Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: adinegru on December 26, 2018, 08:24:52 AM
-
Am observat asta de câteva ori și nu îmi explic de ce se întâmplă: merg la drum întins, uneori pe cruise control, alteori fără, fără să bruschez mașina, și CVT-ul afișează o treaptă inferioară, ținând mașina în +3000 turații.
Pe autostradă, la 120km/h pe cruise control, insista să rămână în "viteza a cincea" chiar și după 10 minute, în loc să treacă în "a șasea" și să reducă turația motorului.
-
Eu am facelift, posibil să fie alt soft. Se tureaza, pe autostrada, cand e urcare, sau când e vânt din față; dar scade turatia imediat, nici vorbă de 10 min. La 120 stă în 2000 rpm.
-
La CVT turatia urca si coboara in functie de puterea necesara la roata. Vitezele se schimba la fel. Daca urci o panta si esti pe cruise control la 100 km la ora turatia va creste la 4...5000 ture si iti "retrogradeaza " in a 3a (teoretic vorbind) ptr a-ti da puterea necesara. Cand cobori panta o sa iti dea a 8a :-\ si iti coboara rpm la 1800 sau si mai putin. Daca ai vant din fata, daca treci printr-o balta, teren nisipos etc. turatia creste. Daca ai asfalt uscat, vand din pupa , cobori Transfagarasanul etc. turatia scade. La urma urmei asta e farmecul la CVT. Isi adapteaza singur turatia si vitezele la puterea ceruta de motor ptr a-si putea mentine viteza ceruta.
Daca nu ma insel Boxer ne-a tinut undeva pe aici o prelegere minunata si pe intelesul tuturor muritorilor despre cum functioneaza CVT urile.
My 2 centi.
-
Adi, nu comentez de turații când pun mașina la muncă. Vorbesc de turații la viteză constantă, eventual și cu Cruise Control.
-
Daca nu ma insel Boxer ne-a tinut undeva pe aici o prelegere minunata si pe intelesul tuturor muritorilor despre cum functioneaza CVT urile.
Cred ca Muttley a fost cel care a discutat. Eu sunt mult mai rezervat cand vine vorba despre prelegeri. :)
-
Link.
adinegru, conteaza sarcina. Vezi ce zice adicanada despre vant din fata, rampa si presiune joasa in pneuri.
Foloseste un obd reader si monitorizeaza sarcina (load) in situatiile in care turatia ti se pare prea mare. Daca tu mergi pe CC la vale cu vant din spate si-ti afiseaza load de 50%, e clar o problema. Daca-ti afiseaza load de 10% dar sta la peste 3000 rpm, pai te mictionezi pe el CVT ^-^
-
……………………………………………………………...
Cred ca Muttley a fost cel care a discutat. Eu sunt mult mai rezervat cand vine vorba despre prelegeri. :)
Probabil ca ai dreptate. My bad :-\
Adi, nu comentez de turații când pun mașina la muncă. Vorbesc de turații la viteză constantă, eventual și cu Cruise Control.
Cum zice Muttley, conteaza sarcina. Am avut si eu ciudatenii de-astea cand pe drum drept se tura motorul mai mult decat normal (pentru mine). dar mai tarziu am descoperit ca afara era vant puternic, sau aveam un pneu dezumflat, sau alte variabile de-astea. dar niciodata nu a fost o problema de CVT,
-
Anvelopele sunt umflate regulamentar, mașina nu are probleme, i-am făcut revizia recent, i-am pus anvelope de iarnă noi, nu am sarcină...
-
Eroare
-
@Adinegru - Tie iti afiseaza in ce "treapta" de viteza esti cand esti in Drive? Mie imi afiseaza "treptele" doar cand o trec in Manual altfel imi scrie un d mare si atat
-
Nu, nu le afișează în D.
-
Un clip interesant unde este explicat pe intelesul tuturor cum functioneaza modul ”manual” si padelele de la volan si cand sunt ele utile: