Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Pfaizzzer on April 30, 2019, 13:32:52 PM
-
Se mai adauga in lista un Subaru ce urmeaza a fi salvat.
Marca: Subaru
Model: Forester SH
An: 2009
Km: 179.000
Motor: EJ204
Cutie: Manuala
Dotari: "Full fara piele si navi" :D
(https://i.imgur.com/LjC1BIq.jpg)
(https://i.imgur.com/CVuJ7FF.jpg)
(https://i.imgur.com/tPsoFnx.jpg)
Plusuri: -fara rugina;
-fara avarii;
-fara GPL;
-interior in stare decenta;
-istoric service;
-kit ambreiaj schimbat;
-distributie si pompa de apa schimbate;
-bujii schimbate;
-carlig de remorcare.
Minusuri: -cutie de viteze stricata;
-bara fata cam jumulita;
-discuri de frana ruginite;
-mica indoitura pe stalpul dreapta spate;
-parbriz crapat;
-calorifer habitaclu colmatat;
-afisaj radio defect.
(https://i.imgur.com/WVTjNJ5.jpg)
(https://i.imgur.com/SoLGCu6.jpg)
(https://i.imgur.com/bFop0YX.jpg)
(https://i.imgur.com/GiwmYqM.jpg)
(https://i.imgur.com/yT4IHtm.jpg)
(https://i.imgur.com/9CP4ZKg.jpg)
Scurta poveste a Forester-ului ar suna cam asa:
Masina a fost cumparata in 2011 de catre vanzator de la primul proprietar din Bucuresti si a intretinut-o si folosit-o pana in august 2017, cand in urma unor zgomote prin cutie, masina a fost trasa sub copacul din titlu in speranta unei reparatii la cutie.
Vanzatorului i s-a comunicat ca schimbatorul de viteze nu se repara si trebuie inlocuit, asa ca, din necesitatea unui autoturism, acesta a cumparat alta masina. Timpul a trecut iar decizia finala a fost vanzarea ei.
Eu ma asteptam ca schimbatorul sa fie bucati, dar am avut surpriza sa fie neumblat, cu exceptia capacului de la diferentialul central, lucrare regasita in cartea service (schimbare rulmenti diferential la 70.000km de catre SMT).
(https://i.imgur.com/XUSzEg0.jpg)
Bineinteles ca am facut bucati cutia a doua zi si am constatat urmatoarele defectiuni:
-rulmentul cu flansa de la central spart;
-ceilalti rulmenti de la diferential uzati;
-joc in rulmentul arborelui primar (cel scurt de la intrare, care antreneaza arborele de reductie si se prelungeste cu arborele
secundar);
-avand in vedere ca rulmentul arborelui primar are joc, se va schimba si rulmentul cu ace pe care se sprijina arborele primar de cel secundar.
(https://i.imgur.com/7w3rG5M.jpg)
(https://i.imgur.com/pS4wzBk.jpg)
In acest moment cutia este curata si asteapta cei 7 rulmenti, iar eu sunt mai nerabdator ca la sosirea STI-urilor din Japonia :).
-
inca unu pe lista de mers la padure in zona Brasov ;D
Astept cu nerabdare sa o vad ruland!
-
Sa ai bafta si sa nu gasesti surprize neplacute, ca in rest sigur va fi functionala in curand :) E clar ca drona va munci si mai mult, incercand sa prinda 3 forestiere in cadru :D
-
Sa fie! Abia astept sa ma alatur voua!
-
Spor la treaba
-
Bafta cu proiectul.de curiozitate vasco din diferențialul central are siguranța întreaga?
-
Mersi, baieti!
Da, centralul a scapat de orice avarie. Acum nu stiu cum se va comporta, poate, inainte sa inchid cutia, voi desface si centralul ca sa ii misc un pic discurile.
-
Vad ca e un cod de vasco nou.cica ar avea siguranța îmbunătățită. Habar nu am cum arată...
-
Sa cureti frunzele din cutia de apa si sa scoti carenajele fata.
Zfie de bine griul ;)
-
Carenajele spate de ce nu le-as da jos?
-
Pentru ca n-ai frunze sub ele.
-
Partea rea e ca am gasit un dinte rupt in cutia de transfer.
Partea buna e ca nu e de nicaieri.
-
Pai cum asa ? L a pus cineva la misto acolo ? Trebuie sa fie lipsa de undeva... O mai fi fost repearata si nespalata ?
-
Felicitari pentru curaj, pentru achizitie adica. Acu', daca iti admiram Impreza, stau linistit ca il scoti la liman si pe asta.
Probabil a vazut cutia si vreo mana de "mestesugar", de-a ramas maseluta pe acolo. Mna, mai verifici o data tot, sa ramana doar partea buna...si rulmentii. Bafta !
-
Asta e maseluta:
(https://i.imgur.com/4G6D33m.jpg)
Juma' de ora am rotit la pinioane si nu am gasit stirbul!
Pana la urma am gasit cu ce seamana si anume cu dintii pinionului de pe arborele de iesire spre puntea spate:
(https://i.imgur.com/8PkYbKG.jpg)
Arborele cu pricina este cel din stanga, care la mine a fost schimbat:
(https://i.imgur.com/wxcayRh.jpg)
(https://i.imgur.com/4icqHDe.jpg)
Oricum, mizerabila cutia. S-a lucrat in scarba si nu s-a curatat nimic. Am scos span cu galeata.
(https://i.imgur.com/tE0nySi.jpg)
(https://i.imgur.com/8i2XD32.jpg)
(https://i.imgur.com/CwAL4bO.jpg)
Si varianta curata:
(https://i.imgur.com/a87N46u.jpg)
Am desfacut si centralul ca sa scot pilitura de pe la sateliti si de prin caneluri:
(https://i.imgur.com/NbpX6Jf.jpg)
(https://i.imgur.com/SFyDcw3.jpg)
(https://i.imgur.com/pPvv2DY.jpg)
Sper sa am toti rulmentii pana vineri si sa o urc pe masina.
-
Probabil și pilitura a contribuit la defectarea rulmentilor.sau invers.
-
In mare parte pilitura provine de la colivia rulmentului cu flansa.
Eu presupun ca s-a mai reparat o data pe garantie (masina avea doi ani) si nu s-a curatat toata cutia si nici nu s-au schimbat toti cei patru rulmenti de acolo, de unde si lantul de slabiciuni.
-
Normal. Doar era pe garanție.adica nu incasa nimic.
-
Oricum, mizerabila cutia. S-a lucrat in scarba si nu s-a curatat nimic.
Din pacate, asta doare mai mult decat nestiinta...
Vreo doua poze sunt de alea....imagini cu puternic impact emotional. Nu mai zic nimic...
-
Cutia e gata!
(https://i.imgur.com/7xZ084e.jpg)
Si codurile AM ale rulmentilor din cutia de transfer:
(https://i.imgur.com/ehswVpY.jpg)
Referitor la reglajele din cutia de transfer, dupa calcule, saiba ce vine pe diferentialul central trebuia sa fie de 2,2mm iar cea din spatele unuia dintre rulmentii conici de 0,6mm. In prima situatia am pus ce am gasit cand am desfacut-o (doua saibe de 1mm) iar pentru al doilea arbore aveam saiba initiala de 0,9mm si inca niste saibe imprumutate de la WIM (mersi de ajutor!) dar niciuna mai mica de 0,9mm. A urmat o ora de dat pe smirghel saiba pana la cota de 0,6mm. Dupa ce mi-am luat jumatate din pielea de pe degete mi-a dat prin cap sa lipesc saiba cu dubluadeziv pe un plexi si treaba a mers bine.
(https://i.imgur.com/FpUHU2q.jpg)
P.S. Explicatia faptului ca nu a mers saiba care era, cea de 0,9mm, este faptul ca unul din rulmentii AM are latimea de 17,25mm in loc de 17mm (asa se gaseste).
-
Si sigur si precis nu o sa uruie nimic ?
-
Garantat.
Scuza-mi curiozitatea dar de ce ar hurui ceva daca in urma reparatiei s-au schimbat toate piesele defecte si s-au respectat procedurile de verificare, reglare si montaj din manualul tehnic?
-
Intreb pentru ca , acum vreo mai multi ani am schimbat cu un mecanic rulemntii de la grupul fata pe o cutie 4eat fwd de imprez. Si mi a zis de la inceput ca nu nimereste la fix cum a fost. Si la 80km/h uruia ca un camion.
-
Pai si care'a fost la tine rezolvarea, mtfga?
Tu folosisei rulmenti OEM sau tot AM? Ca uite, pfaizzzer a remarcat o diferenta de 0.25mm, multi altii probabil ca nu verificau
-
La vremea aia nu se gandea nimeni la chestii atat de fine. Pana ala urma am ales sa inlocuiesc transmisia cu una manual cu reductor. Dar stiam ca treaba e atat de precisa ca e destul de dificil sa le nimeresti ca de fabrica. Doar ziceam ca fapt divers. Nu cobeam. ::)
-
Si la grupul fata este procedura de reglare (destul de complexa) ce implica strangerea celor doua pahare ce tin rulmentii (pe unde ies planetarele). Treaba asta trebuie corelata cu rotirea arborelui de iesire spre diful fata. Practic regland rulmentii determini pata de contact dintre pinionul conic de pe acel arbore si coroana de pe diferential.
-
La vremea aia nu se gandea nimeni la chestii atat de fine. Pana ala urma am ales sa inlocuiesc transmisia cu una manual cu reductor. Dar stiam ca treaba e atat de precisa ca e destul de dificil sa le nimeresti ca de fabrica. Doar ziceam ca fapt divers. Nu cobeam. ::)
Poti sa te uiti intr-un manual de reparatie si vei vedea ca se poate regla “ca de fabrica”.
-
Mda. Ziceam asa. E chestie de acum 15 ani. Si asta mi a ramas intiparit in memorie. Dar intre timp s au mai schimbat chestii.
-
Buna ideea cu dublu-adeziva. Saibele erau oricum cheia-si-lacata! (la fineturi de astea, foaia de smirghel ar sta bine pe o foaie de sticla).
Pana la urma, jocul rulmentilor tre sa-l dea producatorul in manual, apoi se determina cu instrumentul si socotitoarea...si se face cu saibe (shimuri imi place mai mult). Da' chiar te-ai miscat repede !!
??? foarte mare diferenta pe cotele rulmentului AM. Asta sperie!
-
Cota de 17mm a rulmentului OEM nu am determinat-o prin masurare pentru ca nu prea mai aveam ce sa masor, ci am luat-o de pe internet, deci nu stiu daca e asa sau nu.
-
Nu scrie in carte ? ::)
-
... unul din rulmentii AM are latimea de 17,25mm in loc de 17mm (asa se gaseste).
In mod normal scrie pe rulment ce cote de gabarit are. Ori in catalogul producatorului.
Ideea ar fi sa fii sigur de cotele astea si de jocurile de reglaj. Daca nu ti-au iesit perfect e oliac' nasol... :-[
-
Daca va uitati pe topicul fostului WRX, veti vedea ca am folosit acum trei ani aceeasi reteta (rulmenti AM de la acelasi furnizor) si acolo puterea motorului e dubla.
-
Carterul are abateri.
In fine, vezi tu daca meaona cutia.
-
@Muttley, tocmai de aia am facut reglajul.
Eu nu inteleg de ce va agitati atat.
Subiect incheiat pana confirm ca masina ruleaza in treapta a 5-a cu 130 km/h fara zgomote.
-
Am citit toate mesajele si nu e clar ce ai masurat. Nu ma agit, sunt doar generos in altruismul, atasamentul meu fata de tine si debordez de dorinta de a-ti iesi reparatia.
Agitati sunt altii.
-
Ne apropiem usor si sigur de prima cheie. Cutia a fost urcata, fixata, cardanul la fel, mufe, demaror, suporti.
(https://i.imgur.com/3H0Mwii.jpg)
(https://i.imgur.com/07raoLK.jpg)
Cum am procedat:
-am cocotat Foresterul pe capre incat sa obtin aproximativ 450mm garda la sol in dreptul puntii fata;
-am bagat cutia pe un placaj din fata spre spate;
-masina a fost coborata de pe capre cu schimbatorul de viteze sub ea;
-am ridicat cu girafa cutia si am atasat-o de motor.
Au mai ramas de bagat planetarele.
Eu nu am inteles cum le-a scos mecanicul care a dat jos cutia ???. La carte scrie ca se demonteaza pivotul pentru a trage de fuzeta, dar eu am gasit urme de cheie doar pe piulita bucsei posterioare a bratului. Am scos piulita dar degeaba; nu am putut scoate bratul incat sa departez fuzeta de cutie.
Ambii pivoti au burdufele rupte asa ca maine voi ridica pivotii noi si voi finaliza lucrarea.
-
Am citit toate mesajele si nu e clar ce ai masurat. Nu ma agit, sunt doar generos in altruismul, atasamentul meu fata de tine si debordez de dorinta de a-ti iesi reparatia.
Agitati sunt altii.
1. Am asigurat "preload-ul" necesar arborelui cu rulmenti radial-axiali in functie de abaterile carterelor (aici a trebuit sa fac din saiba de 0,9mm una de 0,6mm ca asa mi-a dat din calcule; nu are rost sa pun formula de calcul pe aici - se gaseste in manual).
2. Am compensat jocul dintre diferentialul central si arborele cu caneluri care intra in acesta si se sprijina la celalalt capat in rulmentul radial cu flansa (compensare necesara tot din cauza abaterilor carterelor). Aici am pus tot saibele care au fost (in cuantum de 2mm; dupa calcule imi iesea 2.2mm dar am considerat ca nu e un capat de tara, avand in vedere ca exista si erori de masurare).
-
Ai bagat lantul girafei prin gaura de la schimbator? Nu ma prind cum ai ridicat-o cu girafa...
Daca bagi un cric intre cutie si tunel, poti impinge cutia in lateral cat sa iasa planetarele. Omori tampoanele, dar cica merge.
O alta varianta e sa atasezi planetarele cu cutia jos/in spate. Pe masura ce o cuplezi cu motorul, intra si planetarele.
-
Astea sunt planetare “tata”. Au capatul canelat si cu inel de siguranta. Alea de WRX/STI sunt de tip “mama” si sunt mai scurte.
Am legat cutia pe la motor, de suportul bieletei antibasculare (cu centura de siguranta). In timp ce tovarasul meu dadea de coada girafei, eu ghidam si ridicam din spatele cutiei.
-
Sunt fanul tău.chinu dracului fără elevator
-
M-am descurcat ca tot romanul :).
Si daca nu aveam girafa, o puneam cu cricul, nu ma lasam.
-
Știi cumva ce cod are cutia? Ty755...
-
TY758XTZAA
-
E gata!
Merge super bine!
Azi am pornit motorul pentru prima data dupa un an si jumatate :D. Trage si se aude de vis!
Cutia schimba perfect si nu face zgomote.
Am facut si un pic de offroad pe camp.
(https://i.imgur.com/pQwlou7.jpg)
-
Felishitari!
-
sa traiasca la multi ani :)
-
Bravo ! Sa ti de invarta un miliard de mile marine ! ;)
(urmatoarea va fi un CVT ?? ) ;D
-
Felicitări.de ce nu ai optat pt.rulmenti originali? Prețul sau timpul de așteptare?
-
Mersi baieti!
de ce nu ai optat pt.rulmenti originali? Prețul sau timpul de așteptare?
Timp de asteptare mai mare dar ce am pus eu sunt marci premium. Clar am iesit si mai ieftin.
-
Felicitări pentru munca și rezultat!
-
Am mers tot pe Eneos atat pentru motor cat si pentru cutie:
(https://i.imgur.com/VUYjxFW.jpg)
(https://i.imgur.com/qyllHrD.jpg)
Bateria a fost inlocuita cu una noua ca sa nu am surprize prin padurile patriei.
Ieri am schimbat si pivotii.
Maine dimineata am programare pentru schimbarea parbrizului.
-
Am facut si un pic de offroad pe camp.
1 e prea curata, nu se pune
2 love the Cat, it's poofy
3 abia aștept să ieșim
4 felicitări și multi km fara probleme
-
Ceva motive pentru care ai ales eneos in transmisie? Doar intreb. Nu stiam ca fac si de cutie. Esti primul pe care il vad.
-
Da, cel mai bun motiv este faptul ca nu e masina de raliu! ;D
Am pus Eneos pentru ca nu am incredere in marcile uzuale europene si pentru ca nu costa cat ceva de top.
-
abia aștept să ieșim
Sunt insurat.
-
Sunt insurat.
:laugh: :laugh: :laugh:
-
Sunt insurat.
Mai degraba maritat... ;D :P
Felicitari pentru rezultatul tehnic si te provoc la o iesire peste vai si munti si sate, pe sub poale de Carpati! ;)
-
Am mers tot pe Eneos atat pentru motor cat si pentru cutie:
(https://i.imgur.com/VUYjxFW.jpg)
(https://i.imgur.com/qyllHrD.jpg)
Bateria a fost inlocuita cu una noua ca sa nu am surprize prin padurile patriei.
Ieri am schimbat si pivotii.
Maine dimineata am programare pentru schimbarea parbrizului.
Eu as fi pus ăsta la transmisie :
https://totachi.com/product/extra-hypoid-gear-lsd-75w-90/
Și la motor ceva pe norma lui cu tbn și hths mare, in niciun caz low saps C3 ăla de DPF.
Nu trebuie sa faci raliu, se încălzește oricum.
-
Mai degraba maritat... ;D :P
Felicitari pentru rezultatul tehnic si te provoc la o iesire peste vai si munti si sate, pe sub poale de Carpati! ;)
Mersi! Facem, facem!
-
Eu as fi pus ăsta la transmisie :
https://totachi.com/product/extra-hypoid-gear-lsd-75w-90/
Și la motor ceva pe norma lui cu tbn și hths mare, in niciun caz low saps C3 ăla de DPF.
Nu trebuie sa faci raliu, se încălzește oricum.
Nu am auzit despre cel de transmisie.
Eu am vazut ca are nevoie de 5w30 C3, cu restul sincer nu mi-am batut capul.
-
...
Eu am vazut ca are nevoie de 5w30 C3, cu restul sincer nu mi-am batut capul.
Unde ai vazut asta?
-
https://applications.castrol.com/oilselector/ro_ro/c/recommendation?data=0c2c2516e4f9ff822669cf9e65329554 (https://applications.castrol.com/oilselector/ro_ro/c/recommendation?data=0c2c2516e4f9ff822669cf9e65329554)
-
;D ;D ;D
No offense, recomandarea unui producator de ulei este ultimul loc in care m-as uita cand aleg uleiul pentru motor!! Am facut si eu greseala asta in trecut.
Eu iti recomand sa cauti in manual, s-ar putea sa ai niste suprize.
-
Am vrut sa întreb și eu de ce nu ai pus 5w40.
-
Voi mai studia. E timp. Asta e doar inceputul.
-
Să nu fie și sfârșitul
-
Nu-i problema. Ma descurc singur.
-
Parbriz nou check!
(https://i.imgur.com/edSRnf7.jpg)
ITP check!
(https://i.imgur.com/G34htUi.jpg)
-
Cat fu parbrizul si de care? Ca la al meu SG tot zic ca'l schimb, dar nu ma indur, nefiind spart, ci doar cu normalele zgarieturi si garnitura pe la groapa de gunoi, de'acum
-
450 ron cu tot cu montaj. Fuyao e marca (China).
-
Atat e si la SG. Schimba l. Fac cinste.
-
Intreb si eu, ce diferenta e intre fuiayo sau cum ii zice la 450 cu tot cu montaj, versus, nu stiu, ceva vestit, gen Pilkington, pe la x 4 pretul? Sigur urmatoarea piatra din parbriz doar il va crapa si nu va trece prin el?
-
Asa am gandit si eu. La Pilkington mi-au spus ca “pentru masina dvs. avem chiar o oferta, 1070ron cu tot cu montaj”. Nu mai spun ca nu era pe stoc si venea intr-o saptamana.
Ca fapt divers, deoarece nu asta m-a convins ci pretul insotit de disponibilitate, patronul centrului de parbrize mi-a aratat ca Jaguar, Range, Rolls, Volvo vin din fabrica cu chinezisme din astea all around.
-
Intreb si eu, ce diferenta e intre fuiayo sau cum ii zice la 450 cu tot cu montaj, versus, nu stiu, ceva vestit, gen Pilkington, pe la x 4 pretul? Sigur urmatoarea piatra din parbriz doar il va crapa si nu va trece prin el?
Singura diferenta observata de mine intre un Benson(China) si unul mai ,,vestit,, respectiv Pilkington sau NordGlass e ca primul se sableaza destul de repede, dupa doi ani deja nu prea mai e clar. In rest, parbrize...
-
Fuiayo e ce am acum p'a mea si da, e cam sablat, insa la 450 e pret f bun, o sa vad si eu prin sat ce gasesc (cand luasem masina, in 2013, pe chinezism cereau +1000ron). Sa traiesti!
-
Minusuri: ...
-calorifer habitaclu colmatat;
...
Acest defect mi-a fost semnalat de fostul proprietar. Mecanicul eliminase caloriferul, punand “pe direct” turul cu returul.
Eu am crezut ca sunt mai destept si am pus furtunul pe stuturile radiatorului bagand apa. Vazand ca apa iese, mi-am spus ca e bun, asa ca am refacut legaturile lui cu motorul si surpriza, nu baga deloc caldura in masina.
A urmat demontarea lui:
(https://i.imgur.com/YrRGF7H.jpg)
(https://i.imgur.com/oHYK8OW.jpg)
Nu a fost chip sa il scot fara sa demontez si coloana de directie:
(https://i.imgur.com/Mi9jusE.jpg)
Dupa ce l-am dat jos, am pus iar furtunul pe el si se pare ca apa circula doar in primii doi centimetri din el, practic aproape toate tuburile dintre tur si retur fiind colmatate.
Avand in vedere ca nu am altul inca, ma voi folosi de leacuri babesti si ceva dansul ploii in speranta ca se va desfunda:
(https://i.imgur.com/EOuVski.jpg)
Incerc sa preintampin aici cateva intrebari sau remarci:
-radiatorul este schimbat recent (poate din aceeasi cauza) si l-am spalat;
-nu sunt probleme de racire la motor;
-caloriferul eate posibil sa se fi stricat in urma adaugarii unui sealant in circuit (poate radiatorul vechi avea probleme si au incercat sa il repare asa);
-alta cauza ar fi amestecarea mai multor feluri de antigel sau folosirea unui antigel neadecvat (s-a facut o mazga maronie).
-
Sau direct apa de puț. Ca am mai vazut cazuri.
-
I-am dat cu apa de putz la greu, ca alta sursa nu avem ;D.
Daca aveti sugestii de vreo solutie minune, nu ezitati!
-
Hai ca facem progrese! Incepe sa se desfunde!
-
Eu folosesc detartrant de la nufărul.pt niște schimbătoare de căldură de inox.le las 15 min și după clătite bine.dar pe riscul meu ca ala e coroziv.
-
Asta e aluminiu. S-ar putea sa nu iasa prea bine.
-
Radiator flush. Lăsat mai mult decât zic ei poate. Am folosit la toate înlocuirile complete de antigel și nu știu cât de ajutor a fost, dar clar rău nu a făcut la ce jeg am scos.
-
Urmeaza si asa ceva dupa ce termin cu otetul.
-
Otetul peste noapte nu a facut cine stie ce minuni.
Am trecut la sare de lamaie in apa fiarta lasata pana se raceste apa in radiator. Am scos ceva pestisori si apa maro. Sunt la a doua incecare acum.
-
La bain marie cu zeama de mai sus.
(https://i.imgur.com/kqK8a52.jpg)
-
A intrat barbatul in bucatarie, dupa cum observam. :P
-
Asta am scos dupa ultima metoda. Se pare ca functioneaza, asa ca am reluat procedeul.
(https://i.imgur.com/ixVql56.jpg)
-
Au mai urmat 3 fierberi si s-a desfundat.
Acum sunt la a 5-a fierbere. Voi face asa pana nu mai iese deloc mizerie.
Noapte buna!...la mine mai dureaza un pic ;D
-
Ai multa răbdare.eu cred ca il gauream pana acu
-
Cu foc ai incercat ?
-
Drakharis
-
Antigelul din motor urmeaza si el la schimb, banuiesc :D
Daca ala iese curat, e dubioasa tare treaba
-
Antigelul l-am scos de mult. Era semicurat deoarece se mai incercasera chestii.
-
Cinci ciorbe mai tarziu si caloriferul era curat incat puteai sufla in el ca in injectoarele lui Micutzu.
Acum trebuia sa curat si conductele de aluminiu dintre compartimentul motor si habitaclu, conducte pe care nu le puteam da jos fara sa demontez bordul. Am facut ceva treaba de instalator si am bagat apa pe ele dinspre motor eliberand pestisorii din ele;
(https://i.imgur.com/xW8LbiJ.jpg)
(https://i.imgur.com/1UKwwAi.jpg)
(https://i.imgur.com/zYZV4ok.jpg)
Bidonul l-am pus pe post de navod, ca sa vad captura de pestisori.
Dupa treaba asta, neconectand caloriferul, am facut flush la circuitul mare: am scos apa din motor, am pus alta apa cu o solutie de curatare pe baza de acetona de la 2+2, am incins motorul, l-am lasat sa mearga vreo 10min, am golit instalatia, am pus alta apa, am lasat iar sa mearga vreo 10min si am golit iar instalatia.
Dupa treaba asta am conectat caloriferul, intregind circuitul de racire si l-am umplut cu apa. Acum este aerisit si baga si caldura in masina.
Cred ca va mai urma un flush cu 2+2 peste ceva timp, apoi apa cu antigel.
-
Ai castigat pariul. Pariul cu toti cei care, in sinea lor, nu mai mizau pe asa rezultat, dupa descrierea starii initiale. Multa munca cu ţ-şpe serii de pitroceli, clar. Bravo, dom'le!!
Aa...eu am pierdut :P
-
Eu pun pariu ca iti iese treaba buna ...
;D 8)
-
:))))
-
Felicitări pentru pasiune!
-
Eu astept sa finalizezi proiectul si in acelasi timp te provoc de pe acum la o etapa ca in Wacky Races ca sa ai motiv a-l invita si pe copilotul de sade trei sate mai la nord de tine ;D
Felicitari pentru munca asidua si mai ales pentru comentariile spumoase! ;)
-
Mersi si abia astept sa o scot pe dealuri!
Intre timp a primit presuri noi:
(https://i.imgur.com/tVdkNWS.jpg)
Urmeaza:
1. Polish si folie faruri
2. Detailing interior
3. PDR la o indoitura pe aripa spate
4. Vopsit bara fata
5. Decontaminare vopsea si polish
6. Ceara pe peste tot
-
Si de rezolvat rugina de la prinderea sinelor scaunelor ::)
La mine n'au 2 ani de cand am scos scaunele, curatate, date cu grund si vopsea si ieri cand m'am uitat ... iar ruginite. Macar de data asta am pus folie intre mocheta si sina, sa nu mai murdareasca si mocheta bej :D
-
Cu aia sunt obisnuit ca toate au negresit!
-
Cat fu atelajul de te'ai incumetat totusi sa'l iei cu toate bubele, mai ales ca nici nu'l pornisei, din ce'am inteles?
-
Alege tu: 1000€ sau 8000€. ;D
-
Daca's fi fost vanzatorul, aleg 8000 :P
La 1000 nu m'as fi gandit, desi la cate's cu boxer'diesel picate, probabil ca nici la dezmembrari nu prea le mai ia nimeni
-
Nu am auzit despre cel de transmisie.
Eu am vazut ca are nevoie de 5w30 C3, cu restul sincer nu mi-am batut capul.
Revin asupra acestei recomandări cu mențiunea ca e numai pentru diferențial spate.
Subaru nu folosește aditivi LSD in uleiurile de cutii manuale. Pe un forum american spunea ca ar afecta sincroanele aditivul LSD făcându-le mai alunecoase decât trebuie.
Deci pe fata :
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/106/Gear_20300_2075W90_GB.pdf?1492016023
Pe spate:
Totachi ăla de mai sus sau ceva pentru R180:
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/58/90_20PA_GB.pdf?1492016014
-
Sincer si eu m-am gandit ca nu are ce cauta ceva pentru LSD in cutie avand in vedere ca paerea de vasco e inchisa.
-
Imi tot statea pe limba urmatoarea remarca: nu e rau motorul asta pe Forester: chiar are cuplu jos, trage liniar si cred ca pe ceva mai usor gen Hawk e bomba pentru un aspirat.
-
Eu cand ziceam ca aspiratele sunt interesante venind dupa WRX, zicea lumea ca ma oftic ca nu mai am turbo. OK, tubo e alta mancare de peste, dar daca stai sa compari aspirat cu aspirat, boxer e chiar interesant cum trage.
Felicitari pentru reusita! si pentru perseverenta!
-
Si mie mi se pare foarte interesant sa apas pedala si sa nu se intample nimic :angel:
-
Poate ca nu o apesi cand trebuie ???.
-
I'll give you some time. Momentan nu inteleg cum de esti asa entuziastmat de motorul asta, mai ales cu sti-ul in parcare :D
-
E chiar surprinzator motorul NA de 2.0 . Si eu ma minunez cand mai trec la mansa . Dar intr-adevar , mici nu ma mai arunc in depasiri cum faceam inainte de turbo. Viata dupa turbo e grea
-
Eu nu aveam asteptari prea mari asa ca sunt foarte placut surprins.
-
Daca mai faci si un raport CP/euro dati pe masina, apoi chiar esti cel mai fericit... :)
-
Cum aratau farurile inainte:
(https://i.imgur.com/xiwHGLG.jpg)
(https://i.imgur.com/fEtwHHO.jpg)
Cum arata dupa smirgheluire(800,1200 si 2000):
(https://i.imgur.com/D0bkrup.jpg)
Dupa polish (doua etape):
(https://i.imgur.com/aFSAvMs.jpg)
Cu folie de protectie aplicata:
(https://i.imgur.com/mTwSHUt.jpg)
(https://i.imgur.com/DUCKFB4.jpg)
Partea buna eate ca au iesit bine!
Partea proasta e ca mi-am facut mana in a lipi folia pe STI unde va invit sa vedeti rezultatul :(.
-
Cât e ora ? Vin și eu . :D
-
E cam loterie. Nu stiu daca merita riscul! ;)
-
hmm....te pricepi!
stiu un SG albastru care are nevoie de acelasi tratament.....
-
Nu ma pricep la SG-uri :P!
-
Au ieșit bine. Dacă folia are și protecție UV nu doar la impact, ar trebui să rămână așa mult timp. Dacă nu, singura soluție de durată este lacul.
Protecțiile de genul ceara, sealant, ceramics, țin cel mult un an oricât ai avea grijă de ele.
-
Clar folia e cea mai buna, dar si un sealant il poti aplica la cateva luni, dureaza 10 minute.
Ptr cine are ganduri, de'aici (https://ingrijireauto.ro/16-wet-sanding) puteti lua ieftin colile de smirghel (la 2 faruri n'ai nevoie de mai mult de 1/4 coala, 3-4 granulatii sunt de ajuns)
-
Este folie speciala de la Oracal, cu de toate.
-
Andrei, am facut mai multe seturi de faruri si am apucat sa vad cum se comporta in timp protectia pe care o aplic si pe elementele vopsite. Chiar daca vopseaua e tipla inclusiv trecuta prin iarna si spalari cu substante agresive, pe faruri pur si simplu nu rezista chiar si reaplicata. Trebuie inteles ca prin matuire cu hartie abraziva si polish se inlatura parte din acel strat de protectie UV aplicat din fabrica, odata cu materialul oxidat.
Este in schimb o solutie buna pentru farurile noi ca si strat de sacrificiu temporar.
Foarte ok folia, Horatiu.
-
A trecut si testul offroad.
(https://i.imgur.com/bUhnyRU.jpg)
Am facut impreuna cu Dragosh10 o tura Predeal-Diham-Paraul Rece-Glajerie-Sohodol-Pestera-Magura-Zarnesti.
Se vede ca e facuta pentru coclauri; nu am avut nicio emotie cu ea nici la urcare si nici la coborare. Am prins si ceva noroi, a intrat controlul tractiunii, am simtit cum trag toate rotile si nu am nimic de reprosat.
Pe asfalt, la cum sunt obisnuit sa merg eu nu e treaba pentru ca risc sa ma rastorn (suspensia prea moale).
-
La mai multe! :)
-
Hai ca usor, usor recuperam!
(https://i.imgur.com/mTJNDGW.jpg)
(https://i.imgur.com/7tHLH3e.jpg)
(https://i.imgur.com/4OzFmth.jpg)
The End
(https://i.imgur.com/OKJZZGc.jpg)
-
Fooooaaaarte frumos..........catel!
-
Imi imprumuti si mie catelul cand mai face treaba aia , sa o faca si pe masinile mele. Ca sa fie treaba treaba...
-
Apropo, meltean, am plecat fara sa strang!
-
Natura va lua inapoi ce a dat...
-
Pe la masina s-a mai mesterit mult pe toate planurile...dar mi-e lene sa scriu :)
Las niste poze de azi, ipostaza care imi intareste ideea ca Foresterul era masina lipsa din ograda.
(https://i.imgur.com/91qJC6R.jpg)
(https://i.imgur.com/Tmi5Pct.jpg)
(https://i.imgur.com/0hzWi2X.jpg)
-
eu am mai multe poze cu foresterul + platforma decat cu foresterul simplu ;D
-
Toate bune si frumoase, masina merge ca unsa dar apare din necesitate urmatoarea intrebare: poate trage practic (ca teoretic da) pe distante lungi STI-ul pe platforma?
Oare daca remorca impreuna cu “marfa”, in conditiile in care vor avea 2000kg, nu vor plimba Forester-ul?
-
Le duce. Vezi de permis sa nu iti trebuiasca E ul ...parca.
-
Clar trebuie BE.
In carte scrie ca poate trage 2000kg, iar in manualul tehnic al masinii 1087kg. :o
-
La permis se rezolva cu categoria B extins. Aspiratul nu duce 2000kg.
-
Interesant cu B extins ca nu mai dai examen cu politia.
Deci nu fac treaba cu padurarul? Au trecut balarii aia in carte?
-
750kg platforma + 1500kg Impreza > 2000kg
La control conteaza cel mai mult categoria din permis, se pare ca nu sunt foarte exigenti cu suma maselor.
-
Asa grea e o platforma ? Din ce e facuta ?
-
Sunt si mai grele si mai usoare. Exista si platforme de 500kg.
-
La cate masini s-au adunat, am inceput sa scurtez timpii de mentenanta prin dotarea cu dispozitive de genul ;D:
(https://i.imgur.com/59SWmOx.jpg)
(https://i.imgur.com/7313Ckb.jpg)
-
Si ajungi sa faci si pedala ;D
-
Doar din obisnuinta :D.
-
Sterge repede, ca daca vede UXE sparge o vena.
-
:)) M-am gandit un pic la patania lui, recunosc.
-
Ieri am bagat un pic de plimbate, Apața - Cheile Dopca - Racoș.
Un traseu foarte frumos, propus de catre Kkennyy si acompaniat de Elvi, Heliotropus si Dragosh10.
Pentru poze eu nu am niciun merit:
(https://i.imgur.com/NHDxvoE.jpg)
(https://i.imgur.com/G9AlFUK.jpg)
(https://i.imgur.com/tUcyPf9.jpg)
(https://i.imgur.com/9aEdfHu.jpg)
(https://i.imgur.com/MlqTbx3.jpg)
(https://i.imgur.com/T3vQGIh.jpg)
P.S. Multumiri si Rozei pentru Gyulas ;)
-
187.190km schimbat ulei si filtre.
Am trecut la Motul 5w40 deoarece 5w30-ul de la Eneos era papat la mers mai turat.
Daca aveti zanganeli pe fata la denivelari sau la trecerea peste speed bump-ere, luati in considerare schimbarea culiselor de la etrieri.
(https://i.imgur.com/IE3RkgI.jpg)
(https://i.imgur.com/t374Nub.jpg)
-
Cum pe la Brasov e febra ce cocoata SH-urile, dupa ce am studiat si dezbatut ce face vecinul, m-am apucat si eu de masuratori. Singura suspensie accesibila de pe piata este Ironman Heavy Duty impreuna cu amortizoare spate oem fara SLS, ceea ce confera un lift de 35mm, dar un aspect putin dubios daca nu pun si roti mai mari in diametru.
Ideea e ca spatele la a mea e mai lasat cu 10mm decat fata. Asa ca am ridicat-o de spate incat pragul sa fie paralel cu solul:
Aspect “oem”
(https://i.imgur.com/kJsgOsS.jpg)
In varianta “de fabrica” distanta de la centrul rotii la prag este de 395mm (aici e zona cu probleme, unde poate atinge roata).
35mm rear lift
(https://i.imgur.com/241GnJr.jpg)
In aceasta configuratie, distanta cu pricina scade la 391mm.
Am saltat si total fundul de pe sol, iar roata se apropie de carenaj la doar 18mm, distanta masurata mai sus fiind de 383.
Constat ca noua dimensiune de roata pe care o pot pune nu trebuie sa aiba raza mai mare de 10-12mm fata de dimensiunea actuala, 215/65 R16.
Avem urmatoarele variante:
225/65 R16 +5mm raza;
215/70 R16 +10mm;
225/70 R15 +4mm;
215/75 R15 +8mm.
Nu tin neaparat sa cresc latimea cat diametrul asa ca sunt tentat sa aleg intre variantele 2 si 4, in functie si de ce ofera piata de anvelope (as vrea niste AT-uri, dar care sa fie ok si vara pe asfalt si aici astept recomandarea voastra).
-
La masina de teren am ales pneuri cu talonul cel mai inalt astfel incat sa pot scoate presiunea din roti pe timpul abordarilor din concursuri. Rezultatul este unul pe masura (stabilitate si confort) si in cazul in care abordez aceleasi terenuri grele dar in scop de divertisment.
Ca atare, as merge pe varianta 215/75 R15 +8mm
Succes in provocatoarele planuri de customizare!
-
Și eu zic la fel, dacă schimbi jantele atunci 215/75/15, dacă vrei să le păstrezi, atunci 215/70/16.
At-uri, cred că ce are Dragoș (yokohama geolandar) e un echilibru foarte ok pentru șosea și off-road uscat. Dacă vrei și noroaie, atunci caută ceva mai cramponat. Eu am fost foarte mulțumit de general grabber AT3, cu un ușor compromis pe șosea.
-
@ Cristi geolander g015 se descurca ok si in noroi, remember sacele-azuga!
@ Horatiu daca nu doresti sa faci ceva mai agresiv decat ce facem acum ,sunt perfecte anvelopele, pe asfalt sunt chiar satisfacatoare.au si rating pentru zapada chiar(desi le-am incercat iarna si sunt ok, folosesc pneuri dedicate pentru iarna).eu de aia am decis pentru ele, pentru aceste all-rounder qualities
oricum trebuie luat si pretul anvelopelor in considerare......
-
Ma bate gandul sa pun jante de tabla de 15” cu ET mic (eventual modific daca nu gasesc dimensiunea dorita).
Forester-ul va merge mai mult pe asfalt si offroad light cum am facut si pana acum, deci foarte posibil sa fie anvelopele folosite de Dragosh10.
Primul pas va fi schimbarea arcurilor, flanselor fata+spate si a amortizoarelor spate (apropo, am facut test de amortizare si fata e la 75% iar spatele la 30%), iar urmatotul pas va consta in identificarea dimensiunilor optime de janta+anvelopa incat sa nu mai modific nimic la suspensie si/sau caroserie.
-
@ Cristi geolander g015 se descurca ok si in noroi, remember sacele-azuga!
Ala nu e un etalon bun pentru ca noroiul l-am prins pe coborare. Daca era in urcare era alta treaba ... noroi = crampoane :) Dar la ce plimbari facem noi, nu e nevoie de mud tires :)
-
Ala nu e un etalon bun pentru ca noroiul l-am prins pe coborare. Daca era in urcare era alta treaba ... noroi = crampoane :)
Quote from: Dragosh10 on Today at 13:15:07
geolander g015 se descurca ok si in noroi, remember sacele-azuga!
deci doar OK, binisor, satisfacator, multumitor, nivel mediu etc
::) ;D
fitzosi rau astia cu SeHasurile ridicate si gume profi de coclauri ;D ;D ;D
-
Vedem noi cine va scoate din noroaie. Puneti mana de la mana pentru un ambreiaj bun acolo :D
-
Cred ca Jimny ne va scoate pe toti cu Forester.
-
Cred ca Jimny ne va scoate pe toti cu Forester.
daca e cu noi....... :'(
-
daca e cu noi....... :'(
Al vostru, dintre voi si pentru voi prin suvoaie de mocirla caci vorba 'ceea pana si aurul straluceste in noroi daramite un SUBARU croindu-si drumul prin santuri de argila si marnă! ;D
-
Daca vrei sa mergi le 15, eu asta as zice ca e cel mai ok, pt offroad.
PS:Vad ca concetatenii mei sunt pusi pe fapte mari..... dupa cum va miscati voi...cred ca la primavara ridic si eu "hooliganul" :)
-
Dar vai, o să fie plin forumul de planetare rupte ;D ;D ;D
-
Da, deja a inceput sa creasca pretul la planetare la ce cerere e!
-
Amortizoare, tampoane si protectii de praf, toate pentru spate.
(https://i.imgur.com/Jrki9IT.jpg)
Observatii:
1. Arcurile pentru SLS au acelasi cod cu cele non-SLS (dar nu le-am gasit pe original).
2. Amortizorul este destul de moale la apasare, deci nu cred ca “lasarea de fund” se va rezolva doar din schimbul amortizoarelor.
-
Curios. Daca arcurile sunt aceleasi, cum se explica atunci ca arabii au aceeasi garda cu amortizorul non-sls?
-
Si urmeaza si arcuri pfaizzzer? La ce varianta te-ai hotarat?
Eu cand am cautat gasisem ca arcurile pt SLS sunt mai moi decat cele non-SLS, dar au aceleasi dimensiuni. Posibil doar grosimea spirei sa difere, sau materialul...
-
Intrati pe partsouq.com dupa seria de sasiu si veti vedea ca la ansablul amortizor-arc spate sunt ambele variante (SLS precum non) si arcul eate acelasi cod, 20380SC040.
Eu zic ca fundul lasat se datoreaza in special obosirii arcurilor.
Habar nu am ce arc pun. Acum ca m-am lamurit ca sunt identice, as incerca arcurile se la Lesjofors, chit ca vanzatorii spun ca sunt pentru SLS. Sugestiile sunt mai mult decat binevenite!
-
Cum ai facut sa alegi varianta non-SLS (care nici nu stiu pe unde s-o fi vandut)?
Ai vreun VIN pt non-SLS?
-
N-am facut nimic special. Am bagat VIN-ul meu, iar la suspensie imi arata in aceeasi poza ambele variante. Mai mult ca sigur e la fel pentru toate VIN-urile de SH.
-
Nu e la fel.
Poti sa vezi la amortizoare, are o steluta in fata pe poza. Pe VIN-ul tau iti da in lista doar codul pt SLS, dar tu ai luat alt cod din cate vad in poze, e cel pt non-SLS
Amortizor cu SLS:
https://partsouq.com/en/search/all?q=20365SC010
Amortizor fara SLS:
https://partsouq.com/en/search/all?q=20365SC001
Dar in poza, pe VIN-ul tau, apar ca ar fi acelasi cod, doar cu o steluta unul din ele.
Arc SLS:
https://partsouq.com/en/search/all?q=20380SC040
Daca folosesc acelasi pattern sa compun codul nu gasesc nimic (20380SC004), dar cred ca e o diferenta. Stiu ca amortizorul cu SLS preia o parte din sarcina masinii cumva. Cand le-am dat jos mecanicul m-a intrebat daca amortizoarele sigur le-am cumparat pt masina asta, ca cele vechi nu le prea putea comprima cu mana, dar cele noi fara SLS mergeau mai usor.
Si tin minte sigur ca am vazut pe undeva ca arcul pt non-SLS e mult mai tare, nu gasesc acum unde.
-
Poate fi asta pt non-SLS:
https://partsouq.com/en/search/all?q=20380SC010
-
Chiar daca are steluta codul, cand pui cursorul pe el iti da acelasi part number.
Mai mult nu stiu ce sa spun.
-
@mirceab, poate ma ajuti cu diametru exterior, inaltime si diametru spira de la arcurile vechi, in caz ca le mai ai.
-
Folosind codul de arc generat de seria de sasiu, am gasit urmatorul model de KYB:
KYB RA7106
-lungime 351mm;
-diametru 108,5mm;
-grosime 10.8mm.
Dupa 20380SC010 nu am gasit decat doua echivalente (am dedus eu ca sunt echivalente ca asa spuneau niste crestini pe ebay), 20380SC000 si 20380SC020.
20380SC000 mi-a oferit modelul AM:
KYB RA7107
-lungime 370mm;
-diametru 108,5mm;
-grosime 11.5mm.
-
Le-am masurat pe cele vechi cu ruleta:
34 cm inaltime x 10.5 cm diametru. Spira cred ca e undeva intre 10 si 11 mm din cate am putut sa-mi dau seama cu ruleta... Oricum, mult mai subtire decat arcurile de la Iron Man. Arcurile Iron Man nu am avut cum sa le masor ca e cam murdara masina si e greu accesibil. A pus o poza kkennyy pe undeva cu ambele apropiate, poate te ajuta.
-
Aha, adica echivalentul lui KYB RA7106, dar mai lasate cu 1cm.
Mersi!
Voi comanda luni KYB RA7107.
In cel mai rau caz va sta un pic cocotata de fund, dar vedem.
-
Eh , pui doo caramide daca e in porgabaj.
-
Asta e replica aia de la care parasesti forumul? :D
-
Imi caut de duca nu ? ;D
-
Gata si cu suspensia spate! ;D
N-am gasit in Romania KYB RA7107 si am pus echivalenta de la Lesjofors.
Grosimea spirei 11,5mm fata de 10,8mm cum aveau cele de pe SLS.
Lungimea celor vechi 345 (s-au lasat 5mm), iar a celor noi 373mm (producatorul spunea 371mm).
Cele noi au o spira in plus.
(https://i.imgur.com/4hnwWyy.jpg)
(https://i.imgur.com/49ib0R1.jpg)
(https://i.imgur.com/r6qVNjL.jpg)
Pe langa amortizoarele OEM “de Dubai’ am montat si tampoane plus protectii de praf OEM.
(https://i.imgur.com/0X50CAh.jpg)
Maine fac poze si masuratori, dar la ochi pragul este paralel cu solul (dupa ce am facut test de drum).
Mi-ar fi placut sa fie un pic cocotata de fund, dar se pare ca aceasta combinatie respecta garda la sol din fabrica.
-
Super, felicitari!
Asteptam mai multe detalii dupa un test de drum.
-
Deja as putea spune ca spatele merge dupa fata, nu mai subvireaza. Parca nici ca barca nu mai face si au disparut anumite zgomote de pe spate.
-
Poti sa masori distanta butuc - aripa pe verticala si sa vezi cum stai fata de stoc (444mm fata, 447mm spate).
-
435 mm fata si spate.
Refac masuratoarea cu ruleta ca am masuat cu o teava apoi cu o linie de prescolar. :D
-
Salutari din Bulgaria!
(https://i.imgur.com/5t98aF0.jpg)
(https://i.imgur.com/GjWYVoJ.jpg)
-
Langa Brasov ? ;D
-
Da da ;D
-
Gaseste-l pe Forestica:
(https://i.imgur.com/90NVMuF.png)
;D ;D ;D
-
;D
A mers bine Simonică :)
-
Cam da.
A rupt norma (a iesit peste 5 R5-uri) cu masina de antrenamente de la echipa; bine, un GC beton in cazul asta :).
-
Intre timp prin Brasov:
-
Am impresia ca vara asta concediu va insemna drumetii mai multe pe coclauri cu colegii, asa ca am pus la punct ultimele probleme mecanice:
1. Placute spate de frana Brembo.
2. Discuri fata Brembo (placutele avand carne au primit doara o planare pe bordura ;D).
(https://i.imgur.com/ksUgLhP.jpg)
3. Bielete si capete de bara TRW. Capetele de bara au o forma usor diferita dar au aceeasi geometrie (lungime, unghi).
(https://i.imgur.com/b2byG7s.jpg)
(https://i.imgur.com/3RPL3t7.jpg)
Am facut o “super” geometrie cu doua placi de metal (o varianta pentru track days, foarte rapida si foarte imprecisa) O0.
P.S. Ca sa desfaci colieru de la burduful casetei si ca sa il pui la loc, trebuie data jos o intaritura de pe cadrul motorului. Pe partea stanga asa am facut; pe dreapta, ar fi trebuit sa dau jos galeria de evacuare :o ca sa am acces la intaritura, asa ca am rupt colierul cu o surubelnita si de pus la loc am pus un panduit (sfatul lui Cristi de la Cluj ca eu eram in stare sa dau si motorul jos).
-
Cum pe topicul asta ne sade bine in natura, mai jos va prezint cateva cadre aferente drumetiei de astazi, Brasov-Predeal-Susai&Trei Brazi (nu am iesit din raza zonei metropolitane :)).
(https://i.imgur.com/50pec4A.jpg)
(https://i.imgur.com/AiSJb8A.jpg)
(https://i.imgur.com/rLAWPU5.jpg)
(https://i.imgur.com/AerkZeJ.jpg)
(https://i.imgur.com/p2HPXTa.jpg)
(https://i.imgur.com/Tv9u0pz.jpg)
(https://i.imgur.com/FbkKey7.jpg)
-
Frumos mod de a petrece o marți după-amiază :D
-
Am furat si eu de la altii stilul. :D
-
S-a blocat si al doilea termostat. >:( >:( >:(
Tot EPS ca altul nu gasisem.
E rece ca gheata furtunul de jos de la radiator.
-
Inseamna ca ai alta buba acolo ...
-
Nu prea ar avea ce sa strice un termostat.
Inauntru este o parafina care isi schimba densitatea cu temperatura. Se pare ca e de proasta calitate si isi pierde din proprietati cu timpul.
Am comandat un termostat Gates care deschide la 82 de grade fata de asta care deschidea la 88.
-
Pe Sg tot de 82 e. Și cred ca e mai safe
-
Mersi pentru confirmare!
-
Din ce citisem, sistemul de racire este destul de sensibil la forma termostatului si circuitul prin calorifer.
Daca ai luat Gates TH50482G1 cred ca o sa ai probleme in continuare, are varful rotunjit si alta forma. Trebuie termostat mai "ascutit" cum este Nipparts J1537002, are aceiasi forma cu originalul.
-
Sa vedem ce se mai intampla.
Cu Gates-ul am max 95 de grade la drum intins si max 103 in bara la bara.
-
Tabla Buții, gașcă măricică, companie bună:
(https://i.imgur.com/oLI4Dal.jpg)
(https://i.imgur.com/09MTrJW.jpg)
(https://i.imgur.com/0odXYsG.jpg)
(https://i.imgur.com/zqQoS8P.jpg)
(https://i.imgur.com/P2vL7Ym.jpg)
(https://i.imgur.com/4pLoD0F.jpg)
(https://i.imgur.com/sO6bVWQ.jpg)
-
Foarte frumos!
Si poze relevante :)
-
Mersi!
Va asteptam sa ne va alaturati!
-
Misto cotetz!
(https://i.imgur.com/FncknyE.jpg)
-
(https://i.imgur.com/Xuy7uF3.jpg)
Scuzati-l pe cel mic, nu stie sa stea la poze inca!
-
Care-i cel mic mai exact? :)) Poza asta demonstreaza capabiltatile de depozitare ale foresterului ;D
-
:)) foarte haiosi cateii, cum stau ei cuminti in "duba" :)
-
Mersi!
Va asteptam sa ne va alaturati!
Da, am tot zis ca ajung si eu odata pt o plimbare frumoasa de munte. Poate anul asta reusim.
-
Care-i cel mic mai exact?
In poza cu portrete, ala de lesin di ras la ci miui ari e taica-su'.
-
Subaru astea se cara una pe cealalta ca furnicile!
(https://i.imgur.com/xjrIpwa.jpg)
Astazi a fost prima “tragere”.
Nu am decat cuvinte de lauda pentru ea!
Ce am facut diferit:
1. Plecat de pe loc cu reductor (merge lejer si fara dar asa menajez ambreiajul).
2. Palier si rampe pe centura Brasovului 80 km/h in treapta a 4-a (as fi putut sa o bag in 5 dar am preferat sa nu mestec prin ea).
Ca si tinuta de drum, foarte stabila, putin influentata de remorca, atat la viraje cat si pe franare, dar totusi nu m-as aventura sa circul mai tare.
-
Frumos pe la voi... Eu am cărat cândva un Oltcit bușit cu o Dacia papuc la 110kmh :P
-
Dacia Papuc daca era si Diesel... O0
Cooper Discoverer AT3 4S 215/70R16
(https://i.imgur.com/lCCe0H2.jpg)
(https://i.imgur.com/5AFG21C.jpg)
-
Parca la SH dimensiunea din CIV pentru 16' este 215/65R16, nu? Adica ai urcat doar o dimensiune.
Ma batea si pe mine gandu' la astea, dar la SG am 215/60R16 in CIV, ceea ce ar insemna doua dimensiuni. Sa le invarti sanatos fara probleme multi km!
-
La SH este 215/65/16, da.
Si eu m-am uitat ceva timp la Cooper Discoverer, insa am ezitat si pt acel 70 vs 65. Si din ce se vede in poze, se apropie cam mult de praguri din cauza de 70 vs 65, nu?
In rest am vazut ca sunt super ok pe teren/offroad si vara si iarna si pe noroi.
Sa ne spui si impresiile de pe Subaru, ca am vazut doar pe alte marci.
-
Minim 2cm garda la prag.
Pana acum pot spune ca pe asfalt sunt super confortabile, moi, aderente si zgomot mai deloc.
Revin si cu impresii din alte imprejurari.
-
Azi la vulcanizare doi nenici uitandu-se la suspensia fata stanga de la garsoniera (fara roata): “fii atent ca asta are doua bielete antiruliu!”.:o :o :o
P.S. ...mecanismul de self leveling
-
Trebuia sa fac ceva si la asta ca prea nu cere nimic.
Apa in portbagaj asa ca m-am apucat de dat jos plastice sa vad de unde, pana am dat jos tot interiorul ca sa rezolv si gaura din mocheta din dreptul pedalei de acceleratie. Apa intra pe la chederul hayonului, deci n-am ce sa-i fac.
(https://i.imgur.com/IBDNFfV.jpg)
Si cam asta se intampla de la o gaura in mocheta si niste zapada pe bocanci:
(https://i.imgur.com/nUW942z.jpg)
Bine ca a fost acum si nu mai tarziu ca puteau sa-mi cada picioarele din ea.
Dupa curatare:
(https://i.imgur.com/TKTybYm.jpg)
Aplicare inhibitor de rugina:
(https://i.imgur.com/vqwfCb3.jpg)
Si mocheta inainte de spalare si reparare:
(https://i.imgur.com/LuBmghB.jpg)
Urmeaza matuirea celor doua straturi de caz-maz antirugina, curatare completa a podelei de praf, grund epoxy unde trebuie.
-
Bina ca ai prins'o din timp.
Cu ce "caz-maz antirugina" si dat?
-
Ti-am mai povestit de cateva ori si in privat. ;)
“Toate-s la fel”, produse de NCH si ambalate de diversi.
-
pfff! Uite la asa ceva urmeaza sa ma bag si eu sper pana vine toamna.
La portbagaj ai ce sa faci. Schimbi chederul. Asa aveam si eu la Impreza aia neagra probleme: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3118.msg99648.html#msg99648
Eu nu am mai avut probleme si se fac doi ani de atunci. Claudiu (actualul proprietar) nu are probleme nici acum din cate stiu.
-
Cheder OEM banuiesc, nu?
-
Dap. Nici nu cred că găsești altceva. A fost destul de ieftin. 179 lei atunci
-
Multumesc, voi cauta.
-
Item 4 - 63516SC000 (http://opposedforces.com/parts/forester/en_s12/type_3/body_equipment_exterior/weather_strip/illustration_2/)
Pe partsouq era sub 50$, dar nu il au pe stoc. La noi l'am gasit la aproape 500 ron, la comanda
-
500 e cam multicel...
-
Da, pentru un amarat de cauciuc si eu zic la fel, dar AM nu stiu ce gasesti.
Eu as da mai intai chederul jos pentru a inspecta si sub el situatia.
-
E si asta o idee.
-
Proasta? ::)
Nu c'ar fi de dorit, dar poti avea surpriza de ceva rugina umflata si degeaba iei cheder nou, mai ales la banii aia
-
Sau sa nu etanseze bine pe tabla de sub cheder. Am mai vazut... pus silicon.
-
Apa mi se prelingea pe la cablajul ce duce in hayon (am umblat eu acolo ca sa montez camera :'(). S-a rezolvat cu niste silicon.
M-am apucat de reparat gaura din mocheta (prima data cand fac asa ceva si sper sa arate si bine, eu urmarind mai ales sa nu mai curga apa pe podeaua masinii).
(https://i.imgur.com/IVZwayn.jpg)
Am decupat un petec de material de sub subwoofer, sub scaunul soferului, pe care l-am pus in locul “gaurii”.
(https://i.imgur.com/nluUyNm.jpg)
Pentru impermeabilizare si ranforsare, am folosit o bucata de mocheta de Impreza, lipita spate in spate de mocheta cu pricina. Conturul mare, albastru reprezinta chenarul ce incadreaza bucata generoasa de ranforsare (in poza astept sa se intareasca “perlandezu”).
(https://i.imgur.com/EpWJkAz.jpg)
Pentru gaura de la subwoofer am folosit aceeasi metoda, numai ca spre fata nu mai pun nimic, important fiind doar sa nu intre apa.
(https://i.imgur.com/A6TBd42.jpg)
Lipite si la presat pana maine.
(https://i.imgur.com/BCk5iui.jpg)
Gata si curatenia (cu abur) precum si grunduirea cu epoxy.
(https://i.imgur.com/MRGjJRO.jpg)
(https://i.imgur.com/0Wl4YCI.jpg)
(https://i.imgur.com/4rVstx8.jpg)
-
Bun rezultat! Este incredibil cum dpdv costuri masinile astea se pot repara usor daca ne uitam la costul produselor. Dar ca si timp si efort asa ceva ar fi costat o caruta de bani intr-un service si sigur ar fi rupt mai multe cleme decat oricine o face acasa, plus ca nu isi permit sa stea sa se usuce totul cum trebuie si sa respecte toate procedurile.
Tu poti sa te intinzi pe 3 zile cu lucrarea in timpul tau liber si sa te coste la final sub 50 lei vopseaua si adezivul.
Urmatorul pas, covorase tavita.
-
Ca idee, doar un spray de epoxy e 47ron si au intrat apoape doua.
Daca interiorul Forester-ului intra in Sportage, inseamna ca Kia e mai mare!
(https://i.imgur.com/Ih3laD0.jpg)
-
Acum incearca si invers. Intra Sportaj in Subaru?
-
Ma omoara nevasta-mea daca i-o fac si ei bucati!
-
Ziua a debutat cu mocheta, care pe langa petice avea desprinse plasticurile de pe lateral (prinse in capse care au ruginit). S-a rezolvat cu alte capse noi.
(https://i.imgur.com/xu5ih8F.jpg)
(https://i.imgur.com/ZPi4r2j.jpg)
Si rezultatul peticirii:
(https://i.imgur.com/3LnBjKB.jpg)
...precum zona donatoare:
(https://i.imgur.com/A6XPoxJ.jpg)
Zgomotele din portbagaj s-au rezolvat cu introducerea a doua tricoturi de bebe intre plasticul transversal si tablele ce ascund canistra cu carbon activ.
(https://i.imgur.com/mIKUuXx.jpg)
Si cam asta e.
(https://i.imgur.com/hUT8m4K.jpg)
(https://i.imgur.com/7FfEP36.jpg)
(https://i.imgur.com/zs1rXND.jpg)
P.S. La cata mizerie am scos din ea mi s-a ridicat vreo 2cm fundul:
(https://i.imgur.com/a9Nmzn1.jpg)
-
Ti-am mai povestit de cateva ori si in privat. ;)
“Toate-s la fel”, produse de NCH si ambalate de diversi.
Acum ca zici, parca imi aduc aminte. Stii doar ca's batran si obosit, ai vazut cat par alb am.
-
P.S. La cata mizerie am scos din ea mi s-a ridicat vreo 2cm fundul:
Asta, ca sa-l umpli pe Kkennyy de obida, nu? Cat a muncit el pentru aia 2 centimetri !!!!! 8)
-
Are baiatu’ mai multe scuze, gen rezervoare pline vs. gol la mine... si mai punem la socoteala si garsoniera aia de pe plafon.
-
Leoata a fost.
(https://i.imgur.com/KTnakTL.jpg)
(https://i.imgur.com/uQAHfpp.jpg)
(https://i.imgur.com/QiTVuJ3.jpg)
-
Foarte frumos!
De vis.
-
Chiar asa a fost!
Mersi!
-
Plin de Forestere pe la mare weekendul asta. :)
Consum mediu 10 l/100km si 200ml de ulei >:D. Viteza pe autostrada 120 km/h.
Anvelopele sunt beton pe nisip, in schimb ceva nu imi place la viteza mare, am inpresia ca musca prea tare din asfalt si am senzatia ca trebuie sa corectez tot timpul.
In plus, exista o forta ce se opune la schimbarea pozitiei de centru a volanului (initial am pus-o pe seama geometriei care e facuta in house dar si cand stau pe loc e aceeasi treaba, deci servo?!... ).
(https://i.imgur.com/wfZydfU.jpg)
(https://i.imgur.com/vEnYTLe.jpg)
-
Ce inseamna sa n-ai casa pe masina ;D
In plus, exista o forta ce se opune la schimbarea pozitiei de centru a volanului (initial am pus-o pe seama geometriei care e facuta in house dar si cand stau pe loc e aceeasi treaba, deci servo?!... ).
Si la mine e la fel, schimbarea directiei dintr-un punct fix nu e foarte smooth, in timpul virarii e ok. Eu o atribui pe faptul ca mi-a strans ceva cam tare pe la coloana de directie, am mai patit.
-
Eu chiar am joc in tachetul de la pinionul coloanei.
Posibil crampoanele sa fie problema.
De vazut cum face si la Costin.
-
Eu nu am observat nimic, dar probabil pt ca singurul loc in care virez pe loc este in parcare, pe pavaj - o sa fac un test pe asfalt - probabil crampoanele, cum ai zis; daca uit, verificam intr-o zi cu soare si cu doua dimineti, cand avem timp.
Tot citeam dimineata despre "scrub radius" - odata cu cresterea dimensiunilor anvelopelor cred ca s-a modificat -nu stiu in ce directie, ca nu stiu cum vine Foresterul "din fabrica" (0,pozitiv,negativ), sa fac niste matematica;
La tine -cred ca e cel mai apropiat, avand in vedere ca ai pastrat aceeasi janta (latime si ET original) si ai crescut doar inaltimea anvelopei; la mine si la Cristi probabil mai pronuntat avand in vedere ca am crescut latimea jantei (7j) dar si inaltimea anvelopei si scaderea ET-ului.
-
Le comparam intr-o seara pe racoare.
Probleme prea mari nu imi fac, anvelopele neavand semne de uzura dupa mai mult de 1000km, dar nu imi place cum se comporta pe autostrada... dar trebuia sa fie si un compromis.
-
Toata nebunia din volan se pare ca e din cauza combinatiei crampoane si asfalt incins... nasol, trebuia sa fie un compromis.
-
Sunt mai agresive pe sosea anvelopele alea, asa este.
Exceleaza pe teren, dar pe sosea au unele neajunsuri.
-
197.168 km, inca o revizie.
Aproape 2l de ulei in 10k km.
-
Nu'i cam mult, totusi? Ca banuiesc ca n'ai mers turat.
Oricum, nu sta, aproape 20k intr'un an, cu pandemie :)
-
Pe autostrada si in depasiri papa.
Oras, platforma, dealuri - nimic!
Am aflat de la alti utilizatori ca si ale lor papa daca trec de 3000rpm; eu nu pot sa nu o plimb prin toata plaja...
Probabil daca as merge mai lejer pe extern nu ar consuma. Important e sa verific si sa nu raman fara.
Da, daca nu calculam nici nu imi dadeam seama ca am circulat atat cu ea.
Imi place foarte tare masina si nu vad cu ce as putea sa o inlocuiesc (si nici de ce)!
-
A mea a papat pe un Bv - Cta vreo 5-600ml, dar am mers tare dupa Comarnic + A3/A2. Dar nu citisem despre aspirate, credeam ca doar turbo papa
Pana la urma 2litri la schimb nu e un capat de tara cat timp verifici nivelul regulat.
Drumuri bune!
-
Exact pe acelasi drum imi las si eu uleiul! :D
-
Deci e de la drum, nu de la masina, stam linistiti ;D
-
Forestica, baiat bun si primitor!
(https://i.imgur.com/sm71Vzy.jpg)
-
:) si cateii au iesit iarasi haios in poza, par 2 in 1 :))
-
:))) chiar ca!
-
Forestica, baiat mare si cuminte, te-ai descurcat si de data asta!
(https://i.imgur.com/SHm53bz.jpg)
Am dus mortaciunea aia albastra pana la Cluj, asta fiind prima mea iesire din oras cu platforma.
Trage bine cele 2 tone. Chiar am facut si ceva depasiri.
In rampe am tinut-o chiar si la 4500rpm si consum de ulei in 700km nu am avut mai mult de 1-2mm (poate nici atat) pe joja, in conditiile in care nu am trecut de 100km/h.
Consum mediu cu AC pornit si vreo 1-2 ore de mers prin Cluj fata incarcatura, 12,5 l/100km.
-
Super ok :)
Da, se pare ca intr-un regim de mers mai lejer, nu trage si ulei :)
Si invers, daca mergi in forta, viteza 140 km/h pe autostrada, apoi turatii mari pe serpentine, te astepti sa completezi ceva la ulei.
Cred ca asa au fost si gandite constructiv motoarele astea, pt protejarea motorului in turatii... Sau poate nu...
-
Pot spune ca asta e singura masina care papa ulei din cate am avut. :(
Constructiv, nu ar trebui sa ramai fara ulei intre doua schimburi.
-
Da, nici eu nu am mai intalnit, dar sunt motoare si la bmw si volkswagen care mananca ulei...
La Nissan era 0 consumul de ulei intre schimburi, tot la 10.000 facut, exclusiv.
Dar 4x2, motor 1.6, benzina. Si mers in turatii, nu la consum.
-
Cuibar ca sa nu zic cotet! :-*
(https://i.imgur.com/f5Ux8Jf.jpg)
-
:))))))
tapetezi ceva camera antifonic?
-
Nu, pregateste ouale de pus sub pedala de acceleratie dupa ce repara turbina la STI
-
Cred ca pedala va sta doar la fund! Si promit ca voi avea ouale la mine de fiecare data.
In schimb facem lucrare de lucrare. ;D ;D ;D
(https://i.imgur.com/k9uG23P.jpg)
-
Sa nu zici ca te-a prostit cineva si folosesti cofrajele ca sa faci ”izolare fonica” !!!
-
WTF?
EDIT: Astept sa vad raspuns. Sa stiu daca am dat bani degeaba pe vata bazaltica si rigips fonic. Oricum, nu ii dau sanse de reusita foarte mari, dar posibil un mic impact sa il aiba.
-
M-am prostit singur pe un proiect foarte mic, de test sa zic asa.
Maine aflu daca functioneaza.
-
WTF?
EDIT: Astept sa vad raspuns. Sa stiu daca am dat bani degeaba pe vata bazaltica si rigips fonic. Oricum, nu ii dau sanse de reusita foarte mari, dar posibil un mic impact sa il aiba.
Clar bazaltica impreuna cu rigipsul sunt peste pentru constructiile civile.
Eu incerc sa sparg sunetul, nu sa-l izolez.
Daca nu fac treaba piramidele de oua, iau burete fonoabsorbant.
(https://i.imgur.com/bmBxQ3r.jpg)
-
Daca vrei difuzie (adica sa ”spargi” sunetul”) s-ar putea sa functioneze.
Desi, depinde mult de frecventa. Pe medii si mai ales inalte, functioneaza.
Pentru izolare, cofrajele fac exact aceeași treaba ca o coperta de caiet din carton de grosime similara. Adica, mai simplu, cresterea indicelui de izolare al peretelui este egala cu cresterea de masei peretelui de caramida adusa de masa cartonului. Do the math !
Totusi, din cate vad in poza, cred ca acolo-i un birou si te deranjeaza reverberatia spatiului.
Daca-i asa, cel mai bine lipesti pe pereti (recomandat ar fi si pe tavan) niste placi fonoabsorbante. NU are sens sa pui placi profilate (tip cofrag) decat daca-ti place design-ul. Dar sa ai in vedere faptul ca vor fi foarte greu de curatat atunci cand se murdaresc.
Mai eficiente (si mai elegante, dar si ceva mai scumpe) sunt placile de Basotect G. Unde mai pui ca-s si in culori deschise (la ce ai acolo ar merge cele gri, nu albe) si nu-ti ”inchid” biroul.
-
Acolo este o masina de frezat in coordonate care scoate exact frecvente inalte si medii. ;)
-
In cazul asta, un efect semnificativ mai bun îl obții cu placi fonoabsorbante (nu contează dacă-i burete acustic simplu sau spuma melaminica - Basotect).
Cofrajele vor”sparge” sunetul dar eu cred ca tu nu vrei o acustica buna ci un nivel mai redus de zgomot ...
-
Ok.
Mersi de sfaturi!
-
Sa trăiești !
Dai un cafei ! 8)
-
Weekendul asta am ajuns si noi prin Maramures si luand in calcul experienta serpasului nostru din Brasov, care a trecut pe acolo cu o saptamana in urma, am bifat si noi in prima zi plimbarea prin Muntii Rodnei (Cascada Cailor, Lacul Stiol si Vf. Ineu).
(https://i.imgur.com/ow9VrMP.jpg)
(https://i.imgur.com/hP4JBGB.jpg)
(https://i.imgur.com/86hGjI4.jpg)
(https://i.imgur.com/WQNCv0S.jpg)
(https://i.imgur.com/sGIHO2E.jpg)
(https://i.imgur.com/vezffgE.jpg)
Astazi, ne-am dat “pe langa” mocanita, pe Valea Vaserului.
(https://i.imgur.com/Yj7R9cA.jpg)
(https://i.imgur.com/NZQJyR3.jpg)
Iar spre finalul zilei am deschis si sampania.
La multi ani, Forestica! Inca pe atat!
(https://i.imgur.com/w9y9haV.jpg)
(https://i.imgur.com/8BbRe3V.jpg)
-
Foarte frumos! Si da, la multi ani! :)