Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GD/GG (2001-2007) => Topic started by: Strep on September 07, 2017, 14:20:51 PM
-
Buna ziua tuturor.
Iata ca am ales si eu sa cumpar Subaru. Am tot cautat vre-o patru luni ``ceva``.
Acel ceva s-a materializat intr-un Impreza WRX GD fabricatie 2006, prima inmatriculare in anul urmator.Cu masina am primit si acte cu toate intrarile in service si reparatiile efectuate de la km 0 pana in anul acesta. Cartea service la zi, majoritatea lucrarilor la Tubman Cluj.
Intentionez sa pastrez masina 1-3 ani respectiv 15k-30k KM.
(https://i.imgur.com/nxggJmd.jpg)
(https://i.imgur.com/xzdr0z4.jpg)
-
Frumos! Sa il stapanesti sanatos! Revizii dese si de calitate sa ii dai.
-
Pare a fi continuarea topicului asta.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2989.0.html
-
@MihaiFlorescu -Multumesc pentru urare.
@Muttley – aceeasi masina, atat.
Primele impresii bune, multumit de performante, masina se comporta bine, e practic stock, fara modificari.
KM peste 200k, urmeaza schimbata cureaua distributie. Am ales kitul Gates (role + intinzator) si pompa apa GMB. Sun la Twin Motors Cluj (Dl. Tudor) sa aflu ca nu monteaza piesele clientului iar programarea 2-3 saptamani. In Debrecen Ungaria service Subaru programare in 3 zile manopera e min 1000 RON cu piesele mele. Sa vad cum procedez.
Plan B : studiez cartea service, ME(H4DOTC) -45 Timing Belt
(https://i.imgur.com/s2Tv7b4.jpg?2)
-
Ar fi indicat sa faci retur si sa mergi la Cluj pentru distributie.
Distributiile mai cedeaza cateodata. Este mult mai bine sa ai garantie la manopera si piese in RO, la reprezentanta.
-
Multumesc pentru sfat.
Pentru piese am garantie daca se monteaza in service autorizat oriunde in UE.
Debrecen e la nici jumatate drum fata de Cluj considerand ca pornesc de la Oradea . Ramane de vazut si Plan B.
-
Or mai fi urcat preturile intre timp, dar nu mi se pare deloc ieftin 1000 ron ptr distributie.
Eu primisem oferte in jurul a 500 ron (e'adevarat. nu de la reprezentante), dar am apelat la planul B, am facut montajul la atelierul unui prieten, se gaseste pe yt filmare cap'coada cu operatiunea. Fara rampa/elevator va fi un pic mai greu la dat jos scutul si deconectat la partea inferioara radiatorul, dar este realizabil.
-
Sa o stapanesti sanatos!
-
@andrei0241 Am canal de vizitare, totusi voi folosi rampe (20 cm) pt. rotile fata, e mai comod de lucrat. Bine zici, este literatura destula pt. aceasta lucrare. Am decis: plan B.
@2xGhe Asa sa fie ! Multumesc pentru urare.
-
Chiar aratoasa masina insa pentru o nota de estetica pronuntata eu as vedea-o "incaltata" cu jante aurii (ma refer la jantele pe care le tot admir la diferiti colegi de forum sau la cele promovate in raliuri si evenimente Subaru).
Drumuri frumoase si sigure sa aveti impreuna!
-
@Strep: daca cumva vei decide sa schimbi jantele (indiferent ca va fi cu unele aurii sau nu), sunt f interesat de modelul pe care'l ai tu (nu le'am cumparat de la alt forumist cand am avut ocazia si acum nu mai gasesc altele)
-
@ Heliotropus Si mie –mi plac jantele aurii sau chiar albe insa masina o pastrez asa cum este, fara modificari. Un STI fals e departe de gusturile mele. Singura imbunatatire ulterioara e bara de rigidizare intre amortizoare, montata cred de primul proprietar.
Asemenea ! Multumesc pentru urare.
@ andrei0241 Desi nu cred dar daca le schimb te anunt.
-
Foarte aratoasa! Cat mai multi km fara evenimete/probleme!!!
Sper sa ne intalnim cat mai des in trafic ;)
-
Multumesc pentru urare.
In oras circul rar cu Subaru dar poate aflam de alti pasionati si organizam eventual o intalnire.
-
In weekend am schimbat distributia, totodata am tratat rugina de sub radiator. Vechea rola intinzatoare lacrima ulei, rolele erau uscate, cureaua nu prezenta uzura majora. Am inlocuit rulmentul intinzator curea AC si curele accesorii. Inainte se auzea un fasait, s-a dovedit a fi de la aceasta rola uscata, cu joc mare.
Am folosit antigel Hepu 12+.
Slabit surub fulie
(https://i.imgur.com/DDBUgWS.jpg?1)
Inainte
(https://i.imgur.com/OuyzdXi.jpg?1)
Dupa
(https://i.imgur.com/ZcyLdx2.jpg?1)
Rola veche
(https://i.imgur.com/RGXo8re.jpg?1)
Atentie la pozitia corecta, altfel se agata supapele
(https://i.imgur.com/RvuTnqm.jpg?1)
Cureaua si rolele noi
(https://i.imgur.com/JIawggw.jpg?1)
-
La rola din dreapta sus nu ai desfacut capacul central pentru a alinia semnele? Eu retin ca la mana nu se putea, deoarece practic trebuiau comprimate din arcurile supapelor.
Important e ca ai reusit sa rezolvi singur, mai ieftin si poate mai rapid (in sensul ca trebuia sa astepti o programare) decat ar fi fost la reprezentanta
Cu ce ai curatat urmele de rugina? Din cate vad rugina era doar de suprafata, nu a afectat metalul din acea zona
-
Multumesc pentru observatie.
Am demontat rola intinzatoare asa: https://youtu.be/MnPzDyOscz4?t=443 insa eu inainte am fixat rolele cu clema, astfel a fost usor de pozitionat cureaua noua dar trebuie lucrat cu mare grija.
Pe rugina am aplicat Kelfos si Teroson
(https://i.imgur.com/FQYfSGg.jpg?1)
-
Adevarata problema cu rugina este sub acei suporti pe care i-ai tratat tu. Incearca sa faci o inspectie prin bara, sa vezi pare de jos a tragger-ului, in spatele acelor suporti, cum arata. Spor!
In link, mai pe la sfarsitul paginii, ai operatiunea de inlocuire a traverawi cu probleme:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.640.html (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.640.html)
-
Buna idee, la asta te referi ?
(https://i.imgur.com/Inep0pq.jpg?1)
In general doar rugina superficiala apare dedesubt, am verificat si tratat la vremea respectiva in spatele cablurilor sub radiator, nimic grav.
PS. Frumoasa lucrare !
-
Da, in spatele cablajului e problema. Ce ai incercuit este doar o clema de fixare pe cadru motor. Daca ai verificat sub cablaj este super ok!
Spor!
-
Imi permit o mica paranteza despre Subaru WRX
Baby Driver
-
Suntem pe forumul Subaru. Adica stim! :P
-
Masina merge in continuare bine, consum ulei ~50ml/1000km. In we am facut o calatorie 4 persoane in Ungaria de 400km, cu depasiri scurte turatia 4500-5500 in treapta a IV-a, viteza 120-180km/h cosum benzina 99 extra Petrom ~12.5L/100km. Intr-o parcare la o intoarcere stransa la dreapta mi s-a parut ca bate planetara stanga (cap planetara). Interesant este faptul ca nu se aude decat dupa o deplasare mai lunga.
-
Am schimbat capetele de bara. Pe dreapta era vizibil uzat, a curs vazelina, asa ca am schimbat doar dreapta in prima faza. Se pare ca si pe partea stanga era uzat pentru ca zgomotul a disparut dupa ce l-am inlocuit. Doar ca am executat de doua ori reglajul directiei. Intre timp am comandat si cap planetara care ramane de rezerva.
(https://i.imgur.com/FMK3m8O.jpg?1)
(https://i.imgur.com/rvGJEh7.jpg?1)
-
Revin cu cateva observatii. Dupa trei plinuri de benzina 99 Petrom se simte diferenta, in mers si la sunetul motorului. Producatorul recomanda 95 sau mai mare, pentru cativa banuti in plus merita 99. Temperatura aerului este sub 20C toata ziua, observ parca se comporta mai bine ca atunci cand am luat-o la 36C.
-
ti-ar trebui un logger something sa vezi knock-urile si apoi nu mai faci experimente cu 95 :)
-
Experimente nu fac, cand am cumparat masiana a fost o conjunctura de am facut primul plin cu 95 atat, in rest doar 99. Am un cablu Subaru FreeSSM, cred ca ar fi mai indicat Tactrix, nu vreau sa intru in adancurile acestei stiinte. Totusi presupun ca din soft se ajusteaza automat in functie de calitatea carburantului dar indiscutabil 99 este mai bun.
-
se ajusteaza singur dar mecanismul nu este cel mai stralucit si combinat cu "rezistenta" bine cunoscuta a motoarelor .... rezultatele pot fi surprinzatoare :)
ideea este ca setarea principala sau de baza NU este potrivita pentru benzina de 95, datorita benzinei apar knock-uri si ecu "invata" sa reduca avansul - so far so good - doar ca apoi ECU incearca constant sa revina la setarea de baza, adica sa creasca avansul adica din nou apar knock-uri din nou il reduce din nou il creste din nou apar knock-uri din nou il reduce si tot asa forever :)
evident ca knock-ul in aceasta situatie nu este la acelasi nivel ca in cazul in care nu ar reduce avansul dar ... tot acolo este ...
-
Adica sa inteleg ca producatorul recomanda benzina CO95 si programeaza ECU in alti parametrii ? Pentru STI am vazut ca recomanda benzina de la 98 in sus. Teoria conspiratiei imi sopteste: FHI astfel stabileste o durata de viata pt. motoare (planned obsolescence) ? De fapt nu m-asi mira sa fie asa.
-
Cifra octanica e taaaaare ambigua, difera normele intre regiuni/continente, iar la noi difera realitatea de eticheta ;)
-
unde ai citit tu exact ca producatorul recomanda co95 ? nu cumva era formulat ca fiind minim necesar nu recomandat ?
in manualul de state 2006 scrie ceva de genul de exemplu:
The 2.5-liter turbo engine is designed to operate using
super-premium unleaded gasoline with an octane rating
of 93 AKI or higher. If super-premium unleaded
gasoline with an octane rating of 93 AKI or higher is
not available, premium unleaded gasoline with an octane
rating of 91 AKI or higher can be used. For optimum
engine performance and driveability, it is recommended
that you use super-premium grade unleaded
gasoline with an octane rating of 93 AKI or higher.
Fuel octane rating
This octane rating is the average of the Research Octane
and Motor Octane numbers and is commonly referred
to as the Anti Knock Index (AKI).
Using a gasoline with a lower octane rating can cause
persistent and heavy knocking, which can damage the
engine. Do not be concerned if your vehicle sometimes
knocks lightly when you drive up a hill or when
you accelerate. See your dealer or a qualified service
technician if you use a fuel with the specified octane
rating and your vehicle knocks heavily or persistently.
unde 93AKI e 98-99 nostru si 91AKI e 95 ...
-
Multumesc pentru intrebare.
Am citit acolo unde majoritatea citim cand ne cumparam un produs. In manualul proprietarului scrie clar (capitolul 7-2 Combustibilul). Pentru modelele turbo respectiv WRX scrie: " Este recomandata folosirea benzinei cu o cifra octanica egala sau mai mare de 95. Aceasta cifra fiind determinata dupa metoda de cercetare Reserch Octane."
Eu am inteles dupa citirea manualul proprietarului ca benzina de 95 e buna pentru acest motor si daca se doreste se poate alimenta cu benzina de calitate superioara adica de la 95 in sus.
Referitor la calitatea benzinei uni spun ca mai la vest si in Japan o fi mai buna, iar in USA mai slaba.
N-as exclude posibilitatea ca programarea ECU sa fie diferit in functie de regiune sau chiar local avand ca scop functionarea motorului in parametri optimi.
-
ecu pana in 2008 era programat pe 5 regiuni: japonia, us, eu, australia si arabia :)
mai nou sunt doar 3: japonia, us si restul...si inafara de japonia cu diferente minore intre ele..anyway continua cu benzina buna si ulei bun sch des daca vrei sa tina... :)
LE: in US nu este mai slaba are doar alt indice acel AKI ... si zic asta pe baza logurilor pe care le vad cand mai fac tuning amatoricesc la unii alti din state :)
-
Montat cauciucuri de iarna, cu ocazia asta am aflat ca nu era nici un plumb pe stg fata. Zilele astea urma sa fac o programare la service Subaru-Debrecen sa vedem ce bate la viteza 100+, respectiv la franare usoara se simtea si in pedala trepidatia. Am banuit discurile de frana desi sunt aproape noi. Dupa echilibrare totul e normal, nu vibreaza nimic. Cateodata lucruri marunte dar importante rezolva o problema care pare a fi majora.
-
Am avut timp si garajul incalzit sa ma ocup de rugina superficiala. Toba de esapament am sudat-o si a primit un strat de vopsea termorezistent, totusi daca are cineva una in stare foarte buna sunt comparator.
(https://i.imgur.com/uPqRMnb.jpg?1)
(https://i.imgur.com/YVbxXzP.jpg?1)
(https://i.imgur.com/IVnDwZG.jpg?1)
(https://i.imgur.com/UOIaOYM.jpg?1)