Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Specific Subaru => Topic started by: GabiForesterSH on March 31, 2019, 12:05:27 PM

Title: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: GabiForesterSH on March 31, 2019, 12:05:27 PM
edit by Mihai Florescu: Mergi direct la rezolvare: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3609.msg120393.html#msg120393

Sau continua sa citesti pentru simptome..



Buna ziua tuturor.Am descoperit cu incantare de existenta forumului Subaru si as dori sa ma alatur si eu.Sunt posesor de aproximativ 6 luni al unui Subaru Forester diesel  decembrie 2010 cu 136000km la bord care a fost cumparat din Romania eu fiind al doilea proprietar.Masina este o adevarata incantare la drum ,iti da o senzatie aparte de siguranta si comfort.Are insa si o problema si tind sa cred ca era de cand am achizitionat-o si anume:dupa un drum mai lung de 15-20 de km la viteza mica cand virez stanga sau dreapta cu fata sau cu spatele se aude si se simte o bataie in roti ca de planetara defecta care se transmite si se simte puternic in toata masina.La rece nu face,am facut niste opt-uri intr-o parcare libera si merge perfect.Am rugat un mecanic sa se uite atunci cand facea si dupa spusele lui se zgaltaia de la motor-cutie pana si toba de esapament.La o verificare sumara ar parea ok planetare,bucsaraie.Poate cineva s-a mai lovit de aceasta problema si i-as fi recunoscator pentru un sfat...o idee. De curand am schimbat uleiul din diferential spate care era destul de curat , fara pilitura ,am pus Motul Gear 300  75w90 ,a intrat 800ml .La fel am schimbat si uleiul din cutia de viteze care era destul de murdar si cu pilitura fina in el care nu fusese schimbat niciodata ,doar completat.In cutie am pus 3,7litri Liqui-Moly 75w90 cu specificatia GL5. Singura imbunatatire a fost la schimbatul treptelor de viteza ,intra mai usor si parca nu mai agata dar fenomenul bataie in roti-zgaltaire-topaiala in parcare persista indiferent cu fata sau spatele,stanga sau drepta.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on March 31, 2019, 12:32:55 PM
Asa patesc si eu la un SG si la un legacy. Desi la celalalt SG nu facea si nici la impreza. Eu cred totusi ca sunt posibil degradate capetele de planetara dinspre roti. Dar pana n am timp sa aprofundez nu pot sa dau un verdict.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on March 31, 2019, 13:16:50 PM
 In 136k im nu s-a schimbat niciodată uleiul din cutie?   :o

Dat fiind faptul ca face doar la cald sa nu fie un diff central sau fata...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on March 31, 2019, 13:24:54 PM
Uleiul la cutie a fost doar completat dupa spusele fostului proprietar ,nici eu nu inteleg de ce nu la fost schimbat in atatia km....totusi  o data mi-a facut bataia la roti si dupa un drum de 4 km la un viraj strans la 90grade la dreapta mergand in fata.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on March 31, 2019, 15:02:55 PM
Eu am patit asa la WRX. Era intepenit diferentialul central.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on March 31, 2019, 15:07:18 PM
Pfaizeer cum ai rezolvat si cu ce costuri?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on March 31, 2019, 15:34:32 PM
Pfaizeer cum ai rezolvat si cu ce costuri?

Am pasat masina mai departe :)))))))

Nu stiu ce diferential ai tu.
La mine era multidisc (vasco); am desfacut diferentialul si reasezat discurile.

25k km mai tarziu, inca functioneaza bine.

Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on March 31, 2019, 15:57:44 PM
Inca sper ca problema sa nu fie de la diferential,sa fie ceva mai simplu gen planetare,,,rulmenti.
Multumesc tuturor pentru raspunsurile de pana acum.

Cred ca am omis sa spun ca rotile nu se infraneaza (nu se tarsesc) atunci cand se manifesta urat ,se invart toate 4.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 01, 2019, 09:40:25 AM
Merci,voi pune sa verifice si etrierii. Am inteles ca ar mai fi o tripoda la planetare care ar putea da aceste simtome.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 01, 2019, 10:45:52 AM
Am pasat masina mai departe :)))))))

Nu stiu ce diferential ai tu.
La mine era multidisc (vasco); am desfacut diferentialul si reasezat discurile.

25k km mai tarziu, inca functioneaza bine.

Ai pus si ulei nou? De care? Te rog detaliaza ce inseamna reasezat discurile.multumesc


Gabi esti sigur pe km masinii? Daca diferentialul central e cu vascocuplaj eu banui ca de acolo e buba.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 01, 2019, 10:54:44 AM
Da,km sunt reali.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: puiu on April 01, 2019, 13:07:31 PM
Parca a mai fost o impreza GH cu probelma asemanatoare - se "impiedica" la viraje la maxim la cald si parca centralul era de vina, se blocau ambreiajele la cald. Parca.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Alex Damian on April 01, 2019, 13:29:13 PM
Si eu am avut problema asta atunci cand am inlocuit cutia de viteteze si era raportul diferit intre diferentialul  central si cel spate.
La rece mergea ok si se manifesta din ce in ce mai grav pe masura ce se incalzea, aveam senzatia ca se rupe masina.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 01, 2019, 13:31:13 PM
Si eu am avut problema asta atunci cand am inlocuit cutia de viteteze si era raportul diferit intre diferentialul  central si cel spate.

Deci nu pot sa cred ca cineva a facut asta =))))))))
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Alex Damian on April 01, 2019, 16:04:37 PM
Deci nu pot sa cred ca cineva a facut asta =))))))))

Da da, si doua reprezentante Subaru din Germania nu s-au prins despre ce ar putea fi vorba... M-a ,,luminat,, tot un coleg de pe forum dupa o scurta discutie pe Facebook. 
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: WIM on April 01, 2019, 16:13:42 PM
Daca diferentialul central e cu vascocuplaj eu banui ca de acolo e buba.

Buba se si poate repara: https://www.facebook.com/pg/CorgiWerx/posts/
Dar, avand in vedere ca Australia e cam departe, e mai cost effective sa-l schimbi cu unul nou.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 01, 2019, 16:26:19 PM
Eu ulei am gasit. Ulei siliconic de 60000 cst.asa zic prietenii nostri rusi.
Bine ca se poate desface.la alta marca se taie si se schimba uleiul
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Nevi on April 02, 2019, 22:17:47 PM
Aceeasi problema o am si eu la masina din semnatura, in prezent 120,000 km. Dar apare cu totul aleator, in diverse situatii, de exemplu mers cu spatele din parcare cu volan maxim stanga sau  mers in cerc cu  viraj maxim stanga intr-o parcare mai mare. Dar nu face mereu. In ambele cazuri mentionate viteza era foarte mica. Se manifesta ca o bataie la roti ca si cand ar intra ABS-ul, poate chiar mai dur, un fel de soc in caroserie.
Masina are toate reviziile efectuate la timp, inclusiv schimb de ulei la cutie si diferential spate.

Am vazut un alt post pe forum, in care un proprietar cu aceleasi simptome la masina, spunea ca la reprezentanta i-au gasit diferentialul central defect, 6500 RON !!!, dar nu a mai revenit cu detalii despre reparatie. Link-ul aici:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2785.0.html

Atat timp cat nu face in mers nu cred ca sunt probleme.
Cred ca "asa face toate" :)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: BOXER on April 02, 2019, 22:38:05 PM
Asa fac toate masinile stricate. Problemele apar de la proprietari si de la neingrijirea masinilor.
AWD-ul este cel mai bun sistem de tractiune integrala si din acest motiv nu trebuie confundat cu FWD sau cu sistemele de tractiune nepermanente.

Scriu aceste lucruri in deplina cunostinta de cauza, nu din povesti citite pe internet sau din idei auzite la diversi mecanici.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 02, 2019, 22:46:58 PM
In nici un caz nu e vreun avion nereparabil.
La un sf turbo facea urat la viraj maxim.se pare ca problema e la diful spate.nu sunt de fata dar cica e la montat.revin maine cu ce s-a reparat.eu banui vasco blocat.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on April 02, 2019, 22:48:48 PM
Am patit si eu asta.
Am fost sa fac constatare sa vad ce imi troncane pe spate stanga. Concluzia : bucsi bascule fata.
Bagam un emoticon cu facepalm pls?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on April 02, 2019, 22:50:05 PM
Eu pun 50ron pe diff-ul central?
Mtfga, te bagi?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 02, 2019, 23:33:37 PM
Am revenit.
Masina: sf din 1999 sturbo
Simptome: merge infranata in viraje stranse la viteza mica.doar la cald sau cel putin la cald se simtea.
Reparatia: desfacut diff spate care este lsd.demontat vasco curatat discurile si inlocuit uleiul.s-a folosit cst 50000.
Durata 6 ore.
Bine ca nu-i capsulat

Ps.pun si eu 50 tot pe.diff central
Ps2 masina nu e de vanzare si nu a fost facuta pt vanzare.
Ps3 in "sat" la mine nu e reprezentanta subaru.si chiar daca era...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 06:58:27 AM
Masina e a unui amic.
Nu ramaneau urme.nu era chiar asa blocat.
Si da cam asta se intampla cu vascocuplajele.ca orice ulei la un moment dat isi pierde propietatile.depinde si cat de des/mult a fost incins.in cazul asta bloca discurile la temperaturi mai mici decat trebuia
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on April 03, 2019, 08:57:52 AM
Deci la aspirat 2007 , Forester , eu am dif central sau fata uarevar cu vasco cuplaj ? Ca sa fiu pe deplin lamurit.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 09:12:39 AM
Centralul sigur da.iti fac poze la cutia mea care e bucati.
Fata e open.
Spatele la mine e open fara vasco.masina e 11.07
Vasco la diff central are o siguranta care cica se rupe.au si upgrade la vasco din diff ul central
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Subaru&ssd=%24%2AKwGdqbic5uPP4trA9smbzMXR8fbomZabmoieg--f6Nba7tKJkNrejZ-bmY2Ci9vUwsafnIvV0djp0NSRxpWM4-6e_e6euq_Ql-mYnZ2Xm5PU1MbKjJOZnZqdh9SBxpWM74rSAAAAALBPES4%24&vid=0&cid=489&uid=15104&q=JF1SG5LW48G152928
Piese 38913 din poza
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2019, 12:08:58 PM
Centralul ala are si el limitarile lui. Unii chiar cred ca e masina de off road si le baga in situatii necunoscute lor si le abordeaza tot asa pana cand incing la maxim centralul.

O serie de intrebari pe care le adresez mereu tuturor cu probleme de ganul acesta: Masina a avut mereu anvelopele de acelasi fel pe toate rotile? S-a mers mult cu rezerva? S-a mers mult cu suspensia spate lasata? S-a verificat geometria regulat? Daca s-a mers in off road/tractat/remorcat, s-au facut schimburile de ulei din cutie mai des?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2019, 12:10:52 PM
Deci la aspirat 2007 , Forester , eu am dif central sau fata uarevar cu vasco cuplaj ? Ca sa fiu pe deplin lamurit.

Da, toate au asa astea aspiratele manuale.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on April 03, 2019, 12:13:49 PM
Deci m-am lamurit. Stiam ca e ceva simplu si mecanic. Nu am aprofundat niciodata problema. Aia e... E defect , merge de 200k de km asa , mai merge nu? ;D
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 03, 2019, 13:36:20 PM
Am revenit cu noutati.
Azi am fost la sevice pentru constatare dupa ce am mers vreo 25km ca sa se manifeste defectul.
Problema ar fi diferentialul central (vascocuplaj) posibil rulmentul de pe diferential.
Deci dupa ce se incalzeste ramane cuplata permant puntea spate(cel putin eu asa am inteles).
Intrebarea este: trebuie schimbat si uleiul siliconic din diferential?Daca da,unde il pot gasi?


Si morala: cand se cumpara un Forester si nu numai, trebuie facut un testdrive de minim 25 de km nu de 2-3 cat am facut eu.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 13:36:48 PM
Daca era defect ala de 200k km nu mai aveai pinioane in diff.si crede-ma ca alea se aud.
Cauzele defectarii eu le vad asa: rulmenti care au joc, roti diferite in diametru,exploatare peste limita, siguranta la vasco sarita,etc.
Suspensia nu vad legatura.
Ideea e ca ala nu crapa de nebun.sau cel putin nu la km putini.ca asa la 450k km crapa multe altele.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 13:39:38 PM
Am revenit cu noutati.
Azi am fost la sevice pentru constatare dupa ce am mers vreo 25km ca sa se manifeste defectul.
Problema ar fi diferentialul central (vascocuplaj) mai precis rulmentul de pe diferential.
Deci dupa ce se incalzeste ramane cuplata permant puntea spate(cel putin eu asa am inteles).
Intrebarea este: trebuie schimbat si uleiul siliconic din diferential?Daca da,unde il pot gasi?


Si morala: cand se cumpara un Forester si nu numai, trebuie facut un testdrive de minim 25 de km nu de 2-3 cat am facut eu.

Insist cu intrebarea daca esti sigur pe km masinii?
A fost demontat diff-ul? Doar rulmentul ala e dus?
Ulei siliconic de 50000 cst sau mai mult se gaseste in ro.problema e cine se baga la inlocuit?teoretic vascocuplajul se poate verifica la ce cuplu blocheaza.practic....
Rulment gasesti separat.vezi ca am pus un link.
Prin topicul lui wim cred ca gasesti si codul pt cel aftermarket
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 03, 2019, 14:00:58 PM
De km cred ca sunt sigur,masina e cumparata de la un cunoscut,mi_a dat si cartea service a masinii in care sunt notate intervalurile de schimburi si km ,a facut sub 15k pe an,nu a iesit din tara din cate stiu.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2019, 14:05:00 PM
Rulmentii vajaie de obicei, nu blocheaza in asa hal. Am schimbat la doua masini... Ca produc caldura si de acolo este centralul afectat, da, dar asta e altceva.

Problema e la diff-ul central in sine.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 03, 2019, 14:14:24 PM
Nu a fost demontata inca, azi am fost doar la o constatare si asta se presupune a fi.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 14:37:37 PM
Hmm.posibil sa fii nevoit sa schimbi si mecanicul...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 03, 2019, 15:53:38 PM
Pfaizzzer tu ai golit diff-ul,cam ce cantitate de ulei siliconic ar intra in el?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 16:17:29 PM
Uleiul siliconic intra in vascocuplajul care este in diff.diff ul e in cutia de viteze unde intra 4.2l de 75w90
pfaizzer parca nu l-a schimbat.
Ce am vazut la rusi ca ar intra 60ml de ulei siliconic
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2019, 16:44:02 PM
Fac corp comun.

Exista cantitati de schimb cand cutia ramane pe masina si nu se scurge chiar tot si cantitati absolute. Daca desfaci iei capacitatea mai mare.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 03, 2019, 17:17:00 PM
Marian,imi pare foarte putin 60ml,numai atat?
Sunt in dubii ,merita incercat reparat sau sa merg pe inlocuit cu unul nou?....nu ca m-ar da banii afara din casa...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 03, 2019, 17:20:09 PM
Pai nou original e solutia cea mai ok.in jur de 500 euro.plus ca eu as schimba toti rulmentii de acolo.sau macar verificati.
Acu eu pe banii mei as incerca reparatia.
Dar pana nu desfaci sa vezi ce e acolo vorbim vorbe.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 04, 2019, 06:39:13 AM
Diferentialul ala central sufera la diferente de viteza de rotatie intre punti, nu la diferente de sarcina.
Cred ca ce vrea sa spuna Florescu e ca daca e fundul lasat, fata se descarca atat de tare si spatele se incarca atat de mult incat pneurile fata isi cresc raza de rulare si pneurile spate si-o micsoreaza. In special la accelerari. Astfel, survine diferenta de viteza de rotatie, aia care strica centralul.

Simplificat... Cu spatele lasat e ca si cum presiunea din pneurile fata e foarte mare si cea din pneurile spate foarte mica.

Deci Florescu are dreptate, dar nu stie sa explice :D
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on April 04, 2019, 09:15:52 AM
Muttley, singura chestiune unde sunt de acord cu tine este diferenta de viteze unghiulare dintre punti (fapt ce am sugerat si eu prin diferitele cazuri de patinare sau incarcare).

Faptul ca amortizoarele sunt stricate nu inseamna ca masina e mai grea pe spate!!!!!!! De unde rezulta ca diametrul rotilor spate e neschimbat. “Lasatul de fund” este o consecinta ca si uzarea diferentialului central ci nu cauza.

Eemplu: bagam 1,5 tone in portbagaj, masina va fi lasata rau si vom avea o raza a rotii mai mica de unde diferentialul va lucra, plus ca este posibil ca fata sa se descarce si sa patineze rotile puntii fata; daca scoatem incarcatura, este posibil sa avem un Forester lasat de fund (deci am stricat suspensia spate), dar din punct de vedere al transmisiei, vitezele unghiulare pe linie dreapta la roti vor fi egale, neavand incarcarea suplimentara.

Eu nu inteleg de ce trebuie sa cautam tot timpul, in afara cauzelor evidente cum ar fi km multi, bataia fluturelui din emisfera cealalta care genereaza uraganul la noi  :o.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 04, 2019, 09:22:14 AM
Faptul ca amortizoarele sunt stricate nu inseamna ca masina e mai grea pe spate!!!!!!!

Cum sa nu. Si in static, dar mai ales in dinamic. Centrul de greutate se va transfera in spate la accelerare mai abitir decat daca masina ar fi la nivel.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on April 04, 2019, 09:28:45 AM
Batai de aripi......

E clar ca se muta cu 2mm centrul spre spate, dar hai sa lasam teoriile!

Garantez eu ca nu afecteaza diferentialul. El oricum lucreaza pe drum la denivelari si viraje si treaba asta poate intra in multitudinea de mici factori care nu induc decat o uzura normala.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 04, 2019, 09:30:14 AM
Dap, de acord, e un mic factor. Pune micul factor la treaba zeci de mii de km, cativa ani, si-o sa iasa cand tragi linie un factor gras si suculent ;)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on April 04, 2019, 09:52:59 AM
O sa iasa ca la 200k km face probleme, lucru perfect normal pentru ceva cu ulei si discuri.

QED  :D
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on April 04, 2019, 10:09:57 AM
Da, deci ne intelegem, doar ca fiecare se exprima diferit.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on April 04, 2019, 12:29:33 PM
Deci , pana la urma , putem trage concluzia ca e posibil ca rotile de pe fata sa aiba o descentrare din caseta? Sau planetarele ajung la maxim si sunt la limita desprinderii ? Si de aici sa apara senzatia de topaiala ? Eu zic ca la mine daca era diff central , in astia 255k de km imi sarea in brate. Se auzea ceva suparator la cate drumuri a batut  , nu ?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 04, 2019, 16:20:02 PM
Pt cei care vor sa inteleaga problema mai bine recomand sa citeasca pe forumul 4x4 la sectiunea freelander 1.despre vacocuplaj.
Stiu ca probabil o sa-mi atrag antipatii pt comparatia cu subaru si cea mai smechera transmisie.dar principiu este acelasi si efectele cam pe acolo.inclusiv dinti rupti de pe coroana si pinionul cutiei de transfer.si aia is minim dubli ca marime fata de subaru.drept e ca is mai moca.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: WIM on April 05, 2019, 00:11:14 AM
Pt cei care vor sa inteleaga problema mai bine recomand sa citeasca pe forumul 4x4 la sectiunea freelander 1.despre vacocuplaj.

Pentru cei care vor sa inteleaga mai bine problema le recomand acest topic:

http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089&sid=9542f20f8150f84fe5c4fd270e0c6e2e

E initiat de un om care a transformat un science fair project intr-un business legitim. Doar ca e al dracului de departe si nu merita sa-l trimiți pana acolo doar pentru reconditionare. Merita insa daca vrei sa-i faci un upgrade.

Cred ca după această lectura vor rămâne cu concluzia ca reconditionarea diferentialului central nu se face doar cu piesele celui vechi, plus 60 ml de ulei siliconic cu o vascozitate discutabila, plus know how de pe un canal rusesc de Youtube.

Decat daca vrei sa ai garanția esecului. Diferentialul central mai contine si următoarele repere:

(http://i.imgur.com/hda36sS.jpg)

Ce faci in momentul in care găsești un disc îndoit sau mai multe? Sunt vreo 24 de bucăți in total si un diferential bulit are toate șansele să fi îndoit ceva înăuntru. Cu ce inlocuiesti o-ring-urile, avand in vedere ca n-ai cod de piesa pentru ele si masuratul celor vechi nu e chiar o mostră de precizie inginereasca? Asta ca sa nu mai intreb cu ce inlocuiesti x-ring-urile - 2 la număr,cu dimensiuni total atipice?

And so on and so forth...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 05, 2019, 07:48:57 AM
Ai dreptate Wim.
Diferentialul mai contine si vreo 2 pinioane si 5 6 rulmenti. Pana nu desface...
Nu prea vad cum se pot indoi discurile daca siguranta de la vasco nu e sarita.dar orice e posibil.
Eu am propus o alternativă.verificata partial.fiecare face ce vrea cu banii si timpul lui.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 05, 2019, 09:40:04 AM
Se poate verifica cumva difful central dat jos de pe masina tinand cont ca al meu se manifesta doar dupa ce parcurg vreo 20 de km?
Ma gandesc si la eventualitatea cumpararii unuia second. Se merita ricul?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Nevi on April 05, 2019, 12:32:13 PM
Eu nu as cumpara second hand, exista riscul sa ajungi la aceeasi problema mai tarziu. Inteleg ca zgomotul/bataia se manifesta doar la manevrele de parcare, nu in mers. Atunci de ce te agiti atat?
Daca dai un search pe google o sa gasesti pe forumuri externe aceeasi problema mentionata de foarte multi proprietari de Subaru, indiferent de model sau an de fabricatie.

Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 05, 2019, 13:23:36 PM
Manifestarea e destul de nasoala altfel nu m-as agita.Dupa cum am spus,la viraje in parcare sau ocolind un sens giratoriu trepideaza toata masina plus zgomote ca de planetata pe duca. Nu ma grabesc maxim dar trebuie sa rezolv,probabil voi opta pentru un diff central nou desi costa ceva...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: andrei0241 on April 05, 2019, 13:44:01 PM
Intrebare poate prosteasca: pentru a elimina din calcul diferentialul central, nu se poate deconecta puntea spate pentru un test?
Sau risti sa dai in altele facand asta?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: andea79 on April 05, 2019, 13:45:09 PM
dai jos cardanul :)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 05, 2019, 13:45:13 PM
Sa vezi cum te agiti cand incepe sa faca span si deja cauti cutie cu totul, nu doar diff central...

Bingo.

Mutley iti fac eu poza cu o cutie plina de span.cel putin in partea de diff. Si dinti berberiti la pinioanele din diff si rulmenti praf.
Dar cretinul care o avea mergea cu roti diferite intre punti.acu nush ce a crăpat prima.posibil vasco care a facut prapad dupa
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 05, 2019, 13:46:32 PM
andrei, probabil e cel mai sigur mod de a distruge ce a ramas din central. Dar poti incerca.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on April 05, 2019, 14:10:50 PM
Mihai, da un link cu cutii roase de span de la central.

Poftim (membru al forumului cu simptome similare acum niste ani de zile):

(https://i.postimg.cc/rsf8ppXW/12833215-955091141234577-501912090-n.jpg)

(https://i.postimg.cc/2yc29dYJ/12822100-955091087901249-1626883699-n.jpg)

(https://i.postimg.cc/qq13d01D/12788195-955091151234576-1376630277-n.jpg)

Reparatia a costat mult mai mult decat 600 euro la AKI pentru ca in afara de diff-ul central deja mai erau si altele belite pe langa.

LE: M-am prins mai tarziu ce vrei sa zici Muttley, ca difful central in sine daca e stricat in interior span-ul nu ajunge in cutie ca e capsula. De acord. Dar un diff central defect face ca intreg mecanismul sa mearga prost si duce la ce am postat mai sus.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on April 05, 2019, 14:22:19 PM
Planetarele le ai eliminat din schema ? Capetele dinspre cutie pot face zgomot destul de mare . Am patit si asta.
Adica zgomot , vibratii. Ah , daca as putea sa merg o leaca cu masina sa imi pot da seama...
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 05, 2019, 20:54:20 PM
Va multumesc pentru sfaturi si idei,toate au fost binevenite plus ca am mai invatat cate ceva,
Am gasit ceva interesant de citit despre simptomele unui diferential si durata de viata aici:

https://www.alldrivesubaroo.com.au/gearbox/subaru-centre-differential/
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: puiu on April 05, 2019, 21:46:25 PM
Diferentialul asta ar putea sa produca trepidatii puternice ale caroseriei ca si cum o roata ar fi puternic dezechilibrata? Sau ca un cardan cu bataie puternica?
La mers in linie dreapta, viteze peste 100-110 km/h.
Intreb pentru un prieten
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on April 05, 2019, 22:20:53 PM
Cred ca aia ar fi de la roti sau cum ai zis un cardan dezechilibrat.
In general la 90-110 e de la roata sau roti dezechilibrate. Si eu am pus pe cardan problema dar rotile erau varza echilibrate.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Forester on April 06, 2019, 10:48:28 AM
Sau o frana care nu functioneaza corect. Ramane o placuta usor apasata, nu mult, si la exact de la vitezele descrise face cum ai zis.    Mi-a mancat ficatii o chestie d-asta intr-o vara.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 07, 2019, 20:59:16 PM
Nevi ,  astept confirmarea-programarea de la service si variantele ar fi doua: incercare reparare sau inlocuire cu unul nou .Varianta cu unul second pica.Din pacate nu am reprezentanta Subaru in oras si timpul nu prea imi permite sa merg in alta parte asa ca sper sa o rezolv la un service multimarca cu meseriasi de incredere.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 25, 2019, 17:31:36 PM
Azi am sunat la AutoKino Brasov si pretul ar fi 6500ron inlocuire ansamblu diferential central vascocuplaj plus manopera.
Alta informatie aflata e ca '' teoretic'' se poate merge si fara cardan.
Oricum inlocuirea o voi face la mine in ''sat'' si probabil ca pretul va fi la jumatate .
Astept sa treaca sarbatorile si ii vine randul.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 25, 2019, 17:49:56 PM
Alta informatie aflata e ca '' teoretic'' se poate merge si fara cardan.

Super util de stiut.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on April 25, 2019, 19:36:21 PM
La arabi doar vasco e 400 usd.plus vama tava si transport.cam.500 euro total.mai sunt ceva rulmenti de schimbat in diferential.
Se poate demonta fara sa dai toata cutia jos.cel putin la SG.dar eu as demonta si cutia macar pt a inspecta furca de la ambreiaj.are tendinta sa se rupa.
Despre manopera...as prefera un mecanic care macar e interesat.ideal e sa mai fi facut operatiunea
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 25, 2019, 20:15:37 PM
Marian are dreptate,pretul unui diferential dupa seria masinii e undeva in jur la 500euro  si mai sunt inca 3 rulmenti pe langa la vreo 30euro bucata dar care nu neaparat sunt prosti si trebuiesc inlocuiti.Nu trebuie data cutia jos,doar capacul de la diferential dupa ce se da jos cardanul.Subaru e o masina destul de accesibila fata de altele si nu e nici avion.Oricum mai intai va fi desfacuta si vazut ce e de schimbat si apoi comandate piese,Probabil o sa o las fara cardan pana vin piesele ca ma irita teribil cand iau viraje scurte sau parchez,aproape ca evit sa fac manevre de genul.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 26, 2019, 01:48:09 AM
Sa nu care cumva sa mergi fara cardan!
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Xander on April 26, 2019, 05:10:52 AM
Sa nu care cumva sa mergi fara cardan!
De ce?  Se învârte o bucata de bara in gol . Oricum e bulit.Si a zis ca se uita și la cutie. Altceva nu are ce sa se strice.
Sunt posibilități care se poate și posibilități care nu se poate.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 26, 2019, 08:22:55 AM
Sa nu care cumva sa mergi fara cardan!

Fara cardan ramane doar cu tractiune fata nu? Am intrebat la AutoKino daca ar fi sa merg la ei si as da jos cardanul ar fi o problema si mi-i sa spus ca teoretic nu ar fi o problema.Explica te rog daca ai o opinie valida.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Pfaizzzer on April 26, 2019, 09:04:51 AM
Fara cardan s-ar putea sa nu pleci de pe loc si sa topesti ce a mai ramas din diful central.

E ca si cum ridici o punte. Cine da cuplul spre cealalta punte? Diferentialul central. El fiind vasco, nu stiu daca va putea bloca permanent pentru a anula transmiterea cuplului catre puntea lipsa, asa ca masina nu prea se va deplasa.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Muttley on April 26, 2019, 11:39:19 AM
Cel care a vorbit la AK despre asta si i s-a zis sa scoata cardanul... Cine era?
In afara de femeia de serviciu nu ma pot gandi la nimeni altcineva.
E cusuta cu ata alba cam tare, e si bucata cu pretul mare.

Deci?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on April 26, 2019, 12:02:06 PM
Cel care a vorbit la AK despre asta si i s-a zis sa scoata cardanul... Cine era?
In afara de femeia de serviciu nu ma pot gandi la nimeni altcineva.
E cusuta cu ata alba cam tare, e si bucata cu pretul mare.

Deci?

Am  luat numarul de pe site-ul  https://www.autokino.ro/  si am vb cu domnul Ovidiu Munteanu de la Service Mecanica,Poate era femeia de servici deghizata si cu voce de barbat.  :)

Lasand gluma la o parte,respect pentru dansul , a fost f .amabil si poate ca ma repet ,am intrebat de pret si daca pot da jos cardanul cand as merge catre dansii si mi s-a spus ca teoretic este posibil.La fel mi s~a comunicat ca pot merge intai pentru constatare sau pot da comanda si aduc piesa( ansamblul diferential) si merg doar sa o monteze.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 26, 2019, 16:22:35 PM
Revin cu vesti bune.
Vascocuplajul diferentialului central era problema iar acum masina merge perfect in viraje stranse.Parca e alta.  :)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 26, 2019, 20:11:57 PM
Voi reveni cu detalii amanuntite ,poate si cateva poze pentru ca sigur va interesa si pe altcineva.
Toata treaba a costat infim deoarece m~am implicat direct dupa ce m~am documentat bine.
Tin sa va multumesc pentru sfaturi,opinii si documentatie,toate mi-au fost de un real folos.
Deci ,varianta scurta: mecanicul de la service a demontat diferentialul central dupa indicatiile mele .Totul era in stare buna:rulmenti,pinioane,etc.Am luat diferentialul de acolo ,l-am desfacut si surpriza:uleiul siliconic dintre discuri era maroniu spre negru ca un clei si foarte lipicios .Am spalat,curatat tot ,pus ulei siliconic 50K cst (multumesc Marian pentru indicatii)  si apoi cu mare grija remontat totul la loc.Deci toate componentele erau in perfecta stare mai putin lichidul.
Costul a fost de 270ron manopera service care a inclus si schimbatul conductei de la intercooler  ,30 ron uleiul siliconic  si aproximativ 3ore jumatate munca mea.
Am zis ca merita sa incerc altfel aveam varianta a doua cu inlocuire cu unul nou.Totul se poate daca pui pasiune ,rabdare si documentare.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Dragosh10 on May 26, 2019, 22:17:57 PM
.Am spalat,curatat tot ,pus ulei siliconic 50K cst (multumesc Marian pentru indicatii) 

50k cst?stiam ca e de 100k cst in diful central....
ai putea tu sau Marian sa ne spuneti de unde este informatia?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 26, 2019, 22:40:08 PM
50k cst este foarte gros,abia curge ,are consistenta mierii de albine(cea de calitate).Eu personal a trebuit sa pun disc,ulei iar disc si tot asa 25 de discuri si 12 inele intercalate intre perechile de discuri.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Dragosh10 on May 26, 2019, 22:43:04 PM
totusi, de unde este informatia ca este 50k?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on May 26, 2019, 23:37:56 PM
Informația  e de la rusi.pe.youtube și is și niște poze dintr-un manual.acu cat o.fi de buna..? Și defapt trebuia 60k.
100k se pune în ala de freelander.

Disclaimer: tot ce scriu e rezultatul informației luate de pe net sau experientei proprii.
Fiecare face exact ce vrea cu banii lui.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Dragosh10 on May 27, 2019, 07:53:30 AM
Mulțumesc.
Aștept feedback după ce se aduna ceva km.
Sunt curios cum se comporta in timp.
Poze din acel manual ai putea sa atașezi te rog? Sau măcar un link către videoclip?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 27, 2019, 09:45:22 AM
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 27, 2019, 11:17:00 AM
In clipul de mai sus e prezentata repararea diferentialului central vasco la cutia manuala cu 5 trepte insa cel de la cutia manuala cu 6 trepte e foarte asemanator.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 27, 2019, 17:31:40 PM
Bun.Deci voi incerca sa descriu pe etape cum a decurs operatiunea de reparare a diff central-vasco.
FORESTER diesel ,an 2010,euro5,cutie manuala 6 trepte.

ETAPA 1:
S-a inceput cu golirea uleiului din cutie,aproximativ 3,7 l iar la desfacerea capacului spate a extensiei cutiei au mai curs cam 300ml.
Uleiul a fost recuperat pentru ca il pusesem acum o luna.
Apoi s-a desfacut scutul de la cutie,scutul de la cardan si suportul de la cutia de viteze.
S-a demontat cardanul,nefiind nevoie sa se dea jos si evacuarea,s-a putut strecura cu usurinta pe langa conducta de evacuare.
Diff-ul central-vasco-cupaj se afla in extensia cutiei de viteze (ansamblul diferential central) in partea din spate catre cardan si pentru a ajunge la el s-a desfacut capacul spate al cutiei doar (are 9 suruburi si 2 ghidaje).Capacul s-a desfacut cu grija,nu are garnitura, e etansat cu mastic.Nu a fost nevoie sa se demonteze parghia de la schimbatorul de viteze.S-a extras diferentialul si arborele de angrenare al cardanului.Verificat cei 4 rulmenti si pinioane -totul ok.Deci problema ramanea in diferentialul central mai precis vasco-cuplajul.
    As vrea sa atasez ceva poze dar nu reusesc,poate ma invata cineva cum.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 27, 2019, 17:45:10 PM
(https://i.postimg.cc/Kzy5vJ5N/diff-si-arborele-angrenare-cardan.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 09:14:19 AM
(https://i.postimg.cc/SsmMgjQk/extensie-cutie-viteze.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 09:15:20 AM
(https://i.postimg.cc/wMmgJQKv/demontare-capac-cutie-viteze.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 09:17:47 AM
si diferentialul central cu vasco-cuplaj:

(https://i.postimg.cc/R0WS4BPK/diff.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 09:25:50 AM
ETAPA 2:

Demontarea diferentialului.

Pentru scoaterea sigurantei capacului am folosit un cleste pentru sigurante si ceva surubelnite.Apoi pentru a scoate ansamblul de discuri care iese cu capac cu tot am introdus 2 surubelnite prin gaurile de ungere a satelitilor impingand cu grija din 2 parti opuse si incet-incet a iesit partea de vasco.Asa arata:

(https://i.postimg.cc/TP2xQW5R/pachet-discuri.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 09:28:53 AM
Uleiul siliconic era foarte deteriorat, culoarea era maroniu-negru foarte lipicios ,cu greu am reusit sa despart discurile pentru a le curata.

(https://i.postimg.cc/j5sDH5tN/discuri.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 09:32:00 AM
(https://i.postimg.cc/nzgM61qK/carcasa-diff.jpg)
(https://i.postimg.cc/wTH93Pxy/pinion-angrenare-discuri.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 10:01:44 AM
ETAPA 3:

Curatare si spalare.
Am desfacut tot,inclusiv satelitii si am spalat cu un spray de curatat frane TRW tot ce era metal.Garniturile de cauciuc erau in stare foarte buna doar le-am sters bine cu o carpa uscata.Fiecare disc si inel a trebuit spalat separat si apoi totul sters bine.

(https://i.postimg.cc/3RsgQGGG/totul-spalat.jpg)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 10:14:35 AM
Etapa 4:

Reasamblare.
Am facut procedura inversa demontarii incepand cu satelitii,garniturile de cauciuc pe care le-am uns cu putin ulei inainte de montare.Discurile sunt perechi ,unul cu dantura exterioara iar celalalt cu dantura interioara. Se monteaza disc-inel-disc-inel si tot asa cele 25 de discuri si 12 inele intercalate intre ele.Uleiul fiind foarte vascos am pus de la inceput pana sa pun primul disc,apoi dupa fiecare disc iar la final umplut tot pana la nivelul sigurantei.Capacul diferentialului are 2 orificii sigilate cu bile. Am scos o bila din interior catre exterior cu ajutorul unui dorn pentru ca la montarea capacului sa poata iesi surplusul de lichid si aer din diferential.La final am repus siguranta capacului apoi bila pe care am sigilat-o cu un dorn ascutit in cele 3 puncte din fabrica.
Lichidul siliconic folosit a fost 50 000cst si arata asa :
(https://i.postimg.cc/J4kRhkkn/50k-cst.jpg[img])[/img]
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 10:15:47 AM
Sper ca nu am omis nimic si poate informatia asta va fi de folos cuiva.  :)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: MihaiFlorescu on May 28, 2019, 11:09:21 AM
Bilele alea fixate cu dornul ascutit mai rezista la un proces similar sau e definitiva lucrarea si daca mai ai nevoie adios?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 11:22:54 AM
Da ,se mai pot desface si oricum doar una trebuie desfacuta.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on May 28, 2019, 17:02:45 PM
Felicitări.ai scutit 500 euro
Cat ulei siliconic a intrat?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 28, 2019, 17:34:49 PM
Multumesc Marian.
Banii ca banii insa satisfactia reusitei nu se poate exprima in cuvinte.
Ulei a intrat aproximativ 50ml.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 30, 2019, 17:19:59 PM
As adauga la cauzele defectarii centralului vasco pe langa mersul cu roti diferite in diametru sau patinatea excesiva cum au zis cativa colegi de pe forum si tractarea cu numai puntea fata suspendata tinand cont ca e 4ori4 permanent.Nu?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Cuby on May 30, 2019, 18:26:55 PM
Ai făcut și proba? E totul ok?
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on May 30, 2019, 18:40:12 PM
Da,acum merge perfect.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Cuby on May 30, 2019, 20:20:36 PM
Super. Felicitări pentru lucrare!
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on June 08, 2019, 17:57:24 PM
Am 1000 de km facuti  pana acum,masina merge excelent iar consumul mediu la bord este acum de 6,4 l  fata de 6,8 l inainte de reparatie cu motorina premium omv.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Mariansro on June 08, 2019, 19:05:13 PM
A mai reparat un amic unul.forester Sf turbo.pana acum totul ok.la el erau duse și oring-urile
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on November 08, 2019, 11:44:56 AM
Revin cu update la post:
Dupa aprox. 5k de km totul e ok, masina se comporta impecabil.E folosita zilnic la naveta iar la sf. de saptamana la un drum mai lung.
Si pentru ca o respect ,zilele trecute i-am facut schimbul de ulei motor la 7k de km ,plus filtru ulei si aer si am dotat-o cu placute de frana noi.O adevarata incantare.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Xander on November 08, 2019, 14:37:43 PM
Felicitări pentru reușită !
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on November 08, 2019, 17:28:49 PM
Multumesc,nu as fi reusit fara ajutorul vostru.
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Celalalt on December 04, 2019, 11:51:07 AM
Cautand cu totul altceva , am dat de site ul asta pentru jucarii. Si poate mai foloseste cuiva asta. Ca parca auzisem ca se gaseste uleiul ala siliconic numai pe la mama Rusia.
https://www.autorc.ro/188-ulei-siliconic-diferentiale-amortizoare-uleiuri-siliconice-pentru-diferential-si-amortizoare
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on December 09, 2019, 09:19:41 AM
Cautand cu totul altceva , am dat de site ul asta pentru jucarii. Si poate mai foloseste cuiva asta. Ca parca auzisem ca se gaseste uleiul ala siliconic numai pe la mama Rusia.
https://www.autorc.ro/188-ulei-siliconic-diferentiale-amortizoare-uleiuri-siliconice-pentru-diferential-si-amortizoare

Chiar de aici am luat uleiul siliconic, fara sa fac reclama gratuita.
Daca e bun pentru jucarii se pare ca e perfect si pentru jucaria mea.  :D
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: Ducu on June 19, 2020, 09:44:46 AM
Salutare tuturor,
Foarte util acest forum! Am gasit informatii care m-au ajutat sa economisesc multi bani. Îi multumesc lui GabiForesterSH pentru ajutor, e un baiat de treaba!
Aveti incredere si spor la treaba! :)
Title: Re: Bataie -topaiala roti la viteza mica si viraj maxim
Post by: GabiForesterSH on June 19, 2020, 15:01:36 PM

Cu multa placere!!! Ma bucur ca  ai reusit sa repari diferentialul central . :) Bravos!
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: adrian78 on January 07, 2021, 19:03:26 PM
Salutare tuturor,
Vreau si eu sa multumesc dl-ului GabiForester pt detaliile legate de problema descrisa. Am facut si eu aceasta reparație si pana acum totul e in regula. Am parcurs in jur de 2000 km.
Recomand aceasta reparație, e de 7 ori mai ieftin decat un diferential nou!
Eu am facut reparatia la service, nu am condițiile necesare pentru a face aceasta reparație in regim propriu.
 
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: Mariansro on January 07, 2021, 20:54:51 PM
E de lăudat ca o reprezenta se baga la asa ceva în loc doar sa schimbe piese.
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: MihaiFlorescu on January 07, 2021, 22:07:56 PM
E bine că lumea învață din ce se scrie pe forum și apoi unii sunt nerecunoscători și aroganți.

Deși nu am probleme momentan, intenționez să fac și eu operațiunea asta la un moment dat. Este o intervenție bine venită și am înțeles că oricât de bine te porți cu mașina, acest diferențial tot este afectat după 100.000+ km cum au majoritatea mașinilor de aici.
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: BOXER on January 07, 2021, 22:15:52 PM
O sa iti spun mai multe detalii legate de transmisie si de ideile vehiculate in online.
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: GabiForesterSH on April 25, 2021, 17:58:25 PM
Salutare tuturor,
Vreau si eu sa multumesc dl-ului GabiForester pt detaliile legate de problema descrisa. Am facut si eu aceasta reparație si pana acum totul e in regula. Am parcurs in jur de 2000 km.
Recomand aceasta reparație, e de 7 ori mai ieftin decat un diferential nou!
Eu am facut reparatia la service, nu am condițiile necesare pentru a face aceasta reparație in regim propriu

Desi cu intarziere , ma bucur ca ti-am fost de ajutor. Si eu iti multumesc pentru apreciere.De asemenea mult respect merita cei ce administreaza acest forum si o fac din pasiune pentru marca Subaru.
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: bozioru on September 22, 2023, 14:03:08 PM
Fiind primul meu post pe acest forum, o sa incep prin a va saluta si a multumi tuturor celor care au ajutat la dezvoltarea acestui forum.
De cand citesc postarile pe aici, cred ca am salvat bani de inca un Forester SH 2011 diesel, precum cel pe care il detin deja de 2ani.

Am dat reply la acest post, pentru ca dupa foarte mult timp de documentat, sunat persoane, service-uri si diversi mecanici, am reusit  sa rezolv singur problema cu diferentialul central.
Ca si simptome, de pe la inceputul anului cand mergeam mai mult cu masina, la viraje cu viteza mica (sub 25km/h) incepea sa scoata un zgomot, huruit, bataie, o asa zisa topaiala a puntilor.
Fenomenul s-a accentuat progresiv cu numarul de kilometri parcursi, ajungand sa merg 4-5km si sa nu mai pot sa iau virajul intrucat imi infrana masina cu totul. Coincidenta sau nu, treaba asta s-a intamplat simultan cu trosnetul unei planetare (stanga fata), asadar mi-a fost destul de greu sa-mi dau seama ce si de unde vine, inclusiv destul de multe persoane care au reparat in mare parte numai Subaru n-au putut sa-si dea cu parerea.
Dupa multe cautari si suparari cauzate de aceasta situatie, am ajuns sa cumpar o cutie din dezmembrari cu diferentialul gata reconditionat, l-am pus pe masina si in momentul de fata am aproape 10k km mersi. Diferentialul meu central, am reusit sa il refac singur acasa, dupa 2 incercari ce-i drept, dar acum am de rezerva in cazul in care se mai intampla.

Ca si principiu de functionare, uleiul din cutie are printre altele si rol de racire a diferentialului central (care este capsulat si de tip LSD = low slip differential), dar daca uleiul siliconic din interiorul acestuia este deteriorat si isi pierde din vascozitate, acesta va cupla mult mai repede decat ar trebui. Din aceasta cauza fenomenul se simte doar la viteza mica in viraje, pentru ca roata din exterior parcurge o distanta mai lunga, iar diferentialul nu mai permite acea mica alunecare a rotilor, astfel resimtind acele socuri care forteaza planetarele si articulatia masinii.

Mentiunile si pasii in reconditionarea diferentialului pentru cei care se mai lovesc de aceasta problema sunt:
1. Eu am folosit ulei siliconic 50.000 cSt de pe un site-ul mentionat acum cateva postari, anume AutoRC.
2. Ca sa desfac diferentialul (capacul de deasupra), mai intai am desfacut inelul de etansare care aparent nu este atat de greu de scos, merge cu niste surubelnite/dorn-uri metalice.
3. Am intors diferentialul cu capacul in jos, iar in stanga si dreapta sunt 2 fante in care poti sa bati cu un ciocan (aceia sunt butucii de la crucile care cupleaza diferentialul). Eu am folosit o surubelnita veche si solida, dar mai simplu folosesti o dalta sau niste dornuri metalice si incepi si bati si in stanga si in dreapta pana o sa simti cum capacul a cazut. La mine capacul a cazut foarte greu, a trebuit sa bat destul de tare "si cu ura" in el. Dupa asta vei observa intregul ansamblu compus din 25 de discuri metalice, 13 cu dinti exteriori si 12 cu dinti interiori, impreuna cu 12 sincroane in interiorul carora se invart discurile cu dinti interiori, totul invelit (cel putin la mine) intr-o mazga neagra foarte vascoasa si scarboasa ce miroase puternic a petrol.
Aici am presupus ca, cu cat este mai afectat diferentialul, cu atat acea mazga este mai neagra si mai scarboasa.
4. Am folosit diverse spray-uri WD40, spray de frana si degresant pentru a curata tot acolo, iar acest proces este lung si trebuie multa rabdare. Grija mare cu acele sincroane, fiind f subtiri se pot indoi/rupe foarte usor, iar in cazul acesta s-ar putea sa aveti o problema. In tot ansamblul, pe corpul diferentialului avem un o-ring de cauciuc in partea de sus ce sigileaza capacul si inca unul jos pe care o sa calce capacul din partea de jos, pline de mazga si ele. Sfatul meu este sa nu le curatati, deoarece nemaifiind lubrifiate se pot rupe f usor cand vom resigila diferentialul. De asemenea, un astfel de o-ring mai poate fi gasit si pe capacul de sus al diferentialului.
5. Dupa ce totul a fost curatat si sters, am asezat capacul de jos peste cruci, are o fanta pe o singura parte care va intra in una din cele 2 gauri unde se afla butucii crucilor, mare atentie sa intre bine acolo. Peste acesta mai vine pus un cerc metalic care practic va etansa zona.

Inainte de a incepe sa asezati discurile, asigurati-va ca aveti capacul din partea de jos bine fixat si bine apasat, altfel nu veti putea etansa diferentialul.

6. Vom turna 50ml din uleiul siliconic, dupa care punem asa:
- disc cu dinti exteriori
- sincron
- disc cu dinti interiori in interiorul sincronului
Acesta este un proces care va necesita foarte multa rabdare si atentie, asa ca asigurati-va ca sincroanele sa fie bine puse pe pozitie, iar discurile cu dinti interiori sa calce neaparat in interiorul acestora (sa nu cumva sa se incalece pe undeva). Pentru treaba asta puteti folosi niste surubelnite/pensete subtiri pentru a putea impinge aceste elemente pana jos, prin uleiul siliconic.

!!! Asezati oarecum spiralat toate aceste elemente, fanta de la discul cu dinti exteriori sa nu coincida cu gaura de la sincron si cu fanta de la discul cu dinti interiori. Asa am facut eu prima oara si nu puteam sa etansez diferentialul intrucat se lasa pe partea cu gauri.

7. Dupa ce ati terminat, capacul exterior are 2 gauri cu bile. Acestea se pot scoate cu ajutorul unor dornuri metalice, din interior spre exterior si destul de greu. Daca ati pus mai mult de 50ml de ulei, recomand sa scoateti una din bile, altfel nu este neaparat necesar. Pe acolo ar trebui sa se scurga surplusul uleiului siliconic.

8. Apasam capacul cu 2 degete si acesta o sa se lase, cu usurinta. Pentru a putea etansa cu ultimul inel, eu a trebuit sa il pun intr-o menghina si sa il strang putin. Prima oara nu am reusit sub nicio forma, dar a 2-a oara totul a fost foarte usor. Daca vi se pare mult prea greu sa il apasati ca sa puteti pune inelul de etansare, mai bine o luati de la capat pentru ca sigur ceva nu a fost asezat cum trebuie, in cazul meu am indoit usor niste dinti si un sincron, dar le-am indreptat la fel de usor. (daca se rupeau nu mai era asa bine)

Este un post foarte lung, dar am incercat sa descriu cat mai detaliat, ca sa nu mai fie nevoie sa cautam si pe forumurile din afara de aceasta problema.

O sa revin cu edit si o sa adaug si poze cu procesul, sper sa va fie de ajutor!  ;D
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: MihaiFlorescu on September 22, 2023, 16:13:52 PM
Multumim!
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: GabiForesterSH on October 08, 2023, 09:15:10 AM
Multumim Bozioru!
Te asteptam si cu ceva poze daca se poate.

As vrea sa mentionez ca totul se spala foarte bine doar cu motorina ,o pensula si ceva carpe care sa nu lase scame.

   In al doilea rand nu sunt inca impacat daca vascozitatea lichidului siliconic e ceea ce au pus fabricantii.Nu am gasit o informatie
oficiala in acest sens.Eu am pus ce am presupus a fi ok la momentul respectiv si anume 50000cst dar dupa ce am mai vazut niste opinii din afara poate la viitoarea reconditionare as merge pe o vascozitate mai mare ,respectiv 100 000cst poate chiar spre
 200 000cst.Din ce am dedus fenomenul este ca cu cat vascozitatea e mai ridicata nu permite ca diferentialul sa lucreze inutil cand nu e cazul si implicit s-ar incinge si degrada mai greu uleiul siliconic. Nu sunt mecanic asa ca e doar parerea mea .
Poate cineva cu cunostinte mai aprofundate in domeniu legat de tipul de ulei folosit ne poate lumina ,sa facem totul ca la carte.
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: Mariansro on October 08, 2023, 16:04:00 PM
La Freelander 1 care are vasco pe cardan, rusii au gasit informatie ca uleiul siliconic e de 100 000 cst
Title: Re: Bataie-topaiala roti (reparatie diferential central Subaru)
Post by: GabiForesterSH on October 09, 2023, 06:48:24 AM
Ar fi frumos daca am putea dezvolta acest subiect legat de vascozitate deoarece acest lucru se reflecta asupra duratei de viata a
diferentialului central reconditionat.