Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Serb on July 30, 2019, 11:53:26 AM
-
Mno, ne tinem de mana de ceva vreme, dar era timida.
O pun aici, ca sa ma plang daca apar probleme, sau daca doar vreau sa o mai laud.
Nu am lasat-o, am plimbat-o cat am putut, si merge ok. Dintre iesirile mai interesante:
[Ianuarie 2019] Iasi, zona sanatoriului Barnova
(https://imgur.com/ZsrKiCB.jpg)
(https://imgur.com/2vIwnO4.jpg)
[Mai 2019] Sighisoara + Sibiu + Cisnadioara(camping Ananas)
(https://imgur.com/60xaSpX.jpg)
[Iunie 2019] Bicaz + Zetea(camping Zetavar)
(https://imgur.com/GVefzE3.jpg)
(https://imgur.com/sfh8x4g.jpg)
[Iulie 2019] Sibiu + Colibita
(https://imgur.com/H91QP80.jpg)
(https://imgur.com/zsIr5w1.jpg)
(https://imgur.com/dzfkMzq.jpg)
Drumuri bune!
-
Un forestier folosit corespunzator, felicitari si sa te tina mult si bine :)
-
Multam, trag de ea cat pot. :)
-
sa va poarte sanatosi! e ce trebe pe coclauri!
... de ce "Masina pe care n-o vreau" ??
-
Multumim! :D
Eh, mi-a fost un pic mai greu sa ma obisnuiesc cu ideea de Diesel, si eventuale probleme... Dar 99% din drumurile pe care le fac sunt doar extraurban, deci e ce imi trebuie.
-
O recomandare pentru viata contemporana. " Masina care no vreau, dar de pe care a-m nevoie "
-
O recomandare pentru viata contemporana. " Masina care no vreau, dar de pe care a-m nevoie "
Inconfundabil!!! :D ;D >:D
-
Dak de azta e nevoe sa a-m shi io un esteiu kndva, ma conformex.
-
Un forestier folosit corespunzator
Ce inseamna pentru tine corespunzator? :D
Iti dai seama ca pe acolo merge si un logan fara probleme.
-
Inca ma gandesc...cantaresc...
Explica legatura intre esteiu si gluma.
-
Am gandit-o asa: Daca de asta e nevoie ca sa ma descurc cat mai bine in "viata contemporana" si sa ajung sa imi iau un STI calumea, atunci am sa o fac.
Stiu ca si tu ai un STI, dar nu faceam nicio aluzie.
Erau doua planuri separate. :angel:
-
Ce inseamna pentru tine corespunzator? :D
Iti dai seama ca pe acolo merge si un logan fara probleme.
Hai lasati glumele cu logane :P
-
Care gluma? Eu cu clio cu suspensii sport merg si iarna... si la ce se vede in poze mai sus crede-ma ca nu prezinta vreo provocare. Totul e plat , iar zapada batatorita. Dar pentru un Forester e corespunzator :D
-
Nici nu am zis ca am pretentii de hard offroader, UXE...
Sunt de acord cu tine, drumurile din poze nu sunt asa de dificile. Insa nici nu voiam sa scot asta in evidenta, ci doar bucuria de a bate drumurile. ^-^
Si ca parere personala, tot mai misto arata Foresteru asta intr-o padure, in comparatie cu loganul.
-
E plin de astfel de pareri, multi vad poze cu awd-uri in zapada si zic pai ce, si banalul meu fwd cu garda joasa mergea usor pe-acolo ... dupa care ii vezi scosi cu sufa din mormanul de zapada :) In fine, corespunzator dupa mine e scos undeva unde background-ul inseamna brazi si pamant/zapada, e mai putin important cine si ce poate.
-
Nici nu am zis ca am pretentii de hard offroader, UXE...
Iti marturisesc, pe persoana fizica si sub semnatura in privata, faptul ca majoritatea celor care isi cumpara modelul Forester nu il duc nici la namoleala, nici la macadameala ci il tin, in general, pentru asfalt si o usoara iesire la iarba verde insa nu departe de sosea, ca nu cumva sa se strice ori sa zgarie frumusete de vopsea - va rog sa ma corectati daca gresesc.
Ale mele FRS-uri au vazut drumuri dificile (nu offroad de competitie ci amatoriceste) si s-au descurcat de minune (mici zgarieturi si decât ornamente rupte) de unde concluzionez ca daca vrei sa te bucuri de peisaje montane, noroaie si goluri alpine practicabile la clasa 4x4 amatori SUBARU Forester este o alegere perfecta.
Daca reusesti sa o echipezi cu pneuri mai agresive, dedicate noroiului, esti sensei, centura neagra, 7 dani, pe majoritatea potecilor montane deschise publicului.
Succes si urca poze din escapade!
P.S.: citeste-i postarile colegului Foreste, vizioneaza-i filmuletele si te vei minuna de abilitatile unui SH Diesel.
-
(https://imgur.com/sfh8x4g.jpg)
SH tedei cu roti de SG XT.....
(https://media.giphy.com/media/1mhMNumhYGCazY75OO/giphy.gif)
..........si leduri ;D
-
Eu chiar am cautat special jantele alea. :))
Si spre norocul meu au aceiasi parametri ca cele de 16 pentru SH(16 x 6.5, offset 48).
Cat despre LED-urile alea(care chipurile sunt DRL), le gasesc chiar utile. :P
-
..........si leduri ;D
O practica normala, as putea spune chiar religie, la colegii situati pe malul stâng al râului Buzău si până hăt, sus in Județul Neamț... ;D :P
-
Si pe SG aspirat au fost jantele alea parca.
-
Si pe SG aspirat au fost jantele alea parca.
Nope, eu le-am vazut numai pe XT "cu colti", adica pre-facelift. Si imi plac. Mai mult decat orice jante de pe orice Forester de la SH incoace...
(ooops, n-am spus eu asta ;D ;D )
-
Dap. Asa este. Am confundat eu. Ca seamana. Dar nu prea.
-
Iti marturisesc, pe persoana fizica si sub semnatura in privata, faptul ca majoritatea celor care isi cumpara modelul Forester nu il duc nici la namoleala, nici la macadameala ci il tin, in general, pentru asfalt si o usoara iesire la iarba verde insa nu departe de sosea, ca nu cumva sa se strice ori sa zgarie frumusete de vopsea - va rog sa ma corectati daca gresesc.
Eu fac asta. Vreau siguranță pe șosea și un pic de offroad pe forestier și pe zăpadă.
-
Weekend-ul asta a fost despre plimbari pe meleagurile natale:
[02.08.2019] Lacul de acumulare Solesti, jud. Vaslui
O pescuiala amatoriceasca
(https://imgur.com/fhp8RL3.jpg)
(https://imgur.com/70FnMvv.jpg)
[03.08.2019] Cabana Gadeasa, jud. Vaslui
Aceasta este o cabana vanatoreasca, construita special pentru partidele de vanatoare ale lui Ceausescu. Zona este destul de greu accesibila, ambele drumuri pana acolo fiind foarte proaste(de la asfalt distrus aproape in totalitate + gropi imense, pana la drumuri noroioase prin padure), insa peisajul nu lasa de dorit:
(https://imgur.com/4HRR5nN.jpg)
(https://imgur.com/7V03ss7.jpg)
(https://imgur.com/nJnAfqa.jpg)
Si bineinteles, dis de dimineata, Romania pitoreasca... Noroc ca nu venisem cu un Trabant, caci ar fi fost mancat, ca in faimosul film al lui Kusturica:
(https://imgur.com/PlkvIh0.jpg)
M-am bucurat de capabilitatile AWD-ului. Atat la dus, cat si la intors am avut parte de teren noroios si alunecos, insa sistemul parea sa isi faca treaba. Bineinteles, atunci cand nu ai pneuri dedicate glodului, nu ai performante de top. Tind de asemenea sa cred ca presiunea din roti era prea mare, uneori simtind parca dificultati la a musca din sol.
Pneurile folosite sunt Michelin Latitude Cross.
Voi cam cum va reglati presiunea pentru astfel de terenuri?
Drumuri bune!
-
[9 - 10.8.2019] Camping De Vuurplats, Fundu Moldovei
Un camping super fain, linistit, pe langa care curge raul Moldova la mai putin de 100 de metri, fiind un white noise perfect pe timpul noptii. :)
(https://imgur.com/MLLtgbo.jpg)
(https://imgur.com/OnJVrrC.jpg)
(https://imgur.com/M7FF8jZ.jpg)
Drumuri bune!
-
[Donez] Pun si aici mesajul, poate va fi mai vizibil( scuze de duplicat @admin ). Il voi sterge daca se vor gasi doritori.
Donez:
1. Ulei servodirectie: AMSOIL SIGNATURE SERIES MULTI-VEHICLE SYNTHETIC ATF (http://shop.poldistribution.ro/ulei-de-transmisie/amsoil-signature-series-multi-vehicle-synthetic-atf.html?search_query=amsoil+atf&results=3); Asa patesti cand citesti manuale de intretinere la Forester SH benzina. La diesel servo nu necesita schimb de ulei, fiindca e electrica.
2. Senzori parcare spate (https://www.xenon-store.ro/spd/370650/Senzori-parcare-cu-display-LED-Wireless-S302W). Culoare e gri inchis ziceau ei, dar totusi e destul de deschis.
-
Asa patesti cand citesti manuale de intretinere la Forester SH benzina. La diesel servo nu necesita schimb de ulei, fiindca e electrica.
ai vazut tu in manualul de SH benzina ca necesita ulei de servodirectie? :o
(http://www.jdubuzz.com/files/2017/07/large.jpg)
-
E acelasi ulei ca la semnalizari? >:D :angel:
-
@Dragos, nu stiu daca in manual, dar vedeam tipi care isi schimbasera lichidul de servo la Forester SH, si cum as fi vrut sa fac o revizie cat mai completa a lichidelor, doream sa il schimb si pe ala.
Apoi m-a lovit crudul adevar. :angel:
@kkennyy, exista lichid si acolo???? Il schimb...
-
...dar vedeam tipi care isi schimbasera lichidul de servo la Forester
Cred ca au citit acelasi manual ca tine ;D :D......Forester SH are servodirectie electrica, indiferent de motorizare
-
Pai astia ce schimba aici?
https://www.carcarekiosk.com/video/2009_Subaru_Forester_XT_Limited_2.5L_4_Cyl._Turbo/power_steering_fluid/add_fluid
https://www.subaruforester.org/threads/this-is-how-i-changed-my-power-steering-fluid-today.123371/
-
Misterul a fost elucidat.
(https://i.imgur.com/7i7kIv6.jpg)
-
Multam. :)
Deci Dragos stie jumate de adevar, eu stiu jumate de minciuna.
-
Multam. :)
Deci Dragos stie jumate de adevar, eu stiu jumate de minciuna.
se pare ca ai dreptate!my bad :-[ :-X
-
Doar că trăim în Europa, deci ce treabă are America? Așadar, Dragoș știa 100% corect.
-
Whatev, important e ca lichidul ramane pe taram european.
Merci de clarificari. :)
-
O mica mare problema:
Gasesc la cineva un senzor de temperatura ulei pentru diferential spate?
Nu stiu precis codul piesei. Vad ca este una cu codul 27043AA020, insa difera un pic de Forester SH.
La mine arata cam asa:
(https://i.imgur.com/nnAheuu.jpg)
Eventual un cod pentru cel din poza?
-
Pai ce are a tau a tau ?
-
Pai a meu a meu e in doo. Aia e o poza de pe net.
Am o solutie de moment, dar trebuie altul.
-
Weekend-ul asta facut-am un drum scurt pana la Sibiu. A doua oara pentru teatrul de acolo, cei mai tari. :)
Peisaje frumoase, vreme asa si asa.
Totul bine. Aproape 1000 km, 5 oameni cu bagaje, consum 6.6.
Drumuri bune!
-
[...]Aproape 1000 km, 5 oameni cu bagaje, consum 6.6.
Am avut si io ambitia asta vreo 2 ani dupa ce l-am cumparat.
A patra @ 2300rpm = 5.2 - 5.4 l/100 si cca 90 km/h
A cincea @ 2300 rpm = 6.8 - 7.2 l/100 si cca 120 km h
De vreo cativa ani buni nu mai scade sub 9-10 l/100km. Ca-mi place cum face la 3000+ rpm. ... La 130+ km/h. Extraurban desigur.
-
Pipetiști. ;D ;D :P
-
@Foreste, sa iti zic drept incerc pe cat posibil sa nu fac rabat la motorina.
Cred ca raportul vitezelor e de regula:
70 % vit 3
25 % vit 4
5 % vit 5.
De schimbat schimb uneori si la 3700, cat sa se termine plaja de putere, si cat sa nimeresc in punctul de cuplu maxim in viteza urmatoare.
Per total e o bucata de tabla simpatica, sincera.
-
Weekend-ul asta am batut vreo 600 km pana prin Bucovina si inapoi. Nu poti sta in casa cand padurea are asa culori. :)
Am dat si de un camping frumos prin Sucevita, totul a fost cum trebe.
(https://imgur.com/oyXP93m.jpg)
(https://imgur.com/VtVqFQL.jpg)
Drumuri bune!
-
Inca merge:
(https://imgur.com/H31tODQ.jpg)
-
Pretuiesti fiecare clipa? :D
-
Unii adauga kilometri, eu tot scad din ei. :))
-
Sa-ti fie zero-ul departe :D
-
Ii dau numai aer curat, si poate va fi cuminte. :D
Weekend-ul acesta am constatat o mica crapatura in parbriz(4-5 cm), pe partea pasagerului, si pe care sper sa o repar repede, sa nu se extinda.
In alta ordine de idei, la ultima vizita la AutoKino s-a descoperit ca senzorul pentru nivelul farurilor este defect, si necesita inlocuire. Codul piesei este 84031FG000 . Nu am gasit pe niciun site din Romania, deci cel mai sigur voi comanda de pe partsouq sau amayama.
Intrebare - e mai avantajos sa comanzi o piesa din Japonia, sau din Emiratele Arabe ? Ma refer la TVA, taxe, etc.
-
De obicei da
-
Cred ca nu am pus bine intrebarea.
Comparam coletele din Japonia vs UAE, in materie de taxe. Ambele fiind non-UE, cred ca sunt cam la fel. Dar nu stiu ce relatii comerciale are RO cu statele astea.
-
De ce nu iei de la coronezi? https://www.aliexpress.com/item/1000007255435.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.68d569c51d68OK&algo_pvid=5446146d-358f-497d-be9e-dc5fd2eb6bab&algo_expid=5446146d-358f-497d-be9e-dc5fd2eb6bab-1&btsid=dec5d409-e80f-466a-a718-a0df30be55fb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9,searchweb201603_55
La cat costa cred ca merita incercat, pe partea de electronice stau bine chinezii. Altfel, daca vrei oem, cel mai ok e din state, au de regula cele mai bune preturi si sunt firme care aduc cu transport ieftin (pot sa-ti recomand pe cineva daca vrei).
ps. du repede parbrizul la reparat, peste 10 cm nu se mai repara si te costa minim 500 lei unul nou in loc de 60 lucrarea :) Era bine sa pui si o banda peste ciobitura, sa nu intre praf, desi pe vremea asta cred ca n-ai sanse.
-
Ah, scuze eu. Nu e diferența din câte știu. Același tratament îl au. Așa a fost în cazul meu.
Este UE, nu mai are treabă Romania. Este extra-comunitar și se aplică aceleași reguli fie că e JP sau UAE.
Diferența e la transport uneori.
-
De ce nu iei de la coronezi? [link aliexpress]
Acolo a fost primul loc in care m-am uitat. Problema e ca din ce am vazut, nu partea electronica pare a fi problema, ci mai degraba partea mecanica. Pare a fi rupt acel brat argintiu:
(https://static.amayama.com/amayama/1477380761517_big.jpg)
Am vazut pe net si partea aia separata, dar sincer, nu m-as baga la inlocuit doar partea aia, ci mai degraba as schimba cu totul piesa, sa stiu ca stau farurile calumea - nu vreau sa fiu o pacoste pentru ceilalti din trafic.
Altfel, daca vrei oem, cel mai ok e din state, au de regula cele mai bune preturi si sunt firme care aduc cu transport ieftin (pot sa-ti recomand pe cineva daca vrei).
Daca gasesc in SUA ceva mai bun ca pret, te voi ruga sa ma pui in legatura cu cei ce se ocupa cu transportul.
Pun o banda si peste parbriz in seara asta. :)
-
Eu le am dezactivate (rupte) de cand am luat masina si n-am avut nicio problema in trafic :)
-
E bine de stiut. Cred ca momentan le voi regla manual la un perete printr-o parcare de Kaufland, sa stea la un nivel decent.
Cred ca va fi mai nasol cu masina ceva mai incarcata.
Eu stiu doar de ansamblul pe spate, de ce ai folosit pluralul?
-
Are si pe fata un sistem din ăla !
In alta ordine de idei, dacă-i rupt doar brațul / tija despre car vorbești, poți sa-l schimbi fără probleme doar pe ăla !
Eu, la fostul Forester, am schimbat de doua ori pe spate si o data pe fata doar brațul cu cele doua articulații ( din cauza acumulării de mizerie, articulațiile se ancrasau si la un moment dat, ceva se rupea pe acolo).
Nu a fost cazul sa schimb tot ansamblul. Si a funcționat fără probleme !
Dacă nu ma înșel, cel de pe spate era sensibil mai ieftin ca cel de pe fata. Nu sunt sigur ca am reținut corect (au trecut niște ani de atunci) dar parca cel de fata a fost undeva la 1200-1500 lei.
LE: M-am tot gândit si foarte posibil sa ma înșel si sa fi schimbat tot ansamblul - nu rețin sa fi fost, totuși, doar o tija cu articulații la capete. Sigur mai era ceva pe lângă articulații. Dar parca nici așa mare nu era ca in poza ....
-
Sunt față spate, poți să-l întrebi și pe Pfaizzer, parcă el a schimbat de curând la a lui.
-
:-X
-
Super bun sfat, multumim @Dragos. :)
Cred ca asta ar fi util si pentru ceilalti, poate il punem la 'Specific Subaru', undeva.
@Pfaizzer, ne poti lumina un pic?
-
Am fost ieri sa fac ceva in legatura cu parbrizul.
Initial credeam ca e o crapatura de 4-5 cm pe partea pasagerului.
...Asa se vedea din masina...
Ei bine, crapatura cobora si se intindea de-a lungul rezistentei care incalzeste parbrizul, si urca un pic si pe partea soferului. M-am crucit.
A facut nenea pe acolo niste magie care sa opreasca crapaturile, sa speram ca va functiona.
100 de lei toata distractia.
-
Degivrarea pentru stergatoare mai functioneaza ?
-
Da da, nu erau probleme acolo.
-
De ce ai mai dat banii sa opreasca crapatura? Parbrizul oricum va trebui sa-l schimbi.
-
Asa e, il voi schimba. Dar am zis ca il voi mai tine asa macar jumatate de an.
Pur si simplu mi-ar fi stat prea tare pe creier daca vedeam cum creste incet incet fisura aia...
-
Ah, ok, in cazul asta da, dar e bine sa-l schimbi cat de curand totusi, nu e foarte safe sa ramana asa. Nu poti nici sa iesi din tara cu parbrizul crapat, in caz ca ai de gand.
-
In niciun caz nu ies din tara cu masina asta...
-
De pabriz ti-e frica, nu? ;D
-
...
-
Are sau a mai avut cineva probleme cu butonul de rabatare al scaunelor din spate? Unul din ele este defect de cand am masina.
Atunci cand apas pe el sa revina din pozitia mai inclinata, scaunele nu revin.
-
Rotile de vara:
(https://i.imgur.com/njaSMhK.jpg)
-
Rotile de vara:
(https://i.imgur.com/njaSMhK.jpg)
Sunt michelinurile alea cross ceva.
Le-am luat și eu și nu sunt grozave. Au cauciuc cam tare și se încălzesc greu la temperaturi obișnuite.
Când se încălzesc sunt mai ok, in sensul ca diferențialul raspunde la desen.
Când sunt reci nu simțit tracțiunea spate in viraje. Slabe ca și guma in condiții normale de temperatura.
Probabil le-au gândit sa reziste la temperaturi ridicate si la rece sunt patine.
In afara asfaltului nu am ajuns cu ele. La cum arată desenul și la cât de dura e guma ar trebui sa presteze bine pe langa asfalt.
-
Da, Michelin Latitude Cross.
Eu le am de anul trecut, si mi se par decente.
Cumva imi convine ca e un pic mai tare guma, fiindca pana sa ajung la munte/padure am de mancat ceva asfalt, si probabil un material mai moale s-ar uza mai repede, mai ales pe cat de incinsa e vremea in verile actuale.
Iti pot spune ca pe noroi sunt ok, doar ca ar fi fost probabil si mai ok daca mai lasam din presiune.
-
Dacă tu ești mulțumit pentru ce le utilizezi, e bine.
Eu aștept sa le schimb.
-
Ceva e nenatural acolo, pare dubios de curata :D
-
Da... Ii dadusem spalatura lunara.
Trebuie luata la tavalit de acum, speram sa ne ajute vremea. :D
-
Jante de Countach? ;D
-
:))))))
-
Facut un weekend de vreo 3 zile prin vest, prin zona Sibiului in prima noapte, zona Gheorgheni a doua noapte.
Drumuri foarte frumoase, multa ploaie, ceea ce a facut totul si mai interesant.
Pe ultimii 200 km am sesizat un fasait pe acceleratie la peste 2500 rpm, pe partea soferului. Suspectez cotul intercooler.
-
Și pe mine m-a prins ploaia cu cod portocaliu la Sinaia, așa îți reamintești de ce Subaru.
Nu mai merge cu fâsâială ca o strici.
-
Nici nu o voi plimba asa, nu ma simt deloc confortabil cu sunetul ala.
Zilele astea investighez un pic mai pe indelete...
-
Pe ultimii 200 km am sesizat un fasait pe acceleratie la peste 2500 rpm, pe partea soferului. Suspectez cotul intercooler.
(https://i.imgur.com/4E8CdzY.jpg)
(https://i.imgur.com/mXBPcMA.jpg)
-
Ai scapat si de data asta :)
-
Dodgind bullets :))
-
Da, bine ca a fost doar atat, siliconul ala nu mai crapa :)
-
Mai iau vreo 3 din astea ca sa faca cat unul original, deci ar mai putea crapa, dar ma astept sa crape altceva inainte.
In alta ordine de idei, mi-am propus sa fac o revizie completa al sistemului de franare( discuri + placute ) la urmatoarea vizita la AK, deci voi incepe o investigatie. Parca vreau niste discuri ceva mai mari.
-
Cât de mari? La diesel sunt mai mari ca la benzina.
Poate vrei frâne mai agresive.
-
Nu stiu daca agresiv e cuvantul, dar mi-ar placea sa le simt un pic mai ferme, si ceva mai sensibile.
Nici nu stiu daca trebuie sa caut discuri "mai mari", sau mai degraba o combinatie disc-placute foarte buna.
-
Eu am folosit la fostul Forester o combinatie de discuri si placute EBC (placutele yellow stuff).
Franau mai bine decat in combinatia originala, dar, cum totul are un pret, lasau o gramada de praf negru pe jante -lucru ce nu mi s-a intamplat cu cele originale.
-
Nu am nimic cu praful ala daca e ceva doar estetic. E un punct de start, multumesc!
-
Si placute ATE poti sa folosesti pt o frana mai buna, dar la fel, sunt mai agresive cu discul, sunt mai dure.
Eu pe ATE am mers de ceva ani.
-
Discul OEM, sau tot ATE?
Cred ca si Foreste tot pe discuri ATE a mers, si parea si el multumit.
-
Vezi că nu mai e ce a fist ATE. Se ovalizează repede. Cel puțin pe Legacy si outback multi ne-am plâns de treabă asta. Și pe WRX la fel.
-
Eu am ATE standard discuri/placute de vreo 6-7 ani/ placutele fata de 3 ani . Nu am avut probleme cu ele, dar nu mi se par deloc agresive (dar nici nu retin ce marca erau cele cu care luasem masina), acum caut ceva mai eficient
-
La Nissan am avut discuri si placute ATE si e totul ok.
La Subaru placute ATE, discuri OEM.
-
:-X
Hi hi, degeaba, tin minte ce ai zis. ;D
-
(https://i.imgur.com/adASYm1.jpg)
-
Cu ocazia asta ulei nou, acelasi Amsoil, si filtre, aceleasi Mann, Mahle, Subaru.
-
La ce interval ai facut revizia? Ai avut consum de ulei?
-
Pai ultimul schimb a fost acum 10k km - nu vreau sa il schimb mai tarziu de atat. Am uitat sa pun si revizia anterioara - 212k, aceeasi combinatie.
Sa zic ca vreo 200-300 ml ulei consumat? Oricum, am completat atunci cand am vazut ca era sub nivelul maxim pe joja.
Regimul a fost cam 95% extern.
-
Cred ca schimbul parbrizului se anunta mai repede decat anticipam, asa ca ma apuc de cautat.
Sunteti multumiti de cei de la AK pentru astfel de operatiune?
-
Da. Au montat foarte bine de fiecare data. Alege variantele superioare din gama, chiar daca sunt mai scumpe.
-
(https://i.imgur.com/hyvAwUW.jpg)
-
Au iesit Forestierele ca ciupercile dupa ploaie ;D
-
Adevarul e ca a fost mult asteptata...
-
ITP OK!
227k+
Schimbat parbrizul tot cu un Pilkington.
Ce mai urmeaza, intr-o vizita la AK:
Schimb capete planetara stanga
Schimb discuri + placute, suporti etrieri, culisoare spate
Schimb ulei
-
10k - din nou ulei Amsoil si filtru Subaru.
Daca e sa fac vreo statistica mai ciudata, cred ca in medie am cam 120-150 km / pornire. Drumurile prin oras pot fi facute cu bicicleta, Uber, autobuz...
Din pacate nu am contorizat uleiul consumat, dar nu pot spune ca a scazut vreodata sub jumatatea drumului dintre L si F. Am avut grija sa completez de fiecare data sa fie la nivelul optim.
Primul lucru observat cu ulei nou - zgomot mai redus, si mai "smooth" al motorului, si consumul un pic imbunatatit.
-
Far fisurat + cod portocaliu de ploi m-a lasat motociclist. :)
M-am apucat de cautat far dreapta cu xenon.
-
Far nou, motociclist no more. :)
-
In ultima vreme m-am ocupat mai mult de operatiuni uzuale, schimbat ulei(Amsoil, 9-10k), filtre, placute si discuri frana spate.
Voi ajunge la un stand ITP pentru verificarea amortizoarelor, sa vad situatia acolo.
Nimic altceva, e o masina simpatica, imi va parea rau dupa ea...
(https://i.imgur.com/Pm38udV.jpeg)
-
[...] e o masina simpatica, imi va parea rau dupa ea...
[...]
Vrei sa o vinzi?
-
Cu siguranta nu, dar in cele din urma isi va fi trait zilele, mai devreme sau mai tarziu. :)
-
O activitate de weekend.
Mi se crapase un far -> intrat apa -> ars droser xenon.
A fost nevoie de masuri, mai ales cu ziua scurta,noaptea lunga.
Sticlele le aveam deja comandate de pe Aliexpress, droser comandat din dezmembrari, mai trebuia doar infaptuirea.
Nu a iesit perfect, dar am sticla noua la far, si nici apa nu mai intra, si nici droserul nu se mai arde. :)
(https://i.imgur.com/1s80Ys5.jpeg)
(https://i.imgur.com/WtN70ZV.jpeg)
(https://i.imgur.com/Zo5Xqcw.jpeg)
-
Nimic nou in ultima vreme, ceva mai important:
1. Schimbat planetare fata pe la sfarsitul anui trecut, ulei cutie+ diferential fata, ulei motor + filtru original. Uleiul, ca de fiecare data, Amsoil.
2. +8k km mai tarziu. Acelasi Amsoil + filtre ulei/aer/polen, si kit ambreiaj + volanta Sachs.
I-am instalat si niste paravanturi cum are Foreste, fac treaba si alea.
Drumuri bune!
-
Nopti de vara :)
(https://i.imgur.com/DTo5Vfu.jpeg)
-
Frumos :)
LE: am vazut abia acum sau acum mi-a atras interesul, ca ai montat paravanturi: sunt bune, zici? Adica isi fac treaba, poti sa mergi cu geamul deschis mai multicel? Sau doar la nivelul lor? Si mai important - fac cumva zgomot in plus in mers? Era la un moment dat o discutie sa aplic si eu, modelul cu lipire pe exterior, nu fixate in interior (alea risca sa strice motorasul geamurilor).
-
Dupa cateva mii de km cu ele, ma declar multumit.
Avantaje:
1. Reduce un pic zgomotul(pana pe la 100-120 km/h)
2. Poti merge cu geamul cat de cat deschis, dar nu foarte tare. Intra aer curat mai ales cand ploua. Dupa ce il cobori sub nivelul lor se cam strica treaba(vezi pct 1 la dezvantaje).
3. Protejeaza cumva de soare cand acesta bate la unghi peste masina, si ajuta cand tii mana pe volan.
Dezavantaje:
1. Desi scapi de zgomotul vantului, paravanturile colecteaza zgomotul rotilor, asa ca daca ai anvelope mai zgomotoase, posibil sa se auda cam tare cand geamul e coborat mai tare.
2. Estetic, poate?
Legat de macaraua geamului, eu nu am sesizat probleme. Am avut grija sa le instalez astfel incat sticla sa urce pana la capat in fagasul lor. Parca cele aplicate pe exterior mi se pareau cam riscante, si am mers pe cele interioare.
Dupa instalare lasi masina in soare vreo zi, fara sa cobori geamurile, si totul e ok. Perioada asta e perfecta pentru asa ceva. :D
In concluzie, le pot recomanda.
-
Mersi frumos pt rezumat :)
-
Nicio problema, sper sa te ajute. :)
-
Beculete, elegant :)
Nopti de vara :)
(https://i.imgur.com/DTo5Vfu.jpeg)
-
N-au intrat toate bâzdâgăniile in masina? :D
-
Se plimbau cateva pe acolo, dar nu deranj mare, ca la camping. :D
(https://starecat.com/content/wp-content/uploads/someone-do-you-have-a-special-talent-me-smoke-campfire.jpg)
-
Si cateva operatiuni din ultima perioada:
- 8k km, schimb ulei + filtre(ulei, combustibil, aer, habitaclu);
- schimb cot intercooler(cel lung) + curatare DPF;
- schimb rulment stanga fata.
ODO: 259k Km
-
7.7k:
- ulei + filtre( ulei, combustibil, aer, aer)
- discuri + placute fata-spate
ODO : ~267k Km
-
Sezonul :)
(https://i.imgur.com/0ri2RyH.jpg)
-
Si s-au mai schimbat:
-Etrier dreapta spate
-Brate fata
-Bucse fata + spate
-Lichid frane(+ aerisire)
-
Aprox 9k de la ultimul schimb de ulei.
- ulei + filtre ulei, aer
- geometrie fata/spate
Al doilea schimb cu Ravenol, ma declar multumit si de asta. Filtrul de ulei ca de obicei, original.
Nu am sesizat pierderi, regimul de condus 95% extern.
ODO: ~276k km
-
7.6k km, schimburile de rigoare.
Ravenol 5W30 (am fost multumit la ultimele 2 schimburi, continui cu el momentan);
Filtre aer, polen, ulei, combustibil... gata de alte drumuri. :)
Consum intre schimburi: 6l / 100km
ODO: ~ 283.600 km
LE: Tot weekendul asta am inlocuit si becurile de faza scurta(xenon): Osram Xenarc Original.
-
De o buna perioada butonul de la portbagaj nu mai functiona, asa ca era musai nevoie de o reparatie.
Asadar, dupa un pic de research, am descoperit ca se poate folosi un buton de Nissan Qashqai:
https://www.emag.ro/buton-portbagaj-nissan-qashqai-2007-j10-nj10-jj10e-2947141-294714a/pd/DPT2KFMBM/
Daca aveti rabdare va puteti comanda de pe AliExpress, dar in cazul meu am vrut sa termin lucrurile mai repede.
Impreuna cu tutorialul de mai jos:
A fost un succes. :)
Singura diferenta e ca nu am instalat intreg ansamblul(buton + lumini numar), ci doar am taiat firele butonului vechi, si l-am inlocuit cu cel nou.
-
Bun material. Multumim.
-
Da, este relativ compatibil butonul de Qashqai.
Am mai scris despre asta aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4293.msg143448.html#msg143448).
Recomandarea mea este sa verificati butonul dupa un drum mai cu denivelari.
Cel de Qashqai va sta bine doar daca va fi pilit din lungime (foarte putin, cam 0,1 mm). In plus, nici forma trapezoidala de la capatul carcasei (pe lungime) nu este identica (la Qashqai e o idee mai ascutit, asa ca va intra in maner, dar sa nu aveti pretentii de etansare 100%).
Una peste alta, este o solutie de vreo 20 de ori mai ieftina (intrerupator de Qashqai versus cablaj maner spate original Subaru, ce include si butonul respectiv, de la reprezentanta ...)
Eu am luat pe cel original Subaru, de la reprezentanta, ca eram grabit. Si nu am mai avut rabdare sa il astept pe cel comandat online, de Qashqai.
-
Nu am mai mentionat pasul pilirii fiindca am crezut ca doar la al meu e ceva defect mai mic de fabricatie. In rest mie imi pare ca a intrat perfect in lacasul lui.
Cat despre etansare, la mine au aparut probleme dupa ce s-a dus invelisul cauciucat al butonului, deci cred ca de acolo e problema principala.
Multumesc NicNic, mai urmaresc.