Subaru club Romania

Diverse => Discuții libere => Topic started by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 10:10:28 AM

Title: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 10:10:28 AM
Lume,

Ma gandeam sa facem un topic cu sfaturi de la subaristi pentru subaristi. Ma enerveaza articolele generale sau de la tv cu sfaturi idioate pentru idioti (sa va puneti cauciucuri de iarna, sa verificati bateria etc.). Daca nu stii astea, nu cred ca ar trebui sa ai permis.

Hai sa facem un topic unde sa scriem cum se conduce un subaru iarna. Stim ca AWD nu inseamna ca automat esti zeu si nimic nu ti se poate intampla, dar in acelasi timp este de ajutor.

Cele mai bune sfaturi vor fi citate intr-un articol pe blogul nostru si pe facebook.

Mihai
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: KET on January 04, 2016, 13:43:08 PM
...
Hai sa facem un topic unde sa scriem cum se conduce un subaru iarna.
...

De-a latu'  ;D
 :D :D :D

Lasand gluma, cred ca toti stiu ca nu se franeaza la un Subaru intrat in derapaj. Ii corectezi traiectoria din gaz. In rest, nu vad ce alte diferente ar mai fi, in afara de faptul ca nu ar trebui sa credem ca suntem zei din cauza AWD-ului, asa cum a zis si Mihai.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 04, 2016, 14:09:03 PM
Cat de usor derapeaza fata de un 2WD ? ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 14:15:23 PM
La liber identic, pe franare identic, gaz moderat as zice 25-30% imbunatatire, gaz prea mult (ca mersul pe uscat) 10-15% fuge mai tare de spate.

Asta asa la cald. Aseara am fost cu Corsa si am testat limitele. Azi dimineata acelasi drum cu Subaru dar ceva mai increzator in mine si a plecat spatele mult mai usor.

De retinut ca fata de un FWD care are probleme in a pleca de pe loc si a prinde tractiune, la AWD pleaca dar pleaca usor in diagonala. In timp ce FWD pur si simplu nu are aderanta si tot incetineste, la AWD prinzi viteza tot mai mare si atunci prelungesti sau accentuezi alunecarea.

EDIT: Si sfatul meu ca eu nu am scris, pe langa cel cu zeii
1. evita sa ajungi in derapaj printr-un stil de condus prudent, viteza mica, privirea inainte pentru a anticipa si franare devreme ca nu stii ce petice de gheata se ascund mai in fata
2. daca ajungi sa pierzi masina in lateral la proprium (90 grade), fii curajos si calca acceleratia indreptand volanul in directia in care vrei sa mergi.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: celalalt on January 04, 2016, 14:23:42 PM
Asteptam poze cu stalpi in situatia asta.Mergeti cu grija.Ca daca nu o corectezi rapid si eficient te duci garla la fel ca orice fier de 1,5 tone...
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 04, 2016, 14:24:56 PM
Aha.. bine de stiut..  eu  nu am derapat niciodata la cat de prudent merg, insa vroiam sa stiu cat sa ma incred in AWD.  Cel mai bine ma duc undeva safe si ii dau un pic ca sa ii cunosc limitele.
Title: Răspuns: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: KET on January 04, 2016, 14:28:08 PM
UXE, cred ca ar fi foarte bine sa vezi cum te descurci intr-o parcare goala. Nu se stie cand o ia de-a latu' si trebuie sa reactionezi.
Exact cum am zis mai sus, din gaz (acceleratie) ii rupi derapajul. Numai sa nu-i dai gaz prea tare s-o iei pe aratura...  :D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Musiu on January 04, 2016, 14:30:48 PM
Am derapat aseara in Bucuresti, in zona Academiei Militare, corectata directia din gaz pentru ca veneau colegii de trafic din spate.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 14:34:54 PM
Serban, mai stii cand era sa iei caruciorul ala in parcarea de la Baneasa? Atunci am pierdut-o si eu in lateral, adica ma duceam fix de-a latul si asteptam sa se opreasca ca fraieru si cand mi-am dat seama ca ma apropii cam tare de bordura am realizat ca daca nu accelerez o sa continui sa ma duc in bordura.

Era cam tarzie reactia, dar am reusit doar sa ating usor cu roata din spate in loc sa ma duc blana cu ambele roti in lateral.
Am editat si sfatul intr-unul mai adecvat zic eu.

EDIT: Uite si un exemplu la mine tot din seara aia. In acea situatie a fost suficient sa iau piciorul din gaz si sa indrept rotile pentru a recapata aderenta, dar eu zic ca daca as fi avut curaj sa ii dau mai tare gaz o intorceam mai mult fara sa o iau in lateral.

https://youtu.be/DyzMc77Z5_8?t=12

PS2: Se vede la 0:26 cum malakay rupe aderenta, dar reuseste astfel sa treaca in oversteer in loc de understeer accelerand.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: celalalt on January 04, 2016, 14:45:58 PM
Eu eram cu impreza care e retardata.Trece 90% pe fata cand pierde aderenta.Asa e AT.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on January 04, 2016, 14:47:01 PM
Cine are nevastă frumoasă acasă, să se grăbească la ea, dar să se grăbească moderat.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 14:50:32 PM
Eu eram cu impreza care e retardata.Trece 90% pe fata cand pierde aderenta.Asa e AT.

Da man, era vorba de mine in ce am zis eu. Stiu ca la automata ta era alta poveste.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 04, 2016, 15:47:43 PM
Mihai , ce cauciucuri aveai ?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 15:48:35 PM
De iarna :D Nankang SW2. Cred ca era prima iarna cu ele in filmulet. Deci noi atunci.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: malakay on January 04, 2016, 16:01:15 PM
iarna tre sa folositi mai mult frana de motor si sa pastrati distanta mai mare ... in rest cand esti in 2 sau 3   clutch kick si wooot  si muult fun :D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on January 04, 2016, 16:11:20 PM
Valabil doar pt forester SG:
La aspirata se cunoaste ca e 50:50, pleaca de pe loc daca e orizontal fara sa fuga in vreo laterala. XT-ul fuge de spate.
La aspirata cand faci corectiile sa ai grija sa nu fii prea subturat ca n-are vîna, la XT (dupa cum am vazut deja explicat pe la alte turbo mai devreme) trebuie avut grija sa nu bagi gaz prea mult.
La aspirata recomand calduros mersul cu reductorul pe zapada.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: STI on January 04, 2016, 16:56:15 PM
imi place pe zapada sa cobor un pic presiunea in gume la 2.0-2.1 depinde ce e pe jos, daca e mai spre gheata mai aproape de 2.0, dccd urcat 2 notchuri si incercat sa te apropii de orice curba un pic in frana pentru a incarca botul si a avea aderenta pe puntea fata.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on January 04, 2016, 16:58:03 PM
La aspirata recomand calduros mersul cu reductorul pe zapada.
Was ist aspirată? Was ist reductor?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: TAZ on January 04, 2016, 17:32:25 PM
O poza de iarna :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600870576648778&set=pb.100001775236581.-2207520000.1451981576.&type=3&theater
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2016, 18:23:00 PM
Nu o putem vedea de la tine din calculator. Urc-o pe un site de stocare de imagini, google drive, facebook, orice.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on January 04, 2016, 18:37:57 PM
Was ist aspirată? Was ist reductor?

Adica forester cu motor aspirat, non-turbo. Care are si reductor, adica un raport de multiplicare suplimentar, in valoare de 1.4 la forester 2.0i si 1.2 la outback 2.5i.

Frumusetea acestui reductor - poate fi folosit in orice treapta, evident coreland viteza masinii cu treapta de viteza.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 04, 2016, 20:11:54 PM
Nu inteleg de ce XT-ul ar fugi de spate,  nu e tot 50:50?   Sau e vreun bemwee ascuns ?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on January 04, 2016, 20:23:47 PM
Diferenta e clara, le-am avut pe amandoua. In fisa primita de la SMT, la XT manual zice 45:55
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 04, 2016, 20:45:26 PM
Nu stiu ce sa zic, dar netul te contrazice.  Am gasit 45:55 la Variable torque distribution AWD,  adica la AT 5 speed.  50:50 am gasit la Viscous centre differential AWD, adica la manuale.


http://www.subaru-global.com/tec_awd.html

Tu parca ai automata, nu?

Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on January 04, 2016, 21:02:55 PM
Asa scrie in fisa SMT-ului. Daca vrei ti-o trimit.
Eu am manuala. Iar diferenta e clara. Poate ca fuge de spate din cauza ca e mai grea pe fata in comparatie cu 2.0NA, cine stie.
Acum sa nu iti imaginezi ca fuge precum un BMW, ci pleaca putin daca bagi piciorul in gaz.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 04, 2016, 21:12:49 PM
Cred ca depinde si de ce aderenta are pe fiecare roata in momentul respectiv.  Poate cu una prinde mai bine de aia fuge intr-o parte..  Ai facut mai multe incercari si fuge mereu de spate in ambele directii?  Aveai volanul perfect drept?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: celalalt on January 04, 2016, 22:31:29 PM
Astrele erau aliniate?Nety avea emisiune?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on January 04, 2016, 22:54:05 PM
 :D :D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: andrei0241 on January 04, 2016, 23:42:17 PM
Eu am incercat iarna trecuta un derapaj controlat si am luat piciorul din gaz cand am vazut ca nu se redresa ca un FWD, cu a carui comportament era obisnuit. Deci, pentru inceput, daca exista locuri in care sa poata fi incercat in siguranta, ar merita o joaca pentru a invata comportamentul la derapaj si redresare, instinctul avut de la FWD mie nu mi s'a parut a folosi

Si o chestie patita astazi: curatati jantele de zapada!
La plecare din oras am vazut ca se prinsese un strat de zapada pe interiorul rotii stanga fata, dar am presupus ca pe A2 aceasta se va dezlipi. Efectul de centrifuga insa n'a tinut cu mine, asa ca la 110-120kmph incepea sa'mi vibreze volanul, a trebuit sa intru in prima parcare sa curat janta.
Dupa experienta asta o sa tin jante de aliaj cu spite cat mai rare pentru iarna pe toate masinile pe care le voi avea de'acum incolo, daca as fi avut jante de tabla le mai curata cutzu
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: STI on January 05, 2016, 01:16:15 AM
nu conteaza raportul de split de putere, momentumul masei mereu va destabiliza sasiul si va provoca masina sa plece, vascocupla centrala din ce stiu eu e aceeasi cam in toate cutiile subaru in afara de sti-urile 2005+ dccd
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: puiu on January 05, 2016, 06:32:45 AM
Avand in vedere ca e prima zapada in subaru, am observat aseara ca subvireaza foarte tare. Oricat de prudent as fi abordat un viraj, subvira. Daca incercam sa ating acceleratia pleca usor spatele. Din motiv de trafic, nu avea niciun farmec sa ma joc asa.
Asa ca vin si va intreb : ce faca ca sa fie mai unde trebuie fata pentru ca am avut vreo doua intersectii unde s-a dus de am zis ca fac praf bordura. La viteze mici, prudent.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Muttley on January 05, 2016, 07:12:11 AM
ce fac ca sa fie mai unde trebuie fata

Pisti frana de serviciu, cu rotile fata drepte de preferat, masina plonjeaza, fata se incarca, forta de apasare pe fata creste, la fel si aderenta. Asta in teorie cel putin. Daca e aderenta slaba rau, intra ABS-ul si nu face nimic.
Sau calci ambreiajul si pisti frana de mana, ca sa arunci spatele, manevra combinata executata foarte rapid. La FWD e fail-free, am iesit de multe ori din cacatsel astfel, insa acolo nu trebuie ambreiaj, e mai simplu. Oricum, de evitat, fiind un AWD.
Sau, pentru zile ploioase sau insorite, o bara antiruliu spate mai groasa face minuni. Pe zapada, mazga si polei nu cred sa faca mare lucru.

XT-urile voastre sar de fund din simplul motiv ca au cuplu motor dublu si rup aderenta mai usor si mai violent.

Sfat de iarna pentru astia fara rama la geamurile laterale (si nu numai): asigurati-va ca nu sunt ude chederele, purtati in masina servetele absorbante si stergeti muchiile geamurilor laterale cat si chederele pe care se sprijina cand masina-i calda. Altfel e distractie cu intratu-n masina.
Si oricat ati spune ca Subaru nu se abureste - se abureste. Ceva dezumidificator in masina, am constatat singur (http://www.bestautovest.ro/dezaburitor-parbriz-pingi.html), ajuta mult.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2016, 10:09:55 AM
Asa ca vin si va intreb : ce faca ca sa fie mai unde trebuie fata

Cum spuneam mai sus, masina pleaca usor in diagonala mai ales ca drumurile nu sunt drepte. Cel mai safe si controlabila din experienta mea este sa tii acceleratia constana la ~2000 ture si sa corectezi mereu din volan. Atunci lucreaza AWD cum trebuie si are timp de gandire. Daca il tot intrerupi cu frana si luat piciorul din gaz, nu o sa iasa mare treaba.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: celalalt on January 05, 2016, 21:01:02 PM
Stalp stalp staaaaaalp!!!! ;D ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: puiu on January 05, 2016, 21:44:53 PM
Pacat ca nu a nins mai mult. Mi-ar fi placut sa am mai multe zile la dispozitie cu zapada pe strada sa am timp sa ma invat cu ea. asa fac doar show-off pe la semafoare si curbe. :)
Si putin prin parcare. Oricum, am vazut ca dupa o plecare putin in lateral, brusc se face loc pe langa mine :) :) :)
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: sherban on January 05, 2016, 22:04:07 PM
Pai ideea nu e sa pleci in lateral...😄
Cunosc imaginea descrisa de tine,azi dimineata,"dansa" unu' cu un bemeveu cu numere rosii de facuse loc in jur sa pui de-o hora😄😄😄...bine,omu' era novice rau la condus RWD,se vedea de la o posta (pana si sotia a remarcat asta)
Dar ca sa revenim, plecatul in lateral il controlezi din gaz,asa cum au precizat tovarasii de forum cu mai multa experienta.
Chiar util topicul,Mihai👍


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2016, 23:10:14 PM
Sa tot vina sfaturi utile. Ma bucur ca fiecare are cate un alt sfat sau situatie dieferita de ce s-a mai scris.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: andrei0241 on January 05, 2016, 23:44:59 PM
Avand in vedere ca e prima zapada in subaru, am observat aseara ca subvireaza foarte tare. Oricat de prudent as fi abordat un viraj, subvira.

Mie, din contra, mi s'a parut supraviratoare. Sa fi fost doar pentru ca, poate, viteza era peste limita aderentei?
LE: de XT vorbesc
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on January 06, 2016, 10:09:18 AM
Sters tot ce nu avea legatura cu subiectul in cauza.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: celalalt on January 06, 2016, 18:51:23 PM
Hai ca filmuletul ala arata ASA NU!...............................
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: sherban on January 06, 2016, 22:03:05 PM
Mihai,mi-am adus aminte de sfaturile primite de la voi,in caz de inzapezire STI hatch 2008,erau in topicul meu prezentare,m-am gandit ca ar fi bine de stiut si pentru alti posesori :
in caz de inzapezire , "lock" + "sport#"+ "verde =TCS off"
din pacate nu avem o suspensie pneumatica asa ca daca o pui cu burta pe zapada poti face orice combinatie ca iese doar la lopata (daca ai rabdare 10 min se mai lasa zapada de la caldura de sub masina si poti avea norocul sa prinzi un pic de aderenta cat sa te misti )
din experienta daca esti suficient de hotarat (dar si realist sa stii cand sa renunti...) mergi lansat si este destul de greu sa o poticnesti in zapada...
Sfat primit si probat cu succes pe propriul agregat,acum 2 ierni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: ipman on January 11, 2016, 13:47:22 PM
Ajung si eu aici si incerc sa ajut, cu ce stiu si poate aflu sfaturi de la ceilalti ...
In ziua in care a fost freezing rain, masina trebuie dezghetata pe cat posibil pe loc ca sa nu pleci fara sa vezi nimic sau distorsionat.
Eu as zice ca nu trebuie pornite stergatoarele pentru ca se vor strica de la gheata acumulata pe parbriz. Daca va grabiti tare, atunci ridicati stergatoarele si udati parbrizul cu lichid de parbriz (de preferat cel de iarna). Nu insistati daca sunt inghetate duzele.
Iarasi un sfat bun este sa deszapeziti putin in fata rotilor, macar cat sa prinda aderenta pentru un mic avant ca sa intre pe sleaurile facute de alte vehicule pe strada (la mine asta e important pentru ca parchez perpendicular pe strada).

Si ca veni vorba de sfaturi, fiiind prima data cand dau de asemenea temperaturi scazute cu Subaru am observat ca atunci cand e rece apare un fel de tiut. Pare sa fie servodirectia, isi schimba tonalitatea cand misc volanul si apoi dispare dupa ce merg cativa km. N-am idee daca e normal sau nu, prin OBD masina nu se plange de nimic.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: marr on January 22, 2016, 11:14:41 AM
Vin si eu cu un sfat de iarna !
 Tineti-va piciorul cat mai departe de pedala de frana !! ;D
Avem avantajul tractiunii integrale doar atat timp cat rotile sunt antrenate de motor.

Si la modul serios:
- Anvelope de iarna cat mai bune ( sunt singurul contact cu drumul !)
- Nu plecati cu masina fara a avea geamurile perfect curate
- Cand plecati la drum in afara localitatii sa aveti plinul facut si stoc de lichid de parbriz ( mai ales daca aveti in dotare spalator de faruri). La mine cel putin, asta din urma se duce mai repede decat motorina ! Si daca ai ramas fara parbrizol pe zloata si mai este si noapte .... PA !
- Bateria sa fie neaparat in stare buna !
- atentie la zonele cu zapada "virgina" acolo unde nu cunoasteti foarte bine drumul / campul / zona - poate ascunde niste santuri antitanc !

In rest- atentie marita, ochii cat cepele ( la 360 grade) si purtati-va cu masina ca si cu o femeie la prima intalnire - finut si fara graba !
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: andrei0241 on January 22, 2016, 12:30:06 PM
Eu imi faceam griji de consumul de "parbrizol", dar am facut la inceputul anului Cta - Bv - Cta si nu am terminat ce era in rezervor. Ma limitam insa la sprituri pe parbriz, farurile le curatam mai rar
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on January 25, 2016, 10:10:42 AM
http://www.perisher.com.au/plan-your-trip/new-to-perisher/subaru-driving-tips
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on February 13, 2016, 23:48:31 PM
Desi se pare ca iarna nu se va mai prelungi in acest sezon va recomand ca la urmatoarea ninsoare abundenta cand masina va va fi acoperita cu gheata si zapada din abundenta sa cautati a va duce autoturismul intr-o parcare publica subterana sau un garaj cu temperaturi pozitive pret de cateva ore pana cand zapada si gheata se vor fi topit.

In urma procesului, masina va rula in conditii sporite de securitate si confort pentru sofer si ceilalti participanti la trafic.

Din expereinta stiu ca in primele zile cu viscol si temperaturi negative de sub 5 grade Celsius nicio spalatorie nu functioneaza pentru a va degivra masina cu apa calda.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Muttley on February 14, 2016, 00:13:15 AM
...cand masina va va fi acoperita cu gheata si zapada din abundenta sa cautati a va duce autoturismul intr-o parcare publica subterana sau un garaj cu temperaturi pozitive pret de cateva ore pana cand zapada si gheata se vor fi topit.

Foarte, foarte urat. D-aia-s parcarile subterane inundate de zoaie infecte cand afara e zapada. Sa dai japada jos de pe masina cu matura vad ca nu mai e la moda  :-\
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on February 14, 2016, 22:28:11 PM
@ Muttley: mai omule bun, parcarile subterane au sisteme de drenaj si totodata personal cu masini electrice de curatat ce intretin nivelele astfel incat nu exista zoaie sau cel putin eu nu am vazut la sediul nostru sau in parcarile de la Universitate, WTC sau Novotel.
Daca ai constatat altceva este, dupa parerea mea, vina administratorului parcarii si nicidecum a procedurii.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: ipman on February 15, 2016, 09:34:01 AM
Intodeauna exista o zona gri. Poti sa dai zapada groasa la o parte de pe masina si sa lasi un strat mai subtire daca va e teama sa nu o zgariati, etc. Gheata este intr-adevar taioasa si zgarie repejor lacul care e relativ moale.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Musiu on February 15, 2016, 09:42:32 AM
Din proprie experienta, confirmata si de fostul proprietar al SG-ului (cred ca s-a mai discutat aici), iarna nu bag masina in parcarea subterana pentru ca dupa fiecare drum, mai lung sau mai scurt, gheata si zapada acumulate pe masina se topesc impreuna cu sarea, daunand tablei. Asa ca pe timpul iernii masina a stat afara iar cum a venit caldura a fost dusa la spalatorie. Nu stiu daca e bine sau nu, insa asa procedez eu.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on February 15, 2016, 09:46:10 AM
Eu spăl mașina mai des iarna, tot din cauză de sare.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on February 15, 2016, 23:07:00 PM
Masina mea merge la spalat din trei in trei zile sau mai des, daca e cazul. Iarna, in drum spre casa mai opresc la cate o spalatorie care are si posibilitatea de jet sub caroserie motiv pentru care masina mea este mai tot timpul curata (la interior trebuie sa fie farmacie altminteri rad cateva capatani pe la administratie). Asa procedez de pe la inceputul anilor 2000 si cred ca nu gresesc. 
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on February 15, 2016, 23:36:38 PM
E bine să speli mașina.....dar nu prea des.părerea mea este ca la 3 zile e cam mult.....apa e apă și se infiltrează în multe locuri.apă + tablă=rugină
E bine să o speli mai des iarna dar odată la săptămână e suficient....mai ales ca nu prea a fost o iarna în adevăratul sens al cuvântului.....
Cât despre spălatul pe dedesubt....e bine dar nici ăla prea des...mai ales cu presiune.cel puțin nu recomand după ce s-a mers mult sau în forjă..... Evacuare încinsă cu nițel de apă nu iese nimic bun din combinația asta...
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on February 16, 2016, 00:09:08 AM
Multumesc de sfaturi, pe care le consider pertinente. Si eu m-am gandit la diferenta brusca de temperatura (ma refer la iarna) in momentul spalarii pe dedesubt motiv pentru care opresc masina si o las sa se raceasca pret de o cafea (la Petrom Baneasa). Idee este ca din P-ta Presei si pana la Petrom Baneasa sunt maxim 2 Km iar motorul si tobele nu reusesc sa se incinga prea tare.
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on February 16, 2016, 00:20:41 AM
Nu e vorba doar de temperatura evacuării, ci și de presiunea apei.conductele de combustibil de obicei sunt pe sub podeaua mașini o și la multe modele ele sunt prinse cu niște clipsuri de plastic.ele sunt suficiente pentru susținerea conductelor dar nu sunt concepute să reziste la presiunea apei din jeturile aparatelor.
Sunt Stan pățitul și de aia îți spun..... Ce-i drept în cazul meu era vorba și de niște clipsuri care aveau la acel moment cel puțin 8 ani pe mașină când a intrat în posesia mea.nu este vorba de un subaru, ca veni vorbă nici nu știu cum sunt prinse la subaru, dar dacă sunt la fel măcar acum știi de pățania mea și poți evita dacă este cazul.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on February 16, 2016, 00:29:51 AM
 :) :-* :)
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: puiu on February 16, 2016, 08:10:06 AM
E vorba de spalatoriile automate petrom care la "spalat sasiu" au presiune ca la robinet, nu de spalatorie. Jetul e mai slab decat un aspersor pentru gazon. Nu face multa paguba nici daca vrea.
M-am folosit de faza cu parcarea doar o data, dupa ce am ramas cu masina in zapada pana la brau de 3 ori intr-o zi. Cand am smuls-o din nameti ultima data avea zapada inghetata peste tot. Am curatat ce s-a putut vedea cu o racleta dar prin bari/scuturi era plina.
Am intrat cu ea in parcare curatata complet la exterior, oricum trebuia sa intru ca era parcarea de la munca.
Dar pe dedesupt avea destula pentru ca tot a facut baltoaca.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on February 18, 2016, 21:07:18 PM
Pai, cam asta este ideea, ca la spalarea de sasiu se indeparteaza, printr-un jet gentil cu apa, doar sarea, nisipul sau alte substante chimice asternute pe asfalt pentru a topi gheata/zapada iar rezultatul este un sasiu mai curat.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on April 10, 2016, 17:23:32 PM
Care este explicatia faptului ca pe Forester pot monta lanturi de zapada doar pe fata?   Daca montezi si pe spate sau doar pe spate ce se intampla? 
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on April 14, 2016, 08:44:28 AM
 ???
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: mihaiPV on April 14, 2016, 09:51:25 AM
ce sa se intample, nimic daca sunt la fel toate...pe drumuri grele pun lanturi pe toate rotile, dar nu le tin decat pana trec de zona respectiva
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: sco on May 03, 2016, 00:26:52 AM
In primul rand se pun pe fata pentru ca acolo e directia. Degeaba ai doar pe spate daca fata nu merge in directia in care vrei tu. Dar vine vara :) nu mai trebuie lanturi... stai ca de maine e cod galben... si ninge la munte...
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Adi-Canada on May 03, 2016, 01:18:46 AM
Cred ca glumiti !!  Cum sa pui lanturi la Subaru ??  Doar e Subaru, ce teava mea de esapament !!!   :o
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: sco on May 03, 2016, 10:22:21 AM
Cred ca glumiti !!  Cum sa pui lanturi la Subaru ??  Doar e Subaru, ce teava mea de esapament !!!   :o

Pardon, cred ca problema e atunci cand nu poti sa mergi cu lanturile mai departe, le pui un Subaru sa le scoti din belea.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on May 03, 2016, 10:34:49 AM
 :D :D :D :D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on May 03, 2016, 10:35:14 AM
Cand ai anvelope de strada si te duci prin unele locuri forestiere,  iti cam trebuie  si lanturi la o zapada de jumatate de metru si plan inclinat  ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Adi-Canada on May 03, 2016, 13:26:17 PM
In cazul acesta inseamna ca ai ramas pe burta si nici tata lanturilor nu te mai ajuta.
Inseamna ca ai nevoie de lopata, nu de lanturi   ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: puiu on May 03, 2016, 21:35:49 PM
Lopata aka Dorel. No offence dar e singurul care se baga atunci cand dau de greu. Sare singur din portbagaj sa ma ajute.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on November 09, 2016, 15:20:08 PM
Cum toate publicatiile online scot de la naftalina articole cu sfaturi pentru pregatirile de iarna, hai sa dezgrop si eu acest topic.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on November 09, 2016, 15:34:08 PM
Cu ce fel de lopată l-ai dezgropat?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on November 09, 2016, 15:56:33 PM
(http://destinationfemme.com/wp-content/uploads/2015/04/spife-2.jpg)
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: laddu on November 09, 2016, 16:13:15 PM
Fumoasa lopatica. Ti-a luat ceva timp sa dezgropi cu ea :))))

Ce parere aveti de all season cu care vin dotate masinile noastre. Sau cel putin a mea... ceva bridgestone dar nu stiu modelul :)
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: moguai on November 09, 2016, 17:41:18 PM
O singura parere, cumpara ti altele, bune dedicate de iarna
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on November 09, 2016, 18:51:40 PM
Luat asta de curând http://www.emag.ro/lopata-pentru-masina-fiskars-141020/pd/D5H182BBM/
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on November 09, 2016, 19:32:13 PM
Astia nu-s aia de faceau topoare si cutite?  ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on November 09, 2016, 20:00:46 PM
Și foarfeci. Și unelte de grădină. Și oale.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on December 29, 2016, 08:11:20 AM
http://www.emag.ro/lanturi-auto/brand/michelin/c

Nu găsesc un model pentru 2015/55/R17.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: moguai on December 29, 2016, 08:38:08 AM
Vrei musai michelin?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on December 29, 2016, 08:40:48 AM
Mi se pare interesantă ideea, de a avea ceva pe toată roata, nu ca lanțurile, să troncăne ca naiba.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: moguai on December 29, 2016, 08:42:26 AM
Da, sunt interesante recunosc. Ia legatura cu michelin romania poate au ei direct producator ceva.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Musiu on December 29, 2016, 09:23:26 AM
De curiozitate, pentru ce iti trebuie lanturi?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: moguai on December 29, 2016, 15:17:06 PM
Pai el sta la munte
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Musiu on December 29, 2016, 15:37:46 PM
Brasovu' nu-i munte, numai in mintea celor care nu-s de acolo e asa  ;D
De aia intrebam, ca-s curios unde poate sui Foresteru' astfel incat sa aiba nevoie si de lanturi.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: marr on December 29, 2016, 15:50:43 PM
Din curiozitate, m-am uitat si eu pe lanturile alea de la Michelin.
Intr-adevar, nu este niciun model care sa mearga pe dimensiunile 225/55/R17.
Am vazut doar pentru 225/50/R17.
Pentru 225/55/R17 ar fi alte modele ( Thule, RUD, etc): http://www.emag.ro/search/lanturi-auto/filter/anvelope-compatibile-f4912,225-55-r17-v12854/lanturi

In alta ordine de idei - ca sa-l parafrezez pe @Musiu - esti sigur ca-ti trebuie lanturi ?
Din cate retin eu, in cartea Foresterului scrie ca nu se recomanda utilizarea lanturilor antiderapante.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Muttley on December 29, 2016, 16:04:18 PM
Ma uitam ieri lung la o rampa abrupta rau, acoperita cu zapada inghetata, ma uitam la troaca... Eram aproape convins ca poate urca, insa nu stiam ce s-ar intampla la coborare, mai ales ca la baza m-as fi putut opri doar intr-o bordura inalta. Deci poate stimabilul coleg doreste sa le foloseasca la coborari.

Ca idee, e vorba de o urcare ingusta vizavi de parcarea de la baza olimpica din Rasnov. Am renuntat la idee, nu vreau sa mai repar bare si plastice.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: moguai on December 29, 2016, 17:40:34 PM
Ce oameni...el sta aproape de munte, mai bine asa?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on December 29, 2016, 17:54:50 PM
De curiozitate, pentru ce iti trebuie lanturi?
Am ieșit de câteva ori în forestier și mă gândeam că, dacă bridele nu fac față, cu lanțuri am șanse mai mari.

Plus, asta
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Musiu on December 29, 2016, 18:35:53 PM
Eu stiu ca forestieru' nu e pentru acces auto, doar cu bicicleta sau pe jos; cu strada Bobalna e alta treaba, sunt curios daca vrei sa pui lanturile de fiecare data cand urci sau numai in situatii exceptionale? Daca se justifica investitia pentru situatii exceptionale, atunci go for it (bafta la gasit lanturi pe dimensiune).
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on December 29, 2016, 19:00:57 PM
Sunt pentru situații în care am de mers vreo 10km pe drum forestier acoperit cu zăpadă, ca să ajung din punctul A în punctul B. Atât.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Heliotropus on December 29, 2016, 19:52:52 PM
Sunt pentru situații în care am de mers vreo 10km pe drum forestier acoperit cu zăpadă, ca să ajung din punctul A în punctul B. Atât.

Din experienta de +20 ani de mers pe drumuri forestiere, in toate anotimpurile si cu diferite SUV-uri sau camionete iti recomand urmatoarele:
A. Unelte obligatorii
1. O lopata din otel, pentru zapada (in cazul in care ramai suspendat pe zapada sau gheata - este valabil si in cazul in care ramai suspendat alunecand pe sleauri, vara)
2. Un winch manual + ciocan + piron + cablu metalic de cel putin 25 m

B. Configurari optionale:
1. Kit de inaltare a caroseriei de preferat varianta soft (max 2") pentru a nu-i afecta dramatic comportamentul pe sosea
2. Pneuri dedicate (Silverstone M-117 Extreme, e.g.)

Pentru 10 Km parcursi ocazional eu consider ca ai nevoie de uneltele de la punctul A.
Daca faci o practica din condusul pe drumuri forestiere si acoperite cu zapada atunci iti recomand sa iti achizitionezi macar un set de cauciucuri + jante pe care sa le schimbi inainte de a pleca din fata casei.

Alte variante nu pot sa iti recomand intrucat eu conduc doar ocazional si doar de placere pe drumuri inzapezite insa am o alta masina pentru scenarii mai dramatice.
  
Apropos, cred ca AdiCanada sau Mihai Florescu ne prezentau niste Outback-uri configurate pentru drumuri forestiere. Cred ca aici am vazut pozele sau in alta parte da' daca va aduceti aminte poate ne ajutati cu informatia.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: adinegru on December 29, 2016, 21:50:11 PM
Heliotropus, apreciez răspunsul, dar eu căutam lanțuri. Lanțuri. LANȚURI. Merci.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Adi-Canada on December 30, 2016, 01:35:31 AM
Ca unul care bate muntii canadezi cu Subaru de vreo 7-8 ani,  pot sa afirm ca tot ce ai nevoie sant niste cauciucuri performate de zapada/gheata.  Dupa asta, singura limitare e garda la sol.  Daca ii mai adaugi un lift-kit de  vreo 2" ........ numai the sky is the limit   :D .  
http://www.lachuteperformance.com/en/lp-aventure
(preventiv ar fi bine sa ai si o lopata in portbagaj   :-X)
   ............................. parerea mea  ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on December 30, 2016, 08:39:32 AM
Si cam care ar fi cauciucurile alea ?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Adi-Canada on December 30, 2016, 10:02:48 AM
Si cam care ar fi cauciucurile alea ?
Nu pot eu sa iti spun de aicea.  Avem alte magazine,  alte marci,  alte preturi ,..................................
Iti vor spune baietii de acolo    8)

Parerea mea e sa nu iti faci de lucru cu lanturile.  Bataie de cap cu ele,  probleme de la vibratii  la rulmenti , planetare, bucsi,   s.a.   :-\  . Mai bine ia-ti un kift-kit de 2" + niste cauciucuri  tout-terrain  si problem solved.
...................... parerea mea.
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on December 30, 2016, 14:24:55 PM
Pentru destinații unde un Forester nu poate ajunge cu niște gume de iarna/off road bune exista Land Cruiser 80series , Patrol y60/61, Jeep Wrangler Rubicon, Suzuki Samurai/Jimny ...Etc
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on December 30, 2016, 14:36:30 PM
Subaru Forester = Porsche Macan la jumatate de pret si fara materiale sau design premium

Pentru alte aplicatii exista masini similare ca pret, dar mai bune in situatii extreme si cu mai multe variante after market de imbunatatire a comportamentului in afara soselei.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: BOXER on December 30, 2016, 14:37:47 PM
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/Alvis_Scorpion_Light_Tank.jpg/640px-Alvis_Scorpion_Light_Tank.jpg)

Merge cu 80km/h, are tractiune pe toate rotile, nu are probleme cu zapada, rezista bine la accidente si impune respect.

Parti negative: nu are tableta, angel eyes, led, laser, crom si nici senzori de presiune.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: moguai on December 30, 2016, 15:07:38 PM
La parti negative as spune si ca nu exista pe stock nicaieri si nici ca nu prea l poti comanda de la nici un dealer/producator :))
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on December 30, 2016, 15:10:21 PM
Hai sa revenim la topic.

Adinegru, o sa fie greu sa gasesti ceva pentru XT din simplul motiv ca nu prea se fac pentru diametru asa mare. De obicei se gasesc lanturi pentru masinile mici. Probabil logica fiind ca o masina mare este de obicei una de genul SUV care oricum vine cu anvelope competente si tractiune integrala.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on December 30, 2016, 16:25:39 PM
Cum sa nu se faca??  Se fac pana si ptr tiruri ;D
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: PTR on December 30, 2016, 22:53:19 PM
http://www.emag.ro/lanturi-auto/brand/michelin/c

Nu găsesc un model pentru 2015/55/R17.

Teoretic ar trebui sa mearga S11 pt 225/50/17, 1cm din latime in minus este exact diferenta de 5mm de pe fiecare parte a talonului in plus pentru a sta intinse.
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Adi-Canada on January 02, 2017, 05:13:06 AM
In loc de lanturi -  planul B !  :D
(https://s27.postimg.org/6g1xj4qn3/ken_block_trax_subaru_wrx_sti_1.jpg) (https://postimg.org/image/6g1xMt Washington Auto Roadj4qn3/)
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: puiu on January 02, 2017, 09:20:05 AM
Pai drift cine mai face asa?
Title: Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: PTR on January 02, 2017, 18:41:41 PM
Fascinanta Rusie :
https://m.youtube.com/watch?v=vS2YhwMF12g
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on February 27, 2018, 11:31:23 AM
Recomandare de bun simt: Sa incercati sa va abtineti din a pleca de la semafor, din coloana sau de la trecerile de pietoni ca la raliu. Stiu ca e distractiv cu AWD, dar ganditi-va ca in urma voastra altii vor trebui sa puna frana pe dungile de gheata pe care le lasati.

Sper ca nu se intampla, dar m-am gandit ca ar fi bine sa amintesc acest lucru.
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on February 27, 2018, 13:37:36 PM
Si FWD care pleaca vrand-nevrand cu derapaj in cele mai multe cazuri, ce sa faca?  :D
Nu rezolvam noi nimic legat de modul in care plecam, oricum nu poti sa pleci prea rally style pentru ca cele mai multe dintre subaruri probabil vor pleca de fundulet putin. Si oricum rarisim ai unde sa te lansezi, ca sigur ai un mosmondel in fata.
Solutia este salina sau calcica...  8)
Deci da, promit ca nu plec tare. Nu de alta, dar n-am unde..  >:D
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on February 27, 2018, 15:25:50 PM
La mine nu pleaca de fund  >:D
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Forester on February 27, 2018, 20:29:50 PM
Atunci e stricata. Cred ca e timpul sa-i schimbi garnituri/chiulase etc  :D :D
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: MihaiFlorescu on March 02, 2020, 12:04:57 PM
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Serb on March 02, 2020, 13:08:35 PM
"Tip 1: Slow down"
Pf, am inchis video-ul...
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: UXE on November 26, 2020, 09:18:45 AM
Merita o husa de acest tip pentru protectie anti inghet la geamuri ?

 https://www.bestautovest.ro/accesorii-auto/accesorii-auto-exterioare/prelate-auto/husa-parbriz-impotriva-inghetului.html   
Title: Re: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Post by: Arturito on November 26, 2020, 12:13:40 PM
Pe mine ma apuca rasul cand vad masini cu cearceafurile alea pe ele. Daca ii da cu zeama si dupa aia ingheata , nu vrei sa vezi... Un vecin de-al meu s-a chinuit sa o dezlipeasca si a lasat-o asa bat langa masina si a plecat. Cat dureaza , 5-10 min si se dezgheata singur ? Mai degraba as lua masina in casa si as baga-o in pat langa mine , sa fie treaba treaba.