Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => WRX și WRX STI => Topic started by: MihaiFlorescu on January 11, 2011, 17:57:03 PM
-
Am citit de curand ca in SUA si Canada au fost chemate in service cateva mii de Impreza (modelul meu) pentru o problema la conductele de alimentare.
Problema raportata de clienti a fost mirosul puternic de benzina in cazul pornirilor la temperaturi scazute. In urma reclamatiilor si investigatiilor, Subaru a decis rechemarea in service a unor modele vandute in zonele reci. Problema este la conductele de alimentare care pot scapa benzina in cazul temperaturilor sub 0 grade.
Si eu am simtit miros puternic de benzina in masina zilele trecute cand erau -7 grade afara. Stiti cumva daca si la noi s-a auzit de problema asta? Nu ca ar recunoaste SMT si s-ar oferi sa remedieze problema suportand costurile, dar vreau sa stiu daca trebuie sa imi fac griji sau nu si daca trebuie sa pun deoparte 300$
Multumesc,
Mihai
-
era o actiune service pt motoarele turbo de 2,0 fabricatie 2002-2005
se schimba un furtun de benzina care vine sub inletpipe-ul de la turbo si daca e cazul si conducta
-
Mihai,tu stai sa cauti de rele?Sti ca de ce ti-e frica de aia nu scapi.
-
Cautand cu functia search prin forum am dat de acest topic uitat si lasat fara raspuns. Cand de fapt s-a adeverit a fi o problema comuna, incat majoritatea stiu de ea, dar nu este documentata nicaieri. Mai apare prin topicurile de prezentare uneori.
Raspunsul este ca da, este o problema comuna ce afecteaza in principal generatiile de Impreza si Forester 99-2004 dar poate fi intalnita si la alte modele mai noi sau mai vechi.
Conductele de benzina metalice aflate sub galeria de admisie sunt conectate la rampele de injectie cu niste furtunase de cauciuc ce imbatranesc, se intaresc si la rece nu mai etanseaza bine.
Rezultatul: benzina care scapa la imbinarile dintre cauciuc si conducta metalica, benzina ce ajunge pe blocul motor. Se evapora destul de repede si inca nu am auzit de cazuri nefericite, dar sper sa nici nu aud.
Solutii:
1. conducte/racorduri originale ce se pot comanda din reprezentata, de la magazine de piese online sau chiar din SUA/Japonia de la magazine oficiale Subaru - varianta cea mai sigura si convenabila
2. se cumpara furtun de combustibil (atentie! special pentru combustibil, nu de vacuum, nu de antigel) se taie la dimensiune si se monteaza in locul celor vechi - varianta cea mai ieftina, dar cu riscuri de siguranta
3. se cumpara kit de injectie, cu furtune cu insertie metalica, eventual rampe de injectie, distribuitor etc. - varianta cea mai scumpa, dar care se preteaza celor ce doresc sa impuste mai multi iepuri dintr-un foc (vor capacitate merita de injectie, distributie egala catre injectoare etc.)
Mai multe detalii si aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2540.msg73477.html#msg73477
-
1)* Nu vad de ce ai schimba conductele metalice. Doar bucatelele din cauciuc se strica.
http://www.scoobymods.com/showthread.php/fuel-smell-cold-weather-wrx-2886.html?s=9d4f50a37cc01baf910ece67902a38df&t=2886&highlight=fuel+leak+cold
Cum se face, in link.
Nu e tocmai o operatiune usoara, se pot strica multe, in special conectori de cablaj. Trebuie garnituri de galerie, furtunuri, coliere, antigel, etc, etc (si trebuie multe). Daca nu aveti vreo predilectie spre mecanica, e genul de reparatie care se face in reprezentanta.
-
Pai doar partea de cauciuc da. Poate nu m-am exprimat suficient de clar. Multumesc pentru evidentiere.
-
Multumesc pentru detaliere si "fix'uri".
Stai linistit Mihai ca nu mai pun si alte intrebari, nu vreau sa supar adminu'.
E sufucient. Multumesc.
-
:D Nu e cu suparare. Aici se poate continua discutia pe tema asta.
Ca si operatiune o gasesti detaliata in jurnalul meu de bord la vechiul WRX si la Muttley. Sunt abordari diferite. Dar orice varianta ai alege, e ceva de munca si nu tin minte sa reusesti sa o faci fara sa dai jos galeria de admisie.
-
:))) Super!
Atunci apelez la: "Si la ce service de incredere sa ma duc sa imi rezolve problema?".
Nu de alta dar am de facut vreo 200 de km si sa stiu daca imi iau ceva paturi pentru a putea circula cu geamurile deschise.
...sau era doar "la rece"? Daca merg dupa paine nu am avut ocazia sa-mi dau seama cum e "la cald". Dispare mirosul? O sa vad.
-
La profilul tau nu zice de unde esti.
Reprezentanta sau pasionat care stie ce face. NU recomand service oarecare, si o zic cu toata convingerea.
Nu se poate remedia fara demontarea galeriei.
La mine facea doar la rece, masina din 2002 cu ~115mii km la momentul ala (iarna 2015).
-
Din Bucuresti.
Am sunat la SMT si m-ar costa o diagnoza completa + urcat pe elevator vreo 200 de lei, asa telefonic.
Nu reusesc sa incarc poze, sa-mi schimb avatarul si sa-mi pun locatia de la Profil.(...pana o sa-mi zica Mihai vreo doua ca ametesc topicurile :D)
-
Iti dau mesaj privat.
-
In mirosul de benzina sesizezi si un usor iz de ulei ? Mai poate sa piarda pe la evacuare pe la serpi. Asa facea aspiratul meu. Se mananca galeria undeva spre sonda lambda.
-
In mirosul de ulei sesizezi si un usor iz de ulei ? Mai poate sa piarda pe la evacuare pe la serpi. Asa facea aspiratul meu. Se mananca galeria undeva spre sonda lambda.
Reformuleaza te rog - ai vrut sa spui cumva sa spui "in mirosul de benzina"? Adica poate sa piarda benzina pe unde? Sau nu am inteles ce ai vrut sa spui.
-
Mda. De pe telefon e greu pt astia chiori ca mine.
In mirosul de benzina am vrut sa zic. Modific.
Nu pierde benzina. Gaze...
-
Pai la un motor in mintile lui, chiar daca scapa pe acolo gaze, se simte mirosul de ulei prajit?
Oricum, mirosul de benzina scapat pe la furtunuri e distinct si mult mai pregnant decat mirosul de benzina cand e motorul rece si merge cu amestec bogat.
-
Da! Dar noi nu stim prea bine a ce ii miroase colegului. La a meu a meu miroase bine a benzina de pe evacuare. Enervant si sufocant.
-
@mtfga: ai schimbat lambda 2? Asa era la mine la ultima impreza. Si AFR imi varia continuu la ralanti. Dupa ce am schimbat sonda s-a linistit AFR-ul si nu a mai mirosit a benzina nearsa din evacuare. Poate foarte foarte putin la prima pornire dimineata. Incomparabil cu ce se simtea inainte.
Oricum acest miros se simtea doar daca stateam in spatele masinii cu ea abia pornita. Nici vorba sa se simta in interior.
-
Aveam gaura in șerpi.
-
Da! Dar noi nu stim prea bine a ce ii miroase colegului. La a meu a meu miroase bine a benzina de pe evacuare. Enervant si sufocant.
Pai miroase a benzina in interior, la rece. Acum nu stiu daca sunt gaze, benzina pura sau amestec. Oricum stiam ca uleiul e inodor dar poate asta de masina, si ars, are intradevar un miros pe care eu nu l-am sesizat. Deci nu e de ulei.
3. se cumpara kit de injectie, cu furtune cu insertie metalica, eventual rampe de injectie, distribuitor etc. - varianta cea mai scumpa, dar care se preteaza celor ce doresc sa impuste mai multi iepuri dintr-un foc (vor capacitate merita de injectie, distributie egala catre injectoare etc.)
In afara de SMT pe la ce service sa mai intreb pentru varianta 3?
-
Asta e mai mult o varianta de "tuning". Deci nu prea exista varianta testata sau de incredere. Eu am facut asta la autotehnica (in 2011?) si dupa ce le-a luat 2 zile pentru ca nu stiau cum sa mai puna galeria de admisie la loc fara sa incurce conductele si distribuitorul au zis ca nu mai iau asa lucrari. Plus ca nu iti ofera nimeni produsele alea in Ro. Trebuie sa le cumperi din afara pe raspunderea ta, atat ca achizitie cat si ca potrivire.
Iti recomand cu multa caldura varianta 1 la care e posibil sa mai gasesti ateliere dispuse sa incerce sa te ajute.
Si hai sa nu uitam ca ne grabim sa discutam despre solutii, dar inca nu ai confirmarea ca ai identificat problema.
-
Mihai, vezi ca a pus poze la Jurnal. Are aspirata.
-
Hai sa ne facem un service de Subaru. Eu cumpar doo elevatoare.
-
Vrei sa infiintezi primul service caritabil din Romania ? ;D
-
Nu nu. Pe bani. Dar macar ne strangem acolo si ne dam cu parerea. Gasim noi finantare pentru regie...
-
Deci clar varianta 1.
-
Ok, asta era varianta 1:
1. conducte/racorduri originale ce se pot comanda din reprezentata, de la magazine de piese online sau chiar din SUA/Japonia de la magazine oficiale Subaru - varianta cea mai sigura si convenabila
Sau variantă cu galeria spre lambda 2 ( să înțeleg că există și lambda1?)
După o oră și 10 minute de stat în trafic eram high și cu gâtul uscat. Astea sunt simptomele, acum nu știu dacă e de la evacuare sau din altă parte dar cert e că trebuie să fac ceva cu mirosul de benzină.
Să încerc prin eliminare? Adică să schimb galeria spre lambda și să văd după asta dacă mai amețesc?
Cine mă poate ajuta cu lucrarea asta?
Mulțumesc.
-
Galeria ar trebui sa se vada/auda daca e deja dusa. Fie si doar garniturile.
Sonda 2 pica rar, sonda 1 poate da si erori care sa indice totusi spre sonda 2, ptr ca daca 1 furnizeaza valori gresite, 2'ul striga si lumea o banuieste drept "Ionel, care striga lupul, lupul"
-
Pana una alta mergi cu recirculare aer pornita. Si un stingator la indemana. Macar sa para din afara ca ai avut intentie. ;D
-
Pana una alta mergi cu recirculare aer pornita. Si un stingator la indemana. Macar sa para din afara ca ai avut intentie. ;D
Da, uite chiar! Nu m-am gândit la asta.:)))
-
1)* Nu vad de ce ai schimba conductele metalice. Doar bucatelele din cauciuc se strica.
http://www.scoobymods.com/showthread.php/fuel-smell-cold-weather-wrx-2886.html?s=9d4f50a37cc01baf910ece67902a38df&t=2886&highlight=fuel+leak+cold
Cum se face, in link.
Nu e tocmai o operatiune usoara, se pot strica multe, in special conectori de cablaj. Trebuie garnituri de galerie, furtunuri, coliere, antigel, etc, etc (si trebuie multe). Daca nu aveti vreo predilectie spre mecanica, e genul de reparatie care se face in reprezentanta.
Să mă bag la SMT sau e cineva pe aici și de preferat în București care mă poate ajuta?