Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SJ (2014-2018) => Topic started by: laddu on September 16, 2016, 14:56:41 PM
-
Salutare, desi nu am vrut sa ii fac jurnal initial, m-am razgandit zilele astea.
Avem impreuna ˜700km, inca ne acomodam cu dimensiunile si cutia automata. Desi nu a fost dragoste la prima vedere, caci sunt de parere ca nu e cea mai reusita culoare, incep sa o apreciez si sa o indragesc.
Am luat-o de la AK, nu au fost probleme cu ei, super seriosi si profesionisti. Nu s-a reusit resetarea senzorilor de presiune in pneuri, sper sa o rezolva in acest weekend. In rest, vorba vorbei: apa, paie si bataie!
Ceva poze:
(http://i.imgur.com/eKxWFZo.jpg)
(http://i.imgur.com/PyzYb9z.jpg)
(http://i.imgur.com/g3r2csH.jpg)
(http://i.imgur.com/TQFiI1m.jpg)
(http://i.imgur.com/48ZrTmv.jpg)
(http://i.imgur.com/64vPry3.jpg)
(http://i.imgur.com/hXaVszt.jpg)
-
Sa va bucurati de ea cat mai mult timp si sa va duca sanatosi pe drumuri unde nici nu ati cutezat a va gandi pana acum!
Frumoasa culoare, strasnica protectie pentru bara spate si nu in ultimul rand remarc noua infatisare a modelului 2016.
-
Sa-l conduci sanatos, ca de bucurat stiu sigur ca te vei bucura de el! :)
-
cat a fost ursaria, daca se poate spune? ce echipare e?
-
cat a fost ursaria, daca se poate spune? ce echipare e?
Multumesc pentru urari. Este echipare Sport. Poate ne vedem pe la vreo intalnire si discutam mai multe :)
-
nu ca mi as permite acum asa ceva, dar macar pt comentarii gen "De banii astia imi luam bemveu cupeu" ;D ;D ;D
-
Ai sa razi, dar chiar zilele trecute mi-a zis un vecin ca era mai bun un Audi la mana a doua, Q7 sau ceva similar. Exprimarea a fost: "De banii astia, luai o masina adevarata, Audi Q7 sau ceva...". Am zis ca da, asa e...
-
FELICITARI !
Nu-ti urez sa te bucuri de padurar - STIu ca o vei face !
Iti urez insa milioane de km fara probleme !
-
Ai sa razi, dar chiar zilele trecute mi-a zis un vecin ca era mai bun un Audi la mana a doua, Q7 sau ceva similar. Exprimarea a fost: "De banii astia, luai o masina adevarata, Audi Q7 sau ceva...". Am zis ca da, asa e...
...si obligatoriu Diesel ca tine cu casa la cat ii caroseria de mare ;D
-
Superb!
-
Foarte faina masina,sa o stapanesti sanatos si fara incidente!Spune-mi te rog,ai facut inainte un test drive?Si daca da,unde?Merci
-
laddu este cumva Laurentiu? Ca prea va cunoasteti pe aici cu Foreste si Heli din cate vad.
-
Sa o stapanesti sanatos! Fain model ;)
-
Foarte faina masina,sa o stapanesti sanatos si fara incidente!Spune-mi te rog,ai facut inainte un test drive?Si daca da,unde?Merci
Salut, multumesc. Am facut un test drive, dar dupa ce am platit avansul pentru masina. Asta undeva un Martie. Oricum a fost test drive pe Foresterul diesel de la Autokino. Norocul meu a fost un XT tot echipare Sport aflat in showroom la vremea aceea, pe care am putut sa-l vad si sa-l pipai cateva ore bune.
laddu este cumva Laurentiu? Ca prea va cunoasteti pe aici cu Foreste si Heli din cate vad.
Nu, din pacate pentru mine, nu am niciun cunoscut posesor de Subaru, iar eu sunt la prima masina a marcii.
Ceva pareri dupa aproape 1000 de kilometri preponderent extra-urbani:
+ motorul este sublim, sincer nu ma asteptam la un nivel atat de redus de vibratii si zgomot. Cei 240 de cai sunt livrati liniar incepand cu 2800-3000 rpm. Sub plaja asta de turatii imi pare cam lipsit de forta, dar poate si cutia automata e de vina. E adevarat ca am mers preponderent in modul I, o mai las macar 1000 de km pana sa incep sa ii dau mai tare. Cel putin asta a fost recomandarea celor de la AK.
+ cutia este super ok, comparat cu clasica cu convertor de cuplu pe care am avut ocazia sa o conduc. Imitarea treptelor e atat de buna incat pacaleste cu usurinta necunoscatorii cum ca ar avea rapoarte de viteza. :) In modul I tine motorul sub 2000 rpm, optimizare foarte buna pentru eficienta.
- lipsa senzorilor de parcare sau macar a unei extra-optiuni pentru montarea din fabrica. Mi se pare o optiune care nu trebuie sa lipseasca in gama asta de pret, in special la o masina de dimensiuni maricele ca Foresterul. Nu inteleg decizia Subaru, dar ma rog, asta e. Stiam de la inceput.
- lipsa gurilor de ventilatie pentru pasagerii din spate. O alta optiune inexistenta, cel putin pentru varianta de Europa.
Consumul inca nu s-a stabilizat inca. Traseul de azii: Bucuresti - Sinaia - Cabana Piatra Arsa - Sinaia 11l/100km - 163 km
Cam atat momentan.
-
Simplu si covingator: pentru laddu fotografia este o imbinare a pasiunii pe care o practica in mod constant si am certitudinea ca o aduce la un stadiu al armoniei spirituale
(http://i.imgur.com/Nf9amIn.jpg)
Iar cand nu creaza este inconjurat de muze si configureaza trasee:
(http://i.imgur.com/gCCWG2j.jpg)
La revedere, frumos colt al armoniei si al echilibrului naturii!
(http://i.imgur.com/kirBnLr.jpg)
-
Plimbarea a fost de milioane.
Cateva poze si de la mine:
(http://i.imgur.com/x49Bhlm.jpg)
(http://i.imgur.com/VQP5DvT.jpg)
(http://i.imgur.com/4jjYCsp.jpg)
(http://i.imgur.com/NerAtUc.jpg)
(http://i.imgur.com/15pt0UP.jpg)
-
Buna seara si felicitari pentru masina ! Am si eu una...alba ! E un microb asta ! Am avut un forester 2010 , am facut 260 000 km...i-am schimbat motorul, diferentialul, cutia, ambreiajul......dar tot Subaru am cumparat ! Sant la faza de...2 pedale in loc de trei. Da merge !
-
Da, nici eu nu sunt un mare iubitor de 2 pedale, dar pe SJ XT nu se poate altfel. Incep sa ma obisnuiesc cu ea si pare ca daca o inveti, o poti exploata la maxim.
Multumesc pentru urare.
-
Am o nelamurire legat de multimedia ! accepta navigatie sau trebuie inlocuit echipamentul ?
-
Are navigatie ca optiune a existenta. Consola centrala stie turn by turn navigation. Daca la asta te referi. Altfel detaliaza intrebarea.
-
Poze excepționale .....cu o singura problemă......sunt prea curate, nu v-ați străduit destul! ;D
-
Golul alpin era uscat și prăfuit. Data viitoare cautam mocirla. :)
-
Multimedia are un meniu de 'Aplicatii ' . Pe un filmulet de prezentare pe Youtube am observat ca respectivul subaru forester are un meniu ce contine si navigatie.
-
Da, este la acest model care are interfata starlink. Parca asa ii zice.
-
Asa este . Cum se instaleaza efectiv aplicatia ? Si modulul GPS este extern ? A instalat cineva asta ?
-
Nu e nevoie sa instalezi aplicatie de navigatie. Este inclusa in interfata starlink. Partea de aplicatii e altceva. GPS-ul este integrat in masina, probabil in antena.
-
Frumos ii mai sta in natura. :) Sa va bucurati impreuna de cati mai multi km fara probleme iar pe noi sa ne mai incantati cu poze din cand in cand. :)
-
Posesorii de forester imi pot oferi un plan de revizie? In carnetul de service varianta in romana oferita de AK lipseste partea cu operatiunile care se efectueaza la intervalele de revizie. Ce se schimba, cand, etc. M-am uitat si pe techinfo dar nu am reusit sa gasesc asa ceva. Multumesc
-
Posesorii de forester imi pot oferi un plan de revizie? In carnetul de service varianta in romana oferita de AK lipseste partea cu operatiunile care se efectueaza la intervalele de revizie. Ce se schimba, cand, etc. M-am uitat si pe techinfo dar nu am reusit sa gasesc asa ceva. Multumesc
nimeni?
-
Folosite de mine ca sa ma documentez:
http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2016.html
https://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&
-
Do the simple thing-schimba uleiul la 10000 km.
Întreabă-l pe Heli, he knows!
-
Da, doar ca nu e vorba numai despre ulei. Ma interesau si restul operatiunilor.
Folosite de mine ca sa ma documentez:
http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2016.html
https://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&
Linkul de la subaru.ca pare util. Multumesc
-
Cu uleiul era sfat de la mine, pt restul Heli îți spune ce a avut el nevoie să faca...Cam aia o să faci și tu..Sau apel la AK si iar obții informații.its simple! ;)
Heli tot la AK face intervențiile la masina.you pick!
Cu Heli ai avantaj ca se lasă cu o cafea si very good company!
Și linkurile de pe ălalalt continent sunt si nu sunt utile....alt trafic,alte uzuri, alt combustibil, etc.
În România un șofer care vrea cu adevărat să își îngrijească mașină o întreține conform producătorului în specificația de trafic greu.Daca Fuji zice să schimbi la 15k km uleiul tu îl schimbi la 8-10 k km
-
Eu zic sa-i lasam pe cei de la Auto Kino sa-si faca treaba din 10 in 10 mii de km si mai usor cu initiativele tehnice in particular ca stricam jucariile.
Hai sa ne indreptam energiile creative catre fotografie si alte pasiuni caci pentru fiare, uleiuri, filtre, senzori s-alte cele dam o fuga la Brasov. Parerea mea, hic!
-
discutabil ...
dupa 2 revizii la ei (e adevarat ca sunt vreo 3 ani de atunci) nu s-a gandit nimeni sa verifice update-ul de soft si sa faca o recalibrare de injectoare.
de atunci am decis sa ma implic, sa invat macar ce sa cer.
@laddu:
documenteaza-te si listeaza ce operatiuni sa verifici.
din experienta de peste 5 ani de reviizii la reprezentantele Subaru iti spun ca le mai scapa chestii.
sa nu mi-o ia Sese sau Dani in nume de rau, doar ca pentru mine cel putin, pot sa spun ca "sunt patit"!
edit:
dupa ultima revizie, de fata cu malakay si cu Pfaizzzer am verificat nivelul uleiului pus de tehnicianul SMT.
peste nivel, desigur.
am mai scos cca 100ml ca sa ajunga imediat sub zona de "full" de pe joja.
qed
-
Asta este scopul intrebarii intiale. Vreau sa stiu ce operatiuni recomanda producatorul sa se faca la interventiile de revizie ca sa stiu ce sa cer si sa verific cand merg in service. Dragosh10, nu doar uleiul trebuie schimbat, mai sunt verificari pe langa schimbul clasic.
Imi e totusi greu sa inteleg de ce nu e inclusa lista asta in manualul de service. E prima masina la care nu am asa ceva si nici pe site la subaru nu am gasit ceva concludent.
-
discutabil ...
dupa 2 revizii la ei (e adevarat ca sunt vreo 3 ani de atunci) nu s-a gandit nimeni sa verifice update-ul de soft si sa faca o recalibrare de injectoare.
de atunci am decis sa ma implic, sa invat macar ce sa cer.
@laddu:
documenteaza-te si listeaza ce operatiuni sa verifici.
din experienta de peste 5 ani de reviizii la reprezentantele Subaru iti spun ca le mai scapa chestii.
sa nu mi-o ia Sese sau Dani in nume de rau, doar ca pentru mine cel putin, pot sa spun ca "sunt patit"!
edit:
dupa ultima revizie, de fata cu malakay si cu Pfaizzzer am verificat nivelul uleiului pus de tehnicianul SMT.
peste nivel, desigur.
am mai scos cca 100ml ca sa ajunga imediat sub zona de "full" de pe joja.
qed
Poti detalia cu recalibrarea de injectoare?
-
edit:
dupa ultima revizie, de fata cu malakay si cu Pfaizzzer am verificat nivelul uleiului pus de tehnicianul SMT.
peste nivel, desigur.
am mai scos cca 100ml ca sa ajunga imediat sub zona de "full" de pe joja.
qed
Norocosule! Eu am scos 900 ml de ulei intrucat mecanicul era indragostit si a turnat in motor un bidon de 5 litri + unul de 1 litru, ca sa fie si sa se gaseasca in caz ca va fi nevoie.
-
E ciudat ca nu ai lista aia, desi nu stiu daca s-a schimbat ceva de prin 2011 cand am luat eu cazanu' si pana acum. Eu stiu ca am, dar cum toate sunt in dosar la firma, o sa verific luni si revin.
Pe de alta parte, nu-ti trebuie mortis, dupa cum ai vazut, se gaseste pe net; pe http://www.cars101.com este info din State si pentru ca cineva mai sus isi exprima indoiala ca ar fi aceiasi paramtri de uzura, etc., o sa verific cu ce am in documentatia oficiala (ma rog, tradusa si printata de romani), data la livrarea masinii ... ar trebui sa fie aceleasi operatiuni.
Norocosule! Eu am scos 900 ml de ulei intrucat mecanicul era indragostit si a turnat in motor un bidon de 5 litri + unul de 1 litru, ca sa fie si sa se gaseasca in caz ca va fi nevoie.
Voiam sa nu zic si de patania lui amidamaru (Ionut), care a colectat la cateva zile dupa revizie o minunatie de surubelnita din compartimentul motor. Da' nu ma pot abtine!...
Poti detalia cu recalibrarea de injectoare?
in primul rand: Foreste este Diesel.
revenind, NU e un procedeu mecanic, asa cum se face de fapt recalibrarea la stand specializat.
e o procedura care tine de ECU, si presupune resetarea unor valori cu ajutorul unui PC si a unui soft.
este ceea ce am aflat intreband.
ce am observat insa, este ca dupa o crestere a consumului destul de importanta, dupa cateva sute de km se stabilizeaza la minimul pe care l-am avut cu masina asta: 4.8-5.2l/100km in viteza a patra @ 2300rpm ~ 85km/h
Valoarea este 4darecord only, nu-ti imagina ca rezist sa merg cu 85 pe autostrada pana la Ploiesti :)
-
Dacă poți sa ii faci o poza fisei din carnetul tău mi-ar fi de ajutor. Nu știu dacă ai cvt sau nu, ar mai fi schimbul de ulei din cutie în plus.
-
In 2011 nu cred ca era CVT pe diesel
-
In 2011 nu cred ca era CVT pe diesel
Nici pe departe; ad labam only!!
-
Da, cu gandul la automata eram, dar am scris cvt :) Ati inteles ideea oricum
-
Oricum ar fi, CVT e prima automata pe diesel la Subaru. Dar de prin 2014, daca nu ma insel
-
2 imagini de Sambata. 2500 de km, inca ne cunoastem :)
(http://i.imgur.com/CS1PFSx.jpg)
(http://i.imgur.com/qJPCdq3.jpg)
-
N-avem numere de inmatriculare?
Da' bec, bec in torpedou i-au pus? Nu de alta dar diseara ti-o verific ca sa stim daca MY16 are upgrade la nivel de detalii serioase, nu doar de forma ci de fond... ;D
-
Nu are bec in torpedou si nici nu ii pun, nu ma framanta asa de tare. Dar daca vrei sa o cauti nu e problema :)
Inmatricularea sapt asta ar trebui definitivata, ca de la intai imi intra RCA meu in vigoare. Se rezolva, nu e bai.
-
Cu ce anvelope vine XT-ul si cum te impaci cu ele pe asfalt?
-
Are ceva Bridgestone dar nu stiu modelul. Am condus doar pe uscat pana acum si par a fi in regula. Nu sunt nici foarte zgomotoase, sau e insonorizarea foarte buna. :)
Ramane de vazut pe ud daca se simt la fle de bine.
-
Am împlinit 5000 km, ocazie cu are am mers la AK pentru verificare. Foarte prompți băieții, cu toate ca nu aveam programare.
Mai mult nici nu știu ce sa mai spun :) ca de obicei apa, paie și bătaie.
Sunt în zona padina, o sa revin cu niște poze.
-
La cat mai multi, inainte si-napoi si sa fii mereu cu noi (alta rima n-am gasit)!
-
Inca un weekend fain alaturi de XT. Masina se comporta foarte bine. Primul meu Subaru si AWD, deci inca invat cum sa ma comport cu ea. Incet incet ne vom cunoaste asa cum trebuie :)
Ca tot se vorbeste despre consum pe un forum vecin, o sa scriu despre traseul meu si consumul aferent in cele 2 zile de weekend petrecute in Bucegi. Am facut plinul la plecare din Bucuresti pana in buza rezervorului si am resetat trip-ul B:
Bucuresti - Brasov (revizie AK) - Sinaia - Hotel Pestera - Piatra Arsa - Predeal - Inapoi la Hotel Pestera - Predeal - Rasnov - (mers spre Magura de la poalele Pietrei Craiului) Magura Branului - Moeciu - Rucar - Targoviste
Am alimentat in Targoviste la rompetrolul de la iesirea din oras 57.63 l iar trip-ul imi arata 594km. Consum pe CB 9.2, la pompa 9.7
Zona spre hotel pestera a fost facuta la fiecare drum in modul S# acolo unde asfaltul a permis, cu "schimb" de viteze la peste 4500 rpm. Sus la Piatra Arsa am facut cerculete si m-am jucat prin zapada de acolo cel putin 30 de minute. La Magura Branului am mers spre satul Pestera pe namol destul de adanc, drumul fiind in rampa, se poate vedea si in poze ca masina este murdara :)
Una peste alta, consumul este mai mult decat decent, si pot spune ca m-am distrat destul de bine la volan.
Poze:
(http://i.imgur.com/iR2MDlb.jpg)
(http://i.imgur.com/AY8IPjG.jpg)
(http://i.imgur.com/IiapoSR.jpg)
(http://i.imgur.com/GZnvxDT.jpg)
(http://i.imgur.com/1VZzuWr.jpg)
-
Am uitat sa mentionez un fenomen ciudat care mi s-a intamplat intr-una dintre depasiri. Am apasat pedala de acceleratie mai agresiv, cu plecare de pe la 1500rpm, din dorinta de retrogradare pentru un demaraj necesar situatiei in care ma aflam, iar motorul s-a turat in gol, de parca cutia ar fi fost pe liber.
S-a intamplat o singura data, o sa mai fiu atent oricum.
-
Asta e CVT-ul!pe I reacționează mai lent, next time când vrei să faci o depășire din scurt calculează cu o secundă mai repede si apasă S sau S#, după aia o calci.Pana o să vrei să intri în depășire motorul deja va fi în ture/cuplu si vei avea reacție instanta la pedală.
Nu stiu diferența de consum, care nu cred că e mare, dar eu as folosi I doar în stop#go trafic și autostrada.in rest as merge pe S, la depășiri as folosi S#.
În felul ăsta as folosi si turbina cum trebuie și aș evita subturarea care o face modul I(vezi ce zice Muttley în threadul lui Lorian-are dreptate).
Pornit,lasata 2-5 min(depinde de anotimp), mers în modul I până ajunge la temp(ulei+apa), mers pe modul S , cu S# la depășiri+joaca.
Poți încerca asta un plin să vezi și diferența de consum.
-
Frumoase poze, multumim. :)
Vad ca sunt aprinse doar ledurile alea in forma de bumerang. Ai facut tu vreo modificare astfel ca acestea sa se aprinda fara faza scurta sau s-au aliniat si cei de la Subaru la trend? La Outbackul meu si din ce a scris si @marr la XV-ul lui luminile de zi sunt in proiectoarele de ceata. ???
-
Nu, asa sunt luminile de zi la acest model.
-
Si la mine functioneaza in acelasi mod led-urile pentru lumina de zi, ca la Laddu mai precis, insa eu prefer sa merg cu faza scurta in permanenta si implicit am si led-urile aprinse.
Curios este faptul ca la Outback au ales alta solutie de aprindere a luminilor desi blocurile arata cam la fel.
-
Bine ca macar la Forester le-a venit mintea la cap. Asta e de bine. :)
La Outback cel putin, ledurile nu sunt prea puternice, sunt mai mult de design. Prin oras eu merg pe automat, adica mai tot timpul cu "proiectoarele" aprinse dar in rest aprind si eu manual faza scurta.
-
Si la mine functioneaza in acelasi mod led-urile pentru lumina de zi, ca la Laddu mai precis, insa eu prefer sa merg cu faza scurta in permanenta si implicit am si led-urile aprinse.
Curios este faptul ca la Outback au ales alta solutie de aprindere a luminilor desi blocurile arata cam la fel.
Și la tine este exact ca la Obk.Laddu are facelift.Tie îți funcționează ledurile când ai selectat poziție sau faza scurta.daca selectezi auto se aprind proiectoarele.
Dacă te uiți la proiectoare ai să vezi 2 becuri în proiector.1 este DRL , 1 este becul de proiector/ceata.
-
Au sosit senzorii. Se pare ca sunt programabili pentru toate marcile si modele de masini existente la ora actuala. Cel putin asa se lauda Schrader. https://www.schraderinternational.com/Products/Product-Folder/NA-Schrader-EZ-sensor?sc_lang=en-us-na
Asta inseamna ca le voi putea folosi in viitor si pe alta marca de masina :)
(http://i.imgur.com/qvOFwB0.jpg)
-
Sa ii montezi cu succes! Ai mei nu sunt recunoscuti de catre CB desi programarea a fost facuta cu succes.
Daca rezultatul pe care il ai cu Schreder va fi pozitiv imi voi comanda si eu aceleasi coduri. In caz de esec merg la AutoKino si le transfer responsabilitatea de a-mi monta ce cred ei de cuvinta.
-
Cu ocazia acestei achizitii, am mai aflat ceva despre senzorii AM, in speta modelul acesta de la Schrader, EZ sensor, si anume faptul ca sunt programabili. Adica inainte de a face imperecherea/resetarea cu masina, trebuie programati pentru marca si modelul tau de masina. Uite aici un filmulet care despre procedura
Eu le-am specificat celor modelul masinii, iar ei au facut programarea inainte de livrare, adica acum senzorii sunt capabili sa comunice cu orice subaru mai nou de 2014, cu exceptia BRZ.
Zi-mi exact ce model sunt senzorii tai, poate asta e problema, nu sunt programati, deci imperecherea nu are cum sa se faca.
-
Senzorii mei nu mai pot fi programati intrucat sunt deja montati pe jante si aleluia... In plus, nemtii spun ca japonezii trebuiau sa mi-i seteze inainte de a mi-i inmana iar acum totul este tardiv. Ar mai fi o portita si anume sa ii trimit in Germania, Cehia sau Ungaria, la o reprezentanta Subaru care poseda un echipament AirGuard ce seteaza senzorii in functie de modelul masinii. Adica ma las pagubas caci nemtii dau vina pe japonezi iar japonezii salta din umeri asa ca astept rezultatul tau.
-
Senzorii pot fi programati fara sa ii dai jos de pe masina, caci scula aia comunica wireless cu ei. Vezi filmuletul pe care l-am atasat mai sus.
Tot ce trebuie sa faci este sa gasesti pe cineva cu scula adecvata. :) Eventual poate iti pot spune cei de la Herth datele de contact ale unui distribuitor din Romania.
-
De pe la Cabana Cozia. Din pacate zona nu a fost extrem de ninsa si nu am putut sa ma avant mai tare in zapada cu toate ca am cautat. In orice caz, a fost distractie... cat cuprinde.
Nu am trecut inca la rotile de iarna, dar pot spune ca cele all season sunt mediocre spre bune. Si-au facut treaba.
(http://i.imgur.com/ZfZ6q4B.jpg)
(http://i.imgur.com/moHJzHq.jpg)
-
Intr-un final, dupa 3 saptamani, au sosit si jantele mele si sunt la fel de urate ca pe site-ul producatorului. Speram ca realitatea sa fie mai dulce, dar asta e. :) M-am zgarcit la jante ca sa iau cauciucuri mai bune. Am reusit sa fac schimbul astazi. Cateva poze mai jos. Ce parere aveti ? Anvelopele sunt Continental TS850P
Senzorii de presiuni s-au potrivit ok pe janta, desi producatorul nu ii dadea ca si compatibili. Inca nu s-a aprins becul caci am mers vreo 10 km dupa ce am schimbat rotile. Vedem maine cand se aprinde. Am mai studiat pe forumurile de afara si aparent nu se poate fara scula de resetare/imperechere. Extrem de slaba implementarea TPMS facuta de Subaru. Spre ex la VW e suficient sa fie pe aceeasi frecventa cu CB, si ii recunoaste singur, la SUbaru trebuie sa ii spui CB-ului (cu scula aia) care sunt senzorii pe care sa ii interogheze... La fiecare schimb de roti trebuie sa resetez CB-ul. Mda, extrem de stupid.
(http://i.imgur.com/ywMtMyg.jpg?1)
(http://i.imgur.com/W1rFsLB.jpg)
-
Mie chiar imi plac jantele, sa le porti sanatos!
-
Multumesc, sa fie. Macar ii plac cuiva, chiar daca nu sunt eu ala ;D
-
Arata mai bine de aproape decat de la distanta !
Dar - vorba unui prieten bun - cand conduci, oricum tu stai in masina asa ca nu le vezi !
Si, ca atare, nu trebuie sa-ti placa !
In schimb o sa simti niste "gume" de calitate !
Sa te poarte sanatos peste nameti !
-
Foarte buna alegere la gume. Eu zic ca merita sacrificiul la jante pentru acele gume. Sincer, daca as fi avut si eu buget mai mare, tot modelul acela l-as fi luat. Au iesit pe primul loc in mai multe teste. Si chiar modelele anterioare sunt inca in top. Acestea, care sunt noi ca productie/design imi imaginez ca sunt foarte bune.
Acum nu inseamna ca o sa fii pe gheata ca pe asfalt curat, dar cu siguranta ai sa obtii maxim de aderenta.
Jantele nu dau chiar asa rau. Se potrivesc macar la culoare cu barele longitudinale. Singura recomandare ar fi sa speli sarea acumulata de pe drumuri cat de des posibil si daca ai timp sau chef, un tratament cu ceara nu ar strica pentru extra protectie.
PS: Ca idee generala, cautati jante pentru iarna cat mai pline (cat mai multe spite sau cat mai late). Protejeaza franele de pietre, sare, nisip. Mai ales pentru voi, cei care scoateti forestierele si in afara drumurilor.
-
Hmm, interesanta ideea. Trebuie sa recunosc ca eu am abordat exact pe dos, cat mai putine spite, in ideea ca vor retine mai putina zapada, mazga, etc. in interioru jantei si deci mai putine sanse de rugina prematura pe la ansamblele acelea. In orice caz, acum e deja tardiv, vedem cum se comporta in timp.
Legat de anvelope, si eu tot dupa teste m-am luat, unde intr-adevar au iesit foarte foarte bine. Pana acum, se simt bine la volan, parca se misca mai usor directia, probabil pentru ca sunt mai moi decat cele all season. La zgomot, pe la ~80km/h mi se pare mai putin zgomotoase ca cele all season. Sa vina zapada zic!
Am mai facut ~15km astazi si tot nu s-a aprins becul de avertizare TPMS. Incep sa sper ca nu e nevoie de resetare/recalibrare la fiecare schimbare de roti. Oare sa fie asa? Diseara trebuie sa ajung pana la Ploiesti, deci va fi testul final. Va tin la curent.
-
Stii tu cum e sintagma aceea conform careia frumusetea este relativa, interpretativa si subiectiva asa ca practice sa fie si sa le invarti sanatos!
Interesant comportamentul senzorilor tai si sper sa nu ti se aprinda beculetul, ca la mine ci doar daca ai vreo incidenta tehnica, lucru pentru care au si fost ganditi.
-
Am mai facut ~15km astazi si tot nu s-a aprins becul de avertizare TPMS. Incep sa sper ca nu e nevoie de resetare/recalibrare la fiecare schimbare de roti. Oare sa fie asa?
Poate au imbunatatit sistemul. Ce scrie in manualul primit cu masina? :)
-
Scrie in Germana :)
-
Mda, i-au trebuit 45 de km sa se aprindă, dar s-a aprins. Sunt profund dezamăgit de implementarea asta rudimentara de TPMS a subaru. Cum s-au gândit ei sa facă sistemul astfel încât sa fie nevoie sa merg la reprezentata de 2 ori pe an când schimb rotile. Măcar dacă era util și arata presiunea din fiecare roata individual, asa se aprinde martorul când presiunea e în afara referinței.
Acum rămâne sa vedem dacă împerecherea cu cb-ul se face prin odb2 sau e suficienta scula wireless. Cele wireless am văzut ca sunt cam 100 de euro, pe când alea odb2 cam 500 euro.
Păcat... Asta e, cred ca s-au grăbit.
-
Pe principiul "nu sunati, iesim noi din cand in cand", io zic sa le returnezi si sa te mai dai jos din masina din cand in cand sa vezi daca ai pana!
Poti sa-ti iei si manometru. :D
-
Si sa scoata si becul din bord !
Asta ca sa nu zgarie retina ...
PS: Chiar asa, de ce sa aiba un bec in plus in bord cand are unul in minus in torpedou ! ;D
-
Super idee!!! Mutati becul de TPMS din bord in torpedou, aveti si lumina in felul asta si nici nu va bate in ochi! :D :D
-
+1 HAHAHAHAHAH!
Si ca sa duc ideea mai departe. Mutati si senzorii de presiune in torpedou. Puneti o sticla de tulburel de colectie si astfel stiti daca se matureaza corect sau nu.
-
:)) faceti haz de necaz voi. O sa treceti si voi la generatiile astea noi, sa va vad atunci. :o
-
Sunt curios daca se poate anula TPMS.....mergeți la andea să facă experimente ;)
-
Daca va primi cadou un Forester SJ cred ca va avea motivatia pentru a sapa in ECU.
Modificarile de acest gen se fac in echipa (electronist + programator).
Echipa are nevoie de masina/masini pentru test + timp si motivatie.
Europa nu este un continent care sa incurajeze astfel de initiative.
-
Intrebare pentru andea: ai idee daca te poti conecta pe interfata ODB2 si sa modifici seriile senzorilor TPMS? Procedura de invatare care trebuie facuta la dealer sau cu o scula adecvata presupunerea trecerea ECU in mod learning, ca sa invete seriile noilor senzori. Daca eu am deja seriile senzorilor, nu putem sa le incarcam manual in ECU?
-
Ai grija ca pana iti raspunde Andea79 te "notifica" Muttley in ceea ce priveste avantajul de a-ti mentine senzorii activi pe SJ - si aici chiar ii dau dreptate lui Muttley.
In alta ordine de idei, eu mi-am comandat senzori la AutoKino iar vineri, 30 decembrie, fac un drum special la Brasov pentru a-i vedea montati pe jante. Succes in orice configuratie vei alege sa rulezi pe drumuri!
-
Sunt doua aspecte ce tin de sezorii TPMS. Acestia trebuie sa fie compatibili cu masina si aparatul ce se leaga prin mufa OBD sa aibe in meniu masina. Eu am verificat la mai multe vulcanizari si aparatele lor nu aveau in soft si modelul meu, astfel ca tot la un dealer Subaru am ajuns.
Eu am senzori de la firma CUB. Acestia au venit direct montati in roti cu softul corespunzator incarcat, cand am facut comanda pe net am dat si VIN-ul astfel incat sa stie aia ce sa incarce. La schimbul de roti s-a citit cu aparatul ID-ul si pozitia pe masina la fiecare senzor si apoi, prin cuplarea la mufa OBD, calculatorul masinii a fost invatat cu aceste date. Problema e ca acesta are loc in memorie doar pentru patru senzori diferiti, deci la primavara trebuie rescris din nou cu ID-urile de pe rotile de vara.
-
Pana la urma, pare-se ca tot varianta mea a fost mai buna !
Desi, pana acum la toate masinile am avut seturi complete de roti vara-iarna, anul asta, la XV, strict din cauza minunilor astora de senzori, am ales sa schimb doar anvelopele si sa pastrez jantele.
Ma batea gandul ca in primavara, la urmatoarea "rotatie", sa iau un set de jante & senzori pentru rotile de iarna.
Da' m-am lecuit !
Multumiri dragi colegi ! ;)
-
La fel mi s-au "incarcat" si mie senzorii la Tokyo insa la Bucuresti nu s-au "imperecheat" cu computerul de bord asa ca i-am facut cadou altui coleg iar eu mi-am comandat senzori la AutoKino si basta.
Cred ca asa trebuia sa fi procedat de la bun inceput insa am prins experienta, pe nervii si timpul meu.
-
Problema mea este ca nu prea imi vine sa fac un drum la dealer de fiecare data cand schibm rotile, adica macar de 2 ori pe an.
Cea mai ieftina scula care face exact ce ne trebuie noua, adica sa scrie id-ul senzorilor in ECU, este asta https://www.ateq-tpms.com/en-us/home/products/quickset-light-tpms-reset-tool/ Din pacate se vinde doar in state pe la 150$
Cum scula a fost programata doar ca sa scrie/citeasca seriile in calculator ma gandesc, ca folosind putina dibacie, oricine poate reusa sa le scrie manual, printr-o conexiune la ECU eventual USB-ODB2 si ceva soft care sa stie sa faca asta. Sau daca nu, de mana :)
Cei care au avut contact cu programarea ECU, la mine fiind proma data cand ma lovesc de astfel de probleme, ce solutii recomandati pentru conectarea la ECU?
-
nu am citit aproape nimic despre TPMS pana acum... dar din cate am vazut nu este controlat de ECU (engine control unit) ci de TCM (transmission control module) ... care are proceduri usor diferite ... anyway mai citim/cautam sa vedem ce exista ...
(oricum nu poti incerca/testa chestii pe un device pe care nu il ai :) ... ma refer aici la mine)
-
Pai si ce-am putea face, noi cei care avem "device-ul" sa te ajutam sa incerci/testezi.
-
pai device-ul este masina echipata cu minunatia :)
ca sa te poti juca cu din astea iti trebuie masina si proprietarul sa stie ca dureaza si poate merge sau poate nu merge si poate se mai si strica (aia sau altceva) :)
oricum, primul pas este cautarea sistemelor deja existente ... daca exista
-
si varianta aia cu 150$ + transport si taxe ... 300$ sa fie -> mi se pare acceptabila la urma urmei: cu cel putin 2 utilizatori pe forum costul va fi de 150$ ... inca 1 sau 2 se gasesc fara mari probleme si costul se reduce in continuare ...
nu stiu cat taxeaza la AKI/SMT pt. astfel de operatiune dar poate fi si idee pentru altii la urma urmei, investesti 300$ si taxezi 50 lei operatiunea la clienti si .. vezi ce iese :)
-
Reprezentanta are niste proceduri de urmat. Daca vine RAR-ul si vede ca anulezi niste sisteme de "siguranta" gandite de producator, sunt sigur ca nu este ok... oricat de aberante ar fi aceste sisteme.
Cred ca putem face un topic dedicat TPMS.
-
pai tocmai ca scula aia de 150$ nu anuleaza nimic, face doar procedura de recunoastere a noilor sensori TPMS ca acestia sa functioneze ... sa nu fie necesara plimbarea/taxarea la reprezentanta la fiecare schimb de roti iarna/vara ... depinde cat taxeaza reprezentanta ca nu am vazut sa fi scris cineva
-
Din punctul meu de vedere, desi nu mi l-a cerut nimeni, ne complicam cu "ingineriile de duminica" intrucat pot genera incidente colaterale iar masina iese din termenii si conditiile mentionate in contractul de garantie din cauza unor interventii neautorizate (va rog sa ma corectati daca gresesc).
Personal, am ales Auto Kino pentru operatiune intrucat:
1. Nu am cunostinte tehnice cu privire la ECU, TCM si alte abrevieri
2. Sunt mai comod de felu-mi
3. Ajungand la Brasov voi avea onoarea de a socializa cu Dragosh, Sese, Paul, Radu, Muttley, Pfaizzer etc. si totodata sa respir un aer curat la poalele Tâmpei.
-
Se uita RAR-ul in bord sa vada ce martori am eu aprinsi? Ei nu au fost in stare ca citeasca seria de motor poansonata pe motor, si mi-au tercut in cartea masinii la rubrica serie motor: FARA SERIE. Deci ma indoiesc ca ii intereseaza pe ei ce facem noi cu senzorii de presiune.
-
ci siguranta nu se poate echivala placerea socializarii cu Dragosh, Sese, Paul, Radu, Muttley, Pfaizzer etc :)
dar poate fi o varianta pentru cine vrea sa seteze pentru el sau altii acesti senzori exact cum o face si reprezentanta dar la un pret mai bun ... doar atat :)
-
Din punctul meu de vedere, desi nu mi l-a cerut nimeni, ne complicam cu "ingineriile de duminica" intrucat pot genera incidente colaterale iar masina iese de sub incidenta contractului de garantie pentru interventii neautorizate (va rog sa ma corectati daca gresesc).
Personal, am ales Auto Kino pentru operatiune intrucat:
1. Nu am cunostinte tehnice cu privire la ECU, TCM si alte abrevieri
2. Sunt mai comod de felu-mi
3. Ajungand la Brasov voi avea onoarea de a socializa cu Dragosh, Sese, Paul, Radu, Muttley, Pfaizzer etc. si totodata sa respir un aer curat la poalele Tâmpei.
Adica o sa mi se respinga claim-ul de CVT stricat pentru ca mi-am schimbat singur seriile de la senzorii de presiune ?
Tu poate esti comod, eu nu vreau sa merg la Brasov de fiecare cand schimb rotile, de aceea incerc sa caut ceva solutii. Din pacate, nu sunt prea multe optiuni.
-
pai tocmai ca scula aia de 150$ nu anuleaza nimic, face doar procedura de recunoastere a noilor sensori TPMS ca acestia sa functioneze ... sa nu fie necesara plimbarea/taxarea la reprezentanta la fiecare schimb de roti iarna/vara ... depinde cat taxeaza reprezentanta ca nu am vazut sa fi scris cineva
Nu m-am exprimat eu clar. Era vorba de stins becul din bord, anulat senzorii.
De imperecheat folosind alte unelte, nimic de comentat.
-
pai tocmai ca scula aia de 150$ nu anuleaza nimic, face doar procedura de recunoastere a noilor sensori TPMS ca acestia sa functioneze ... sa nu fie necesara plimbarea/taxarea la reprezentanta la fiecare schimb de roti iarna/vara ... depinde cat taxeaza reprezentanta ca nu am vazut sa fi scris cineva
Nu stiu cat taxeaza reprezentanta, dar cu siguranta nu o sa fie gratis :) cel putin asa cred.
-
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/subaru-tpms-cloning-orange-electronics-sensors-102558/
alta optiune -> reprogramarea ID-urilor senzorilor TPMS astfel incat sa coincida cu cei originali ....
si cel mai probabil se pot comanda senzori care sa inlocuiasca direct si fara probleme pe cei originali (cu ID-ul clonat) si monitorizabili/programabili prin telefon
http://www.orange-electronic.com/eu/orange_download.html (ca exemplu :))
sau http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/tpms-clone-set-options-224066/#post2874225
ideea pare a fi sa stii ce senzori cumperi ...
-
E ca la butucii de yala probabil, iei acelasi cod de colectie pentru portiere, portbagaj si buson rezervor.
Chiar mi se parea dubios si aiurea sa trebuiasca mers in reprezentanta si programat nu stiu ce calculator cand schimbi rotile...
Bravo, andea! ;)
-
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/subaru-tpms-cloning-orange-electronics-sensors-102558/
alta optiune -> reprogramarea ID-urilor senzorilor TPMS astfel incat sa coincida cu cei originali ....
si cel mai probabil se pot comanda senzori care sa inlocuiasca direct si fara probleme pe cei originali (cu ID-ul clonat) si monitorizabili/programabili prin telefon
http://www.orange-electronic.com/eu/orange_download.html (ca exemplu :))
sau http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/tpms-clone-set-options-224066/#post2874225
ideea pare a fi sa stii ce senzori cumperi ...
Am cumparat ce trebuie, senzorii mei sunt Schrader EZ sensor, programabili cu orice fel de serie, model, masina, frecventa. Din pacate nu vin programati din oficiu, pentru ca seria unui senzor oarecare e intotdeauna unica, deci trebuie citita seria de la senzorii existenti si clonata pe senzorii de pe rotile de iarna (care, repet, sunt programabili). Pana aici e bine, doar ca trebuie sa realizezi ca pentru asta e nevoie de o scula care sa stie sa citeasca seriile senzorilor si sa ii initializeze pe cei AM cu acele serii. Aceasta scula costa in jur de 500 Euro. Vezi ATEQ/ALCAR VT55 sau VT56. Puteam sa le dau seriile de la senzorii existenti celor de la care am cumparat, atunci cand am cumaprat, dar din pacate nu am avut cum citesc aceste serii.
E posibil sa o aiba si pe la noi astia care se ocupa de roti, dar cand am intrebat la Autosoft mi-au spus ca nu au decat pentru senzorii cumparati de la ei. De parca banii mei nu erau buni.
Am luat si eu de-a latul si de-a lungul rezultatele din primele 5 pagini ale cautarii pe google, deci linkurile alea imi sunt foarte cunoscute, chiar le-am studiat destul de bine.
La momentul achizitiei, nu mi s-a parut un mare disconfort sa merg la dealer sa fac resetarea, acum sincer mi se pare... Ca optiuni, mi-au ramas:
- retunez senzorii, pun valve normale, si ma impac cu martorul aprins
- cumpar scula de resetare si imi rezolv singur problemele la fiecare schimbare de roti
-
eu as alege varianta cu programarea senzorilor -> nu exista sa nu aiba cineva scula de citit seriile actuale si programat senzorii tai cu acestea ... doar nu a inventat Subaru roata si senzorii care se folosesc pe o gramada de masini de mai mult de 10-15 ani ... si macar e bataie de cap one time nu de doua ori pe an ...
-
Aseara m-am decis, dupa ce s-a actualizat prognoza meteo, sa merg la Magura Branului pentru ceva fotografie. Pentru ca eram in zona, la pranz am dat o fuga pana la AK pentru imperecherea senzorilor. Treaba a curs unsa, Radu a rezolvat imperecherea in 2 min. Doua giratorii mai tarziu, si adio martor de presiune pana la primavara. :)
In orice caz, am decis ca voi cumpara acea scula de la Ateq https://www.ateq-tpms.com/en-us/home/products/quickset-light-tpms-reset-tool/
Ar ajunge in jur de 900 de lei cu tot cu vama si tva. Daca mai este cineva interesat si vrea sa impartim costurile sa-mi spuna. (Cineva din Bucuresti, caci altfel nu renteaza).
Cateva cuvinte despre anvelope (TS 850 P). Mult mai bune decat cele cu care a venit masina, cel putin la partea de franare pe zapada, e alta poveste. Mi se par mai putin zgomotoase, dar nu imi dau seama daca e placebo sau nu. Vedem la primavara.
Si acum din categoria Heliotropus-isme, ceva legat de consum. Sunt uimit si eu de acest consum, de la Zarnesti, Predeal, parcare Ikea, in conditiile in care de la Comarnic la Otopeni am mers cu 100-120 (cu Waze). Sa fie oare de la gume? Daca pana acum nu scoteam sub 9.0 - 9.2 pe CB, acum am 7.4... De stil, acelasi ca si pana acum, downshift cand e nevoie, accelerat cu pedala 40-50%, deci nu batraneste.
(http://i.imgur.com/ejFsPWb.jpg)
Iar la final de traseu:
(http://i.imgur.com/H64WB5U.jpg?1)
-
Daca ai condus folosind pilotul automat este explicabil caci, la drum intins, eu folosesc varianta automata, din ratiuni de confort iar rezultatul se regaseste intr-un consum redus de benzina intrucat merg pe aspirare (cel putin asa am inteles de la Muttley, studiind o schema tehnica elaborata de catre d-nul inginer).
In concluzie, avem certitudinea ca se poate inregistra si "un consum de Matiz" cum ar spune MOGUAI... :D
-
Aveti CB ul stricat, n are cum. Zilele trecute ma uitam daca exista rezervor mai mare, sa l inlocuiesc pe asta ca incep sa ma satur sa vad cum se aprinde becul galben in bord una doua
-
M-am gandit ca poate nu raporteaza corect si ma gandeam sa fac plinul si un calcul la pompa, dar am abandonat ideea ca ma grabeam spre casa. Poate zilele urmatoare.
-
Nu stiu la voi, ca s mai noi dar la mine am vazut si diferente de 2l intre pompa si CB. Nu ma mai bazez pe ce arata el
-
Si acum din categoria Heliotropus-isme, ceva legat de consum.
.......................................................................
... Daca pana acum nu scoteam sub 9.0 - 9.2 pe CB, acum am 7.4... De stil, acelasi ca si pana acum, downshift cand e nevoie, accelerat cu pedala 40-50%, deci nu batraneste.
Stai linistit, asta e din ciclul de emisiuni ``asa face toate`` Subaru-urile bune ;D . Daca mergeai si mai batraneste sub 2000 RPM scoteai 6,8-7,0 L/100 km. (plus niste fire de par albe in cap) :D
-
10k km. Turbina rezista ;D La multi ani si km tuturor! :)
-
La Multi Ani si sa ne reziste tuturor turbinele si nu numai!!! ;) ;) ;)
-
Astazi am iesit la dezapezit orasul, cu toate ca am vrut sa ajung prin jud Calarasi, unde drumul dinspre Popesti era inchis. Sunt foarte multumit de anvelope, se simt foarte bine pe masina si inspira incredere.
-
O mentiune cu privire la incalzirea stergatoarelor. Pe termen scurt, pentru dezghetare, optiunea este excelenta. Pe termen lung, cu ninsoare, mi se pare a contribui la formarea de gheata pe lamela stergatorului. Poate a fost azi o zi proasta, desi am mai condus alte masini in conditii similare si niciodata nu am strans asa multa gheata de pe lamele.
-
Ce lamele pentru stergatoare recomandati? Aparent cele OEM s-au distrus in astea cateva zile de ger si zapada. Cel din dreapta nu mai sterge deloc, de parca s-a curbat cauciucul, iar cel de la sofer urmeaza aceeasi soarta. Voi ce folositi?
-
Ce lamele pentru stergatoare recomandati? Aparent cele OEM s-au distrus in astea cateva zile de ger si zapada. Cel din dreapta nu mai sterge deloc, de parca s-a curbat cauciucul, iar cel de la sofer urmeaza aceeasi soarta. Voi ce folositi?
Bosch, multumit de prestatia lor, le am de aproape 2 ani.
-
Profitand de faptul ca a mea a venit cu stergatoare clasice, nu aero, eu imi iau niste stergatoare nemtesti din carrefour, la 10 lei bucata. La acest pret imi permit sa le schimb de doua ori pe an, foarte multumit de ele. Imi pare si ca se scutura mai usor de zapada si gheata. Am avut o perioada si tip lamela si mi s-au parut naspa, cand ningea ramanea zapada pe partea din spatele cursei cum ar veni si lasa mereu dare de apa. Poate nu am nimerit eu ce trebuie, dar am revenit la astea clasice si isi fac treaba cu brio.
-
eu am pus valeo pe fosta si erau ok. nu lua si tu pe cele mai ieftine...
-
Eu am folosit la Forester, pana anul trecut doar Bosch Aero Twin ( bine, asta dupa ce au decedat "originalele").
Sterg bine DAR se uzeaza extrem de repede !
Anul trecut am pus Valeo ( clasice). Streg bine si astea DAR daca nu ploua torential ( adica parbrizul este doar stropit cu apa nu ud) scartaie de faci cu capu' !
Asa ca am sa revin la Bosch.
-
Cel din dreapta nu mai sterge deloc, de parca s-a curbat cauciucul
:D :D :D
Parbrizul e curbat pe orizontala (privit de sus). Dar e perfect drept pe verticala (privit din profil). Stergatoarele, in repaos, stau jos, orizontal, deci vor prelua curbura geamului. Si vor sta acolo pana ingheata si raman... curbate. Cand le pui in miscare, ele tranziteaza progresiv pe o suprafata dreapta, unde nu vor sterge, inghetate si curbate fiind.
Scutura stergatoarele de gheata, sau incalzeste-le, iar prin minune, vor deveni iar functionale ;)
-
eu am pus valeo pe fosta si erau ok. nu lua si tu pe cele mai ieftine...
Nu sunt cele mai ieftine (daca poti sa-ti imaginezi la 10 lei :D ), dar isi fac treaba atat de bine incat nu am gasit nici o motivare sa iau ceva mai scump. Nu mai zic de sistem de prindere etc, aici am totul, in 10 secunde am schimbat stergatorul etc. Am deja un set nou luat de vreo 2 saptamani dar inca nu ma indur sa le schimb pentru ca alea vechi inca n-au nici un cusur. :D :D
Pentru conformitate, sunt astea, daca supara si seamana a reclama rog stergeti:
(http://www.alca-germany.com/uploads/shop/icons_thumbnails/big/Wischerblatt_2050_cm_SPECIAL_w110000_h.jpg)
-
eu am zis de valeo, sunt mai multe feluri, din ce retin. si mai ieftine si mai scumpe (gen 80-90 ron bucata) eu din alea am avut si am fost multumit.
n am incercat altfel, te cred cu astea de 10 lei.
-
Cel din dreapta nu mai sterge deloc, de parca s-a curbat cauciucul
:D :D :D
Parbrizul e curbat pe orizontala (privit de sus). Dar e perfect drept pe verticala (privit din profil). Stergatoarele, in repaos, stau jos, orizontal, deci vor prelua curbura geamului. Si vor sta acolo pana ingheata si raman... curbate. Cand le pui in miscare, ele tranziteaza progresiv pe o suprafata dreapta, unde nu vor sterge, inghetate si curbate fiind.
Scutura stergatoarele de gheata, sau incalzeste-le, iar prin minune, vor deveni iar functionale ;)
Apreciez sarcasmul dar nu m-am nascut ieri. Cauciucul a inghetat in pozitia lamelei la orizontala si si-a pastrat forma chiar si dupa dezghetare, incalzire, gheata scoasa, etc.
-
eu am pus valeo pe fosta si erau ok. nu lua si tu pe cele mai ieftine...
Nu sunt cele mai ieftine (daca poti sa-ti imaginezi la 10 lei :D ), dar isi fac treaba atat de bine incat nu am gasit nici o motivare sa iau ceva mai scump. Nu mai zic de sistem de prindere etc, aici am totul, in 10 secunde am schimbat stergatorul etc. Am deja un set nou luat de vreo 2 saptamani dar inca nu ma indur sa le schimb pentru ca alea vechi inca n-au nici un cusur. :D :D
Pentru conformitate, sunt astea, daca supara si seamana a reclama rog stergeti:
(http://www.alca-germany.com/uploads/shop/icons_thumbnails/big/Wischerblatt_2050_cm_SPECIAL_w110000_h.jpg)
De unde le-ai luat ?
-
Din Carrefour, in particular Orhideea.
-
Apreciez sarcasmul dar nu m-am nascut ieri.
Nu era sarcasm 'nea, era dorinta de-a ajuta, ca altfel imi petreceam 5 minute din viata frecand maimuta in alt mod.
-
iar prin minune, vor deveni iar functionale ;)
Atunci trebuia s-o pui altfel.
-
Astazi am constat prezenta unei urme de portiera de ~2cm pe portaria pasagerului, tabla fiind foarte usor infundata. Se vede doar in soare sau din anumite unghiuri. Se pare ca cetateanul a simtit nevoia sa deschida usa larg si cu putere, probabil nu avea suficient loc sa intre in masina. Ce sa faci, oameni cu caracter :(
-
(http://2.bp.blogspot.com/-fpiEOqelbIM/U5bGj2s4NOI/AAAAAAAAqqc/qdNXOIQWyDM/s1600/BH-8.jpg)
Pentru parcari fara incidente sunt necesare distantierele din filmul Ben Hur.
-
Da :))) Din pacate deja tardiv. O sa fac o poza sa va arat zilele urmatoare.
-
Nu te deranja cu pozele ci incearca sa te impaci cu situatia. In cele 17 luni de cand am achizitionat XT-ul am 4 mici zgarieturi pe caroserie insa le-am acoperit cu vopsea cumparata sub forma de spray de la un producator de vopseluri (imi scapa numele insa este celebru in Romania). Toate cele 4 semne sunt cauzate de pietricele aruncate de altii, de portierele altora si de vreun carut manipulat defectuos prin parcarile de la supermarket. Cel putin ma impac cu ideea ca nu eu am provocat micile incidente.
-
Pai tocmai asta ma deranjeaza mai tare. Ca nu am avut niciun cuvant de spus in cauza lovturii. Daca era vina mea, ma impacam cu ideea, asa... trebuie sa suport nesimtirea altora. Oricum, in afara de a ma impaca cu ideea nu prea am ce sa mai fac :D Eventual sa vopsesc zona aia dar nu cred ca se merita.
-
Am revenit si eu din concediu. Nu am facut poze loviturii, pentru ca nu se vede clar in imagine la fel de bine cum se vede in realitate. Puteti sa-mi recomandati un loc unde as putea sa indrept fara vopsire. Am mai facut la civic acum vreo 3-4 ani, dar ma indoiesc ca mai exista firma aceea. Orice recomandare este bine venita.
In alta ordine de idei, observ ca discurile spate ruginesc foarte tare dupa 2 zile in care masina sta. Exista vreo metoda de stopare a ruginii in afara de circulatia zilnica cu masina ?
(http://i.imgur.com/ye9FaCM.jpg)
-
Nu exista metoda de impiedicare a oxidarii, asa a fost gandit aliajul.
Daca pleci cateva luni ai putea incerca sa folosesti o solutie care sa protejeze anticoroziv dar vei avea probleme cand vei dori sa o cureti.
Drumul la service, solutiile si timpul te costa mai mult decat un schimb de placute + discuri.
-
Oxidarea este buna, foarte buna!!! Dispare intre 2 semafoare prinse pe rosu.
Marele avantaj si motivul pentru care zic ca e buna este ca indica doua lucruri: masina a stat. Important daca vrei sa stii asta.
Si poate cel mai ascuns avantaj este ca atunci cand sistemul de franare nu functioneaza corect, placuta nu are contact asa cum trebuie, ramane o zona ruginita pe disc, zona care ar trebui sa fie curata. Astfel stii ca trebuie sa mergi in service pentru verificare desi tu nu simti nimic la franare sau in mers.
Acestea sunt indicii ca un etrier trebuie reconditionat.
-
Ok, multumesc pentru raspunsuri. Nu-i mai dau atentie atunci. Mihai, nu imi e clar daca faptul ca masina a stat e de bine sau rau. La mine sta in timpul saptamanii in general...
Cu privire la indoitura, aveti ceva recomandari?
-
Mihai, nu imi e clar daca faptul ca masina a stat e de bine sau rau
Asa stii daca si-a facut de cap sotia cat ai fost plecat :D ;D ;)
-
Nu e cazul, cheile stau in seif! :)
-
Vineri am facut revizia de 15k km la AK, caci tot aveam drum in zona. Am trecut pe Amsoil si am facut deja vreo 250 de km cu noul uleiu si nu simt nicio diferenta :) Poate ca e bine, poate ca e rau, nu as sti sa zic.
Toate au decurs ca unse la AK, cu exceptia aglomeratiei de pe DN1, care m-a facut sa ajung cu intarziere de 45 de minute. Saptamana viitoare o sa merg sa indrept portiera. Va tin la curent cu situratia :d
-
Pãi, rãu de ce i-ar fi atâta timp cât ți-au pus un ulei premium? În aceeași ordine de idei, nu cred cã AutoKino ar risca sã-ți punã un ulei care sã genereze probleme atâta timp cât mașina ai cumparat-o de la ei și tot ei trebuie sã iți asigure garanția.
În concluzie, se poate sã manifești o "rezistențã" mentalã la schimbarea mãrcii uleiului cu care ai fost obișnuit dealungul timpului. Și eu voi trece pe Amsoil la urmatoarea revizie de 45k.
Apropos, îți recomand sã deschizi PPT-ul urcat de Mihai și sã urmãrești prezentarea Amsoil pe care noi am avut placerea de a o parcurge live la întâlnirea de 7 ani.
-
Pentru linistea mea psihica, inainte de a comanda al doilea schimb de Amsoil am verificat mai atent toti parametrii disponibili pe internet. Fiecare producator alege sa publice toate informatiile sau doar o parte. La Amsoil avem tot, dar la altii nu am gasit decat o parte.
La o comparatie directa cu uleiuri cunoscute la noi si folosite, inclusiv Motul, Mobil, Castrol, cam toate sunt pe acolo in materie de protectie. Amsoil si Mobil1 sunt mai bune in ceea ce priveste rezistenta la inghet si la ardere. Mobil1 este chiar mai bun decat toate uleiurile 5w30 comparate la capitolul protectie.
Singurul aspect la care Amsoil se ridica peste concurenta este la capacitatea de a neutraliza acizii (ceea ce inseamna ca se contamineaza mai greu, deci isi pastreaza proprietatile pentru mai mult timp) si volatilitatea mai buna (de la 2% pana la 5% diferenta fata de alti producatori, ceea ce inseamna ca motorul o sa "manance" mai putin ulei intre schimburi), probabil si in stransa legatura cu primul avantaj. De obicei uleiul incepe sa dispara cand este contaminat.
Acestea fiind spuse, nu ai cum sa simti o diferenta decat daca pana acum ai folosit ceva de proasta calitate. Diferenta apare la acei ultimi km inainte de revizie cand unele uleiuri posibil sa nu mai ofere protectia declarata.
Pentru motoarele de strada as pune un top asa:
0. Royal Purple (doar ca este dublu la pret fata de cel mai scump urmaritor, nu se aduce prin importator oficial si nu este pe specificatii de poluare europene)
1. Amsoil si Mobil1 (mobil nu specifica volatilitatea si nici capacitatea de a neutraliza acizii, deci nu stii cat dureaza acea protectie)
2. Motul
.
.
.
3. la mare distranta Castrol (doar la capitolul motor; la transmisii este alta poveste)
*Toate comparatiile sunt facute in baza datelor publice de pe site-urile oficiale ale producatorilor, sperand ca sunt corecte si de actualitate. In acelasi timp mi s-au confirmat cele de mai sus prin incercarea uleiurilor pe propriile masini.
Si un aspect extrem de important este locul de unde cumperi. Din pacate Mobil1 si Castrol sunt printre cele mai contrafacute produse din lume.
-
Acestea fiind spuse, nu ai cum sa simti o diferenta decat daca pana acum ai folosit ceva de proasta calitate. Diferenta apare la acei ultimi km inainte de revizie cand unele uleiuri posibil sa nu mai ofere protectia declarata.
Extrem de adevarat ce spui. In ultimii 2-3000 de km cu uleiul cu care a venit masina, incalzirea lui pana la 90 de grade dura ~15 minute. Se incalzea destul de repede. Acum, dupa schimb, a acut nevoie de 35 de minute de mers cu 60-80km/h ca sa ajunga la temperatura. Conditiile temperaturii exterioare au fost similare.
-
Astazi am indreptat portiera, la unii fast auto deal. S-a miscat destul de repede si bine treaba. Tabla arata ca noua, cu toate ca lacul e usor raschetat in zona aia, poate o iesi la un polis la un moment dat. A costat 150 de lei si a durat ~40 de minute.
Din pacate nu se apare in poza cu telefonul, asa ca am renuntat sa mai fac vreo imagine.
-
Bucur-te ca nu se vede in poze, ca inseamna ca a iesit bine :)
-
Ma refeream la faptul ca nu se vede cum trebuie inainte de reparatie. Dupa nu se vede nimic, altfel nu le dadeam niciun ban.
-
Ce specimene bah ... noroc ca am izopropilic la indemana
(http://i.imgur.com/nQkFdDP.jpg)
PEACE :))))
-
Asa inteleg unii sa se exprime, prin vandalism...
Mie mi-au furat un ornament din plastic ce acoperea surubul de prindere al stergatorului de pe luneta.
-
Am trecut azi la rotile all season, care sunt ceva mai grele fata de cele de iarna. 23.5 kg fata de 19. Se simte in volan diferenta de greutate. La sfarsitul saptamanii fac si imperecherea cu senzorii :) Stupid sistem a folosit subaru. Sper sa il schimba la modelele viitoare si sa puna ceva cu autoimperechere.
-
Salutare,
La inceputul lui Mai am avut un incident neplacut cu o participanta la trafic care a pierdut controlul masinii, a deparat pe sensul opus si s-a oprit in mine :) Din fericire, niciun pasager nu a patit nimic, mai putin masina, care a suferit nitel dupa cum se poate vedea in poza. Ceva lonjeron distrus, roata stanga cu ansamblul, tablaraie si airbagurile sofer, pasager plus genunchi.
Masina e reparabila fara probleme, nu a fost atins nimic pe la motor sau alte componente esentiale, cutie, awd, etc., dar pentru ca devizul de reparatie a fost aproape de costul masinii, a fost declarata dauna totala, din punct de vedere financiar.
Asa-zisa epava a fost cumparata de o firma de dezmembrari, ale carei intentii nu le cunosc.
Eu am comandat un FXT nou, de data asta Jasmine Green, cu piele maro, tot de la AK, livrare la sf lui August.
-
apare acusi pe autovit, impecabila ca noua etc etc ;D
serios acum, bine ca n a fost mai grav si ca ai comandat alt subaru in loc
-
E posibil, dar cum ziceam, masina e perfect reparabila. Faptul ca ei nu vor spune adevarul despre isotirul masinii e altceva :)
-
A aparut pe autovit - culmea nereparata :)
https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-ID7Gm0Vz.html#19b6f8c6da
-
Se misca repede baietii :))
-
I-au schimbat motorul, i-au pus diesel DIT >:D >:D :o ;D
-
Masina este pentru tine, nu rata o asemenea oportunitate.
-
Nefericita experienta a avut colegul Laddu insa cel mai de apreciat fapt este acela ca niciunul dintre actorii implicati in eveniment nu a suferit leziuni sau traume.
De asemenea, este de luat in calcul valoarea adaugata a clauzelor din asigurare in urma careia va primi o noua masina pe care ii doresc sa o foloseasca in siguranta si sa-i aduca multe bucurii!
-
Salutare ! Sunt foarte aproape sa devin posesor de SUBARU FORESTER , dar am nevoie de ajutorul DVS in legatura cu urmatoarea masina : https://www.autovit.ro/anunt/subaru-ID7GrhnC.html#11889bf426
Desigur caci am remarcat numarul de "CV" , dar ca si culoare si nivel de echipare pare una si aceeasi masina ! Va rog sa ma lamuriti si pe mine , sau chiar proprietarul masinii poate sa-mi zica daca masina din link-ul de mai sus este aceeasi pe care a avut-o el !
Multumesc in avans , toate cele bune !!!
-
Salutare ! Sunt foarte aproape sa devin posesor de SUBARU FORESTER , dar am nevoie de ajutorul DVS in legatura cu urmatoarea masina : https://www.autovit.ro/anunt/subaru-ID7GrhnC.html#11889bf426
Desigur caci am remarcat numarul de "CV" , dar ca si culoare si nivel de echipare pare una si aceeasi masina ! Va rog sa ma lamuriti si pe mine , sau chiar proprietarul masinii poate sa-mi zica daca masina din link-ul de mai sus este aceeasi pe care a avut-o el !
Multumesc in avans , toate cele bune !!!
Nu pot sa îmi dau seama din imagini. Dacă faci rost de vin îți pot spune.
-
Salut si multumesc pentru raspunsul foarte rapid !
Am sunat la compania G&C , nu mi-au zis decat ca masina este septembrie sau octombrie 2016 , pentru alte informatii gen primul numar de inmatriculare de pe cartea masinii sau serie sasiu ramanand sa sun eu in circa doua ore , iar atunci primesc toate informatiile .
Astept cu nerabdare !
Multumesc inca o data !!!
-
ah , era sa uit , mi-au mai zis ca masina are tot istoricul la SUBARU BRASOV ...
-
Cred ca asta este masina: https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-2-0xt-ID7GWo0S.html
Am fost ieri sa o vad, pe scurt, stati departe. A fost transplant de intreaga parte stanga fata, de la o masina rosie, se vede vopseaua exfoliata. Lonjeron sudat, deja ruginit, far stanga matuit de provenienta dubioasa, piese lipsa pe dedesubt si bonus masina foarte neglijata in rest. Se vede ca a fost dauna totala, reparata rapid si discutabil pentru vanzare, nu recomand.
-
Salutare,
La inceputul lui Mai am avut un incident neplacut cu o participanta la trafic care a pierdut controlul masinii, a deparat pe sensul opus si s-a oprit in mine :) Din fericire, niciun pasager nu a patit nimic, mai putin masina, care a suferit nitel dupa cum se poate vedea in poza. Ceva lonjeron distrus, roata stanga cu ansamblul, tablaraie si airbagurile sofer, pasager plus genunchi.
Masina e reparabila fara probleme, nu a fost atins nimic pe la motor sau alte componente esentiale, cutie, awd, etc., dar pentru ca devizul de reparatie a fost aproape de costul masinii, a fost declarata dauna totala, din punct de vedere financiar.
Asa-zisa epava a fost cumparata de o firma de dezmembrari, ale carei intentii nu le cunosc.
Eu am comandat un FXT nou, de data asta Jasmine Green, cu piele maro, tot de la AK, livrare la sf lui August.
Mno :)
-
... masina foarte neglijata in rest...
Te-ai lasat afectat de lipsa antigel in vas si scartaiala curea accesorii.
Insa fu laudabil interesul pentru eliminarea bataii din bucsele palier ale barei antiruliu fata, plus inovatia asociata. Adica BANDA IZOLER pe bara, ca sa compenseze jocul generat de bucsele uzate. Tribologic, frecarea cauciuc pe banda, e discutabila, dar interes a fost ^-^
-
Mulțumim Kenny pentru ca ai împărtășit experiența.
Totuși de unde vine prețul ? Așa merge piața sau vânzătorul nu vroia sa scape de ea ?
-
Imi permit o parere.
Aparent, vanzatorul e patronat de bune intentii. Pare totusi ca nu se pricepe sau nu-i pasa. Dovada nivelul redus de antigel, pe care l-ar fi putut remedia intr-un minut, cu zero costuri.
Nu cred ca stia detalii despre starea masinii. Or acum, ca stie, nu cred ca se schimba ceva pentru el.
Eu patesc cu calculatorul, vreau doar sa mearga. Daca sunt probleme, i-l duc lui kkkennnyyyy si nici nu vreau sa stiu ce-i face.
-
Ai sa razi, dar chiar zilele trecute mi-a zis un vecin ca era mai bun un Audi la mana a doua, Q7 sau ceva similar. Exprimarea a fost: "De banii astia, luai o masina adevarata, Audi Q7 sau ceva...". Am zis ca da, asa e...
intreaba-l pe vecin cat consuma Q7 ... si cat coasta la service Audi sa schimbi de exemplu clima ....