Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: co_sti on July 31, 2010, 21:17:51 PM

Title: Geometrie roti
Post by: co_sti on July 31, 2010, 21:17:51 PM
Stiti vreun service auto de incredere unde sa-mi fac geometria rotilor?
Nu semnalez probleme, insa dupa un timp/gropi presupun ca este necesara o asemenea operatiune.
Am intrebat la diversi si nu toti au 4x4
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: George on August 01, 2010, 11:04:01 AM
sunt cateva ok.
poti incepe cu SMT ul. apoi exista si altele , cum ar fi cel de la podul constanta.

chiar asa la reprezentanta de ce nu ai incercat ?
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: co_sti on August 01, 2010, 16:22:32 PM
Merci de raspuns. La reprezentanta nu am fost pentru ca sunt sigur ca este mult mai scump decat in alte locuri iar masina nu da semne ca ar avea nevoie de o geometrie a rotilor, pur si simplu vreau sa-i fac un check periodic.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: 2xGhe on October 10, 2010, 03:35:53 AM
AUTO SOFT sunt foarte ok
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: tar0M on October 11, 2010, 20:53:23 PM
Vizavi de AUTOSOFT nu recomand nimanui.
Am fost sa echilibrez rotile la AUTOSOFT Dudesti si am fost profund dezamagit.
Au urcat masina pe rampa au pus aparatele alea pe roti si sa imi spuna intr-un final fratee ai luat o groapa mare cu roata dreapta fatza si ti sa stricat amortizoru bascula pivot si nu putem sa o facem.
Amatori mecanici de 2 lei, 2 pusti gaozari care au echilibrat dacii 1310 si sau angajat la AUTOSOFT.
Ulterior am fost la SMT in Bucuresti la Palady si mi-au echilibrat fara nici o problema.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: 2xGhe on October 12, 2010, 20:41:15 PM
Teoretic si normal era sa-ti spuna inainte si DA nu e recomandat sa faci ekilibrare daca tre' sa schimbi pivot/bascula ... acum nah.. ei puteau sa-ti faca geometria dar nu-ti garantau ca va rula ok. Nu e laiu apararea doar ca la mine s-a intamplat sa faca treaba buna.
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on October 12, 2010, 20:48:36 PM
Nici eu nu am avut probleme cu cei de la autosoft si mereu mi s-au parut profesionisti. Cat despre cei de la SMT un exemplu clar imi vine in minte acum in cazul lui toba^ caruia i-au dat verdictul piston spart si el avea de fapt pompa de benzina dusa.

Pe de alta parte chiar sa nu vada cei de la Subaru ca amortizorul e dus nici asta nu cred pentru ca ar fi profitat imediat de situatie ca sa te mai jecmaneasca de niste bani.

Probabil ca tarOM a avut ghinion si erau baietii plictisiti sau pe final de program. Cu cei de la Autosoft Baneasa m-am inteles bine mereu, dar la Dudesti nu am fost.
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on December 27, 2010, 13:53:18 PM
Am inteles ca la SMT ar fi 450 lei geometria. Cam piperat...
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: celalalt on December 29, 2010, 01:57:21 AM
cam iute,nu piperat,fata de 115 la orice alt service de bun simt.
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on July 11, 2011, 15:08:16 PM
Care ar fi caderea negativa maxima/ideala pe care sa o pot obtine cu "dedesubturile" originale? Un -0.75, -1, -0.5 ???
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: STI on July 11, 2011, 15:19:36 PM
-1 fata -0.4 spate
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: celalalt on July 11, 2011, 15:40:23 PM
Asta problem o am si eu mai.Drebuie za ne indalnim za imi aradati zi mie de unde se face.Cei de la service pot regla doarunghiul de atac.
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on July 11, 2011, 15:56:48 PM
Asta ar trebui sa elimine efectul de "pisatul boului" inainte de semafor, corect? Masina fuge dupa santurile facute de autobuz destul de periculos si greu de controlat.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: celalalt on July 11, 2011, 16:12:28 PM
He he.Nu ai fost pe centura,sa vezi acolo sleauri in asfalt...
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: stefanbv on July 11, 2011, 20:10:09 PM
Si eu am fost multumit de cei de la Autosoft ( Fundeni ).
@celelalt : Ce cauti tu pe centura?  ::)
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ci1iz3n_x on January 16, 2012, 23:13:04 PM
Am fost la Autosoft pentru geometrie, fata au rezolvat-o, spatele nu l-au putut desface, a fost imposibil sa faca reglajele, blocaj total.....a ramas sa ne revedem la primavara....incredibil! Sunt si surprins si dezamagit. Voi v-ati lovit de asa ceva.......
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: stefanbv on January 16, 2012, 23:23:10 PM
Aceleasi probleme cu suruburile??
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on January 17, 2012, 09:03:02 AM
Vezi ca mai e deschis un subiect pe aceeasi tema. Daca esti interesat, te pot trimite undeva unde se face geometria bine. Cel care o face are chiar un Forester. Au trecut mai multi subaristi pe acolo si toti au fost multumiti. La mine a fost 100 lei toata operatiunea + ce am mai lasat eu ca am vrut.
Title: Răspuns: Rspuns: Geometrie roti
Post by: ady_viteza on January 17, 2012, 09:26:39 AM
Vezi ca mai e deschis un subiect pe aceeasi tema. Daca esti interesat, te pot trimite undeva unde se face geometria bine. Cel care o face are chiar un Forester. Au trecut mai multi subaristi pe acolo si toti au fost multumiti. La mine a fost 100 lei toata operatiunea + ce am mai lasat eu ca am vrut.

Si eu am nevoie de geometrie la WRX....se poate recomanda un service bun?
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: STI on January 17, 2012, 09:30:11 AM
eu mi-am facut geometria la autosoft parca ii cheama pe fundeni dupa pod de atatea ori si nu am intalnit pb niciodata
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: rzw75 on January 17, 2012, 09:49:22 AM
Am fost la Autosoft pentru geometrie, fata au rezolvat-o, spatele nu l-au putut desface, a fost imposibil sa faca reglajele, blocaj total.....a ramas sa ne revedem la primavara....incredibil! Sunt si surprins si dezamagit. Voi v-ati lovit de asa ceva.......
si eu am avut aceeasi problema cand am facut geometria (la Brasov), nu au putut desface pe spate stanga, dar nu era absolut necesar si au lasat-o balta.
Title: Rspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on January 17, 2012, 09:50:12 AM
Eu, celalalt si tar0M si poate si altii am facut geometria la service-ul din Piata Galati. Doru il cheama pe seful de service. La geometrie sunt 2 baieti (unul dintre ei are si el Subaru si se pricepe - la el am fost). Toti cei de mai sus am iesit de acolo cu aceeasi reactie... "ce bine sta masina... e alta viata... zici ca mi-a facut ceva la suspensie". Omul nu doar ca iti regleaza geometria, dar iti spune si in ce stare e masina (amortizoare, directia etc.).

Va pot da nr. de tel al lui Doru pe privat, sa nu ii fac totusi reclama pe fata, ca nu am bucurii la el. Desi poate ar trebui sa il abordez pe tema asta ca vad destui cu cereri de geometrie :D
Title: Răspuns: Rspuns: Geometrie roti
Post by: ci1iz3n_x on January 17, 2012, 09:58:14 AM
Eu, celalalt si tar0M si poate si altii am facut geometria la service-ul din Piata Galati. Doru il cheama pe seful de service. La geometrie sunt 2 baieti (unul dintre ei are si el Subaru si se pricepe - la el am fost). Toti cei de mai sus am iesit de acolo cu aceeasi reactie... "ce bine sta masina... e alta viata... zici ca mi-a facut ceva la suspensie". Omul nu doar ca iti regleaza geometria, dar iti spune si in ce stare e masina (amortizoare, directia etc.).

Va pot da nr. de tel al lui Doru pe privat, sa nu ii fac totusi reclama pe fata, ca nu am bucurii la el. Desi poate ar trebui sa il abordez pe tema asta ca vad destui cu cereri de geometrie :D

Astept numarul pe privat, poate pana vineri reusesc sa duc masina pentru o verificare generala. Sa auzim de bine!
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: navzars on June 05, 2012, 19:50:01 PM
salutare tuturor!

am si eu un forester SG 2,0x din 2007 si are aproape 92000 km. se simte nevoia unei verificari de mecanica mai ales ca se aud anumite semnale specifice... am incercat mai demult la SMT sa cer o oferta si m-am cam lasat pagubas vis-a-vis de pret.
In alta ordine de idei, ar trebui sa fac distributia si revizia aferenta + bujii (la SMT = 5800 ron cu card de fidelitate inclus  >:(, iar la Radacini, tot cam asa) si caut ceva acceptabil ca pret si safe ca fiabilitate!
as vrea un service care sa aiba simtul raspunderii si sa stie ce sa faca, nu sa faca experimente pe masina mea  :o.. Gasesc asa ceva prin Bucuresti / imprejurimi? aveti idee de preturi?

multzam
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: dan.pavel on June 05, 2012, 20:48:11 PM
Salut,

Noi avem incredere in el http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1062.0
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: concrion on June 05, 2012, 21:03:28 PM
Salut
Incredere poate este, dar personalul de acolo a disparut.....de cateva zile tot incerc sa dau de Boddo si nu mai raspunde la telefon.
Vedeti ca e foarte bun si serviceul de la piata galati.....eu acolo am facut si sunt multumit
Seara buna

P.S. Chestia cu noi se refera la o multime nedefinita....cred ca e bine sa se faca asocieri concrete ;)
asta daca nu cumva sunteti si voi in campanie electorala :))
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: celalalt on June 05, 2012, 21:10:44 PM
Ai fost la Doru?...la piata galati?
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2012, 21:20:37 PM
Ca mecanica (altceva in afara de schimb ulei si filtre) eu nu recomand service-ul de la piata Galati. Nu au reusit sa imi monteze diverse pe la masina, dar in continuare apelez cu incredere la ei pentru geometrie.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2012, 21:22:17 PM
Salut
Incredere poate este, dar personalul de acolo a disparut.....de cateva zile tot incerc sa dau de Boddo si nu mai raspunde la telefon.
Vedeti ca e foarte bun si serviceul de la piata galati.....eu acolo am facut si sunt multumit
Seara buna

P.S. Chestia cu noi se refera la o multime nedefinita....cred ca e bine sa se faca asocieri concrete ;)
asta daca nu cumva sunteti si voi in campanie electorala :))

Omul are niste probleme de sanatate si nu il gasiti saptamana asta. In rest, noi, ca si oficiali ai clubului, il recomandam.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on November 11, 2012, 02:14:08 AM
mihai da-mi si mie nr de tel de la service-ul din piata galati...mi-am facut geometria la AUTO GARAJ(langa bld expozitiei)dupa ce mi-am schimbat suspensia cu una STI,si ceva este ciudat...imi atinge roata dr spate cam rau in aripa....practic cele 2 roti imi ating dar cea de pe dreapta mai rau...si se simte ceva ciudat pe spate,nu am reusit sa imi dau seama de la ce....dar....face asa de cand cu geometria!
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on November 11, 2012, 02:18:04 AM
nu mi se pare normal sa imi atinga rotile in caroserie si totusi suspensia este "lemn",imi atingea cu roti 215/55/17 ..le-am schimbat cu unele de iarna 225/50/17 si tot imi atinge....la inceput imi atingeau si rotile fata....acum nu am vazut sa mai atinga...dar au ramas cele spate in schimb:(
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: sebastian on November 11, 2012, 08:04:30 AM
Daca nu se vede unde freaca la exterior pe aripa verifica cu atentie sa nu frece anvelopa la interior pe amortizor sau pe caroserie undeva.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on November 11, 2012, 10:36:37 AM
Daca nu se vede unde freaca la exterior pe aripa verifica cu atentie sa nu frece anvelopa la interior pe amortizor sau pe caroserie undeva.
atinge pe exteriorul anvelopei
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: celalalt on November 11, 2012, 11:19:09 AM
Sa nu fie janta prea in afara .Totusi poti vedea distanta dintre cauciuc si amortizor?
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: sebastian on November 11, 2012, 15:38:16 PM
Daca nu se vede unde freaca la exterior pe aripa verifica cu atentie sa nu frece anvelopa la interior pe amortizor sau pe caroserie undeva.
atinge pe exteriorul anvelopei

OK ,
Freaca in continuu sau doar la denivelari?
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on November 11, 2012, 18:29:49 PM
Atinge doar la denivelari si la viraje in forta,distanta dintre roata si caroserie este de aproximativ de 2cm,eu am jante de 8j...pe alte forumuri am vazut jante de 9j cu cauciucuri de 225 si 235 dar nimeni nu zicea ca atinge pe undeva ???
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: sebastian on November 11, 2012, 20:38:41 PM
E vorba de ET, de cat e de iesita janta.
Nu e nimic grav, se rezolva foarte usor.
Desumfli roata cu pricina, introduci o bucata de lemb intre anvelopa si aripa apoi umfli cu presiune mare dar treptat si duci usor pana unde nu mai atinge deloc.
Si eu am la STI o astfel de problema pe spate , la unele denivelari atinge putin dar foarte putin, insa cred ca o sa le mai evazez si eu.
Daca nu iti iese treaba cum am spus iei in bat cam de 50cm lungine si grofime cat sa nu intre acolo apoi cineva la volan merge usor inante plecand de pe loc si altcineva sta sa ruleze batu rotund.
Cand batul trece antrenat de anvelopa el forteaza putin aripa.
Nu inveli batul in nimic, iar daca faci cu elmnul cu umflat roata sau data jos si montat un cric poti sa pui ceva moale cauciuc, carpa...
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on November 11, 2012, 20:39:31 PM
Sa nu fie janta prea in afara .Totusi poti vedea distanta dintre cauciuc si amortizor?
distanta dintre amortizor si cauciuc este destul de mare...nu atinge in amortizor....atinge in aripa,in interiorul aripii este o buza,exact in ea atinge...
am incercat sa fac balans masinii pe spate dar....nici pomeneala:))) este prea dura suspensia sa ia balans doar cu greutatea mea....ma intreb altii daca au patit asa si ce au facut...sau este din reglajul geometriei?
altii la jante de 8.5 sau 9 j ,ar trb sa pateasca mai rau decat ce am patit eu nu???
ma gandeam sa polizez marginea respectiva...e un chici dar...altceva nu stiu:)
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: sebastian on November 11, 2012, 20:43:30 PM
Nu e problema de geometrie este de tinichigerie.



&feature=endscreen&NR=1

&feature=endscreen&NR=1
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: rzw75 on February 24, 2013, 15:03:34 PM
@Forester STI : ti-am vazut masina pe strada... in mers... arata foarte bine cu rotile asa iesite in afara... dar nu te mai mira ca-ti atinge cauciucul in aripa... e evident de ce... sunt iesite prea mult rotile in afara... e din cauza ET ului sau ai pus distantieri...

preseaza buza din interiorul aripii si asa rezolvi situatia... ;)
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on February 25, 2013, 20:22:04 PM
@Forester STI : ti-am vazut masina pe strada... in mers... arata foarte bine cu rotile asa iesite in afara... dar nu te mai mira ca-ti atinge cauciucul in aripa... e evident de ce... sunt iesite prea mult rotile in afara... e din cauza ET ului sau ai pus distantieri...

preseaza buza din interiorul aripii si asa rezolvi situatia... ;)
am rezolvat cu buza aia.....dar cred ca avea ceva si de la geometrie,prima data nu atingea chiar atat de mult....jantele sunt iesite din ET,nu am distntiere
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on February 25, 2013, 20:27:19 PM
am cumparat un kit original pt forester...ma gandesc daca sa il montez sau nu,pt ca mai am un kit prodrive ,ma gandesc sa nu fie prea mult..prodrive este pt barile fata spate iar ce am luat acum sunt pt aripi,le face mai latite..ca de wrc:D
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: concrion on March 20, 2013, 16:31:11 PM
Salut
Poate da cineva ceva setari pentru geometrie functie de tipul masinii ? In speta ma intereseaza o setare corespunzatoare pentru foresterul meu, astfel incat sa aiba o tinuta de drum optima.....pentru strada insa, nu pentru circuit.
Multumesc.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on March 20, 2013, 16:46:49 PM
Datele le au cei care fac geometria,aparatura iti zice parametrii masinii tale
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: concrion on March 20, 2013, 16:58:12 PM
da si nu.....daca ai schimbat diametrul jantei, parametrii anvelopei standard si ai si ceva modificari mecanice (suspensie, bari rigidizare, etc).....cifrele alea nu mai au nici o treaba....parerea mea.
p.s. tu ce valori folosesti ? de la forester sti ? sau foresterul obisnuit ? ;)
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on March 20, 2013, 17:41:21 PM
Eu mi-am luat teapa cu geometria,nu a iesit stralucit,trb facuta iar
Am auzit  ca se pricep cei de la autosoft sau vb cu boddo
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ForesterSTI on March 20, 2013, 20:04:37 PM
da si nu.....daca ai schimbat diametrul jantei, parametrii anvelopei standard si ai si ceva modificari mecanice (suspensie, bari rigidizare, etc).....cifrele alea nu mai au nici o treaba....parerea mea.
p.s. tu ce valori folosesti ? de la forester sti ? sau foresterul obisnuit ? ;)
da dar se fac niste masuratori inainte,cu laser...se dau niste parametrii...treaba iese bine dar nu toti stiu sa foloseasca aparatura;) aici este marea problema
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ucosmin on March 07, 2016, 16:06:24 PM
In afara de service-ul de la Piata Galati unde recomandati sa fac o verificare a geometriei?
Nu am gasit info de contact pt service-ul din Piata Galati.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on March 07, 2016, 16:44:46 PM
Ultima geometrie am facut-o la un service la intersectia dintre Calea Ferentari si Str. Hagi Dina. Apare si pe google street view.

Am fost foarte multumit. A pus-o de 3 ori pe aparate dupa iesiri in teste si pretul standard a fost de 120-150 lei nu mai stiu exact. Cred ca e aproape de tine. Ziceai ca lucrezi in zona Marriott? Teamnet?
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ucosmin on March 07, 2016, 16:50:16 PM
Lucrez in zona Pasaj basarab/ Turda, Net-team  ;D
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: Stefan on March 07, 2016, 20:32:05 PM
Si eu tot la AUTO Vanish am facut geometria. Domnul Vali este patronul si se comporta exemplar. Recomand. In ultimii ani numai la el am facut geometria.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: ucosmin on March 08, 2016, 11:49:31 AM
Incerc si eu la Auto Vanish.  Revin cu feedback.
Title: Răspuns: Geometrie roti
Post by: Okesz on March 27, 2016, 19:28:57 PM
Prima data am facut geometria la Auto Agusta in Catelu, a fost ieftin (50 lei) dar nu a iesit bine. A doua oara la Pit Stop de pe Barbu Vacarescu (parca 180 lei) dar a iesit bine, am de atunci vreo 10 mii si totul e OK.
Title: Re: Geometrie roti
Post by: fabian7ro on July 04, 2022, 17:29:18 PM
Buna ,
Azi am pus rotile de vară și urmează să merg sa fac direcția. Am ceva emoții pt că am următoarele simptome:
1. Atunci când virez spre stânga volanul merge mai ușor decât atunci când virez spre dreapta.
A nu se înțelege că spre dreapta "trag" de el...doar că e o diferență de forță ce trebuie aplicată pt virarea către dreapta.
La virarea spre stânga din scurt se aude uneori scârțâit de pneu. Consider că e legat de geometrie "not ok."
2, in linie dreaptă nu trage direcția dar volanul nu sta centrat. Volanul sta la punctul mort înclinat către stânga.

Nu am observat diferențe legate de revenirea volanului....revine normal și din maxim dreapta și din max stânga .

E ceva special ce ar trebui specificat celor ce fac direcția? Incerc sa merg acolo unde am auzit că au aparat modern și oameni buni.
Geometria presupune și diagnoza pt setare VDC point? Înțeleg din manualul de service că atunci când umbli la unghiuri ar trebuie setat din nou ceva parametri în sistemul VDC.

Offtopic: când voi merge la ITP trebuie ținut cont de soecific awd respectiv să aibă patru role de test nu două? In manual mă rupe cu atenționările legate de necesitatea de a rula toate patru rotile ....
Mulțumesc.
Title: Re: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on July 04, 2022, 19:25:12 PM
La ITP pui siguranța pentru FWD și dezactivează centralul. Altfel bafta in a găsi statie cu role pentru ambele punți.
Title: Re: Geometrie roti
Post by: fabian7ro on July 04, 2022, 20:22:14 PM
Statie cu patru roți rămâne pt că am CVT și nu merge schema cu siguranța. Cred....
Title: Re: Geometrie roti
Post by: MihaiFlorescu on July 04, 2022, 22:11:16 PM
Mda... Încă un lucru bun la care au renunțat cu timpul.

Mă rog, poate că nu mai este cazul și e ok la cvt să faci din astea.
Title: Re: Geometrie roti
Post by: Muttley on July 04, 2022, 23:32:32 PM
Stand cu 4 role nu exista.
Ceri la ITP program de 4x4, astea noi n-ar trebui sa aiba autoblocant mecanic pe punti (spate in special). Daca ii da Dorel cu 4x2, sunt sanse bune sa ti-o rupa.

Diferenta de sarcina in volan stanga-dreapta poate avea multe cauze. Principalul e inclinarea longitudinala a pivotului, care nu e reglabila, deci pica. Doar sa n-ai vreun brat indoit sau vreo bucsa rupta. Altfel, masina ta parca a fost lovita in spate. Daca merge de-a latul, si lasa 4 urme pe asfalt la mers in linie dreapta, poate fi de acolo, dar se va vedea pe stand.