Subaru club Romania

Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GE/GH/GR/GV (2008-2014) => Topic started by: dragos.suma on September 12, 2019, 12:38:18 PM

Title: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on September 12, 2019, 12:38:18 PM
Hello ,

Sunt nou pe aici asa ca nu dati cu piatra :D

M-am decis sa intru in aceasta lume magica a masinilor japoneze ce se simt la ele acasa atat pe asfalt cat si pe macadam si am achizitonat agregatul lui Moguai :)

Ca si prima impresie : sunt placut surprins de modul I , face masina mai prietenoasa :)

Uhuuu Subiiiii
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on September 12, 2019, 12:52:38 PM
Sa o stapanesti sanatos! Da-i jar ca e stata :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on September 12, 2019, 13:10:32 PM
Switch to S#
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on September 12, 2019, 13:12:13 PM
fiind colegi, il voi mai sfatui cu una alta si il voi prezenta si lui Andea  >:D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on September 12, 2019, 13:26:12 PM
O iau usor , mai intai schimbam uleiurile , apoi imi cumpar pempersi si apoi ii dau jar :D

Ce pot sa zic este ca ieri dupa ce am incalzit agregatul , o vizita la spalatorie + plimbarica prin oras cat sa ne cunoastem , am prins pasajul Victoriei liber si am zis sa incerc si S# , well pot sa zic cele 2 concluzii:

1. Nu stiam ca pasajul este asa de scurt
2. Prietena m-a intrebat cand e gata masina ei ( fostul meu Golf) ca ea nu mai merge cu mine :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on September 13, 2019, 10:49:11 AM
Second day with Subi :D

Motto-ul zilei : With great power comes great responsibility

Ma uimeste cat cuplu are masina , sincer la 2500 rpm merge linistita fara sa imi lase impresia ca e ceva ce pare sa ii deranjeze zen-ul. De la 3000 in sus incep sa imi pun problema ca nu ma grabresc nicaieri :)

Si acum sa incep cu intrebarile :D

1. Cum monitorizez agregatul ?? - Am vazut ca exista Cobb access port , dar m-ar interesa o soutie care sa fie wireless si eventual sa transmita date catre telefon / navigatie ( fuck za subi head unit -- pierde conexiunea cu telefonul ....)

2. Agregatul masoara temperaturile uleiurilor ? Daca nu , se poate face ceva in acest sens , pentru ca nu as vrea sa merg dupa ureche si sa zic : stau fumez o tigare dupa ce i-am dat drumul ai uleiul din motor sa ajunga la o temperatura de 40-50 grade, apoi merg batraneste 10-15 minute ai lichidul de racire sa atinga 90 de grade , uleiul sa fie undeva la 70-80 grade si dumnezeu stie ce temperatura are uleiul din cutie sau cel din diferentiale.

3. Cat considerati ca ar trebui lasat agregatul sa se raceasca dupa ce ai ajuns acasa ?

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on September 13, 2019, 11:17:26 AM
1. vezi pe aici https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1842.0.html
undeva am scris si despre https://www.btssm.com/ -> din punctul meu de  vedere cea mai completa si capabila solutie de monitorizare pe temblefon
(cobb not working pt. masini de europa)

2. nu masoara nimic agregatul ... la cutie&diferential nu ai probl daca este incalzit si uleiul de motor -> recomand senzori/ceasuri aftermarket de pres si temp ulei motor (presiune in primul rand) si nu neaparat pentru incalzirea initiala ci pentru supraincalzirea ulterioara :)

3. un pic :) depinde ce ai facut inainte , daca ai apucat sa mergi mai chill 1-2 minute inainte o opresti si gata :)


Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on September 13, 2019, 16:10:06 PM
@andea o sa i dau tactrixul, doar ca e mai complicat de folosit (cu laptopul dupa tine etc)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on September 13, 2019, 16:49:36 PM
tactrix merge si cu telefon/btssm ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on September 13, 2019, 17:47:16 PM
iauz...  ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on September 14, 2019, 11:37:16 AM
3'rd day with Subi ..

Motoul zilei : Nu apasa pedala daca nu esti singur pe drum :)

Pt ca agregatul , am sa ii zic agregat pana cand nu o botez oficial , deja a inceput sa imi intre pe sub piele am zis aseara sa ies sa ma plimb un pic cu el. Toate bune si fumoase , barpaie frumos la relanti cat astept sa se incalzeasca un pic , aud cum odata cu cresterea temperaturii isi modifica singura avansul , ce sa zic inima mea danseaza in interiorul cutiei toracice :D Prin oras mergem linistiti nu ff tare , dar suficient cat sa uit ca are suspensie sport si asta nu prea se impaca cu starea asfaltului din bucuresti. Dupa ceva vreme spatele meu imi zice , coaie joaca joaca dar cand vezi linii de tramvai pune drq frana . Ca sa impac si varza si capra , adica inima care zice calc-o si spatele care zice bah gropi , decid sa ies putin inafara bucurestiului in cautare de asfalt fara gropi si preferabil cu mai putin trafic. Pe drum mai apare cate un baiat cu BMW care vrea sa ne masuram hergheliile dar eu sunt impasibil , imi zic am o inima de piatra ca nu vreau sa imi masor masculinitatea printr-o clasica cursa de acceleratie , mai face cate o fata cu ochiul , dragut pacat ca nu am avut masina asta acum 10 ani ca pe toate v-as fi dat o tura   :angel:, dar de .. acum doamna ma asteapta acasa nu mai avem timp de ars gazul prin parcari la o seminta incercand sa impresionez o fatuca , been there done that didn't end well.
Prind o bucata asfalt mai libera , o las in 2-a accelerez usor pana trec de 3500 de ture , trec masina in S# , ma apuc bine de volan, ma proptesc in scaun si decid sa vad cam cat de greu am piciorul , si 2 , 3 , 4 , ... ce frumos clipoceste becul rosu , cand la ceva distanta in fata mea un alt participant la trafic decide ca este mult mai interesant asfaltul de banda de langa axul drumului si decide sa intre pe banda 2. Reactia imediata strang volanul in maini si  mut piciorul drept de pe acceleratie pe frana si apas cu putere. Viteza incepe sa scada vertiginos dar fiind la prima franare de urgenta cu agregatul nu stiu exact daca am sa ma opresc la timp , continui sa franez masina se opreste in timp util si cu suficienta distanta , dar si acum vine marele dar aproape de finalul franarii simt cum funduletul agregatului incepe sa gandeasca singur si masina incepe sa se roteasca spre stanga , un pic de corectie din volan si agregatul isi revine pe traiectorie. Trece momentul , pantalonii nu sunt maro , totul pare ok si revin pe banda intai , activez cruise control-ul setez viteza legala pentru bucata de drum pe care ma aflu , si incep sa analizez ce drq s-a intamplat in timp ce ma indrept spre casa.

Sper ca nu v-am plictisit cu textul de mai sus , dar cred ca primele zile cu agregatul am sa le povestesc aici pentru a ramane pentru eternitate , prinse intr-un ciclu infinit de back-up pe serverele google  :)

Intrebarile care imi vin in minte dupa acesta patanie :

1. Care este intervalul de schimbare al etrierilor ?  Dicurile si placutele sunt deja pe lista lucrurilor de schimbat  >:D
2. Cat de repede intervine sistemul de stabilitate ? Sau daca este sa reformulez de ce nu s-a activat ai la franarea de urgenta sa pastreze masina pe traiectorie fara a mai fi nevoie de corectia mea ?

@Andea79 -- citind un pic postul tau referitor la ciclul de invatare al ECU-ului am inceput sa ma gandesc ca agregatului ar trebui cumva sa ii zic ca are un nou proprietar , cum e la windows cand iti faci user nou :) , ai sa poata sa ma invete mai repede, asa ca intreb are buton de reset to factory settings :D







Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on September 14, 2019, 13:24:49 PM
butonul sunt bornele de la baterie sau siguranta pe care scrie EGI din comp. motor sau reset din aplicatii de genul btssm/romraider logger..etc
si neaparat turnata putina apa sfintita in vasul de langa radiator - ajuta la garnituri :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on September 20, 2019, 19:49:47 PM
Hello,

Panica din mine imi spune sa postez pe forum in īncercarea de a īnțelege.

@andea am urmat tutorialul și am instalat btssm și m-am apucat sa monitorizez agregatul.

Mi-au apărut ceva knock-uri , și īn creierul meu de primata ne citită și ne școlită in modul de funcționare a agregatului, asta īnseamnă panica panica panica.

Atașez log-urile și sper ca să fiu decāt panicat.

KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:05:26 p.m.
AFR: 11.1
Boost (psi): 8.30
Coolant (degC): 92
FKC (deg): -2.46
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 13.3
Intake (degC): 21
Load (g/rev): 2.17
MAF (g/s): 163.87
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4530
Speed (kmh): 123.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 20.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:05:25 p.m.
AFR: 11.1
Boost (psi): 7.80
Coolant (degC): 92
FKC (deg): -1.05
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 13.6
Intake (degC): 21
Load (g/rev): 2.18
MAF (g/s): 159.77
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4395
Speed (kmh): 121.0
Throttle plate (%): 52.2
Timing (deg): 21.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:36 p.m.
AFR: 14.6
Boost (psi): 5.70
Coolant (degC): 98
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.5
Intake (degC): 21
Load (g/rev): 1.95
MAF (g/s): 129.24
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 3969
Speed (kmh): 177.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 26.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:31 p.m.
AFR: 16.2
Boost (psi): 5.70
Coolant (degC): 97
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 10.5
Intake (degC): 22
Load (g/rev): 1.86
MAF (g/s): 141.50
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4561
Speed (kmh): 157.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 25.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:27 p.m.
AFR: 15.6
Boost (psi): 6.50
Coolant (degC): 96
FKC (deg): -2.81
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 12.0
Intake (degC): 23
Load (g/rev): 2.03
MAF (g/s): 159.66
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4723
Speed (kmh): 130.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 24.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:27 p.m.
AFR: 15.6
Boost (psi): 4.40
Coolant (degC): 96
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 10.2
Intake (degC): 23
Load (g/rev): 1.87
MAF (g/s): 148.30
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4746
Speed (kmh): 129.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 28.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:22 p.m.
AFR: 17.0
Boost (psi): 5.30
Coolant (degC): 94
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.0
Intake (degC): 22
Load (g/rev): 1.88
MAF (g/s): 147.97
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4716
Speed (kmh): 92.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 27.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 07:03:02 p.m.
AFR: 16.1
Boost (psi): 6.20
Coolant (degC): 93
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.78
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.8
Intake (degC): 22
Load (g/rev): 1.99
MAF (g/s): 153.97
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4643
Speed (kmh): 127.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 23.5


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 06:50:14 p.m.
AFR: 14.2
Boost (psi): 6.20
Coolant (degC): 95
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): 2.59
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 11.5
Intake (degC): 23
Load (g/rev): 2.10
MAF (g/s): 168.43
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 4805
Speed (kmh): 166.0
Throttle plate (%): 100.0
Timing (deg): 26.0


KNOCK DETECTED at 2019-09-20 06:43:37 p.m.
AFR: 13.7
Boost (psi): -4.30
Coolant (degC): 95
FKC (deg): -1.41
FLKC (deg): 0.00
Fuel learn (%): -1.90
IAM: 1.000
Injector PW (ms): 4.9
Intake (degC): 34
Load (g/rev): 0.87
MAF (g/s): 39.66
Misfire cyl 1: 0
Misfire cyl 2: 0
Misfire cyl 3: 0
Misfire cyl 4: 0
RPM: 2733
Speed (kmh): 53.0
Throttle plate (%): 18.8
Timing (deg): 40.5

Menționez că am.alimentat cu OMV 100, și no.shitty gas.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on September 20, 2019, 21:51:05 PM
eee ... nu chiar panic ... :)

de Feedback Knock Correction (sau FBKC sau FKC - adica corectia instanta) nu prea ai cum sa scapi de tot niciodata - e important insa sa nu ai valori foarte mari (in sensul de foarte negative :) )
ECU corecteaza in pasi de -1.4 daca considera ca are knock, apoi daca in continuare are knock mai corecteaza cu un -1.4 -> asa ajungi la valori de -2.8 sau mai mult (tot in sens negativ :) ) si apoi daca nu mai are knock reduce corectia aplicata in pasi de 0.35 - asa ajungi la valori de -2.46 de exemplu
eu consider valorile de -1.4 ca putand fi ignorate, de luat in considerare putand fii incepand de la -2.8 cand vorbind de FBKC si orice valori cand vorbim de FLKC (Fine Learning Knock Correction - adica valori deja invatate de corectii pe baza unui knock repetat in anumite conditii - oricum FLKC vad nu apare)
poti verifica si valorile invatate de FLKC si fuel trims-urile cu optiunea Learned Values (https://www.btssm.com/manual.html#lv) care e de fapt acelasi lucru cu Learning View din romraider logger   - daca tabela de FLKC e doar cu valori de 0 si IAM este 1 esti ok dpdv al knock-ului

oricum, si daca ai avea knock mai mult, cu setarea OEM nu ai ce face prea mult  - ca doar nu e cea mai stralucita dupa cum stii: pastreaza AFR lean pana tarziu in ture/pe boost si are probleme de knock la redline -> decat benzina buna si eventual scoase gazele de carter din admisie - vaporii de ulei nu ajuta la knock ci exact invers ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: BOXER on October 12, 2019, 17:34:25 PM
Astazi pe Aerogarii Impreza urca podul. Am recunoscut masina dupa inconfundabila palarie a soferului.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 14, 2019, 15:42:02 PM
Yey .. achizitionat palarie noua :D

Update la aprope o luna de cand detin agregatul si cam 2500 km :)

Hmm nici nu stiu de unde sa incep a ... primul drum in exterior cu masina, Buc -> Craiova aka PrazCounty , pe autostrada nimic dramatic mers regulamentar , timp suficient cat sa incep sa ma plang de masina , ba ca e prea galagioasa , ba ca nu se pot inchide gurile de ventilatie centrale, daca deschizi geamul sa fumezi o tigare ventilatorul o ia razna , ba ca nu are scrumiera , ba ca farurile sunt reglate ca drq , ba ca radio-ul pierde conexiunea cu telefonul, oricum stiti faza mergi cu masina si incepi sa ii gasesti defecte. Se termina si autostrada si ajung la prima curba in urcare ( cea de la iesire din albota)  , trec pe S# , dau talpa si ma trezesc in urmatorul sat. Hmm cam ciudat poate nu am fost eu atent  dar continui si nici jumatate de ora mai tarziu suspensia ma anunta ca am ajuns in Slatina si ar cam trebui sa o las mai usor ca nu am bani si de dentist.

Test 2 : Testul de practicabilitate - primul mers la munte

Se face ca intr-un weekend vb cu mai multi prieteni sa o ardem pe la o cabana ca de vreme faina si nu merita sa stam in bucuresti. Toate bune si frumoase , ii conving ca cea mai buna idee ar fi sa mergem in Bucegi si sa stam la cabana la Padina. Traseul l-am ales in ideea ca voi avea parte de urcarea din Sinaia pana in Padina , un drum frumos si virajat  >:D si trageam speranta ca sambata dimineata sa fie si liber :D. Asa cum patesc de fiecarea daca eu ajung soferul desemnat si cumva niciodata nu plec la munte fara 4 persoane in masina , partea buna e ca au intrat rucsacii si bocancii in portbagaj ( am avut mari temeri cand am luat masina ca asta o sa fie o problema ) si am purces spre munte. Ies pe A3 si pun agregatul pe cruise la o viteza respectabila de 120. Dupa 2-3 minute din dreapta prietena ma intreaba daca imi e somn, daca sunt obosit. Putin mirat ii raspund ca nu si o intreb de ce crede ca as avea ceva. Tare mirata imi zice: pai mergi cu 120. Mkay .. retrogdarez cateva trepte , S# , si imi folosesc adidas-ul nr 46 ca sa imping  agregatul spre viteze mult peste limita legala ( ce am obs : o diferenta de 20kph intre ce arata in bord si ce inregistreaza gps-ul) Ceva timp mai incolo ajung si la partea care ma interesa cel mai mult din traseu , si anume urcarea din sinaia pana la padina, numai ca ce sa vezi era trafic. Creierul meu nefiind inca obisnuit cu distantele necesare pentru a depasii in siguranta a reusit sa imi potoleasca mancarimea din talpa  si am efectuat depasirile in regim de siguranta fara sa apelez la S#, dar la un moment apare si soarele si drumul pare sa nu mai fie obstructionat de alti participanti la trafic , comut in S# ii atentionez pe toti ocupantii masinii ca o sa urmeze o perioada mai dificila , retrogradez si incep dau fraul liber mancarimii din piciorul drept. Cateva crube mai tarziu , se aud din dreapta cuvintele pe care nici un sofer nu vrea sa le auda: Trage pe dreapta ca vomit . Fuck decizii decizii . daca oprec prea repede vomita sigur, daca continui sa ii dau vomita sigur , asa ca am luat decizia inteleapta am redus viteaza si am deschis geamurile si cand s-a mai calmat situatia am oprit. Ce a urmat a fost o pleiada de inuraturi ,blesteme , critici , oricum concluzia a fost ca trebuie sa ma duc sa invat sa conduc masina ca prea o smucesc. Sincer cred ca are dreptate nu prea trebuia sa pun frana :D

Test 3 : Long distance cruising

Nimic deosebit aici am avut un drum mai lung prin romania unde am avut timp sa testez teoria comform careia la 120 agregatul este econom :) Ca sa nu stric testul a trebuit a mentin viteza de 120 cat mai mult timp , asa a insemnat si in curbe si in sate si in urcari si in coborari , partea faina a fost ca nu m-a durut spatele :)

Test 4 : Stabiltate in conditii mai putin prielnice ( ploaie + nisip de drumuri)

Inca un drum pana in Praz county , de data asta cu ceva mai mult par pe piept , gratie si experientei acumulate la celelalte drumuri. Pe autostrada am inceput sa ma grabesc un pic si sa profit de herghelia de sub capota, dar adevarata distractie a inceput cand am dat din nou de curbe, numai ca de data aceasta agregatul a muscat :D Mai precis eram in S# in fundul unui participant la trafic asteptand cu nerabdare sa treca pe banda din dreapta si sa imi elibereze calea, si cand se iveste momentul zic gata sa profit si calc cu mult nesat pedala de acceleratie numai ca sa ma trezesc intr-un mult prea frumos drift si cu botul indreptat catre sant, redresez verific starea pantalonilor sa vad daca s-au maronit sau nu , totul e ok trec masina pe i si mut tractiunea mai spre fata. Dau vina pe nisip si pe drumurile noastra faine si imi vad de treaba.

Test 5: Drumul catre service

Si dupa o luna si 2000km ajung si eu intr-un final in service sa ii schimb lichidele si discurile si placutele de frana pe fata. Cum cei de la SMT nu m-au acceptat cu uleiul meu , am fost nevoit sa apelez la baietii de la AutoKino Brasov care au fost mult mai ingaduitori. Ce mi-a placut a fost ca m-au lasat sa stau langa masina  si chiar mi-am permis sa ii mai dau mecanicului cate o piesa sau cate o cheie la mana, plus ca toata lumea era chiar pasionata de subaru :D La final mi-am luat palaria :D

La intoarcerea am realizat ca pe valea Prahovei nu conteaza cati cai ai .. tot 3 ore faci in statiunile vietii  :'(

In concluzie sper sa postez mai des si mai scurt :D

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Lup_Alb on October 15, 2019, 12:01:08 PM
Dupa un timp o sa-ti dai seama ca ai ascapat ca prin urechile acului de accidente si o sa te mai potolesti.
Posturile tale sunt foarte interesante asa lungi  ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 21, 2019, 17:20:57 PM
Hello,

Sper ca de data asta sa am un post mai scurt si mai la obiect :)

As vrea sa adresez o intrebare posesorilor de cutii 6MT  aveti porbleme cu treapata a 4-a de viteza ?  Cand am achizitionat masina am observat ca din cand in cand ratez schimbarea in treapta 4-a si o carai. Am presupus in prima faza ca nu sunt obisnuit cu masina si implicit am ignorat acest comportament dubios.
Acum ca am schimbat uleiul de cutie ( Amsoil Severe Gear 75W-90 ) si am facut si cativa km cu masina incep sa imi pun intrebari serioase ca nu reusesc de fiecare data sa schimb in treapta a 4-a fara sa o carai  :-\

Nu reusesc sa replic de fiecare data comportamentul ( de cele mai multe ori totul merge ok )  dar am reusit sa identific 2 secvente care cresc sansele de reproducere:

1. Accelerez puternic in treapta a 3-a ( 5500+) -> calc abreiaj -> trag scurt din 3 in 4 => carait
2. Merg linistit in treapta 5-a ( ~3000 ) si se iveste posibilitatea unei depasiri  -> calc ambreiaj ->  schimb din 5-4 => carait

So daca sunt ceva posesori de wrx sti care au patit asta sau care vor sa dea o tura cu mine si sa incerce sa o caraie , as aprecia ajutorul , inca nu imi dau seama daca problema este la mine sau la ea.

Multumesc
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on October 21, 2019, 18:34:54 PM
Daca o mai carai mult e posibil sa revii cu un post mai lung in care intrebi despre schimbatul unei transmisii.
Mergi la service. Nu este normal. Probabil un sincron ceva.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on October 21, 2019, 20:23:53 PM
Dublul ambreiaj face minuni, dar aici pare a fi prea tarziu. Sincron treapta 4.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 21, 2019, 23:48:20 PM
mai stiu vreo 3 in cj cu aceeasi faza ... toate dupa 2011 culmea, 2008-2010 niciuna ... cum se zice si mai sus sincron, se poate schimba ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 22, 2019, 11:56:23 AM
 :'( Asta suna a treaba de reprezentanta.

Dupa ceva cautari pe vastul internet se pare ca este o problema a cutiilor 6MT, si rezolvarea ( ameliorarea ) simptomelor pare a fi sa schimb uleiul de cutie si sa merg pe un amestec ( not uncle scotty  ;) ) . Oricum sun la SMT sa fac o programare la doctor pt masina si cred ca imi trebuie si mie un cardiolog pt cand va veni nota de plata :((
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: BOXER on October 22, 2019, 13:03:40 PM
La ce anume te referi cand spui amestec. Vrei sa aditivezi uleiul ?
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on October 22, 2019, 13:34:59 PM
rezolvarea ( ameliorarea ) simptomelor pare a fi sa schimb uleiul de cutie si sa merg pe un amestec

Cocktailurile de cutie care reduc alunecarea de pe sincroane ajutandu-le sa frece mai bine, strica in alte parti.
Eu n-as folosi.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 22, 2019, 13:55:57 PM
Nu sa aditivez uleiul , ci sa combin mai multe neamuri de ulei . De exemplu :


si lista continua , toti se jura ca amelioreaza dar nimeni nu spune gata ca a rezolvat problema :) In alta ordine de idei , am vb la SMT si mi-au zis sa dau o fuga pana la ei pe la finalul programului sa dea si ei o tura cu ea sa vada daca reusesc sa reproduca problema.

Acum ca si o alta intrebare , acest comportament dubios poate sa fie rezultatul unui abreiaj uzat + bucse timonerie uzate + suporti motor /cutie  ? Pentru ca  eu stiam ca Mitsubishi au cutii de kko si motoare ok iar Subi erau cei cu transmisi ce rezistau la abuz si motoare de sticla ....
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 22, 2019, 17:16:36 PM
eeh... patesti :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 22, 2019, 18:11:49 PM
Buys Subaru
https://imgflip.com/i/3e0oqu (https://imgflip.com/i/3e0oqu)
Tranny fails
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 22, 2019, 18:23:25 PM
eeh... ai rabdare... sa vezi cu motorul :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 23, 2019, 15:46:13 PM
Yeahh motorul :) Well cumva m-am impacat cu ideea ca motorul o sa aiba nevoie de interventii. Un short block stock am observat ca nu este asa de scump, dar as vrea sa intreb cam la cat sa ma astept daca as vrea sa corectez problemele inerente ale magnificului motor. Nu am gandesc la build-uri care sa rupa norma pe pista de drag sau care sa poata sa se invarta pe circuit 24h, ci  mai curand un build mai conservator dar care sa puna accent pe fiabilitate.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 23, 2019, 16:03:06 PM
doar cu short block stock nu rezolvi problema ... punctele slabe sunt (nu neaparat in aceasta ordine): bolturi chiuloase care cauzeaza probl cu garniturile, material pistoane care se imprastie si cuzineti subdimensionati/probl ungere (probleme mecanice "ajutate" de setarea masinii care pune accentul pe emisii si consum nu pe fiabilitate) ...

partial rezolvi si din setarea electronica - ma refer la reducere detonatii si reglare AFR mai corect  - chestii care prelungesc viata pistoanelor - dar un minim build reliable la nivelul turbo oem ca putere implica pistoane aftermarket, prezoane aftermarket si cuzineti noi daca tot esti prin zona ...

LE: si pompa ulei, si set garnituri motor si ... se mai aduna chestiutze daca chiar ajungi acolo :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on October 23, 2019, 18:44:30 PM
lasa l in pace, nu l demoraliza.  ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 24, 2019, 13:51:41 PM
Ehhh ,nu's demoralizat din cauza motorului. Singurul dezavantaj pe care īl are agregatul in momentul de față e că nu īl am de multa vreme și implicit nu am atins punctul acela īn care sa fiu īn stare să iau o ipoteca ai să īl modific / repar . Inca sunt pe damage control , să īl fac să meargă ai să mă.pot bucura de el.

@software chiar m-ar interesa sa mă alătur comunității care merg pe soft realizat de @andea79 din simplul fapt că aș vrea merp mod + revmatching la downshift . Nu caluti , nu flatshift, nu launch .

Planul era următorul:

Pas 0 : schimb uleiuri, schimb frane fata ( ai să scap de vibrații la frānare)
Pas 1: increase logging :D aka : temperatura ulei, presiune ulei, boost , afr, egt extern ( montat pe #4) , temperatura aer după intercooler ( montat adaptor pt meth dar folosit pt senzor temperatura) etc.
Pas 1.1 : intercooler spray controlat de un arduino folosind că imput iat + temperatura aer după intercooler . Concomitent cold air din bara fata + izolare termică a cutiei filtrului de aer. Scopul fiind prevenirea detonațiilor rezultate din traficul stop & go ( am ovs CA iat-ul create alarmant cānd stai in coloana )

Pas 1.2 : aos / catch-can inca nu sunt decis care'i main bun + PVC replacement

Pas 1.3 : Pompa de 255 / 255+ (PPP supporting mod)

Pas 1.4 : PPP exhaust cat back. Cu toată ce mi-ar place ceva valved pt acele momente cand prind tunelul de pe trans liber :D

Pas 1.5 : ambreiaj :)

Pas 2: PPP reflash sau custom tune .

Pas 2.1: strāns bani pt un bloc nou / ej207 cu alte cuvinte pregătiri pt crapaul motorului :))))

Dar planul acesta este dat peste cap acum de cutia de viteze
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on October 24, 2019, 14:01:24 PM
revmatching la downshift

Imposibil. Masina (asta) nu face deosebire intre down si up.

Edit: poate doar coreland cu pedala de frana apasata sa poata face cel mult o presupunere, gen ca urmeaza sa retrogradezi.
Oricum, feature de coafeze ^-^
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 14:37:40 PM
planul ... mai trebuie ajustat cred :)

0. ok

1. ok

1.1. daca pui CAI ai nevoie de maf scaling / soft -> stiu ca sunt care zic ca nu trebuie dar no bueno si in concluzie ai nevoie de wideband daca vrei sa facem impreuna sau mergi la altii care indeasa sonda lor pe evacuare ...

1.2 orice varianta e mai buna decat setup-ul standard cu gazele in admisie

1.3 pompa benzina pe modelul tau este super ok, face fata si la un pic mai mult decat turbo OEM si nu are probleme ->nu are rost decat daca ai planuri de engine rebuild si alt turbo si injectoare si etc ...

1.4 cat back ... de care o fi el .. ok

1.5 daca nu mai tine actualul .. ok ... in rest cel OEM pe mine m-a tinut 100k km din care 70% nu era masina stock ... (dar intradevar fara mocaneala)

2. stii tu ca exista PPP pentru modelul tau ?

2.1. daca mai mergi mult cu 2.5-ul ... nu o sa iti placa 2.0-ul :)
sunt multe de povestit aici, personal nu vad avantajul unui 2.0 care sa inlocuiasca 2.5-ul tau

dpdv financiar costa la fel (rebuild simplu cum spuneam mai sus al tau vs 2.0 revizuit - nu as pune veci amin un 2.0 second nedesfacut/revizuit)

iar dpdv power pana in 400hp ambele vor fi la fel de reliable iar pt. power peste ambele au nevoie de rebuild
diferenta va fi insa la cuplu .. cum simti masina pana in 4000rpm ... si ar fi mai multe dar asta asa pe scurt ...


Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 14:43:16 PM
iar revmatch ... cum zice si Muttley ... problema principala este identificarea intentiei soferului

si ecutek au implementat pt BRZ-uri auto blipul lor tot in conditii de pedala acc=0 si frana apasa, la apasare ambreiaj -> si daca cauti pe forumurile de BRZ o sa vezi ca nu intotdeauna fct ok ... adica trebuie sa-ti ajustezi modul de condus un pic

sau .. alte modalitati de activare gen apesi buton cruise ctrl si in urmatoarele x secunde daca se apasa ambreiajul se activeaza ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on October 24, 2019, 14:59:08 PM
Ce merge facut, si e motivul pentru care am scapat de singura masina noua pe care am cumparat-o vreodata (discutia de aici demonstreaza ca totusi, oamenii difera), e sa tina clapeta deschisa cat sa mentina turatia curenta daca se calca ambreiajul peste... 4000rpm sa zic. Ar fi un compromis, fara blip dar nici cu scadere turatie.
Ca ramane o inutilitate, aia-i altceva.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 15:03:15 PM
cum sa fie inutil ?!?! tu nu ai vazut auzit ce fain suna bemveurile ? :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on October 24, 2019, 15:04:40 PM
Raciul ala de Civic nou are chestia asta pe manuala.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 15:17:13 PM
hmm.. adevaru-i ca daca am avea un senzor pe timonerie/cutie care sa ne spuna in ce treapta a intrat plus putem tine minte treapta anterioara... poate fi...
si legat la ECU pe ceva input dezafectat gen rear O2 sau pozitie TGVuri sau...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 24, 2019, 15:54:22 PM
Ooo ... nu vreau sa ii fac pop corn mode ... wtf ...

@ adminisie ma gandeam la ceva ce a reusit sa faca cia cu al sau sti de la Iasi :)  si restul traseului stock :) Acel rezonator pare sa fie o alta zona in care aerul sta si se incalzeste.

@rev matching  .. am deschis o alta cutie a pandorei ... my bad :(
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 15:57:52 PM
nu mai retin cum e facut pe masina lui Cia dar el isi monitorizeaza/ajusteaza soft-ul cand e necesar ... sau just for fun :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 16:01:22 PM
si oricum sa stii ca traseul de admisie oem pe 2008+ chiar nu este rau deloc .... nici ca flow nici ca temperatura ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on October 24, 2019, 16:57:42 PM
Stiu ca pe anumite modele mai noi iti zice in ce treapta de viteze esti. Nu ca mi s-ar parea utila informatia, dar au pastrat ceasurile de la automate unde pun D/N/R/M si scrie 1...6/R/Blank pentru N.
La altele se vede din "secret menu" sau cu orice OBD. Poate ca e ceva si pe la Subaru astea mai noi.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 24, 2019, 18:19:48 PM
si alea vechi stiu in ce viteza sunt, calculeaza ecu in fct de turatie motor, viteza de deplasare si coef tr de viteza, au doar sensor de neutral... si stiu viteza dupa ce lasi ambreiajul... nu inainte :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 25, 2019, 11:05:26 AM
Ok, daca e sa continui aceasta discutie , un sistem care sa determine in ce treapta de viteza ai schimbat se poate face realtiv usor , un pic de electronica , un pic de programare si voila :

Adevaratul chalange ( asta pt ca nu am stat sa sap dupa informatie ) este cum ii spui calculatorului in ce treapta de viteza esti si binenteles apoi sa scrii functia care face rev matching + sa adaugi suficient de multa protectie ai in momentul in care se duce drq sistemul mai sus prezentat sa nu te trezesti cu catrastrofic engine failure  :) ( gen sa semenalizeze ca ai schimbat din 6 in 2 in loc de 6 in 4 )
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 25, 2019, 16:23:39 PM
mai sapa :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on October 26, 2019, 15:08:51 PM
Knock knock .. who's there .. rod knock :)))

Agregatul a decis că nu prea ii place de mine și a decis īn dimineața asta sa īnceapă să scoată niște zgomote interesante , că și cum ar bătea o biela. Partea faina era că azi mă duceam spre munte și īn drumul  īmi programasem o vizita la auto kino pt a schimba uleiul din  cutie cu motul in īncercarea de a scăpa de problema cu sincronul :))

Acum verdictul final īl voi afla săptămāna viitoare cānd că fi desfăcut motorul pt inspecție .

Happy happy joy joy :))
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 26, 2019, 15:30:49 PM
oh shit... eu ziceam de motor dar totusi... mai mult asa in gluma :(
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on October 26, 2019, 15:35:12 PM
nu pot decat sa iti recomand sa te gandesti bine unde si cum il faci daca chiar e motorul... nu te grabi cu decizia...si daca vrei putem povesti mai multe pe whatsup sau facebook...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 08, 2020, 15:50:48 PM
Hello , LMA .. fie ca .. etc ..

Nu prea am mai postat de multicel pe aici asta pt ca masina a stat un pic pe dreapta cat au fost rezolvate problemele la cutie si motor :D

Acum ca reparatia se apropie de final pot sa incep sa va spamez cu intrebari :D So pe ordinea de zi asta este monitorizarea agregatului. Solutia clasica ar fi montarea unor ceasuri care sa acopere minim urmatoarele : Presiune ulei , temperatura ulei si boost ( nice to have ar fi si AFR via wideband , egt , voltaj , IAT   etc) si ochii mi-au poposit pe urmatoarele solutii :

 1. https://rspec.co.uk/gauges-4-in-1-multi-display-gauges-c-3_203/60mm-41-multi-gauge-boost-oil-pressure-oil-temp-volt-p-927.html
2. https://www.defi-shop.com/products/advance_set/summary_zdcsp/ 
3. https://www.justraceparts.com.au/10in1-automotive-digital-oled-multi-gauge-display + https://www.justraceparts.com.au/car-multi-gauge-base-unit-sensor-package ( pare sa fie varianta china a produsului de la defi )

Voi ce parere aveti , sau ce imi recomandati sau si mai bine ce folositi :D 








Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 08, 2020, 16:16:20 PM
Nu am deschis link uri dar am citit Defi. Evita. Mai bine da un ban gramada si ia AEM. Si eu o sa le schimb.
Ca idee Defi , pe presiune ulei e un checat. Am schimbat deja o sonda si un ceas pe garantie si problema se pare xa ar fi din sonda. Adica indica maximul mai putin , plus ca arata si pe loc cu motorul oprit in jur de 1.1 bar. Deci evita Defi sau chinezarii.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 08, 2020, 16:25:33 PM
si eu am sch 3 senzori pres ulei in decursul anilor la AEM deci ... :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 08, 2020, 16:31:12 PM
in acelasi timp am de 5-6 ani afr si egt tot de la aem care merg fara probleme ...
la fel cum stiu cu defi-uri fara probl de 5-6 ani ... innovate mi se pare ok la ulei, se imprastie la afr ... ca la tombola :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 08, 2020, 16:32:46 PM
Pai si atunci ce sonda ar fi mai buna ? CA sonda se fasaie ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 08, 2020, 19:03:05 PM
pai nu stiu...depinde de care :)
pres&temp ulei de la innovate
afr de la aem
etc :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: puiu on January 08, 2020, 19:08:58 PM
Deci pana la urma ce a avut motorul?
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 08, 2020, 20:52:28 PM
usoare zgarieturi pe arbore :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 08, 2020, 21:44:59 PM
+ un rulment și un sincron că sa fie meniul complet :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on January 08, 2020, 23:10:53 PM
Deci motor schimbat, putini km, mers ca bătrānii la piață de frică să nu pățească ceva și degeaba.
Practic hyundai-ul meu deja a depășit ca fiabilitate un STI.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 08, 2020, 23:49:20 PM
Hai nu incepe si tu ca ala cu Geaca... ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 09, 2020, 01:04:01 AM
Practic hyundai-ul meu deja a depășit ca fiabilitate un STI.

pai...nu stiai asta de mult ? cu foarte putine exceptii nici un STI 2008+ nu trece de 50k km in config originala

daar ... acum ca a scapat de diverse chestii originale ... ar trebui sa tina  8)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 09, 2020, 11:28:26 AM
Deci motor schimbat, putini km, mers ca bătrānii la piață de frică să nu pățească ceva și degeaba.

Suna a anunt de vanzare :D  @hyundai ma astept sa inceapa si ei sa scada calitatea odata ce isi asigura un procent mai mare din piata ;)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on January 09, 2020, 11:40:30 AM
Pai asa se prezenta moguai cu ea. Nu a intrat la nici un track day, mergea incet sa nu o deranjeze. Nu mai conteaza. Bine ca ai rezolvat si acum te bucuri de ea.

Posibil sa ai dreptate cu hyundai. Oricum, nu iti imagina ca fac exces de calitate la materiale. Le pica si lor o gramada de chestii la km putini. Dar de motoare inca nu am auzit dintre cunoscuti sa aiba probleme.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 09, 2020, 11:46:16 AM
cum zicea o veche cunostiinta ... bugu de soft....si ulei :)
Title: STi 2011 Hatch
Post by: Adi-Canada on January 09, 2020, 20:04:57 PM
........................  cu foarte putine exceptii nici un STI 2008+ nu trece de 50k km in config originala
.............................................................

Eu as zice ca e cam invers, dar ma rog,......  fiecare  cu parerea lui.
Nu de alta,  dar daca  majoritatea  crapau inainte de  50k  km  si numai  cateva exceptii  treceau  de 50k  km   Subaru era interzis  in America de Nord.  Totusi daca ne uitam la cifre,  Subaru vinde cateva   zeci/sute de mii de STI uri   pe an.
Cu legile privind prot.consumatorului de aici  Subaru nu si-ar permite  sa dea atatea  rateuri
..........................................  parerea mea  de 2 centi !   :-\
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 09, 2020, 20:47:33 PM
incheierea e potrivita...e o parere de fix 2 centi
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 09, 2020, 21:21:13 PM
Eu zic ca se poate da si rest...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: WIM on January 09, 2020, 22:17:10 PM
Cu legile privind prot.consumatorului de aici  Subaru nu si-ar permite  sa dea atatea  rateuri
..........................................  parerea mea  de 2 centi !   :-\

Subaru nu e pe cai mari in USA doar in ce priveste vanzarile ci si in materie de recall-uri si procese. Despre primele trateaza cateva postari aparute pe forum in ultima saptamana iar despre cele din urma uite aici un sample:

https://www.torquenews.com/1084/subaru-settles-wrxsti-25l-engine-lawsuit-following-months-discovery

Cat despre zecile/sutele de mii de STI-uri vandute, lucrurile stau mai putin impresionant de atat, respectiv 31358 de WRX/STI-uri la final de 2017, vreo 28 de mii in 2018 si 21 de mii in 2019. Subaru nu publica un split WRX vs STI dar pareri avizate sustin ca raportul ar fi de vreo 3 la 1.

https://www.best-selling-cars.com/brands/2018-full-year-usa-subaru-of-america-sales/

In aceste conditii, pentru cele cateva mii de STI-uri vandute anual solutia cea mai cost effective era sa schimbe pe garantie motoarele picate (la fel cum au procedat si cu diesel-ul in Europa) si sa bage problema sub pres. Unde a si stat niste ani, pana cand a iesit sub forma unui class action suit.


Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Adi-Canada on January 09, 2020, 22:25:33 PM
incheierea e potrivita...e o parere de fix 2 centi

Nici nu ma asteptam la alta replica de la tine    ???

Eu zic ca se poate da si rest...

Imi iau restul si ma duc la scara mea   ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 09, 2020, 22:35:03 PM
Cum ar veni , tot noi bulangii pe aici.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 09, 2020, 23:00:47 PM
Nici nu ma asteptam la alta replica de la tine    ???

pai ... era singura... daca ziceam 2 lei era deja prea valoroasa ...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 10, 2020, 00:20:04 AM
Wow .. that escalated quickly . Din popor eu știam că suba' papa motoare și mitzu' papa transmisii. Și da toți știm acel bunic care a fumat pānă la 90 de ani și nu a murit de cancer , cam așa e și la suba' mai exista cate unul care a făcut  200k pe motorul original .. și alții care au ieșit cu ea din curtea dealer-ului și īn 50 km i-am crăpat motorul. Cum īți e norocul , iar al meu e cam spart in cur :))). 

Sa nu uitam.ca Japonia ej257-ului nu mai este Japonia ej207-ului , bula lor economică s-a spart acu' 30 de ani și de atunci tot fac reduceri de costuri , implicit și reducerea calității produselor.

Acum că īntrebare cāți dintre noi mai avem televizoare Sony  / Panasonic și cāți avem Samsung / LG ??

Punguța mea cu 2 bani , că cenți īs cam scumpi pe aici ;)


Later  edit: cānd zic suba' și mitzu' ma refer la sti si evo , și trag speranța că 1.6 aspirat sa tina mai mult ... Dar tine și de talpa utilizatorului că eu mi-am busit 1.6 aspirat ( vw bse ) după doar 200k
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Forester on January 10, 2020, 10:00:15 AM
...
Acum că īntrebare cāți dintre noi mai avem televizoare Sony  / Panasonic și cāți avem Samsung / LG ??
..

Se da vreun premiu? Eu am un Sony CRT si o plasma Panasonic.  ;D ;D ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Xander on January 10, 2020, 13:15:35 PM
Panasonic rules!(chiar și cu soft de 10ani)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: kkennyy on January 10, 2020, 13:19:18 PM
Panasonic rules!(chiar și cu soft de 10ani)
+1 :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Serb on January 10, 2020, 13:19:38 PM
Bateria originala, Panasonic!
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 10, 2020, 15:29:27 PM
Vand Philips 4k ca sa nu il sparg .  ;D
Imaginea e ok , dar meniul , oh ! Schimbi programul , faci un dus si apoi te uiti
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 10, 2020, 18:19:43 PM
Erata
Scuze colegu , am confundat Defi cu Depo. Deci vis a vis de ceasuri , nu tine cont de parerea mea anterioara. Faceam referire la altceva.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 12, 2020, 21:42:34 PM


Muahhahahaha

Acum tot ce trebuie sa astept este că posta romana sa īi livreze talonul :)

Daca as fi cāștigat un Oscar as fi īnceput cu mulțumesc familiei , impresarului și nu īn ultimul rānd fanilor , dar cum nu sunt la Oscar , as vrea sa va mulțumesc lui Vali că m-am ținut de mana in tot acest timp și nu și-a pierdut răbdarea cānd eu tot puneam īntrebări , as vrea sa ii mulțumesc lui Cristi pt pricepere și pt munca depusa cu agregatul și nu īn ultimul rānd lui Daniel Gugu care m-a lămurit că persoana potrivită e Cristi.  As vrea sa le multumesc și colegilor CIA , 93gxg și dragosh10 pt povestile pataniilor voastre , m-au ajutat sa iau o decizie in cunoștință de cauză :)

Greul acum incepe   ;D

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 12, 2020, 21:52:10 PM
Masina asta nu era alba sau confund ?
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: BOXER on January 12, 2020, 22:34:29 PM
Alb era aspiratul.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Celalalt on January 12, 2020, 22:46:15 PM
Aha , da. Ala nu era dizăl ?  ;D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: puiu on January 12, 2020, 23:14:23 PM
Ba da. Aspirat.tedei aspirat.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 21, 2020, 15:44:50 PM
Hello,

Zic sa mai bag un pic batul prin gard si sa mai pun o intrebare : exista printre noi cineva care are un drysump si foloseste masina ca si DD :D M-ar interesa sa dezbat un pic subiectul pt ca tare as vrea sa imi protejez investitia si sa ma asigur ca nu o sa mai am probleme de ungere :)

Tot sapand un pic de internetz despre acest subiect am observat ca peste balta este destul de populara ca si substitutie pt un drysump instalarea unui accusump special pentru masinile care vad cate un track day din cand in cand.

Binenteles astea vin in discutie dupa ce instalez un baffle plate , un alt pick-up si un raditor de ulei :)

Dragos.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on January 21, 2020, 15:54:21 PM
Singurul de care stiu de la noi: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,117.msg95489.html#msg95489
Doar ca nu e DD.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on May 27, 2020, 12:32:00 PM
 Neata,

Nu am mai scris de multicel pe aici so here's a wall of text :D
Weekend-ul marii uniri l-am petrecut in uniune cu agregatul mergand incetinel pe drumurile publice cu misiunea de a-i roda cat de cat segmentii :)  Big Up lui Andea , Cristi  si crew-ul de la Cluj ( uite o poza frumoasa dinainte de a pleca din Cluj spre Bucuresti )

(https://lh3.googleusercontent.com/2c2e0SwhkRa1O6MzWc-uw61llgmrqk2BqlA6olxyYNVYlWBnuaWkxadqCGaKXHOi-nILEkJT00lWtxfjbFAXZtvv0LeXRHMO_8ZFiqRm4xHECuPJHU2-NB39SowZPh8mpYl_uu4QV--ixZ4IJ0dliqcFV4jdmEvNwP_TyyrEp22LCaM6MqPfhjqAl0kuVzEt_4BiXhSAbqrqSUU8QWTpIXwvVxPin6yeB8ZJoclt6fKJnxRzdIO6KXfAxAe05_AQL_ZBy_EUTQ5xF5L_pn-eM-_gPJib57gk2ac7t1Aw0swIiAAHOJ6aDugNIZyvIzpDK0CvYY5bcS8ETFU9LBDXfIPHdnWEAgXFO9jtqROip3mmMTdlKi1DqnCpejCHyxTqoS2cV5zYxLIfM3ZBwFxypSmMFvZGg0K1aNZWoGsWwQtkkeWr6Es6VQYw-5xpoGnmPBkMp7AS8DziEBjRt7XlT0bfAG1eIioJYjzy2bKFbP4GcrclVxvnpEcJwcH6-wn-yb89pIqthUWeYUT1rCm9Rocy90YA3F5pym_Oc1LdC8e_CwVWHeLtaLgHZ5xM_kw2Qp1IPz9v9iD75xY6xr3foiDLGNd8mfkbLI6Kyej8hXp1PTL2bp5eCJldOAMPGC8XH5vH6wMoe6LpajlixuYn8LNGgLrgCjBBRSLdNMyb6CftgENgJUKiGcF6ujdB1w=w1782-h1336-no?authuser=0)

De atunci masina a parcurs 2000 km pe drumurile publice fara prea multe incidente :) Spun pe drumurile publice pentru ca am incercat sa ies cu ea pe Adancata dar am reusit sa ii rup ambreiajul in tura de incalzire ( cred ca eram prea entuziast ) masina plecand pe platforma spre bucuresti la o schimbare de ambreiaj. Vine pandemia ce imi blocheaza un pic planurile dar macar ma pot bucura ca merg la supermarket cu agreagatul :)

Trece pandemia ajung iarasi in service, pentru prea nu investisem timp si bani in masina in ultima perioada , pentru montarea unei ragalii de ceas 4 in 1 ( stiu Depo cu problemele lor dar a fost singurul care a venit in timp util Innovate si Defi cred ca asteptam si acum sa imi ajuga ) si a unui sistem de catch can. Fericit las mecanicul sa isi faca treaba ajung cu masina acasa pe drum ii fac niste loguri dar in prostia mea nu stiu sa le interpretez. Un pitic imi statea pe creier si parca nu eram ff convins ca ceea ce a fost facut acolo e chiar ok. Il sun pe Cristi il sun pe Andea povestim noi un pic de cum ar trebui sa arate mantogaria si decid sa ma duc inapoi la mecanic sa imi explice ce drq a facut acolo ca nimeni nu parea sa inteleaga. Partea buna e ca dupa ceva explicatii se pare toata lumea avea aceeasi idee asupra sistemului dar implementarea era cel putin interesanta. Fast forward cateva ore mai tarziu piticul tot imi spune sa ma duc sa desfac toata mantogaria doar ca sa vad cu ochii mei ca totul este legat asa cum trebuie si in drum spre un prieten cu garaj in curte si dispus sa ma ajute agregatul imi arunca un ff frumos P0172-System too rich wii masina in limp nu tine relantiul . Parca stia ca urmeaza sa imi bag mainile nepricepute si a zis na ia un motiv serios ca sa surubaresti.

Dupa cateva ore petrecute dezsambland si asambland la agregat  si povestind cu Andea despre ce gasesc acolo si cum este legat , Andea a ajuns la concluzia ca am un mare leak deoarece : 

1. Fara MAF corectia instant este de -20% https://drive.google.com/open?id=1--LbhsnqrlgUSu7stMKKd161SOw-vw1A (https://drive.google.com/open?id=1--LbhsnqrlgUSu7stMKKd161SOw-vw1A)
2. Cu MAF corectia invata este -10% si corectia instant oscileaza intre -10% si 4.5%  https://drive.google.com/open?id=1Ai7OGrwRnf04nu2-uj0gMLs3DU4Enk34 (https://drive.google.com/open?id=1Ai7OGrwRnf04nu2-uj0gMLs3DU4Enk34)

Learned values inainte de ultima vizita la mecanic : https://imgur.com/RaIZY4A (https://imgur.com/RaIZY4A)]
Learned values dupa vizita la mecanic : https://imgur.com/J3I9FAe (https://imgur.com/J3I9FAe)
Learned values dupa un drum pana la Brasov ( post interventia mea ) : https://imgur.com/LCwYR99 (https://imgur.com/LCwYR99)
Cum este legat catch can-ul acum ( post interventie )  : https://imgur.com/U4mWBPM (https://imgur.com/U4mWBPM)

Urechea mea bleaga nu este in stare sa deceleze unde poate fi aceasta mare fasaiala asa ca as vrea sa va intreb catre cine sa apelez sau cine poate sa ma ajute cu un  leak / smoke test.

Multumesc ,
Dragos.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Pfaizzzer on May 27, 2020, 13:27:35 PM
Poate ca nu e ok ca ai anulat supapa PCV si ai unificat cele doua trasee de gaze de carter (cel al chiulaselor cu cel al blocului), dar nu reusesc sa imi explic cand si unde ai leak.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on May 27, 2020, 15:11:33 PM
eu am zis ca s-ar putea/pare sa ai un leak intre turbo si clapeta de acc. , este singura zona unde daca ai leak acesta genereaza corectii negative la relanti, restul leak-urilor (inainte de turbo sau dupa clapeta) genereaza corectii pozitive la relanti
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on May 30, 2020, 21:21:33 PM
Rezolva repede ca vreau sa mai mergem pe Andacata curand :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on May 30, 2020, 22:30:21 PM
Ai mai fost de cāteva ori cu STi-ul și ai stat īn parcare. Așa mult ți-a plăcut de vrei sa mergi din nou?
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on May 30, 2020, 22:40:55 PM
Unul din motivele schimbarii sti ului cu altceva era si pt trackdays fara stres
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: b-power on May 31, 2020, 09:24:34 AM
No trackday, no stress
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on June 01, 2020, 00:21:44 AM
postul asta il stii ?
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2932.msg114263.html#msg114263
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on June 02, 2020, 09:49:35 AM
Neata, da citisem postul lui CIA si am cautat cum sa o fac efectiv dar abilitatile mele de mecanic sunt cel putin ruginite :) In other newz .. astept dupa furtunele sper sa am si timp saptamana aceasta sa fac pompa si sa le montez. Pana una alta masina sta linistita pe dreapta :)

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: moguai on June 02, 2020, 21:43:23 PM
Haida...
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on June 29, 2020, 15:21:37 PM
Neata nu am mai scris de ceva vreme pe aici asa ca un mic update :

Masina s-a intors pe configuratia de fabrica in priviinta pcv-ului dar oricat de bine as strage eu colierele de la intercooler tot nu reusesc sa o conving sa renunte la -10 learned values .. anyway este work in progess toata treaba :)

Poate ca l-ati tot vazut pe Andea ca zice presiune ulei presiune ulei .. si poate multa lume zice lasa bai ca daca schimb uleiul la x km totul o sa fie bine :) Well acum sunt 10000% convins ca Vali are dreptate si ca prima chestie ce trebuie facuta la acest tip de masina este ceasul de presiune ulei. Si acum povestioara cu de ce : Am montat un ceas de presiune no name (depo -- which btw sux bigtime dar ajung si la asta cu alta ocazie ) si eram super fericit ca masina facea 1.3 bari ( ~ 20psi) la relanti cu uleiul in jur de 90 de grade si respecta regula cu +10 psi la fiecare 1000 de ture pana cand se deschide bypass-ul . Plec la plimbare prin tara si pe drum opresc la un magnific semafor unde surpriza .. masina imi indica 0.9 bari presiune de ulei la relanti . Fac eu un calcul mental mic si vad ca asta inseamna cam 10 psi -- brusc in capatana mea se aprind toate beculetele rosii si de undeva din strafundurile mintii incepe sa se auda o bataie de biela. Cum mai aveam ceva km pana la destinatie ( cam 500 ) am decis sa ii fac un schimb de ulei pe drum, noroc ca inca mai stiu ceva oameni in comunitatea de vtm din Craiova  si am facut rost de niste ulei motul  300v 15w50 si am reusit evit panica prin schimbul de ulei. De ce am mentionat numarul de km la inceputul paragrafului ... pentru ca uleiul ( motul 5w40 cu ceritficarea porsche A40 ;) )  avea 2500 km cand si-a pierdut proprietatile de ungere. Daca asteptam pana la 5000 sau 7000 km cum am mai vazut recomandari, riscam sa se apringa senzorul din bord ce ma informeaza ca am nevoie de un rebuild :)

As vrea sa inchei cu un proverb: Cine nu are batrani , sa isi cumpere. Multumesc Andea ca ai grija de noi cei neexperimentati si ne indrumi pe calea cea dreapta impartasiind cu noi experienta ce tu ai acumulat-o pe banii si nervii tai.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on June 29, 2020, 18:15:44 PM
Deci era ceasul sau uleiul? Scuze, nu am inteles :D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on June 29, 2020, 18:31:40 PM
Uleiul s-a dus drq , ceasul e un 4 in 1, si cand ajung pe autostrada incepe sa arate eronat temperatura, eu accelerez ca un idiot si temperatura la ulei imi scade cand cea de al antigel ramane constanta. Poate nu inteleg eu cum functioneaza racitorul oem de ulei dar nu pare genul cu termostat.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on June 29, 2020, 19:07:53 PM
Iti transmite Serban (celalalt) sa te aia pe ele de Depo si sa iei AEM ca sa vezi cu adevarat uleiul.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on July 17, 2020, 15:29:40 PM
Las si eu asta aici :

https://imgur.com/a/Fb6fpiH
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on July 17, 2020, 17:33:57 PM
Pentru?

Mishimoto e destul de unanim acceptat a fi cam cel mai panarama producator de piese aftermarket, dar poza ta cauta sa sugereze ca e vreun "the one to have".

Intamplator, pentru ca are reviewuri bune si pare a fi cam singurul catch can baffled care sa merite cumparat, am spart si eu 130 de dolari pe unul ca cel din poza ta "amuzanta".
Efectiv nu face nimic.

(https://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1628090514)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: 93GxG on July 17, 2020, 18:42:39 PM
Referitor la AEM, am luat in cluj 3 colegi AEM de la furnizorul din Italia. la colegi sa dus sonda AFR-ul care aparent nu are garantie :0. I ar mie senzorul de presiune ulei. Nici eu nici ei nu am facut 1000 km cu ele functionale. Eu am avut garantie da deja o trecut o luna si inca nu am primit replacementul.



 
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on July 20, 2020, 13:04:28 PM
Well excuse me :) Ce sugeram in shit meme-ul facut de mine este ca m-am calicit sa cumpart kit-ul cu tot cu furtunaraie de la Mishimoto si mi-am luat 2 catch-can-uri si furtunele separat , apoi mi-am pierdut timp si nervi in incercarea de a reproduce sistemul. Cat despre rezultate .. cand o sa mai dau intercooler-ul jos am sa vad cat ulei se scurge din el si asa am sa ii evaluez eficienta sistemului de catch can. Strict vorbind despre Mishimoto ca si firma , experienta mea fiind limitata nu am cum sa ma pronunt daca sunt panarama sau nu.

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on January 14, 2021, 15:54:43 PM
Uhuu .. EJ-ul meu a implinit un anisor :D sau 15.000 km de la ultimul rebuild :D

https://imgur.com/cI32ClX (https://imgur.com/cI32ClX)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on January 14, 2021, 15:59:26 PM
aoleo...ai facut si petrecere...acum in pandemie :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Arturito on January 14, 2021, 16:18:46 PM
E bine cand e cu lumanarica si nu e cu bomboana. La multi km ! Duamne ajuta !
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Xander on January 14, 2021, 21:46:03 PM
La mai mulți!
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: fearnoevo on March 07, 2023, 09:24:07 AM
Salut! Am lasat o intrebare in privat. Multumesc! (sorry de spam, dar nu stiu daca sunt notificari pe inbox)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on March 07, 2023, 11:13:18 AM
Se trimite notificare pe mail de mesaj privat. Uneori este bagat de gmail in categoria social sau promotion din cauza titlului. Asa ca e posibil sa mai fie ratata notificarea sau stearsa din neatentie.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on March 07, 2023, 12:56:52 PM
Da mesajul a intrat pe mail-ul de yahoo si de acolo nu primesc notificari pe tel :)

Da chiar ca nu am mai scris de mult pe aici :) Masina merge ( uhuuu ) aduna kilometrii , acum 35 k de la rebuild :) Ce as putea sa zic in cateva cuvinte : oil cooler , tgv delete , si mama lor de japonezi ca dureaza o eternitate sa vina piesele de cutie din tara mama :) Altfel adun piese pentru un viitor insorit cand o sa ma decid daca calutzii actuali nu imi mai sunt suficienti :P
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 01, 2023, 00:16:46 AM
So , inca un rant despre uleiuri caldura si magicele noastre agregate.
Cum am decis sa mai scot de la naftalina galeata de suruburi si sa o folosesc pe post de masina de zi cu zi , m-am trezit in magica situatie in care la 35 - 40 de grade temperatura exterioara in mers bara la bara in micul paris sa am presiunea al relanti de 0.8 / 0.9 bari. Cum aceata magica valoare in provoaca o mare anxietate am decis sa scriu acest post cu eventualele modificari ce ar putea conduce la dimininuarea starii mele de angoasa.

1. Cand e cald stau drq in casa
2. Schimb uleiul si trec pe Liqui Moly 15w50
3. Pastrez uleiul actual Liqui Moly 5w40 dar maresc capacitatea oil cooler-ului ( de la 19 randuri la 25 randuri ). Cumva simt ca ii mai trebuie capacitate de racire odata cu incalzirea asta globala :D 
4. Pastrez uleiul actual , pastrez si oil cooler-ul actual dar ii pun un ventilator ( si eventual mutat in aripa ) comandat de o termocupla setata la 90 grade
5. Realizez ca este o masina mai speciala si poate merita ulei de vara si ulei de iarna cu 2 indici diferiti ( a si ulei de circuit daca vreau sa ajung pe acolo )
6. Alte sugestii - aici sunt super deschis la idei :)

Un alt aspect care imi da de gandit este consumul de ulei, si zic asta din urmatoarea consideratie , cu ulei-ul actual Liqui Moly 5w40 in 3000km cat are de la schimb nu a mancat gram ( si sunt genul care verifica la fiecare plin ( si da astept 5 minute cat beau o cafea / fumez o tigare alea alea ) , verific ulei-ul cand o scot de la cotet , verific cand o bag la cotet , verific inainte de a pleca la drum ) Cu Liqui Moly 5w50 mi-a papat cam 2 litrii in 5000 de km ( stiu ca 0.5l la mie ne e mare rahat si  stiu ca e 2k km diferenta dar ca idee a papat din prima zi de cand l-am bagat in motor ) plus fum albastru la pornire si implicit toate angoasele cauzate de asta.

O alta chestie , cu uleiul actual 5w40 daca cumva nu vreau sa ma tarai prin oras si doar ies pe autostra / dn spre munte / mare sau oricare alta destinatie si merg la viteze normale ( +10 fata de limita ) cand opresc presiunea este ok ( 1.2 /1 .3  bari )  indiferent de temperatura exterioara (nu am testat la frig :| )

Anywho, daca ai ajuns pana aici apreciez ca ai citit si tare as vrea sa iti aud parerea :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on August 01, 2023, 00:42:26 AM
paaai ... probabil ca uleiul mai vascos generand o presiune mai mare reuseste sa evadeze pe la turbina somewhere sau simeringuri supape - de aici acel usor consum si fumuri :)

cooler mai mare in trafic nu te ajuta, nu ai flow de aer, si eu am vazut stand in trafic pe caldura mare (cu radiator ulei mare jos in bara sub numar) si 110 grade la ulei... cum apare flowul de aer scade la 90 temp si variatiile aferente in presiune

nu mai stiu exact unde ai radiatorul dar daca problema de presiune este doar la relanti/super cald cred ca e destul daca optimizezi flow-ul de aer

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Ilie on August 01, 2023, 00:52:17 AM
Am observat si eu fenomenul folosind 5w50 vs 5w40, insa Yacco.
Am mers anul trecut cu al meu Forester XT mult prin 35-42 grade C si de asta mi-a suras initial 5w50.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Forester on August 01, 2023, 08:15:59 AM
Dragos, de curiozitate, care sunt cele doua uleiuri LM pe care le compari? Ca astia produc o galagie de variante.
In cazul meu, desi il simt ok pe LM, am observat ca "il bea" mai repede, inca sunt in teste, in comparatie cu Shell.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 01, 2023, 10:00:48 AM
Neata ,

@Vali o sa iti trimit pe wazzup cum e montat oil cooler-ul ca spre rusinea mea nu mai stiu cum se urca poze aici.

@Forester cele 2 uleiuri sunt https://limorom.ro/produs/ulei-motor-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w-40/ si https://limorom.ro/produs/ulei-motor-liqui-moly-molygen-5w50/

Pff optimizarea flow-ului de aer mi-a mai dat niste nopti nedormite , din fundurile internetului am inteles ca "cooling package" ar trebui sa arate cam asa : intercooler / charge cooler apoi radiator apa si la final cel de ulei. Acum ce cred ca as putea face e sa expun mai mult oil cooler-ul la aer. 
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 01, 2023, 16:08:17 PM

https://imgur.com/a/vw2Bw9H

https://imgur.com/a/EPt9TcU

Sper sa mearga link-urile :) Da cred ca din tot cooler-ul este expus 30% deci da poate o optimizare ar mai reduce din problema :) Dar asta doar daca as fi in miscare :| Fmm micul paris :)

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Muttley on August 01, 2023, 20:11:11 PM
Si totusi, la ce temperatura A ULEIULUI, nu a Bucurestiului, ai acei 0.8-0.9bar?
Limita inferioara de presiune la relanti stiu ca era de 1bar.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 01, 2023, 22:15:48 PM
Si eu as vrea sa stiu , dar nu am incredere in senzorul de temperatura. Zicea 78 de grade . Din pacate acelasi senzor imi transmite ca la drum intins am o temperatura a ulei-ului de 46 de grade .. asa ca ma ghidez dupa presiune mai mult. :)

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 03, 2023, 19:05:54 PM
So , am avut ceva treaba prin tara asa ca am luat masina la plimbarica, dar de data asta am accordat mult mai multa atentie la presiunea de ulei,

Ce am obs in Bucuresti aceeasi problema - presiune scazuta cand ajungeam la semafor si cat de cat normala in mers ( recunosc fara WOT)

temperatura exterioara :30 grade  - 85 apa - 85 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 1.0 / 1.1

La iesirea din bucuresti zic sa ii fac un bine masinii opresc intr-o benzinarie cu spalatorie iau 2 fise si le consum pe radiator si pe oil cooler

temperatura exterioara :30 grade - 89 apa - 78 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 1.6

Plec pe A1 si primii 30 de km merg mai :)  nu WOT toata perioada dar suficient cat sa induc stres termin in tot sistemul si in acelasi timp sa am suficient airflow cat sa se raceasca tot. Iau picior-ul din accelearie o pun 130 / 140 pe pilotul automat si vad ca am presiunea indicata de 4.9 bari @ 3000 rpm

temperatura exterioara :26 grade - nu stiu temperatura apei pt ca nu aveam btssm-ul conectat - 66 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 4.9 @ 3000 rpm.

Incerc si un WOT ai sa vad si presiunea cand avcs-urile functioneaza - 4.5 / 4.4 bari

Restul de autostrada ( ~ 70km ) am mers pe pilot automat la aceeasi turatie 3000 rmp si am vazut cum usor usor a inceput sa se raceasca ulei-ul si implicit presiunea sa creasta stabilizandu-se undeva in jur de 5.1 / 5.2 @ bari ( in WOT aveam in jur de 4.9 bari )

La urmatorul semafor observ ca presiunea la relanti oscila undeva in jur de 1.2 / 1.3 bari

Imi continui drumul pana in Craiova fara sa merg ca un apucat ( mici episoade ca deh ) si cu mult pilot automat pus in limitele legale  si am monitorizat presiunea de ulei :

temperatura exterioara :24 grade - nu stiu temperatura apei pt ca nu aveam btssm-ul conectat - 66 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 5.1 @ 2700rpm.  - WOT : 4.9

Coreland cu alte experiente ce le-am mai avut cu ulei-urile am obs ca se degradeaza in timp si usor usor nu mai reusesc sa tina presiunea . De ex Motul Exces 8100 5w40 cand nu aveam racitorul de ulei a reusit performanta de a sta la mine in motor cam 1000km , Liqui Molly 5w50 tot fara racitor de ulei cam 3000km , Liqui Molly 5w50 cu racitor de ulei cam 5000km asa ca ma gandesc ca poate s-a mai dus drq si ulei-ul si poate trebuie schimbat :)

Teoria spune ca daca vrei sa testezi un sistem complex cu multe variable incerci sa schimbi cate una odata ai sa poti sa compari rezultatele , asa ca ma gandesc ca am 2 variante

1. Schimb ulei la 5w50 las oil cooler-ul unde este acum si compar rezultatele ( imi asum niste extra ulei consumat )
2. Schimb ulei tot cu 5w40 dar modific pozitia oil cooler-ului ai sa aiba parte de mai mult air flow si compar rezultatele

Oricum ma gandesc ca August si Septembrie o sa fie la fel de calduroase asa ca am timp sa strang si sa compar datele

So .. dupa un post lung ma gasesc tot in postura in care trebuie sa apelez la bunavointa ta , cititorule , pentru a face o alegere cat mai inspirata :)

Anywho ulei-ul e ieftin motoarele sunt scumpe :D
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: Xander on August 04, 2023, 08:21:42 AM
Dacă tot schimbi atat de repede uleiurile poate ai putea sa īncerci și alte Branduri.
Din experiența mea pe boxer diesel si turbo diesel,  liqui moly e la limita de presiune in motoare vw tdi cu atat mai mult in boxer. Iar contaminarea īl face mai greu.  Explicațiile sunt mai multe, cred ca este totuși un ulei cu o densitate la limita standardelor (comparat cu altele) datorită elementelor din compoziție, ce aparent protejează motorul.
Din tot ce se găsește pe la noi campion la presiune este Eneos. Isi pierde alte calități prin utilizare īndelungată, dar nu presiunea.
Toate uleiurile oferă compromisuri.
Trebuie sa găsești compromisul care ti se potrivește.
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 09, 2023, 14:51:36 PM
Yes :) Magicul compromis :|

Anywho .. ieri ma plimbam prin bucuresti si am observat ca daca sunt cu 15 grade in minus ( 19 grade temperatura exterioara ) presiunea mea ulei s-a imbunatatit semnificativ :) acum am 1.1 / 1.2 bari la relanti dupa ceva plimbareala prin oras. Facand un calcul simplu inseamna o imbunatatire de approx 30%. Curios din fire l-am intrebat pe IonGPT sa imi explice / aproximeze cum ar afecta o diferenta de temperatura de 15 grade performanta unui radiator ideal si a aproximat o crestere a eficientei de 10-20% anywho ...

Azi eram programat la schimbarea de ulei ( motor + cutie) asa ca dupa ce am observat ca schimbarea pozititei radiatorului de ulei nu este o optiune rapida am decis sa ii bag un 5w50. Primele impresii la cald : Presiunea de ulei la relanti este undeva in jur de 1.4 - 1.5 bari asta dupa ce s-a incalzit ulei-ul iar dupa ceva mers bara la bara scade undeva in jur de 1.2 -1.3 bari asta la o temperatura exterioara de 25 de grade celsius.

Deci un compromis :)
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 17, 2023, 15:16:20 PM
O noua zi , noi probleme :)

Dupa mini vacanta si ceva km petrecuti pe drumurile si coclaurile patriei la reintoarcerea in bucuresti fix la primul semafor masina a decis sa intre in stumble si sa arunce un frumos : P0302. Misfire in cylinder 2. Naspa si ok in acelasi timp este ca pare ca si-a revenit si acum functioneaza ok. De ce zic naspa pentru ca din ce am cautat pe magicul internetz modalitatea de a identifica ce piesa este pe cale sa cedeze este sa faci schimb intre cilindrul 2 si cilindrul 4 si sa vezi daca se modicica eroarea :)
Tot magicul internet a identificat urmatorii potentiali suspecti :
1. Bujii
2.Bobine
3. Cablaj bobine
4. Injectoare - Sincer nu inteleg cum dar le enumar aici
5. Cablaj injectoare

Daca aveti idei de ce parametrii as putea urmarii cand o sa ies sa ii fac niste log-uri pls share , ca eu personal nu am dibacia mecanica sa ajung la bujii / bobine si as vrea cand ajung la mecanic sa am cat mai multe informatii :)

Multumesc
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on August 17, 2023, 15:25:10 PM
Si post-ul 2 de pe ziua de azi.

Pentru cei ce folosesc combinatia Radiator Shitimoto XLine + Ventilatoare OEM + Frutune radiator Samco va rog sa verificati din cand  in cand integritatea furtunului :)

Pot sa zic ca inteleg de ce furtunu' OEM are o intaritura https://www.4turbo.pl/hose-radiator-sti-08-upper-legacy-obk-2-5-2003,3,26310,21391 .

Quick fix-ul in acest caz va fi sa imi comand un furtun si sa il schimb ( asta sunt suficient de dibaci sa fac spre deosebire de bujii )

Va trebui sa mai investighez si sa gasesc un nou compromis pe partea de racire :D

Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: MihaiFlorescu on August 17, 2023, 16:04:34 PM
Cred ca la cyl. 2 ai accesul cel mai facil. Cel mult bateria sa iti stea in cale. Poti sa te uiti la bobina inainte.

Cu un scan tool si o aplicatie poti sa vezi si de cate ori ai avut misfire pe cilindru si iti dai seama daca a fost o data ceva aiurea sau e recurenta. Asa am reusit sa vad la un Hyundai ca ceva nu e ok si nu e de la benzina cum imi spuneau de la reprezentanta.

Nu stiu pe romraider ce ai putea sa monitorizezi sa spui ca sigur e piesa X sau Y. Doar sa te uiti la AVCS sa iti scoti din cap ca ar putea fi ceva de acolo, desi cele mai mari sanse sunt sa fie bobina.

Altfel, poate te rezolva baietii la garaj (gheghe si malakay).
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on December 14, 2023, 16:40:54 PM
Jello, nu am mai scris de mult asa ca vin cu un update :)

Dupa ceva bataie de cap ( schimbat bobinele intre ele , schimbat bujii)  am dat de cap missfire-ului : Era de la MAF-ul un mic murdar  :)

Multumesc @Vali pentru sugestie .

 
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on December 14, 2023, 23:39:31 PM
deci inca nu a "puscat" nimic ? :))
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: dragos.suma on December 15, 2023, 11:51:49 AM
deci inca nu a "puscat" nimic ? :))

Sunt si fericit si suparat ca nu a puscat nimic :| Ceea ce daca stai sa te gandesti e foarte foarte aiurea. Si acum cand ma gandesc ca mi-ai zis sa imi bag camasi si eu nu .. batman batman ca nu are je nevoie .. si acum stau si am uit cu jind la toti baietii mari care pot sa faca powa ... :D

Anywho se pare ca am alte batalii de dus cu masina pana la powa ... tot nu's multumit de presiunea de ulei la cald sau de cata racire  am pe partea asta ... acum s-a blocat termostatul de la oil cooler si stau cu cartonul in fata racitorului :((
Title: Re: STi 2011 Hatch
Post by: andea79 on December 15, 2023, 11:58:19 AM
Sunt si fericit si suparat ca nu a puscat nimic :| Ceea ce daca stai sa te gandesti e foarte foarte aiurea. Si acum cand ma gandesc ca mi-ai zis sa imi bag camasi si eu nu .. batman batman ca nu are je nevoie .. si acum stau si am uit cu jind la toti baietii mari care pot sa faca powa ... :D

Anywho se pare ca am alte batalii de dus cu masina pana la powa ... tot nu's multumit de presiunea de ulei la cald sau de cata racire  am pe partea asta ... acum s-a blocat termostatul de la oil cooler si stau cu cartonul in fata racitorului :((

nu stiu daca s-a blocat sau nu.. vezi ca iarna si eu am un soi de carton (plastic negru mai fancy dar tot carton ca idee) in fata radiatorului de ulei pentru ca altfel cu tot cu termostatul vietzii nu reuseste sa creasca temp. peste 70-80 grade... si la mine nu e blocat clar

dar poti verifica termostatul - are o pastiluta care penduleaza acolo impinsa de un arc sensibil la temp. :) aia poate dezvolta uzuri si agatza...