Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: NVG8 on December 19, 2010, 09:17:30 AM
-
Am auzit ca multi acuza uzura prematura a ambreiajului la Subaru.
Asa cum toti am remarcat prima data cand am condus un Subaru ambreiajul raspunde diferit decat la alte masini.
Haideti sa comentam despre modul corect in care se foloseste acest ambreiaj.
Multumesc!
-
Ambreiaj SUBARU-"nu se pleaca patinat!
dupa ambreierea completa se accelereaza-in rest,fiecare cum stie sa mearga cu el-cum il simte!
-
Eu procedez in felul urmator.Am plecat chiar si un pic dupa loc,ambreiajul il las in pace.Am deja 100k si nu am probleme.Parca imi fluiera putin rulmentul,dar dupa ce se incalzeste ii trece.Nu trebuie sub nicio forma patinat,ca sa nu mai spun de boala incepatorului/instructorului.
-
parerea mea. orice 4x4 permanent are problema mirosului de ambreaj patinat(am mers cu patru modele)din caoza ecologizarii,ferodourile,au alta compozitie de unde mirosul si trepidatiile. aderenta lor este mai buna ca la cele vechi(parerea mea) dar sunt fffff.influentate de umiditatea atmosferica si temperatura.am cumparat masina la 60.000km si patina ambreajul a doua zi,am mai mers 50.000 pana sa il schmb (fara probleme majore) . sfat: la plecari repetate si in rampa dau pe LO acelerez scurt (aprox. 2000 rpm) iar in secunda cat motorul incearca sa restabileasca relantiul debraiez usor si complect dupa care accelerez in functie de situatie.chiar daca miroase si patineaza (in special la rece ) NU trebuie schimbat a doua zi.daca vreti sfaturi tehnice pt motorul 2.0 aspirat ,pot sa va ajut.
-
Eu dau drumul ambreiajului cam jumatate si masina pleaca de pe loc apoi accelerez usor de tot si dau drumul complet la ambreiaj. Incerc sa parchez cat mai repede din cat mai putine miscari, nu prea mai fac frana de motor asa des cum faceam la fosta masina. Voi vedea in timp daca procedez corect.
-
frana de motor nu are nimic de a face cu patinarea ambreajului, go for it :)
-
l afrana de motor f.... cutia in cel mai rau caz
-
STi GRB - 35.000 Km cu ambreiaj stock, 25.000 Km cu peste 350 Hp ...si multe gushi ;D
secretul? patineaza-l cat mai putin indiferent de situatie dar MAI ALES LA PLECARI DIN LIMITARE :)) !
-
Stie cineva care este cuplul maxim la care rezista un disc de ambreiaj stock de impreza wrx/forester xt?
-
STi GRB - 35.000 Km cu ambreiaj stock, 25.000 Km cu peste 350 Hp ...si multe gushi ;D
secretul? patineaza-l cat mai putin indiferent de situatie dar MAI ALES LA PLECARI DIN LIMITARE :)) !
+1 la mine are 20k si inca tine :)
-
La plecarile de pe loc mai rapide decat tipic batranicilor si cu ceva patinaj artistic de ambreiaj masina vibreaza si pana acum cateva minute eram ferm convins ca mi se duce ambreiajul, idiferent ca ar fi vorba de placa, rulment sau orice piesa din kitul de ambreiaj.
De ce spun ca pana acum cateva minute eram ferm convins?... Pentru ca tocmai am citit niste pareri pe un forum din afara despre faptul ca de fapt volanta nu a fost aliniata corect sau ceva de genul asta si ambreiajul nu ar avea de a face cu vibratiile...
Ce parere aveti?
Stiu ca in fiecare zi parca inventez probleme la masina, dar pana nu o fac eu sa mearga tipla, nu ma las!!!
-
Si eu stiu ca atunci cand vibreaza,e de la volanta.Aceeasi problema o am si eu dupa schimbarea ambreiajului.Maine ma duc sa schimb cate ceva la masina si il intreb pe master mecanic.Revin cu pareri.
-
Ambreiajul este acoperit de garantie ?
Adica ti-l schimba in caz ca patineaza sau o baga pe aia ca s-a bulit din vina ta ?
-
ambreiajul este consumabil. la fel ca si placutele de frana lucreaza prin frecare.
un ambreiaj poti sa il prajesti si in 300 de km daca vrei !
deci , dupa cum zici tu, ti-o baga pe aia ca e la fel ca placutele si ghici ce ? AU DREPTATE !
ma, sincer, nu inteleg cum eu pot sa conduc un sti zi de zi in bucuresti !!! cu 100cp peste stock, cu ambreiaj stock, si 2 iesiri pe circuit, nenumarate plecari de pe loc in forta, iar al meu ambreiaj sa aibe 24000km la zi si fara probleme !
-
ma, sincer, nu inteleg cum eu pot sa conduc un sti zi de zi in bucuresti !!! cu 100cp peste stock, cu ambreiaj stock, si 2 iesiri pe circuit, nenumarate plecari de pe loc in forta, iar al meu ambreiaj sa aibe 24000km la zi si fara probleme !
simplu... ;)
-
exact
-
Un ambreiaj stock, poti sa-l prajesti si dintr-o singura plecare daca puterea este mare :) si patinajul artistic! al meu a tinut 70k
-
deci se poate !
-
105k...Asta noua insa da semne ca pleaca repede dintre noi.Acum avem 122k ???
-
avem masina in service si tocmai ne-au anuntat ca au schimbat nu numai ambreiajul ci si volanta,cum ca au facut toate demersurile pt a obtine acest lucru in cadrul garantiei.as usually...marcelutza a plecat si raman eu-femeie blonda si paralela cu tehnica-sa ma conversez cu astia de pe la service.azi am stat pe net si am tot citit si am dat de destul de multi nemultumiti de ambreiajul subaru.ma gandesc ca n-or sta toti cu piciorul pe ambreiaj la stop sau in mers...nici noi nu am facut 30000km in Buc la stopuri si dupa o dacie forjata 5 ani si un tico care are 146000km(si cu care cred ca a cam sughitat ieri al meu pana la aeroport ;D ) la care nu am schimbat ambreiajul , m-as incumeta sa afirm ca stim sa conducem si sa protejam un ambreiaj.intr-un fel ii inteleg si pe producatori ca il considera consumabil pt ca ei nu stiu pe mana cui incape masina-un incepator,mai multi utilizatori.....intrebarea mea era - volanta e si ea consumabila?ca nu mai am rabdare sa caut pe net.sa-mi zica si mie cineva ceva de ea ca sa stie si mandea cum pune problema la service....v-am zis ca sunt blonda(unii ma stiu de la Bran si Transalpina).in acelasi timp un mic dracusor ma impinge sa cer piesele(ar trebui obligat sa mi le dea) si desi ma cam strange buzunarul as cere o
expertizare (nu stiu unde exact....dar ma documentez)si fctie de rezultat m-as adresa opc....incepe sa-mi scada din entuziasmul de la momentul cumpararii lui forestica cand oricum nu eram chiar in al saptelea cer avand in vedere ratele ce ne asteptau.de banii astia cred ca puteam lua 2 la mana a doua si vedeam la cine cedeaza ambreiajul intai....si n-aveam vorbe la partaj!!!! ;D
-
masinile pomenite de tine pot sa piarda putereaa in exces prin puntea motrica. la subaru TOATA puterea se pierde in frecare ambreiaj. adica cand pleci de pe loc trebuie sa pleci NEPATINAT !
-
multam de raspuns,m-ai luminat,dar -vorba reclamei- cu volanta cum ramane?am idee de ce se strica ambreiajul....volanta cum se strica?face parte din kitul de ambreiaj sau se pune separat pe nota de plata?
-
Volanta preia socurile alaturi de disc. In mod normal TREBUIE schimbata si volanta odata cu discul, alaturi de rulmentul de presiune.
Volanta si discul se aseaza unul pe altul. Daca ea e uzata el nu sta fest si poti avea neplaceri.
-
l-am luat pe forestica din service cu ambreiaj si volanta schimbate pe garantie,se pare ca a fost un defect de fabricatie....deci se mai intampla si la pretenii japonezi minuni din astea.....
-
86.000 si zici ca e nou :)
-
Buna ziua.
Am un Forester 2XT ,cu care am parcurs 170000 km.Imi poate spune cineva daca este necesar sa
schimb ambreiajul?Intreb pentru ca atunci cand schimb dintr-o treapta inferioara intr-o treapta superioara si
accelerez inainte de a elibera total pedala de ambreiaj aud un zgomot asemanator scrajnetului de roti.
Multumesc.
-
Am lipit subiectul cu un altul pe aceeasi tema in sectiunea potrivita. Poti folosi functia 'cautare' pentru a vedea daca s-a mai discutat acelasi subiect inainte de a deschide un topic nou.
-
Fratilor!!!!! Chiar nu mai "umbla" nimeni prin subiectul asta???/
-
De vreo trei zile nu mai umbla` nimeni pe la nici un subiect >:( , nu mai are cine ;). Prietenii stiu de ce ::)
-
Nu trebuie sa patinezi sub nicio forma ambreiajul.Dupa parerea mea,daca patineaza la liber,atunci e o problema.LAsa-l repede liber si dupa accelereaza.Astfel il pastrezi mai mult timp.Oricum 170k e ceva.Felicitari si no panic
-
din cate stiu ambreaj stock la wrx e bun pana la vreo 300cp si acum totul depinde cum mergi cu ea .
-
Salut,
Am un Forester 2.0 benzina din 2008, cutie manuala, cu aproape 60.000 km la bord. L-am cumparat anul trecut in noiembrie.
Faza e ca, de cand l-am luat are urmatoarea problema: uneori nu vrea sa intre in marsarier, mai exact schimbatorul de viteze refuza sa faca toata cursa ca si cum ceva fizic l-ar bloca sa intre de tot in marsarier. Chestia e ca in rest masina intra in viteza ca unsa, nu-i patineaza ambreiajul, e ok. Momentele in care face figura asta in marsarier nu par sa aiba vreo logica, adica face asa si la rece si la cald.
Am fost cu ea la service si mi-au zis ca n-au ce sa-i faca de vreme ce ambreiajul nu patineaza.
Ce sa fac? Stie cineva despre ce e vorba?
-
E din categoria "asa face la toate"
-
Confirm. Si la mine face la fel pe Impreza 2.0 benzina 2008.
Bag a-1a, dau putin in fata apoi intra foarte usor in marsalier.
-
marsarierul nu este sincronizat cu toate treptele :)
si face asa dupa ce opresti cu alta decat I-a pe loc .
-
Asa stiu si eu,ca marsarierul e sincronizat doar cu a1a.La cutiile mai vechi pe care le-am folosit 94 si 95 facea la fel.Pana si la Justy-ul pe care l-am avut de la brasov facea asa.Si aia nu e cutie de Subaru.
-
Multumesc, am inteles.
-
Salut,
Am un Forester 2.0 benzina din 2008, cutie manuala, cu aproape 60.000 km la bord. L-am cumparat anul trecut in noiembrie.
Faza e ca, de cand l-am luat are urmatoarea problema: uneori nu vrea sa intre in marsarier, mai exact schimbatorul de viteze refuza sa faca toata cursa ca si cum ceva fizic l-ar bloca sa intre de tot in marsarier. Chestia e ca in rest masina intra in viteza ca unsa, nu-i patineaza ambreiajul, e ok. Momentele in care face figura asta in marsarier nu par sa aiba vreo logica, adica face asa si la rece si la cald.
Am fost cu ea la service si mi-au zis ca n-au ce sa-i faca de vreme ce ambreiajul nu patineaza.
Ce sa fac? Stie cineva despre ce e vorba?
Asteapta o secunda, doua cu ambreiajul apasat dupa care poti baga in marsarier
-
Eu am trepidatii pe partea de transmisie intre 2000 si 3500 de turatii doar la acceleratii bruste.
Poate sa fie problema de la ambreiaj?
Cand am reparat cutia asta iarna, am schimbat doar discul de ambreiaj si nu tot kitul...
-
Eu cred ca incepem sa semanam cu aia din Hainele cele noi ale imparatului. Din ce-am citit si pe site-uri de afara cei de la Subaru au "dat-o de gard" cu ambreiajul cu care au dotat motoarele diesel. Toate modelele cu motor pe motorina au probleme cu ambreiajul. Este inacceptabil ca o masina de 30k sa te lase in drum dupa maxim 20.000 km. Ne tot prostim unii pe altii ca nu stim sa conducem 4x4, ca plecam de pe loc patinat etc. Bullshit. Astia n-or sa recunoasca niciodata pt ca ar trebui sa recheme o gramada de masini pt niste componente scumpe. La mine primul a tinut fix 20.000 km si l-au schimbat pe garnatie (oare de ce daca e considerata consumabila iar noi astia cre le prajim niste soferi prosti ?). Mi-au si zis ca au schimbat modelul de ambreiaj ! De ce daca problema e la talpa ? Intr-adevar al doilea a fost mai "bun" 40.000 km (dublu) ! La prima masina, Dacia 1300, nu l-am schimbat deloc dar habar n-am cate mii de km avea inainte de a o lua eu. Pe a doua, SuperNova, am vandut-o la 85.000 km fara sa-i schimb nimic important. Pe a treia , Peugeot Partner (de serviciu) am luat-o la 80.000 si am dat-o la 140.000 CU AMBREIAJUL ORIGINAL. Intram cu ea in padure de cel putin 2-3 ori pe saptamana pt ca acolo aveam treaba. Cred ca stiti cu totii cum arata drumurile forestiere, mai ales iarna sau dupa ploaie. A patra masina a fost o Mazda 6 dar care a plecat la 20.000 km asa ca nu-mi pot da cu parerea. A cincea un FIAT Panda 4x4 (de serviciu). 140.000 km, ambreiaj original. Mers 70% din timp pe drumuri de sonda (arata de de 10 ori mai rau decat alea forestiere). Au fost locuri de unde am fost singurul care a iesit, desi prin jur mai erau niste Navara, Duster si alte integrale.
Deci rezumand in 3 ani jumate si 70.000 km sunt deja la al treilea ambreiaj. Primele 2 prajite, cred, iarna pe zapada (Superb: Mi-am luat 4x4 sa-l tin in parcare daca ninge). Sa-i puna reductor daca transmite prea multa putere. Sa va mai spun ca mi-a crapat nu stiu ce etansare la turbina ? Au reparat-o pe garantie dar cu ocazia asta mi-au spart nu stiu ce furtun si n-au recunoscut. L-am schimbat pe banii mei. Celebrul MP3 player intr-o zi a hotarat ca nu mai vrea sa mearga. Noroc ca mai era in garantie. intai mi-au spus ca am bagat eu 2 CD-uri incalecate. Cine a vazut incarcatoarele desfacute stie ca ESTE IMPOSIBIL (apropos, pe Mazda 6 aveam sistem audio BOSE). In fine. La al doilea ambreiaj au spus ca a iesit masina din garantie de 1 luna ! OK, dar ambreiajul avea fix 1 an. Nu mai vorbesc de preturile de la revizii. 1600 RON o revizie !!!???!!!! Zici ca-i Mercedes ? Dupa garantie am facut revizia cu 600 RON evident in alta parte !!!!
In fine, acu e in service venita pe platforma dupa ce mi-a stricat concediul. nu mai intra decat intr-o viteza. Cumpara cineva aceasta minunatie ?
-
Uh....naspa...Dar la noi nu exista nici o autoritate care sa cerceteze totate defectele astea?...defapt..la noi nu exista nici o autoritate punct.
Eu zic sa te iei cu ei in buza daca esti ferm convins ca poti fi indreptatit.Garantia e o formalitate.Masina trebuie sa functioneze si dupa...corect?
-
daca ai schimbat piesa la ei, piesa respectiva are garantie 1 an sau in anumite cazuri 1,5 ani.
asadar trebuie sa schimbe piesa pe garantie!
asta nu are nimic a face nu faptul ca masina e sau nu e in garantie !
-
Avea 1 an si un pic.
Mi-a venit si raspunsul din service legat de ultima problema. Stupefiant. In cutia cautatorului de viteza a sarit ceva de pe axul normal :-[ . Ce mama masii. nici cu Dacia 1300 n-am avut pb asa mari. P'aia macar o faceam pe marginea drumului.
-
A pus cineva kit ambreiaj de la Japan Parts ? Eu din experienta avuta cu firmele facute deei am fost multumit dar ce-i drept am pus doar capete de bara, antirulii din astea. La prima vedere este mult mai ieftin decat altele dar pana nu aud pe cineva ca are si e multumit sunt un pic reticent. Acum ma gandesc ca 3-400 de lei diferenta fata de o firma mai buna nu e un capat de tara...
-
Sal am si eu o intrebare adresata cunoscatorilor referitor la subiectul ambreiaj al unui subaru legacy generatia a 4 a, care decand o am( si am luat-o noua), in prezent doar 41000 km am sesizat de cateva zile un zgomot foarte deranjat atunci cand apas pedala de ambreiaj ,zgomot care vine din compartimentul motor, repet doar cand apas pedala, si sincer nu as vrea sa fac o diagnoza doar pt asta momentan, mi-e greu sa cred ca la km astia trebuie deja sa schimb kitul de ambreiaj sau alteminuni plus ca am ambreiajul in functionare este ok , adica nu imi patineaza sau alte chestii decat un zgomot f enervantsi plus ca dimineata cand merg la servici pana sa pornesc si chiar si dupa dupa vreo 10 min incepe sa se aude un semn ca atunci cand se incalzeste motoru cred, sper poate ma lamuriti sa inteleg ceva din ce se intampla.
-
Suna a rulment pe duca, dar e doar o parere.
Am citit postarile mai vechi si parca ma doare sufletul ca au dat-o destul de nasol in bara cu dieselul.
Astept si eu sa schimb la mine probabil in curand, dar macar am 86.000km si nah... la XT e mai simplu sa il f*ti ca nu te poti abtine! ;D ;D Mai ales ca primii 50.000km nu stiu cum a mers primul propetar.
Dar am un prieten bun cu un Forester 2.0 aspirat din 2005 care acum are 180.000km. Ati ghicit... are ambreiajul original. Ce nu ghiciti, este in ce hal si cat i-a dat in gura acelei masini (vorbesc doar de ceea ce am vazut eu). Ultima isprava: i-a ramas impotmolit in noroi un tir care i-a adus niste materiale la casa pe care si-o face si l-a ajutat sa iasa. Si pentru ca motorul nu are prea multa vana (125CP) a trebuit sa regleze din ambreiaj treaba ca sa nu ii moara motorul, cu tot cu reductor. Mi-a povestit ce miros a facut... dar inca merge, culmea!
-
A rulment suna.Eu l am schimbat la 105k fix.Si tot asa se auzea.Dar ambreiajul se duce repede daca il patinezi.Daca pleci corect de pe loc,te poate tine si 180k ca la amicul tau.
-
Sa nu fie firewall-ul crapat...
-
???
-
ok ...si atunci despre care rulment ar fi vorba? daca puteti mai detaliat va rog.....chiar e enervant ca totusi e subaru...si sa auzi atat de multe lucruri rele cu boxeru disel....:(
-
sau am mai inteles ca ar putea fi vorba desi nu snt sigur de acea furca sau cilindru hidraulic de la kitul ambreiajului....in fine....dati-va si voi cu parerea
-
lamureste-ma si cu firewall-ul ala te rog sa inteleg si eu care e treaba ...ms
-
Rulmentul de presiune de la ambreiaj.Dar daca il schimbi pe ala,ar fi recomandat sa schimbi tot kitul.Cu firewall ul nus ce sa zic.Nu suna serios. ???
-
am inteles...o sa merg cu ea sapt asta la subaru sa vedem exact si te anunt apoi daca ai avut dreptate.....dar zi-mi si mie te rog mai exact ce e si cu ce se ocupa firewall-ul ala?? ma
-
scuze....ms am vrut sa zic
-
am inteles...o sa merg cu ea sapt asta la subaru sa vedem exact si te anunt apoi daca ai avut dreptate.....dar zi-mi si mie te rog mai exact ce e si cu ce se ocupa firewall-ul ala?? ma
http://en.wikipedia.org/wiki/Firewall_(engine)
-
c'mon, ce e asa greu ... e vorba de motorul care merge cu biti.
pentru ca sa nu fie atacat de hacherii din toata lumea in timp ce merge pe deneu, i se pune un faierual.
e mai rar folosit, imi permit sa (re)editez linkul de mai sus: Firewall (engine) (http://en.wikipedia.org/wiki/Firewall_(engine))
-
Cam greu sa se rupa fiewall ul.La cate puncte de prindere are.Plus ca nu vad care ar fi legatura intre ambreiaj si el.Poate la dacie.Dar la Subaru?....
-
Salut,
Am un XV, are 30.000 km, a inceput sa intre si sa iasa greu din viteze. Sa fie de vina ambreiajul? Ambreiajul nu patineaza si o
data ce intra in viteza are tractiune.
Multumesc anticipat pt sfaturi.
-
In primul rand trebuie verificata timoneria. Nu e exclus insa nici sa fie probleme la ambreiaj. La 30k km ar trebui sa'i lasi pe cei de la garantie sa'si puna problema, in primul rand ;)
-
In primul rand trebuie verificata timoneria. Nu e exclus insa nici sa fie probleme la ambreiaj. La 30k km ar trebui sa'i lasi pe cei de la garantie sa'si puna problema, in primul rand ;)
Nu cred ca are ceva traumatisme timoneria pt ca am montat un scut metalic pe la 10.000 de km.
-
Timoneria oricum e sus.N are treaba cu scutul.Sa nu fie de la ulei.Si la mine mai face figuri in special cand e mai rece afara.Dar eu am 171k.Sa nu fie si rutina sa zic asa.Adica sa cauti viteza in alta parte decat trebuie.Mai pe langa asa.La mine se intampla des pt ca lene si pt ca stres ;D
-
;) Atat ca masina a fost la revizie acum 3 saptamani la SMT si cica au verificat uleiurile. Ma intreb daca risc sa stric ceva grav daca mai merg 3-400 de km. cu ea asa.
-
Din pacate chestia cu firewall-ul e destul de frecventa prin state. Poti sa citesti mai mult aici : http://www.iwsti.com/forums/drivetrain-components/266940-clutch-click-creak-firewall-welds-broken.html
La unele pur si simplu cedeaza sudurile si se manifesta prin zgomot la apasarea ambreiajului cat si un mic joc in pedala cand apesi pe ea.
-
Intrebare pentru cei care au montata volanta usurata. Ce efecte negative are? Nu mai gasesc cine a scris la un STi mai nou ca a pus si zicea ca la semafor tureaza mai mult motorul ca sa plece de pe loc?
Am gasit mai multe variante de volanta cu greutati diferite, de 7.5kg si de 5kg. Ideal ar fi sa se comporte ca cel OEM, dar ceva OEM este dublu ca pret si e nejustificat.
Ceva experiente?
-
forester 2.0 aspirat, 2007, 145k km. Inca am ambreiajul original.
Insa rulmentul caraie. Ma gandeam sa cumpar un kit ambreiaj ca parese va ceda in curand.
Ce marca e recomandata? Pe original, placa disc si rulment vine cam 1400 ron. Plus 60 ron rulmentul din volanta.
Cum varianta originala la mine a tinut atatia km, cred ca e o varianta ok.
Dar aveti alte recomandari? Exedy vine cam pe la acelasi pret. La Sachs nu am gasit toate piesele. La pret e ceva mai ieftin dar nu e diferenta mare.
-
Pai pe original e Exedy parca...
-
Tu de care ai pus? Si cum se comporta, cati km ai cu el? Mersi.
Da asa stiam si eu ca exedy ar fi. Dar preturile sunt ciudate. La original mi-au dat pret placa-disc 600 si 600, iar la exedy 400 si 800. Totalul tot acolo e.
Mai merg azi sa intreb in alta parte sa vad diferentele.
-
Pai ia-le separat.Pe cele care sunt mai ieftine.Nu?
Eu nu mai stiu ce am pus,dar am 75k km pana acum cu el.Oricum,de atunci am niste vibratii aiurea.Cred ca e ceva legat de remontarea cardanului.Spune-le sa-ti dea semne ca sa-l puna la loc in aceeasi pozitie.
-
La schimbarea ambreiajului trebuie obligatoriu si schimb de ulei in cutie? As vrea sa mai aman cu o luna, poate doua acest schimb de ulei.
Nu stiu daca atunci cand se desfac chestii pentru abreiaj se desface si din cutie care sa duca la scurgerea lichidului.
Apoi pentru FJK2033 cum vi se pare 1680 lei?
-
La schimbarea ambreiajului trebuie obligatoriu si schimb de ulei in cutie? As vrea sa mai aman cu o luna, poate doua acest schimb de ulei.
Nu stiu daca atunci cand se desfac chestii pentru abreiaj se desface si din cutie care sa duca la scurgerea lichidului.
In momentul inlocuirii motorului, am schimbat si ambreiajul.
Nu afost nevoie de inlocuirea uleiului la cutie.
Mi-au explicat ca sunt independente.
-
da nu e nevoie de schimb de olio
-
10x dudes!
-
Ambreiajul la Legacy da semne ca pica, am comandat un kit de ambreiaj Sachs, insa pe disc scrie Valeo! Ce parere aveti despre aceasta marca, precizez ca cel de la magazinul de piese auto imi e o cunostinta buna si mi-a spus ca odata a primit un dic pe care era scris si sachs si valeo si ca nu prea e diferenta intre cele doua marci! Ceva sfaturi la schimbatul ambreiajului aveti? (Precizez ca detin un Legacy 2.0R din 2008 de 150 Cp, sunt al doilea proprietar, iar masina are 113.000 Km)
-
Sa nu uite sa puna la loc impamantarea pe cutia de viteze si sa o stranga bine ca altfel te poti trezi intr-o dimineata ca nu porneste masina.
Si sa iti aeriseasca partea hidraulica a instalatiei. Ca altfel o sa auzi zgomote urate la ridicarea ambreiajului si actionarea lui o sa fie cam dura (vibratii/socuri).
-
Bineinteles ca ambreiajul comandat nu a fost bun, in primul rand diametrul discului pe masina e de 240 mm, iar cel comandat era de 230 mm si nici nu avea arcuri pt amortizarea socurilor! Rulmentul de presiune era complet diferit de cel demontat de pe masina! Am sunat la SMT si maine voi primi de la ei discul si placa care sper, de data asta, sa fie bune! Rulmentul vine abia vineri sper, l-am gasit la Unix, care-l aduc de la sediu din Ungaria! Cam atat pe astazi, volanta e ok, merge pastrata, chiar daca e usor albastra, nu are joc si nici nu face zgomot la plecat de pe loc! P.S demontarea a durat in jur de 3 ore!
-
Ma poate ajuta cineva cu o cheie pentru a centra discul de ambreiaj pe volanta? Contra cost bineinteles!
-
Ar trebui sa fie inclusa in pachet cu ambreiajul. Sau s-a pierdut cand au desfacut cutia?
-
Asa credeam si eu, dar cei de la SMT mi-au spus ca nu vine inclusa in kit! Only in Romania! :D
-
Nu are cum. Si scuza-ma... tocmai SMT sa nu aiba una pe acolo? WTF? E penibil. Si nu, nu e asa in Romania. Nu am mai auzit pana acum pe cineva sa aiba problema asta la Subaru sau alta marca.
-
Chiar l-am intrebat pe Serban de la Departamentul Vanzari si mi-a spus ca in kit nu este inclusa tija si nici nu ar avea de unde sa-mi dea una! Iar kit ul mi-a venit fara rulment deoarece nu era pe stoc!
-
Mergi la alt service. Daca nu sunt in stare sa schimbe un ambreiaj...
-
Nu e vorba ca nu stiu, eu sunt putin mai pretentios si solicit perfectiune [am vizionat o groaza de filmulete pe youtube si am citit aproape tot manualul de instructiuni al masinii, asa ca chiar daca n-ar sti ce sa faca mecanicul, ii pot spune eu pas cu pas :))], deoarece nu avea tija respectiva mecanicul vrea sa improvizeze una, din tija unei alte marci; am mai dicutat si cu alti mecanici care tot asa procedeaza, improvizeaza! Oricum cutia e data jos, doar astept rulmentul de presiune sa ne apucam de treaba!
-
La cati km trebuie shimbat lichidul de ambreiaj si cam ce cantitate intra ? La mine in carte nu scrie nici una nici alta. Sau cand se recomanda schimbarea? Cazul meu un Legacy 2.0 R din 2007.
-
La forester scrie ca trebuie schimbat la 2 ani. E acelasi ca lichidul de frana.
-
La forester scrie ca trebuie schimbat la 2 ani. E acelasi ca lichidul de frana.
Si cam ce cantitate ar intra ?Sa stiu cat sa cumpar ? Multumesc !
-
0.5 L
-
Se schimba?Habar n-aveam...
-
normal ca se schimba ... este acelasi lichid de frana... eu cand schimb lichidu la frane schimb si la ambreaj.. ca tot sunt prin zona :D
-
deci am comis-o si eu, dupa 168,000 km am scos cu forestrelu' vreo doua masini din nisip si a treia, un bmw x5, mi-a venit de hac: fum de-am crezut ca ia foc masina. pe drumul de intoarcere am mers usor, fara accelerari bruste - daca apasam putin mai vioi masina se comporta ca pe gheata, fugea turatia dar nu se accelera
asa ca ma pregatesc de schimb de ambreiaj, vad ca un kit e in jur de 1,400 :'(
-
normal ca se schimba ... este acelasi lichid de frana... eu cand schimb lichidu la frane schimb si la ambreaj.. ca tot sunt prin zona :D
Daca nu va e cu suparare domnu' sa imi spuneti pe larg care ar fi procedura de schimb pentru lichidul de ambreiaj?
Am facut vineri la frane si m-a luat groaza ce am scos... Pentru ca mecanici lenesi. Oricum il mai schimb o data si pe ala de frana sa se curete toti mucii.
Am incercat si la ambreiaj dar curge prea prea putin... Ma gandesc poate e vreo schema, ceva sa mearga treaba unsa.