Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => WRX și WRX STI => Topic started by: razvantudose on October 07, 2013, 18:51:51 PM

Title: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on October 07, 2013, 18:51:51 PM
Am observat in aceste nopti reci din ultimul timp ca la viteze mari (120 kmph si mers la turatie constanta) acul care deobicei sta fix la mijloc coboara 1 liniuta sau 1 liniuta si jumatate. Din ce stiu eu termostatul ar trebui sa tina motorul la temperatura optima (cand acul e central) tot timpul. Vi se intampla si voua ? Am probleme sau e normal ?
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: celalalt on October 07, 2013, 19:01:21 PM
Nu e normal.Verifica nivelul de lichid si termostatul.Sa nu cumva sa fi ramas deschis.
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on October 07, 2013, 19:11:50 PM
Lichidul de racire este putin peste FULL iar termostatul nu stiu cum sa-l verific..
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: celalalt on October 07, 2013, 20:21:05 PM
Termostatul numai la un service.
LE. sau poate nu e aerisita bine instalatia.Rzw a mai patit asa si era de la aerisire....
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on October 10, 2013, 03:38:18 AM
Exista vreun mod in care as putea s-o aerisesc eu ?
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: malakay on October 10, 2013, 11:53:58 AM
astea se aerisesc singure... (nu mai e ca la dacie sa faci schema cu sticla etc..) verifica sa fie antigelul full full in vasul de expansiune de pe admisie si preseaza furtunul de sus de la radiator ... fa asa pana cand nu mai iese aer ! eu zic 80 % sa dus termostatul ... cel mai usor il schimbi este in jur de 50 ron ... si vezi daca mai face !
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: Mihai.impreza on October 11, 2013, 16:00:54 PM
La a mea apa sta cum trebuie dar nu prea baga caldura, aerul este caldut nu cald, dar apa este foarte mizera din ea (banuiala mea este ca aeroterma este mizerabila), Cum as putea sa curat si eu aeroterma fara sa dau bordu jos ??? Cand vin noaptea mereu de la munca mare frig ce este in ea :))) Un sfat ceva... Am auzit povesti despre apa cu otet dar acum nu sunt nici petrisor sa fac experimente pe masina se gasesc solutii ???
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: malakay on October 11, 2013, 16:16:04 PM
Iei o substanta speciala de curatat instalatia radiador flush ! Pui aia cand e motorul caldut o lasi sa mearga 5-10 min apoi dai drumu la antigel complet ! Dupa pui unu nou si job done !!
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: celalalt on October 11, 2013, 16:17:35 PM
Otetul stiu ca strica garniturile...O varianta ar fi sa scoti cele doua furtune din calorifer,pe care le gasesti infipte dinspre motor,prin firewall si sa bagi apa cu presiune medie.Dar si cel de evacuare sa fie cu furtun ca sa nu ti uzi totul pe acolo.Totusi,eu tind sa cred ca e de la aerisire.Nu se aeriseste chiar singura.Plus ca,nu poate fi atat de murdara incat sa se infunde.Totusi nu e apa de la robinet constant acolo.
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: Mihai.impreza on October 11, 2013, 16:23:56 PM
De cand este la mine, masina a mers numai pe antigel rosu dar cand am luat-o era statuta cu apa si de fiecare data cand pun apa cu antigel dupa ce se deschide termostatul are direct culoarea rugini iar pana acum am schimbat 2 termostate pentru ca se blocau din cauza jegului, si aerisirea si-o face singura ca am schimbat radiatorul furtune si vasul de expansiune deci.. !!
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 07:25:45 AM
Voi ce tip de antigel folositi ?
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: AlinI on November 08, 2013, 11:05:23 AM
Acum aprox 1 luna am comandat la smt un litru.
(http://imageshack.com/a/img163/4244/7ulc.jpg)
Nu stiu daca este la fel si pentru wrx/sti.
in manualul de service pentru sti zice: (http://imageshack.com/a/img191/9689/o0v0.jpg)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: MihaiFlorescu on November 08, 2013, 11:07:13 AM
Eu tot de la SMT am luat, este Carifil si este Verde.
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 12:17:03 PM
Stiu ca in state pe STi-uri dupa 2008 se foloseste Subaru Super Coolant Blue (care se schimba la 10 ani sau 160.000 KM). Noi insa se pare ca nu avem acces la asa ceva si SMT baga HEPU sau Dynamax (albastru)...
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 12:34:31 PM
Teoretic vorbind :) pana prin 2008 Subaru folosea/recomanda antigel anorganic care continea fosfati dar nu continea amini, borati, nitriti si silicati. Un soi de echivalent G11 al grupului VAG dar cu diferenta ca G11 VAG clasic contine silicati si nu contine fosfati :) De fapt toti constructorii japonezi recomandau antigelul cu fosfati (si fara amini, borati, nitriti si silicati) deoarece ei ziceau ca pentru garniturile lor acesta este mai ok decat G11-le clasic european.
Acum se recomanda/foloseste antigel de tip HOAT (hybrid organic acid technology - acel super long life) care contine un amestec de aditivi organici si anorganici , de asemenea fara amini, borati, nitriti si silicati dar poate contine fosfati. Este un soi de echivalent al standardului european G12+ (atentie la G12 simplu care este doar cu aditivi organici si care teoretic nu este ok  - poate genera un soi de precipitatii mai ales daca este amestecat cu antigel G11).
Si eu am cautat acum o luna antigel - si nu este deloc usor avand in veder ca pe 99% din ambalaje nu scrie tot ce contine si nu am vrut nici sa comand din state. Pana la urma am gasit aici http://www.antigel-auto.ro/red_line , unde se lauda ca este un antigel HOAT si nu contine amini, borati, nitriti , silicati si nici fosfati :)
Oricum, eu nu am de gand sa il tin foarte mult (adica cu sutele de mii de km si ani cum zic ei ca rezista) ... desi mi-ar place sa nu mai fie necesar de desfacut motorul sute de mii de km si multi ani de acum inainte :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 12:44:02 PM
Deci teoretic asta ar fi ok http://shop.poldistribution.ro/21-lichid-de-racire-antigel/30-inugel-expert.html ?
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 12:48:28 PM
Iar legat de culorile antigel-ului, din pacate aici este un pic de haos, exista antigel-uri cu diverse compozitii cu culori diferite sau asemanatoare ... singura chestie cat de cat reliable este daca scrie clar ce contine.
Tot din ciclul teorie se "zvoneste" ca motorul subaru ar fi mai sensibil la compozitia antigelului din cauza faptului ca fiind boxer cel putin o parte din garniturile de chiulasa sunt tot timpul acoperite cu antigel.
Si din acelasi ciclu, in manuale/pe afara Subaru recomanda si folosirea aditivului lor "special" pentru antigel (subaru coolant conditioner) -> aditiv despre care parerile sunt foarte impartite daca face bine sau dimpotriva ...
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 12:53:01 PM
Deci teoretic asta ar fi ok http://shop.poldistribution.ro/21-lichid-de-racire-antigel/30-inugel-expert.html ?
Pai din cate vad este un soi de G11 clasic, adica cel mai probabil contine silicati ... adica nu este cu fosfati dar fara silicati cum ar vrea japonezii :)
Bine, nu zic ca nu ar fi bun, eu poate exagerez un pic cu continutul antigelului .. dar nu ma pot abtine :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 13:09:55 PM
Am observat in aceste nopti reci din ultimul timp ca la viteze mari (120 kmph si mers la turatie constanta) acul care deobicei sta fix la mijloc coboara 1 liniuta sau 1 liniuta si jumatate. Din ce stiu eu termostatul ar trebui sa tina motorul la temperatura optima (cand acul e central) tot timpul. Vi se intampla si voua ? Am probleme sau e normal ?
Si legat de chestia asta, si mie mi se intampla cateodata sa coboare un pic acul tot asa in mers, nu mult, probabil o jumatate de liniutza, si am observat ca se intampla de aprox. un an de cand am un radiator mai mare (Koyorad). Termostatul si pompa de apa si multe alte chestii au fost schimbate tot atunci - aprox. un an in urma ,  la ultimul engine rebuild  - deci nu ar trebui sa am probleme cu ele. Oricum inafara de aceasta mica variatie in jos a acului de temp nu am alte probleme .. deci nu ma agit. (daca era variatie in sus atunci putea fi buba )
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 13:10:48 PM
Ciudat ca atat Subaru Brasov cat si SMT folosesc HEPU albastru (care e G11) si discutand cu ei mi-au zis ca n-au avut probleme vreodata cauzate de antigel. In manual scrie clar sa fie folosit doar antigel Subaru. Ca de obicei, pareri impartite si niciodata nu stii ce e mai bine :)) M-am obisnuit deja de cand cu masina asta..
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 13:16:37 PM
Pai oricum diferentele in compozitia antigelului si eventualele lor efecte asupra garniturilor ar trebui sa se vada dupa multe zeci de mii/sute de mii de km si multe motoare subaru nu ajung nedesfacute la aceasta varsta si apoi cand ajung la o astfel de varsta deja proprietarul se asteapta oricum la diverse "probleme" si la noi nu sunt multe subaru cu multe sute de mii de km -> deci normal ca nu se intalnesc probleme cu antigelul :)
Deci , cum ziceam si mai sus, sunt convins ca este foarte ok si G11 din linkurile de mai sus (doar G12 organic repet are potential de probleme) - doar ca daca ai intrebat am zis sa raspund cat de complet posibil :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 13:53:48 PM
Pai da, raspunsul a fost foarte bun; eu sunt mirat cateodata de indolenta dealerilor oficiali. Mi se pare normal ca, daca cei de la Subaru JP dau anumite indicative (fara silicati, fosfati, etc), sa fie respectate foarte strict. Nu e normal sa te astepti la probleme cu motorul la un anumit nr de km...
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: MihaiFlorescu on November 08, 2013, 13:54:52 PM
Cum ziceam si in alte posturi, atunci cand nu esti sigur de ceva pentru masina ta, iei de la Subaru (SMT, Autokino, Tubman etc.), platesti mai mult, dar stai linistit macar.

Daca se strica masina din cauza acelui produs, au geamuri securizate la vitrine si poti sa te parchezi in showroom perfect, fara sa te tai.
Title: Răspuns: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 14:15:12 PM
Cum ziceam si in alte posturi, atunci cand nu esti sigur de ceva pentru masina ta, iei de la Subaru (SMT, Autokino, Tubman etc.), platesti mai mult, dar stai linistit macar.

Daca se strica masina din cauza acelui produs, au geamuri securizate la vitrine si poti sa te parchezi in showroom perfect, fara sa te tai.

Apai daca ne dai raspunsuri din astea ne strici toata distractia dezbaterii :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 14:23:45 PM
Din ce am citit intr-un comunicat de la Subaru cica lucrurile ar fi asa: pt motoarele de aluminium trebuie neaparat antigel OAT (organic additive technology). G11 din ce stiu eu nu e OAT (si G11 este HEPU albastru, adica fix ce folosesc Autokino si SMT). OAT este G12 - fix ce nu folosesc acest doi 'giganti Subaru' ai nostrii. Now I`m really confused
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 14:37:47 PM
Nu :), si G11 si G12 si G12+ sunt ok pentru motoarele din aluminiu , sunt doar tehnologii diferite ...
Ultima aparuta si folosita si de Subaru in super long life coolant este Hybrid Organic Acid(? sau additive) Tehnology care foloseste un mix intre aditivi organici si anorganici si este echivalentul lui G12+. Fiind un astfel de mix poate fi amestecat si cu antigel G11. Singurul mai special este G12 (cel organic) care nu trebuie amestecat cu G11 deoarece poate crea un soi de precipatii (depuneri).

Si mai este discutia cu continutul de fosfati sau silicati, europenii folosesc silicati, japonezii prefera fosfati (ca si aditivi anorganici) fiecare zicand ca continutul cu silicati/respectiv fosfati este mai ok pentru compozitia garniturilor din motoarele lor ... :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 14:53:58 PM
Deci sa inteleg ca si G11 este organic. E bine, atunci o sa folosesc si eu HEPU albastru si aia e...
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: sco on November 08, 2013, 14:57:30 PM
Deci sa inteleg ca si G11 este organic. E bine, atunci o sa folosesc si eu HEPU albastru si aia e...

Nu cred ca ai inteles bine, G12 e organic.

http://donsnotes.com/home_garden/auto/antifreeze.html (http://donsnotes.com/home_garden/auto/antifreeze.html)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 15:04:54 PM
G11   -> anorganic
G12   -> organic
G12+ -> mix de organic cu anorganic
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 15:18:14 PM
Ok, atunci e clar de ce m-am incurcat. Peste tot scrie ca pt motoarele de aluminium trebuie ca lichidul de racire sa fie organic, ceea ce inseamna ca acest G11 chiar nu e ok pt noi.
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 15:49:45 PM
Pai nu este neaparat asa :) Motoare de aluminiu exista de mult timp.. inainte sa apare antigelul oragnic :) Am scris in primul post despre felurile de antigel folosite de subaru ....
Daca te informezi pe net, eu as cauta specific subaru, pentru ca fiecare au piticii lor. Constructorii o tin pe a lor, producatorii de antigel pe a lor ... si tot asa :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 17:16:24 PM
Si sa mai complicam/completam discutia ar trebui amintite si efectele pe care ar trebui sa le aiba antigelul. Unele sunt bine cunoscute : cresterea punctului de fierbere (se realizeaza si impreuna cu cresterea presiunii din instalatie), protectie marita la inghet, inhibarea coroziunii ; altele mai putin cunoscute, de exemplu protectie impotriva procesului de electroliza (care este de cele mai multe ori responsabila de gaurile din radiator :) )
Pun si un link cu eletroliza care mi se pare destul de concis si la subiect http://www.sancarlosradiator.com/electrolysis.htm
Sau asta http://www.freeasestudyguides.com/electrolysis.html
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on November 08, 2013, 17:39:16 PM
Ma gandesc sa trec si eu la un G12 sau G12+  dar asta inseamna ca trebuie sa scot tot antigelul din masina cumva. Stiu ca ultimul litru din motor e dificil de scos..
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andea79 on November 08, 2013, 18:23:11 PM
Pai presupunand ca ai avut/ai in masina antigel G11 cel mai safe este sa treci la G12+ deoarece chiar daca mai ramane de cel vechi nu se intampla nimic special daca se amesteca. Oricum, teoretic poti goli antigelul din masina, umpli cu apa distilata sau normala, apoi o scoti ... apoi din nou :).. pana cand teoretic ce ramane este un fel de apa aproape curata :)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on January 11, 2014, 21:51:33 PM
Ca sa concluzionez intr-un fel: termostatul era dus (putin stramb chiar). Din cauza asta scadea temperatura motorului la viteza mare. Cu ocazia schimbarii am trecut si la G12+ ;)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: UXE on September 28, 2015, 10:44:38 AM
Am si eu o nelamurire,  trebuie sa completez cu antigel si am gasit acest produs : http://www.epiesa.ro/antigel-concentrat-xt-asiatice-verde-1l-acc-358.htm

Pe masina am antigel verde (mai multe detalii nu mi-au dat cei de la Tubman, dar banuiesc ca e G11).  

In descrierea produsului scrie ca lichidul de racire este pe baza de etilenglicol si contine inhibitori de coroziune deosebit de eficienti, inclusiv silicati si borax.

Din ce am citit pe aici , am inteles ca nu ar trebui sa contina silicati si borax, deci nu ar fi bun?   Cu ce pot sa completez?  Mergei si cu albastru G11? 
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andrei0241 on September 28, 2015, 17:25:53 PM
Cel mai bine, daca e vorba doar de completat 100-200ml, ar fi sa pui doar apa distilata, la intreaga capacitate a sistemului de racire diluarea nu va fi importanta.
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: UXE on September 28, 2015, 18:09:38 PM
Pai am mai completat in vara cu aproape un litru.  As vrea sa mai completez si cu antigel. 
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: UXE on September 28, 2015, 19:27:57 PM
Chiar nu stie nimeni ce antigel verde pot sa am eu pe masina?
Nu mai are nimeni asa ceva pe agregatul lui  si a completat?   ???
  Cei de la Tubman m-au facturat cu "Antigel verde" , dar cand i-am intrebat ce producator e s-au facut ca ploua.  Mi-a zis nenea de acolo ca cica orice antigel verde merge. Nu stiu daca a zis la misto sau nu, dar si ala de la Dacia RX type D e verde.    

Nu inteleg ce mare secret e...     sa inteleg ca aici pe forum majoritatea are albastru sau roz..   sau nu se baga la completat.

Am dat mail la Autokino, insa nici ei nu au raspuns  >:(.  

Vreau sa stiu ce antigel am pe masina,  cu ce echivalent pot sa  completez (origine sau un nume de producator).  


Apropo, cel de origine ce culoare are?  Am inteles ca de ceva vreme se trece de la anorganic la organic sau chiar hibrid.
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: andrei0241 on September 28, 2015, 22:03:06 PM
Daca ai mai completat si in vara 1 litru si iar e nevoie de completat, mai degraba cauti si pe unde se piede, ca doar nu se  evapora pur si simplu.
Eu am schimbat antigelul odata cu distributia si am pus d'asta albastru
(http://www.autoatu.ro/uploads/productImages/Antigel-concentrat-DYNAMAX-G11-ALBASTRU-1L.jpg)
Title: Răspuns: Temperatura indicator antigel
Post by: razvantudose on September 29, 2015, 16:29:50 PM
Salut, din pacate nu stiu nici eu ce antigel verde ai putea avea insa ce pot sa-ti spun este ca cel mai indicat ar fi sa ai G12+ (roz) - poate este o buna ocazie sa-l schimbi cu totul. Posibil sa ma insel, insa antigelul verde este cel obtinut dupa o metoda destul de veche pentru motoare vechi (nu din aluminium).
Autokino si Subaru Bucuresti folosesc G11 (albastru) care in teorie este OK, dar atat.