Subaru club Romania
Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback V (2010-2014) => Topic started by: VeNoM836 on February 11, 2015, 10:53:29 AM
-
Salut,
Din decembrie 2014 sunt posesorul unui Outback din 2011 de care sunt foarte multumit. L-am luat cu 134.000 KM cu toate reviziile facute ca la carte la Tubman. I-am facut eu revizia de 135.000 unde am schimbat tot, inclusiv ulei diferentiale.
Acum ma documentez despre masina, ce trebuie sa schimb si cand, ulei CVT etc.
Sunt din Bucuresti, poza de mai jos e la Comana unde m-am dat prin zapada ca un copil mic :)
(http://s9.postimg.org/ddctdgvuj/DSC9260_resize.jpg) (http://postimg.org/image/ddctdgvuj/)
-
Salut! Sa te bucuri de ea fara probleme! ;)
-
Multumesc.
Tocmai ce am facut o tura de 480 KM, Bucuresti - Moeciu - Pitesti - Bucuresti si am consum de 8.2l/100km. Mers normal pe DN1 (bara la bara de la Comarnic pana la iesirea din Busteni) pana la Moeciu, plimbat pe acolo (Moeciu de sus, Cheile Gradistei, Fundata). Pe A1 am mers cu 125 cu cruise control + 10-12 depasiri pana in 160Km/h. Sunt foarte multumit de consum in calatorii de genul asta.
In Bucuresti am consum 14l/100km. De mentionat ca de luni pana vineri am o viteza medie sub 20 km/h deoarece merg numai prin centru. Noroc ca merg maxim 100-150 KM pe saptamana.
-
E bun consumul.Chiar bun.Iar cel urban ...asa e el. Te obisnuiesti.
-
e chiar bun cel din oras, eu am 14.4% acum pe bord, strict urban.
-
Cum as putea sa rezolv si eu aceste puncte de rugina ? Am unu pe capota, de la o piatra probabil si mai multe deasupra parbrizului.
Aveti idee daca se pot rezolva fara o revopsire completa ?
Multumesc.
(http://s1.postimg.org/5y79smjy7/photo_1.jpg) (http://postimg.org/image/rxdofu0sb/full/)
upload photos (http://postimage.org/)
(http://s21.postimg.org/v1xr7ng07/photo_2.jpg) (http://postimg.org/image/80h61wgcj/full/)
image hosting (http://postimage.org/)
-
Uhm... la astea mai noi au renuntat complet la aluminiu?? :-\
-
Eu zic ca mai bine vopsesti complet. E complicat si de durata sa repari doar punctele si probabil iesi la aceeasi bani. Am auzit ca baietii de la ingaraj/ro vopsesc cu 300 lei elementul (fara factura).
@Forester: Din cate stiu eu aluminiu au pus doar pe WRX/STi si presupun si XT?
-
Nope, aluminiu avea si aspirata SG pe care am avut-o, si din cate stiu si outback-ul 2007 al unui prieten, care mi se pare ca avea si haionul nu doar capota.
-
Aluminiu avea si Legacy-ul meu din 2009 (capota)
-
Chiar nu vreau sa vopsesc complet. Alea sunt singurele probleme, in rest masina arata foarte bine. O sa intreb la un atelier de detailing/vopsitorie.
-
Salve! Sa o porti sanatos si fara evenimente...
-
Multumesc.
As vrea sa schimb lichidul de frana si lichidul de racire. Ma gandesc sa le iau de la http://shop.poldistribution.ro/.
Aveti idee cat imi trebuie ?
Multumesc.
-
lichidul de racire - antigelul cumpara`l dupa ce citesti bine pe forum topicul despre acest subiect.
-
O sa caut si o sa citesc. Intre timp am gasit https://www.motul.com/00/en/products/recommendation
Multumesc.
-
2. Eu nu as baga antigel roz. Nu stiu ce cum indici si caracteristici au, dar stiu ca Subaru si asiaticele au antigelul verde. La fel iti recomand sa cumperi direct de la SMT sau ceva specific Subaru. E cel mai bun si nu exista motive sa schimbi pe altceva. Eu am luat doar de la SMT si scrie ceva in greaca pe el parca. Iti trimit o poza daca vrei, dar sigur se gaseste pe net antigel verde.
asta mi`a spus Mihai, mai priceput ca mine.
-
Mda, in principiu sunt masini care merg pe antigel Motul si nu au probleme. Daca nu ma insel sunt chiar STI-urile cele mai modificate de pe forum. Numai ca trebuie sa te asiguri ca:
- specificatiile sunt respectate (aici e problema ca nu e clar si trebuie sa fii pe jumatate chimist ca sa intelegi efectele asupra materialelor cu (virgula) care intra in contact)
- sa te asiguri ca la schimbare nu a ramas nimic din vechiul antigel daca este de alta culoare. Ceea ce poate insemna sa golesti, faci plinul cu apa distilata, golesti si apoi pui lichidul pe care il doresti.
Deci decat atata complicaciune, cumperi antigel pentru asiatice (eventual sa scrie ca merge la subaru) si aia e. Ma indoiesc ca mergi cu outback-ul pe circuit sau la safari, ca sa ai nevoie de ceva mai bun.
EDIT: Si mai adaug ceva. Daca e verde e clar ca respecta niste standarde pentru asiatice. Daca pui roz, te poti trezi ca duci masina la service si in necunostinta de cauza mecanicul iti pune ce are el pe acolo tot roz, dar cu alte specificatii care nu sunt ok pentru Subaru.
-
Multumesc.
O sa ma duc la SMT :)
-
Ia verde de la Subaru. Nu merita sa pui altceva.
Mie mi-a pus mecanicul roz si s-a facut gri. L-am schimbat cu motul albastru, dar mi l-a facut la -18 grade.
Apoi la Brasov mi-au pus hepu albastru care in scurt timp s-a facut spre gri. Ajunsesem sa cred ca ceva nu e in regula.
toate astea s-au intamplat in sub un an.
Acum 2 ani am pus verde subaru si arata ca in prima zi
-
verde am, verde o sa pun.
-
Am schimbat la SMT lichidul de racire cu unul albastru. Tot albastru aveam in masina :) desi mie mi se parea verde.
-
Asta e http://www.piese-autonext.ro/antigel-dynamax-conc-g11-1l
(http://s22.postimg.org/z9bv4a065/G11_Coolant.jpg) (http://postimg.org/image/z9bv4a065/)
-
Consum de 8.8 l/100km in 1565 KM :
- Bucuresti > Rm. Valcea > Sibliu > Alba Iulia > Ghetar (Apuseni)
- Plimbat prin zona, inclusiv 80-100 KM de offroad de 10-20 Km/h pe drum forestier: Ghetar > Padis > Giurcuta de sus > Poiana Horea > Albac
- Ghetar > Alba Iulia > Sebes > Transalpina > Horezu > Rm. Valcea > Bucuresti
Masina cu bagaje + 3 biciclete prinse pe un suport Thule pe carligul de remorcare.
Sunt foarte multumit :)
-
Din concediu, pe Transalpina.
(http://s8.postimg.org/sqig9w3ep/DSC0731.jpg) (http://postimg.org/image/sqig9w3ep/)
(http://s4.postimg.org/sjlo19zzt/DSC0788.jpg) (http://postimg.org/image/sjlo19zzt/)
-
Cum se prezinta Transalpina?
-
Venind de la Sebes, in ultimii 20 km pana de Obarsia Lotrului se lucreaza, gen din 50-100m este cate un sant de 3-5 cm si lat de 1-2 metri, dar de acolo mai departe drumul este foarte bun.
-
Mai am putin si fac 150.000 KM. I-am facut o verificare generala la Subaru, nici o problema. Am schimbat preventiv si tachetul/arc de la caseta de directie.
Saptamana asta ma duc la revizie la Coasta de est.
Tocmai citeam ce a scris Mihai despre "Durata viata garnituri chiuloasa 2.5i" de aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2492.0
Care ar fi simptomele cand apare aceasta problema ?
-
Am facut revizia la 150.080 KM la Coasta de est. Multumit.
- ulei Motul 8100 Eco-clean 5W30
- filtru ulei OEM Subaru
- Filtru aer MANN
- Filtru polen MANN cu carbon
606 lei
-
http://get-primitive.com/3-protection-skidplates
-
Interesant linkul. Oare or livra si la noi?
Consumabilele le-ai luat de la ei sau ai venit tu cu ele?
-
Se recomanda celor ce vor sa vada mesajul "Rear diff temp".
Subaru nu sunt masini de off-road.
-
Interesant linkul. Oare or livra si la noi?
Consumabilele le-ai luat de la ei sau ai venit tu cu ele?
Da. Am pus in cos rear diff/cvt protection si este undeva la 80$ transportul.
Filtrul de ulei e OEM luat de la SMT. Uleiul de la pol distribution (ei nu aveau) si restul de la ei.
-
Se recomanda celor ce vor sa vada mesajul "Rear diff temp".
Subaru nu sunt masini de off-road.
Un link te rog ?
De aici am ajuns la primitive racing
http://indefinitelywild.gizmodo.com/how-i-turned-my-subaru-outback-into-a-real-adventuremob-1716068985
-
Nu e vorba numai de offroad. De ex, am patit o chestie la Renault-ul din dotare.. iarna, pe troienele alea mari de pe stradute mi-a intrat zapada la timonerie si a peste noapte s-a facut bocna. A doua zi diimneata cand am plecat nu puteam decat sa merg cu a intaia si a doua. Scutul are rol de protectie insa la Renault are niste gauroaie in partea din fata. Acuma eu nu stiu cum e la Subaru si nici nu stiu cum pozitionata cutia, insa daca exista riscul acesta o protectie de genul acesta este foarte binevenita. Vorbesc aici doar de scutul motor, dar banuiesc ca te-ai prins. La diferentialul spate banuiesc ca exista riscul sa iti smulga cablul.
-
Poate el o foloseste numai pe asfalt. :) Glumesc. Depinde ce intelege fiecare prin offroad.
-
Dupa nici aproape 2 luni de la revizie, schimb uleiul Motul 8100 Eco-clean 5W30 cu Motul 8100 Eco-clean+ 5W30. Eco-clean+ am pus la revizia de 135.000 si am fost foarte multumit. La revizia de 150.000 nu am gasit Eco-clean+ pe stoc.
Cu uleiul Motul 8100 Eco-clean 5W30 am consum mai mare cam cu 1-2l in Bucuresti si 1l in afara Bucurestiului. Am facut un calcul si e mai rentabil sa schimb uleiul :).
-
E mult totusi ca doar de la ulei sa apara diferentele astea de consum. Chiar sunt curios daca trecand inapoi la Ecoclean+ consumul va scadea inapoi.
-
Am schimbat miercuri seara uleiul/filtru de ulei si se confirma. Am facut aproape 40 KM, cu o viteza medie de maxim 15 km/h (dus copil la scoala/nevasta la serviciu) si se chinuie sa treaca de 15l. In fix aceleasi conditii pana miercuri seara aveam 16.6l pe bord. Plus ca ieri a fost mai racoare, la 7:30 dimineata erau 5 grade.
-
:o
-
125 km exclusiv in Bucuresti, fix in aceleasi conditii, 14.6 - 14.8 de la 16.6.
-
150 KM exclusiv in Bucuresti si consumul a ramas 14.6 - 14.8.
-
Salutari de pe Transrarau
(http://s29.postimg.org/9fazkhscz/image.jpg) (http://postimg.org/image/9fazkhscz/)
Sent from mobile device
-
Acum masina are 157.000 KM la bord dupa un concediu in Bucovina in care am facut 1080 KM. A consumat 8.4l/100km.
-
Se vede CVT'ul in consum...
-
Cum s-a comportat in zapada CVT-ul? Te-ai bagat mai serios in zapezi sau doar de-o palma?
-
Anul trecut m-am bagat in zapada mai mare. Anul asta inca nu. Cu CVT poate ca nu ai controlul exact cum ai cu o manuala, dar isi face treaba foarte bine. Am folosit "frana de motor" (CVT-ul dat pe manual) o singura data de cand am masina cand am coborat de pe Transrarau. Sub stratul de 5-10 cm de zapada era gheata. In rest foarte rar pe manual, 98% din timp pe automat.
-
La o verificare generala a trenului de rulare (fac cam la 3-4 luni) si la schimbarea placutelor de frana spate/fata am aflat ca trebuie sa schimb si bucsele fata (20204AJ020). Am cerut oferte pentru piese originale de la un dealer autorizat si 2 magazine online. Am primit asa : 240/140/72 lei bucata :). Mie mi se pare incredibil aceasta diferenta de pret. La o simpla cautare pe net gasesti bucata cu 15-25 USD.
Pana la urma am luat de la Al Padrino cu 72 lei bucata.
-
170.000 km. Intre timp am facut revizia + schimb ulei diff.
- Motul 8100 ECO-CLEAN+ 5W-30, Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN
- Motul GEAR 300 75W-90
Ma pregatesc de schimb ulei cutie CVT.
Tot intre timp am si lovit-o in fata dreapta. Am schimbat bara/far dreapta/proiector/multe chestii de sub bara. Lucrarea a fost facuta la AutoKino cu piese achizitionate de mine de la AlPadrino.
Din 1999 de cand conduc, asta este primul accident din vina mea. Cu doua zile inainte mi-a rupt pustiul ochelarii cu mingea. Mi-am facut altii, destul de diferiti, cu rama destul de groasa si neagra. Eh, fix din cauza acestor ochelari nu l-am vazut pe cel care venea din dreapta si l-am lovit. Mi-am dat seama dupa ca cu ochelarii noi nu vad aproape nimic in lateral daca stau putin aplecat. Ghinion.
-
170.000 km. Intre timp am facut revizia + schimb ulei diff.
- Motul 8100 ECO-CLEAN+ 5W-30, Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN
- Motul GEAR 300 75W-90
Ma pregatesc de schimb ulei cutie CVT.
Tot intre timp am si lovit-o in fata dreapta. Am schimbat bara/far dreapta/proiector/multe chestii de sub bara. Lucrarea a fost facuta la AutoKino cu piese achizitionate de mine de la AlPadrino.
Din 1999 de cand conduc, asta este primul accident din vina mea. Cu doua zile inainte mi-a rupt pustiul ochelarii cu mingea. Mi-am facut altii, destul de diferiti, cu rama destul de groasa si neagra. Eh, fix din cauza acestor ochelari nu l-am vazut pe cel care venea din dreapta si l-am lovit. Mi-am dat seama dupa ca cu ochelarii noi nu vad aproape nimic in lateral daca stau putin aplecat. Ghinion.
E puțin înfricoșător ce spui pentru noi, ceilalți participanți la covrigareala.
Sent from my SM-A510F using Tapatalk
-
Eu am vederea periferica foarte buna (testat anual pe aparat). Cand am schimbat ochelarii, rama aia nenorocita mi-a blocat vederea periferica.
La mine a fost vorba de obisnuinta cu niste ochelari si un anumit stil de condus numai pe stradute in Bucuresti.
-
175.000 KM
Am facut un drain&fill la CVT cu Motul CVTF. Dupa cateva sute de KM, merge mai bine, zgomotul specific CVT este mai redus. O sa mai fac inca 2 drain&fill la intervale de 2-3 luni sa se faca un reftesh la majoritatea uleiului.
Initial am vrut sa folosesc Amsoil CVT, dar nefiind in stoc, am pus Motul.
-
Unde a fost facuta operatiunea si cine a recomandat folosirea uleiului Motul ?
-
da, cum adica Motul ? :) tu nu ai citit manualul care scrie "Use Subaru CVT oil only" ? .... ai stricat mandretze de CVT acum :)
-
Pai omul zice ca merge mai bine, nu mai prost :)))
-
da, cum adica Motul ? :) tu nu ai citit manualul care scrie "Use Subaru CVT oil only" ? .... ai stricat mandretze de CVT acum :)
:)
Scrie si "or equivalent".
Unde a fost facuta operatiunea si cine a recomandat folosirea uleiului Motul ?
La Subaru Motors, ulei adus de mine. Cei de la SM mi-au confirmat ca si ei tot acest ulei folosesc pentru CVT.
In USA se foloseste Redline/Valvoline si mai nou Amsoil.
Motul CVTF este un ulei cu compatibil CVT-ul Subaru (printre altele). Cum am incredere in acest brand pentru ulei la motor, nu vad de ce nu as avea incredere si la CVT.
-
Ieri am fost pe la SM cu o problema la AC, care s-a dovedit a nu fi chiar o problema. Am inclocuit o garnitura la teava AC pe unde scapa "freon" + curatat radiator AC.
181.800 km
Intrebare intrebatoare. Ati folosit "dog guard" de portbagaj ? Am gasit doar universale si nu m-au convins. Pana gasesc una sa-mi placa (si sa vina bine), folosesc o bucata de arcada pentru trandafiri legat cu soricei de tetiere :)
-
...Pana gasesc una sa-mi placa (si sa vina bine), folosesc o bucata de arcada pentru trandafiri legat cu soricei de tetiere :)
Pune si poze ca sa ramana in antologia umorului pe forum ;D
-
Pune si poze ca sa ramana in antologia umorului pe forum ;D
Cu prima ocazie fac o poza :).
Am decis sa fac reviziile la 10.000-12.000 KM si ma pregatesc de revizia de 182.000 KM. Aflu de la PolDistrubution ca 8100 Eco Clean+ nu se mai fabrica. Cred ca o sa pun MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30. Pe langa asta mai fac un drain&fill la CVT cu MOTUL MULTI CVTF.
-
De curiozitate, verifici nivelul uleiului intre revizii? Daca da, cat de des si ai observat modificari ale nivelului?
-
De curiozitate, verifici nivelul uleiului intre revizii? Daca da, cat de des si ai observat modificari ale nivelului?
Verific la cateva mii de KM. Nu e ceva regulat, cand am timp ma uit si mai des. Nu consuma ulei, cel putin nu sa vad eu pe joja.
-
Tocmai ce am facut revizia la 182.000 KM.
- Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
- drain and fill CVT cu Amsoil CVT. Pana la urma cu Amsoil o sa continui pe partea de CVT. Am tot citit pe forumurile americane si pare sa fie cel mai bun (din teste). Uleiul scos din CVT arata foarte bine, ziceai ca e aproape nou.
O intrebare pentru cine se pricepe la codurile de piese. Trebuie sa comand body-ul oglinda stanga, care ar fi cod 91036AJ051. Caut acest cod pe net si vad ca exista si pentru o oglinda de forester. O fi identica ?
Exemplu aici http://www.ebay.co.uk/itm/New-OEM-Subaru-Forester-Wing-Mirror-Left-Side-Housing-Motor-91036AJ051-/142387140397?hash=item2126ef572d:g:-M4AAOSw~FJZHew6
-
Azi inlocuiesc discuri/placute fata.
Am de gand sa inlocuiesc toate furtunele de cauciuc de la motor, cat de curand. O sa incerc sa iau codurile din FAST2. Alta optiune mai simpla ar fi ?
-
O sa fac inca un drain&fill la CVT saptamana viitoare cu Amsoil CVT. Am rezolvat si cu oglinda intre timp.
~ 188.000 KM
-
Aseara am facut ultimul drain&fill cu Amsoil CVT. Uleiul scos era impecabil.
Urmatorul drain&fill peste 60.000 KM.
188.400 KM
-
~ 191.500
Urmeaza sa schimb cauciucurile de iarna pe care le tin permanent pe masina de aproape 50.000 KM si aproape 3 ani. Cred ca o sa merg tot pe Pirelli Sottozero. Daca aveti o recomandare de runflat, masina avand kit de pana si nu roata de rezerva, pls share.
Pe la 200.000 ma pregatesc de schimbare distributie. O sa incep sa achizitionez piesele de pe acum.
Aveti indee unde as putea sa fac un test de amortizoare ? Undeva mai central si rapid, gen fara programare. La ultima verificare (SMT) erau la 79 - 82 %.
-
Testerul de la SMT este bun. La 200.000 trebuie inlocuit tot ansamblul.
-
A venit kitul de de distributie de la TwinMotors.
-
Ma pregatesc de revizie. O sa schimb si busoanele la motor/diffs. Tot de la TwinMotors achizitionate.
-
La revizia asta (193.000 KM) o sa folosesc :
- Amsoil European Car Formula 5W30 Improved ESP Synthetic
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
-
Sa urmaresti putin nivelul uleiului. Din 1000 in 1000. Pana te lamuresti daca il consuma sau nu.
-
Oricum ma uit cel putin o data pe luna. Dar cum eu merg mai batraneste in general + CVT, nu are de ce sa consume.
-
La revizie am aflat ca trebuie sa schimb o bieleta de directie. O sa le schimb pe ambele.
Ma gandesc la asa ceva https://www.epiesa.ro/bieleta-directie-subaru-outback-bl-bp-2-5-awd-febi-bilstein-42813/30720/100198/autoart-194725890/.
-
Pana la urma am luat bieletele pe original de la AlPadrino la un pret foarte bun.
-
Cea mai buna alegere, cat au costat?
-
180 lei bucata
-
Bielete directie. Pentru cine are nevoie de cod.
-
197.350 KM
Am facut distributia, am schimbat si lichidul de racire cu G11 Dynamax.
-
Hmm.. nu stiu de ce aveam impresia ca generatia ta era deja pe motoare cu distributia pe lant si dublu AVCS. Practic e acelasi motor ca al meu, cu o galerie de plastic peste.
-
Duminica dimineata i-am rezervat 3 ore pentru detailing ca la tara :) cu produse Mafra.
-
Ma apuc de pescuit :)
-
Ma apuc de pescuit :)
Fir intins!
Daca nu-ti iese pasenta poti transforma copaia in piscina, dupa caz ;D
-
Am o slabiciune pentru subaru break cu ambarcatiuni pe plafon. Spor la treaba!
-
200000
-
Cifră rotundă avem, rezervorul este plin așa că drumuri bune să aveți și nu uita să dai o bere în cinstea mașinii căci la următoarea aniversare, cea de 1.000.000 Km mă aștept la un pahar cu vin! ;)
-
Dupa aproape 4 ani m-a lasat bateria, asa dintr-o data, in 2 zile. Am schimbat-o eu in parcare la norauto ca nu aveau loc si nu mai pornea. Plec, totul ok, porneste exemplar. Dar cine stia ca trebuia resetata clapeta de admisie aer altfel nu tine bine turatia la relanti :). Acum stiu :)
-
Se ajusteaza singura cred. Din ce am experimentat eu pe partea de clapeta electronica, de fiecare data cand ramane masina fara fara curent sau se da un reset la ecu etc. pedala de acceleratie este mai putin sensibila, turatia scade mai mult decat normal la apasarea ambreiajului si tot felul de mici semne de ezitare.
Dupa cativa km de mers in oras isi revine.
-
In perioada urmatoare am de facut asa :
- revizie 205.000 KM
- schimb amortizoare/arcuri/flanse fata/spate
- schimb parbriz
- schimb cauciucuri
Unde sa ma duc sa schimb parbrizul ? Vreo recomandare ?
-
Zicea cristibna ca a fost pe trafic greu in capat, la Centru de Parbrize Bucuresti Filaret.
-
La pepiniera Branistari
(https://cloud.razvi.ro/index.php/apps/files_sharing/ajax/publicpreview.php?x=1920&y=619&a=true&file=la%2520pepiniera.jpg&t=ywJC0hyeFmOwLGW&scalingup=0)
-
Viitor drum forestier. Bravo!
-
Au venit arcurile/amortizoare/flanse/puffere/garnituri.
(https://cloud.razvi.ro/index.php/apps/files_sharing/ajax/publicpreview.php?x=1920&y=619&a=true&file=kit%2520suspensii.jpg&t=iUAX9usxwVcRFAj&scalingup=0)
-
Am facut aseara revizia :
- Amsoil European Car Formula 5W30 Improved ESP Synthetic
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
- placute frana fata FERODO FDB1639
Am schimbat arcuri/amortizoare/flanse/puffere/garnituri OEM. Se simte diferenta :). Urmeaza o geometrie la AutoSoft Dudesti.
Am schimbat si cauciucurile. Am ales tot Pirelli : Anvelopa Iarna 225/60R17 99H Pirelli Winter Sottozero Serie 3 Ao
-
Frumos modul in care ai grija de ea...sa te poarte sănătos și fără incidente mai departe. :)
P.s. Pisica pentru Forester unde găsesc și unde se montează? ;D
-
"pufferele" se vor a fi burdufurile antipraf de pe amortizoare?
-
Pisica merge saptamanal cu masina si pentru propria siguranta a tinut mortis sa verifice piesele sa se asigure ca sunt bune.
Da, puffer = burduf. La mecanici am auzit "puffer".
-
Încă un set de ochi nu strica nici-o data ;)
-
210.000 KM
Am schimbat portfuzeta fata stanga, rulmenti fata, bucse mari/mici bascula fata, bielete antiruliu, toate OEM de la AlPadrino.
Ma pregatesc de un drain&fill CVT (Amsoil CVT) si schimb ulei diferentiale (MOTUL GEAR 300 75W90).
(https://cloud.razvi.ro/index.php/s/pPwSiMRjLuFXDzh/download)
-
Multi km inainte, fara probleme daca se poate! :)
-
(https://cloud.razvi.ro/index.php/s/jTHJKybxxOcMLxG/download)
-
ce de bunatati :)
-
o/ Scurta intrebare - unde ai gasit arcuri, amortizoare si flanse OEM ? Caut si eu pentru o impreza si nu m-a lamurit nimeni pe unde am incercat .
-
Salut,
Comanda la AlPadrino (avans 50%) cu coduri date de mine luate din Subaru FAST-2 https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2008.20.html (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2008.20.html) pe baza VIN-ului masinii.
-
Multumesc, o sa incerc si eu cu Fast-2 asta sa vad ce coduri gasesc . Sper sa mai fie disponibil linkul ala de torrent .
-
~ 217.000 KM. ma pregatesc de revizie si schimbat o planetara fata.
-
Dupa un concediu prin Apuseni de 1800 KM, am decis ca e timpul sa schimb planetara fata care are un mic joc cu una noua de la AlPadrino, 2200 lei.
(https://cloud.razvi.ro/index.php/s/INJFcWevXCa2iQd/download)
(https://cloud.razvi.ro/index.php/s/zfxY22FA9AeWF4X/download)
Revizie inainte de concediu, sa fie bine :)
- Amsoil European Car Formula 5W30 Improved ESP Synthetic
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
-
Revizie 229.100 KM
- Motul 8100 X-Clean+ 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
-
Revizie 244.300 KM
- Motul 8100 X-Clean EFE 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
Am aflat zilele astea ca ma pot prezenta la SMT pentru o chemare in service si imi schimba gratis airbag-ul fata dreapta plus tot ce tine de frana de mana electrica (motoras, cabluri, etc).
Asa ca cei care aveti Outback / Legacy / Forester de EU, chiar si de 10 ani, merita facuta o intrebare la SMT cu seria de caroserie.
Am de schimbat toba de esapament. Au inceput sa se auda zgomote metalice si daca o misti se aud tablele din ea. Aveti vreo recomandare ? Multumesc.
-
Toba originala.
-
Am de schimbat toba de esapament. Au inceput sa se auda zgomote metalice si daca o misti se aud tablele din ea. Aveti vreo recomandare ? Multumesc.
La mine aveam un fel de suierat (a fost uppipe'ul spart) si initial am zis ca poate fi din finala. Cum cea existenta inca nu arata f rau si inlocuirea tobei era doar o incercare de a elimina problema, nu am vrut sa dau banii pe cea originala. Am mers pe una Polmo, de la polonezi, parca, de 10 ori mai ieftina decat cea originala. Am 2 ani cu ea si e ok pe pozitie
-
Am fost la SMT, mi-au schimbat airbag si motor/cabluri frana de mana electrica. 9100 lei factura, cost suportat de producator.
-
~ 248.000 KM - schimb anvelope tot cu 225/60R17 99H Pirelli Winter Sottozero Serie 3 Ao
-
Per total ce concluzie ai trage? Vad ca o ai de la 135k, deci ai mers ceva cu masina. Ai mai lua-o?
Cu evacuarea cauta pe ebay, cauta pe net si gasesti ceva decent care sa tina macar 2-3 ani fara nici o problema. Eu sunt pro piese OEM, dar la evacuare nu as lua niciodata. Impreza pe care o am acum a avut finala schimbata cu una originala acum 3 ani si e si asta ruginita. Nu cat sa fie gaurita, dar in 3 ani e penibil. Ar trebui sa fie ca noua, in garantie etc.
-
Urmatoarea masina va fi tot un Outback, tot benzina cu CVT. Vineri dimineata am programare la Pilot Auto pentru o evacuare de inox.
-
Super. Am incercat sa iau de la inceput topicul sa vad cam ce ai schimbat si sa ma uit prin poze, dar din pacate nici una nu mai poate fi vazuta.
-
Am si scris ce am schimbat la ea.
Nu ma grabesc deloc sa o schimb, masina merge foarte bine.
Daca e un singur lucru de care m-as plange, sunt farurile. Se matuiesc, sunt greu de gasit SH si nou unu e 4400 lei.
-
Polish si folie si nu mai ai treaba cu ele. Schimbi folia o data la 2 ani.
-
Am fost la Pilot Tuning la Pitesti pentru o evacuare Inox si am plecat cu o toba de Peugeot 408 (MTS Italia) care vine foarte bine. 480 lei cu tot cu montaj.
-
Poze?
-
O sa fac niste poze in curand ca ma duc pentru un drain&fill la CVT si va fi urcata pe elevator.
-
Salut, tot cu AMSOIL mergi la CVT? Ma pregatesc si eu de un schimb complet si nu stiu ce sa aleg ...am vazut ca ai pus si in motor AMSOIL, apoi te-ai intors la Motul...si in diff-uri tot Motul ai pus. :) Astia de la AMSOIL nu au si pentru difetentiale? Mersi.
-
Salut,
La CVT folosesc Amsoil, la motor m-am intors la Motul, la diferentiale tot Motul.
Vineri am luat de la pol 7 cutii cvt amsoil. Saptamana asta il schimb.
-
Asta este toba de esapament de la pilot pitesti.
(https://i.ibb.co/rkKjNg9/teava-esapament.jpg) (https://ibb.co/tBwGFSR)
-
Drain & Fill CVT // 11/03/2021 // 253650 KM
Amsoil CVT x 7 cutii (intra 6 si jumatate)
-
Revizie 260.800 KM // 01/06/2021
- Motul 8100 X-Clean EFE 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
Saptamana viitoare placute frana fata/spate.
-
Schimb ulei diffs ~265.000 // 12/08/2021
- Motul Gear 300 75W-90
-
Revizie 271.800 KM // 10/11/2021
- Motul 8100 X-Clean+ 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
Am schimbat si radiatorul (Denso), termostat/garnitura originale, antigel G11 HEPU.
-
La mai mulți !
-
revizie 282.000 KM - 05/10/2022
- Motul 8100 X-Clean+ 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
- drain fill CVT Amsoil
- inlocuire head gaskets comandate in Polonia
se pare ca prin iarna 2021 mi-a crapat radiatorul. pana in primavara s-a golit, nu am avut nici un simtom, ca era frig. cum s-a incalzit, fiind in trafic in Bucuresti s-a supraincalzit. a fost suficient.
-
Cat a fost distractia de inlocuit garnituri? Ce garnituri ai montat, OEM MLS sau altceva?
-
OEM, undeva la 4500 lei cu totul
-
OEM MLS sau chiar si aftermarket MLS sunt super ok cat timp se verifica/rezolva planeitatea chiuloaselor si a blocului ...
-
Deci daca nu aveai duda cu radiatorul, probabil te mai tinea. Vad ca aveai aproape 300.000, nu-i rau pentru "vestitul" 2.5 aspirat. Bine, e adevarat ca nu stiu daca tu ai EJ sau FA/FB sau alte instagrame ;D
La cat mai multi km fara probleme!
-
Sa citez mecanicul, se strica doar daca ai o problema si se supraincalzeste.
Garantat daca nu aveam o problema ajungeam la cel putin 400.000.
-
nu ca sa contrazic mecanicul tau dar din experienta de obicei se imprastie garniturile prima data, creste presiunea in sistem si cedeaza furtune/radiatoare & shit nu invers dar ... important e ca este ok acum :)
-
Distributie / Revizie
- revizie 297.200 KM - 09/01/2023
-- Motul 8100 X-Clean EFE 5w30
-- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
- distributie 297.200 KM - 09/01/2023
-- Pompa apa HEPU P7576
-- Curea transmisie cu caneluri GATES 4PK806SF
-- Set curea de distributie INA 530 0426 10
-- Curea transmisie cu caneluri GATES 5PK683
-- Bujie DENSO IK20TT
-- Termostat Mahle
- inlocuire discuri fata si placute fata/spate 297.200 KM - 09/01/2023
-- Disc frana HERTH BUSS JAKOPARTS J3307015
-- Set placute frana, frana disc FERODO FDB1947
-- Set placute frana, frana disc FERODO FDB1639
-
Cred ca o sa rezolv si cu farurile. I-am gasit pe baietii astia care inlocuiesc toata partea de oglinda/lupa cu oglinda metalica / lupa si LED.
Mai jos un exemplu facut de ei tot pe un Outback.
&feature=youtu.be
-
Sa stai cu ochii pe temperatura apei. Este recomandat DOAR termostat Subaru original. Sunt nenumarate articole si filmulete plus postari aici pe forum pe tema asta unde se arata ca termostatele aftermarket sunt net inferioare si la o comparatie ochiometrica se vede clar ca cel original este mult mai robust.
Multi km fara probleme in continuare!
-
N-as pune termostat altfel decat OEM la nicio marca, pe motiv de CTC + riscuri asociate daca se blocheaza.
-
Termostat Mahle nu MANN :)
O sa caut original si il schimb.
Multumesc de info.
-
Am luat masina de la baietii cu farurile. Ce sa zic, arata foarte bine. Voi vedea in seara asta si rezultatul.
-
Dcaa poti sa faci si ceva poze, sa vedem cu ochii nostri, mulatm dinainte!
Si eu sunt tare curios cum se vede cu LED-uri, sau mai exact, ce parere iti face tie, stiind cum a fost inainte.
-
Pana la urma ce operatiuni s'au facut si cat a costat? Poti atasa si ceva poze cu farurile "noi"?
-
E o diferenta de la cer la pamant pe faza scurta, "s-a facut lumina". Mai trebuie ridicate putin, dar e clara treaba.
Acum am si 2 faze lungi, becul standard si led. Acum se vede mai mult alb pe faza lunga, dar e valabil acelasi "s-a facut lumina".
Vedeti video-ul de pe pagina anterioara pentru detalii. Este tot procesul. Se inlocuieste acel "bloc" compus din oglinda/lupa.
Cost total 2000 lei, inclusiv polish.
-
Mersi de info.
Mi-ai dat de gandit: sa fac, sa nu fac ... :)
-
Pare a fi asa ceva sau similar https://www.aliexpress.com/item/1005003749961044.html
-
(https://i.imgur.com/BzWCIVI.jpg)
-
Felicitari! Intri in clubul high milage la km asria.
-
Wow!!!! Felicitari intr-adevar!!
-
Masina merge foarte bine.
Mici probleme :
- tablaria de la teava de esapament de la motor face putina galagie. inca nu am gasit un loc capabil sa ii fac o evacuare de inox. sugestii ?
- am din cand in cand o vibratie a motorului care se simte in masina. nu am reusit sa imi dau seama de la ce e nefiind permanent
-
310800 schimb 10L ulei CVT Amsoil cu ocazia inlocuirii unui actuator in grupul de valve.
l-am cumparat de aici
https://maktrans.net/solenoid-tr580-tr690-tcc-used
Totul arata foarte bine, filtru era aproape curat, putin span pe magnet.
La masina asta a fost schimbat grupul de valve la 119000 KM deoarece pe atunci regula era ca "uleiul este lifetime".
O sa revin cu un filmulet/poze cu schimbarea.
-
Revizie 314.200 KM // 01/09/2023
- Motul 8100 EcoClean 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
Am rezolvat si zgomotul de la esapament care era de la tabla de protectie de pe catalizator. In timp s-a dus ce era pe interior (cica azbest) si intra in rezonanta.
Am demontat tabla de protectie si am infasurat pe catalizator banda asta https://race-shop.ro/banda-termo-evacuare/6363-banda-termoizolanta-evacuare-titan-50mm-x-10m-x-2mm.html apoi am pus peste putin fortat tabla de protectie. Merg deja de cel putin 1500 KM asa si nu mai este nici cel mai mic zgomot.
-
La mine făcea zgomot când era în ture mici și la deal....
Am băgat plasa de sârma între protecție și țeava de eșapament.
E un scut mic in partea superioară chiar la ieșirea din tulumba de sub motor.
Deci sub motor.
Acolo ai avut și tu problema cu zgomotul sau la mijloc?
-
La mine a fost la catalizator, da, sub motor.
-
~ 322K KM
- suporti motor 41022AJ030
- rulmenti spate 28473FL021
- bucse la bascula fata 20204AJ020
- bucse diff spate 41322AJ000
- ulei diff spate Motul
(http://i.imgur.com/m2e7Ilm.jpg) (https://imgur.com/m2e7Ilm)
(http://i.imgur.com/YpfgVr0.jpg) (https://imgur.com/YpfgVr0)
-
Salut, aceeași problema am și eu cu zdranganitul tablelor de la catalizator, se da jos acel scut?
-
Salut, aceeași problema am și eu cu zdranganitul tablelor de la catalizator, se da jos acel scut?
Salut,
Da, este ca o carapace prinsa in suruburi.
-
Revizie 328500 km
Motul 8100 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP
Masina va fi de vanzare.
Am cumparat sambata un Outback productie 2017, cumparat de la SMT si inmatriculat in 2018 cu 8900 km la bord.
Subaru Outback 2.5i CVT Sport cu EyeSight, xmode, piele, harman kardon, etc.
-
Felicitări ! frumoasă mașina ! Am văzut-o, dar sâmbătă pe la 12 s-a vândut! ;D Care a fost prețul, dacă se poate spune !