dupa CAT1 unde am dat jos CAT2 si imi ardea burduful de la caseta de directie.
Schimbat pe la 5000km uleiul Motul care era negru si mirosea deja urat, nu era ars tare dar nu mi-a placut deloc cum arata, trecut pe Eneos Sustina 5W30, spectacol uleiul.
Schimbat ambele sonde Lambda, sonda 2, cea cu mufa gri Denso originala 635lei, s-a potrivit, sonda 1, cea cu mufa mare neagra, din 3 sonde nici una nu s-a potrivit (venite dupa VIN evident) acum astept o Denso originala tot pe la 600lei sa vad daca am mai mult noroc. Sondele au iesit (ca norocu) fara sa se rupa in catalizator, dar erau destul de ruginite si am avut emotii.
Intre timp:
- ambreiajul de la compresorul de clima patineaza tot mai rau, nu stiu cum sa rezolv problema, a mai avut cineva problema cu ambreiajul asta? Exista ceva kit de reparatie pe la noi?
- ceva fulie de la cureaua pe care e pompa servo patineaza dimineata, chiar daca am schimbat toate curelele, probabil trebuie schimbata si fulia, a mai avut cineva problema asta?
-
Mie imi caraie dimineata si banui tot fulia de la servo.
Peste 2 saptamani voi schimba distributia si voi schimba si curelele de accesorii, fulia si rola de pe servo si clima.
Te anunt daca se rezolva asa.
Ciudat, saptamana asta nu a carait deloc. Nici macar o data.
-
Poate mergeti pe caraiala... ;D
-
Update:
In ultimii 2 ani au fost cateva schimbari de ulei si cam atat.
Acu 2 saptamani am facut o revizie mai mare - momentan, masina are 120.000km
Discuri ventilate + placute Brembo - multumit de ele, pedala vibreaza foarte usor la viteza mare (din cauza canelurilor in discuri), diferenta e minora fata de discuri stock + EBC Greenstuff cand sunt reci, dar diferenta e destul de mare la cum/cand se incalzesc, aici diferenta e destul de mare.
Kit complet ambreiaj originale
Kit bujii NGK
Kit role prin fata, alternator si ce am mai gasit de schimbat pe acolo + curea alternator (s-a distrus repede din cauza rolei mancate)
Kit pompa benzina originala - se simte diferenta, masina merge mai fin si a revenit la consum normal (ieri am facut 460km cu 41L, drum forestier, raliu, serpentine munte, oras, drumuri europene, putin autostrada viteze medii spre mari)
Curatat clapeta de admisie
Schimbat ulei diferential + ulei cutie + lichid frana
Directia cu bucsi Strongflex si suspensiile Pedders functioneaza inca perfect dupa peste 50.000km.
O rugaminte/intrebare : stie cineva cum as putea sa dau jos sticla de la faruri in siguranta? Farul stanga are probleme si cu motorul de reglaj faza scurta si e murdar deja pe dinauntru de la condens...
-
Pistol cu aer cald, incalzita lipitura pe o suprafata mare doar superficial si incalzit putin mai tare pe o portiune mai mica. Departezi piesele cu surubelnita dreapta, cutit, spaclu sau ce ai la indemana. Ideea e sa incalzesti o zona mai mare ca sa nu crape, desi tu lucrezi intr-o portiune mica.
Scretul este sa o iei putin cate putin.
-
Am avut aceeași problema cu farurile...Am încercat sa le curat, dar degeaba. A fost mai rău după....așa ca le-am schimbat cu unele noi, originale. Găsisem și aftermarket dar nu aveau motorașul.
-
Intre timp a inceput sa se abureasca si farul din dreapta iar cel din stanga e cam murdar pe interior - nu mi-a recomandat nimeni sa incerc o relipire pentru ca nu e o solutie de durata plus ca e riscant fiind mai vechi sa crape plasticul cand le demontez.
Acum sunt in cautare de faruri OEM sau ceva Aftermarket de calitate (care sa se poata regla calumea nu sa bata in 3 directii).
Cristian tu de unde ai luat OEM-uri?
-
In State am tot vazut la vanzare TYC d'astea (https://lajumate.ro/faruri-subaru-forester-5093071.html). Daca retin bine, pretul ala e ptr proiector, farul e 700 sau 750 ron/buc
OEM e pe la 4000 ron bucata
-
Celebrele faruri de 700 de lei bat cam asa:
(http://www.freakingnews.com/pictures/58500/Dumb-and-Dumbererer-Jim-Carrey-58525.jpg)
-
Macar sa aiba dintii drepti :o
andrei80 parca luase un set d'asta, ne'ar putea lamuri si despre cum bat
-
Poza arata rezultatul de pe aparatul de reglaj. Testul a fost facut saptamana trecuta pe un echipament Hella.
Mecanicul este unul dintre cei buni.
Solutie: demontarea jucariilor colorate si remontarea vechilor faruri usor aburite.
-
Nu cred ca bat ca alea originale, dar nu m-au deranjat de cand le-am pus. Bat ok, nu am remarcat sa bata crucis.