Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback VI (2015-2019) => Topic started by: Sorin03 on October 06, 2019, 23:25:27 PM

Title: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 06, 2019, 23:25:27 PM
Salutare,
A venit vremea sa va prezint "noul" boxer diesel din familie. Dupa mai bine de 2 luni de caůtari prin mai toate tarile europene am gasit un Outback 2.0D , CVT, echipare Exclusive Plus , fabricatie 11/2015 , 146700km ,tocmai in Spania. :) Este o masina de leasing operational vanduta de Arval si cumparata de la un dealer local. Istoricul de service "curat " a fost definitoriu in alegerea acestei masini , astfel , dupa o ultima verificare la un service autorizat Subaru am adus-o in tara. :) In  cei 3200km+ pe care i-am facut pe drumul de intoarcere  masina s-a comportat exemplar , confortul oferit fiind la inaltimea asteptarilor mele. Supravegheat continuu de EyeSight condusul a fost o joaca de copil :) :) Viteza medie pana la Brasov a fost de 105km/h iar consumul  de 7.9%. Acum are putin peste 150k km si ne pregatim de  revizie , RAR, inmatriculare... si abia astept sa fac o iesire cu colegii din Brasov...sau din alte colturi ale tarii. Las cateva poze mai jos , facute in graba...pe la dealer , prin parcari...si una la tara la nevasta-mea unde iarna, pe zapada, ajungi doar cu un 4x4 dotat corespunzator.

(https://i.postimg.cc/LsjSv7q5/20191002-123155.jpg)

(https://i.postimg.cc/2jbsxMPD/20191002-191859.jpg)

(https://i.postimg.cc/pX4N61GD/20191003-123050.jpg)

(https://i.postimg.cc/FsKJqbVN/20191003-180504.jpg)

(https://i.postimg.cc/3NfW76F7/20191005-160315.jpg)




Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Mr. Ziggy on October 07, 2019, 00:28:27 AM
Multi kilometri inainte si sa-ti fie de bucurie !!...ca de umblat, ti-a fost destul.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on October 07, 2019, 08:26:34 AM
Felicitari pentru perseverenta si sa ai noroc sa fie ce trebuie! Iti recomand sa o duci si la AK pentru o verificare si neaparat schimb ulei cvt daca nu a fost facut pana acum.

ps. consumul e putin cam mare pentru media aia. eu am avut cam 1L mai putin in aceleasi conditii si mers aproape integral pe autostrada pana in Austria si inapoi.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Forester on October 07, 2019, 09:21:37 AM
...
ps. consumul e putin cam mare pentru media aia. eu am avut cam 1L mai putin in aceleasi conditii si mers aproape integral pe autostrada pana in Austria si inapoi.

A nu se confunda "a merge cu 105" cu "a avea media 105". Media de 105km/h mi se pare foarte mare, in conditiile in care a avut ceva de mers si prin romania. Iar consumul mi se pare corect. Un amic cu tiguan 2.0 bi-tdi, cam la celeasi medii scoate consumul in jur de 9.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on October 07, 2019, 09:39:46 AM
Din nou, am avut aceeasi medie si conditii mai proaste, procentual mai mult dn de romania comparativ cu autostrada, fata de cat a avut el venind din spania, iar consumul la mine a fost undeva in jur de 6.7, si vorbesc de aceeasi masina :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: marr on October 07, 2019, 10:05:56 AM
In sfarsit ti-ai indeplinit visul !
Sa fie intr-un ceas bun !

PS: Legat de uleiul din cutie & lifetime maintenance free - ATENTIE !
Utilizatorii si producatorii de automobile au perceptii diferite asupra semnificatiei cuvantului ”lifetime” !
Utilizatorii cred ca inseamna pe intreaga durata de viata a masinii.
Producatorii stiu ca inseamna ... pe durata de garantie a masinii !

PPS: Consumul este absolut decent.
Eu, cu fostul XV - acelasi motor si cutie manuala, masina mult mai usoara, la 140 km/h pe autostrada aveam in jur de 7 l/100 km (poate chiar putin peste ).
Consumul e sensibil mai mic ”pe drumurile din Romania” decat pe autostrada la viteze de peste 130 km/h. Pe incercate !
La XV-ul actual, la 140 km/h pe autostrada, consumul e in jur de 8 l/100 km.
Pe DN-uri - in jur de 6 (+/- 0,5)  l/100 km.

Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 07, 2019, 10:44:37 AM
Legat de consum , o fi stricata :) :) :) . Nu stiu ce sa zic...o fi mult ...o fi putin. Am mers exclusiv cu ACC , deci nu am apasat nici frana , nici acceleratie...am lasat-o pe ea sa faca tot. Motorina am pus doar premium...Shell prin Franta, OMV prin Slovenia si Romania , iar prin Spania...la fel , de la Repsol.
Revizie /inspectie la AK fac cat de curand , astept sa fac inspectia de risc la Alianz si fac si programare la service . Uleiul la CVT si diff-uri este schimbat la 70k si la 143k - ultima revizie unde s-au  schimbat si toate lichidele - ulei motor, antigel , lichid de frana.
Recunosc , imi este "frica " de boxer diesel , DPF ...dar aia e ...poate timpul ne va arata cum se va prezenta masina . Cand am verificat-o,  cred ca oil dilution era pe la 5%, daca mi-am dat eu bine seama bagand nasul in computerul lor ...sper ca cei de la AK ma vor lamuri mai mult . Greu cu bariera lingvistica ...doar cu " seful " am reusit sa ma inteleg cat de cat in engleza ...altfel...varza...:(  Stiu ca se recomanda schimbarea vitezelor la 2500 + dar cum fac asta la CVT? Merg doar pe manual? Am incercat si imi e cam incomod...Pe auto , in functie de cat ai piciorul de greu , tine turatia pe la 1800 sau mai sus la plecarea de pe loc iar la drum lung scade si sub 1500 ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kjz on October 07, 2019, 11:00:56 AM
Să ai noroc de ea! A fost lejer cu actele la cumpărare?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 07, 2019, 11:10:32 AM
Totul a fost pregatit de dealer , m-a asteptat cu cartea masinii, talon , carte verde , factura , contract, 2 chei. Am platit 10% din valoarea masinii pentru rezervare , restul cand am ajuns acolo si am vazut masina , respectiv facut inspectia la service Subaru. La 15:03 am platit diferenta de bani si la 17 i-a avut in cont si am plecat cu masina. Cel mai greu a fost sa il conving sa mi-o vanda fara TVA  ;D ;D ;D, achizitia este facuta pe PJ, dar initial mi-a zis ca nu este interesat sa vanda NET , pentru export. Ar fi preferat sa o vanda la el in tara cu TVA inclus....dar l-am dovedit pana la urma .  O0

L.E : Masini de genul asta vinde dealerul de unde am cumparat-o , si am reusit sa o iau NET doar ca l-am "tocat" marunt cu 1000 de intrebari ...am un mesaj audio de la el in care imi spunea ca...gata ti-o vand asa , numai sa nu ii mai pun o gramada de intrebari ca are foarte multa treaba 🤣🤣🤣.Am vorbit si cu owner-ul , un tip pe la 70+ care imi spunea ca vinde masini de 30 de ani.

(https://i.postimg.cc/SxCSGby2/20191002-133042.jpg)

(https://i.postimg.cc/cJTNDsPH/20191002-132653.jpg)

(https://i.postimg.cc/W4fsNN8y/20191002-133112.jpg)

(https://i.postimg.cc/htQGX7zB/20191002-103440.jpg)

L.E : Prima discutie la spalatorie : e suv domnle' ...e in categoria Duster  ;D ;D ;D...le-am zis doar ca nu mai trec pe-acolo
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 08, 2019, 15:42:17 PM
Salutare , vreau sa cumpar covorase de cauciuc si protectie portbagaj...gasesc ceva mai ok fata de OEM? sau comand de la AK? La fel si pentru stergatoare...as vrea sa le schimb...nu fac zgomot dar nu sterg bine ...voi ce folositi? M-ar interesa si dimensiunea ...daca o stiti...altfel...scot ruleta . :) :) :) .
Sigur va trebui sa schimb si discurile de frana fata , cele spate sunt ok...ce imi recomandati? Tot OEM sau ?
Pentru ulei si filtre merg pe mana lor...probabil folosesc Motul...la diesel se pune 5W30? sau ?
Multumesc!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Serb on October 08, 2019, 15:51:10 PM
De pe Google ( "subaru outback 2015 wiper blade size" ):

Driver side: 26" / 650mm
Passenger side: 17" / 425mm
Rear: 14" / 350mm
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Mr. Ziggy on October 08, 2019, 16:31:08 PM
Pai, uleiul ar trebui sa fie 5W30 ACEA C3, dar mai exact e cel trecut in cartea masinii. Pentru alta optiune (producator) decat cea oferita de concesionar, ai informatii intr-un topic dedicat, cu pareri: o mie.
Daca discurile trebuiesc schimbate, pune alaturi pe lista si placutele. Poti merge si cu varianta "after market", dar oferita de producator specializat (Ate, Brembo, TRW). Pentru prima echipare, ar fi corect sa alegi discuri si placute ale aceluiasi producator. Recomand sa faci lucrarea, daca nu la reprezentanta, macar la un service foarte serios.
Am folosit stergatoare (lamele) Bosch Aerotwin...foarte bune vara-iarna. Acum am Valeo, multumit pana acum...la frig si zapada, voi vedea.
Presuri de cauciuc se gasesc "on line", chiar in varianta dedicata (eu am presuri Rigum, poloneze, fix ce trebuie). Pentru portbagaj, nu stiu...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 08, 2019, 16:39:21 PM
Multumesc , nu se pune problema sa merg la alt service in afara de reprezentanta. Placutele au doar 7000km , nu cred ca o sa le schimb dar la discuri simt o buza , pe cand la cele din spate este aproape inexistenta, vedem ce zic cei de la service .
Legat de covorase de cauziuc , nu prea am vazut de cele tip tavita de-aia am intrebat de o solutie alternativa.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 08, 2019, 16:41:37 PM
Weathertech sau sa mă mai uit la ce nume au cele din Hyundai. Fac pentru toate modelele și se potrivesc la fix pe contur, sunt tip tava.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on October 08, 2019, 16:49:53 PM
Covorase eu am luat mereu de la bestautovest. Pentru sti erau grozave, aveau acoperit si tunelul de transmisie in spate, la forester din pacate nu am gasit. Gasesti si pentru outback destule modele: https://www.bestautovest.ro/catalogsearch/result/?q=covorase+subaru+outback

Placute mie la AK mi-au recomandat oem, pentru ca celelalte au tendinta sa scartaie daca nu sunt imperecheate corect.

Motul 5w30 sau 0w30.

Stergatoarele bosch sunt bune, dar tin un an si apoi scartaie. Oem ar fi recomandat, daca gasesti la preturi rezonabile.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 08, 2019, 16:53:53 PM
Wooow Wethertech....sunt super ...mutumesc . Eu dau comanda dar cred ca trece iarna pana ajung  :( .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Mr. Ziggy on October 08, 2019, 17:03:56 PM
Daca doar simti "o buza", poate nu e cazul sa te alarmezi. Cere la reprezentanta sa masoare uzura discurilor. Daca sunt sub cota de inlocuire, sau sunt rau uzate incorect (suprafete neuniforme - greu de crezut), e bine sa le schimbi. Iar daca sunt la limita de inlocuire, poti merge pana se duc placutele si apoi faci schimbul. Dar vei avea parerea lor avizata, la fata locului.
La schimbarea discurilor, se pun placute noi, nu conteaza uzura celor vechi.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 08, 2019, 17:10:38 PM
Wooow Wethertech....sunt super ...mutumesc . Eu dau comanda dar cred ca trece iarna pana ajung  :( .

Vezi ca au subsidiara europeana. Dai cu .eu

PS: Cele cumparate de la noi sunt Rezaw Plast. Vezi daca au de Outback.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 08, 2019, 17:17:37 PM
Legat de discuri, cei de la dealer-ul Subaru de unde am verificat prima data masina mi-au spus ca ar mai merge 40k km...dar...cine stie.
Vineri am programare la revizie, dar nu mai stiu la ce ora 🤣🤣🤣.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Mr. Ziggy on October 08, 2019, 17:53:23 PM
Eheee....probabil au mai fost schimbate daca estimeaza inca 40k de km (inteleg ca masina are acum 150k). Asadar, vezi ce masoara cei de la service. Placutele ar trebui sa tina inca mult, dar depinde de stil si opincuta.
Weathertech? Astea cred ca-s un fel de Lamborghini a presurilor de cauciuc >:D. Ia-ti unele corecte, care sa fie la indemana, ca oricum tre sa te-apleci sa le scuturi. Eu am recomandat presurile pe care le am in uz pentru ca sunt mai precise pe contur decat cele de mocheta originale.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 08, 2019, 19:18:41 PM
Ai dreptate , nu sunt foarte ieftine dar probabil sunt de calitate si pana la urma le cumperi o singura data.Protectia de portbagaj , intr-adevar , gasesti mult mai ieftina, plus ca acolo nu te urci cu picioarele, vreau sa o iau pentru ca avem si un caine care va trebui plimbat .  ;D
Pana una , alta ...facem revizia si vedem ce ar mai trebui schimbat....dar din ce informatii am primit initial, si cum s-a comportat masina pare ca e ok.

Sunt foarte curios de starea DPF-ului /EGR...esapamentul este foarte curat , nici o depunere ...dar nu se stie niciodata, pana atunci...simt morcovelul si ceva miros de gaze pe langa masina cand ma opresc la o tigara si las motorul pornit , aleator parca vine si prin climatizare....dar poate sunt eu bolnavior si piticii mei nu sunt ok . :)
Imi puteti lasa va rog un link cu un OBD reader? Am citit de ELM...dar nu stiu care se potriveste...iar aplicatia am inteles...sa fie Torque Pro.
Multumesc!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 13, 2019, 20:02:49 PM
Am facut revizia la 150k km , la AK - ulei motor, filtre - ulei, motorina, aer, polen , update soft - ECU , si navigatie  - cost 14XX lei . Ma intreb oare cand le vine randul pompei de apa , role, intinzatoare si curea de accesorii pentru schimb ? Pe la 180k ? Sau se verifica la fiecare revizie de 10k km si daca totul e ok se da skip? :) . Nu au constatat nimic in neregula nici pe partea mecanica ...asa ca m-au iertat doar cu suma respectiva . In week-end i-am murdarit putin rotile pe drumurile de pe langa Brasov :

(https://i.postimg.cc/zvvVPDy8/20191012-174001.jpg)

(https://i.postimg.cc/brh80CjQ/20191012-174030.jpg)

(https://i.postimg.cc/xd9j4jZh/20191012-164348.jpg)

Am vrut sa merg " pe urmele batranilor" Kenny si Dragos ...dar nu prea am nimerit :) .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 18, 2019, 20:17:37 PM
Am parcurs aproxx 5000 de km cu masina...nici o problema. De cateva zile urmaresc si DPF-ul cu ELM 327 si Torque Pro. Regenerarile active au loc intre 350-450 km...in functie de " talpa" , valorile Soot-ului ajung la 0 dupa 2 km de cand se opreste regenerarea. Toate valorile sunt confirmate si de AK..am hotarat sa ducem filtrul la curatat la Odorhei datorita valorii mari ale " Ash-ului" ...nu vreau sa astept sa imi apara " pomul de Craciun " in bord. :) . In functie de rezultat o sa vad daca iau altul nou de la ei - 940 euro( pret decent , zic eu)  , standard OEM , garantie 18 luni.
(https://i.postimg.cc/vmw1nMGy/Screenshot-20191015-164725-Torque.jpg)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 18, 2019, 20:21:12 PM
Au coșari buni la Odorhei? :D
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 18, 2019, 20:28:16 PM
Cu ei colaboareaza AK si foarte multe service-uri din tara  . Poti recomanda pe altcineva?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 18, 2019, 21:32:40 PM
Nu, dar mi s-a părut amuzant că te duci sa scoți cenușa din ea... E mașină sau sobă pe lemne?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 18, 2019, 22:17:55 PM
Este recomandarea service-ului , si postarea nu am facut-o pentru mine ci pentru a aduce plus valoare acestui forum. Daca crezi ca este neinteresanta , o poti sterge ! Cu tot cu soba...sau fara ! ;)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Serb on October 19, 2019, 05:52:53 AM
Mai facea si omu' o gluma...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 19, 2019, 08:33:02 AM


Haidi bre ca stim de gluma !  :P
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: dantt on October 19, 2019, 08:43:40 AM
Pe partea de regenerare/curățare cei de la Odorhei sunt foarte buni.Am un prieten care și-a făcut operațiunea acolo,tot cu un boxer diesel,generația a 2-a.Mergi cu încredere la ei,așa cum ți-a fost recomandat de AK.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 19, 2019, 09:20:11 AM
Salut, AK se ocupa de montare , demontare filtru, ei trimit..si verifica / reseteaza valori.  Dupa RAR ma ocup de aceasta operatiune ...pana atunci mai bagam niste lemne in soba .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 26, 2019, 10:19:03 AM
Se pare ca voi sta " pe bara " o perioada. Am facut ceva schimb de vopsea cu un alt autoturism  :'( . A vopsit cineva la AK ? A fost totul ok? Nu am lovit o masina de 10 ani...si s-a intamplat ieri  :-[ :-[ :

(https://i.postimg.cc/25m8C9MW/20191025-133347.jpg)

L.E : M-am vazut astazi cu Robert de la AK pentru o evaluare : super de treaba...mi-a spus ca pot sa stau linistit..se rezolva. Decontarea cu Alianz functioneaza foarte bine cu ei, doar timpul de asteptare a pieselor este cam mare : 2 saptamani, aia e.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 22, 2019, 15:23:22 PM
"Cosarii" de la Odorhei si-au facut treaba iar verificarea si montajul DPF-ului au fost facute de AK . O luam de la " zero" cu cenusa  ;D...sunt foarte curios de evolutie . Eu consider ca a fost o operatiune binevenita la cei 153k km . Sper sa mai duca inca 100k fara probleme si ma pot declara multumit . M-am gandit sa o duc sa ii fac si o ceruire - am intrebat de cost ~ 1500 lei. Eu zic ca merita ...voi ati facut astfel de operatiuni? Dupa ...mergem sa ii facem un detailing interior si exterior + aplicare de protectie ceramica si apoi pot spune ca ma declar multumit. Altfel, am mers aproape 8k km cu ea ...totul perfect .." nu bate, nu troncane.... "  ;D ;D ;D
(https://i.postimg.cc/ydHwVvVz/Screenshot-20191122-145637-Torque.jpg)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on November 22, 2019, 16:17:50 PM
Frumos. Cum e la putere, se simte ceva acum ca nu mai e infundata?  Cat a costat toata operatiunea cu schimbarea dpf-ului?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 22, 2019, 16:34:58 PM
Salutare, maine am un drum de 200km si iti spun, acum abia ce am luat-o si am mers doar 3km . Despre operatiune...ieftin..:) ~ 640 lei , TVA inclus . Ce anvelope de iarna ai? Zilele astea trebuie sa le schim si eu...dar vreau ceva mai mult fata de CrossClimate , care au totusi review-uri bune pe zapada.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on November 22, 2019, 17:05:04 PM
Nokian wr suv, recomand :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: marr on November 22, 2019, 17:11:53 PM
Eu nu inteleg de unde vine stress-ul (ca sa nu-i spun obsesia) cu verificarea permanenta a DPF-ului.
Am avut Forester-ul diesel cale de aproape 200k km si asta a fost ultimul lucru la care mi-a ”stat capul”  !
Motorina buna, schimbat la 3000-3500 rpm si muuulti km.
Niciodata n-am avut probleme cu filtrul de particule.
Probabil ca daca stateam sa-l bibilesc si sa-i caut in coarne, era stress-ul cat casa !
E ca atunci cand mergi la medic fara sa ai o problema, sigur-sigur iti gaseste ceva ”defect” si incep sa te doara toate alea ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on November 22, 2019, 17:35:34 PM
@marr tu l-ai avut de gol dpful, el l-a luat plin cu cenușa.
@sorin03 felicitări pentru rezultate!
 vopsitul la ak e foarte bun, eu am fost mulțumit.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 22, 2019, 18:59:01 PM
Partea de vopsitorie a iesit bine, sunt multumit!
Stresul are o singura cauza - prima masina sh cumparata si faptul ca citesc foarte mult pe forumuri! :) ...mai ales despre boxer diesel si DPF . :) , lucruri pe care mi le-am asumat cand am facut achizitia. Asta e ...cu siguranta o sa-mi treaca...ce-o fi o fi.
Legat de anvelope , eu as fi luat Blizzak LM005 , Michelin Pilot Alpine 5 SUV  sau GoodYear Performance UG , toate pe 225/65/17 106H , XL.
Numai bine,
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on November 22, 2019, 21:34:05 PM
O sa vezi ca Subaru și cititul pe forumuri te învață multe lucruri de care nu ai fi știut altfel.
Motorul tău nu are problema primei generații, deci fără stres.
Te bucuri de acaret si schimbi ce se strica înainte de termen.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 22, 2019, 21:58:48 PM
Ai dreptate...dar cand cauti o parere despre un ulei bun , de exemplu , sau un interval de service recomandat...mai o janta...mai una ..alta...dai de un DPF ...dai de un motor "crapat" ...de un injector ...de un EGR...🤣🤣🤣. ...apoi te rogi sa nu ti se intample si tie...sau iei masuri.
Eu cred ca modul in care o sa fie utilizata masina si intretinuta nu ar trebui sa imi aduca neplaceri . ...daca se strica ceva...cu siguranta se si repara.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 25, 2019, 23:33:30 PM
Frumos. Cum e la putere, se simte ceva acum ca nu mai e infundata?  Cat a costat toata operatiunea cu schimbarea dpf-ului?

Am mers cateva sute de km de la vizita la cosar si totul este ok. Se simte o crestere de putere dar totodata si sunetul s-a schimbat...este mai silentios atat la ralanti cat si in sarcina - 3500-4000 ture - . Nici o regenerare pana acum dar este aproape - soot-ul urca si scade , dar valoarea a depasit 60% . La urmatorul drum sigur va incepe regenerarea.

Iar o sa am cateva zile de pauza , am hotarat sa o las la AK  pentru aplicarea de ceara pe sasiu - sper sa ajute - . Nu stiu exact pe unde si cum va fi "pensulata" , sau ce tip se va folosi. Daca cineva a mai executat operatiunea asta , poate lasa un comm. :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 27, 2019, 17:16:00 PM
Am trecut astazi pe la un tip care se ocupa cu detailing - vreau un polish + protectie ceramica , iar la interior , o curatare detaliata si aplicare de protectie pe piele - este crem si este super pretentioasa - . Am discutat in detaliu fiecare pas si tipul m-a convins , pare profi, are multe masini in portofoliu, lucreaza singur, are " scule profi"  ;D , una care m-a atras in special este asta: https://ingrijireauto.ro/accesorii-si-echipamente-pentru-detailing/1068-loew-cornell-fine-line-painting-pen-instrument-corectat-ciobiturizgarieturi-vopsea.html - am de corectat 2-3 ciobituri in vopsea - si m-a incantat ca nu o da cu pensula  ;D -  sper sa iasa bine. Pretul m-a convins si el : aprox 500 de euro - destul de mult daca ma gandesc , dar cred ca ieftin si bun nu exista .
Intre timp va fi imbaiaita la AK cu ceara - demontare elemente de plastic , contra-aripi...izolare , curatare si apoi se va aplica la pistol un strat de ceara pentru protectie .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on November 27, 2019, 17:54:38 PM
Te-a luat valu’. Torni cu bani in ea :).
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Muttley on November 27, 2019, 18:15:31 PM
Povestea cu ceara, daca e insotita de demontare plastice, se face vara, pe canicula.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 27, 2019, 19:30:10 PM
In garaj la AK era cald  ;D ...la fel ca vara. ..si da m-a cam luat valul dar nu ma mira nimic ...asta se intampla cand imi iau " jucarii noi".
@Muttley - de ce doar vara ?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 28, 2019, 19:12:46 PM
E gata si imbalsamarea , foarte multumit de lucratura ;D ...s-au demontat si protectiile pentru praguri..aia a fost o surpriza pentru mine...acum sa viiiina zapadaaaaa!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 14, 2019, 11:30:06 AM
Dupa ultimul drum facut , plin de mizerie/sare/umezeala pe asfalt am observat ca toata acea mizerie ajunge foarte usor la intercooler - de jur imprejur era plin de " noroi" in zona unde se intalneste protectia de plastic de la motor cu cea de pe capota - si banuiesc ca ajunge foarte multa mizerie si pe intercooler. Este din seria " asa face toate" sau? Ce e de facut? Si inca ceva , as vrea ca atunci cand incui masina sa clipeasca semnalizatoarele...se poate activa ?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Dragosh10 on December 14, 2019, 12:08:56 PM
Cauta prin meniul de set-up al masinii poate gasesti ceva pe acolo.......daca nu, sa fie cineva in masina in permanenta si sa apese butonul de avarie cand incui si descui masina  ;D ;D >:D >:D
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 14, 2019, 12:21:08 PM
Pff, nu m-am gandit la asta ! Cred ca e specific Subaru! 😋 . Mai bine caut pe cineva care sa nu uite sa o incuie ...altfel mie mi se intampla de f multe ori.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Celalalt on December 14, 2019, 17:02:32 PM
Ai sigur in meniul din consola. Avea spec beu ala din 2007 optiunea asta.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 16, 2019, 16:59:33 PM
Am gasit in meniu si am activat optiunea, nu a fost nevoie de angajari de philipinezi sa apese pe butonul de avarie. :)
Ca un update, au sosit si ghetutzele noi - pe care le montez vineri, sper sa vina si zapada intre timp...desii slabe sanse :)
(https://i.postimg.cc/mDBQHsqj/20191216-161746.jpg)
DOT 2719, Made in Hungary
Am tot cochetat , ba cu Michelin Alpin, ba cu GoodYear...a fost o optiune si sa pastrez Cross Climate-urile ...dar pana la urma am ales Bridgestone - imi place profilul si sunt sigur ca ofera atat stabilitate laterala cat si tractiune pe zapada.
Vom face cateva drumuri prin Franta /Austria si nu am vrut sa risc cu CC-urile, desi se comporta excelent. O sa le pastrez pentru vara si cred ca pe noroi/coclauri se comporta mai bine fata de o anvelopa de vara cu profil "normal" /clasic.
Chestia obsedanta pentru mine , aka DPF - ul se comporta mult mai bine dupa ce a fost la cosar , in sensul in care regenerarile se fac la aprox 1000km, in conditii normale ,fata de 400-600km . M-am lasat de monitorizari cu ELM si Torque  in timpul mersului deoarece " am luat mare check engine - U0073, de m-a julit" cand eram pe autostrada, culmea il si devansam pe unul si aveam peste 150km/h   ;D .
(https://i.postimg.cc/sxnQTVCJ/Screenshot-20191212-195305-Torque.jpg)
Ne apropiem cu pasi repezi si de revizia de 10k , by the way, filtrul de motorina la cati km se schimba? Parca nu se schimba la fiecare revizie...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: marr on December 16, 2019, 17:12:34 PM
Nu bag mâna-n foc, dar parca-l schimbam “din doi in doi”  ...
Trebuie sa scrie in cartea de service - arunca un ochi pe tabelul cu operațiunile pentru fiecare interval de revizie.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Dragosh10 on December 16, 2019, 17:23:26 PM
Nu bag mâna-n foc, dar parca-l schimbam “din doi in doi”  ...

Nu baga, ca te arzi......dar asa e
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 16, 2019, 17:28:56 PM
Mersi baieiti!
Inteleg , dar din 2 in 2 nu inseamna intodeauna 20k km . :)...la unii inseamna 30k, sau mai rau 60k , cum am vazut eu OBK -uri de Suedia servisate la 30k km.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Dragosh10 on December 16, 2019, 18:15:38 PM
esti in Romania, nu in alta parte.....
schimba uleiul din motor la 10k km/1 an(52 saptamani-365 zile.......etc )......atunci o sa fie bine pt motor si pentru matematica ta ;)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 16, 2019, 18:52:22 PM
De ulei , da, 10k, nici nu se pune problema  ...intrebam de filtru de motorina care poate sa insemne 20k sau 30k sau 40k....vreau sa il schimb la timp...si atat, nu vreau sa fac economie .  ;D .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: marr on December 16, 2019, 19:52:52 PM
Sa vedem: intervalul “ oficial” de revizii este de 15.000 km / 1 an - pe cale de consecință, filtrul de motorina se schimba la 30.000 km/ 2 ani .
Dar poți sa-l schimbi si la 20k km ca nu tușește ! Dimpotrivă !

PS: Nici eu nu așteptam 15.000 km ca sa fac reviziile !
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 26, 2019, 17:00:43 PM
Am alergat si noi zapada astazi, dupa masa de pranz :

(https://i.postimg.cc/1X71GP13/20191226-153908.jpg)

(https://i.postimg.cc/hPQ5yV9r/20191226-153936.jpg)

(https://i.postimg.cc/DfShhJrW/20191226-154149.jpg)

(https://i.postimg.cc/15yK66vX/20191226-154457.jpg)

Cred ca este prima zapada adevarata pentru OBK, tinand cont de tara de provenienta :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on December 26, 2019, 17:48:38 PM
Frumos :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Dragosh10 on December 26, 2019, 21:16:35 PM
Slab.....poti mai bine ;) :D
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 26, 2019, 22:04:18 PM
:) Si eu si masina, dar am alergat 50km dupa ea...1km mai jos erau cu 15° mai mult. Inca asteptam...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Mr. Ziggy on December 26, 2019, 23:35:43 PM

Cred ca este prima zapada adevarata pentru OBK, tinand cont de tara de provenienta :)
...pai e ok, vine din Japonia. Au si aia zapezile lor, si nu-s mai albe ca ale noastre. Acu', toata lumea asteapta zapada si astia dau de ploi la meteo 😂
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 17, 2020, 09:20:18 AM
Salutare, toate bune si frumoase cu masina, ne apropiem de o inca revizie la 170k..cred ca o sa coincida cu schimbatul anvelopelor. La 180k va fi una mai laborioasa...schimb ulei CVT, diff...cred ca si discuri....
Astazi cand ma deplasam prin minunata aglomeratie am observat ca mi-a scazut turatia motorului atunci cand franam la viteze mici. S-a intamplat de vreo 2 ori...cred ca turatia a ajuns pe la 500-600 RPM , sau mai jos. Ce sa este oare? :) Motorina ...ceva furtune...senzori..EGR...sau toate de-odata? Ati mai observat comportamentul asta?
Multumesc!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on September 17, 2020, 12:01:10 PM
Este foarte multe posibilități. Incepe cu observarea erorilor de soft.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 17, 2020, 13:00:05 PM
Nici o eroare ...o fi ceva senzori de curatat..schimbat... cand am pornit dimineata , fiind mai rece a stat putin pe la 900RPM....si prin aglomeratie, a facut figura aia de 2 ori. Mai testez si daca tot face merg la AK, ca sunt la 500 m de unde stau  ;D Dar fara erori e greu ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on September 17, 2020, 14:06:20 PM
Dacă folosești start stop, te incadrezi aici?

TSB Number:
11-160-15
NHTSA Number:
10093110
TSB Date:
September 14, 2015
Date Added to File:
February 27, 2017
Failing Component:
Engine (Pws)
Summary:
This bulletin announces availability of reprogramming files to optimize the ecm for DTC P0137. These files will also address customer concerns of engine idle rpm drop after a hot engine restart on 2.5l models and when shifting from reverse.

Așa face toate din anul 2015.
AK te poate ajuta cu update de soft.

Sursa: https://www.autocodes.com/tsb/subaru/outback/2015.html

Dacă nu te încadrezi mai sus, cealaltă posibilitate e cu schimbat ceva pe la cutie și nu cred ca vrei sa umbli pe acolo.
https://www.subaruoutback.org/threads/lunge-rpm-drop-at-stop-with-ac-on.272082/
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 17, 2020, 15:37:08 PM
Nu am Start -Stop ..si e diesel, de-ala de trebuie dus la cosar din cand in cand :)  Mai dau cateva ture astazi..pe la 5 asa cand se mai aglomereaza .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 18, 2020, 10:37:53 AM
Am testat si astazi , cu motorul rece a facut la fel.. tot de 2 ori, tot in acelasi loc , aceeasi aglomeratie :) . Dupa, m-am mai plimbat inca 1:30h  si nimic...am mers si cu radio oprit sa ascult zgomote...am mers si tare, si incet si prin parcare incercand sa simulez mersul in aglomeratie si nimic. Am fost si la AK, am vorbit si cu Ovidiu ..a zis sa mai testez maine si sa ne auzim pe luni. Ciudat comportament ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on September 18, 2020, 12:06:52 PM
Uleiul la cvt a fost schimbat vreodata?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on September 18, 2020, 12:07:31 PM
Nu asa faceau  cvt-urile inainte sa pice? Trebuie cautat topicul lui Adi cu xv-ul.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 18, 2020, 12:20:03 PM
Uleiul la cvt a fost schimbat vreodata?

De 2 ori, conform istoric Subaru , la 69k si la 143k ..vroiam sa schimb la 180k din nou .
Posibil sa fie si treaba asta...poate si-a pierdut din proprietati si la rece face figuri...totusi dupa 5 minute totul este normal , am schimbat si din padele...nu am oscilatii sau caderi in sarcina.
Mai testez maine dimineata...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on September 18, 2020, 12:22:02 PM
Posibil sa fie si treaba asta...
Sa speram ca nu ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 18, 2020, 13:05:09 PM
Pai nu am ce sa fac ;D , masina a fost servisata exemplar , cutie, motor . Am citit ca Subaru a extins garantia la CVT la 10 ani sau 100k mile ..nu stiu daca a mea se incadreaza sau nu. Mai testez ...si o duc la AK , vedem ce zic ei. Am citit ca sunt mai multe metode de schimbat uleiul la CVT , drain si flush...care ar fi bine sa o fac ? Parca tu , Cristi , ai facut flush...mai era si ceva filtru pe-acolo ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 19, 2020, 19:05:31 PM
Test ziua 3: nici un simptom . Am plecat dupa pranz , deci mai cald. Ori are legatura cu temperatura scazuta..ori...nu stiu. Totusi cred ca sunt ceva senzori ...poate face condens ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 21, 2020, 19:06:43 PM
Test ziua 4 : nimic :) . Cred ca este o problema cu EGR-ul , soft sau partea de admisie aer. Habar nu am daca s-a schimbat /curatat EGR -ul si partea de admisie vreodata in 165k km . Cei care aveti diesel ...ati facut vreodata asa ceva ? Unde?
 Am povestit iarasi la AK..a ramas sa scriu un mail cu ce s-a intamplat si ce teste am facut si vedem ...
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: marr on September 21, 2020, 20:24:00 PM
La Forester, am rezolvat EGR-ul .... prin înlocuire pe la 150k km. Se îmbolnăvise de deces.
La XV, am avut o problema pe la 20k km - am făcut claim pe garanție, venit EGR nou, desfăcut si .... surpriza ! Nu se știe de unde si cum ajunsă pe acolo o fasiuta de plastic împiedica închiderea completa a clapetei. Rezolvat in 5 minute ...
Astea au fost experiențele mele cu EGR-ul de la diesel.

Dacă ajungi pe la AK, roagă-l pe Calin sa ia calculatorul-minune si sa verifice modul in care raspunde EGR-ul la comenzi. Poate fi o problema de transmitere a comenzilor sau o problema a “fizica” la EGR si nu se mai deschide/Închide cum/cât trebuie.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 21, 2020, 20:55:19 PM
Multumesc Marr, am fost de 2 ori la AK, locuiesc la 500 m de ei :) , am vorbit cu Ovidiu ..care a vorbit cu Calin ...si in final am scris un mail cu problema , se va analiza - zicea ca vb  si prin Italia :) ...si apoi mai vedem.Pana una, alta ...problema a disparut...sper sa nici nu mai revina :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on September 21, 2020, 21:49:20 PM
Egr se curăța la câte  2 revizii altfel se înlocuiește la 8-10.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 21, 2020, 22:32:52 PM
Multumesc, "se murdareste " cineva pe maini la AK sau asta face doar un "service de cartier" ? As vrea sa curat cam tot pe-acolo ...nu am intrebat... Deci al meu...trebuia inlocuit de 2 ori pana acum 😅😅
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on September 30, 2020, 17:01:21 PM
Am mai mers cca 1000km de cand am avut cele 2 rateuri si nu a mai avut nici un simptom. Masina a fost verificata si la AK de uleiuri- toate la locul lor, s-a plimbat si Calin cu ea si a facut si ceva inregistrari la parametrii de la CVT urmand sa le trimita in Italia.
De cand am Subaru Diesel, CVT am devenit " expert in ctit" probleme legate de DPF , regenerari , CVT, torque converter...solenoizi. 😅 ...bine ca nu am descoperit nici una la masina mea .
Sa vina iarna..zic!
(https://i.postimg.cc/L81SPVh2/20200906-171511.jpg)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 12, 2020, 13:54:08 PM
S-au adunat cateva " ciupituri" mai mari sau mai mici, pe parcursul unui an de cand am masina , ba pe capota , ba pe portiere...din parcare,daca stau sa le adun sunt multe. Ma gandeam sa le tratez cumva inainte sa vina iarna si implicit contactul cu sarea...cum ma sfatuiti sa procedez? Sa vopsesc tot elementul sau sa merg la un detailing si sa le rezolve punctual? Sunt atatea pareri despre revopsit ..vs vopsea " de fabrica" ...incat nu stiu ce sa fac. Daca revopsesc as face la AK  . ..pe Casco.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 12, 2020, 15:29:37 PM
La detailing tratează zona ca să mai câștigi niște timp. Tot la revopsit ajungi .

Dacă aș avea bani destui, aș duce o mașină nouă direct la revopsit. Atât de "bună" este vopseaua de fabrică.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 12, 2020, 15:52:08 PM
Multumesc Mihai, sincer , ma uitam azi in showroom la AK si am vazut cateva Kia....masini de fabrica, noi...nu stiu cum batea soarele...dar vopseaua arata mediocru la culorile mai inchise..la cele deschise parea ok. "Coaja de portocala" era la ea acasa..ma simteam ca in Grecia 😅😅😅. Cred ca deschid un dosar pe Casco si vad ce se aduna ..si aia e, sper sa gasesc si ceva timp liber sa las masina la vopsit.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 12, 2020, 17:41:20 PM
Coaja de portocala este intentionat produsa. Daca nu ar fi ea sa pacaleasca privirea fara sa ne dam seama, am vedea fiecare mica zgarietura.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Arturito on October 12, 2020, 17:53:31 PM
Coaja de portocala este intentionat produsa. Daca nu ar fi ea sa pacaleasca privirea fara sa ne dam seama, am vedea fiecare mica zgarietura.
Asa iese vopsitul de robot. Ala nu vede ce face ca sa zic asa. De aia la mana iese sticla , ca vede omu ce face si controleaza permanent miscarea.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 29, 2020, 16:56:30 PM
Gata, m-am hotarat . Luni duc masina la vopsit, integral . Totul a pornit de la asta :
(https://i.postimg.cc/Pf0nW2cg/20.jpg)
- si alte cateva ciobituri pe capota , care probabil ajungeau la fel ca cea de sus dupa ce trecea iarna . Si daca tot se lucreaza acolo, se da jos si parbrizul si il schimb si pe ala, nu avea crapaturi dar era sablat.  Apoi mai erau si alte lovituri de prin parcare , de la usi deschise aiure..si am zis ca e momentul sa primeasca o haina noua de iarna.
Sper sa iasa bine, o sa o vopsesc la AK ...am ceva emotii, dar nu stiu daca gaseam un alt loc mai potrivit. Mai vad luni , cum si in ce fel abordeaza operatiunea asta Robert :) ...sper sa nu il enervez cu intrebarile mele si sa ramanem prieteni si dupa  ;D.

Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Arturito on October 29, 2020, 18:20:11 PM
Capota nu e aluminiu ?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 29, 2020, 19:18:11 PM
Nu stiu, maine pun magnetul cu Zakinthos pe ea! 😅😅 . Nu am vazut rugina pe capota...dar nici nu vreau sa apara.
Acum ca schimbam lacul, poate o sa fie mai tare, punem Glasurit!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Arturito on October 29, 2020, 19:36:55 PM
Pai e mai simplu decat cu magnetul. Daca iti taseaza vertebrele cand deschizi capota , nu e aluminiu. Daca e usuric , e clar. Neferos.
Lacul ala da , am si eu pe icsteu si rezista binisor. Chiar de curand m a julit un vecin idiot. La el e jale.  La mine s a sters cu unghia.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 29, 2020, 20:28:13 PM
Hmm,atunci eu zic ca e de fer..pare solida si grea cu toate ca  e ajutata si de telescop pistoane.
Legat de lac , da ...cred ca e bun unul mai rezistent la zgarieturi, dar conteaza ce faci dupa, unde/cum o speli, pe unde circuli...
Saptamana trecuta am fost la Bucuresti, asa arata DN-ul :
(https://i.postimg.cc/k48KPySZ/202.jpg) .  Nu mai zic de spalatorii...oriunde mergi..este imposibil sa nu gasesti zgarieturi adanci . Eu nu mai merg niciodata ...am adunat intr-un an ..zeci.
Ce protectie sa ii pui? Poate doar de-aia pe care o foloseste NASA la ISS😅 .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Arturito on October 29, 2020, 21:00:20 PM
Ăștia din ultima banca ma știu , cea mai buna protectie... Eu spal masina de 3-4 ori pe an. O iubesc , dar e un fier... Cea mai buna protectie. Stii cum sare piatra din jeg ? Departe...

P.S. ai pistoane :). Aroganta. Se aude si daca ciocanesti in ea. Aluminu suna mai a alumin  ;)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on October 29, 2020, 22:52:33 PM
Stii cat costa un parbriz, da? (dublu sau triplu fata de cat te costa vopsitul probabil :D)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 30, 2020, 01:29:16 AM
Am Casco la Alianz , nu stiu cat costa parbrizul, dar voi afla la sfarsit , banuiesc ca se apropie de 5000 lei. Totusi nu cred ca se apropie nici macar la jumatate fata de costul vopsirii integrale a masinii . 
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on October 30, 2020, 09:11:54 AM
8500 lei parca am avut eu pe factura daca tin bine minte...  (cu vopsitul ai dreptate, ma gandeam doar la capota)

Casco e musai la masinile astea :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 30, 2020, 09:49:56 AM
Whaaat? Și chiar mă gândeam dacă peste 1-2 ani să iau ceva mai nou tot break. Deci clar rămân la platforma de impreza/xv
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on October 30, 2020, 12:35:50 PM
Poti sa iei dar sa-i faci casco :D  Parbrizul 2000E, un far tot cam pe-acolo din cate am inteles ... are niste frumuseti de-astea la care plangi daca nu ai casco si le-ai spart.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Mariansro on October 30, 2020, 12:42:21 PM
Japca pe fata. Poate au inserții de platina
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 30, 2020, 14:12:13 PM
Parbrizul , din cate am inteles are legatura si cu Eye Sight ..in sensul ca nu poti pune orice pentru ca nu trece suficienta lumina si poti avea probleme.
Cum om fi ajuns de la vopsit la parbriz, nu stiu 😂😂😂. Va spun la sfarsit cat a fost ...daca intereseaza pe cineva.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 09, 2020, 15:49:29 PM
" Am incercat un polish mai agresiv"   :o
(https://i.postimg.cc/wvvRgvmL/20201109-154217.jpg)

A iesit minunat !  ;D

Maine o pregatim de " balul mascat" si fac mai multe poze !
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 12, 2020, 00:31:09 AM
Gata...masina a primit haina noua , lac HS High Scratch Resistance ..
- sa mai zica cineva acum ca Subaru are vopsea moale  ;D..sau pe baza de " apa" . Sper sa se vada in timp daca am ales bine sau nu!
Pot sa zic ca lucrarea a iesit excelent, deocamdata abia a iesit din cabina , se incepe montajul si apoi corectiile necesare ...si inevitabile, ca cea din poza :
(https://i.postimg.cc/QMy6pfwx/20201111-152535.jpg)
Sunt infinit de putine, fata de cate am vazut in alte poze, la alte masini, alte lucrari.


Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on November 12, 2020, 08:15:25 AM
Lux și opulență. România o așteaptă pe strada.  ;D
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on November 12, 2020, 11:20:55 AM
:)..ha..mai e mult pana departe!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 11, 2020, 22:17:06 PM
Un mic update cu noua haina :
(https://i.postimg.cc/YSvZYGpb/Q.jpg) ...acum arata jalnic dupa mai bine de 1500km , dar imi e frica sa o mai spal, sa nu o zgarii 🤣🤣🤣.
...si dupa mai bine de 1 an de cautat jante am gasit un set complet, bineinteles ca nu in Romania...dar totusi aproape, in Belgia : ) , maine imi ajung si le pun la pastrare pentru vara. Anvelopele sunt " as good as new" , , DOT 2015 😅😅. O sa fac un pachet cu Cross Climate-urile pe care le-am avut , dot 2019, si le " arunc" pe OLX. Daca cineva are nevoie de ele, sa imi dea PM .
(https://i.postimg.cc/MTFGtjRH/image.jpg)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on March 24, 2021, 17:21:41 PM
In proces de "super revizie" la 170k km:
(https://i.postimg.cc/fyrsR1yj/IMG-20210324-WA0002.jpg)
- pe langa ulei motor , filtre - pus si injectia pe " masinaria" speciala de curatare pe care ati vazut-o la @Kkennyy pe topicul lui.
- schimbam ulei CVT - cu alta masinarie speciala - nu doar drain&fill - practic se inlocuieste uleiul in proportie de 99%. Celelalte 2 schimburi au fost facute drain &fill , se pare ca ala e mastic de fabrica, sau cei din Spania folosesc tot mastic rosu :)
- ulei diferentiale , toate de la Motul, conform specificatiilor
-comandat garnituri noi - vreo 3 la numar si desfacem si galeria de admisie - facem curatare de " primavara"- senzori , EGR...., deh, la fel ca la soba de la țara- asa e cu diesel-ul 😅
+ extra, montat o camera video de bord - fata - spate.
Practic vreo 2 zile de munca .

In rest, totul pare in regula dpdv mecanic, pe la urmatoarea revizie trebuie sa schimb discurile si placutele fata : ce imi recomandati aici ? Si daca e cuminte poate primeste si un intinzator nou pentru cureaua de accesorii 😅😅...e ok acum dar a fost ascultat cu stetoscopul si ceva chițăie...incet incet se duce si el.
 
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: VeNoM836 on March 25, 2021, 12:52:00 PM
Ai avut un motiv anume pentru a desface CVT-ul ? La SMT se poate inlocui uleiul CVT cu o scula de la Motul care fix asta face, inlocuieste tot uleiul prin cele 2 conexiuni care merg spre radiator ca aici https://youtu.be/V4k4KtUG0dI?t=283
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on March 25, 2021, 13:13:49 PM
(https://i.postimg.cc/prXptvQj/IMG-20210325-WA0003.jpg)

Salut, si aici la fel se face, dar nu poti inlocui sita de ulei, cea de jos din baie , fara sa o desfaci :) . Filtrul ala de sus, oricum nu il poti inlocui,doar daca dai cutia jos, altfel inlocuiesti doar ce e accesibil :) .
Am citit si eu povestile ...ca domne'..."farmacie" sa fie in service cand desfaci cutia..ca praf..am vazut si video-ul de la subiperformance cu un motor f ..tut ca s- a pus mai mult mastic si a infundat canalele de ulei....stiu ca sunt riscuri si aici , dar fiecare cu norocul lui  ;D, si in plus am mare incredere ca se face treaba buna.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: kkennyy on March 25, 2021, 16:54:30 PM
Si daca e cuminte poate primeste si un intinzator nou pentru cureaua de accesorii 😅😅...e ok acum dar a fost ascultat cu stetoscopul si ceva chițăie...incet incet se duce si el.
Eu l-am schimbat la recomandarea lui si cel nou face exact la fel. Acum, nu stiu cum face al tau, la mine nu era chitait ci mai degraba un sunet mecanic care cred ca vine din alta parte. Ideea e ca am de vanzare un intinzator care are 40k km daca te intereseaza 😅
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on March 25, 2021, 18:10:49 PM
Stiu ca e de vanzare al tau, la mine mai tine, e dar un proiect de viitor. Vorbim prin vara daca nu rugineste prea tare. 😅😅😅
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on July 14, 2021, 17:39:11 PM
A venit vremea sa schimb discurile fata si placutele fata - spate si lichidul de frana.  Mi- a luat o luna de zile sa ma hotarasc ce sa pun si pana la urma am mers pe OEM, lichid Motul DOT 5.1 . Discurile " au dus " peste 175k km si placutele aproape 50k km .
Manopera cat cuprinde - degresat, curatat , culise unse :
(https://i.postimg.cc/zXGHMpsm/20210714-094713.jpg)
(https://i.postimg.cc/R05FMTDZ/20210714-095317.jpg)

Zici ca sunt noi  ;D
(https://i.postimg.cc/76XYnrY5/20210714-101631.jpg)

Le-am facut si rodaj in drum spre casa ...urmeaza alte cateva drumuri mai lungi unde astept sa se mai aseze.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: BOXER on July 14, 2021, 23:00:10 PM
Filetul prezoanelor nu trebuie gresat. Niciodata.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on July 15, 2021, 07:31:00 AM
E photoshop la prezoane😅😅. Vaselina cuprata din tub s-a folosit la culisele de la etriere, cealalta pe care o vezi la prezoane nu este atat de greasy pe cat pare, e mai mult de protectie - a fost sub forma de spray . Eu zic ca s-a facut treaba buna...daca s-o desface roata ..Doamne Fereste...sper sa nu fie nimeni prin preajma . 🤞
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Andrei93 on August 11, 2021, 05:45:47 AM
Ce bine arată și acest OUTBACK.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on August 11, 2021, 10:08:21 AM
Multumesc, da, pentru varsta si km pe care ii are..arata bine . Pana acum nici o problema, revizii la timp, motorina buna si talpa in podea :) . Trebuie sa merg sa ii fac un detailing interior cat de curand . Tapiterie piele si centuri ,mai ales - by the way - am vazut ca este " o moda" cu schimbatul centurilor ( la ateliere de detailing/reconditionat piele) , este macar legal sa faci treaba asta?
Tot citeam pe-aici fel de fel de consumuri, media mea pe ultimii 5k km este peste 8% si tot zic ca e stricata..dar am facut un test de mers " normal" si am scos si eu consum sub 6% pe Sighisoara- Brasov :)   - nu am depasit viteza de 110km/h .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 26, 2021, 17:58:14 PM
Ne pregatim de iarna ....curatat in detaliu interior exterior :
(https://i.postimg.cc/xTZss3Fr/IMG-20211026-WA0020.jpg)
(https://i.postimg.cc/sX1Q07N8/IMG-20211026-WA0017.jpg)
(https://i.postimg.cc/6p00vs4h/IMG-20211026-WA0035.jpg)
(https://i.postimg.cc/nc17d4VF/IMG-20211026-WA0024.jpg)
(https://i.postimg.cc/5y49jFhg/IMG-20211026-WA0018.jpg)

In rest, totul ok...ne pregatim si de ITP si revizia de 180k. Stie cineva cum e cu distributia la sobele astea pe motorina? Cand se strica sau exista un interval? Masina are in prezent aproape 6 ani ....
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on October 26, 2021, 19:22:31 PM
Arată de parca o vinzi.
Legat de distribuție cum scrie in planul de service.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: dan_b on October 26, 2021, 19:45:31 PM
Arată de parca o vinzi.
Chiar ca :)
Arata frumos, intr-adevar.
Doar ca mie unul mi se pare mai logic sa faci asemenea detailing primavara, dupa iarna, nu inainte :)
Pt ca tocmai iarna se incarca masina si pe exterior si pe interior cu diverse de la drum, zoaie, sare etc.
Drumuri bune!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 26, 2021, 19:54:23 PM
Arata foarte bine.

Lucrarea asta se face toamna tocmai ca sa nu se "incarce" cu de toate si ce ramane sa se spele mai usor.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: dan_b on October 26, 2021, 20:39:04 PM
Nu sunt de acord, dar fiecare face cum crede si cum ii place :)
Oricum, arata foarte bine!
Din poze, cel putin, arata ca noua.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 26, 2021, 21:05:10 PM
@Xander - manualul e in Spaniola - nu stiu sa citesc, ca mama nu m-a lasat sa ma uit la telenovele cand eram mic .  ;D Stiu ca ai /ai avut diesel - ajuta si tu un biet forumist!  :police:
@Mihai are dreptate - am facut acest lucru tocmai sa se curete mai usor in sezonul de iarna. Tot la ei o spal asa ca le-am zis sa puna ceva ceara care sa nu se duca la prima spalare  Este singura spalatorie din Brasov unde se spala corect o masina . De cand am vopsit-o , doar la ei am spalat-o..si au facut treaba buna. 
@ Dan - doar vopseaua si lacul e " nou" - de 1 an.
Nu o vand si nu eu am facut pozele...doar sunt beneficiarul. ;)

Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on October 26, 2021, 22:44:12 PM
E ca in povestea cu lanț, teoretic e pe viața.
Practic după 200.000km trebuie inspectate periodic intinzatoarele hidraulice. Sa nu păteze.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on October 26, 2021, 23:06:16 PM
Când văd anunțuri cu mașini la +250.000km și zic că e distribuție pe lanț și stai liniștit, parca ar da garanție la tabla de pe plafon...
Au și alea ghidaje, întinzătoare, naiba sa le ia, ceva e acolo care se uzează. Și lanțul de la bicicleta îl mai cureți și gresezi, dar la o mașină de sute de mii de km.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on October 26, 2021, 23:19:02 PM
Multumesc Xander!
Eu as schimba la primele semne de " oboseala" - trebuie sa inceapa sa chitzaie cumva ...dar nici preventiv nu as face-o.
Vedem la primavara ....
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 09, 2021, 12:18:12 PM
Salut, am facut revizia de 180k-ulei, fiiltre, verificare articulatii..furtune....toate ok, mai putin acumulatorul - pus pe tester si din 720Ah, si 70A mai am eficienta de 70% pe curentul de pornire si 50% la amperaj, deci aproape gata, dupa 6 ani. Ma apuc de cautat ...schimb cand nu mai porneste. Varta ..Exide...oare ce se potriveste ca dimensiune? Multumesc!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: MihaiFlorescu on December 09, 2021, 13:23:47 PM
Cică varta nu se mai fabrica unde se făcea odată. Eu am mers pe Rombat de ani de zile și am fost mulțumit de toate 4 (pe mașini diferite).
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 09, 2021, 19:03:10 PM
Pff, nici Varta nu mai e ce-a fost odata, maică? 😅😅. Pe vremea mea....
Cu Optima , tot asa , m-am lamurit...scumpe tare " si nu se merita" . Trebuie sa masor dimensiunile celei vechi si apoi mai caut in functie si de dimensiune.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on January 25, 2022, 14:45:16 PM
Curatenie de primavara :

(https://i.postimg.cc/v8xbB1CN/Screenshot-20220125-140307-Torque.jpg)

Cum zicea Mihai,  am fost cu soba pe lemne la coşar - cei de la Odorhei - curatat DPF ...tinut in cuptor 24h....o luam de la 0 . ASH-ul era la 16% , inca e un mister cum calculeaza incarcarea DPF-ului.
Nu stiu daca e placebo, dar de la prima accelerare am simtit ca e mult mai ok. Am pus si alt ulei nou, desi schimbasem cu 3k km in urma, sa fie sa nu trebuiasca :) . Schimbul anterior a fost facut cu ceva flush de la Liquy Molly..asa ca sigur i-a facut bine .

Urmeaza bateria...inca nu a crapat!
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on May 15, 2023, 15:56:15 PM
A mai trecut un hop...pragul de 200k km. Astazi am facut revizia - ulei motor si filtre la AK. Baietii au testat si articulatiile....flanse...amortizoare....totul ok . Ma asteptam totusi sa gasesc cate ceva desi nu aud nici un zgomot suspect. Doar bateria este dusa ...maine o inlocuiesc cu un Exide. DPF-ul inca este ok , regenerari intre 400 si 1100km in functie de anotimp si regimul de condus.  Altfel...nu stiu la ce sa ma astept dupa numarul asta de km . La urmatoarea revizie ma gandesc sa umblu  la admisie si EGR pentru curatare, cine stie ce s-o fi adunat si pe-acolo. Sper doar sa gasesc cosari priceputi , rabdatori si dispusi sa faca acest lucru. :)
Ah..am uitat - nu mai am locuri disponibile pentru stampile in cartea de service    ;D  - o fi un semn ca e momentul sa schimb masina? Hmm...imi place modelul nou de OBK ...dar il mai tin pe-asta cel putin 1 an.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: iulian09 on May 22, 2023, 14:11:30 PM
A mai trecut un hop...pragul de 200k km. Astazi am facut revizia - ulei motor si filtre la AK. Baietii au testat si articulatiile....flanse...amortizoare....totul ok . Ma asteptam totusi sa gasesc cate ceva desi nu aud nici un zgomot suspect. Doar bateria este dusa ...maine o inlocuiesc cu un Exide. DPF-ul inca este ok , regenerari intre 400 si 1100km in functie de anotimp si regimul de condus.  Altfel...nu stiu la ce sa ma astept dupa numarul asta de km . La urmatoarea revizie ma gandesc sa umblu  la admisie si EGR pentru curatare, cine stie ce s-o fi adunat si pe-acolo. Sper doar sa gasesc cosari priceputi , rabdatori si dispusi sa faca acest lucru. :)
Ah..am uitat - nu mai am locuri disponibile pentru stampile in cartea de service    ;D  - o fi un semn ca e momentul sa schimb masina? Hmm...imi place modelul nou de OBK ...dar il mai tin pe-asta cel putin 1 an.
Salut, ai idee ce ulei ti-a pus? Fac un survey si chiar sunt curios. Presupun ca mergi exclusiv in afara de faci regenerari intre 400 si 1100km, nu?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on May 22, 2023, 14:38:33 PM
Salut, da...in oras mai deloc - adica nu la cumparaturi...mall...iesiri de seara, pentru aia avem o masina pe benzina. Desi merg mult in afara , nici nu stii de cate ori a apucat-o regenerarea in fata blocului ...enervant😅😅😅, adica , pe bune...fac un drum de Satu- Mare dus intors, din Brasov,  ...a facut o regenerare imediat ce am iesit din oras...si apoi...bineinteles...ca a apucat-o regenerarea la intrare in oras. Ulei ...doar Motul am pus pana acum...Motul a fost pus si pana a ajuns la mine. Motul si in cutie si in grupuri. Cred ca cea mai lunga distanta fara regenerare a fost acum in Ianuarie cand am fost la Budapesta ...cam 1200-1300 km . Motorina exclusiv de la Rompetrol , Efix 55, iar in afara Mol sau Shell .  Am vazut ca isi face regenerare activa foarte ok cand filtru este gol ( curatat la Odorhei) . Dilutia a fost de 4% intre revizii  eu zic ca e ok.  Inca nu am renuntat la ideea de a bloca EGR-ul din soft , stiu sigur ca face bine la intervalul de regenerari, nu stiu insa la ce nu face bine. :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: iulian09 on May 31, 2023, 10:25:47 AM
Salut, da...in oras mai deloc - adica nu la cumparaturi...mall...iesiri de seara, pentru aia avem o masina pe benzina. Desi merg mult in afara , nici nu stii de cate ori a apucat-o regenerarea in fata blocului ...enervant😅😅😅, adica , pe bune...fac un drum de Satu- Mare dus intors, din Brasov,  ...a facut o regenerare imediat ce am iesit din oras...si apoi...bineinteles...ca a apucat-o regenerarea la intrare in oras. Ulei ...doar Motul am pus pana acum...Motul a fost pus si pana a ajuns la mine. Motul si in cutie si in grupuri. Cred ca cea mai lunga distanta fara regenerare a fost acum in Ianuarie cand am fost la Budapesta ...cam 1200-1300 km . Motorina exclusiv de la Rompetrol , Efix 55, iar in afara Mol sau Shell .  Am vazut ca isi face regenerare activa foarte ok cand filtru este gol ( curatat la Odorhei) . Dilutia a fost de 4% intre revizii  eu zic ca e ok.  Inca nu am renuntat la ideea de a bloca EGR-ul din soft , stiu sigur ca face bine la intervalul de regenerari, nu stiu insa la ce nu face bine. :)
Doamne....cand aud si pe altii ca au aceleasi probleme parca imi mai trec nervii pe ea...si anume, regenerarea in curte. Mergi sute de km, toate bune si frumoase, cand intru in parcare...zbang, regenerare. Familia fleasca de obosita si eu mai plec 10-15 minute ca sa o dreg. Motul pun si eu si cred ca este cel mai bun, momentan. Motorina la fel, Rompetrol si OMV din cea scumpa dar recunosc ca mai scap si la cea normala din cand in cand. Se comporta ok si cu aia mai ieftina.
Si eu ptr oras am un Prius care este masina perfecta de oras. Merg cu OBK in oras doar daca sunt nevoit si ff rar.
Mci de raspuns :)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on May 31, 2023, 11:14:33 AM
:) Problema e la noi ca monitorizam toate mizeriile astea . Daca nu te uiti..nu stii si aia e. Intre timp am facut programare la AK pentru schimb ulei CVT si diff + filtru si "curatenia de primavara" pentru admisie...EGR...clapeta acceleratie , senzori - demontat, curatat, pus garnituri noi si montat la loc. Chiar sunt curios cata mizerie o sa fie pe-acolo.  Mai am in plan o ceruire prin toamna si un detailing exterior/interior. Daca ma uit retrospectiv , in afara de discuri fata si placute fata -spate , un scut de turbo, o baterie , 2 seturi de anvelope  si 1 set de jante nu am cumparat alte piese, dar 2 revizii la cutie + reviziile motor , 2 curatari DPF,   alta ceruire si alt detailing au ridicat costul de intretinere semnificativ.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on June 08, 2023, 10:17:21 AM
Ieri s-a schimbat uleiul la CVT si diff - in CVT ulei orijinal Subaru - la diesel e High Torque de culoare portocalie iar in diff s-a pus Motul. Totodata s-a schimbat si filtrul ala de jos din cutie de langa blocul de valve. Cost total , putin peste 3700 lei - s-au folosit 15l ulei , capacitatea cutiei  fiind undeva la 13l . Din pacate nu s-a reusit sa se curete zona de admisie...egr, clapeta ...din lipsa de timp, am reprogramat . Doar am intrebat daca  s-a observat ceva dubios cand s-a schimbat uleiul , totul a fost ok, nimic anormal.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on June 21, 2023, 08:43:58 AM
Ieri s-a reusit si curatarea admisiei...egr si ce mai e pe-acolo. S-au  montat garnituri noi la tot ce s-a desfacut. Cost manopera ~900 lei si piese vreo 700 inclusiv o bujie incandescenta. A fost o faza super funny ca m-am dus sa las masina si am plecat , apoi ma suna in 30-40 min si zice : bah, am bagat masina in service si ai bordul pom de craciun😅 . Zic , mno, ati stricat masina, eu am adus-o ok😅 . Dupa verificare , cod P066A - bujie de la cilindrul 1 - a vrut sa cedeze fix in curte la AK . Am schimbat-o doar pe aia , vedem daca mai cedeaza si altele . Acum masina are ulei proaspat in cutie , diferentiale si motor + ca respira si ea aer curat. Daca as gasi o solutie sa montez un " catch can " fara sa coste prea mult sau cu multe improvizatii ...mai studiez.
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: iulian09 on June 26, 2023, 12:11:24 PM
Ieri s-a reusit si curatarea admisiei...egr si ce mai e pe-acolo. S-au  montat garnituri noi la tot ce s-a desfacut. Cost manopera ~900 lei si piese vreo 700 inclusiv o bujie incandescenta. A fost o faza super funny ca m-am dus sa las masina si am plecat , apoi ma suna in 30-40 min si zice : bah, am bagat masina in service si ai bordul pom de craciun😅 . Zic , mno, ati stricat masina, eu am adus-o ok😅 . Dupa verificare , cod P066A - bujie de la cilindrul 1 - a vrut sa cedeze fix in curte la AK . Am schimbat-o doar pe aia , vedem daca mai cedeaza si altele . Acum masina are ulei proaspat in cutie , diferentiale si motor + ca respira si ea aer curat. Daca as gasi o solutie sa montez un " catch can " fara sa coste prea mult sau cu multe improvizatii ...mai studiez.
Multumesc de info, cred ca doar eu mai sunt diesel pe aici care mai citeste, restul sunt oameni seriosi:)))))))))))
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: NicNic on June 27, 2023, 17:07:29 PM
Si eu mai citesc pe aici.
Iar daca este despre diesel, cred ca fac si conspect.
Sa stiu ce ma va astepta si pe mine.

@Sorin03: la ce intervale faci aceste operatii de curatare EGR, adimiie, samd?
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on June 27, 2023, 20:20:48 PM
Cam la 30k km  ,am mai facut pe la 170k cred. Eu sincer as bloca de tot din soft, kkt-ul ala de EGR ...orcum la prima figura ...daca se blocheaza pe inchis...inchis ramane.  ;D . Sunt f multi cu el blocat si au regenerari de la 1000 la 3k km .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: NicNic on June 28, 2023, 09:35:15 AM
Mersi pentru detalii.
Ar trebui sa fac si eu asa ceva, deci ...

Masina a trecut pe la SMT si AK, dar mi s-a spus despre necesitatea recalibrarii injectoarelor, nu am auzit nimic despre EGR.
Mai mult, cand am luat masina avea EGR schimbat recent, parea piesa noua.

De cand am luat masina, pana acum, am facut vreo 48k km.
Motorul inca functioneaaza in parametri, dpmdv (adica are putere suficienta).

Am avut o singura hiba, cu senzorul diferential de presiune, care a fost colmatat cu vapori de apa/ulei inghetati.
Motorul mergea in continuare, doar ca erau aprinsi vreo 2 martori prin bord.
S-a curatat la AK si de atunci n-am mai avut alte simptome.

Tare as fi curios sa merg cu un alt Subaru diesel (de preferat Forester), ceva mai multi kilometri, sa inteleg cum functioneaza altele fata de Visi (al meu).
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on June 28, 2023, 10:35:06 AM
Am eu piticii mei cu curatatul de cenusa pe unde se poate , nu mi-a zis AK . Poti sa o lasi asa pana crapa si schimbi atunci . Eu mai pun si flush de la Liqui Molly la schimburi de ulei , se mai face si o curatare de injectoare cu o masinarie speciala si ceva aditiv...o fi bine , n-o fi bine ...nu stiu :) .
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: NicNic on June 28, 2023, 12:52:53 PM
Eu am pus de la Metabond aditivi de tot felul:   DPFCC (curatare DPF), Megasel plus (pentru motorina), ECO (intretinere motor) si CL (curatare interioara motor).

Nu stiu daca au avut efect sau nu, cert este ca motorul nu a avut inca probleme.

Probabil ca acea curatare de injectoare cu masinarie si aditiv de curatare este mai eficienta decat ce am pus eu de la Metabond.

Eu am impresia ca ar fi mai potrivit sa schimb injectoarele (la cum bat uneori). Dar sunt scumpe, al naibii de scumpe. Am schimbat doar unul, ce nu mai putea fi calibrat.

Cat despre intretinererea excesiva a motorului, nu as zice ca e un lucru nepotrivit. Mai  ales daca ti-o permiti si iti creeaza un confort psihic adecvat.

Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 27, 2023, 15:13:00 PM
Incet , incet ne pregatim de revizia de 210000km , de un detailing la interior si un quick detail la exterior si incercam sa ii gasim alta casa. Am tot oscilat intre noul Crosstreck sau Outback si ramane sa achizitionam un Outback nou. Diferenta de bani prea mica fata Crosstreck si probabil ultimul motor aspirat , fara sistem hibrid din gama Subaru m-au facut sa ma indrept catre Outback.  Masina este pe PJ si ma gandeam sa il pun pe la un 10900E+TVA , cu cele 4 roti suplimentare complete , ce parere aveti? Altfel, masina e super ok dpdv mecanic si vizual, regenerari inca face la 1000km , f ok dpmdv la kilometrii astia:
(https://i.postimg.cc/jSSR8423/Screenshot-20231216-100827-Torque.jpg)
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Xander on December 27, 2023, 15:33:58 PM
E lux cu regenerările. Ai avut grijă de ea. Spor la vânzare !
Title: Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
Post by: Sorin03 on December 27, 2023, 15:48:54 PM
Multumesc Xander, am avut grija de ea, intr-adevar , dar totodata sunt constient de numarul mare de km si de aici si pretul mai scazut la care ma gandesc sa o scot la vanzare. Nu vreau nici douajdămii pă ea ca , boss, a mea are 4 schimburi de ulei la CVTeu sau ulei schimbat la 10k km, are pele si trapa, full dă full,  dar nici  bani ca una proaspat adusa din Germania care nu bate , nu troncane, nerulata in tara 🙃. Am primit o masina noua de la firma si acum avem 3 masini, iar noi suntem 2 :) , asa ca planul e sa vindem Outback- ul diesel si masina nevestii si sa luam un Outback nou pe benzina cu care sa mearga ea la serviciu . Il pastram cu drag daca putea fi folosit zilnic in oras, in conditii optime .