Subaru club Romania
Diverse => Versus => Topic started by: claudiu_t on February 02, 2011, 11:29:33 AM
-
Salut!
Intr-un final se pare ca ma apropii de achizitionarea unui legacy 07-09 second hand :). Desi initial alesesem benzina, acum ma pune pe ganduri dieselul.
Intrebarea mea este urmatoarea: cu cat sunt mai scumpe reviziile/intretinerea la un diesel fata de o benzinara la legacy?
Incerc sa aflu daca, la un pret f apropiat al benzinei&motorinei, diferenta de consum in favoarea dieselului ar acoperi diferenta. Mentionez ca masina ar fi folosita 70% in oras, cam 20.000 km/an.
Mersi!
* daca am postat intr-o sectiune aiure, rog admin-ul sa mute post-ul asta la locul lui :)
-
am vazut o emisiune la fifth gear parca,in care faceau comparatie intre doua masini,una pe benzina una diesel.Ambele noi.Calculul facut de ei(nu mai retin rationamentul)arata ca dieselul devine rentabil dupa 175000 de km.Daca o fi adevarat nu stiu.Dar poate un mecanic priceput te poate lamuri
Succesuri cu achizitia
-
Pret achizitie benzina 10-12.000
Pret achizitie diesel 16.500-19.000
Diferenta de consum 3-4l/100km => 800l mai putin la diesel/an = 12 plinuri = aproximativ 1000 euro/an avantaj diesel la un rulaj de 20.000km/an => trebuie sa mergi minim 4 ani cu masina ca sa amortizezi diferenta (considerand pretul carburantului si reviziile egale).
Pe de alta parte, daca ai bani de diesel, ia-ti diesel. Trage mai bine, autonomia este mai mare, dieselurile au venit majoritatea in echiparea full, ai priza de aer pe capota etc.
Diferenta de pret intre diesel si benzina la revizie este de 2-300 lei (in plus la diesel) la dealer.
Tu decizi! Asteptam sa te vedem cu masinuta :)
-
Deci cam pe unde ziceam si eu
-
Mersi pentru raspunsuri
Sper sa ma prezint in curand cu un legacy la usa forumului :)
-
Fara sticker nu te primim :P
-
Fara sticker nu te primim :P
Dane, nu fi rau! Da-i omului mai intai stiker si apoi ai pretentii!
-
sticker si fanta.Obligatoriu.Altfel nu il primim in clubul bautorilor de fanta....
-
Ma bag si eu in seama aici. Tare activ forumul asta. Multi pasionati si tone de informatii, norocul meu ca mai inteleg. Vreau un subaru pt familie si dupa ce am vazut diferite modele am decis Legacy. Acum diesel sau benzen... din principiu am zis benzen dar am condus azi un BD si mi,a reindreptat balanta spre echilibru,pastele masii cand credeam ca m,am decis . nu am avut masina diesel da am condus diverse si nu m-au atins da BD asta e altfel downshift heel and toe ca la benzina, trage liniar 2000-4000 rpm consuma putin. Am rupt forumu asta,citesc uite la 2am, nu ma dezlipesc. Benzina e fiabila da papa mult, BD = schimbat de motoare nimeni nu stie ce rezerva testul timpului la motoarele schimbate.
Arunc si eu o intrebare: care e combinatia de vis la BD pentru un Legacy 2009? Motor(care generatie), cutie, admisie(plastic sau metal), filtru particule(regenerare sau fara), ambreiaj(si aici conteaza cu de care s-a schimbat) si alte chestii pe care voi le mai stiti si eu le voi afla :)
Bafta!
Sent from my H60-L04 using Tapatalk
-
Dupa o luna jumate si trecerea in noul an, am vazut si eu intrebarea de mai sus !
Daca mai este de interes, raspunsul la intrebarea legata de combinatie motor / cutie / DPF e simplu !
Nu ai decat un tip de motor, o singura cutie si toate vin cu acelasi tip de DPF !
Varianta optima - si singura indicata - este simpla: cea cu motor schimbat !
Altfel, mergi pe o benzinara !
Depinde de nr km parcursi anual si modul de utilizare, dar la 10-15-20k km/an si utilizare preponderent urbana, benzinara va fi muuult mai prietenoasa cu buzunarul ( chiar daca ai un consum mai mare, nu doar asta reprezinta cheltuieli cu masina).
Dinamica mai buna si consumul mai redus la diesel se vor resimti doar la drum intins. In oras sunt nesemnificative.
PS: Cele de mai sus sunt in urma experintei de posesor de boxer diesel. Doua bucati !