Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: olixman on September 17, 2018, 13:21:57 PM

Title: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 13:21:57 PM
Salut colegii de pe forum!

Acesta este primul meu post aici, din pacate nu cu vesti bune asa cum speram, cand am facut cont pe forum.
Acum aprox doua luni am mers sa iau un Forester 2.0D din 2009, 256000km. (Da, stiu problemele motoarelor, m-am documentat)
Masina a mers perfect, fara nici o problema aprox 2500Km, dupa care a luat-o pe ulei (in max 15 sec. am reusit sa omor motorul, de la cheie n-a vrut).
Ok, turbo dus.. Nu-I nici prima si nici ultima masina la care se duce turbo.
Dua masina pe slep la mecanicul meu care s-a ocupat de masina anterioara.
Demontat turbo, trimis la Cluj la reparat. Dupa cateva zile, m-a sunat mecanicul sa-mi dea ceva vesti:

1- Veste buna. Turbo reparat, montat inapoi.
2- Veste asa si asa. A facut schimbul de ulei, filtru.
3 - Veste rea. Din motor, a scos aprox 16L de ulei (zeama fara nici un Dumnezeu, dar cu puternic miros de motorina).
4 - Vestea si mai rea. A pornit motorul, de mers merge bine, dar in 20min. de mers la relanti, a crescut nivelul la ulei cu aprox 2L (mirosea a motorina).

Asadar, a spus ca pe undeva, motorul arunca foarte multa motorina in ulei si de asta a luat-o pe ulei. Suna logic.
Doar ca el nu se baga in motoare boxer. Ok, nu-I stress, I know the feeling.
Am ajuns la un alt mechanic care se pricepe la Subaru.
Mecanicul nou, spune ca da, se rezolva si ca totu-i de la DPF si incercari repetate de regenerare date de ECU (suna logic, doar ca nu are cum la relanti, sa arunce in baie 2L de motorina doar din regenerare).
Duc masina la el pe slep.
A doua zi ma suna, si-mi spune ca turbo nu e ok (Cum naiba? Doar e reparat, am si raport!).
Bine, poate cei de la Cluj au facut-o de oaie..
Ce-i drept, foarte putin, pe partea de admisie atingeau lamelele pe corpul turbinei.
Trimit turbo inapoi azi.
Maine ma suna ca-i ok turbo si in momentul in care se face presiune de ulei, se centreaza automat. Si-l trimit inapoi, cu un nou raport (in graphic arata joc sub 0.2mm la aprox 70000 rpm).
O data ajuns, mecanicul l-a montat inapoi si a incercat aprox 3 regenerari. Era 255% incarcat DPF, am vazut eu cand a citit cu SSM.
A spus ca nu se poate regenera, si ca trebuie bagat DPF in solutie. Zis si facut, DPF era acum curat.
Intre timp, mi-a aratat ca EGR-ul era blindat (tabla de 0.3mm intre EGR si flansa de fixare).
Bun! Schimbam si EGR-u.
Tin sa precizez ca masina nu avea nici un martor aprins in bord.. Sa fi fost masina a fost "pregatita" pentru vanzare? Mai mult ca sigur! :)
Asadar: DPF curat, EGR schimbat, ulei  + filtre schimbate, masina e din nou ok. :)
Plec de la service, iar in aprox 9Km, ghici?!?
Iara o ia pe ulei... De data asta am auzit si-un sunet tare ciudat la motor (lovit metallic relative puternic).
Ok.. Imping masina in afara carosabilului, deschid capota si ma uit la ulei.
Pe joja, peste semnul de maxim, la vreo 12cm este nivelul de ulei. Din nou, miros puternic de motorina.
Sun mecanicul sa-i spun..

-Da dom`le ti-am spus ca turbo ala nu este ok! Nu stiu ce I-au facut aia de la Cluj! Las ca te sun luni sa trimitem turbo aici la unu bun!

-Dar nu credeti ca este posibilitatea sa arunce motorina prin alta parte, si sa se dilueze atat de mult uleiul incat sa scape pe la turbo si din cauza asta s-o ia pe ulei?

- Nu! In 15 ani de Subaru eu n-am vazut asa ceva! Sigur e turbo!

Acum, masina este din nou la el (n-am alta varianta) cu turbo trimis la reparat. Pe miercuri - joi ar trebui sa fie gata.
Am intrebat si colegi de la lucru, care au venit cu idei foarte logice.
Unul spunea ca, el a patit la o masina de-a lui sa-i arunce motorina pe la pompa de inalte. Da, si la Forester SH, pompa de inalte este anrtenata prin roti dintate direct de vibrochen. Se poate foarte bine sa fie un simering ceva.. ma gandesc.
Am citit forumuri, la altii era circuitul de retur a motorinei.. Si asta mi se pare logic. Daca e sparta vreo teava, arunca direct in baia de ulei.

Totusi stau si ma intreb.. Cum sa arunce atat de multa motorina in ulei? Dar in acelasi timp sa mearga bine motorul..

Pana e gata masina, astept si parerile voastre.
Oricum, ma gandeam ca dupa ce-mi va spune ca-i ok si merge, sa merg maxim 2km si sa verific nivelul de ulei.
Asta in cazul in care nu s-au intamplat si alte chestii nasoale prin motor.
Orice parere e binevenita.

Ps.: Abia dupa ce iese masina din service voi scrie unde locuiesc si cine e mecanicul, nu de alta dar nu vreau sa ma pun rau cu nimeni.



Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Pfaizzzer on September 17, 2018, 14:21:39 PM
Turbo nu are nici cea mai mica legatura cu vreun traseu de motorina.
Ce se poate intampla daca turbo e stricat este sa iti bage ulei in admisie, eventual si bucatele metalice din componenta sa.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on September 17, 2018, 14:27:01 PM
subaru diesel :(
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 14:36:13 PM
Turbo nu are nici cea mai mica legatura cu vreun traseu de motorina.
Ce se poate intampla daca turbo e stricat este sa iti bage ulei in admisie, eventual si bucatele metalice din componenta sa.

Exact la asta ma gandeam si eu. Cauza e alta si mecanicul asta nu si nu..
In manualul de service am gasit procedura de verificare a circuitului de retur la motorina si i-am trimis-o.
El din nou, a spus clar ca nu are cum sa fie de acolo si este din turbo. N-a verificat ce I-am trimis, evident.
Ideea este ca trebuie sa fac ceva inainte sa-i strice motorul (daca nu e deja stricat, o sa-l porneasca dupa ce vine turbo reparat).
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on September 17, 2018, 14:44:10 PM
avand in vedere ca persoanele competente pe subaru diesel din Ro le numeri pe degetele de la o mana... de data asta o sa preiau eu rolul userului Boxer si iti recomand sa mergi la reprezentanta :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Pfaizzzer on September 17, 2018, 14:46:13 PM
Ideea e ca acel mecanic nu ar trebui sa repare nimic daca el a spus ca turbina varsa motorina in baia de ulei.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 14:52:34 PM
avand in vedere ca persoanele competente pe subaru diesel din Ro le numeri pe degetele de la o mana... de data asta o sa preiau eu rolul userului Boxer si iti recomand sa mergi la reprezentanta :)

Unde locuiesc nu este reprezentanta, doar service autorizat.
Iar acolo sunt in "reorganizare de atelier". N-au mecanici cu alte cuvinte.
Cea mai apropiata reprezentanta este departe din pacate.
Partea si mai proasta este ca in 4 Oct am RAR-ul si daca nu-l trec, trec si cele 3 luni legale s-o inmatriculez.. Mea culpa, stiu
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: MihaiFlorescu on September 17, 2018, 15:34:48 PM
Mutat din prezentarea membrilor la discutii despre Forester.

Bafta!  Vezi ca unui coleg dupa ce a schimbat motorul fara injectoare, i-a ramas un injector pe deschis. Tot forester diesel. Chiar si asa imi vine greu sa cred ca masina merge o perioada (adica stai asa..mergea si a lui... asta pana cand s-a topit pistonul). Dar nu stiu ce sa zic daca poate inunda in asa hal motorul.

Bine ca ai rezervor de 60l :D
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 15:41:29 PM
Bine ca ai rezervor de 60l :D

Multumesc,
Da.. Dar mai mult de 10Km nu cred ca fac cu ea xD
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Lup_Alb on September 17, 2018, 16:00:43 PM
Sa o luam logic: pe unde poate intra motorina in motor ? Injectoare si ... (mai exista alte locuri ? Nu sunt un cunoscator, sa adauge cei care stiu daca mai exista si alte locuri)
In primul rand trebuie verificate injectoarele si posibile alte locuri pe unde ar mai putea intra motorina in ulei (daca exista)
Fara o diagnoza electronica la reprezentanta nici nu ar mai trebui sa umblii la motor...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Forester on September 17, 2018, 16:26:54 PM
Pun si eu o intrebare de vanzator la aprozar: chiar si daca e injector blocat pe deschis, sau vine Michiduță si varsa cu galeata motorina in cilindru - e normal sa ajunga atat de multa motorina in ulei? Segmentii aia nu au nimic de zis, de stricat, de aliniat... etc? Ca alta cale nu gasesc catre baia de ulei. Sau poate piston spart gaurit, cu o gaura directa catre bieleta :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Muttley on September 17, 2018, 16:34:59 PM
Aici (http://web.mit.edu/2.61/www/Lecture%20notes/Lec.%2016%20Diesel%20inj,mixing,combustion.pdf), chiar daca e vorba de un motor de camion probabil, e un exemplu de debit de motorina, 64mm cubi pe milisecunda, care echivaleaza cu aproape 4l pe minut. Nu mi-e clar daca e pe un injector sau pe pompa, who cares... Cert e ca un injector blocat pe deschis o sa-ti mute continutul rezervorului in baia de ulei relativ repede.

Pompa de injectie, daca inteleg eu bine pozele de aici (https://subdiesel.wordpress.com/boxer-diesel/ee20-engine-info/), e externa. Nici nu vad cum ar fi putut comunica cu carterul.

Nu stiu cum s-ar manifesta un retur de motorina infundat sau gatuit, daca surplusul ar refula (tot) pe la la injectoare.

Turbo nu vad ce treaba sa aiba cu motorina. Ala poate avea treaba cu datul pe ulei. Dar la tine nu e dat pe ulei veritabil, e dat pe motorina de vreme ce cu asta se unge motorul, inclusiv turbina.
Si mai intervine ceva, joc mare in axul turbinei inseamna mult ulei (in cazul tau motorina :( ) care scapa din lagare in admisie si-ti poate genera ceva autoaprindere / dat pe ulei. N-o fi sursa problemei tale jocul mare in ax dar poate contribui la supraturarea necontrolata. Si da, are joc mare daca freaca palele in carcasa.
Apropo, in caz ca nu stii deja: cand o ia pe ulei bagi repede in treapta 6, franezi cu dreptul si cuplezi usor (si totodata fara s-o lalai) ambreiajul.

Si nu in ultimul rand, dupa atat amar de lubrifiere cu motorina, motorul tau e cam... 'mnesau sa-l ierte.
____________

Forester, scapa de nu e voie  ^-^
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Pfaizzzer on September 17, 2018, 16:36:13 PM
La prima vedere ai spune ca e clar gaura in piston, dar daca ar fi, motorul ala nu ar functiona, mai ales ca e vorba de aprindere prin comprimare.
Mai mult nu imi pot da cu parerea, avand in vedere ca nu cunosc configuratia traseelor de alimentare de pe acest motor.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 16:37:02 PM
Pun si eu o intrebare de vanzator la aprozar: chiar si daca e injector blocat pe deschis, sau vine Michiduță si varsa cu galeata motorina in cilindru - e normal sa ajunga atat de multa motorina in ulei? Segmentii aia nu au nimic de zis, de stricat, de aliniat... etc? Ca alta cale nu gasesc catre baia de ulei. Sau poate piston spart gaurit, cu o gaura directa catre bieleta :)

Vin si eu cu o intrebare de aprozar.
Daca un piston e gaurit.. Mai este capabil sa faca compresie si deci aprindere?
N-ar trebui sa mearga-n 3?

LE.: Scuzati cacofonia  :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 16:37:52 PM
La prima vedere ai spune ca e clar gaura in piston, dar daca ar fi, motorul ala nu ar functiona, mai ales ca e vorba de aprindere prin comprimare.
Mai mult nu imi pot da cu parerea, avand in vedere ca nu cunosc configuratia traseelor de alimentare de pe acest motor.

Am sa pun ceva poze mai incolo cand ajung acasa, din manualul de service.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Forester on September 17, 2018, 16:44:13 PM
Gaura în piston era o glumă, de unde și zâmbăriciul de la sfârșitul propoziției...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Pfaizzzer on September 17, 2018, 16:52:32 PM
Sa nu aiba vreun schimbator de caldura care sa incalzeasca motorina ajutandu-se de temperatura uleiului.
Asta ar fi pe returul traseului de ungere (unde uleiul nu mai are presiune) si daca ar fi spart, motorina ar ajunge usor in baie.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andrei0241 on September 17, 2018, 17:49:59 PM
Ptr a verifica asta probabil se poate redirectiona returul de motorina.
Turbina totusi n'are nici o treaba, se pierd timp si bani degeaba
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on September 17, 2018, 18:07:36 PM
https://www.subaruforester.org/vbulletin/f160/diesel-leaking-into-oil-124379/

in alte parti online ai gasit raspuns ? :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 18:10:59 PM
https://www.subaruforester.org/vbulletin/f160/diesel-leaking-into-oil-124379/
Ultimul post din thread-ul respectiv este al meu.  :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on September 17, 2018, 18:12:10 PM
da, nu apucasem sa scriu tot ... ca de aia am pus linkul ca am vazut :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 18:44:04 PM
Aici (http://web.mit.edu/2.61/www/Lecture%20notes/Lec.%2016%20Diesel%20inj,mixing,combustion.pdf), chiar daca e vorba de un motor de camion probabil, e un exemplu de debit de motorina, 64mm cubi pe milisecunda, care echivaleaza cu aproape 4l pe minut. Nu mi-e clar daca e pe un injector sau pe pompa, who cares... Cert e ca un injector blocat pe deschis o sa-ti mute continutul rezervorului in baia de ulei relativ repede.

Pompa de injectie, daca inteleg eu bine pozele de aici (https://subdiesel.wordpress.com/boxer-diesel/ee20-engine-info/), e externa. Nici nu vad cum ar fi putut comunica cu carterul.

Nu stiu cum s-ar manifesta un retur de motorina infundat sau gatuit, daca surplusul ar refula (tot) pe la la injectoare.

Turbo nu vad ce treaba sa aiba cu motorina. Ala poate avea treaba cu datul pe ulei. Dar la tine nu e dat pe ulei veritabil, e dat pe motorina de vreme ce cu asta se unge motorul, inclusiv turbina.
Si mai intervine ceva, joc mare in axul turbinei inseamna mult ulei (in cazul tau motorina :( ) care scapa din lagare in admisie si-ti poate genera ceva autoaprindere / dat pe ulei. N-o fi sursa problemei tale jocul mare in ax dar poate contribui la supraturarea necontrolata. Si da, are joc mare daca freaca palele in carcasa.
Apropo, in caz ca nu stii deja: cand o ia pe ulei bagi repede in treapta 6, franezi cu dreptul si cuplezi usor (si totodata fara s-o lalai) ambreiajul.

Si nu in ultimul rand, dupa atat amar de lubrifiere cu motorina, motorul tau e cam... 'mnesau sa-l ierte.
____________

Forester, scapa de nu e voie  ^-^

Multumesc! Da, si eu banuiesc ca din cauza dilutiei a luat-o pe ulei. Iar motorul l-am oprit in treapta 5. Lasat ambreiaj cu frana apasata.
Sunt constient ca motorul e cam dus.. totusi as vrea sa trec RAR-ul ca pe urma sa-l schimb.
Am gasit aici modelul fara probleme la pret rezonabil.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/subaru-2-0d-motor-ee20-ee20z-bj-ab-2008-2014-wie-0km-/793158288-223-3646 (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/subaru-2-0d-motor-ee20-ee20z-bj-ab-2008-2014-wie-0km-/793158288-223-3646)
Aici este axul pompei de motorina cu gear-ul acesteia. Imi imaginez ca pompa, daca are vreun simering defect poate sa arunce motorina pe acolo. Dar cum nu sunt mecanic, este doar o parere.
https://www.flickr.com/photos/156614378@N02/shares/s9Q6pq (https://www.flickr.com/photos/156614378@N02/shares/s9Q6pq)
Mai jos circuitele de tur si retur de motorina:
Tur cu rosu si retur cu albastru.
https://flic.kr/p/P2VSCJ (https://flic.kr/p/P2VSCJ)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on September 17, 2018, 19:01:18 PM
nu stiu ce zic aia in limba aia complicata dar parca ceva nu e ok cu un motor second dar totusi cu 0km din aceeasi familie de motoare buclucase .... ce fain era daca ascultai de la inceput pe cei care ziceau fara subaru diesel nu ? :)
in locul tau as incerca sa-mi reduc pierderile si ... get rid of it somehow ...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 17, 2018, 21:41:14 PM
nu stiu ce zic aia in limba aia complicata dar parca ceva nu e ok cu un motor second dar totusi cu 0km din aceeasi familie de motoare buclucase .... ce fain era daca ascultai de la inceput pe cei care ziceau fara subaru diesel nu ? :)
in locul tau as incerca sa-mi reduc pierderile si ... get rid of it somehow ...

In anunt scrie ca sunt motoare recondiționate care sunt ca și noi.
Nu scrie nicăieri ca ar avea efectiv 0Km. (Wie 0km, ca și 0km).
Tot acolo, sunt doua preturi. Cel mic pentru motoare second din seria cu probleme și prețul mare pentru cele recondiționate din seria fără probleme.
Iar la partea cu get rid of it, sincer ma doare sufletul că-i masina faina și-n al doi-lea rand pentru ca nu vreau sa dau tepe..
Nu cred ca ar lua-o nimeni dacă as vrea s-o dau cu motor defect.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on September 17, 2018, 22:04:19 PM
nu am zis sa dai tepe, just cut your losses ...
masina e faina, nimeni nu zice ca nu ar fi, doar motorul nu e varianta buna :)
in rest nu stiu cu cat ai cumparat-o dar daca in cateva mii de km ajungi la schimbat motor (si cand auzi motor subaru diesel reconditionat - nu suna bine), turbo si cine mai stie ce .... something is very wrong ...
oricum esti obisnuit sa ignori ce zice lumea din moment ce stiai de probleme dar ai insistat cu masina deci ...succes in continuare :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andrei0241 on September 17, 2018, 22:05:22 PM
Pretul mic e ptr motoare cu ceva rulaj, cel mare ptr motoare cu 0 km, nu scrie nicaieri ca ar fi din seria fara probleme. O eventuala inlocuire a motorului te cam forteaza sa pastrezi masina ceva timp, altfel tot iesi in pierdere

Tine'ne la curent cu evolutia repararii, nu prea cred ca turbina re-reconditionata va rezolva problema. Intre timp m'as interesa unde se pot testa injectoarele
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 18, 2018, 07:51:48 AM
Pretul mic e ptr motoare cu ceva rulaj, cel mare ptr motoare cu 0 km, nu scrie nicaieri ca ar fi din seria fara probleme. O eventuala inlocuire a motorului te cam forteaza sa pastrezi masina ceva timp, altfel tot iesi in pierdere

Tine'ne la curent cu evolutia repararii, nu prea cred ca turbina re-reconditionata va rezolva problema. Intre timp m'as interesa unde se pot testa injectoarele

Am vorbit cu neamțul pe mail și a confirmat ca prețul mare este pentru motorul din seria fără probleme, recondiționat. Plus garanție.
Va țin la curent. Pe vineri pot merge eu s-o iau din service dacă este gata.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 18, 2018, 07:52:46 AM
nu am zis sa dai tepe, just cut your losses ...
masina e faina, nimeni nu zice ca nu ar fi, doar motorul nu e varianta buna :)
in rest nu stiu cu cat ai cumparat-o dar daca in cateva mii de km ajungi la schimbat motor (si cand auzi motor subaru diesel reconditionat - nu suna bine), turbo si cine mai stie ce .... something is very wrong ...
oricum esti obisnuit sa ignori ce zice lumea din moment ce stiai de probleme dar ai insistat cu masina deci ...succes in continuare :)

Yes yes, i know. :)
Pe de alta parte, știu ca o data schimbat motorul cel puțin o perioada bună nu mai am treaba cu ea.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Forester on September 18, 2018, 11:06:56 AM
Am vorbit cu neamțul pe mail și a confirmat ca prețul mare este pentru motorul din seria fără probleme, recondiționat. Plus garanție.
Va țin la curent. Pe vineri pot merge eu s-o iau din service dacă este gata.

Ceva nu se pupa aici. Ce sa fie oare?

E din categoria:
(https://newhampshire.files.wordpress.com/2017/05/flat-earth.jpg)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 18, 2018, 11:17:23 AM
Am vorbit cu neamțul pe mail și a confirmat ca prețul mare este pentru motorul din seria fără probleme, recondiționat. Plus garanție.
Va țin la curent. Pe vineri pot merge eu s-o iau din service dacă este gata.

Ceva nu se pupa aici. Ce sa fie oare?

E din categoria:
(https://newhampshire.files.wordpress.com/2017/05/flat-earth.jpg)

Ma gandeam ca, poate provin de pe masini lovite.. sau poate vad eu prea multi cai verzi. :)
Trebuie sa ma opresc din fumat...  ;D
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 27, 2018, 11:06:57 AM
Update.

A reusit mecanicul sa porneasca motorul, dar acum merge in doua - trei pistoane.
El spune ca nu arunca motorina in ulei.
Mai lucreaza si-mi va spune ce si cum.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: UXE on September 27, 2018, 11:41:22 AM
Sa ne spui si nou  la final te rog cat a costat toata tarasenia.  :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: BOXER on September 27, 2018, 12:13:05 PM
La final cand va fi totul ca la inceput ?
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 27, 2018, 13:00:51 PM
Sa ne spui si nou  la final te rog cat a costat toata tarasenia.  :)

Pana acum,  ~5200 de lei.


Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on September 27, 2018, 13:10:54 PM
Dar s-a rezolvat pana la urma?
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 27, 2018, 13:15:39 PM
Dar s-a rezolvat pana la urma?
Nu.. Astia 5200 includ si reparatiile facute anterior (pana la luat-ul pe ulei V2.0 :) ), tot de el.
Inca astept vesti de la el.
Maine am sa-i fac o vizita.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on September 27, 2018, 17:35:50 PM
Mecanicosii de langa mine tot pe injectie ar miza. Sau segmenti...acum pana nu se uita cine trebuie la ce trebuie n ai cum sa stii. Dar treaba cu turbina e din alta lume. N are cum sa fie de acolo.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 28, 2018, 08:23:28 AM
Mecanicosii de langa mine tot pe injectie ar miza. Sau segmenti...acum pana nu se uita cine trebuie la ce trebuie n ai cum sa stii. Dar treaba cu turbina e din alta lume. N are cum sa fie de acolo.

Ieri l-am sunat sa vad cum sta treaba.. Zicea ca monteaza inapoi DPF si incearca sa-i dea cheie din nou.
L-am intrebat daca e posibil sa fie de la injectoare mersul in 2 - 3 pistoane..
Raspunsul lui:
"Daca era un injector defect aparea pe bord si tu nu ai erori."
Acum am eu o intrebare. Injectoarele astea au confirmare pe pozitie? Verifica daca misca partea mecanica?
Imi imaginez ca nu si ca electronic poate sa fie ok injectorul, dar mecanic sa nu deschida/inchida corect. Se poate?
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: marr on September 28, 2018, 10:52:39 AM
Stai linistit si ... schimba mecanicul !
NU apare nimic in bord legat de injectoare !
Cand acestea functioneaza aiurea le simti si le auzi. Cand nu mai functioneaza ... vezi !

La cat ai cheltuit pana acum fara rezultat, mai bine mergeai la o reprezentanta (scuze, dar nu am retinut de unde esti ca sa-ti recomand una) si erai cu problema rezolvata !
Parerea mea !
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andrei0241 on September 28, 2018, 12:15:22 PM
Dupa motorina in ulei provenind de la turbo si injectoarele care'ar da eroare in bord, nu vad prea bine sfarsitul acestei reparatii. Si ghici cine plateste ... inclusiv pe mecanicul experimentalist ...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on September 28, 2018, 13:49:05 PM
Stai linistit si ... schimba mecanicul !
NU apare nimic in bord legat de injectoare !
Cand acestea functioneaza aiurea le simti si le auzi. Cand nu mai functioneaza ... vezi !

La cat ai cheltuit pana acum fara rezultat, mai bine mergeai la o reprezentanta (scuze, dar nu am retinut de unde esti ca sa-ti recomand una) si erai cu problema rezolvata !
Parerea mea !

Sunt din Timisoara.Acum nu mai am ce sa fac, saptamana viitoare as fi avut RAR-ul. Asadar game over.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 04, 2018, 10:16:19 AM
Update!
A schimbat injectoarele, motorul merge din nou bine.
Dar am revenit la problema initiala, arunca multa motorina in ulei.
Ieri m-a sunat sa trec astazi pe la el. Asadar am fost azi dimineata.
Motorul era demontat, pe stand.
Tot curcuitul de retur era infundat. Abia am reusit sa suflu prin tevi.
El spune ca asta era problema...
Se poate sa fie asta? Any ideas?

PS. Daca tot e motorul demontat, l-am rugat sa schimbe distributia (kit-ul il aveam deja cumparat) si ambreiajul (la fel, kit-ul il aveam deja).
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: pmrazvan on October 08, 2018, 13:55:06 PM
Foarte posibil, am mai vazut aceeasi problema la o alta marca - o nemtoaica, si a fost rezolvata cu succes prin curatarea circuitului de retur
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 09, 2018, 08:27:34 AM
Foarte posibil, am mai vazut aceeasi problema la o alta marca - o nemtoaica, si a fost rezolvata cu succes prin curatarea circuitului de retur

Se pare ca asta a si fost problema.
Nu mai arunca motorina in ulei.
La rece merge foarte bine, insa pe masura ce se incalzeste se aude un tzacanit.
Mecanicul spune ca ar fi ceva la cilindrii 1 si 3, ori un tachet, ori ceva supape..
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andrei0241 on October 09, 2018, 11:39:41 AM
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 09, 2018, 12:32:36 PM
Acum l-am sunat ai i-am spus (nu l-am mai rugat ca si pana acum) sa se uite si sa-mi spuna ce mai e de facut la motor.
Asta presupune sa mai dea o data motorul jos si sa-l desfaca.
Va tin la current.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on October 09, 2018, 15:33:46 PM
Cica ce ii face un sadic unui masochist? Nimic....
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on October 09, 2018, 15:34:34 PM
Foarte posibil, am mai vazut aceeasi problema la o alta marca - o nemtoaica, si a fost rezolvata cu succes prin curatarea circuitului de retur

Se pare ca asta a si fost problema.
Nu mai arunca motorina in ulei.
La rece merge foarte bine, insa pe masura ce se incalzeste se aude un tzacanit.
Mecanicul spune ca ar fi ceva la cilindrii 1 si 3, ori un tachet, ori ceva supape..
Ori ceva injector...
Schimba mecanicul.Deja e prea mult chin.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Musiu on October 09, 2018, 15:38:22 PM
Are dreptate colegu MTFGA si-au avut dreptate si ceilalti colegi care au recomandat schimbarea mecanicului. Asta pana nu e prea tarziu si motoru va fi muci.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 09, 2018, 15:43:11 PM
Foarte posibil, am mai vazut aceeasi problema la o alta marca - o nemtoaica, si a fost rezolvata cu succes prin curatarea circuitului de retur

Se pare ca asta a si fost problema.
Nu mai arunca motorina in ulei.
La rece merge foarte bine, insa pe masura ce se incalzeste se aude un tzacanit.
Mecanicul spune ca ar fi ceva la cilindrii 1 si 3, ori un tachet, ori ceva supape..
Ori ceva injector...
Schimba mecanicul.Deja e prea mult chin.

As vrea sa fac asta... Unde in Timisoara gasesc un mechanic bun?  :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on October 09, 2018, 18:16:17 PM
Daca era Tecuci mai ziceam. Dar e ditamai Timișvoara...
Trebuie sa gasesti.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 10, 2018, 08:33:41 AM
Daca era Tecuci mai ziceam. Dar e ditamai Timișvoara...
Trebuie sa gasesti.
Din pacate service-ul autorizat de aici din Timisoara este in reorganizare de atelier (n-au mecanici).
Poate mai e cineva pe aici din Timisoara si ma poate indruma in alta parte.
Ciudat este ca mecanicul asta, are multi clienti cu Subaru.. Am vazut si Outback si Forester la el.. Parca si un Legacy am vazut..
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: marr on October 10, 2018, 11:41:57 AM
O fi avand clienti - stii cum e .... gura lumii !
Dar, cel putin in cazul tau, pare ca bâjbâie ....
Si asta pe banii, timpul si nervii tai !

PS: Una peste alta, cred ca ieseai mai bine din toate punctele de vedere (timp, bani, nervi) daca-ti faceai o programare la AK Brasov, iti luai 2-3 zile de concediu si reveneai in Timisoara si odihnit si cu masina rezolvata.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 10, 2018, 20:24:26 PM
Update!

A demontat motorul, s-a uitat si a spus ca este ceva la vibrochen, la cilindrul 1. A evitat sa-mi spuna exact ce. Poate are impresia ca-s cofetar,
Imi pare rau ca nu pot sa postez aici toate inregistrarile telefonice (telefonul meu inregistreaza orice apel, automat), ca sa il auziti si voi cum se balbaie.
Cel mai ieftin vibrochen e pe la 630E fara transport. Automat trebuie si cuzinetii de palier, cei de la biele si la pistonul 1 biela, plus garniturile de chiuloase.
Tare am impresia ca a mers la ghici chiar si asa.
In cazul in care e ceva vizibil pe vibrochen inseamna automat ca au plecat cuzinetii din loc si-n cazul asta e nasol rau.
Ma deranjeaza tare faptul ca n-a verificat daca-i mai creste nivelul de ulei din prima.
Daca ar fi verificat nu s-ar fi ajuns aici.

LE.: Tare as vrea sa pun un palpator pe vibrochen fix la cilindrul 1.. Asa de curiozitate.


Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: moguai on October 10, 2018, 20:42:59 PM
Suna a problema clasica la diesel...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on October 10, 2018, 20:56:24 PM
Suna a carpeala. Suna a ,, ia sa vedem o fi de aici?,,
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Foreste on October 11, 2018, 11:46:43 AM
Cica ce ii face un sadic unui masochist? Nimic....


(https://66.media.tumblr.com/753cb96bd9232dcfecd4e738817e0b64/tumblr_pgff0nyGnC1wwf8aro1_500.gif)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 11, 2018, 12:39:43 PM
Cica ce ii face un sadic unui masochist? Nimic....


(https://66.media.tumblr.com/753cb96bd9232dcfecd4e738817e0b64/tumblr_pgff0nyGnC1wwf8aro1_500.gif)

Actually I told the guy to stop. ;)
I`m at the breaking point.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: puiu on October 11, 2018, 20:06:02 PM
Suna a carpeala. Suna a ,, ia sa vedem o fi de aici?,,

Uneori asta e singura solutie.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Celalalt on October 11, 2018, 20:42:58 PM
Si eu merg la mecanici care nu stiu tot. Si mai si strica chestii. Dar cand ii depaseste nu se baga. Nimeni nu le stie pe toate , dar unii vor sa le afle pe bani altora...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 13, 2018, 16:30:55 PM
Si eu merg la mecanici care nu stiu tot. Si mai si strica chestii. Dar cand ii depaseste nu se baga. Nimeni nu le stie pe toate , dar unii vor sa le afle pe bani altora...

Am luat masina de la el.. Cu motorul în portbagaj..
Când am plecat, spunea sa fac rost de vibrochen și îmi da el cuzineți și biela. Numa s-o vadă mergând o data.
 :)
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: RLX on October 15, 2018, 12:00:49 PM
Intrebare nevinovata, crezi ca cele comunicate ca necesare aflate in acest moment pe masina ta, mai sunt cele cu care ai dus masina?
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 15, 2018, 12:35:42 PM
Intrebare nevinovata, crezi ca cele cumunicate ca necesare aflate in acest moment pe masina ta, mai sunt cele cu care ai dus masina?
Nu sunt sigur ca inteleg intrebarea. Poti te rog sa reformulezi?
Crezi c-au fost schimbate piese? Asta intrebi?
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: RLX on October 15, 2018, 13:42:21 PM
Avand in vedere ca nu a fost depistata aceasta problema din prima ma gandesc si la aceasta posibilitate.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 15, 2018, 13:51:36 PM
Avand in vedere ca nu a fost depistata aceasta problema din prima ma gandesc si la aceasta posibilitate.
Avand in vedere c-a pus alte injectoare, nu stiu de unde (am scris mai sus), se poate.
Oricum, atunci cand i-am spus ca ne oprim cu distractia, i-am spus sa le puna pe ale mele inapoi (sper c-a si facut asta).
Nu-mi trebuie ce nu-I al meu..
Acuma urmeaza sa desfac motorul si sa ma pun pe masurat. In functie de asta o sa vad ce-i de facut.
Bloc scurt complet e pe la 3600E fara transport..
Pe masura ce inaintez cu lucrarea am sa revin cu poze.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andrei0241 on October 15, 2018, 14:52:37 PM
Nu mai stiu pe unde vazusem link'ul asta, dar daca deja te gandesti la blocul motor, merita sa verifici si aici (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/subaru-2-0d-motor-ee20-ee20z-bj-ab-2008-2014-wie-0km-/793158288-223-3646). Nu am alte detalii
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on October 15, 2018, 14:57:02 PM
Nu mai stiu pe unde vazusem link'ul asta, dar daca deja te gandesti la blocul motor, merita sa verifici si aici (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/subaru-2-0d-motor-ee20-ee20z-bj-ab-2008-2014-wie-0km-/793158288-223-3646). Nu am alte detalii
La lucru din pacate e blocat ebay. Am sa verific mai tarziu.
Eu am gasit asta:
https://www.4turbo.pl/en/shortblock-subaru-diesel-2-0-2008-2010,3,26987,30839 (https://www.4turbo.pl/en/shortblock-subaru-diesel-2-0-2008-2010,3,26987,30839)
E complet cu pistoane, vibrochen, s.a.m.d..
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on November 29, 2018, 13:36:40 PM
Asa cum am promis, revin cu noutati.
Am demontat motorul... Acesta are palierii fisurati, un lagar rupt, iar vibrochenul, la cuzinetul de biela pentru pistonul 2, este foarte zgariat.
Asadar, adio motor.
Ideea este ca am gasit motor second, la pret bun (as spune eu).
Pe saptamana viitoare o sa intre tipul cu masina in tara, si voi putea sa ascult motorul, poate sa si dau o tura cu ea.
Inainte sa fac asta, rog daca este vreun coleg din Timisoara cu boxer diesel, sa ma lase sa ascult un motor sanatos, macar sa am cu ce sa compar celalalt motor.
Dau de-o bere!  :D

Ps. Poze mai tarziu.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: andea79 on November 29, 2018, 13:41:09 PM
te afunzi tot mai tare ... motor subaru diesel second ? stii ca ai toate sansele sa ajungi in acelasi loc cat de curand ...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Theophilus+Julsey on November 29, 2018, 14:30:17 PM
Ți-am trimis un mesaj in privat, sper sa rezolvi pana la urma problemele. :)
Title: motorina in ulei subaru forester
Post by: iuliangrecu@ymail.com on August 30, 2019, 22:30:06 PM
Buna seara. Daca puteti sa-mi dati un sfat in urmatoarea problema pt un Subaru Forester 2.0D, boxer 147hp din 2011. Acum 2 saptamani , intorcandu-ma din concediu, in Grecia pe autostrada am observat ca pierd motorina; am oprit in primul oras si am remediat problema (un furtun fisurat la retur). Dupa aprox 50km, o ora de mers, imediat dupa ce am trecut granita in Bg (in vama am stat cca 15min cu motorul la relanti) am auzti un tacanit de injectoare, motorul s-a accelerat, turbina a luat-o pe ulei. Am reusit s-o opresc in viteza dupa cca 10sec. Cosmarul turistului roman sa ramai cu masina in pustiu in Bulgaria in weekend. Am ajuns la un service al celor cu platforma (Localitatea Kirkovo, foarte amabili) am verificat prima data uleiul si am constatat un nivel mai mare de 3 ori decat max, plus miros de motorina. Acasa, am schimbat turbina, uleiul, filtrele, curatat intercooler si galerii, am verificat conductele de combustibil care intra in injectoare (pres 6 atm + saibe Cu), am inlocuit saibele de cupru (cele duble) de la conductele de retur. Am pornit masina, mers foarte frumos cca 20 min dupa care am vrut sa plec la drum. Am auzit in cca 100m cum se tureaza si am oprit-o imediat. Verificat ulei si am constatat iarasi motorina (cca.5litri) in ulei. Din experienta dvs., ce credeti ca pot face in continuare?
Title: Re: motorina in ulei subaru forester
Post by: Forester on August 31, 2019, 08:14:25 AM
N-am mai auzit pana acum de Subaru runaway diesel. Cred ca asta (aproape ca) s-a intamplat.
Pai pe unde poate ajunge atata motorina in ulei? Suna a desfacut motorul...
Acum daca imi amintesc bine parca a mai zis cineva pe forum de multa motorina in ulei (desi parca nu atat de multa). Da o cautare ca nu mai stiu pe unde am vazut.
Title: Re: motorina in ulei subaru forester
Post by: MihaiFlorescu on August 31, 2019, 09:10:21 AM
Da, și eu îmi aduc aminte. Nu am stat sa caut și nici nu mai știu deznodamantul.

Posibil injector blocat sau parca zicea ceva de soft, DPF, chestia aia dubioasă de o fac dieselurile că să își curețe dpf-ul și nu mai știa să se oprească.
Title: Re: motorina in ulei subaru forester
Post by: andea79 on August 31, 2019, 09:20:52 AM
"Up until this model year, the return plumbing was under the valve covers and yes, there have been rare cases where one of these little pipes have cracked. Result is neat fuel being pumped into the sump...

It should be possible to test for this tho. Each cylinder bank's return line could be pressurised with air and should hold pressure. If it leaks, there's your problem.

Less likely though not impossible is a failing front seal in the injection pump. Again, fuel under pressure straight into the sump...
"
presupunand ca turbina este ok ...

oricum sunt cateva locuri prin care motorina poate ajunge in ulei la diesel-uri subaru, mai ales in cazul motoarelor desfacute si asamblate la loc nu tocmai ok ...
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: MihaiFlorescu on August 31, 2019, 09:59:22 AM
Gata, am lipit cele două subiecte că sa nu duplicăm discuțiile.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: iuliangrecu@ymail.com on October 23, 2019, 23:31:03 PM
Buna seara. Am rezolvat problema cu motorina in ulei. Pompa de inalta pe la siemeringul din spatele axului.
Title: Re: motorina in ulei subaru forester
Post by: olixman on January 11, 2022, 10:42:44 AM
Buna seara. Daca puteti sa-mi dati un sfat in urmatoarea problema pt un Subaru Forester 2.0D, boxer 147hp din 2011. Acum 2 saptamani , intorcandu-ma din concediu, in Grecia pe autostrada am observat ca pierd motorina; am oprit in primul oras si am remediat problema (un furtun fisurat la retur). Dupa aprox 50km, o ora de mers, imediat dupa ce am trecut granita in Bg (in vama am stat cca 15min cu motorul la relanti) am auzti un tacanit de injectoare, motorul s-a accelerat, turbina a luat-o pe ulei. Am reusit s-o opresc in viteza dupa cca 10sec. Cosmarul turistului roman sa ramai cu masina in pustiu in Bulgaria in weekend. Am ajuns la un service al celor cu platforma (Localitatea Kirkovo, foarte amabili) am verificat prima data uleiul si am constatat un nivel mai mare de 3 ori decat max, plus miros de motorina. Acasa, am schimbat turbina, uleiul, filtrele, curatat intercooler si galerii, am verificat conductele de combustibil care intra in injectoare (pres 6 atm + saibe Cu), am inlocuit saibele de cupru (cele duble) de la conductele de retur. Am pornit masina, mers foarte frumos cca 20 min dupa care am vrut sa plec la drum. Am auzit in cca 100m cum se tureaza si am oprit-o imediat. Verificat ulei si am constatat iarasi motorina (cca.5litri) in ulei. Din experienta dvs., ce credeti ca pot face in continuare?

E cam tarziu, dar:
-Regulatorul de presiune de pe pompa de inalte, schimbat neaparat!
-Verificat circuitul de retur (sa nu fie infundat) si injectoarele.

Am revenit pe forum.
Forester-u l-am dat asa defect, n-am mai avut nervi de el.
LE.: Dupa am vazut ca s-a rezolvat :)

Am luat un Legacy 20.R, Bi-Fuel saptamana trecua.
Dupa cele intamplate cu Paduraru`, am trecut la Mazda 6.
Asadar, am doua japoneze in familie :)

PS.: Ca fapt divers, si ca o gluma asa.. Cu Mazda am fost la geometrie, la un service (altul decat cel unde era mecanicul "minunat")... cand ajung acolo, numa Subaru.. Da multe.. Erau vreo 15..
Surpriza! Silviu, (mecanicul) s-a mutat cu service-u langa Pta. Badea Cartan (timisoara).

Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Theophilus+Julsey on January 14, 2022, 11:58:43 AM
Unde lângă piața badea cartan, ca eu stau aproape și m-aș duce sa fac niște poze?😂 :police:
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on January 17, 2022, 09:44:01 AM
Unde lângă piața badea cartan, ca eu stau aproape și m-aș duce sa fac niște poze?😂 :police:

Il gasesti pe Simion Barnutiu Nr. 6.
https://clcpaintautosg.ro
https://fb.watch/aARaRNDsth/

Vad ca mai nou fac si ranforsari... Dar, n-as mai avea incredere sa merg la el.
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: Theophilus+Julsey on January 17, 2022, 18:14:46 PM
Mersi!
Title: Re: Foarte multa motorina in ulei
Post by: olixman on January 18, 2022, 08:18:50 AM
Mersi!

No problem.
Eventual, ai putea sa revii cu ceva impresii.  :laugh: