Subaru club Romania

Tehnic => Tuning => Topic started by: andea79 on July 11, 2014, 23:53:48 PM

Title: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 11, 2014, 23:53:48 PM
Dupa cum spune titlul m-am gandit ca poate ar fi interesant pentru unii sa vada cum arata o harta stage 1 (adica pentru o masina complet stock) vs harta standard.

In arhiva am pus harta de stage 1 cat si harta stock, de asemenea este si un director cu EcuFlash  - aplicatia folosita pt. a deschide hartile.
EcuFlash are functionalitate de map compare pentru cei care vor sa identifice rapid tabelele diferite precum si help pt. fiecare tabela unde se poate citi o explicatie scurta despre rolul respectivei tabele.

Si pentru cine vrea si are si cablu tactrix - harta poate fi folosita pe un STI stock 2008-2010 (cu ID AZ1G202G) - de altfel ea este si acum in uz pe un astfel de STI.

http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_Stage1.zip (http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_Stage1.zip)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 12, 2014, 11:17:00 AM
Sau pentru cine vrea sa incerce, harta de stage 1 de mai sus cu  merpmod aplicat - flash version - adica are Launch Control, Flat Foot Shifting, CEL flash on knock, CEL flash on EGT ... si altele :)

http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G.MeRpMoD.Flash.Testing.v14.4.28.1918_AZ1G202G_S1.hex

LE 02.2016:
Am pus aici http://www.clicksoft.ro/2008+EDM-STI-Stage1-MerpMod.zip un rom de stage 1 cu merp mod switch version (maparea 1 este similara stock, maparea 2 este de consum si 3 este mai agresiva), este rom-ul folosit de userul Husky de pe forum ....
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: rzw75 on July 14, 2014, 21:02:43 PM
....cum ziceai Serbane?... mai binele e dusmanul binelui ?  :))))
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 14, 2014, 21:06:32 PM
Da da :) exact asa zicea cineva pe aici pe forum dar eu privesc respectiva fraza ca un soi de adaptare a lui "...fericiti cei saraci cu duhul..." si "crede si nu cerceta " :)

Am pus hartile de mai sus tocmai ca sa fie material de studiu / sau macar cativa sa arunce o privire macar de curiozitate si bineinteles ca visul meu porno este sa am si cu cine discuta/comenta pe marginea lor ...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: rzw75 on July 14, 2014, 21:23:07 PM
se vede treaba ca n-ai cu cine... scuze... ai devenit prea serios pentru mine :))))))
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 14, 2014, 21:24:54 PM
 :'( nooo :( , si eu care cautam pe aici niste harti de forester pentru tine :)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 14, 2014, 21:57:39 PM
Dar daca tot am cautat am pus aici http://www.clicksoft.ro/forester_2003.zip

Contine harta stock pentru un forester 2003 turbo si harta actuala.

In acest moment masina are turbina si intercooler-ul meu de STI 2008, injectoare mai mari, evacuare fara catalizator, interne forjate , manual boost controller si .. alte cateva chestii :)

Este masina unui prieten din Cluj deci harta actuala este shurubareala mea de weekend :)
In principiu ECU de 2003 este un pic mai "simplutz"/tabele mai putine ca cel din 2008 incoace deci modificarile/diferentele pot fi identificate mai usor ... mai putin partea de boost unde cum ziceam are un manual boost controller si turbina nu este controlata de ECU/deci sectiunea respectiva din rom nu prea are relevanta.

Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 15, 2014, 19:38:28 PM
Avand in vedere interesul ridicat de care se bucura acest subiect :) am zis sa ilustrez/explic un pic modificarile principale care se pot face pentru harta de stage 1 (adica masina absolut stock)  pentru un STI din 2008 incoace.

Pentru a obtine mai multa putere/cuplu si un comportament imbunatatit modificarile se fac in urmatoarele sectiuni (nu neaparat in ordinea importantei) :

1. AFR
2. Boost
3. Timing
4. AVCS
5. Altele (Calculated engine torque, timing compensations per gear, merpmod/diverse patchuri)

Puterea/cuplul se obtin in principal din combinatia celor 3 factori AFR/Boost/Timing si motorul este limitat de detonatii (cu combustibili normali) adica altfel spus crescand oricare din cei 3 factori la un moment dat se va ajunge la pragul detonatiilor.

Din punct de vedere al boost-ului (presiunea generata de turbina) obtinem mai multa putere cu boost mai mare  - atata timp cat acest boost mai mare ne asigura mai mult aer in cilindri  - peste un anumit prag turbina nu va reusi sa introduca mai mult aer.

Din punct de vedere al AFR-ului un AFR mai slab in benzina va genera putere mai mare dar si temperaturi mai mari si instabilitate crescuta vizavi de detonatii iar un AFR mai bogat va genera putere mai mica dar si temperaturi mai mici si risc mai mic de detonatii.

Din punct de vedere al timingului (sau avans) - un timing mai agresiv/valori mai mari va genera putere mai mare.

Ideea este ca cei 3 factori sunt dependenti unul de celalalt adica nu vom putea creste boost-ul fara sa scadem timingul si/sau sa setam un AFR mai bogat sau nu vom putea seta un AFR mai sarac fara sa scadem boost-ul si/sau timingul...

Unele masini raspund mai bine la setari cu boost mai mare si afr mai bogat si timing in consecinta altele raspund mai bine la AFR-ul mai slab impreuna cu boost mai mic .... si aici este un punct in care tunerii cu experienta sau cei care dedica mai mult timp unei masini pot face diferenta prin gasirea combinatiei optime pentru respectiva masina.


Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 15, 2014, 19:54:32 PM
Deci , daca luam hartile din primul post , dpdv al AFR-ului avem asa:

(http://www.clicksoft.ro/AFR_stock_stage1.jpg)

unde prima este harta stock si a doua cea de stage 1.

Dupa cum se observa harta de fata de stage 1 are setat un amestec usor mai bogat (valori mai mici) decat harta stock cu exceptia coltului dreapta jos.

Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 15, 2014, 20:14:35 PM
arata forte bine harta ...
eu am reusit sa fac logare la sti meu nu pot sa vad harta exacta pt ca este locked ... daca te ajuta iti pot trimite logarea pe pm
si la foresterul lui emo (fxt 2.5 ) am modificat soft (am facut tgv delete si air pump delete )
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 15, 2014, 20:43:20 PM
arata forte bine harta ...
eu am reusit sa fac logare la sti meu nu pot sa vad harta exacta pt ca este locked ... daca te ajuta iti pot trimite logarea pe pm
si la foresterul lui emo (fxt 2.5 ) am modificat soft (am facut tgv delete si air pump delete )

Pai locked asta este relativ , la modelele relativ mai noi exista ecuedit pro version (http://www.epifansoft.com/)  cu care poti "ocoli" atat lock-ul de ecutek cat si altele (racingcode...etc) si poti sa citesti si sa scrii.
Mai exista shbootmode-ul cu care poti doar sa scrii  - nu poti citi inainte.
De asemenea stiu ca mai exista si ceva modele mai vechi de ECU care odata "imperecheate" cu Ecutek nu prea mai ai ce sa le faci dar si pentru astea exista versiune mai veche de soft ecutek/prodrive care o poti lua de pe torente - dar personal nu am incercat aceasta ultima alternativa.
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 15, 2014, 21:33:07 PM
ms o sa incerc cu prima varianta si revin .. sper sa am timp in weekend
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 15, 2014, 21:40:26 PM
ms o sa incerc cu prima varianta si revin .. sper sa am timp in weekend

Doar vezi ca versiunea ecuedit pro costa 150$ si mai bine intrebi inainte daca suporta ECU-ul tau cu ecutek sau ce are.

De asemenea pt. ECU-ul meu cu ecutek am avut nevoie de un fisier care nu era in kit-ul normal, am scris doar pe mail ca am "probleme" cu protocolul ecutek si am primit fisierul necesar.
Pt. ECU "blocat" de racing code de exemplu nu fost nevoie de fisierul respective ...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 15, 2014, 22:33:56 PM
ecu meu e facut in uk si 99% e facut cu ecutek ... sper sa am timp in weekend sa verific :D oricum ms incaodata de informartii !
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 15, 2014, 23:58:28 PM
Revenind la comparatia stock - stage 1 din primul post, dpdv al boost-ului ar fi asa:

(http://www.clicksoft.ro/boost_stock_stage1.jpg)


(http://www.clicksoft.ro/WG_stock_stage1.jpg)

Unde in prima imagine se vede comparatia intre tabelele de target boost - adica boost-ul pe care ar trebui sa il realizeze turbina si in a doua imagine este o comparatie in tabelele de wastegate initial si max duty cycle adica tabelele (o parte de fapt) folosite de ecu pt. a realiza efectiv boost-ul prin inchiderea/deschiderea wastegate-ului.

Dupa cum se vede boost-ul este usor mai mare ca cel stock  - zic usor pt. ca turbina stock de sti din 2008 incoace poate lucra si la peste 20psi (dar nu cu evacuarea stock) iar cei 17psi consider ca nu sunt deloc o setare agresiva pt. stage 1.

De asemenea ar mai fi de remarcat faptul ca boost-ul mai mare nu se realizeaza prin cresterea wastegate duty cycle-ului maxim (de fapt max wg duty cycle este chiar usor mai mic decat stock) ci  prin folosirea wastegate-ului mai devreme - practic se incepe crearea boost-ului mai devreme comparativ cu stock.
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 16, 2014, 09:42:38 AM
Si daca tot suntem la subiect zic eu, este interesant de citit documentul
http://www.clicksoft.ro/A-Subie-Newbie-Tuning-Guide-1_0.pdf

Este de acum cativa ani e adevarat si nu e 100% complet dar ce contine este foarte ok pentru inceput ...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: celalalt on July 16, 2014, 23:48:15 PM
Pun si eu o intrebara putiiiin pe langa subiect.Pe GC am un 2.5 N/A de USA.Care conceput sa mearga pe CO 87.Si nu stiu cat de bine ii face 95.Cam da rateuri destul de des.Se poate face vreu fine tuling ceva care sa i spuna lu' Ecu ca e pe 95 nu pe 87?
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 00:41:42 AM
Pun si eu o intrebara putiiiin pe langa subiect.Pe GC am un 2.5 N/A de USA.Care conceput sa mearga pe CO 87.Si nu stiu cat de bine ii face 95.Cam da rateuri destul de des.Se poate face vreu fine tuling ceva care sa i spuna lu' Ecu ca e pe 95 nu pe 87?

pai in primul rand trebuie verificat daca pt. modelul respectiv se poate citi/scrie ecu  si apoi trebuie vazut ce stie sa faca respectivul ecu - mai exact daca se poate ajusta afr-ul si/sau timingul .... si daca raspunsul este pozitiv atunci se poate shurubari :)

poti vb cu malakay daca esti in Bucuresti - el stiu ca are cablu tactrix si poate verifica daca se poate citi ecu sau daca treci prin cluj verificam impreuna :)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: celalalt on July 17, 2014, 01:26:57 AM
Ok.Sa incerc la Victor.Clar e mai aproape.La Cluj nu mai vin.Ultima oara ne a amendat acelasi politist de 3 ori in 3 colturi diferite ale orasului.Era ca umbra noastra...la Cluj. ;D
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 09:17:04 AM
ciudat cu politistii neospitalieri ce sa zic :)
dar din ce an este gc-ul ? pentru ca daca nu este asa de prin 2001-2002 incoace din pacate treaba este trista :) in sensul ca cam greu cu reprogramarea ecu fara chestii in plus de genul http://www.enduringsolutions.com/

dar toate astea plecand de la ideea ca din cauza benzinei ar fi necesara o alta reglare a afr-ului si/sau timingului, DAR daca as fi in locul tau m-as asigura prima data ca nu sunt probleme de functionare cu sondele lambda, diversi senzori (gen maf) sau furtune pentru ca totusi personal mi se pare ciudat  ca o benzina mai buna sa creeze probleme - ca nu este folosita eficient da - dar un motor aspirat sa dea rateuri din cauza benzinei mai bune .... destul de ciudat ...

Ca teoretic vorbind, daca rateurile la care te referi sunt de genul "bum bum bum" pe evacuare acestea sunt cauzate de faptul ca arderea nu are loc complet in cilindrii si se continua si dupa deschiderea supapelor de evacuare.
Chestia asta se poate intampla daca:
 - amestecul este foarte bogat - are o viteza de ardere foarte mica
 - pe partea de aprindere sunt probleme - scanteia vine tarziu sau deloc - trebuie verificata si partea asta
 - supapele de evacuare se deschid prea repede  - nu cred ca e cazul pe GC :)

Legat de amestecul prea bogat aici sunt multiple posibilitati cu sau/si intre ele :
 - nu intra in cilindrii cat aer este masurat
 - masuratoarea este gresita
 - pe partea de alimentare se "scapa" prea multa benzina
 - sondele lambda pe baza carora se scoate/adauga benzina in amestec masoara prostii/sunt obosite - > aici este o mare probabilitate

Si in final daca toate cele de mai sus sunt ok putem spune ca intradevar benzina cu cifra octanica mai mare are si o viteza de ardere un pic mai mica si teoretic ar putea creea efectul unui amestec prea bogat .... si atunci din soft s-ar putea schimba target AFR-ul sa fie mai slab in benzina astfel incat sa avem o ardere mai rapida si/sau s-ar putea seta un avans mai mare pt. ca amestecul "sa aiba timp sa arda" :)

Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: celalalt on July 17, 2014, 11:56:27 AM
Motorul e EJ 251 din 2001.E luat de pe un GD si pus pe babeta.Ideea e ca inainte de swap,parca mergea mai bine.Nu stiu acum daca am pus ceva aiurea sau e si de la o evacuare pusa cam mare...Eu am presupus ca fiind gandita pe CO 87 nu i place pe 95.
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 13:17:05 PM
Motorul e EJ 251 din 2001.E luat de pe un GD si pus pe babeta.Ideea e ca inainte de swap,parca mergea mai bine.Nu stiu acum daca am pus ceva aiurea sau e si de la o evacuare pusa cam mare...Eu am presupus ca fiind gandita pe CO 87 nu i place pe 95.
Nu stiu ECU daca a fost si el transferat de pe GD sau este tot cel original - oricum ajustarea softului ar trebui sa fie ultimul pas, dupa ce te asiguri ca dpdv tehnic nu ai alte probleme (cum ziceam cu sonde lambda, senzori, furtune, aprindere, etc) deoarece altfel doar se "acopera" din soft o problema mecanica care oricum mai devreme sau mai tarziu se va agrava si va aparea din nou .... dar se poate incerca :)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: celalalt on July 17, 2014, 13:44:05 PM
Am transferat tot,pana la degivrare luneta.Toata inslatia electric cu ECU.O sa ma ocup de ea sa vad pe unde e ceva in neregula.SnQ
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 18:44:33 PM
Deci, sa revenim la subiectul principal, harta de stage 1 pentru STI 2008-2010 si anume diferentele pe partea de timing .

Timingul total aplicat de ECU este compus dupa formula Total timing = Base Timing + IAM * Knock Advance Timing + alte compensatii
Practic avem 2 harti mari cu timingul setat in functie de engine load (cat aer a intrat)  si turatie iar valoarile din a doua harta sunt inmultite cu IAM adica tocmai valoarea care scade in cazul in care exista knock repetat/benzina foarte proasta avand astfel un effect de reducere globala al timingului. De exemplu cu un IAM de 0.9 se va aduna la total timing doar 90% din valoarea de timing din harta de Knock Advance.
Mai jos sunt 2 imagini, in prima cele 2 harti de timing pt. stock in a doua pt. stage 1

(http://www.clicksoft.ro/timing_stock.jpg)

(http://www.clicksoft.ro/timing_s1.jpg)

Dupa cum se vede pe timingul de stage 1 am preferat (dupa modelul unor tuneri) sa am aceeasi valoare pe Knock Advance Timing fiind astfel mai usor de urmarit / modificat ulterior timingul (modficand de fapt punctual pe base timing si global peknock advance timing daca este necesar)
Mai jos sunt cateva imagini cu timingul total  - adunate valorile celor 2 tabele de stock respective stage 1 si o imagine cu diferentele dintre total timing dintre cele 2.

(http://www.clicksoft.ro/total_timing_stock.jpg)

(http://www.clicksoft.ro/total_timing_s1.jpg)

(http://www.clicksoft.ro/diferente_timing.jpg)

Dupa cum se vad diferentele harta de stage 1 are un timing mai mic (adica mai putin agresiv) fata de harta stock ceea ce este perfect normal avand in vedere ca pe harta de stage 1 avem un boost mai mare si un AFR pe unele zone mai agresiv decat cel stock (desi in general AFRul este de fapt mai bogat adica mai putin agresiv decat cel stock) si dupa cum spuneam cele 3 componente Boost/AFR/Timing se afla tot timpul intr-un echilibru intre ele.




Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 18:55:16 PM
Tot legat de timing ar mai fi de aratat diferentele din tabelele de compensari in functie de treapta de viteza. In imaginea de mai jos pe prima linie sunt compensatiile per gear stock iar pe a doua linie cele din harta de stage 1.

(http://www.clicksoft.ro/timing_per_gear_stock_s1.jpg)

Aceste compensatii pe ambele harti de fata se aplica la timingul total cu semnul minus - adica se scad din timingul total (exista o tabela/valoare de unde se poate seta daca compensatiile per gear sa fie adunate sau scazute la timingul total, in cazul de fata se scad).
Spre deosebire de harta stock cea de stage 1 nu aplica compensatii la total timing in treptele 1-3, in a 4-a se scade aprox. 1 grad iar in a 5-a si a 6-a se scad 2 grade.
Ideea ar fi ca treptele inferioare sunt mai "rezistente" la knock (motorul creste in turatii mai repede si intervalul de timp in care poate aparea knock-ul este mai mic) iar treptele superioare (unde motorul se chinuie un pic sa creasca in ture) sunt mai predispuse la knock deci este setat un timing mai putin agresiv in treptele superioare.
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 17, 2014, 20:28:04 PM
andea daca stii cum pot citi si gc 98-00 (are mufa de obd 2 ) da nu il vede romraideru sau interfata aia a mea elm ! daca stii vreun soft ..
si a mai cumparat eu o mufa pt obd1  adaptor se mufeaza pe mufa masinii si face mufa obd2 nici aia nu merge ... (aici e vb de gc 92-97)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 20:45:41 PM
Pai cel mai probabil are ECU din generatia JECS la care nu prea ai ce sa le faci prin OBD cu romraider/ecuflash ....
Toata chestia cu cititul/scrisul prin OBD s-a dezvoltat mai bine incepand cu 2001-2002

Daca vrei/ai timp sa te bagi la creatie trebuie studiate site-uri de genul
http://www.alcyone.org.uk/ssm/ecumod.html
http://www.rs25.com/forums/f72/t155922-ecu-rom-editor-obd1-jecs-ecus.html

si acolo gasesti detalii/scheme despre cum sa iti faci cabluri, cum sa pui un eeprom in plus pe ecu ca sa poti sa-i pui un alt rom ...etc ... din pacate nu este foarte simplu pt. modelele respective dar tu cum ai o pasiune pentru ele ... poate chiar ar merita :)

Sau , dupa cum scriam intr-un post mai sus , se poate utiliza/cumpara ceva de genul http://www.enduringsolutions.com/shop/ .

De fapt prima intrebare ar trebui sa fie ce ECU are ? Daca poti sa vezi ce scrie pe el: JECS  sau altceva ? :)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 17, 2014, 20:59:41 PM
Am mai gasit pe astia http://www.delicioustuning.com/_catalog/19 care vad ca fac reflashuri la ecu-uri de 99-00 si folosesc ecutek.
Deci, iti trimit un PM cu locatia de unde poti downloada un soft ecutek cu care sa testezi daca merge cu cablul tactrix sau cablu vag.
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 19, 2014, 12:28:36 PM
Si ca sa termin analiza pe text dintre harta stock si cea de stage 1 mai jos sunt setarile de AVCS dintre cele 2 (prima este stock):

(http://www.clicksoft.ro/avcs_stock.jpg)

(http://www.clicksoft.ro/avcs_s1.jpg)

Practic pe tabela de intake cam advance se seteaza avansul supapelor de admisie - adica cu cate grade sa se deschida mai repede,iar pe exhaust cam retard se seteaza intarzierea deschiderii supapelor de evacuare.

Setarile de AVCS nu sunt printre cele mai simplu de inteles avand in vedere ca setarile nu sunt cumva liniare ca si in cazul tabelelor de timing sau boost sau afr ci sunt setari diferite in functie de zona tabelei / modul de functionare al motorului aferent respectivei zone.

Sunt zone unde este benefic un intake cam advance mai mare pentru a intra mai mult aer (coltul dreapta sus) sau zone unde este benefic un overlap mai lung (adica perioada in care atat supapele de admisie cat si cele de evacuare sunt deschise simultan).
Pentru cei interesati de mai multe detalii pot recomanda linkurile:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?p=26638065 (unde este o analiza cu masuratori pe dyno pt. 15 setari diferite de avcs)
http://romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=7973

Si cam atat pe moment despre AVCS - este clar ca de fapt ar trebui subiecte separate pentru fiecare din sectiunile de pana acum (AFR, boost, timing, AVCS) pt. ca despre fiecare este mult de povestit.

Mai ziceam la inceput de sectiunea 5  - alte modificari mai importante vizavi de harta stock: de timing per gear am zis un pic la timing iar despre calculated engine torque si diverse feature-uri/versiuni MerpMod am scris multe detalii pe thread-ul meu , de la pe la pagina asta inainte http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1202.170  ....

Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 10:55:17 AM
Tot cu scopul de a fi material didactic pt. cine-i interesat am pus aici o harta de stage 2 pt. acelasi STI 2008-2010 AZ1G202G
http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_Stage2.hex

Este o harta pentru configuratia stock + downpipe fara catalizator. Daca va uitati veti vedea ca este mai agresiva fata de harta de stage 1 din punct de vedere al boost-ului si AFR-ului.

De asemenea se poate vedea ca este oarecum mai "simplu/clasic" facuta adica modificarile fata de stock sunt doar pe zonele principale adica AFR/Boost/Timing/AVCS (fara timing per gear, boost per gear, calculated engine torque si/sau altele).

Are totusi o chestie foarte interesanta si anume un efect de tip ALS care apare la schimbarea vitezelor  - se poate observa pe tabelele de timing si avcs exhaust retard.

Spre deosebire de harta de stage 1 de mai devreme despre care am zis ca se poate folosi fara probleme pe o masina stock,  NU recomand folosirea hartii de fata fara logarea/verificarea cu atentie a parametrilor  fiind necesare probabil si ajustari in functie de masina ....


Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 21, 2014, 20:55:40 PM
nu am reusit sa imi desfac ecu meu .. dar urc o logare mai veche de a lui FXT2.5 ( forester 2.5 era stoc aici  ) urmeaza sa mai facem o logare acum in noul set-up (intercooler de sti , evacuare full de-cat , filtru sport panel )
(http://s16.postimg.org/dqzsv9q9x/base_time_emo_fxt.png)
(http://s14.postimg.org/vecu02yr5/target_boost_emo_fxt.png)
poate ma ajuti si pe mine sa imi explici dece arata total diferit la colorit :D
p.s cum modific / sa adaug launch control si als ??  ;D
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 21:11:38 PM
pai culorile nu prea au de-a face, poti seta din EcuFlash ce schema de culori vrei (Options -> Appearance -> Default Color Map) , conteaza valorile :) (cele din tabela si valorile coloanelor/respectiv liniilor)

presupun ca pentru evacuarea fara catalizator pregatesti modificarile aferente -> este clar ca va depasi target boost-ul cu setarile stock de wastegate si va merge direct in nas :)

daca vrei te pot "incurca" cu ce pot :)

acum am vazut PS-ul :)
pentru LC si FFS cel mai usor ar fi sa aplici patch-ul de la Merp -> trebuie insa verificat daca ECU ID-ul este compatibil -> poti pune undeva rom-ul citit sa vad si eu exact ID-ul ?

ALS adevarat gen raliu mai greu un pic dar sincer cu LC si FFS nici nu simti nevoia ....
s-ar putea ceva simulare de ALS ca in rom-ul de stage 2 de mai sus dar personal nu recomand - nu este tocmai usor de reglat plus vei avea boost spike-uri si alte problemute....
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 21:40:04 PM
Plus ca, presupun ca puneti evacuarea si intercooler-ul si restul ca sa obtineti ceva in plus fata de versiunea stock -> si asta presupune dupa cum aratam si mai sus modificari cel putin pe zonele (zic zone pt. ca sunt grupuri de tabele) de boost , afr si timing (frumos ar fi si pe altele) si abordarea safe ar fi sa apelati totusi la un tuner ....

Nu zic ca nu poti si tu si daca vrei cat pot te ajut dar daca vrei sa te bagi la "creatie" iti recomand urmatoarele:

1. citeste cat de multe despre tabelele pe care vrei sa le modifici si nu fa modificari pana nu esti sigur ca ai inteles de ce le faci si cum le faci si cu ce scop le faci
2. fa modificari in pasi mici mici mici (pornesti intotdeauna de la verisunea safe si avansezi incet)
3. fa log-uri pe care sa le salvezi frumos si sa studiezi/verifici efectul modificarilor

Cu ce pot sa te ajut daca vrei este o "harta de baza" -> adica pornind de la harta stock "pregatim terenul" pentru noua configuratie si pornim de la valorile safe si apoi pe baza log-urilor facute de tine iti pot spune unde/cum ar trebui modificat ...

De fapt putem face un nou thread unde punem pas cu pas totul (versiuni intermediare de rom, logari, detalii/explicatii - un soi de public live tuning :) )  
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 21, 2014, 22:10:29 PM
launch controlul si als ma gandeam pt sti meu dar.. ma streseaza ca nu pot sa ii desfac ecu ..
o sa vb cu emo(fxt2.5 ) sa ii facem o noua logare cu intercooleru si evacuarea sa vedem exact ce sa modificat si iti trimit un mail...
multumesc pt info.. si pt tabele o sa te stresez cu mai multe intrebari dupa ce ii fac o logare noua .. momentan studiez pe nasioc si romraider.. ce si cum sa mai fac ...
(tgv delete si airpumps delete a fost foarte usor de facut )
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 22:58:32 PM
legat de LC/FFC: acestea se realizeaza prin modificarea partii de "logica" a rom-ului, deci nu doar prin modificarea continutului unor tabele ca si in cazul unui tuning "simplu" de exemplu. Primul pas este oricum sa reusesti sa citesti/scrii rom-ul tau. Apoi in functie de ID-ul romului poti sa vezi daca gasesti patch aici de exemplu http://www.ecu-mods.com/online/index.php?act=viewCat&catId=1 sau daca poti folosi carberry rom.

legat de fxt, cred ca undeva/ceva nu ne intelegem :) ce ai pus mai sus sunt cateva print screen-uri de la 2 tabele din rom-ul lui, nu vad nici un log niciunde. Iar datele din respectivele tabele nu se modifica singure  - > ele trebuie modificate . De aceea am pus mai sus print screen-uri ca sa se vada diferentele/modificarile facute intre diversele harti.

Sau sa formulez altfel:
- harta de target boost: este un tabel din care ECU citeste ce boost TREBUIE sa faca la anumite combinatii de turatii/requested torque(sau unghi al pedalei de acc) -> deci tu ca tuner ii spui la 4000 rom si 100% pedala vreau sa faci 20 psi de boost

- harta de afr: este tabelul din care ECU citeste ce amestec TREBUIE sa faca ... amestec care este stabilit practic de tuner folosind respectiva tabela .....
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 23:01:52 PM
Logul reprezinta verificarea/monitorizarea in timpul functionarii motorului a parametrilor, cu scopul de a verifica ca ECU chiar reuseste sa atinga target boost-ul specificat de tuner, sau afr-ul specificat, ca nu avem knock .. etc

Un astfel de log arata cam asa http://www.clicksoft.ro/romraiderlog_20140626_193247.csv (cel mai usor il deschizi cu un excel, este un log de la masina mea de acum ..ceva timp)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 23:17:46 PM
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=7594   carberry rom de care iti ziceam cu multe feature-uri, printre care si ALS ...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 23:30:03 PM
ma uitam acum pe topicul lui fxt2.5, zicea ca are pus un afr wideband si nu vede nimic suspect, deci presupun ca totusi sa facut un log in care sa vada clar diferentele intre target afr si afr-ul real inregistrat de wideband ca vizual/cu ochii pe ceas nu ai cum sa vezi care este target afr-ul si care este diferenta dintre el si afr-ul masurat ...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: fxt2.5 on July 21, 2014, 23:38:02 PM
nu am logat nimic cu afr-ul ca nu l-am conectat cu tactixul daca ai idee cum sa fac te ascult foarte interesat
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 21, 2014, 23:50:15 PM
nu am logat nimic cu afr-ul ca nu l-am conectat cu tactixul daca ai idee cum sa fac te ascult foarte interesat


pai totul porneste de la ce fel de wideband ai de fapt, ar trebui sa ai unul care sa aiba si alta "iesire" decat cea catre ceas. Eu am un AEM uego care are atat output analog 0-5V cat si output serial. Cu output-ul serial se foloseste un adaptor rs232/usb si romraider logger stie sa primeasca datele, de fapt romraider logger stie lucra cu multi sensori externi (vezi meniul plugins) dar tu trebuie sa te "ocupi" de "legarea" senzorului la calculator - si aceasta operatiune este specifica fiecarui tip de senzor.
si in logul meu de mai sus o sa vezi coloana "Final Fueling Base" care reprezinta target AFR-ul si coloana AEM UEGO Wideband care reprezinta AFR-ul masurat si daca tii cont si de aprox. 6 linii de delay intre ele (eu am widebandul montat in locul lui lambda 2 pe downpipe si exista un mic delay) poti sa vezi cam care este diferenta dintre ele ....
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 22, 2014, 00:21:06 AM
nu am logat nimic cu afr-ul ca nu l-am conectat cu tactixul daca ai idee cum sa fac te ascult foarte interesat

poti sa pui un print screen sau ceva cu learning view-ul (din romraider logger -> tools -> learning table values) ?
sunt curios care sunt valorile invatate de ecu ...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 22, 2014, 16:06:19 PM
Acuma ma uitam mai atent pe un rom de tip carberry  -> si nu pot sa zic decat ca este SUPER TARE pentru un patch/rom pentru ECU-uri din perioada 2001-2004, adica 16 biti si spatiu de memorie relativ mic .... nu ma asteptam la atatea chestii inghesuite in aprox. 164Kb

mai pun o data linkul http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=7594 pt. ca este super tare :)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 23, 2014, 16:53:20 PM
iti multumesc mult pt suportul technic ! am reusit sa ii dam de cap !
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: malakay on July 29, 2014, 18:37:06 PM
am ... A reusit sa imi sparga ecu de sti  si acum sunt free like a bird :D launch and new soft more power is coming  !!! MULTUMESC ANDEA !
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: stefanbv on July 29, 2014, 19:29:00 PM
Hacker & Jackal !  ;D
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: IMPY XV on July 29, 2014, 21:08:27 PM
Un Altfel de Celalalt ;D
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: celalalt on July 29, 2014, 21:49:06 PM
Mda...o sa dati vina pe mine cand o face ceva aiurea.... hm...
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on July 30, 2014, 08:03:50 AM
Pai ... deocamdata doar s-a rezolvat problema cu cititul/scrisul rom-ului si am verificat un pic rom-ul actual. In rest, pe viitor, se pot face diverse - eu prefer abordarea in care explic/invat cum se face una/alta si apoi fiecare face ce vrea :)
Title: Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Post by: andea79 on February 14, 2016, 09:40:19 AM

Am pus aici http://www.clicksoft.ro/2008+EDM-STI-Stage1-MerpMod.zip un rom de stage 1 cu merp mod switch version (maparea 1 este similara stock, maparea 2 este de consum si 3 este mai agresiva), este rom-ul folosit de userul Husky de pe forum ....

(am completat si al doilea mesaj din thread-ul de fata ....)