Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: mihaiv on May 26, 2016, 11:57:18 AM
-
Salut si bine v-am gasit,
incepand de ieri sunt proprietarul( din Ploiesti)unui Forester Diesel 2.0 AWD cu 114 mii KM .Inainte de a-l cumpara l-am verificat in service si I-am gasit rulmentul stanga fata uzat. Conform tipului de la service acest rulment a generat zgomotul asurzitor pe stanga la viteze de la 60 Km in sus pe timpul drive testului avut si odata ce va fi schimbat zgomotul( ca de motor supraturat) va disparea, Drept urmare am cerut o reducere de pret care a fost acceptata si l-am cumparat.
Va rog sa-mi spuneti daca si voi ati avut aceiasi problema cu zgomot pe fata (stanga sau dreapta )generat de rulmenti uzati, sau zgomotul poate fi din alte cauze mai complexe !?!?!
Astept orice sfat de la voi despre cum se intretine un Subaru, despre magazine de piese serioase din punct de vedere al raportului caltitate-pret,etc.
In Ploiesti nu am gasit reprezentanta Subaru drept urmare va rog sa-mi recomanadati una cat mai aproape: in Bucuresti sau Brasov sau sa-mi recomadati un service bun/serios in Ploiesti.
Va multumesc .
-
Bine ai venit, esti in comunitatea care trebuie, dealtfel si singura activa din Romania.
Sa-l stapanesti sanatos, sa te bucuri de el si sa pice cat mai tarziu.
Nu vreau sa te sperii de la inceput, dar e mai bine sa fii avertizat: brace yourself! The "Boxer Diesel before 2011" course is upon you. :)
Dar, felicitari pentru achizitie. Si eu tot Diesel. ;)
-
Salutare,
Felicitari! Sunt in aceeasi situatie cu un Forester ca tine.
Sa te bucuri fara incidente de el.
La mine a bubuit pistonul buclucas intre timp si blocul motor e nou.
Ce as adauga si eu la intrebarea ta ... stie cineva de unde se poate procura un manual tehnic pentru acest model?
O zi faina!
Adi.
-
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=10.0
ia vezi aici, ia la rand linkurile
-
Am gasit un manual in engleza pe net :
http://www.subaru.ca/content/7907/Media/General/download/Manuals/English/MSA5M1003A_Forester_OM.pdf
-
Inca ceva, tocmai am observat ca nu se aude nimic in difuzoarle din portierele din spate .E cumva vreo setare din casetofon? Sunt cateva butoane care nu stiu la ce folosesc
-
O setare este sigur, nu sunt sigur ce tip de CD player ai, dar la mine exista un buton T/B care regleaza bass, medii, stanga-dreapta si fata-spate (Fader). E posibil ca setarea sa fie facuta doar pe fata. Daca e ZERO, atunci e o problema cu firele sau cu boxele.
-
AM rezolvat cu boxele ;).. era doar din setari, dar acum am alta problem: in mers imi palpaie indicatorul R.DIFF.TEMP . Site cineva ce inseamna aasta!??! Dupa cum suna pare ceva de rau :(
-
Inseamna ca uleiul din diferentialul spate e prea ferbinte. Indica o problema... Primul lucru care ar putea fi facut e inlocuit uleiul imediat si monitorizat daca mai face asa. Te as sfatui sa nu mai mergi cu ea cat timp arata aia.
-
Multumesc, si cum se face asta, trebuie neaparat mers la reprezentatnta din Bucuresti sau se poate face la orice service?
-
Se poate face la un service unde s a mai facut treaba asta si la alte Subaru in principiu, e mai complicat un pic de pus uleiul, e o pozitie incomoda acolo. Poti merge si la SMT nu cred ca o sa ti ceara f multi bani pt asta...oricum eu m as fi dus la ei sa le arat problema mai intai.
-
multumesc pentru sfat, o sa ma duc la SMT
-
Nu strica sa inlocuiesti uleiul din diferential ( mai ales daca nu stii sigur cand si daca a fost inlocuit).
Dar palpaitul ala poate avea si o cauza mai putin "complexa" !
Este foarte posibil sa se fi miscat mufa de la senzorul de temperatura a diferentialului. Asta se poate verifica simplu, daca urci masina pe o rampa/elevator.
Firul senzorului de temperatura este usor de vazut si verificat.
-
Firul de la senzor este cam expus, daca ai tras masina prin ceva noroaie, posibil sa-l fi afectat. Putin probabil sa ai intr-adevar probleme cu supraincalzirea uleiului, poate daca ai facut ceva cerculete.
La mine cand s-a aprins prima data m-am panicat, dar aveam un termometru cu infrarosu si am masurat termperatura carcasei, aceasta nu depasea 50-55 grade, si erau 35 afara, deci nici poveste de supraincalzire. De atunci am periodic becul aprins in bord. Este problema cunoscuta la mai multe Subaru, de obicei am vazut ca se inlocuieste firul cu totul, dar este destul de anevoiasa operatiunea. Mai poti incerca sa fixezi firul si sa cureti mufa de la senzor.
Spor!
-
Mulțumesc, știe cineva câți litri de ulei intra la diferențiale si ce marca recomandați.De dimineață am observat sub motor în față pe mijloc o pată de mică de ulei, știe cineva de unde poate să curgă?
-
Motul gear 300 sau motylgear 75w90. Pata de ulei nu e de la dif spate, daca e de la masina ta. Cutie/motor posibil..
-
Din masina...
-
Un mechanic mi-a spus ca e de la un semering si ca trebuie dat motorul sau cutia jos :o
-
Pt constatari eu te as sfatui sa mergi la SMT, dupaia te decizi unde faci reparatia daca e necesar. Dar oamenii aia stiu cel mai bine sa diagnosticheze problemele unui subaru
-
+1
Pana sa dai cutia jos, dupa cum zice "un mechanic", mergi la SMT sa-l vada unu care a mai vazut Subaru in scurta lui viata!
Dupa aia ... banii tai, dansul tau!
-
Pe bune? Discutia asta chiar e serioasa?
-
Un mechanic mi-a spus ca e de la un semering si ca trebuie dat motorul sau cutia jos :o
Si ce experienta are mecanicul respectiv cu masinile Subaru ?
Ti s-a mai recomandat pe-aici, zic si eu: fa-ti curaj si programeaza-te pentru o "sedinta"de constatare si evaluare la SMT.
Asa macar stii exact ce probleme sunt si nu mai bajbai.
Apoi, cu lista de probleme si recomandari in brate, poti cere oferte concrete atat in reteaua de service Subaru ( cata mai este) cat si la alte service-uri multi-marca ( vezi si recomandarile din sectiunea dedicata a forumului). Bine ar fi sa mergi totusi la unii care nu desfac pentru prima data un Subaru ....
Daca te iei dupa unul si dupa altul, este foarte posibil sa te coste mult mai mult decat o constatare la SMT. Si poti avea nesansa ca nu doar sa nu-ti rezolvi problemele ci sa si dobandesti unele noi !
Parerea mea !
-
Saptamana asat imi fac drum la SMT.. sper ca nu e greu de gasit, eu nu prea ma descurc prin Bucuresti, sau sa ma duc la Brasov!?!??! Distanta e cam aceiasi,
-
La cat faci prin Bucuresti sa ajungi la SMT, mai bine te duci la BV. Cred ca e mai scurt si cu un consum mai bun + vezi si muntii si respiri si un aer mai ok.
-
Ai dreptate , asa ma gandeam si eu ;D
-
Azi am fost la Brasov, baietii de acolo au fost foarte amabili , mi-au verificat masina n-au gasit decat doua bucse pe spate "obosite" pe care le-am schimbat, in rest totul a fost OK, problema cu TEM DIFF era de la conexiune. Am fost multumit asa c-o sa ma duc sa fac revizia de 150000 Km tot acolo.
-
Bravo!
-
No, ai vazut ce simplu o fost?
Repede si bun.
-
A fost simplu.. dar m-au cam speriat , mi-au spus ca motoarele facute pana-n 2011 sunt dispuse sa se cam strice :(... pentru mai multa convingere aveau acolo si un forester cu motorul scos :)
-
asa e. dar daca faci reviziile la ei sau in service autorizat, sunt sanse mari sa l repare in garantie.
acum deschide ti topic de prezentare a masinii in zona dedicata. poze, detalii, impresii etc. asta ca sa poti schimba diverse pareri cu alti posesori...
-
Daca vrei sa o iei ca pe urare de bine, sper sa se strice pana in Noiembrie. Ca ai garantie 6 ani din cate tin minte. Colegii cu diesel stiu sigur.
@moguai: e deja in zona potrivita
-
my bad, acum am vazut :)
-
Nu inteleg de ce trebuie sa se strice neaparat si de ce am garantie 6 ani :o
-
Nu trebuie sa se strice neaparat, dar au fost destule cazuri, inclusiv pe forum, cu motoare diesel care s-au stricat. La fel cum sunt si cazuri fericite in care proprietarii n-au avut nici o problema.
Este o problema la prima generatie de motor diesel - colegii cu diesel sau care se pricep iti pot oferi mai multe detalii.
Atata timp cat la masina s-au facut revizii la timp, la reprezentanta si s-a monitorizat starea ei, este posibil sa nu ai nici o problema.
-
Pai toate s-au stricat din generatia respectiva, cu parere de rau. Si reparatia motorului se face pe garantie (chiar daca masina a iesit din garantie) in anumite conditii, printre care sa nu fi depasit 6 ani din momentul facbricatiei, un anumit nr de km si reviziile toate la timp si verificabile.
Vezi ca e o discutie dedicata in sectiunea cu discutii despre forester.
-
Multumesc pentru punctele de vedere si sfaturi ...Cineva spunea ca doar cele euro 4 ar fi vizate.
In cazul asta desi imi place masina, merge frumos (in traffic se comporta cam ca RAV 4), decat sa stau stresat ca pica motorul , cred ca o sa incerc s-o vand.
-
Salut,
Hai sa nu punem raul inainte..eu am avut un euro 4 ( fabr. 2008) pe un legacy, care nu a avut absolut nicio problema pana la 149000 km, cand am vandut-o. Masina are acum 210000 km, si nu are nicio problema de motor, am pastrat legatua cu cel caruia i-am vandut masina.
Cred ca tine si de exploatare, regim de turatie in special, si..nu in ultimul rand..de ritmicitatea corecta a reviziilor.
Acum am un Forester 2011 tot diesel, care de asemenea nu prezinta probleme la motor. Daca tot ai mers la BV, discuta cu Sese sau cu Bamse, poti afla mai multe, dar nu neaparat de rau. Problemele din cate stiu eu apar la un cuzinet, pe arbore. Poate poti verifica, preveni eventual daca se constata o uzura accentuate acolo.
Poate ne vedem in traffic, eu sunt tot din Ploiesti.
-
Salut, multumesc de incurajare :D Eu sunt foarte constiincios in privinta reviziilor... La asta imediat cum am cumparat-o am schimbat uleiul, filtru de motorina, de ulei, ,de aer.. SI o sa-mi fac rezervare ptr revizia de 120000..
Poate ne intalnim prin traffic la o cafea , "Padurarul"meu e alb sidefat inca cu numere provizorii,.. chiar asa trebuie sa merg pe 21 la RAR si am auzit ca nu trebuie sa mai platestesc taxa de poluare..
-
Hai mai zi cu taxa aia de poluare. Ce stii, ce ai auzit?
-
Am auzit prost.. Pana la urma tot am platit-o 1070 RON :(
-
Salut, de cum a venit sezonul rece mi se abureste oglinda retrovizoare, plasticul de la bord si luneta pe interior, are idee cineva care e cauza? Eu banuiesc ca este din cauza neetanseitatii portbagjului.
-
Locuiesti mai intr-o zona montana/mai rece?
-
Exista si posibilitatea sa ai o sursa de umezeala in interior - de exemplu, mocheta uda.
Verifica asta si, eventual, incearca sa pui un dezumidificator in masina.
Mie rar mi s-a intamplat asta, si, de regula, doar dimineata pe racoare, dupa ce intram in masina, pana apuca sa-si faca treaba sistemul de dezaburire. Asta se intampla datorita aburilor din respiratie. Dar niciodata nu s-a aburit si bordul ci doar oglinda retrovizoare si parbrizul ( mai rar si luneta),
Chiar asa - daca pornesti dezaburirea parbrizului nu se rezolva (aproape) instant ?
AC-ul porneste cand apesi butonul de dezaburire ?
-
Exista si posibilitatea sa ai o sursa de umezeala in interior - de exemplu, mocheta uda.
Verifica asta si, eventual, incearca sa pui un dezumidificator in masina.
Mie rar mi s-a intamplat asta, si, de regula, doar dimineata pe racoare, dupa ce intram in masina, pana apuca sa-si faca treaba sistemul de dezaburire. Asta se intampla datorita aburilor din respiratie. Dar niciodata nu s-a aburit si bordul ci doar oglinda retrovizoare si parbrizul ( mai rar si luneta),
Chiar asa - daca pornesti dezaburirea parbrizului nu se rezolva (aproape) instant ?
AC-ul porneste cand apesi butonul de dezaburire ?
Astazi pe la ora 17:00 am gasit aburit 50%din jumatatea dreapta a parbrizului. Dureaza ceva timp dupa ce pornesc dezaburirea iar AC nu pornesc.
Acum mi-am adus aminte ca iarna trecuta am gasit ingehtata luneta pe interior dar am zis c-a fost o intamplare.
-
Locuiesti mai intr-o zona montana/mai rece?
Stau in Baicoi la 20 km de Ploiesti, e zona de deal ,
-
Exista unele zile mai ciudate, cand daca ai prins atmosfera mai umeda, peste noapte cand se raceste masina face condens mai degraba pe interior. Cand e suficient de frig mai si ingheata. De fapt iarna de obicei gasesc gheata pe interior, la ambele masini.
Posibila explicatie sa fie si de la faptul ca dupa ce ai mers, masina se raceste repede, astfel incat aerul cald condenseaza pe geamurile deja reci.