31
32
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on March 25, 2024, 13:43:22 PM »Si cu aceasta ocazie, cea mai sumbra estimare a fost prea optimista. Si mai sunt de luat.
Fmm de cazan...
33
Discuții libere / Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Last post by dan_b on March 25, 2024, 12:46:31 PM »M-am saturat de toti ratatii care merg dupa principii imaginate de ei... Jegurile care nu semnalizeaza, jegurile care stau lipiti de axul drumului si de banda 2 sau 3, ca asa stiu ei...
Las si aici, poate cauta vreun prost pe net si gaseste, sa creasca algoritmii...
Art. 41. -
(1) Vehiculele şi animalele, atunci cānd circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, īn sensul de circulaţie, cāt mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea semnificaţiei semnalizării rutiere şi a regulilor de circulaţie.
(2) Numerotarea benzilor de circulaţie pe fiecare sens se efectuează īn ordine crescătoare de la marginea din partea dreaptă a drumului către axa acestuia. Īn cazul autostrăzilor, banda de urgenţă nu intră īn numerotarea benzilor de circulaţie.
Art. 42. -
Cānd circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule īn funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, avānd obligaţia să revină pe prima bandă ori de cāte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
Las si aici, poate cauta vreun prost pe net si gaseste, sa creasca algoritmii...
Art. 41. -
(1) Vehiculele şi animalele, atunci cānd circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, īn sensul de circulaţie, cāt mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea semnificaţiei semnalizării rutiere şi a regulilor de circulaţie.
(2) Numerotarea benzilor de circulaţie pe fiecare sens se efectuează īn ordine crescătoare de la marginea din partea dreaptă a drumului către axa acestuia. Īn cazul autostrăzilor, banda de urgenţă nu intră īn numerotarea benzilor de circulaţie.
Art. 42. -
Cānd circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule īn funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, avānd obligaţia să revină pe prima bandă ori de cāte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
34
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by Muttley on March 25, 2024, 10:26:14 AM »Asta ma intrebam si eu.
Si ma supara ca nivelul asta de absurd e alimentat fix de catre noi.
Foxul ala e o finala absolut total silentioasa care are pacatul de a nu rugini. Are atestare ECE, adica uniune din care si Romania face parte.
Le dati apa la moara alora. Cea mai finantata institutie publica, cea mai taxatoare, cu ITP anual si toate mizeriile, iar VOI ii cautati ca sa va ia banii si sa-si bata joc de voi.
Inainte sa ziceti - da, am "omologat" (a se citi "le-am dat bani ampluea") suspensie si anvelope. Dinamica masinii, are sens. O toba finala care nu face zgomot, aia n-are absolut deloc.
Si ma supara ca nivelul asta de absurd e alimentat fix de catre noi.
Foxul ala e o finala absolut total silentioasa care are pacatul de a nu rugini. Are atestare ECE, adica uniune din care si Romania face parte.
Le dati apa la moara alora. Cea mai finantata institutie publica, cea mai taxatoare, cu ITP anual si toate mizeriile, iar VOI ii cautati ca sa va ia banii si sa-si bata joc de voi.
Inainte sa ziceti - da, am "omologat" (a se citi "le-am dat bani ampluea") suspensie si anvelope. Dinamica masinii, are sens. O toba finala care nu face zgomot, aia n-are absolut deloc.
35
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester my23 Xclusive
« Last post by Forester23 on March 25, 2024, 09:27:51 AM »@Forester
Inca nu vreau sa recomand ceva ce nu am testat cu propria piele. Poate nu e bun- cine stie. In teorie suna foarte bine si vreau sa vad si practic cum stau. In mai ajung si fac testul. Am in plan sa pun si in alte masini- Ssangyong Tivoli 162 cp 1,5 benzina, Octavia 2 1.9 TDI PD, Logan 1.5 dci. Sa avem mai multe surse! Pana atunci prefer sa nu pomenesc numele (mai ales ca e un brand "no name").
36
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester my23 Xclusive
« Last post by Forester on March 25, 2024, 09:16:47 AM »Asa cum ai pomenit de Fucsi si de Mobili, cred ca poti mentiona si uleiul in tabla - cel putin pe mine m-ai facut curios, in conditiile in care si eu sunt foarte atent ce bag in vechiturile mele.
37
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by Forester on March 25, 2024, 09:12:37 AM »Ia stati asa, explicati-mi si mie va rog: adica, daca mie mi s-a dus la un moment dat finala si am inlocuit-o cu ceva after market, ieftinache dar care isi face treaba, ar fi trebuit (teoretic) sa o trec in CIV? Am facut 2 ITP-uri de atunci.
38
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester my23 Xclusive
« Last post by Forester23 on March 25, 2024, 07:46:56 AM »Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?
@Ilie & Kay
Alimentez cu singura varianta de benzina de la statiile OPET(am pret preferential aici). Acum de ex a ajuns la 44 lire litrul ( acum 1 an si ceva era 18-19 lire). Posibil sa fie ok SHELL si BP.
Mai am un Tivoli (adus din Ro) si cred ca se comporta ceva mai slab decat in Ro(la inceput). Mi-a tras niste flash-uri cu CHECK ENGINE aprins. Ca sa rezolv am mers mai tare ca de obicei si in 15-25 km s-a stins. A trecut mai bine de 1 an de atunci si nu s-a mai aprins. Acum cred ca merge relativ in regula. Nu sesizez nimic. 99% din timp masinile stau cu plinul facut. Nu am o parere buna despre motorina. Pentru un 2.0 TDI e lenesa. Trebuie tinut in SPORT Passatul.
Per total nu am mers asa de mult in Ro incat sa imi dau seama de diferente. Oricum miroase foarte tare a benzina uleiul. Si l-am schimbat de curand. Am multi colegi cu masini din UE si nu prea se plang de benzina.
In Bulgaria nu ma opresc! EVER! Nici daca vine apocalipsa nu ma opresc!
UPDATE - In weekend am scos uleiul FUCHS 5w30 si am luat de la "magazinul din colt" Mobil 1 0w20. (bidon 5 quartz, 4.7 litri, 35 USD bidonul). Consumul incepe sa scada.
Imediat motor mai silentions, acceleratia mai rapida, zgomot in mers foarte putin, (la 3000 abia se aude ceva). La 100kmh se aud doar anvelopele.
Concluzia- o diferenta CLARA 0w20 versus 5w30. (am avut 5w30 de la Mobil 1 si comportamentul a fost destul de apropiat cu 0w20) ceea ce imi indica faptul ca Fuchs intra la capitolul apa de ploaie(sa mai zic ca alimenteaza si pe cei de la VW la prima umplere- deci NU). De cand Fuchs face sub licenta si uleiul in Turcia(pentru benzinarii OPET) e destul de elocvent ca nu au calitate. Nu as tine uleiul mai mult de 5000km. https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-0w-20
Reamintesc ca am sa trec pe un ulei necunoscut marii majoritati. Nu ii dau numele pentru a nu fi reclama. Insa pana acum 2-3 saptamani nici eu nu stiam ca exista. Am studiat problema si acum cam am idee ce inseamna ulei de top - din mai multe considerente- fara reclama la TV, fara marketing agresiv, fara sponsorizari, cu ambalaj de tabla musai, calitate pentru anumiti constructori -F1, premium..si desigur cu rezulate probabile.
39
Alte modele si non-Subaru / Re: A Quattro fara Quattro
« Last post by MihaiFlorescu on March 23, 2024, 20:58:58 PM »Azi am schimbat filtrul de aer. Are aproximativ 10.000km si arata asa:
Fluturi, frunze, un muc de tigara si multe altele. Meniu complet:
Si cand ma gandesc ca producatorul recomanda schimbarea la 60.000km. Astia chiar vor sa se strice masinile astea dupa ce ies din garantie. Am pus Bosch. Vad ca pe OEM vine MANN. O sa tin minte. Oricum sunt identice.
Filtrul de polen il schimbasem imediat ce am luat masina si nu l-am mai schimbat la revizie ca era prea devreme. Are cam 13.000km. Dupa ce am citit aici la cineva ca recomanda filtrele cu polifenol, am zis sa incerc si eu, desi era cel mai scump filtru din lista. Fiind cu alergii si eu si sotia si trecand prin zone cu praf si stiind ca vara de la condens se pot dezvolta bacterii in sistemul de ventilatie, am zis ca merita.
Filtrul de polen vechi
Eram pregatit si pentru ulei, prin metoda golirii pe la buson, dar dupa ce am vazut ca am de desfacut 30 de suruburi autofiletante bagate in plastic moale, am zis ca sunt ok si cu extrasul pe la joja, chiar daca raman 100ml in baie. Astept pompa acum.
O sa ii fac de acum inainte reviziile acasa pe la 7.500 si la 15.000 km la reprezentanta intrucat acolo tot asa il scot, prin extractie. Deci practic nici ei nu il schimba pe tot. Aici intervalul cerut este de 20.000km...
Consumul de ulei in cei ~10.000km de la revizie este in jur de 500ml. Deci e ok. Cam asa era si la Hyundai.
Fluturi, frunze, un muc de tigara si multe altele. Meniu complet:
Si cand ma gandesc ca producatorul recomanda schimbarea la 60.000km. Astia chiar vor sa se strice masinile astea dupa ce ies din garantie. Am pus Bosch. Vad ca pe OEM vine MANN. O sa tin minte. Oricum sunt identice.
Filtrul de polen il schimbasem imediat ce am luat masina si nu l-am mai schimbat la revizie ca era prea devreme. Are cam 13.000km. Dupa ce am citit aici la cineva ca recomanda filtrele cu polifenol, am zis sa incerc si eu, desi era cel mai scump filtru din lista. Fiind cu alergii si eu si sotia si trecand prin zone cu praf si stiind ca vara de la condens se pot dezvolta bacterii in sistemul de ventilatie, am zis ca merita.
Filtrul de polen vechi
Eram pregatit si pentru ulei, prin metoda golirii pe la buson, dar dupa ce am vazut ca am de desfacut 30 de suruburi autofiletante bagate in plastic moale, am zis ca sunt ok si cu extrasul pe la joja, chiar daca raman 100ml in baie. Astept pompa acum.
O sa ii fac de acum inainte reviziile acasa pe la 7.500 si la 15.000 km la reprezentanta intrucat acolo tot asa il scot, prin extractie. Deci practic nici ei nu il schimba pe tot. Aici intervalul cerut este de 20.000km...
Consumul de ulei in cei ~10.000km de la revizie este in jur de 500ml. Deci e ok. Cam asa era si la Hyundai.
40
Impreza și XV/Crosstrek / Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Last post by MihaiFlorescu on March 23, 2024, 20:31:52 PM »Pana la forester, mai am altceva de testat:
Am terminat cu orasul. Maine sper sa vad cum e si in afara, ca nu am avut timp sa ies. Va urma pe topic separat.
Pana atunci, cine mai vrea sa impartasasca propriile opinii aici, despre Crosstrek 2024, este incurajat sa o faca.
Ca tot se discuta la un moment dat despre cum ar fi un XV cu motorul de pe BRZ. Va zic eu, ar fi naspa. Nu au nici o legatura si setarea nu ar aduce beneficiile imaginate.
Am terminat cu orasul. Maine sper sa vad cum e si in afara, ca nu am avut timp sa ies. Va urma pe topic separat.
Pana atunci, cine mai vrea sa impartasasca propriile opinii aici, despre Crosstrek 2024, este incurajat sa o faca.
Ca tot se discuta la un moment dat despre cum ar fi un XV cu motorul de pe BRZ. Va zic eu, ar fi naspa. Nu au nici o legatura si setarea nu ar aduce beneficiile imaginate.