Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: bignuke on May 14, 2023, 23:42:53 PM

Title: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on May 14, 2023, 23:42:53 PM
Am decis sa incep un nou topic pentru a continua povestea acestei masini care a avut un trecut problematic ce a condus la inlocuirea shortblock-ului.
Gabriel (fostul proprietar) a dus batalia cea mare, detaliile putand fi regasite aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4046.0.html).

Dupa un set de anvelope vara + jante, adaugare cabluri masa mai serioase, vopsire priza aer (era sablata de praf/nisip) si un XT pe intercooler, lucruri facute de mine de la achizitie si deja mentionate in topicul deschis de Gabriel, a venit timpul sa trec mai departe cu povestea.

Ulei la imbinarea turbo-flansa conducta catre intercooler, flansa realizata maiestuos din nimic altceva decat plastic, care mai avea si o imbinare lipita.

(https://i.postimg.cc/XvWTpYBm/IMG-20230510-121654.jpg) (https://postimg.cc/75BBRDVn)
(https://i.postimg.cc/dVrbsy3G/IMG-20230510-121657.jpg) (https://postimg.cc/yD6QnWFN)

Cum masina a suferit modificari, a trebuit sa caut o solutie pt a inlocui piesa respectiva (14462AA310) cu ceva mai serios.
Scutirea de grija ca acea piesa ar putea ceda oricand am gasit-o la AVO Australia (https://avoturbo.com/jdm-ej20-red-silicone-turbo-to-intercooler-hose-assy/), iar dupa o asteptare de aprox 2 saptamani sa fie livrata in sfarsit am instalat-o.

(https://i.postimg.cc/rmfX62mb/IMG-20230510-121749.jpg) (https://postimg.cc/Vr0HMTXB)
(https://i.postimg.cc/MT62rpWV/IMG-20230510-121742.jpg) (https://postimg.cc/SXvvnqYx)
(https://i.postimg.cc/YSfB3Wwt/IMG-20230510-121739.jpg) (https://postimg.cc/sBXLf1XL)
(https://i.postimg.cc/Bbzr652B/IMG-20230510-124616.jpg) (https://postimg.cc/LgzCQ1CJ)

La capitolul suspensie masina avea pe fata un mix de amortizor original trecut de prima si a doua tinerete pe stanga (masina are 200k km), iar pe dreapta un amortizor AM fabricat cred pe ceva barja in drum spre Europa. Aceasta combinatie de amortizoare oferea o autentica simulare de valuri danubiene pe uscat :D.
Pe spate amortizoarele au fost schimbate cu ceva KYB fara SLS, insa arcurile (tot KYB) erau cam moi si cred ca erau destinate modelului de amortizor cu SLS, rezultatul fiind un spate usor lasat, iar la accelerari mai puternice sau pasageri+bagaj masina se lasa destul de tare de spate dandu-ti senzatia de naveta care vrea sa se lanseze :D. Tot din cauza ca erau destul de moi, in curbe dadea senzatia de bloc ce sta sa pice.
Avand acest feedback din partea masinii am decis ca trebuie sa iau masuri. Pe fata amortizoare si flanse KYB noi, iar pe spate am optat pt arcuri Pedders (https://www.landatelier.ro/arc-spate-stanga-dreapta-subaru-forester-sh-si-outback-br-pedders) pt inaltime standard a masinii (exista si varianta de inaltare cu 25 mm recomandate pt Forester si Outback cu GPL). Diferenta de greutate si de gosime a spirei (chiar daca in poza nu prea se vede) intre arcurile Pedders si cele KYB instalate pe masina e considerabila.

(https://i.postimg.cc/sDZ8mhpb/IMG-20230513-112659.jpg) (https://postimg.cc/rKMQFzZ9)

(https://i.postimg.cc/m2vxWwLb/IMG-20230513-104111.jpg) (https://postimg.cc/56SKw8QG)

(https://i.postimg.cc/Tw7S7jNv/IMG-20230513-111740.jpg) (https://postimg.cc/KkTJ4Ty0)

(https://i.postimg.cc/wM1rStny/IMG-20230513-111751.jpg) (https://postimg.cc/tnHD6gqp)

(https://i.postimg.cc/90z3Cgwf/IMG-20230513-111734.jpg) (https://postimg.cc/zHm2kjjm)

Rezultatul o masina care sta mult mai bine pe curbe si care nu se inclina ca un bloc turn, e mult mai predictibila si care nu mai incearca sa puna fundul pe asfalt la accelerari mai puternice ori la incarcari cu persoane/bagaj.

Urmeaza un radiator complet din aluminiu (e pe drum deja)  TurboWorks (https://subarak.pl/en/engine-cooling/666-full-alloy-sport-cooling-radiator-for-subaru-impreza-legacy-forester.html?search_query=radiator&results=58) (acelasi radiator il am instalat si pe SH-ul 2.0 benzina + cutie automata a sotiei pt a avea o racire mai eficienta, deoarece cutia se raceste tot cu antigelul motorului) acompaniat de un schimb de antigel cu Ravenol HJC (in locul celui HEPU P999 G12 de acum).
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on May 15, 2023, 10:54:46 AM
De cat timp ai radiatorul pe masina sotiei? Ai pus si suplimentar la cutie? De care? Exista diferenta notabila de grosime sau suprafata de racire fata de stock?

Eu tot evit radiatoarele de manuala pe automata, dar cred ca tot la asta ajung, oricat de groaza imi e de cele 3 consecinte negative pentru care as sta mai linistit cu motorul vara la drum lung in mijlocul zilei.

Spor la modificari in continuare!

PS: mai scrie pe aici cand vrei sa mai comanzi, mai ales din Australia ca suntem mai multi care avem SH sau avem 2.5 si vrem chestii de pe acolo. Ne mai combinam la transport si taxe.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on May 15, 2023, 11:21:51 AM
De cat timp ai radiatorul pe masina sotiei? ....
Radiatorul pe masina sotiei e de vreo 3 ani si e cam dublu la grosimea fagurelui.
Cu el scapi totodata de grija rezervoarelor din plastic, nu mai crapa/nu se mai dezlipeste nimic.
Suplimentar nu am adaugat nimic, masina fiind dotata cu schimbator caldura (https://www.4turbo.pl/automatic-transmission-oil-cooler-forester-2008,3,48091,57846) apa-ulei din fabrica ce ajuta la incalzirea mai rapida a uleiului din cutie si mentinerea lui la aprox 90 grade.
Legat de comenzi, voi anunta pe viitor pt share de costuri.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on May 15, 2023, 17:27:53 PM
Ca tot veni vorba de radiator, mi-a batut curierul la usa :D

(https://i.postimg.cc/KzjF88dF/4.jpg) (https://postimg.cc/Ny3ZNBsP)
(https://i.postimg.cc/cHzWgNS3/3.jpg) (https://postimg.cc/1nD2224R)
(https://i.postimg.cc/pdqRvFcq/2.jpg) (https://postimg.cc/DWJtd8TX)
(https://i.postimg.cc/nLHpNk2X/1.jpg) (https://postimg.cc/0zHTw7Lv)

Preluat antigelul si 20l apa distilata sa facem o spalare cum se cuvine sistemului.
Va urma (cel mai probabil saptamana viitoare) operatiunea de instalare.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on May 15, 2023, 20:23:42 PM
Merci de raspuns. La XT e alta treaba. Radiatorul are dublu rol si circuit pentru cutie integrat.

Cred ca o sa il iau si eu pe asta si apoi caut conducte, fittinguri si altele pentru un radiator extern pentru cutie.

Spor la treaba!
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on June 10, 2023, 19:13:38 PM
Dupa un concediu odihnitor am revenit la treaba.
A inceput sa se auda o vibratie din ce in ce mai tare, in special la accelerarile mai in forta. Dupa ce am tras de toare articulatiile si nu am gasit nici un joc, am dat jos scutul, unde am gasit o surpriza. Surubul de la suportul motor partea stanga era desfacut si se misca in voie.
(https://i.postimg.cc/6pvcYWVq/Whats-App-Image-2023-06-10-at-18-35-19.jpg) (https://postimg.cc/HrTbLCh1)

Cum trebuia sa fac revizia fiindca inca 5000 km au fost parcursi, iar scutul era deja dat jos, am schimbat rapid uleiul si filtrul de ulei (204232 km). Cat s-a scurs uleiul am inlocuit rapid filtrul de aer si cel de polen.

Urmatoarea activitate pe lista radiatorul, asa ca m-am apucat de treaba. Am dat jos antigelul pe la busonul de golire de la radiator, moment in care am observat antigel intre capacul termostatului si pompa de apa. Numai bine aveam o garnitura noua de la Impreza prin "stash" asa ca am trecut la surubarit. Garnitura veche era cam cu 1/3 mai ingusta decat cea noua si era destul de tare.
Cat am terminat de inlocuit garnitura la termostat numai bine s-a scurs instalatia de antigelul vechi (P999 rosu de la Hepu).
Umplut instalatia cu apa distilata, pornit motorul lasat sa ajunga la 90 de grade apa, accelerat nitel pt a agita bine apa in instalatie, apoi apa jos. Aceasta operatiune am repetat-o de 3 ori pt a fi sigur ca nu mai ramane antigel vechi.
Dupa clatire instalatie am instalat radiatorul nou la care a trebuit sa tai putin din furtune pt a se potrivi, apoi pus antigelul Ravenol HJC in amestec cu apa distilata 50-50, strans de furtunul de jos in mod repetat pt a scoate bulele de aer din pompa de apa/carcasa termostatului, completat din nou cu antigel, pornit motorul, operatie reusita.

(https://i.postimg.cc/SN5V62MH/Whats-App-Image-2023-06-10-2.jpg) (https://postimg.cc/GHFkrpzj)

Si cum e normal si frumos, un mic teaser pentru episodul urmator :D. Nu e culoarea potrivita, insa cu siguranta masina va intra pt vopsit capota, grila, haion, bara fata pt a remedia niste mici defecte de batranete.

(https://i.postimg.cc/yxqKwYgd/Whats-App-Image-2023-06-10-at-19-07-51.jpg) (https://postimg.cc/YGxTF7xK)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on July 25, 2023, 21:35:06 PM
Update de astazi, 209926 Km, am facut schimbul de ulei si filtre + o curatare debitmetru aer.
Saptamana viitoare va intra la revopsit capota+bara fata+grila sport+haion+eleron.

(https://i.postimg.cc/MvWfXmkn/Oil.jpg) (https://postimg.cc/MvWfXmkn)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on July 25, 2023, 21:41:00 PM
Vezi pe caldurile astea sa nu se taie ca maioneza.
Parca aveai ceas de temperatura/ presiune?
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on July 25, 2023, 21:43:40 PM
Vezi pe caldurile astea sa nu se taie ca maioneza.
Parca aveai ceas de temperatura/ presiune?
Da, am ceasuri, dar si oil cooler.
E ok presiunea (1-1.1 bar la relantii, turatii mai mari ajung la 4-5 bar) si temperatura (max 115 grade am vazut).
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on August 17, 2023, 00:32:16 AM
Cum a venit vremea concediilor, "amanta" a avut un ragaz si a fost parcata la cabina de vopsit.

Cateva elemente aveau nevoie de reparatii/revopsire deoarece:

-Haionul a fost implicat intr-un accident la fostii proprietari, a fost reparat folosind mult "lut"...ăsta...chit, sub care s-a dezvoltat un strat generos de rugina care a crapat "lutul", si rugina care izvora din aceasta crapatura incepea sa pateze vopseaua;

-Eleronul avea in partea inferioara o zgarietura adanca, iar partea superioara avea lacul exfoliat;

-Bara fata lovita de fostii proprietari in partea dreapta, lovire usoara, dar care a lasat urme vizibile. Aceasta a mai fost vopsita, insa a fost o vopsire de toata jena, fara pregatirea suprafetei corespunzatoare, toata vopseaua pe la diferitele unghiuri/imbinari de pe suprafata acesteia era crapata, exfoliata, se vedeau straturile alternative de vopsea, etc. ;

-Capota avea pete de lac crapat, vopsea sarita, ciobituri de pietre si de asemenea avea 2 nuante dupa ce am luat folia de protectie (pusa doar in partea frontala) de pe ea;

-Grila frontala nu am gasit-o in nuanta masinii asa ca am inclus-o in meniu si pe ea.

Rezultatul:

(https://i.postimg.cc/JGxFhRfg/Whats-App-Image-2023-08-16.jpg) (https://postimg.cc/JGxFhRfg)

(https://i.postimg.cc/Jyf6F0Xy/Whats-App-Image-2023-08-16-at-19-53-37.jpg) (https://postimg.cc/Jyf6F0Xy)

(https://i.postimg.cc/2qb9Th1R/Whats-App-Image-2023-08-16-at-19-53-38.jpg) (https://postimg.cc/2qb9Th1R)

(https://i.postimg.cc/18zjnLPz/Whats-App-Image-2023-08-16-at-19-53-39.jpg) (https://postimg.cc/18zjnLPz)

(https://i.postimg.cc/JsddbP45/Whats-App-Image-2023-08-16-at-19-53-40.jpg) (https://postimg.cc/JsddbP45)

Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on August 17, 2023, 11:37:30 AM
Arata superb. Eu nu mi-am facut curaj inca, dar imi dai incredere, asa cum am vazut si la Foreste. Aceste masini daca sunt in stare foarte buna chiar nu mai par urate :)))

Mergea si usa soferului ca o vad in alta nuanta de rosu...
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on August 17, 2023, 14:34:32 PM
Arata superb. Eu nu mi-am favut curaj inca, dar imi dai incredere, asa cum am vazut si la Foreste. Aceste masini daca sunt in stare foarte buna chiar nu mai par urate :)))

Mergea si usa soferului ca o vad in alta nuanta de rosu...

Da si aceea trebuia vopsita, insa vopsitorul trebuia sa plece in concediu si nu a avut mult timp la dispozitie (a lucrat la ea ca pt un amic :D dupa jobul lui normal 8-5), iar acum nu mai pot lasa eu masina.
Posibil sa ii vina si ei vremea in viitorul apropiat.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: NicNic on August 17, 2023, 14:38:30 PM
Arata foarte frumos.
Felicitari!

Visi pare ca un aurolac, tavalit prin boscheti ...


Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on August 17, 2023, 15:08:22 PM
Arata foarte frumos.
Felicitari!

Visi pare ca un aurolac, tavalit prin boscheti ...

Multumesc!
De ce spui asta de Visi? Daca nu ai vopseaua afectata baga-i un polish si o sa vezi ce gagica faci din ea  :D
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: NicNic on August 18, 2023, 12:10:15 PM
E afectata bine de tot.
Jumatate de suprafata a fost revopsita si acum zboara pelicula de lac cand o spal cu presiune.
Iar restul de elemente vopsite, original, sunt foarte matuite si zgariate superficial (de boscheti).

Dar la cum folosesc eu aceasta masina, e ultima grija sa o vopsesc.
Chair daca mi-ar placea sa fie si Visi frumos, si admir alte masini care arata ca noi.  :)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on September 04, 2023, 10:44:15 AM
Pt ca am avut putin timp liber sambata, m-am decis sa fac 2 lucruri care imi stateau pe cap de foarte mult timp.
De cand am luat masina, reglajul pentru inaltimea pernei de la sofer, in partea stanga a acesteia, nu functiona, iar partea stanga a scaunului era mai lasata.

Dupa demontarea scaunului am descoperit si cauza, metalul de la cadrul scaunului efectiv s-a rupt in punctele de sudura.

(https://iili.io/J9qk7n4.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9qk7n4)
(https://iili.io/J9qklFS.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9qklFS)

2 gauri mai tarziu si 2 suruburi alaturi de piulitele aferente a rezultat un scaun perfect utilizabil, la care toate reglajele functioneaza, iar pozitia la condus s-a imbunatatit considerabil. Un surub am reusit sa il instalez cu filetul spre exterior, insa al doilea , fiind spatiul atat de restrans nu am avut nici o sansa. Oricum nu e un impediment deoarece perna nu il atinge.

(https://iili.io/J9qkYMl.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9qkYMl)
(https://iili.io/J9qkaP2.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9qkaP2)

Al doilea lucru de care nu am avut timp a fost mocheta care devenise din gri bej sau chiar neagra in unele zone.
Cum scaunul de la sofer era deja demontat, trec rapid la demontarea scaunului pasagerului si a subwooferului.

(https://iili.io/J9q8Y2S.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9q8Y2S)
(https://iili.io/J9q8542.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9q8542)

Scot Bosch-ul injectie-extractie din dotare si incep "Razboiul petelor".
Mai jos se poate vedea o mica diferenta inainte-dupa aspirare cu apa.
(https://iili.io/J9q8REl.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9q8REl)
(https://iili.io/J9qS4ob.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9qS4ob)

Dupa cateva ore de dat cu aspirator, apoi solutie de curatat mochete auto si peria atasata la bormasina apoi iar cu aspirator au venit si rezultatele, razboi castigat atat din punct de vedere estetic cat si din punct de vedere olfactiv :D (mirosul in masina s-a schimbat total).

(https://iili.io/J9q8AB4.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9q8AB4)
(https://iili.io/J9q8TQf.md.jpg) (https://freeimage.host/i/J9q8TQf)



Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: Xander on September 04, 2023, 12:34:52 PM
Felicitări pentru munca depusă și pentru rezultate!
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on September 04, 2023, 12:59:59 PM
Super! Cat de grele sunt scaunele? Ai reusit sa le scoti singur? Am de facut aceasta operatiune si eu. Pana acum doar bancheta m-am mai incumetat sa o scot. Eu am scaunul soferului cu reglaj electric si mi-a fost teama ca motorasele au adaugat multa greutate fata de ce alte scaune de subaru am mai scos, asa ca am tot evitat aceasta operatiune...
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on September 04, 2023, 13:31:18 PM
Scaunul pasager e usor, cred ca un 15-17 kg. Scaunul sofer e o alta poveste, cred ca are vreo 25-30 kg, insa il poti scoate fara probleme (asta daca nu are mai multe kg decat tine :D).
Recomand sa scoti tetierele pt a obtine mai mult spatiu de manevra si sa il pui in pozitia de mijloc a reglajului fata-spate.
Nu uita sa deconectezi bateria pt a evita orice sansa de eroare airbag.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on September 19, 2023, 14:59:42 PM
Fiindca sub capota, mai exact sub galeria de admisie si pe langa incepe sa pandeasca pericolul...

(https://i.postimg.cc/p9XNMcPQ/1.jpg) (https://postimg.cc/p9XNMcPQ)

(https://i.postimg.cc/5HPh45th/2.jpg) (https://postimg.cc/5HPh45th)

(https://i.postimg.cc/G8HZHB8H/3.jpg) (https://postimg.cc/G8HZHB8H)

M-am apucat sa comand chestii pt. rezolvare si au inceput sa soseasca...

(https://i.postimg.cc/Z0fX6xF0/4.jpg) (https://postimg.cc/Z0fX6xF0)

(https://i.postimg.cc/v48MGZz6/5.jpg) (https://postimg.cc/v48MGZz6)

(https://i.postimg.cc/sBvrZHbj/6.jpg) (https://postimg.cc/sBvrZHbj)

(https://i.postimg.cc/LqwMkBMz/7.jpg) (https://postimg.cc/LqwMkBMz)

(https://i.postimg.cc/JsT80C6Y/8.jpg) (https://postimg.cc/JsT80C6Y)

Oups, harpa nu trebuia postata, dar ramane drept teaser de acum  :D.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on September 19, 2023, 15:04:02 PM
Uuuuu. Interesant :) Spor la treaba!

AVO are suprafata mai mare sau doar este full metal?
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on September 19, 2023, 15:08:15 PM
Are cu 30% mai multa suprafata (video comparativ aici (https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=5lS_WVvmz-Y), tuburile prin care circula aerul fiind mai groase si au restrictie de 1 PSI fata de cel stock de 3 PSI.
E ok pana la 400 CP la roata spun ei.

Dupa instalare cel mai probabil va urma un axleback silent ca sa scap de conservele de diesel conectate cu teava de n diametre.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on September 22, 2023, 22:52:21 PM
Astazi am facut o mica proba la noua harpa.
Se potriveste 99%, un singur surub ce prinde o conducta de AC atinge putin in partea superioara si se aud vibratii.
Maine e ziua in care demontez galeria de admisie pt diverse lucrari si voi rezolva si problema de gabarit.

(https://i.postimg.cc/w3gL2xdB/1.jpg) (https://postimg.cc/w3gL2xdB)

(https://i.postimg.cc/BtpDVWqB/2.jpg) (https://postimg.cc/BtpDVWqB)

(https://i.postimg.cc/jLjNV820/3.jpg) (https://postimg.cc/jLjNV820)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on September 24, 2023, 17:57:33 PM
Gandindu-ma la faptul ca as putea sa ii fur painea Anei Lesko (melodia ard in flacari), sambata dimineata mi-am luat inima in dinti, trusa de scule la indemana si am plecat la razboiul furtunelor.
Ma apuc, demontez intercooler, alternator, incep a jumuli la furtune de vacuum, clapeta acceleratie pana la cele 4 piulite si 8 suruburi ce tin galeria de admisie( partea de plastic).
O deschid cu emotie, nestiind daca am axul TGV sau nu.

Cand arunc un ochi, ce sa vezi, nu tu ax, nu tu aripioare, doar un mare gol prin care aerul poate circula nestingherit.

(https://i.postimg.cc/6TLGWxMb/18.jpg) (https://postimg.cc/6TLGWxMb)

Trec mai departe, ma apuc a schimba furtunele de alimentare ( daca are nevoie cineva 8 mm interior (ideal 7.5 mm), 13.5 mm exterior).

(https://i.postimg.cc/6T0ysLQD/16.jpg) (https://postimg.cc/6T0ysLQD)

(https://i.postimg.cc/PP5NdppN/17.jpg) (https://postimg.cc/PP5NdppN)

Termin cu alimentarea, mai gasesc un vacuum pt regulatorul de presiune crapat de tot, asa ca il schimb cu unul siliconic.

(https://i.postimg.cc/qtS23cKm/11.jpg) (https://postimg.cc/qtS23cKm)

(https://i.postimg.cc/QB9ThBzc/12.jpg) (https://postimg.cc/QB9ThBzc)

(https://i.postimg.cc/hJk7jDF6/13.jpg) (https://postimg.cc/hJk7jDF6)

Inchei capitolul Anna Lesko, ma apuc de o alta belea, senzorul presiune ulei Depo arata ce voia, cand voia, asa ca l-am schimbat si pe acela, profitand de faptul ca e jos galeria.

(https://i.postimg.cc/SjTk7ZRN/8.jpg) (https://postimg.cc/SjTk7ZRN)

(https://i.postimg.cc/9rs2sry6/9.jpg) (https://postimg.cc/9rs2sry6)

Urmeaza senzorul de temperatura apa, care la temperaturi ale antigelului sub 18 grade imi arunca cate un P0118.

(https://i.postimg.cc/XGYtrbwK/14.jpg) (https://postimg.cc/XGYtrbwK)

(https://i.postimg.cc/m1cqSypt/15.jpg) (https://postimg.cc/m1cqSypt)

Trag o curatare debitmetru aer, iar cat acesta se usuca, incepe marea reasamblare, rezultatul fiind cel de mai jos:

(https://i.postimg.cc/v1hZRGY5/1.jpg) (https://postimg.cc/v1hZRGY5)

(https://i.postimg.cc/PpqrT0J9/2.jpg) (https://postimg.cc/PpqrT0J9)

(https://i.postimg.cc/wybxvFsv/3.jpg) (https://postimg.cc/wybxvFsv)

Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on September 24, 2023, 21:21:44 PM
Deci nu exista TGV la modelul acesta vrei sa spui? Sau ca au fost schimbate cu unele straight-thru?
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: WIM on September 24, 2023, 21:55:56 PM
Deci nu exista TGV la modelul acesta vrei sa spui? Sau ca au fost schimbate cu unele straight-thru?

Provin de pe un Spec B pre facelift care n-a avut parte de asemenea "fineturi" inutile din fabrica. Admisia masinii, ca si evacuarea si turbina (twin scroll ambele) au fost pe Legacy-ul meu inainte de a le transplanta pe XT-ul in cauza.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on October 08, 2023, 18:37:22 PM
Cum inca 5.000 km s-au efectuat de la ultima revizie (215156 km bord), a venit vremea unei noi revizii:

(https://i.postimg.cc/8j1YMdQH/Whats-App-Image-2023-10-08-at-18-13-47-702dd43d.jpg) (https://postimg.cc/8j1YMdQH)

De asemenea 10.000 km efectuati de la ultima rotatie a anvelopelor, asa ca si aceasta a fost efectuata, model X: dreapta spate-stanga fata si stanga spate-dreapta fata.

(https://i.postimg.cc/sMLHktB6/Whats-App-Image-2023-10-08-at-18-13-48-14518769.jpg) (https://postimg.cc/sMLHktB6)

Saptamana trecuta am avut parte si de un incident neplacut, in care am fost salvat maxim de cuiul de remorcare.

(https://i.postimg.cc/bZLp1YBG/Whats-App-Image-2023-10-08-at-18-13-48-2b7e89db.jpg) (https://postimg.cc/bZLp1YBG)

Coloana auto in care ma deplasam a oprit in spatele unui cortegiu funerar, iar un BMW a fost prea increzator in franele lui si nu a pastrat distanta.

(https://i.postimg.cc/qzskMxcx/Whats-App-Image-2023-10-08-at-18-13-48-1d1af025.jpg) (https://postimg.cc/qzskMxcx)

In urma incidentului au fost suferite doar daune la spoiler, care a crapat putin langa locasul pt cuiul de remorcare.

(https://i.postimg.cc/McTx5kC9/Whats-App-Image-2023-10-08-at-18-13-48-4f9c1389.jpg) (https://postimg.cc/McTx5kC9)

(https://i.postimg.cc/NKQQy2pq/Whats-App-Image-2023-10-08-at-18-13-48-d90b27b2.jpg) (https://postimg.cc/NKQQy2pq)

Din fericire nu avea asigurare Euroins :D

Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on November 25, 2023, 22:15:49 PM
Saptamana trecuta am ajuns la 220314 km in bord, asa ca a venit timpul schimbului de ulei (Motul 5W40 Xcess + filtru original).
Cat i-am facut revizia a inceput o ninsoare belea weekend-ul trecut, numai bine sa testez bocancii Bridgestone Blizzak LM005 ce ii montasem cu 2 zile inainte.

(https://i.postimg.cc/WdfvJS5T/Filtru.jpg) (https://postimg.cc/WdfvJS5T)

(https://i.postimg.cc/CZBVCD2D/Anvelopa.jpg) (https://postimg.cc/CZBVCD2D)

(https://i.postimg.cc/CZ3pc5y2/roata.jpg) (https://postimg.cc/CZ3pc5y2)

(https://i.postimg.cc/Mv5xzzRc/ezgif-2-051435ee2e.gif) (https://postimg.cc/Mv5xzzRc)



Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on November 25, 2023, 23:00:41 PM
De ani de zile sunt cele mai bune pe zapada, chiar daca au aparut modele noi de la competitori. Nu cred ca o sa fii dezamagit de Blizzak LM005

Distractie placuta!
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: andea79 on November 26, 2023, 12:25:21 PM
pacat ca nu prea mai exista zapada :))
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on November 26, 2023, 17:34:40 PM
De ani de zile sunt cele mai bune pe zapada, chiar daca au aparut modele noi de la competitori. Nu cred ca o sa fii dezamagit de Blizzak LM005

Distractie placuta!

Pai aveam de ales intre Continental WinterContact TS 870 P si Bridgestone. Am ales Bridgestone stiind ca sunt super pe zapada, iar cele de vara, dupa aprox 40k facuti anul acesta nu m-au dezamagit.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on November 26, 2023, 17:35:20 PM
pacat ca nu prea mai exista zapada :))

Anul asta pare promitator. Sper spre sfarsit de decembrie sa fie zapada mai multa.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on December 02, 2023, 16:52:27 PM
Joi am profitat de ziua libera si mi-am facut un drum mai lung.
Cu aceasta ocazie am ajuns la 222222 km pe drumul de intoarcere.
(https://i.postimg.cc/T3vPpgm5/222222-gif.gif) (https://postimages.org/) (https://postimages.org/app)

Pt ca zapada, normal ca am profitat putin :D
(https://i.postimg.cc/650PvN4V/Zapada.jpg) (https://postimg.cc/CzR73XNd)

Motivul calatoriei a fost acesta:
(https://i.postimg.cc/nV54SSb8/Volan-vechi.jpg) (https://postimg.cc/Hjw8V2k3)

Volanul si scaunul sofer au o uzura destul de mare, asa ca se cerea o schimbare, schimbare de piese mai noi, dar si de o alta culoare. Am incercat sa retapitez volanul/scaunul, insa nimeni in zona mea nu avea nuanta de gri necesara, asa ca m-am orientat catre o alta culoare, mult mai comuna.

(https://i.postimg.cc/5XNsPyrd/Volan-negru.jpg) (https://postimg.cc/5XNsPyrd)

(https://i.postimg.cc/mt4XH8Nr/Volan-negru-dreapta.jpg) (https://postimg.cc/mt4XH8Nr)

(https://i.postimg.cc/vcvPLf3t/Volan-negru-frontal.jpg) (https://postimg.cc/vcvPLf3t)

Masina nu va ramane la acest stadiu ci va continua...scaune fata, banchete spate, fete de portiera, cotiera, etc.

(https://i.postimg.cc/tZSrGjnv/banchete.jpg) (https://postimg.cc/tZSrGjnv)

(https://i.postimg.cc/ftTHPLy0/Interior.jpg) (https://postimg.cc/ftTHPLy0)

Dar pana la vremuri mai calde am rezolvat alta belea...

(https://i.postimg.cc/nzh4g6hx/Modina.jpg) (https://postimg.cc/zL4HR2h2)

Am dezinstalat modina pt radiatorul de ulei, deoarece unul din furtune s-a topit fiind prea aproape de galeria de evacuare, alarma fiind data de un puf de fum cand am oprit in parcarea unui magazin (uleiul picura pe galeria de evacuare).
Va urma demontarea radiatorului cand voi avea timp.
Anul viitor voi instala solutia OEM cu schimbator caldura apa/ulei pt a sta fara griji, pt a avea ulei incalzit mai repede iarna (antigelul din motor urca mai repede in temperatura decat uleiul) si temperaturi mai mici decat XT stock vara.
Sigur, nu se va compara cu radiatorul de ulei, insa fiabilitatea e mult mai mare la sistemul OEM.


Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: WIM on December 02, 2023, 20:44:13 PM
Si cat m-am chinuit sa montez modina aia  ;D

Nu uita ca iti trebuie si alta pompa de apa pentru racitorul OEM. Si o curea noua, deci practic schimbi si distributia.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on December 02, 2023, 21:54:12 PM
Si cat m-am chinuit sa montez modina aia  ;D

Nu uita ca iti trebuie si alta pompa de apa pentru racitorul OEM. Si o curea noua, deci practic schimbi si distributia.

Multumesc WIM de info si cred ca te-ai chinuit, insa intre varianta de a confectiona conducte metalice si instalare cooler OEM, am ales a 2-a varianta.
Stiu ca imi trebuie pompa de apa cu al 3-lea ștuț pt oil cooler.
Voi strange materialele pana la schimbul de distributie si voi face miscarea atunci  :D

Materiale necesare comandate in aceasta seara:

(https://i.postimg.cc/WdzZTb5v/cooler.png) (https://postimg.cc/WdzZTb5v)
-Niplu bloc (https://www.ebay.com/itm/283645256809)
-Kit furtune (https://www.ebay.com/itm/275479116568)
-Surub schimbator caldura/prindere filtru (https://www.ebay.com/itm/275535931929)

Pompa de apa (eu am comandat un AISIN WPF-006 (https://www.autoeco.ro/pompa-apa-aisin-wpf-006/a12099085/)):

(https://i.postimg.cc/7fmzFTM9/pompa.png) (https://postimg.cc/7fmzFTM9)

P.S. Daca e cineva interesat de  radiator+ modina astept PM.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on December 04, 2023, 18:12:54 PM
Multumim pentru lista. E de pastrat. Desi suna bine, nu vreau sa mai bag bani in motor, ca  sa mai apuc sa fac si altceva. Mai ales ca trebuie data distributia jos. Abia am 2 ani de la rebuild asa ca sper sa mai stau macar 1-2 ani pana umblu pe acolo.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on December 21, 2023, 14:12:38 PM
Astazi dimineata m-a intampinat un mic beculet la pornire

(https://i.postimg.cc/N9YTYkkN/Senzor-nivel.jpg) (https://postimg.cc/N9YTYkkN)

Senzor nivel defect sau bieleta mecanism dusa. Le am pe ambele, cand o voi urca pe elevator pt schimb ulei le voi inlocui (in foarte scurt timp).

Se pare ca Moșul a fost rapid iarna asta (nu mai avem sosele blocate de zapada) si mi-a adus un LEGO cu piese din UK (kit furtune, coliere, surub prindere oil cooler), Romania (pompa apa) si Japonia(oil cooler):

(https://i.postimg.cc/bZD1RJvR/Lego1.jpg) (https://postimg.cc/bZD1RJvR)

(https://i.postimg.cc/yJ09wbcg/Pompa-fata.jpg) (https://postimg.cc/yJ09wbcg)

(https://i.postimg.cc/XrRd1bG6/Pompa-spate.jpg) (https://postimg.cc/XrRd1bG6)

Ma voi ocupa sa il asamblez si instalez in primavara, la schimbul de distributie, pana atunci, fiind racoare afara, untdelemnul sta ok pe la 105-110 grade in oras.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on December 30, 2023, 09:15:59 AM
Cum inca 5000 km s-au adunat pe odometru de la ultimul schimb de ulei (225382 km), si pt ca urmeaza sa fac o calatorie, un schimb de ulei+ filtre a devenit obligatoriu.

(https://i.postimg.cc/bD9LTZBb/u-f.jpg) (https://postimg.cc/bD9LTZBb)

Senzorul nivel suspensie spate, care imi dadea eroare de asemenea a fost inlocuit, iar eroarea a disparut.

(https://i.postimg.cc/QB5fF4gf/senzor.jpg) (https://postimg.cc/QB5fF4gf)

(https://i.postimg.cc/2V6TQ8Fb/bord.jpg) (https://postimg.cc/2V6TQ8Fb)

Pt ca am inlocuit volanul, cochilia volan, scaunele fata cu cele negre, avand putin timp la dispozitie am inlocuit si fetele de portiera cu cele negre.
(https://i.postimg.cc/yWnv3S9C/fatag.jpg) (https://postimg.cc/yWnv3S9C)

(https://i.postimg.cc/CBgmkGmS/fatan.jpg) (https://postimg.cc/CBgmkGmS)

Manerele, care erau cu vopseaua sarita, de asemenea au fost inlocuite.

(https://i.postimg.cc/VJ27LQtS/manv.jpg) (https://postimg.cc/VJ27LQtS)

(https://i.postimg.cc/v44qsH4F/mann.jpg) (https://postimg.cc/v44qsH4F)

La final o binemeritata baie :D

(https://i.postimg.cc/vcqqk6Ht/1.jpg) (https://postimg.cc/vcqqk6Ht)

Si pt ca luna Decembrie e "Luna Cadourilor" am avut parte si de un "cadou" putin placut:

(https://i.postimg.cc/qz8dywkZ/Trapas.jpg) (https://postimg.cc/qz8dywkZ)

Insa nu e problema, am luat un ansamblu complet trapa, de pe care voi inlocui doar sticla.

(https://i.postimg.cc/Vdy8JpcC/Trapan.jpg) (https://postimg.cc/Vdy8JpcC)

Proiectul va continua si anul viitor, pana atunci va urez La multi ani si un 2024 plin de upgrade-uri si km fara probleme!


Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on January 10, 2024, 13:07:39 PM
Cum a fost un episod de cod portocaliu de ninsoare/ viscol la Iasi marti, pe seara impreuna cu cativa prieteni am hotarat sa mergem intr-o scurta calatorie catre Dobrovat (traseul alcatuieste una din problele componente ale Raliului Iasiului).

(https://i.postimg.cc/LqH6TBW6/412265803-670800294960937-3648491421262391824-n.jpg) (https://postimg.cc/LqH6TBW6)

Grila de start Forester XT SH, WRX STI VA, Toyota Yaris GR si o Honda CR-V.

(https://i.postimg.cc/pmkt2N0R/Plecare.gif) (https://postimg.cc/pmkt2N0R)

(https://i.postimg.cc/gn8zbTF2/Urcare.gif) (https://postimg.cc/gn8zbTF2)

Dupa iesirea din oras ne-a asteptat un drum relativ usor, in oras partial deszapizit, insa la iesirea de pe DN24, la intrarea pe DJ247 am avut parte de o surpriza, drumul nu mai fusese deszapezit de peste 4 ore, asa ca acesta era acoperit de o zapada proaspata, destul de mare, aprox 15 cm.

(https://i.postimg.cc/2Vmz8FDx/fata.jpg) (https://postimg.cc/2Vmz8FDx)

(https://i.postimg.cc/LqqS0xtm/fatad.jpg) (https://postimg.cc/LqqS0xtm)

(https://i.postimg.cc/NKCY43rN/spate.jpg) (https://postimg.cc/NKCY43rN)

Ajunsi la locatie, am intors masinile, am facut o pauza pt poze si am plecat spre Iasi cu zambetul pe buze.

(https://i.postimg.cc/ppbvCJhb/intoarcere.gif) (https://postimg.cc/ppbvCJhb)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: dan_b on January 10, 2024, 15:03:12 PM
frumos, zapada, corespunzator :)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on January 10, 2024, 17:10:38 PM
Prietenii au si ei cont pe forum. Sa puna poze si ei ca ii penalizam :))

Foarte frumos! La cat mai multe escapade de genul acesta!
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: T-z3P on January 11, 2024, 11:38:41 AM
Gata, am adăgat poze în topicul meu (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4354.msg146249.html#msg146249)  ;D.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 21, 2024, 09:40:49 AM
230080 km au fost atinsi acum 2 saptamani (nu am avut timp de postare), asa ca am facut rapid un schimb de ulei.

(https://i.postimg.cc/t1qfQ7pg/Drenaj.jpg) (https://postimg.cc/t1qfQ7pg)

(https://i.postimg.cc/mcmnbRgy/Ulei.jpg) (https://postimg.cc/mcmnbRgy)

Tot in aceeasi zi, am inspectat puntea fata deoarece se auzea o mica bataie.
Desigur, bieleta antiruliu dreapta fata.
Aveam pregatite un set de bielete si bucsi bara , asa ca am trecut la treaba.

(https://i.postimg.cc/14fk3g6n/Bucse.jpg) (https://postimg.cc/14fk3g6n)

Dupa inlocuire, nici un zgomot, totul se aude cum ar trebui.

(https://i.postimg.cc/fJd1Y68M/End-job.jpg) (https://postimg.cc/fJd1Y68M)

La final un teaser... Iepurasul de paste e pe drum si aduce catback cu omologare ECE.

(https://i.ebayimg.com/images/g/KPsAAOSwvI9jdh3-/s-l1200.jpg) (https://i.ebayimg.com/images/g/KPsAAOSwvI9jdh3-/s-l1200.jpg)

(https://www.jms-fahrzeugteile.de/images/product_images/popup_images/fox/su061010-vsd-p1.jpg) (https://www.jms-fahrzeugteile.de/images/product_images/popup_images/fox/su061010-vsd-p1.jpg)

Teoretic, cam asa se va auzi fiindca am ELH:





Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on March 21, 2024, 10:27:07 AM
Vazusem si eu asta acum mult timp. Merita ca inlocuitor pentru sistemul OEM ruginit si pentru un pic de sunet. Diametrul interior al tevii este mic, deci diferenta mare nu o sa fie, dar in sarcina o sa se auda suficient de bine cred.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: Muttley on March 21, 2024, 10:31:39 AM
Am pus Fox pe masina mica (https://youtu.be/ry3IjKAxDpc?si=Y1U_Qen-47vlTXVm), cu mari sperante pe sunet. Nici vorba, nimic-nimic. E doar o evacuare foarte misto din inox, care ar trebui sa tina vesnic. Zero sunet.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 21, 2024, 10:34:31 AM
Vazusem si eu asta acum mult timp. Merita ca inlocuitor pentru sistemul OEM ruginit si pentru un pic de sunet. Diametrul interior al tevii este mic, deci diferenta mare nu o sa fie, dar in sarcina o sa se auda suficient de bine cred.

Nu urmaresc crestere de putere, ci fiabilitate. Bag multi km cu ea, asa ca vreau sa scot multi km fara probleme, nu 0-100 in 5 secunde :D.
Oricum va respira putin mai bine decat ce e stock pe masina (momentan intermediara e stock iar finalele sunt de "dizel" sudate cu ceva tevi de n diametre)  ::)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 21, 2024, 10:35:33 AM
Am pus Fox pe masina mica (https://youtu.be/ry3IjKAxDpc?si=Y1U_Qen-47vlTXVm), cu mari sperante pe sunet. Nici vorba, nimic-nimic. E doar o evacuare foarte misto din inox, care ar trebui sa tina vesnic. Zero sunet.

Fix ce doresc. Fara urlete pt drumurile de aprox 1000 km/saptamana.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: MihaiFlorescu on March 21, 2024, 11:16:15 AM
Daca ajungi in Bucuresti, da un semn. Te fac o tura cu a mea sa auzi invidia. Inca nu stiu ce sa fac cu cea OEM. Daca sa o pastrez pentru eventuale peobleme sau sa o dau... teoretic si a mea are aprobare ECE si este stantata pe finale. Dar pana nu primesti iscalitura de la un nene inginer, cred ca valoreaza fix 0.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 22, 2024, 15:18:31 PM
Daca ajungi in Bucuresti, da un semn. Te fac o tura cu a mea sa auzi invidia. Inca nu stiu ce sa fac cu cea OEM. Daca sa o pastrez pentru eventuale peobleme sau sa o dau... teoretic si a mea are aprobare ECE si este stantata pe finale. Dar pana nu primesti iscalitura de la un nene inginer, cred ca valoreaza fix 0.

Procedura de trecere in carte e simpla daca are omologare ECE, detalii mai jos:

(https://i.postimg.cc/Jy8K53Bt/RAR.jpg) (https://postimg.cc/Jy8K53Bt)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: Forester on March 25, 2024, 09:12:37 AM
Ia stati asa, explicati-mi si mie va rog: adica, daca mie mi s-a dus la un moment dat finala si am inlocuit-o cu ceva after market, ieftinache dar care isi face treaba, ar fi trebuit (teoretic)  sa o trec in CIV? Am facut 2 ITP-uri de atunci.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: Muttley on March 25, 2024, 10:26:14 AM
Asta ma intrebam si eu.
Si ma supara ca nivelul asta de absurd e alimentat fix de catre noi.

Foxul ala e o finala absolut total silentioasa care are pacatul de a nu rugini. Are atestare ECE, adica uniune din care si Romania face parte.
Le dati apa la moara alora. Cea mai finantata institutie publica, cea mai taxatoare, cu ITP anual si toate mizeriile, iar VOI ii cautati ca sa va ia banii si sa-si bata joc de voi.

Inainte sa ziceti - da, am "omologat" (a se citi "le-am dat bani ampluea") suspensie si anvelope. Dinamica masinii, are sens. O toba finala care nu face zgomot, aia n-are absolut deloc.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 25, 2024, 13:51:48 PM
Teoretic, la noi, in tara lui Papura Voda, cu legi in transport de pe vremea Carutelor Dacice, da, trebuie sa omologhezi orice modificare cu piese aftermarket (exclus garnituri, suporti, etc.) la sistemul de evacuare.

Intre timp au ajuns si "trompetele" :

(https://i.postimg.cc/hfxgxqR0/cutie.jpg) (https://postimg.cc/hfxgxqR0)
(https://i.postimg.cc/HJJCYGz5/port.jpg) (https://postimg.cc/HJJCYGz5)
(https://i.postimg.cc/7fCygGj7/accesorii.jpg) (https://postimg.cc/7fCygGj7)

Si omologarea ECE:

(https://i.postimg.cc/1gRZLnnW/omo1.jpg) (https://postimg.cc/1gRZLnnW)
(https://i.postimg.cc/tsjbNmXG/omo-2.jpg) (https://postimg.cc/tsjbNmXG)
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: andrei0241 on March 25, 2024, 14:37:04 PM
De unde au ajuns, mai ezact?
Ai un link? Ca as cauta si ptr SG sa vad ce ofera, finala deja o am inlocuita cu ceva ieftin de la polonezi, dar ok (chiar bun, pana la urma), dar nusht cat mai tine si restul
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 25, 2024, 14:40:01 PM
De unde au ajuns, mai ezact?
Ai un link? Ca as cauta si ptr SG sa vad ce ofera, finala deja o am inlocuita cu ceva ieftin de la polonezi, dar ok (chiar bun, pana la urma), dar nusht cat mai tine si restul

Eu am gasit pe https://www.korni-performance.de/ (https://www.korni-performance.de/) (la virament bancar 2% discount).

Timp livrare cam 2 saptamani.

Cauta in catalogul FOX un part number si pret. Link aici: https://www.fox-sportauspuff.de/PKW/Subaru/ (https://www.fox-sportauspuff.de/PKW/Subaru/)

Dupa ce ai gasit ce te intereseaza (SU052003-133 si SU052000-VSD in cazul meu) poti cauta in magazine online un pret mai bun.
Pt SG ai: SU051001-349 - finala;
SU051000-VSD - intermediara.
Dar, din ce vad pe site e mentionat doar modelul 2.0 116 kw.
Cel mai bine le dai un mail si ii intrebi daca sunt compatibile/omologate si pt XT.
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: andrei0241 on March 25, 2024, 20:53:27 PM
Mersi de info!
Cautasem si eu intre timp si obssevasem ca e specificat doar ptr modelul de 2.0 aspirat, poate nu s'au deranjat si ptr 2,5t
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on March 25, 2024, 21:00:57 PM
Daca tot au sosit azi, m-am ocupat si de instalare.



Si un short clip cu sunetul, dupa cum ma asteptam e silent, putin mai tare decat stock, fara sunete aspre si deja parca masina se simte mai bine in ture mari.

Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on April 01, 2024, 18:36:43 PM
ODO 235136km, asa ca e timpul pt ulei si filtre.

(https://i.postimg.cc/yk9N7Xx4/bot.jpg) (https://postimg.cc/yk9N7Xx4)

(https://i.postimg.cc/Xrk7Cj9s/unt.jpg) (https://postimg.cc/Xrk7Cj9s)

Pe langa asta am scos 2 pietricele dintre catalizator si scutul termic al acestuia. Nu stiu cum au intrat acolo, dar in frana de motor faceau o simfonie de ziceai ca imi pica tobele  :o
Title: Re: XT SH 2009 - Povestea continua
Post by: bignuke on April 14, 2024, 11:32:03 AM
Ieri am pus adidasii pe masina si am facut un mic weight reduction.
Am demontat oil coolerul ce statea degeaba atasat la masina.
Deja se simte cum accelereaza cu o nanosecunda mai repede la 100 km/h  ::)

(https://i.postimg.cc/VdbK38Bx/434741964-1427313434639729-5327167698870351456-n.jpg) (https://postimg.cc/VdbK38Bx)

(https://i.postimg.cc/SjPZTs8L/434467658-7627323930639655-1994789438396329510-n.jpg) (https://postimg.cc/SjPZTs8L)