Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: dragossul on July 24, 2012, 23:33:20 PM

Title: ITP
Post by: dragossul on July 24, 2012, 23:33:20 PM
ITPul la Forester se poate face la orice service autorizat RAR?
Title: Răspuns: ITP
Post by: clauedit on July 25, 2012, 00:13:42 AM
Service-uri autorizate RAR care au stand si pentru 4x4
Title: Răspuns: ITP
Post by: celalalt on July 25, 2012, 00:29:08 AM
Uarap uit di pipal....La orice statie ITP.Si nu vad necesitatea unui stand pt 4x4.ITP-ul se face ca la orice masina......cu spaga ;D
Title: Răspuns: ITP
Post by: clauedit on July 25, 2012, 00:40:04 AM
Uarap uit di pipal....La orice statie ITP.Si nu vad necesitatea unui stand pt 4x4.ITP-ul se face ca la orice masina......cu spaga ;D

da ai dreptate, dar imi aduc aminte ca ma intrebat cand faceam programare ce tip de masina am
Title: Răspuns: ITP
Post by: MihaiFlorescu on July 25, 2012, 10:14:57 AM
Te intreaba ce fel de tractiune ai ca sa iti ia mai multi bani. Un 4x4 plateste mai mult.
Title: Răspuns: ITP
Post by: rzw75 on July 25, 2012, 10:39:34 AM
eu am facut saptamana asta ITP-ul la Forester si a costat 150 lei, dar m-au enervat aia rau de tot  :-[

cica da noxe... plm... cu mult peste limita admisa...

ridicoli au fost cand am fost a doua zi cu Corsa nevesti-mii care e masina aproape noua (56.000 km) si cica si aia da noxe... de kkt...

service-ul e pe langa foisorul de foc (a 2-a strada la dreapta, pe landa o biserica), va spun asta ca sa nu va duceti...
Title: Răspuns: ITP
Post by: Stefan on July 25, 2012, 10:45:12 AM
ITPul la Forester se poate face la orice service autorizat RAR?
Te duci pe Sos Giurgiului la fostul Radacini care acum este cu Suzuki,  si se rezolva, eu acolo l-am facut. Sau mai este unul in Ghencea langa biserica de langa capatul tramvaielor care am inteles ca este OK.
Title: Răspuns: ITP
Post by: rzw75 on July 25, 2012, 10:54:10 AM
sau la service C&I (in spate la gara de est) sunt super baieti!
Title: Răspuns: ITP
Post by: dragossul on July 25, 2012, 20:40:32 PM
Multumesc pentru ajutor
Title: Răspuns: ITP
Post by: alexd on July 25, 2012, 21:32:08 PM
La testul de frine conteaza. Daca nu au stand care stie de 4x4 pot sa-ti "rupa" diferentialele.
Pe scurt la masinene tractiune fata trage doar roata care se invirte mai usor. La un 4x4 simetric si permanent ar trebui sa traga toate 4.

Si eu am facut ITP-ul pe Ghencea(cel din unitatea militara) si pot confirma ca este super ok.
Title: Răspuns: ITP
Post by: celalalt on July 25, 2012, 22:48:37 PM
Deci....masina e practic pe loc si rotile sunt puse in miscare de sistemul lor.Exista riscul sa se rupa ceva?Eu am facut cred ca 6 itp.uri pana acum la subaru si nu a crapat nimic.Se pune cate o punte in miscare si se actioneaza frana
Title: Răspuns: ITP
Post by: dragossul on November 13, 2012, 23:06:57 PM
Am facut ITPul. 2 milioane cu totul. Dati inainte... Si l-a sfarsit mi-a zis ca trecea oriunde fara probleme, chiar si la noxe.
Title: Răspuns: ITP
Post by: Aldos on November 23, 2012, 12:41:41 PM
160 RON ITP.

La inceput m-am enervat putin pentru ca nu imi iesea bine la franare.
Am pus cauciucuri de iarna noi si "nenea" de la ITP mi-a zis ca sa pun cauciucurile de vara la loc  ca nu iese bine eficienta la franare. :)
A incercat el sa-mi explice ca se opreste prea repede pe role si ca nu are timp aparatul sa inregistreze corect, dar nu am inteles nimic !
Pana la urma a reusit sa o scoata cumva, si mi-a inlocuit si un bec de pozitie care era ars si eu habar nu aveam.
Title: Răspuns: ITP
Post by: cosdan on December 11, 2012, 13:34:52 PM
Buna ziua!
Am facut si eu astazi ITP-ul ( forester 2.0 2006).
Masina fara probleme, dar la noxe zicea ca putea sa imi faca probleme. Vad ca treaba cu noxele este destul de raspandita.
Title: Răspuns: ITP
Post by: Fab on December 11, 2012, 14:05:09 PM
La fel mi-au zis si mie la ITP la Impreza 2.0R din 2008.
Title: Răspuns: ITP
Post by: celalalt on December 11, 2012, 17:22:17 PM
Asta e posibil sa fie de la mers putin subturat...frecvent
Title: Răspuns: ITP
Post by: Fab on December 11, 2012, 23:18:23 PM
Asta m-au intrebat cei de acolo... daca merg subturat. In niciun caz nu merg subturat...
Title: Răspuns: ITP
Post by: mvilt on December 13, 2012, 00:24:34 AM
Nu are legatura cu subturat sau altele, se duce catalizatorul la subaru din motive necunoscute mult prea repede. Este ultra raspandita problema la forester si alte masini genul (impreza spre ex) pana in 2008-2009. Catalizatorul se duce prea repede de unde apare si problema cu becul de motor si cruise care flash-uieste. (si apare doar cand e frig afara deci motorul e foarte rece). Toata lumea care are subaru a avut probleme la ITP din cauza asta. :D
Title: Răspuns: ITP
Post by: celalalt on December 13, 2012, 00:26:16 AM
Eu nu.Si am cu Foresterul 140k facuti in proportie de 80% la 5-6-7000 de ture.Cat are atat ii dau.
Title: Răspuns: ITP
Post by: MihaiFlorescu on December 13, 2012, 10:30:39 AM
Nici eu... si m-am dus la ITP pe la 170k, WRX din 2001. Au iesit noxele in grafic.
Title: Răspuns: ITP
Post by: alexd on December 25, 2012, 21:43:11 PM
Refacut ITP-ul. Tot pe Ghencea. Totul iarasi OK (exceptind faptul ca am avut norocul unei reinspectii de la RAR)  ;D
Title: Răspuns: ITP
Post by: fxt2.5 on August 31, 2013, 10:43:16 AM
Va astept la ITP, Str Vioitorului 96 Sec. 2 Bucuresti
am stand cu capabilitate 4x4
si mai nou am si un Forester 2.5 xt


Emil
Title: Răspuns: ITP
Post by: dan.pavel on August 31, 2013, 13:56:13 PM
Salut Emil. Cu mine sigur te vezi in aprilie pt ITP ;)
Title: Răspuns: ITP
Post by: fxt2.5 on August 31, 2013, 14:48:38 PM
te astept cu placere
Title: Răspuns: ITP
Post by: dann on September 18, 2013, 10:18:03 AM
am facut si eu ieri ITP-ul (forester 2.0, 2007) si am trecut fara probleme
nu am avut probleme la noxe, totul in valori normale

in schimb eficienta la franare undeva la 55%, minimul fiind 50%
eu am schimbat discuri si placute fata, verificat saboti spate, e normala o asemenea valoare?
Title: Răspuns: ITP
Post by: MihaiFlorescu on September 18, 2013, 10:45:52 AM
Depinde mult si de cauciucuri si de stand si daca ai frane ce trebuiesc incalzite etc.
Title: Răspuns: ITP
Post by: celalalt on September 18, 2013, 10:58:01 AM
Franele sunt de vina.Si faptul ca ai tamburi pe spate.Plus de asta,frana de Subaru e mai elastica decat la franceze sau nemtesti si posibil ca celebrul inginer nu a apasat cu strasnicie pe frana.Daca te pui cu piciorul in frana ca lumea o sa ai o eficienta mai mare.
Title: Răspuns: ITP
Post by: dann on September 18, 2013, 18:19:26 PM
Nu am frane speciale, brembo max discuri si placute ferodo premier.
Si eu simt ca la o franare puternica e ok masina insa altfel pare foarte moale.
De altfel, e masina la care pot doza cel mai bine cu stangul forta de franare.

O mai testez umpic zilele astea si daca simt ceva neinregula mai merg la un test, dar cred ca e ok.
Title: Răspuns: ITP
Post by: MihaiFlorescu on September 18, 2013, 21:32:36 PM
Incearca si o aerisire a sistemului de franare, lichid nou si poate se mai schimba treaba, dar are dreptate Serban, cam asa sunt subaru la apasarea fina a franei.

Si eu ma asteptam sa imi rupa gatul la cea mai mica apasare franele pe care le am acum, dar toata treaba e de fapt la apasarea agresiva, brusca si la apasarea repetata a franei. Mi-a mai zis cineva ca toata treaba e din pompa de frana si acel "brake booster" care asa e gandit.
Title: Răspuns: ITP
Post by: celalalt on September 18, 2013, 23:48:20 PM
E pompa lunga....atat.Daca s ar monta o pompa de renault care e scurta am vomita la fiecare frana.Eu le spun frane de serpentine franelor de Subaru.
Title: Re: ITP
Post by: Forester on September 11, 2017, 21:49:46 PM
Mai are Emil statia ITP?
Title: Re: ITP
Post by: danciu_c on October 29, 2017, 16:26:28 PM
Daca am cauciucuri offroad AT2 oare pot face RAR pt. Inmatriculare sau trebuie să cumpar cauciucuri de sezon. ?
Title: Re: ITP
Post by: marr on October 30, 2017, 08:13:39 AM
In mod normal, daca dimensiunile anvelopelor respecta cele specificate in CI - dimensiuni, indice de sarcina si de viteza - nu ar trebui sa conteze daca-s de vara, iarna, all-season sau AT.
Title: Re: ITP
Post by: Asklepios on February 11, 2021, 16:15:09 PM
Legat de testarea frânelor pe stand ,multe stații testează frânele pe o singură axa cu program pentru 4x4 fără să ridice axa care nu rulează pe role în aer cum recomandă manualul utilizatorului.Ce se poate strica sau uza prematur? Mașina pare ok.Nu am deschis încă diferențiale să văd dacă există resturi metalice dar având în vedere că și tractarea pe o singură axă e contraindicată poate spune cineva priceput ce se întâmplă de fapt?
Title: Re: ITP
Post by: MihaiFlorescu on February 11, 2021, 16:19:29 PM
Se uzeaza diferentialul central.
Title: Re: ITP
Post by: Forester on February 11, 2021, 18:16:24 PM
Eu as zice ca doar diferentialul de pe punti, daca nu e deschis.
De obicei programul ala invarte rolele in sens invers, ceea ce inseamna ca miscarea rotilor se anuleaza in diferentialul pe puntea respectiva. Dar, cel putin in cazul meu, inseamna ca LSD-ul de pe spate il ia mama lu' proces verbal la faza asta. Fata e deschisa si nu cred ca e vreo problema.
Title: Re: ITP
Post by: UXE on February 11, 2021, 23:16:17 PM
N-am inteles nimic.

La ultimul itp mi-au invartit separat puntile..  damage?
Title: Re: ITP
Post by: cristi-mic on February 12, 2021, 18:19:51 PM
La 4EAT se recomanda sa decuplezi spatele (siguranta FWD) la testul de frine. Ideea ar fi ca poate cupla puntea care nu e pe stand si pleaca de pe loc. Nu e vorba de nicio uzura.
Cred ca si la MT e la fel.
Title: Re: ITP
Post by: UXE on February 12, 2021, 19:58:21 PM
Pai la mine la MT Anu a decuplat nimic si n-a plecat de pe loc.

Standul de frane se face in punctul mort si din cate stiu eu 4x4 e cuplat doar cand e in sarcina. 
Title: Re: ITP
Post by: MihaiFlorescu on February 12, 2021, 22:28:44 PM
In final, pentru câteva secunde nu se întâmplă nimic. Dacă ar fi fost câteva sute de km, atunci alta era problema.

UXE, așa o fi la VW sau astea mai mult 2wd decât AWD.
Title: Re: ITP
Post by: UXE on February 12, 2021, 23:05:04 PM
Eu zic de forester.  Cand cuplez a ntaia simt un soc mic  in toata caroseria. Cupleaza transmisia si implicitit 4x4 , nu?

Pe liber e ok sa se invarta sau nu fiecare punte
Title: Re: ITP
Post by: MihaiFlorescu on February 13, 2021, 11:24:25 AM
Urcă mașina pe un elevator și învârte oricare roată și apoi vezi ce se întâmplă cu celelalte sau măcar cu cea din diagonaă de pe puntea cealaltă...
Title: Re: ITP
Post by: MyKe on June 21, 2023, 10:52:59 AM
Voi pe unde mai faceți ITP-ul? :)
Title: Re: ITP
Post by: Muttley on June 21, 2023, 11:04:39 AM
In ultimele 2 ocazii, la RAR. Nu prea se pricep, dar par seriosi. Recomand!

Am editat, ca parea a fi confuzant =)))))
Title: Re: ITP
Post by: MihaiFlorescu on June 21, 2023, 13:43:42 PM
Voi pe unde mai faceți ITP-ul? :)

Ce localitate?
Title: Re: ITP
Post by: MyKe on June 21, 2023, 16:51:27 PM
București.
Title: Re: ITP
Post by: MihaiFlorescu on June 21, 2023, 17:54:49 PM
Avand in vedere ca esti cu masina tipla, poti sa te duci oriunde. Cu atat mai mult cu cat ai automata.
Ii bagi siguranta de blocat in FWD inainte sa intre pe rampa si aia e.

Din motive de accesibilitate eu ma mai duceam cu astea bune la fostul radacini, actualmente mazda si mai nou suzuki pe sos. Pipera 42 parca e nr.
E un inginer la ITP care rezista indiferent de ce marca si service se schimba. Ciufut, de moda veche, nu iese din litera legii, o suta si ceva de lei cu factura la mazda.
Title: Re: ITP
Post by: MyKe on June 22, 2023, 15:00:09 PM
Mersi, uitasem de faza cu siguranța. :)
Title: Re: ITP
Post by: Muttley on June 22, 2023, 20:03:20 PM
Daca n-ai autoblocant pe punte, merge fara probleme orice stand de 4x4.
Title: Re: ITP
Post by: GabiForesterSH on July 23, 2023, 07:40:58 AM
Legat de testarea frânelor pe stand ,multe stații testează frânele pe o singură axa cu program pentru 4x4 fără să ridice axa care nu rulează pe role în aer cum recomandă manualul utilizatorului.Ce se poate strica sau uza prematur? Mașina pare ok.Nu am deschis încă diferențiale să văd dacă există resturi metalice dar având în vedere că și tractarea pe o singură axă e contraindicată poate spune cineva priceput ce se întâmplă de fapt?
In mod sigur se va uza diferentialul central.Poate nu se va observa dupa prima operatiune de acest gen dar dupa 3-4 cred ca vor fi probleme la diferentialul central.Trebuie obligatoriu ca standul sa fie 4x4 dedicat pentru a nu aparea probleme ulterior.