Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: vasi7373 on January 25, 2017, 11:01:58 AM

Title: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 25, 2017, 11:01:58 AM
Am achizitionat de curind un xv-2011 si am observat ca nu-mi scade turatia sub 1100 de ture la relanti si in caz ca apas pe acceleratie creste si ramine la acea turatie de 1800-2500, daca plec  de pe loc revine  la turatia de 1100 cind o las din nou la relanti, foarte rar scade pina la 900  dupa ce merg putin mai mult cu masina dar pentru scurt timp,in mers nu am probleme merge foarte bine , am verificat sa vad daca trage aer fals prin pulverizare de spray dar nu s-a modifica relantiul. ma poate ajuta cineva cu un sfat.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: marr on January 25, 2017, 11:18:42 AM
Eu am de prea putin timp XV-ul ( 3 luni / 4500 km) asa ca nu pot spune prea multe.
Am insa si un Forester diesel din 2008 cu care am putin peste 195.000 km dar nu am intalnit problema semnalata de tine.
Intrebare: Face asa tot timpul sau doar cand este motorul rece ?

Cel mai bine ar fi sa-ti faci timp si sa mergi la un service specializat, sa i se faca o verificare si  o dignoza pe computer.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 26, 2017, 08:09:12 AM
face tot timpul, si la pornire si cind este motorul cald
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 26, 2017, 08:11:06 AM
am sunat la reprezentanta, care este destul de departe de mine si  au zis ca atit timp cit nu am nici o eroare pe bord nu are ce sa-mi citeasca testerul
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: MihaiFlorescu on January 26, 2017, 10:19:59 AM
Din putul gandirii...

1. Cumva masina face o regenerare a filtrului de particule? Ai ceva aprins in bord in legaura cu asta? La ultima revizie a fost resetata acea dilutie etc. specifica diesel si DPF?
2. Presupun ca este o simbioza intre volanta cu masa dubla si acceleratia electronica. La mine daca plec de pe loc si nu eliberez complet ambreiajul si ma opresc, apasand iar ambreiajul, turatia creste si sta acolo mai sus decat normal inclusiv cat timp sunt cu ambreiajul la podea. Cumva gandeste ca sunt intr-o situatie dificila si previne oprirea motorului prin cresterea turatiei. Si atunci intreb, cati km au ambreiajul si volanta? Posibil sa fie ceva pe acolo, sa patineze si sa simuleze exact situatia descrisa de mine mai sus.

Cum spuneam, sunt din putul gandirii astea. Posibil sa fie aberatii maxime. Dar daca reprezentanta spune ca nu are ce sa faca, macar incercam sa-ti dam idei.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 27, 2017, 08:15:38 AM
la masina am pe bord 150 000km, este adusa din austria,  cred ca nu se incurca sa dea khilometrajul inapoi cei din austria ca au legile aspre , cred ca este cam rpede sa faca probleme ambreiajul, am cu skoda 230 000km este de noua la mine si nu iam schimbat ambreiajul si nu necesita, tu la-i schimbat?
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 27, 2017, 08:18:45 AM
nu mi se aprinde nmic in bord repet si eu iam facut schimbul nu am resetat nimic , o am numai de 3 luni.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: PTR on January 27, 2017, 09:03:32 AM
 Verifica si pedala de acceleratie... nu prea da eroare daca o ia razna.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: MihaiFlorescu on January 27, 2017, 09:29:26 AM
am cu skoda 230 000km este de noua la mine si nu iam schimbat ambreiajul si nu necesita, tu la-i schimbat?

Spune multe despre stilul tau de mers si te apreciez, dar la Subaru si mai ales diesel se duce ambreiajul mai repede. Pe langa cuplul mare, fiind AWD patinajul nu are loc la rotile din fata ca la masinile cu tractiune fata ci in abreiaj se duce totul.

Buna si ideea lui PTR. Din pacate Subaru si check engine sunt asa relative... poate sa bubuie motorul fara nici un semn sau poate sa iti dea check engine de la o benzina putin mai proasta.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: marr on January 27, 2017, 10:34:03 AM
la masina am pe bord 150 000km, .... cred ca este cam rpede sa faca probleme ambreiajul, ..., tu la-i schimbat?
Cam pe la km aia am schimbat eu ambreiajul la Forester. Tot diesel.
Si la mine a tinut mult ! Stiu o multime de oameni ce au reusit sa prajeasca ambreiajele de Subaru diesel si la jumatatea intervalului de mai sus !
Deci nu, nu este cam repede sa se "duca" ambreiajul !

Dar asta nu inseamna ca este neaparat acolo problema ....
La mine de exemplu, nu a avut simptomele descrise de tine nici inainte de a inlocui ambreiajul. Se simtea doar la oprirea motorului ca volanta e pe duca ... Si o usoara patinare la pornire de pe loc.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 28, 2017, 07:48:46 AM
mi s-a mai spus de pedala dar nu stiu exact unde sa ma uit, nu stiu une este electronica de la pedala
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 28, 2017, 07:56:01 AM
eu nu iam schimbat ambreiajul, si nu am sesizat nici o problema
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: PTR on January 28, 2017, 17:44:20 PM
In manualul de service ei spun ca nu se desface pedala, dar se verifica cursa si daca se misca usor. Asta la Forester diesel, banuiesc ca la XV este la fel. Pe de alta parte depinde daca potentiometrul din pedala este pe senzor magnetic sau prin contact mobil care se uzeaza. Unii pe afara , cel putin la benzina, spun ca se poate desface pedala si fiind pe senzor magnetic se curata de praf care poate altera semnalul.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on January 30, 2017, 09:18:42 AM
DECI SENZORUL DE PEDALA AR TREBUI SA FIE LINGA PEDALA ACOLO SA MA UIT SI SA CAUT  NU LA MOTOR?
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on February 02, 2017, 20:26:07 PM
am observat ca daca apas pedala de ambreiaj ( ambreiajul este foarte tare si cred ca inainte nul duceam pina la capat cred)pina in capat si tin de ea  putin acolo, coboara mai des relantiul sub 1000, nu am avut timp sa verific pedala de acceleratie dar saptamina viitoare o sa dau cu ceva sprei de contacte.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: Muttley on February 02, 2017, 21:06:26 PM
Masina ta are 2 senzori pe pedala de ambreiaj, unul de inceput de cursa, al 2-lea de final de cursa. Daca ai o pozitie a scaunului proasta, sau pres pe podea gros, sau vreo conditie medicala la piciorul stang, sunt sanse sa nu declansezi senzorul de capat, care are influenta si asupra functionarii motorului.
Senzorul de pedala e IN pedala, care e electronica.

Nu are rost sa ungi, sa speli, sa pulverizezi nimic, masina e noua!
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: PTR on February 02, 2017, 22:58:06 PM
Consumul este in limite normale ?
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on February 13, 2017, 09:58:11 AM
consumul mediu este in jur de 6,5 cind merg mai incet, iar cind accelerez este 7,5.  Daca coboara la 900 turatii sa zicem ca am apasat cum trebuie pedala de ambreiaj si stau pe loc si accelerez turatia creste la 1500 sau 2500 depinde citde tare apas si turatia ramine acolo nu mai coboara numai dupa ce misc masina atunci mai revine la loc.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: PTR on February 13, 2017, 21:42:05 PM
 In acest caz poti sa ignori ce am spus de pedala de acceleratie si sa verifici ce a spus Muttley.
 In sectiunea Forester la manual tehnic am pus un link. La senzorii de la pedala ambreiaj spune acolo ca poate aparea problema cu relantiul...
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on February 16, 2017, 10:54:21 AM
unde mai exact sa ma uit
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: vasi7373 on May 08, 2017, 08:43:06 AM
intr-un final am rezolvat aceasta problema, am dus masina la tester , nu mai fusesem deloc cu ea la tester ,era destul de departe reprezentanta de mine 200km, La tester a constatat ca injectorul 1 nu lucra cum trebuie, s-a facut un reset la computer si acum injectorul lucreaza si nu mai am probleme de loc cu relantiul, dar pe tester s-a gasit problema la uleiul pe care lam bagat adica castrol superedge 5w-30 nu este bun de loc si din cauza aceasta mi se aprinsese si becul la filtrul de particule, acum trebuie sa schimb uleiul si sa-i pun original motul, uleiul castrol mil recomandase cel de la magazin ca nu aduceau motul , deci sa nu cumparati alt ulei decit motul pentru ca se strica motorul, acum am si o bataie la motor la relantiu care nu era si cel de la reprezentanta mia spus ca sar putea sa fie fisura in bloc motor care cu timpul sa se accentueze si sa strice mai tare motorul asta din cauza uleiurilor folosite care nu au fost  cele recomandate de subaru.
bafta.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: MihaiFlorescu on May 08, 2017, 09:05:33 AM
 :) :D Nici nu stiu cum sa comentez. Ma mai amuz putin si vad pe urma daca-mi vine inspiratia. Pana atunci poate scriu altii cu diesel.

Suze, nu e despre tine. Situatia nu este deloc placuta. Dar explicatiile cu uleiul sunt amuzante.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: Forester on May 08, 2017, 09:53:41 AM
Eu zic ca daca-i trage un scoci termorezistent peste fisura aia se rezolva.
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: Adi-Canada on May 08, 2017, 13:19:48 PM
La motoarele  disel merge cu scoci,  dar numai pentru o perioada scurta !  :-X
Title: Răspuns: problema turatie relanti xv , 2011, 2.0 disel
Post by: marr on May 08, 2017, 14:31:16 PM
Da' suparat esti colegu' daca ai expus toata patania dintr-o suflare !!!

PS: Unii mei vechi si mai patiti, poate ca nu ar fi 100% de acord la faza cu uleiul ...

PPS: Nu vreau sa-ti stric ziua, dar daca intr-adevar este fisurat blocul motor, nu mai conteaza uleiul. Poti sa-i pui ulei de floarea soarelui sau ulei rupt din soare ... nici nu-l strica mai tare, nici nu-l mai repara !
Chiar asa - la ce reprezentanta Subaru ai fost ?