Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 13:09:18 »
Data trecuta, la extragere, ancorat in doua puncte din diagonala, a mers ok, dar nu ideal. Insa scoatere fiind, n-au fost probleme.
Acum totusi, fiind cu prezoane, cu priza de cutie si cu pini de centrare, am vrut sa fie cat se poate de bine, asa ca l-am agatat in 4 puncte, foarte atent echilibrat, incat sa nu se incline transversal.



Inca un unghi si improvizatia pentru lucrul in zona spate, constand intr-o anvelopa de Ignis, o bucata de blat, bubble wrap. Dar astea erau doar de sprijin, nu de sustinere. Greul l-a dus in continuare macaraua, ca n-am vrut sarcina pe baia de ulei.



In spate, absolut toate au sfarsit prin a fi noi, inclusiv suruburile de volant si placa.
Rulmentul de presiune, inca-s rezervat in privinta lui, americanii spun ca cedeaza repede si ca trebuie OEM, romanii spun ca merge bine-mersi. OEM-ul fiind cateva sute bune de euro, am riscat cu Exedy, ca tot il aveam.



Volantul cica se strange la cuplu (cam mare de altfel) cu ceva divais proptit intre coroana si carcasa, pe care nu-l am. Dar aveam o tubulara de 22, si a mers asa.
Rulmentul de ghidare a prizei e OEM, ca vine deja montat pe volantul nou.
Apropo, niciun regret legat de cumpararea volantului, la ce riscuri eviti cu el, 800 lei e chiar ok.



Sub ambreiaj e o tabla, fixata cu 2 suruburi pe bloc, si care se imbina armonios cu carcasa ambreiaj de pe cutie. Eu o curatasem la perfectiune, o vopsisem, lipisem si burete in locul celui original si dezintegrat, doar ca sa descopar ca freaca grav in placa de presiune de diametru mai mare a STI-ului.
Cu surubelnita si parghie in dantura coroanei, acum e ok. Urata, deformata, dar nu atinge.
Volantul nu atingea nici inainte de ajustare.



Mno, ambreiaj si placa de presiune noi. Mai am de zis ceva despre cea din urma...
Cautand cuplurile de strangere in manual, descoperisem o informatie foarte interesanta, cum ca pe volant si placa sunt semne de vopsea care indica nu stiu ce punct de nu stiu care masa. Si cica sa se aseze la "120 deg or more". Check!



Acestea fiind facute...



Chiar a mers relativ ok tot. Palanul ala reglabil sau cum i-o zice, de permite unghi longitudinal maxim de precis, e nepretuit.
Insa o concluzie clara se desprinde. Clara am zis! Altii faca cum or sti, ori functie de dotari, dar eu nu mai schimb niciodata ambreiaj scotand cutia. E incomparabil mai usor pe la capatul din fata. Poate dureaza mai mult, poate e mai complex si bataie de cap, dar e super usor si relax in comparatie. Mai ales cu 6MT de 90kg...

In urma puneam poza cu filtru de ulei cu soricel proptit in el. Sa esplic.
Soricelul, care ulterior s-a-nmultit si au devenit doi, avea rolul de a tine supapa/garnitura antiretur ulei deschisa, astfel incat uleiul sa poata circula invers, dinspre motor spre baie. Adica inclusiv prin pompa de ulei.
Pun poza, apoi mai zic.



In bidon sunt 3l de Amsoil de rodaj si e bransat la aer comprimat regulat la 0.5bar (atat stie compresorul meu) si la circuitul de ulei, in amonte de filtru.
Doua chestii urmaream:
- trimitere ulei sub presiune peste tot in circuitul de ungere - cuzineti, bolturi, pistoane, lagare de arbori cu came, tacheti, turbo, tot ce era gol.
- amorsare zona circuit filtru-sorb. Pompa de ulei inclusa.

Si era haios sa vad ca pe ceasul de presiune de ungere, cu aer comprimat trimis in bidon, presiunea "de ungere" era la 0.5bar si scadea treptat. Evident, cu motorul neinvartit.

Anywayz, dupa ce m-am plictisit de manevra am turnat restul de ulei in motor pe la gaura normala si i-am dat la demaror. Nope, nu reusisem sa amorsez pompa, presiunea nu crestea. Nu stiu de ce. In continuare cred ca planul era ok, iar pe langa soriceii aia a trecut ulei, ca e subtire asta. O mai fi vreun sifon pe traseu, habar n-am.
Experiment esuat, asa c-am recurs la metoda clasica, am scos filtrul, m-am sparcait tot de rosu (ca deja circuitul era plin mai sus de filtru), am dat la cheie pana a scuipat pe la filtru (2 secunde adica), remontat filtrul.

In filmare e a 2-a rotire, la prima am omis sa filmez, numai la asta nu-mi mai statea mintea.
Turatie mare totusi, bujiile fiind scoase.



Asta bifata fiind, am trecut la masurat compresii.
Reamintesc, cu motor rotit la mana, cilindrul 1 n-avea compresie, nu opunea rezistenta, urma sa descopar ca o pierdea pe la supapele de admisie. Frustrant rau, cum fix chiulasa aia o desfacusem, si concluzionam ca admisia-i ok. Si hotaram la momentul ala sa nu mai desfac motorul si sa sper sa fie bine, adica sa se estompeze pierderea la turatie mare. Si mai ales sa se pasuiasca supapele si scaunele in functionare.

Compresiile:



E cu plusuri si minusuri zic eu.
Intr-adevar, 1 pierde. Si la fel de adevarat, odata crescuta turatia, pierderea e mai diminuata. Dar daca era sa fac un pronostic de compresie masurata, as fi zis ca ala scoate vreo 5 bar, la ce aproape zero rezistenta aveam la mana.
Desi nu pare, o veste buna e ca pierde si 4. Nu de alta, dar la mana, ceilalti cilindri pareau ok.
Manualul zice cacompresia ar trebui sa fie 10-12 bar. Or eu am raport de comprimare static de 8.7:1 in loc de 8.2:1, deci ar fi trebuit sa ma duc la 12-14 bar. Si totusi, sunt reduse si alea mari. Adica supapele-s pilaf toate, aia-i ideea.
Iar autoamagirea mea cu etansarea in functionare e bazata pe faptul ca viteza de inchidere e cu totul alta la 3000 de ture. De fapt, 3000rpm arbore cotit, 1500 arbore cu came, 25 inchideri pe secunda la fiecare supapa. Adica ce fine neregularitati sunt acolo, cum sa reziste la asa ceva... In plus, in functionare, pentru ca arc elicoidal, supapele se si rotesc in jurul axei.
Wishful thinking, dar atat am, nu puteam sa redesfac motorul, am si eu o limita.

De fapt, realizez acum, maximul ala de 11 bar e ok, uitasem ca am cracanat segmentii in afara intervalului fabricantului.

Oricum, asta e singurul regret legat de motorul in sine. Trebuia sa le rectific p-astea pana se inroseau. N-am stiut.

Revenind, asa l-am lasat azi-noapte.



Bine, cu bateria scoasa, ca era epuizata, acum isi ia o regenerare.

Am descoperit o chestie tare neplacuta de care am sa ma lovesc (la propriu) forever.



Eu imi formasem, inconstient, o miscare de intrare sub masina. Gata, s-a dus, nu se mai poate, e ditai lustra cu nervuri care atarna din tavan. Chiar e enervanta faza. Macar sper sa nu atinga-n scut, dar nu pot proba acum, ca U-frame e afara, p-ala urmeaza sa-l decupez.
Deci baia de ulei bling ma incurca cand vreau sa lucrez sub masina.

Si acum ambreiajul. E horror. Si nu pentru ca e monstruos de tare, ca picioare am. Dar caracteristica arcului diafragma e dubioasa rau de tot.
Un arc diafragma are o caracteristica parabolica, creste rezistenta, ajunge la un maxim, apoi scade.
Aici e liniar. Adica pedala, desi ar trebui sa fie maxim de tare la mijloc pe undeva, acum e maxim de tare la podea. Probabil am eu fixuri, dar fixul asta ma enerveaza, ca la nicio masina n-am simtit asa ceva, niciodata.
Iar referitor la tarie, m-am urcat imediat in Ignis si m-a pufnit rasul. Aia e, o sa am cracii disproportionati.

Azi mi-e lene sa ma fatai cu downpipe-ul pe sub lustra aia. Si cica-i si ceva sarbatoare, dar nu ma pricep, nici intereseaza.
De luni incolo.
2
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 10:48:57 »
Cat se descarcau pozele, am comandat tarod de 250 lei. Reminder, saracia aia care mi-a distrus corpul TGV fu 70 lei set de 5 bucati.

Injectoare, inainte si dupa.











Bobine, inainte si dupa.







Si 3 poze generale, am facut un soi de panorama pe genunchi.
Deci ce am incercuit e unde scrie mare "i-wire" pe cablaj, eticheta aia tre' sa vina orizontal peste turbo inlet. Se vede c-am mutat-o-ntr-o parte, rezultatul fiind corectarea usoara a lungimilor ramurilor de bobine dar si o mult mai buna asezare sub galerie.
Soriceii, daca-i pot evita, ii evit. Asa ca mi-am epuizat total stocul de bride de renault, cred ca am mai si reafectat unele de pe la PCV/AOS.
Iar vopseaua de pe tabla dreapta va trebui refacuta, insa din nou, ce e bun, la noi n-are succes, ca 50 lei tubul e o avere. Hornbach nu mai are, recent s-a terminat si la Dedeman. Incerc la magazin cu usa dupa ce e gata cu anveerea, altfel comand de pe ebay.
Povesti, frustrari la kg.



Si inapoi la frustrari si tarozi de kkt.
Mi-am facut o mini-lista de chestii ramase a fi corectate la galerie.
1) carcasa TGV - comandata, tarod comandat. Fezabil in scurtul timp ramas. Fie.
2) colier inlet - cred ca se poate inlocui si dupa. Sau ramane asa o vreme, cu colier rigid, ca e aer rece acolo in teorie.
3) breather portul de pe bloc e cu acelasi furtun din cauciuc pus in 2016. Putin intarit, dar merge, insa as lua siliconic, si probabil Samco, deci mai dureaza o groaza. Cred ca e acces si dupa.
4) furtunurile de la regulatorul de presiune, si benzina, si aer. Sunt singurele neinlocuite acum. Dar e acces si dupa, si inca-s in stare buna.

In concluzie, ce nu permite galeriei sa ajunga pe motor e TGV-ul. Pe de alta parte insa, locatia senzorului IAT, la mine, e ceva inedit grav, e ideea mea, n-am mai vazut nicaieri senzorul ala in buza portului din chiulasa. Nu stiu daca e ok, ori daca nu pot aparea chestii neprevazute de termodinamica, de soft, nu stiu.
Adica as lasa-o cum e, cu TGV mutilat, fisurat si astupat cu Loctite de etansare. Gen de test. Ca daca nu e bine, si e pe drum TGV de schimb, poate il las cum e si ma reorientez cu senzorul in alta parte.

Andea, sa zici ce parere ai, dar peste o saptamana te rog. Chiar insist sa nu-ti pese acum  ^-^
3
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on Today at 07:29:30 »
Are comenzi pe volan gen multimedia si pilot automat,pe ecranul superior poti afisa temperatura,si consumul instant sau cel mediu sau cati km mai poti conduce,are clima automata,are incalzire in scaunele din fata in 2 trepte,are cvt si padele pe volan.
4
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by 4croco on May 04, 2024, 22:19:44 PM »
Din ce vad in poze masina este echipare Active (o mai gasesti ca si Trend),

La Forester SJ sunt 3 niveluri de echipare in Germania: Active, Comfort si Platinum
Diferentele sunt la dotari si jante
- Active - jante pe 17" AC manual are si functie de auto, semnalizarile laterale pe aripa, si ecran cu mai putine informatii deasupra cd unitati multimedia (doar temperatura de afara si consumul fara sa poti modifica ce sa afiseze), de obicei fara comenzi pe volan.
- Comfort - jante 17" trapa panoramica, climatronic, semnalizarile in oglinzi, carkit.
- Platinum - jante 18" trapa panoramica, climatonic, scaune fata spate incalzite, tapiterie din piele, navigatie, carkit, KeyLess Entry, KeyLess Go
Au mai fost doau echipatri aniversare pe Germania una avea echiparea ca si platinum dar fara piele si scria cu rosu 100 pe ea, cea de a doua nu mai stiu exact ce continea.

Sa te bucuri de ea fara incidente, la cat mai multi km.
5
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 04, 2024, 20:52:25 PM »
Multumesc! Are si tratament cu ceara pe dedesupt.fostul proprietar a facut pentru el insa a fost nevoit sa o vanda.inca nu o folosesc pentru ca urmeaza transcrierea.am condus-o doar 100 km de la vanzator pana acasa.
6
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by NicNic on May 04, 2024, 14:54:12 PM »


Arata foarte bine la exterior, pare intretinuta si, mai ales, folosita cu grija.

Sa te bucuri de ea, kilometri multi!
7
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by MihaiFlorescu on May 04, 2024, 11:44:54 AM »
Merge. Trebuie sa iei "direct link" nu cel de la album si sa il pui la mijloc intre [img] si [/ img].

Am modificat eu tot de pe telefon postarea ta.

Pare ca ai varianta Active de forester. Mai putin important asta. Vrem sa stim cum te impaci cu ea :)

Pentru revizie cutie, mergi la service specializat pe Subaru. E o procedura mai complexa.
8
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 04, 2024, 08:31:22 AM »
9
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 04, 2024, 08:25:49 AM »
Nu stiu ce sa zic,eu folosesc telefonul si nu stiu daca merge metoda
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 03, 2024, 16:12:28 PM »
Astept sa se usuce o vopsea, I might as well...

Filmul asta si filmul asta mi-au dat incredere ca n-are ce sa mearga prost. Sau macar ca nu e cine stie ce filosofie.
Cleste de sertizat prea performant nu prea aveam eu, ci doar o panarama cu care am sertizat niste mufe neimportante la masina mica. Am probat pe ce papuci de Denso mai aveam pe aici, erau prea mici pentru cleste. Dar i-am dat asa, cu strangerea finala pe alta deschidere a clestelui. Ordinea pe poza. Si o poza cu ingredientele.



Stanga - original i-wire.
Dreapta - isprava mea.
Nu arata deloc perfect, dar sunt stranse bine. Nu stiu cu ce ar fi mai prejos contactul asta fata de un contact cu mufa. Dar nu ma pricep.





Iar daca tot ma apucasem de optimizat cablajul si devenisem un expert in demufat, 5 mufe au zburat. Demufate, nu taiate.
Cablajul ramas s-a atasat ramurilor existente si mascat.
- 2 motorase TGV;
- 2 senzori de pozitie TGV;
- 1 PCV, chestia inexistenta la modelul meu.



Am mutat si cablajul spre stanga pe galerie, toate aratau iiiiiinfinit mai bine decat la inceput. Exceptie contacte urate, mai ales cu protectiile alea antiincendiu la accident.
Ca urmare, in zonele de contact, am extra-imbracat ramurile cu banda textila/panzata, apoi clasica peste. Mai intai alb (ca sa se vada usor cand se roade), apoi negru final.
Iar tablele le-am marcat unde agreseaza (urmele alea verzi). Apoi le-am rotunjit muchiile.



Reclama la scule romanesti.



Mai fac o ultima proba, ultime ajustari, poze comparative cu ce era, si consider cablajul finalizat. 3 zile de munca i-or ajunge.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10