Subaru club Romania

Jurnale de bord => Alte modele si non-Subaru => Topic started by: MihaiFlorescu on October 28, 2019, 18:34:50 PM

Title: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on October 28, 2019, 18:34:50 PM
Am decis sa fac un jurnal de bord si aici intrucat ma ajuta sa tin evidenta intretinerii si ajuta si la revanzare pentru cei maniaci ca mine.
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.

Ce este: i20, model Active facelift in numar limitat aceasta echipare in Ro, livrata pe 28 Octombrie 2018, motorul 1.0 T-GDI in 3 cilindri si 120 cai, tubo integrat in galeria de evacuare ce face corp comun cu chiulasa si wastegate controlat electronic de ECU, 6MT scurte.
La intrebarea "Cat baga in bord?" raspunsul e ca eu am avut spatiu doar de 187 o data, dar urca greu dupa 160 si foarte greu dupa 170.


Plusuri: Cea mai echipata dintre modelele din clasa sa, chiar daca e si mai ieftina decat aproape toate. Are un fel de "Eye-sight" pentru lane keep assist, dar adaptive cruise era o optiune care nu se aduce in RO  >:( Motorul trage incredibil de bine si surprinde pe multi zmei in depasiri pentru ca si masina este usoara. Stabilitatea mecanica este foarte buna si spun mecanica pentru ca aveam impresia ca intervine pe ascuns ESP-ul dar cu el dezactivat am putut sa merg la fel de tare pe viraje. Poate sa consume foarte putin si poate sa consume ok. Pe distante lungi, in functie de stil de la 4.6% la 6.2%. In Bucuresti maxim 10%, dar de obicei intre 8% si 9%

Minusuri: Cumva pretul mic trebuia sa se vada undeva. La drum lung usile din plastic dur nu sunt prietenoase cu oasele, ruliu ce necesita obisnuinta chiar daca este stabila, dezastru pe drum cu denivelari - nu amortizeaza deloc imperfectiunile mici. E cumva setata pentru denivelari mari. Mocheta de pe podea e mai mult un carton presat cu material textil. Ambreiajul uneori pare sa nu fi fost gandit pana la capat si uneori smuceste oricat de corect ai da drumul pedalei - lucru recunoscut chiar si la reprezentanta, dar fara remediere de la producator. Cel mai prost setat sistem start-stop pentru ca nu tine cont decat de distanta parcursa de la ultima plecare de pe loc si starea bateriei sau a temperaturii sub 0 grade, nu si de temperatura motorului sau A/C pornit. TPMS care sesizeaza ca am schimbat rotile (face reset) doar daca mergi cu peste 100km/h asa ca prima iarna am mers 500km fara bec in bord pentru ca am mers doar sub 100.

Extras (detalii care arata ca au vrut sa fie peste altii ca pachet): Balamale usi cu 3 puncte de oprire ceea ce nu prea vezi in clasa mica.  Cred ca cele mai multe porturi de incarcare in clasa mica (3) si mai sunt si iluminate din spate, ceea ce este foarte util când cauți USB-ul. lumini in parasolare care se inchid cand se rabateaza parasolarul, lumina in torpedo  >:D carlige de prindere prin portbagaj, roata de rezerva normala pe 17' cand mai toti ofera kit reparatie pana, scaune cu sustinere laterala buna si bancheta spate confortabila si in ton cu fata, cotiera care face parte din consola si nu pare atasata ulterior, design special pentru barele fata/spate si proiectoare si stopuri fata de varianta normala, pe cand altii doar pun niste plastice si ridica masina, geamuri fumurii ceea ce de obicei este optional sau pe variantele de 18-20k ale concurentei, oglinzi full electric ceea ce unii în 2018 încă nu le aveau încălzite, și nici vorba de rabatare din buton. Garanție 5 ani cu asistenta rutiera pe întreg teritoriul UE și garanție pe anumite consumabile 30k km, cum doar poate fratele KIA mai oferă.

Si acum poze...

Ziua cand am luat-o si am dus-o sa o prezint si parintilor  ;D

(https://i.postimg.cc/cHKvHfpt/IMG_20180928_143534.jpg)

(https://i.postimg.cc/5tKHbsRM/IMG-20180928-151920.jpg)


Si la scurt timp i-am pus roti de iarna date cu protectie ceramica

(https://i.postimg.cc/DzxtZR9T/IMG-20181115-175551.jpg)

(https://i.postimg.cc/76bjTm4T/IMG-20181115-174404.jpg)

(https://i.postimg.cc/pVZt0Kqd/IMG-20181118-172006.jpg)

Si cele de vara au fost curatate si puse la iernat:

(https://i.postimg.cc/JhzSKsZ7/IMG-20190317-155500.jpg)
(https://i.postimg.cc/Vs7jx5x0/in-Collage-20190317-202158524.jpg)

Primul schimb de ulei:

(https://i.postimg.cc/8cMvynhZ/IMG-20190225-190812.jpg)


Vine vine primavaara si rotile de vara si primul schimb de filtru de polen:

(https://i.postimg.cc/YS45pLqD/IMG-20190322-163445.jpg)

(https://i.postimg.cc/tgB7VdBy/IMG-20190622-134700.jpg)

(https://i.postimg.cc/VLt4wgRJ/IMG-20190622-131809.jpg)


Al doilea schimb de ulei (9300 de la schimbul precedent si 14.400 total)... fara sa consume intre revizii

(https://i.postimg.cc/PJKjbJ7L/IMG-20190821-160020.jpg)

(https://i.postimg.cc/prvWYgXS/IMG-20190821-161726.jpg)



Si ajungem la ziua de azi. Fix 1 an de cand a intrat in familie. Doua drumuri de birou-casa si ajunge la 18.000 km si fara sa ne plangem.

Per total este o masina care isi face bine treaba ce i-a fost atribuita. Este onesta si chiar ofera putin peste. Din anumite puncte de vedere se observa ca este un producator nou si ca nu le ies toate bine, dar dintre aceasta și Yaris, Mazda 2, Honda Jazz, Seat Ibiza, Vw Polo, Hyundai ofera cel mai mult pentru cei mai putini bani. De Fiesta sau Micra nu am vrut sa aud.
Era sa dau banii pe Honda, având câteva calități aparte, dar destinul a făcut ca singurul model manual din București să fi fost înmatriculat de importator pentru că venea 6d temp peste ei și atunci nu am mai putut beneficia de programul rabla.
Toyota mi-a dat preț foarte bun, dar mașina era mult mai mica și lesinata in ciuda motorului mai mare și mai puternic.
Ah, la vremea aceea puține mașini aveau motoare ce îndeplineau norma 6d temp, așa că alegerea a fost ușoară, Hyundai având acest motor pregătit cu doi ani înainte de intrarea în vigoare a noilor norme de poluare.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Heliotropus on October 28, 2019, 20:53:47 PM
(https://i.postimg.cc/5tKHbsRM/IMG-20180928-151920.jpg)

Iata ce inseamna sa fii latifundiar, discretionar si dinastic, iti prezinti intreaga flota auto aliniata in asa fel incat sa iti poti alege masina in functie de ciorapi... ;D

Nu stiu de ce insa Mihai m-a provocat in asa masura incat mi-as consuma din coordonata constanta a vietii care are un curs ireversibil pentru a-mi prezenta fieratania pe un post alaturat  :P
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: puiu on October 29, 2019, 06:25:13 AM
1. Ce tehnologie au farurile?
2. Start stop l-as trimite in lagarul de concentrare.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on October 29, 2019, 10:06:46 AM
1. Au fost destepti cu farurile si cu stopurile. DRL si banda de deasupra farurilor (pozitiile) sunt LED adevarate. In rest totul este pe bec normal si aspectul de LED este indus din modul in care este directionata lumina. Au si cornering light in far, nu in proiector pe un alt bec normal. Ah, si oglinzile sunt tor cu benzi LED.

2. Este bine pozitionat langa maneta franei de mana (da, inca e cu levier, nu cu buton) si in coborare degetul se duce direct pe dezactivarea sistemului.  L-am folosit de foarte putine ori din cauza modului in care este setat. La Subaru este mult mai misto si chiar poti sa il folosesti.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on November 05, 2019, 22:58:05 PM
Am trecut la roțile de iarnă. Este clar că la ultima revizie s-a făcut update de soft. Observasem un comportament ușor diferit la sistemul start-stop.  Atunci când motorul este oprit dar cobori o pantă poți atinge viteza maximă de 5 km/h în loc de 8. Acum sistemul tpms a sesizat schimbarea roților aproape imediat.

Deci problema raportată in primul post s-a remediat cu o noua versiune de soft.

Am trecut de 18k și mă bucur că nu mai simt fiecare crăpătură din asfalt in varianta de iarna.

După o curățare rapidă roțile de vară arată din nou ca în pozele de mai sus, semn că protectia și întreținerea au dat rezultate peste așteptări, întrucât în ultimele două-trei luni a văzut mulți km și spălări mai rare decât de obicei.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Forester on November 06, 2019, 11:56:12 AM
...
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.
...

Hyundai-ul a revenit. Deocamdata...  :)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on June 19, 2020, 19:09:41 PM
25k si a primit revizie. Din cauza pandemiei am tras de ea pana la 10.500 de la ultimul schimb de ulei. Pana pe la 8k nu consumase nici un ml de ulei. Intre 8 si 9k a luat ~200ml si apoi pana la revizie inca 250ml.
Am revenit la ulei din butoi intrucat pe acela nu l-a consumat prima data. Acum a avut din bidon de 1l și mi s-au părut de la început cam ciudat.
Sau poate ca atat tine asta. Si ma intreb cum altii il tin 20k in motor, la fel cum recomanda si producatorul.
Asa ca nu doar Subaru consuma.

Totul in regula, nici o problema, test de frana si amortizoare trecut fara probleme.  Urmeaza o vara cu multe drumuri.

Prestator: Tiriac Auto, cost: 355 lei manopera si produse (mai putin filtrul de polen pe care il schimb singur mai des)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Mariansro on June 19, 2020, 23:04:27 PM
500 ml la 10k km nu e consum de ulei...
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on June 20, 2020, 07:35:28 AM
Doar că 500ml aia au fost consumați in ultimii 2500km. Asta am vrut sa scot in evidenta. Chiar și cu shell de ultimă tehnologie și motor nou etc. Uleiul e ulei și tot la 7500 km o să îl schimb de acum înainte la orice mașină și indiferent la cat îmi spune producătorul că ar trebui, după ei, să mă prezint la revizie.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: andrei0241 on June 20, 2020, 13:12:28 PM
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.

S'a redeschis si primul (http://www.detailing-club.ro/forum/showthread.php?t=8935) :)

Cum e cu sunetul de 3 cilindri la Handei?
Eu am mers cu 3 cyl pe Aygo, Fiesta si Crossland si toate sunau a ascutitoare, n'ai cum sa il confunzi cu un 4 cyl
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on June 20, 2020, 14:47:24 PM
Da, am și postat pe celelalte cluburi.

E chiar ok sunetul. E altfel, dar mi se pare chiar interesant in anumite situații.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on August 16, 2020, 19:20:13 PM
Azi am zis sa răsplătesc și Hyundai-ul pe care mă bazez de aproape doi ani și 28.000km.

Trebuia să vadă un polish fin integral dar până am plecat, până am spălat mașina și scos punctele de bitum s-a făcut cald și mi-a cam pus probleme vopseaua asta super sensibila, ca la Subaru.
Așa că am apucat sa fac doar capota, farurile, o parte din bara fata, o parte din stopuri, oglinzile și niste elemente de plastic, rămânând fără bureți curați din cauza testării combinației potrivite ce întârzia să apară.

Mașina este in stare buna, dar doi ani sunt doi ani și nu dispun chiar de cele mai bune condiții de spălat, plus anumite imperfecțiuni îmi stăteau pe retina, fiind acolo chiar de când am cumpărat mașina deși am cerut să nu o spele ei la livrare. Dar așa e protocolul. O speli că vine clientul și o zgârii.

Stopuri
(https://i.postimg.cc/66fTcJ95/in-Collage-20200816-185333073.jpg)

Oglinda
(https://i.postimg.cc/262RqwDm/IMG-20200816-154040.jpg)

Pardon, nu era oglinda  ;D ci un plastic negru. Cred că toate mașinile de astăzi au cel puțin un element vopsit negru lucios. Aceste plastice se zgârie și dacă te uiți la ele. Totuși, se pot corecta și pot arăta așa până la următoarea atingere.

(https://i.postimg.cc/rss65rV4/IMG-20200816-154045.jpg)


Yup, până la următoarea atingere. Deja le-am zgâriat. Am vrut sa incerc o ceara noua care s-a sters greu, am frecat mai tare și cârpa a lăsat urme fine, deși era cârpă noua, premium etc... Asta sa vedeți cât de sensibile sunt.   >:(
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on December 19, 2020, 11:41:54 AM
Am trecut la șoșoni de iarnă. Ne apropiem de 35k km. In ultimul an s-a mers mai puțin cu mașina, dar totul este în parametri.
Încă nu am schimbat consumabile mari, mai are plăcute, mai are discuri...

Ce trebuie urmărit la modelele astea noi și probabil din acest motiv se strică multe, este nivelul antigelului. Fiind totul răcit cu antigel (turbo, chiulasă, galeria de evacuare etc.) Ajunge să se mai evapore.

Eu încă nu am consumul de ulei raportat de alții. De exemplu, acum am 8500 și nu a consumat deloc de la ultimul schimb. Sper să o țină tot așa. Însă eu am făcut și reviziile mult mai des decât cei ce raportează probleme.

Singura chestie enervantă este că acum, pe frig, se încălzește motorul de 3 ori mai încet ca la Subaru, deci am preferat să ies mai des cu impreza.

(https://i.postimg.cc/0yZHYNNb/IMG-20201219-WA0000.jpg)

(https://i.postimg.cc/P5dRvDTg/IMG-20201219-WA0002.jpg)

(https://i.postimg.cc/15GdzBh0/IMG-20201219-WA0004.jpg)

A treia iarnă acum pentru aceste roți. Îngrijite corect sunt ca noi.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: malakay on December 19, 2020, 20:49:23 PM
tre sa imi platesti manopera pt ca ti-am reparat numaru ...
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on December 19, 2020, 21:20:57 PM
Vorbesc cu proprietara :)) eu dacă am mers mai mult cu impreza nu am avut timp până azi... când am fost trimis să îi pun roțile de iarnă pentru că urmează în jur de 1500km de făcut săptămâna viitoare.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: bob_ilie on December 19, 2020, 21:24:20 PM
adica la un asa drum, nu iei batrana doamna, sa-i dezmortesti rotile ?
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Arturito on December 19, 2020, 22:41:22 PM
tre sa imi platesti manopera pt ca ti-am reparat numaru ...
Si mie ceva , ca am facut constatarea , plus ca era la mine pe domeniu.  ;D
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: malakay on December 19, 2020, 23:14:49 PM
deja tre sa vanda masina sa ne plateasca :))
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on January 22, 2021, 18:03:27 PM
Am ajuns si la 35k. Inainte de Craciun a facut 1200km in 2 zile dupa care a cam stat. Consumul de ulei de pe joja a aparut dupa aceste drumuri. Deci, similar cu schimbul trecut, uleiul isi pierde calitatile undeva dupa 8k km pentru stilul de condus si drumurile pe care umblam.

Schimbul de ulei, filtru si verificare tehnica efectuata la Tiriac Auto. Totul in regula. Cost manopera si piese 230 lei. Deci masina asta tine cu casa bine de tot.

(https://i.postimg.cc/5tthGXgP/IMG-20210120-210544893.jpg)

(https://i.postimg.cc/VNHxczHz/IMG-20210120-211529457-MP.jpg)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on January 22, 2021, 18:32:08 PM
Costul de revizie e uau :)
Sigur nu au gresit ceva?
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on January 22, 2021, 18:45:54 PM
Am avut 35 lei reducere la ulei și filtru :D
Chiar și așa, prețul e mai mult decât ok.
In mare parte și pentru că ora de manoperă este 75 lei și au facturat 0.88 ore pentru intervenție, pe când la alții ora e 150-200 și îți bagă 2h la un ulei...

Bine, sunt curios dacă au preturile astea și la Mitsu, Merc și Jag. Cred că nu...


Acum mă pregătesc sufletește să achit impozitul de 40 lei :))))
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Forester on January 22, 2021, 19:13:08 PM
Eu as zice ca esti vaccinat de la Outback, ai putea sa platesti impozitul pe doo'j de ani inainte, sa nu-ti iesi din mana!  ;D ;D
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on April 18, 2021, 22:23:15 PM
Recunosc, am o pasiune pentru roți. Poate din cauza/datorită vremurilor (început de 2000) când tuning însemna în primul rând să ai niște roți mișto, iar eu pe atunci îmi luam permisul și abia așteptam să îmi iau mașină și să arunc un set de roți pe ea.

În fine, am trecut la roțile de vară că poate se face cald și anul acesta cândva...

(https://i.postimg.cc/Bv6TNnLm/IMG-20210418-WA0002.jpg)


Iar cele de iarnă au primit o spălare temeinică..

(https://i.postimg.cc/yxq0VhfG/IMG-20210418-WA0000.jpg)

(https://i.postimg.cc/fbrxPQYD/IMG-20210418-WA0001.jpg)

(https://i.postimg.cc/0QKpRXCm/IMG-20210418-WA0003.jpg)


Apoi capacele un mic polish foarte fin cu un produs All-in-one și burete fin...

(https://i.postimg.cc/XNFwshq6/IMG-20210418-214127733-HDR.jpg)


Iar jantele un strat proaspăt de ceară apoi pe suport cu ele până la toamnă..


(https://i.postimg.cc/CLgbXNnB/IMG-20210418-213210006-HDR.jpg)



Pentru cei interesați, am făcut un test cu un produs destul de cunoscut și folosit la noi de protecție ceramică pe o parte a mașinii (două roți) și cu o ceară clasică de roți, dar dedicată de roți pe cealaltă parte (celelalte două roți). Nici o diferență între ele după două ierni.
Deci bani aruncați degeaba după mine pe ceramică. Ambele produse se comportă exact la fel. Nu merită banii in plus pe ceramică.

Dar ambele își fac treaba totuși. Setul acesta are 3 ani de utilizare ca roți dedicate de iarnă. Mașina are 38.000km, deci se merge. Rotile sunt 90% ca noi.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: andrei0241 on April 18, 2021, 23:26:12 PM
Clar e chestie de gusturi, dar parca ATS'urile nu prea se potrivesc masinii... ori sunt alea OEM prea misto.
Interesanta concluzia din versusul ceara/ protectie ceramica, multumim de pont!
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on April 18, 2021, 23:50:30 PM
Sunt mișto și ATS dar din unghiul potrivit. Plus că sunt pe 16, iar OEM de vară are 17.

Cu ATS pare mai Rally. Cu alea originale pare  hot wheels/ matchbox.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Musiu on April 19, 2021, 09:38:49 AM
Curatarea efectiva a jantelor ai facut-o cu vreo solutie anume, speciala pentru jante sau doar detergent? Ar ajuta, daca poti posta, ce anume ai folosit ca branduri.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: andrei0241 on April 19, 2021, 11:31:10 AM
Daca au fost protejate cu ceara si le'a mai clatit din cand in cand, poti spera sa le cureti doar cu detergent.
Altfel cam trebuie sa intervii si cu ceva ptr depuneri de fier (cel mai ieftin si ok e Sonax Full Effect, la Carrefour - 750ml la 32ron, cand e oferta) sau ceva de inlaturat depunerile de smoala, rasini (gen Nextzett Silikonentferner)
Pe scurt, daca vrei sa faci o treaba ok, trebuie ceva solutii dedicate, nu Triumf si WD 40. Iti usureaza munca, obtii efecte maxime, iar ca pret nu sunt scumpe daca iti iei strictul necesar (cu 3-400 ron iti faci un kit minim de solutii ptr cateva interventii)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on April 19, 2021, 12:57:20 PM
In primul rand trebuie mentionat ca nu ai cum sa ajungi la asa ceva fara contact fizic. Deci, orice solutie se alege, trebuie insotita de o manusa, o pensula si o perie pentru anvelope ca un minim necesar.

Grosul il dai jos cu sampon auto daca sunt protejate jantele recent sau cu All Purpose Cleaner de la brandul preferat. La indemana sunt produsele de la Mafra si Sonax. Dilutia o explica fiecare producator in functie de ce vrei sa cureti, deci iti trebuie si o cana gradata, biberon vechi etc. ce se gaseste la indemana. Eu folosesc APC de la Bilt Hamber si alternativ Koch Chemie si pe vremuri si Pulimax de la MaFra, dar primele doua sunt mai puternice si mai economice, mai versatile in opinia mea. Aplicate, lăsate 1-2 minute apoi frecate cu mănușă sau cu pensula.

Pentru anvelope trebuie neaparat APC ceva mai concentrat si frecat bine cu peria, clatit si repetat de 1-2 ori mai ales daca treci ca mine prin noroaie.

Pentru ce nu a iesit se foloseste apoi o solutie dedicata de jante sau pentru indepartarea particulelor de fier. Tot asa, la indemana exista Sonax sau MaFra care sunt un amestec de mai multe solutii. Eu prefer sa folosesc ceva ce reactioneaza doar cu fierul (Iron & Fallout remover). Momentan folosesc ceva de la Bilt Hamber, doar ca fiind UK made si acum avand taxe, cred ca nu o sa mai renteze la pret si trebuie sa caut altceva.
Se aplica solutia, se asteapta 2-3-5 minute cat poti fara sa se usuce caci pateaza, apoi se agita cu manusa sau pensula. Se repeta procesul daca este cazul. O sa fie cazul pentru jantele ce nu au avut protectie niciodata. Poate si de 2-3 ori.
Avertizare! Aceste solutii miros urat si usuca pielea, deci obligatoriu purtati manusi.

Optional: Daca mai sunt puncte negre ce nu reactioneaza la solutia de mai sus, inseamna ca sunt puncte de bitum, nu de fier. Se foloseste atunci un Glue & Tar remover.

Ultimul pas este sa se foloseasca argila de decontaminare pentru acele cateva puncte ramase ici colo. Eu folosesc tot o argila de la Bilt Hamber, dar exista numeroase produse disponibile si la noi.

O ultima clatire si uscare si gata.

Apoi protectia preferata. Eu am de multi ani un borcan de Rim Wax de la SmartWax (Chemical Guys). Nu se mai termină... Face treabă bună și nu are rost sa iau altceva.

Andrei știu că folosește hi-temp wax de la Finish kare, fiind iar o ceară cunoscută, de încredere și buna.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on April 19, 2021, 13:17:10 PM
Nice tutorial :) Ar fi util sa il copiezi si pe un topic dedicat, cred.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on April 19, 2021, 13:26:52 PM
Pun pe YouTube cand urc jantele speedline pe Subaru.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Musiu on April 19, 2021, 15:15:11 PM
Mihai, multumesc, am copiat postul ca sa-l am la indemana cand ma apuc de operatiune. Nu stiu de ce aveam impresia ca e mai simplu... O0
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: andrei0241 on April 19, 2021, 19:21:08 PM
Mihai, cred ca poti face un copy/ paste aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,783.0.html), sa fie mai usor de gasit pentru cei interesati. Eu voi posta direct acolo ce folosesc, sper sa o fac mai des incepand cu vara asta
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on April 19, 2021, 19:27:19 PM
Mua... si uitasem de acel topic. O sa mut acolo :) Deci cam de atunci am ceara aia. Prima data folosita pe rotile de STi. Deci 10 ani si mai am jumatate de borcan.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on September 11, 2021, 14:29:59 PM
Urmează revizia de 45k. Am zis sa o duc curata. Motorul nu a fost spălat in aproape 3 ani de când o avem. Se acumulase ceva praf. Este foarte important la modelele acestea cu bara care urca spre capota să se curețe bine chederul, altfel mizeria și umezeala in timp o să pună probleme capotei in zona unde este întoarsă tabla.

(https://i.postimg.cc/3rXTMJCX/in-Collage-20210911-141845472.jpg)

(https://i.postimg.cc/3J3H35nP/in-Collage-20210911-142111837.jpg)

Nici o problemă până acum. E încă tânără.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on October 22, 2021, 16:11:19 PM
45.600 - revizie la Tiriac Auto, toate filtrele schimbate si uleiul de motor, schimbat placute fata, gresat toate culisele si aerisit/completat cu lichid de frana, testare electrica/reset, stand de suspensie si franare. 1175 lei manopera si piese de la ei.
Probabil ca au trecut cateva zile peste cei 3 ani de testari gratuite si de data aceasta am platit standurile si reviziile "electronice". Oricum, un cost decent si chiar se vede ca au lucrat corect. Se vede ca au curatat si gresat culisele, tablite noi etc.

Placutele fata sunt primele lucruri schimbate in afara de filtre si ulei in cei 45.000km

Motorul curat a ajutat. De data asta nu au mai dat ulei pe langa capace/rezervoare de lichide etc.

Am facut si primul ITP.  O observatie ciudata. La testarea articulatiilor am observat ca doar anvelopa flexa, dar roata ramanea pe pozitie. Ori am fost eu doar cu harburi la ITP, ori nu mai stiu cum era la masini noi, ori asta e tapana tare pe articulatii. Interesant si nici nu stiu daca e bine. Inaintea mea era un S-class si la ala pe spate au flexat rotile cel putin 5 grade de camber cand au inceput sa miste placile sub el. Clar un S este mai confortabil si facut sa aiba articulatii mobile, nu o bara de torsiune. Doar ca si pe fata a fost la fel...


Pana acum sunt multumit. Sa vedem de aici inainte cum se tine masina. Practic la 3 ani expira garantia la mai multe componente si ramane garantia doar pe internele motorului, cutie si caroserie.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Xander on October 22, 2021, 18:18:21 PM
La cum ai grija tu de ele, te țin 15 ani fără probleme.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on November 21, 2021, 23:15:16 PM
Zi perfectă pentru OCD-ul meu. Mai ales că nu mai am Subaru să mă țină ocupat.

(https://i.postimg.cc/8kwr2Bhw/IMG-20211121-121223674-HDR.jpg)

Cea mai importantă unealtă de astăzi. Mai importantă decât soluțiile, cupla rapidă pivotantă care ajuta muuult sa ajungi in locurile ascunse ochiului și preferate de noroi.

(https://i.postimg.cc/wTvsgy2z/IMG-20211121-124705266.jpg)


Am trecut la roți de iarnă.

(https://i.postimg.cc/4y87psJj/IMG-20211121-121237484-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/k58bz0ct/IMG-20211121-122732111.jpg)

Și nu doar Subaru are zone unde poate intra mizeria care se tot adună dacă nu știi de ele și le cureți regulat. Ar trebui sa fiu ok până la primăvară.

(https://i.postimg.cc/QtJWxcv8/IMG-20211121-130431399-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/d1YyY5HN/IMG-20211121-133209550-HDR.jpg)

A urmat apoi baia de duminică și poza de final. Chiar nu m-am plictisit de cum arată mașina asta după 3 ani și încă îmi place cum merge.

(https://i.postimg.cc/sxfGBvRp/IMG-20211121-160808578-HDR.jpg)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on December 20, 2021, 10:05:47 AM
Și pentru că abia acum am avut timp de roțile de vară, au fost curățate și trec la iernat.

Un APC nu foarte concentrat și o pensula plus o perie pentru cauciucuri și s-au curățat extraordinar de bine. Și eu m-am mirat de cât de bine a ținut protecția pe interiorul jantei/spițelor unde nu reușesc să spăl foarte bine de fiecare dată. Plus că erau murdare când le-am dat jos și au stat o lună afară (a se vedea postarea anterioară).

Doar două jante au avut nevoie de soluție pentru bitum. A se vedea in poză un guguloi cum nu am mai văzut vreodată.

Concluzia: După 3 ani, cu îngrijirea corecta și rotile astea Made in China se mențin bine. Nici plumbii nu au ruginit (dar nici nu au fost folosite iarna).


(https://i.postimg.cc/ncrxLvrB/IMG-20211219-141340801-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/7hsyVLs5/IMG-20211219-141353916.jpg)

(https://i.postimg.cc/x8T2MmRr/IMG-20211219-144648284.jpg)

(https://i.postimg.cc/XNQ332jn/IMG-20211219-141403499-HDR.jpg)

În curând trecem de 48k fără probleme.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on April 27, 2022, 11:39:00 AM
Ne apropiem de 52.000 km. După 3.5 ani eu zic că este o demonstrație că se poate și în România ca în afară. Adică mașina să fie ca nouă. Cu efort, e drept. In ceea ce privește fiabilitatea Hyundai, până acum mulțumit.



Singurele probleme raportate sunt un plastic de la volan fisurat, ceea ce e cam ciudat și ce o să vedeți mai jos cu amortizoarele spate pe care le tot monitorizez de la 25.000km cand am observat prima data urmele de ulei dar la reprezentanță îmi tot spun că a ieșit bine pe test. In mers, bat foarte puțin la rece amortizoarele spate, apoi liniște.

Un mare plus pentru Hyundai si varianta aceasta Active a modelului I20 este faptul ca desi jantele de iarna sunt et35 fata de et50 cat sunt cele originale, tot exista suficienta protectie incat sa nu arunc tot noroiul pe usi. La Forester de exemplu, cu roti originale am oglinzile si 1/3 din usile fata pline de mizerie dupa prima balta.

Am observat și un început de îmbătrânire la bucșele mari de bascule față, dar probabil mai țin 1-2 ani. Sunt doar 2-3 crăpături fine in cauciuc.

(https://i.postimg.cc/JzkzMVng/IMG-20220426-170703670-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/2yyCtgM0/IMG-20220426-170710470-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/6QV64rCf/IMG-20220426-171124387-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/bJ3z3qCG/IMG-20220426-171130269.jpg)

(https://i.postimg.cc/c4jLp4sw/IMG-20220426-190102449-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/Kv4Ypgym/IMG-20220426-190109308-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/QMZxM4KM/IMG-20220427-095907256-HDR.jpg)

(https://i.postimg.cc/KzZGP1NS/IMG-20220427-100215877-HDR.jpg)


Am inceput un polish fin. Deocamdată plafonul este gata. Primul polish de când am mașina, și chiar nu are nevoie de mare lucru, dar vreau să o pregătesc pentru aplicarea unei protecții, acum că vine vara cu UV mare.


Drumuri bune tuturor!
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on November 16, 2022, 10:03:11 AM
Aproximativ 58.250km și am trecut de 4 ani de la momentul achiziției. Mi se pare ciudat când o spun pentru că încă mi se pare o mașină nouă, de 1-2 ani. Anul acesta am făcut considerabil mai puțini km, pentru că în mare parte am folosit XT-ul pentru deplasări lungi.

Acestea fiind spuse, acum 2 săptămâni am schimbat bateria originala care abia mai pornea motorul în diminețile reci. Am trecut la Rombat cu tehnologia start-stop de 70A. 740 lei cu montaj și verificare.

Apoi săptămâna trecută după un plin de OMV 95 făcut de sotie (de obicei bag doar 98-100) vine și îmi spune că s-a aprins ceva in bord.
Check engine pentru prima dată. Verific și avea misfire pe cilindrul 2.

Cum deja intarziasem cu revizia (față de intervalul meu de 10k, nu cel de producător de 15), mi-am făcut timp și am mers la dealerul de unde am cumparat-o.

Schimb ulei plus filtru ulei, filtru aer, verificate bobine, fise și bujii, schimbat lichidul de frana... 590 lei produse plus manopera.

Concluzia este că nu are nimic și probabil este benzina cu ceva apa in ea.
Alimentat 15l cu MOL 100 și nu am mai avut nici o problemă... Știam că este recomandat sa mergi pe benzina premium in motoarele astea și așa am făcut până acum dar nu mă așteptam să fie așa sensibile la un mers prin oraș cu un plin de 95 o data la foarte mult timp și de la OMV.

Schimbat filtrul de polen și ozonare.

Se pare că a primit și un ECU update pentru că acum a apărut în meniu și intervalul de service.

Piata pare buna pentru o vânzare, mai ales că masina încă mai are garanție, nici un accident și nici o zgârietură... analizăm.


(https://i.postimg.cc/GBr2gF72/IMG-20220929-084240969-HDR.jpg) (https://postimg.cc/GBr2gF72)

(https://i.postimg.cc/pphpmX52/IMG-20221115-213216123.jpg) (https://postimg.cc/pphpmX52)

(https://i.postimg.cc/jDy2hghm/IMG-20221115-213224959.jpg) (https://postimg.cc/jDy2hghm)

Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: BOXER on November 16, 2022, 16:03:26 PM
Benzinele au şi altceva în afară de apă.  Mai mulţi şoferi s-au plâns de mirosul gazelor de eşapament.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on November 16, 2022, 17:59:51 PM
Nu stiu... asa o fi. Poate este si din cauza frigului dar parca niciodata nu am avut consum de 10+ cu hyundai-ul in oras (nu trecea neam de 9 in cel mai al naibii trafic fara sa folosesc start-stop), iar cu XT-ul deja vad ca foarte greu scade sub 16, desi ma bucuram nu mai departe de acum cateva saptamani ca dupa soft mergeam in oras cu 13-14 l/100. Or fi schimbat robinetul.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on December 19, 2022, 15:08:14 PM
Forumul Hyundai vad ca nu mai merge, cel putin la mine, azi, asa ca voi continua cu jurnalul aici.

Revin cu un update la ce postasem anterior.
Masina a stat aproape doua saptamani in service. Problema cu misfire pe cilindrul 2 a revenit la scurt timp si cu benzina din alte parti si a inceput sa se manifeste din ce in ce mai frecvent, cu precadere dimineata la rece sau dupa multe ore de stat, cand motorul era complet racit.

Revenita in service, s-au schimbat bujiile ca nu ar fi asa de bune si poate nu e vizibila uzura dar nu or mai functiona in parametri la rece. Asta desi cu o saptamana in urma au zis ca nu au nimic si ca pot sa le schimb anul viitor cand apare in calendarul de service. A fost si un TSB pe partea de furtunase de vacuum, deci au fost schimbate si acelea gratuit. La partea asta e bine ca dupa 4 ani am furtunase noi si Hyundai a schimbat pe costul sau niste consumabile, din punctul meu de vedere, la 4 ani de cand am cumparat masina.

Merg sa iau masina seara pe la 8:30 si nu am mai luat-o. La prima cheie, fix check engine si motorul mergea in 2. Probabil testele au fost facute la cald.

O saptamana mai tarziu cu "totul desfacut" se identifica problema, injectorul. Schimbat pe garantie. Din nou, 5 ani garantie motor, jos palaria Hyundai. Oricum am inteles ca ar fi costat in jur de 400 si ceva de lei (+/- TVA), oricum decent.

Persoana de la receptie super amabila, imi arata si poze, pe care sper sa le primesc si eu. Injectorul avea ceva rugina, cica ar fi fost si ceva namol in el, dar mai grav, supapele aveau depuneri uriase de carbon. Au urmat apoi teorii demontate, de la mers subturat (ne-a pocnit rasul si pe mine si pe nevasta cand am auzit), la aprindere deficitara si ca benzina premium nu face bine si nici rau si ca 95 e mai mult decat ok pentru masina asta.
In final concluzia a fost ca injectia directa are bubele ei si ca recomandare pentru a evita episodul acesta este sa ma uit la si sa incep  sa folosesc asta: https://www.metalubs.com/en/product/metalubs-x-p-250ml  Ca masinile nu se mai fac cum se faceau odata si ca si ei, din service, au toti masini din era pre-injectie directa.

Are cineva experienta cu decarbonizare la motoarele cu injectie directa? Cica ar fi fost curatate supapele acum, dar nevasta zice ca i se pare cam lenesa masina. E drept ca a mers in tot acest timp zilnic cu XT-ul...  >:D ;D fiind vorba de lucrare pe garantie, s-a lucrat doar la strictul necesar, adica cilindrul 2. Asta inseamna ca nu este exclus sa intampin probleme in viitor la cyl1 sau cyl 3.

60.000km. Masina a vazut 90% din timp benzina 98-100 doar de la benzinarii mari, a vazut si ture cat se poate in afara orasului, si mersul acela in frana de motor de care se vorbea pe undeva ca ajuta GPF-ul, revizii din 10k in 10k... consum de ulei minim, chiar la ultima nu a avut deloc, start-stop dezactivat manual la fiecare pornire de motor.

Pe marca nu pot sa dau vina pentru ca nu am avut nici o problema pana acum. Cu benzina nu am alte optiuni decat sa ii pun benzina mai proasta decat a vazut pana acum, iar de utilizator... astept recomandari.   Cred ca ma apuc sa iau motor de rezerva pentru Subaru, sa ma tina pana la pensie.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: GabrielP on December 19, 2022, 15:17:41 PM
Legat de Hyundai, stiu ca pierzi garantia, dar ...... oil catch can / air oil separator.
Legat de motor pt XT - wink wink :))
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on December 19, 2022, 15:23:38 PM
Ma gandeam sa ii iau un catch can, ca probabil de acolo vine si mare parte din problema cu depunerile, dar am zis ca nu ma ating de nimic cat timp am garantie la ea, in afara de spalat, curatat, ceara, creme, parfum etc.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: kkennyy on December 19, 2022, 17:22:03 PM
Sper sa nu fie problema generala la tgdi-urile hyundai :)  Eu bag doar 95 la a mea, nu vad rostul 98/100 pentru astfel de motoare, important e ca sursa sa fie buna. In fine, pana la urma de-asta ti-ai luat masina noua, sa stai linistit 5 ani de zile, cam nasol cu cele 2 saptamani, dar bine ca s-a rezolvat.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Mariansro on December 19, 2022, 18:29:03 PM
Vinde-o și alta noua cu garanție.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on December 19, 2022, 19:14:32 PM
Nici eu nu cred ca se justifica benzina de 100 la motorase de genul, dar sigur conteaza calitatea benzinei.
Posibil / pare sa fie defect de aliaj/fabricatie la acele injectoare - si daca unul s-a comportat asa, ar fi logic ca si restul sa faca la fel, mai ales ca pare ca are in continuare un comportament dubios.
Si ca idee, nu cred ca e bine sa intervii cu nimic la motor sau altele cat timp este in garantie. Asa poti beneficia de alte recall-uri sau inlocuiri eventuale si post garantie, daca masina a fost servisata in reprezentanta si corect mereu.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Xander on December 19, 2022, 20:27:39 PM
Banii mei sunt pe servisare sau defect de fabricație.  Dansul asta cu era prea buna benzina și a făcut depuneri de carbon sau ati mers subturat e pentru România.
Oamenii serioși contactează Hyundai Coreea și îți oferă răspunsul oficial al producătorului.
Nu ar strica sa faci tu asta după ce primesti pozele.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on December 19, 2022, 21:09:36 PM
Benzina de 100 poate dauna unor aliaje slabe, poate. Din cauza de temperaturi de ardere etc, nu ma pricep, doar incerc o logica.
Si de aici iarasi concluzia unor probleme de fabricatie. Indiferent cum, daca un injector e pa, foarte probabil si celelalte 2 sunt la fel. Si ramane de vazut daca au patit ceva supapele...
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: andea79 on December 19, 2022, 22:51:01 PM
dar de ce va place sa va dati cu parerea asa ... aiurea ? (no offense please) :)

puteti gasi pe net cate informatii vreti despre benzina vs ulei vs injectie directa vs depuneri carbon vs ... ce vreti voi .. :)

LE: benzina prea buna care in final dauneaza ?!?! really ? :)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on December 19, 2022, 23:05:32 PM
Netul e un fel de facultate de mecanica? :)
Cred ca e discutie lunga si nu am dat vina pe benzina, poate m-am exprimat gresit - am zis vs aliaje.
Indiferent cum, injector pa, la o masina noua, depuneri ciudate, supape incerte - cam asta reiese din rezumatul lui Mihai. Si mai ales - comportament ciudat in continuare al masinii, dupa 2 saptamani de service si rezolvat doar super zgarcit problema, cand pare ca trebuiau verificate si restul de repere.
"decat zic", ca sa citez un clasic.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: andea79 on December 19, 2022, 23:09:16 PM
Netul e un fel de facultate de mecanica? :)
Cred ca e discutie lunga si nu am dat vina pe benzina, poate m-am exprimat gresit - am zis vs aliaje.
Indiferent cum, injector pa, la o masina noua, depuneri ciudate, supape incerte - cam asta reiese din rezumatul lui Mihai. Si mai ales - comportament ciudat in continuare al masinii, dupa 2 saptamani de service si rezolvat doar super zgarcit problema, cand pare ca trebuiau verificate si restul de repere.
"decat zic", ca sa citez un clasic.

da, ai dreptate :) ai inteles ce am zis ... sau nu :)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on December 19, 2022, 23:13:58 PM
Nu extind spam :)
Ne zice Mihai care-s concluziile tehnice mai departe, dupa ce se mai plimba cu masina.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: GabrielP on December 19, 2022, 23:58:04 PM
LE: benzina prea buna care in final dauneaza ?!?! really ? :)

Asta mi se pare cea mai proasta motivare pentru a incerca sa dea vina pe client 🤣.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Mariansro on December 20, 2022, 07:56:44 AM
Se folosește de la Passat bkp, Logan 1de mai toate reprezentantele
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Forester on December 20, 2022, 09:34:22 AM
O benzina superioara nu inseamna o temperatura de ardere mai mare (din cate stiu eu). Asta o obtii din AFR, cred ca amestecul mai sarac duce la temperaturi mai mari.
Insa e deja well known problema depozitelor la injectie directa, in general nu numai la hyundai.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: marr on December 20, 2022, 12:21:30 PM
Sper sa nu fie problema generala la tgdi-urile hyundai :)  Eu bag doar 95 la a mea, nu vad rostul 98/100 pentru astfel de motoare,....

Ma bag si eu in discutie ... ca tot si-a luat asociatul un Sportage 1.6 TGDI in urma cu putin peste 4 ani.
Faza de mai sus mi-a amintit ca la momentul achizitiei  de la AK, Paul i-a spus in clar sa nu alimenteze decat cu benzina de 95 deoarece CB de la Kia nu stie gestiona corect benzina cu CO mai mare si pot sa apara probleme.
Am retinut asta deoarece mi s-a parut ceva ciudat ...

O fi sau nu un sambure de adevar acolo - habar n-am !
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Forester on December 20, 2022, 13:34:30 PM
Daca nu poate gestiona corect CO mai mare de 95, inseamna ca nu se va schimba absolut nimic...  :) Inseamna doar ca nu stie sa seteze timing mai "agresiv".
Si mai inseamna in cel mai rau caz ca asociatul va fi aruncat banii pe o benzina mai scumpa.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on December 20, 2022, 13:38:11 PM
Pai reiese tocmai faptul ca omul nu a aruncat banii pe benzina de 100 si a urmat recomandarea dealer-ului Kia, adica a alimentat cu 95. Si mai reiese profesionalismul unui delaer vs altii, care stiu sa faca recomandari utile.
Cand ai si recomandari si masina in garantie, eu zic ca lucrurile merg altfel. Asta e atuul unei masini noi.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Forester on December 20, 2022, 13:42:03 PM
E bine ca nu a aruncat banii, insa eu voiam sa pun accent pe faza cu "pot aparea probleme la CO mai mare". Care mi se pare total nefondata. As fi extrem de curios daca persoanele respective ar putea furniza si o explicatie, alta decat "am auzit ca"!  ;D
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on December 20, 2022, 13:44:56 PM
Am mers cu masina astazi. Merge ca inainte. Nu are cuplu de 2.5 turbo si cutie automata sa o tina sub 2000 si sa mearga cu traficul, dar odata ce incepi sa o turezi, merge de toti banii.

Ralanti-ul este iar linistit. Abia il auzi sau simti.

Bujiile vechi nu arata teribil de rau dupa 60k km, trebuie sa recunosc. Foarte putin afumate. Am vazut mai rau la Subaru :)
PS: valabile hyundai/kia, 1.0 tgdi.

(https://i.postimg.cc/C5PZt4Wx/20221220-133258.jpg)

(https://i.postimg.cc/rm9RGTjW/20221220-133410.jpg)

(https://i.postimg.cc/yNcZdcSL/20221220-133431.jpg)

(https://i.postimg.cc/G2RsstFd/20221220-133459.jpg)


Si a inceput sezonul de cosmar pentru fiare. Doar a dat un inghet si au aruncat astia la sare sa ne tina toata saptamana.


(https://i.postimg.cc/MHKMdL3L/20221220-110614.jpg)
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: dan_b on December 20, 2022, 13:51:02 PM
Bine ca s-a rezolvat.
Da, pe sosele mai e si antiderapant care pe umed genereaza fix alunecare... Maxim de distractie.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Muttley on December 20, 2022, 13:58:26 PM
au aruncat astia la sare sa ne tina toata saptamana.
"An pui mei, na dat astia cu nimic pe sosea!!!"
Suna cunoscut?
Asta cere publicul, asta primeste. Nu poti sta pe tictoc in timp ce conduci, si sa fii atent la aderenta, trebuie sare.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on January 30, 2023, 19:30:38 PM
A intrat la vanzare hyundai-ul.
Pun anuntul desi aici sunt mai multe poze si detalii pentru cineva cu adevarat interesat din cadrul forumului.

Pentru cei de aici pot sa dau in privat pretul cel mai mic pana la care sunt dispus sa cobor daca sunt interesati.

https://www.autovit.ro/anunt/hyundai-i20-blue-1-0-t-gdi-active-ID7H7vo3.html

Raspund anticipat: Nu o schimb pe un subaru. Nu am gasit nimic atat de atractiv pentru ce am nevoie nici cat sa merite deplasare spre alte tari europene, desi XV a fost pe lista pana in ultimul moment.
Ma rog, sa ii placa si doamnei, ca ea o sa fie proprietarul de drept. Daca era doar dupa mine, gaseam ceva.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Xander on January 30, 2023, 19:54:55 PM
Succes la vânzare ! Sa fie tot Subaru in loc !  :D
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on January 30, 2023, 20:09:20 PM
Merci!
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Muttley on January 30, 2023, 20:16:11 PM
Am deschis anuntul cu oaresice interes.
E clar o perioada buna sa vinzi masina, nu sa cumperi asa, de fantezie. Gen, pe mine ma intereseaza sa schimb Ignisul cu o masina cu airbaguri mai multe, dar nici in halul asta :D

Spor la vanzare, e faina!
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on January 31, 2023, 07:45:15 AM
Merci, merci!

A fost o decizie rationala cea de a vinde masina. Inca ne place din toate punctele de vedere si chiar este o masina reusita.

Acum piata e ciudata de 2 ani si o sa mai fie in continuare, chiar daca o sa aiba o usoara tendinta de scadere, am trecut de "point of no return" cu digitalizarea si hibridizare etc. La euro7 plangi.
Asa ca am gandit pe termen lung sa prind o ultima barca cat de cat analog si a iesit ca trebuie sa vindem masina.
Cat iau acum in plus pe mere o sa dau altuia si mai mult in plus pe pere.

E bine sa vinzi daca ai 3 masini si mergi doar cu una si sa nu iei nimic in schimb. Dar si cand o sa vrei sa iei vei avea de ales intre vechi si multi km sau hybrid si full electric sau hidrogen si cine stie ce carburanti din orez mai scot.

Spor!
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: marr on February 01, 2023, 08:08:44 AM
Bafta la vanzare !
Cu adevarat, e un moment optim sa vinzi, nu sa cumperi o masina.
Sunt sus de tot preturile la SH-uri - stiu asta ca in ultimele saptamani si-a cautat fiu-meu o masina.
Of-topic: In cele din urma si-a luat (ieri) un Civic de la Asko.
La piata actuala, a luat-o bine (2020, 1.5 turbo, 182 CP, manuala, foarte bine dotata, 14.700 km, garantie inca 2 ani cu posibilitate de prelungire pentru inca 2 ani) - 21k euro.
Dar, cand ne gandim ca acu 3 ani, masina aia, noua, a fost 23.500 Euro ...
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: Aer Curat on February 02, 2023, 21:06:19 PM
Baftă la vânzare!

Ar fi interesant, pentru mai mulți, de discutat ce mașină să-ți alegi în perioada aceasta tulbure și cu perspective foarte incerte, din mai multe puncte de vedere.
Chiar dacă nevoile, preferințele individuale sunt diverse, tot se pot găsi puncte comune.
Discuția poate fi purtată într-un topic separat, dedicat cumva subiectului.
Title: Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Post by: MihaiFlorescu on February 04, 2023, 11:13:22 AM
Incheiem capitolul si mergem mai departe. Primul venit a si cumparat asa ca seria mea de vazut-placut-cumparat/vandut ramane intacta.