Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: mvilt on February 19, 2012, 13:20:26 PM

Title: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 19, 2012, 13:20:26 PM
Salut,

De 1 saptamana mi-am luat si eu un Subaru Forester 2.0 din 2006 (158 cai) manual.
Trebuie neaparat sa mentionez ca intotdeauna am fost un fan urias subaru si intotdeauna mi-am dorit un Forester si am avut o bafta chioara la inceputul lui ianuarie cand tocmai veneam acasa si am vazut bijuteria pe care tocmai mi-am cumparat-o.
Am cumparat-o la 7500 euro (dupa negocieri intense), masina are 69500 km, este full-option (interior piele crem, incalzire scaune, reductor, cd-changer, plafon sticla, etc...)
Acum am putut sa negociez mai mult ptr ea ptr ca avea totusi niste mici defecte:

1: La revizia de 60.000 km nu cred ca i s-au schimbat sincer uleiurile si antigelul, (asa cum era scris in carte) asta ca sa nu mentionez ca inteligentii aia de la SMT au pus ulei 5w40 in ea la ultima revizie (desi in carte scrie clar ca ala e ulei strict de vara conditii desertice, in nici un caz nu se pune asa ceva intr-o tara cu 4 sezoane decat daca intentioneze sa schimbi uleiul iarna).
O sa ma duc saptamana asta la service ca sa rectific toate problemele mai sus mentionate(la renault de pe splai pentru ca ma inteleg foarte bine cu ei si sincer am incredere in ceea ce fac).

2. Batul de semnalizare faruri are un mic joc pe faza scurta si nu face contact cum ar trebui atunci cand aprinzi faza scurta si daca misti capul batului spre exemplu cand semnalizezi noaptea s-ar putea sa ti se stinga farurile. (sper sa rectific usor adica doar sa schimb lamela nu sa schimb tot batul cu tot cu circuit electric ca atunci sigur dau 500 de lei ptr o maneta si 2 cabluri)

3. Am eroarea (aparent comuna) cu Check Engine si martor Cruise care clipeste doar cand pornesc de la rece; dupa ce se incalzeste motorul si il inchid si redeschid dispare. Sper sa ma lamureasca si pe mine cineva defapt care e problema cu eroarea aceea (m-am mai uitat pe forum dar tot nu m-am lamurit inca)

4. Curg amortizoarele de pe spate. (din nou am vazut ca e o problema comuna) dar ma mai tin minim 3000 km deci inca nu le dau jos.

5. Masina e zgariata pe toate partile (a fost condusa de o donshoara inaintea mea). Pe de alta parte, interiorul este ca nou.

Concluzionand mi-am luat masina visurilor mele (mai putin consumul care doamne sfinte este URIAS, adica merg foarte calm cu schimbat trepte in 2500 si mananca peste 15 in bucuresti, dar am inteles ca check engine plus martor cruise s-ar putea sa aiba un impact in aceasta problema, ca sa nu mentionam crema aia de ulei de vara care au puso intelectualii de la smt).
Dupa ce ii repar toate hibele sper sa nu mai aiba probleme prea multe si ca masina sa se ridice la reputatia ei de masina extrem de fiabila.

Ca imbunatatiri pe viitor vreau sa ii pun un LSD 50 sau 75 pe spate, nu imi e f clar daca se poate si pe fata ca sa ii imbunatatesc calitatile in zapada/noroi (nu ca as fi eu mare temerar de off-road dar mai ies la padure de 2 ori pe an). Sunt foarte multumit de cum se descurca sistemul 4x4, adica intr-adevar se vede ca are dif central blocat permanent deci nu ai probleme ca alte masini din clasa in care zici ca ori sunt tractiune fata ori spate pe zapada.

Urmeaza sa adaug poze.
Daca cineva are sugestii/opinii/pareri la problemele exprimate mai sus.. va rog, cu cat le rezolv mai repede cu atat sunt mai fericit (mai ales pct 2 si 3 care nu imi sunt f clare inca).
P.S. abia astept sa ne vedem la o intalnire ceva sa mai imi scald si eu ochii prin subaru-uri ptr ca sunt pe bune indragostit de ele.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 19, 2012, 13:26:39 PM
(http://img856.imageshack.us/img856/9444/wp000090k.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/wp000090k.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/4629/wp000089.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/wp000089.jpg/)

P.S. numarul de la masina s-a schimbat intre timp in b-511-miv
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: stefanbv on February 19, 2012, 14:04:51 PM
Salut si bune ai venit!
Ai facut un super business! O sa-ti rezolvi micile probleme si ai sa vezi cat de fiabila este... ;)
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 19, 2012, 17:23:25 PM
Bun venit! Nu inteleg ce problema ai cu uleiul?
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 19, 2012, 18:22:44 PM
Salut, problema e simpla 5w40 e mult prea gros ptr masina asta. Standardul e 5w30 iar cel de iarna e 0w20. Ei au pus 5w40... Ma enerveaza d mor cand service-urile isi varsa stocurile in exces in reviziile clientilor. 5w40 e mult prea gros, nu e facut sa functioneze in motorul masinii mele sub 0 grade, deci masina porneste greu acum si mai si consuma mult, plus ca imi chinui motorul. Scrie mare in carte. Uleiul all-season e 5w30, si doar in cazul in care locuiesti in tari cu temperaturi permanent scazute sau crescute treci pe extremele de ulei, sau poate daca schimbi uleiul depinzand de sezon. Este iresponsabil din partea unui service sa faca asa ceva intro tara cu 4 sezoane la o masina care schimba uleiul odata pe an.
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 19, 2012, 19:10:14 PM
Salut! Este foarte bun uleiul si sper ca glumesti cu 0w-20. In primul rand, acel 5w ii permite motorului sa fie pornit fara nici o problema pana la -25 grade celsius. Daca il pornesti la temperaturi mai joase, atunci trebuie neaparat sa il lasi putin sa se incalzeasca. In al doilea rand Subaru are nevoie de uleiuri mai groase si cand zic mai groase ma refer la acel 40 care reprezinta grosimea (densitatea) la temperatura normala de operare a motorului (adica 87-96 grade) si asta nu are legatura cu vremea de afara.

Ai exact ce trebuie in motor! Eu am avut 0w-30 in masina cand am cumparat-o si manca uleiul pe paine. Acum umblu cu 15w-50 si efectul a fost ca de motor nou. Iarna ar fi fost bine sa trec si eu la un 5w-40, dar am mers in continuare cu acest 15w-50. L-am verificat si la rece si arata bine. Singura problema e ca trebuie sa incalzesc motorul macar pana la 40 grade si apoi sunt gata de plecare.

Mai citeste pe forum sa vezi ce au pus si alti posesori de forester si posesori de subaru in general. 5w-30 merge cand masina e noua, dar cu timpul si kilometrii e nevoie de uleiuri mai groase pentru a sigila puterea atunci cand motorul e cald.

PS: uite te trimit direct unde trebuie: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=405.0
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: florin on February 19, 2012, 21:07:05 PM
Salutari si multa bafta cu masina.

Uleiul e perfect pentru clima de la noi (vara cald, iarna frig), am facut peste 200K fara nici o problema cu uleiul asta, pe 3 Foresteruri diferite.

Vezi ca Foresterul nevestei din 2006 are LSD pe spate si la fel avea si cel din 2004, insa inteleg ca unele serii nu aveau. E usor de verificat cand mergi prima data la service si o urci pe elevator, mai bine verifici inainte sa faci vreo modificare.

Consumul e foarte mare, eu n-am trecut niciodata de 12,5. Insa fiind in BUcuresti si iarna, poate fi diferit... Oricum verifica filtrul de aer, bujiile si fa o curatare la clapeta de acceleratie, e simplu si nu costa mare lucru.

Amortizoarele spate le poti reconditiona cu 300RON/buc la Subaru BV. Eu le am reconditionate de 25k si inca sunt OK. Cele noi niciodata nu m-au tinut mai mult de 40K si costa 1500RON/buc.

Sper sa fi fost de ajutor.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 19, 2012, 22:03:15 PM
Salut,

La ulei totusi cred ca o sa merg pe recomandarea manualului de la subaru cu 5W30 ca ulei all-season.
LSD ma indoiesc sincer ca am desi in carte zicea ceva de un LSD 25% pe spate dar nu mi sa parut ca am deoarece in situatia in care ramai impotmolit pe spate se misca doar o roata ceea ce nu prea s-ar intampla cu un LSD. Probabil masina mea face parte din categoria celor care nu au.

Consumul stiu ca e mare fata de ce ar trebui sa fie (si uleiul mai gros are un mic aport aici), dar e probabil in principal sa fie din cauza problemei cu check engine + martorul cruise care clipeste, oricum o sa ma lamuresc si cu problema asta la service. Oricum o sa ii curat tot acum cand o duc inclusiv clapeta, schimbat filtre, schimbat antigel, schimbat ulei diferential, cutie, ambreiaj, adica toate operatiunile care trebuiau facute la revizie si nu s-au facut (operatiuni care SMT nu le-a facut desi scrie clar in carte ca la 60 mii km trebuiau schimbat si cand am luat-o nici macar nu se obosisera la service sa complecteze nivelul de antigel si lipsea cam 1 L care l-am completat eu).
Amortizoare spate mi-a gasit unchiul meu care mai are cateva forester-uri la firma cu 550 lei bucata (au auto-leveling) la un magazin de unde ia el piese ptr masini si mi le-a recomandat cu caldura deoarece mi-a zis ca cele subaru sunt foarte proaste si se strica repede pe cand astea pe el il tin pe masinile de la firma  cam 70-100 k km. 1500 ron mi se pare absolut exagerat ptr un amortizor sincer si nu sunt dispus sa platesc atat ptr ele mai ales cand se strica pana in 50 mii km ceea ce din nou este sub orice standard de amortizor modern (e mai ieftin sa mi le comand de la subaru din germania, adica aia macar cer 200 euro per bucata)...

Ptr cei interesati de amortizoare magazinul se afla la intersectia intre blvd-ul Basarabia si Chisinau in cartierul Balta Alba.

Mersi ptr sfaturi tuturor, chiar nu ma asteptam sa fie lumea asa saritoare.

Referitor la problema cu uleiurile in carte este explicata problema destul de clar 0w-20 ptr iarna (si consumul cel mai mic) si este gandit ptr temperaturi intre -30 si 40 grade celsius ale aerului exterior, 5w-30 -20 -> 40+, 5w40 0 -> 40+. Mai este si specificat clar in carte ca uleiul 5w40 nu este gandit sa functioneze sub zero grade in motorul de 2.0 aspirat ceea ce poate duce la porniri grele ale motorului de la rece, consum crescut si uzare mai rapida a unelor piese din cauza efortului suplimentar care trebuie sa il depuna motorul pentru a functiona in caz de temperaturi sub 0 grade, precum scrie si la 0w-20 ca nu este gandit ptr utilizare la temp de 40+ pentru ca nu mai lubrefiaza cilindrii corespunzator ceea ce duce la uzura mai rapida. Eu personal... merg dupa cum spune cartea chiar daca s-ar putea sa existe si alte solutii.

Totusi a aflat cineva ceva despre problema cu check engine + cruise? Nu imi place sa ma duc in necunostinta de cauza in service-uri nu de alta.
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 19, 2012, 22:18:29 PM
Sonda lambda e problema la check engine + cruise.  Tot de aici si consumul crescut.

Ai grija cu uleiul. Nu as vrea sa ajung sa spun "Ti-am zis eu!"
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 19, 2012, 22:20:50 PM
Ok sonda lambda... si e reparabila sau schimbabila problema, si deasemenea daca ai vreo idee cam cat costa daca am diverse de schimbat nu de alta dar nu vreau sa fac infarct cand mi se spune la service o cifra astronomica, macar sa ma pregatesc spiritual.
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 19, 2012, 22:23:43 PM
gasesti toate informatiile in mesajele lui dann de aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=939.0
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 19, 2012, 22:56:57 PM
Pana nu este extrem de sigur catrebuie nu cumpara nicio piesa.La mine ceck+cruise s-a rezolvat prin curatare admisie si repozitionare clapeta.Sau cel putin asta au zis ei ca au facut.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 19, 2012, 23:04:16 PM
Baieti mersi frumos de info. Suna plauzibil faza cu sonda lambda deoarece odata ce s-a incalzit motorul daca inchid motorul si dupa il redeschid dispare problema deci intr-adevar e posibil ca senzorul sa fie dus. Asta ca sa nu mentionez si consumul anormal de mare. Oricum un senzor de oxigen in principiu se cam duce in 60-80.000 km deci nu ma surprinde cu nimic.
Sa curat totul si verfic clapeta oricum planuiam acum cand o duc in service nu de alta dar si astea sunt sigur un motiv ptr consumul ridicat nu de alta dar masina a stat foarte mult timp fara sa fie pornita/miscata deci diverse cu siguranta s-au depus pe la motor.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on February 20, 2012, 11:23:32 AM
Salut!
Am si eu citeva intrebari legate de masina ta!
Mi-am luat si eu destul de recent Forester ( octombrie) , tot din 2006 !
Dupa ce am avut ceva peripetii la diverse vizionari, am nimerit-o pe cea cu care merg acum, multumit 100% deocamdata si sper sa nu fiu dezamagit de acum incolo!
Am si eu un jurnal de bord in care am povestit despre achizitionare si vreau sa amintesc doar faptul ca din 5 masini pe care le-am vizionat 2 erau masini "conduse"  de femei dar erau si cele mai hartanite! Kilometraj pina in 90 k km dar realitatea si aspectul lor imi arata altceva! Sincer mie nu mi se pare un Forester masina de femeie! Ambreiajul ala tare si gabaritul nu prea o recomanda ( pot exista si exceptii - chiar aseara am vazut un 2.5xt condus de o doamna), dar totusi...sunt rare.
Vreau sa te intreb la negociere ai discutat cu sotul doamnei?? De la cit ai inceput negocierea?? Ai dus-o la vreun atelier specializat sa o testezi?? Are vreo carte de servisare?? ( ma rog la una din masini mi-a fost aratata un fel de carte de servisare...dar nu te poti baza pe niste hirtii decit daca te duci la reprezentanta sau sa fie cit de cit o stampila de service..nu vreun garaj dupa blocuri si factura detaliata cu piesele si manopera aferenta). Sincer sa fiu in km care zici ca are masina , sunt cam multe probleme! La cit te duce toata operatia de servisare acum ca sa o aduci in parametrii normali?
Ca sa zic si despre masina mea, tot full piele etc discutia a inceput de la 9500 si am batut palma la 8800 , avea 110.300 km cind am luat-o si acum are 112.700 km si nu am facut absolut nimic la ea, doar benzina ! Uleiuri si restul dupa ce se mai incalzeste! Am amortizoare originale, disc ambreiaj original si nu dau semne nici una de oboseala (masina a facut mult drumuri afara, respectiv Slovenia) distributie facuta la 95k km cu factura originala si tot ce tine de asta la SMT si foarte foarte multumit, repet!
Sper sincer sa fie asa cum crezi despre masina, si sa nu aiba si alte probleme ascunse sau trecut dubios, dar ...ai reusit un pret bun la achizitie dar o sa bagi din prima ceva bani ca sa o aduci pe linia de plutire in ea!
Am uitat...de consum...eu zic ca e normal 15% in oras, iarna, aglomeratie doar viteza 1 si doi maxim viteza 3 ( eu cel putin) unde mai pui la socoteala si stat in parcare vreao 20 min sa se dezghete parbrizul si luneta). In decembrie am mers la munte si spre Horezu mi-a luat 9 % afara , fara sa abuzez , zic eu si 13 % in oras la vremea care era atunci, fara zapada.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 20, 2012, 13:39:32 PM
Salut.
Masina era condusa de fata tipului de la care am luat masina, care aparent e fana masini mai inalte (acum si-a luat un nissan juke).
Discutia de pret am inceput-o de la 8500 euro si dupa verificari am coborat la 7500, am fost la SMT la verificare, masina avea cartea de service cu toate verificarile facute la timp.
Operatiunile de service ca sa o duc la un optim tehnic sincer nu stiu ce sa spun pentru ca nu stiu cam cat m-ar costa sonda lambda plus schimbat toate uleiurile care ma indoiesc ca au fost schimbate la revizia de 60.000, eu sper undeva pana in 1500-2000 lei, la care se mai adauga sa ii repar/schimb si maneta de semnalizare deoarece nu face bine contact pe faza scurta. O alta cheltuiala care o sa o am curand va fi cu amortizoarele pe spate, care eu le-am gasit la 1100 lei (fara montare) pentru ca cei de la SMT mi-au facut oferta cu tot cu montare la 4000 lei ceea ce mie mi se pare exagerat pentru 2 amortizoare care oricum stiu ca sunt foarte slabe calitativ (foarte multa lume s-a plans de amortizoarele spate de subaru forester din generatia aceasta) deci mai mult de 50.000 km ma indoiesc ca ar tine.
Masina am luat-o cu 68.800 km, acum are 69.500 km. Consumul din pacate este dezastruos momentan in bucuresti, adica cu un plin reusesc abia un 250-300 km in oras deci media este cam apropiata de 20 L/100.
Din punct de vedere istoric cei de la SMT mi-au confirmat ca masina nu a avut vreun accident si ca reviziile s-au facut la timp, asa cum este scris in cartea de service.
Consumul ma astept sa coboare la undeva 12-15 l/100 in oras pentru ca eu merg foarte linistit cu masina, dar trebuie neaparat sa ii schimb uleiul si sonda lambda ca asa ceva sa se intample. Ambreiajul nu da semne de uzura.
Masina are diverse zgarieturi pe caroserie (probabil de la parcari, din nou tipic feminin, nu ca as vrea sa fiu misogin) dar nici una serioasa deci nu prea ma deranjeaza.
Sonda lambda este relativ normal sa pice intre 60-80 k km, deobicei cam atunci se schimba mai la toate masinile. Altfel tehnic sincer mi s-a parut ca masina este intr-o stare foarte buna.
Deci fara rezolvat zgarieturile exterioare eu ma astept ca 1500-2500 de lei sa rezolve toate problemele tehnice.
Am reusit sa fac si un drum in afara orasului; acum 2 weekenduri am fost pana la sinaia si masina a fost chiar decenta la consum, as aproxima eu un 7L/100 pana la sinaia, acolo a crescut putin deoarece m-am dus pana la 1400 ca sa o testez putin in zapada si overall dus-intors 300 de km cu ceva mai putin de jumatate de rezervor, deci un 9 L/100(care am descoperit ca are putin peste 50L). Deci consumul este decent si sunt sigur ca ar fi si mai scazut daca as schimba uleiul si sonda lambda plus curatat/schimbat diversele gen clapeta de acceleratie, filtru de aer, etc...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on February 20, 2012, 13:45:36 PM
Consumul este normal,nu iti bate capul, oricum nu ti-ai luat Subaru Forester sa te uiti la indicatorul de benzina...te uiti la drum! ;D !
Nu te astepta la consumuri de Logan 1.4 si nici nu merge subturat cu ea...cel putin in jurul a 3000 rmp sa schimbi viteza...maiales ca de acolo incepe masina sa prinda viata.
Nu imi imaginez cum naiba sa nu ii schimbe uleiurile?? Chiar asa pe japca ori fi astia de la SMT , adica platesti si doar o sterg de praf?? Sincer nu prea cred, se poate si de aceea la reviziile care le-am facut cu cealalta masina, am stat linga ea sa vad ce si cum!
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 20, 2012, 13:54:38 PM
Nu e vorba ca nu au schimbat uleiul, problema mea este ca l-au schimbat cu ceva care nu prea e recomandat in cartea masinii ca ulei all season ci ca ulei de vara strict. La verificarea de 60.000 km mai trebuiau schimbate si alte uleiuri fata de o revizie standard si eu am niste indoieli ca s-au schimbat (exemplu uleiul in cutie/diferential/ambreiaj/servo/frana/antigelul). Antigelul cu siguranta nu a fost schimbat si asta am vazut din culoare si din faptul ca ducea lipsa cam de 1L antigel dar asta l-am rezolvat eu repede de unul singur, si defapt antigelul mi-a ridicat suspiciunile asupra restului operatiunilor de service de 60 k km care nu cred ca au fost facute, dar mai multe pot afla numai daca ridic masina pe o rampa si ma uit mai in detaliu.
Consumul stiu ca nu e chiar cel mai mic la masina asta adica ma asteptam la un 12-15L /100 in conditiile in care eu merg foarte domol cu masina dar... totusi, acum consuma cam un 18L-19L/100 in bucuresti ceea ce e un pic cam mult peste ceea ce e scris in carte si fata de experientele altora (adica o diferenta de +50% in conditiile in care nu am bagat piciorul in acceleratie mi se pare cam mult).
Sunt sigur ca dupa ce rezolv aceste "micute" inconveniente masina se va comporta asa cum trebuie pentru ca nu imi pare a avea alte probleme.
Defapt aceste mici probleme cu diversele operatiuni de service ma asteptam ca cei de la SMT sa le descopere la verificare, ei au descoperit ca am nivelul scazut la antigel dar de faptul ca nu mai e chiar culoarea care ar trebui nu au mentionat nimic ceea ce mi se pare cam neprofesional din partea unui service. Daca as fi avut o rampa sa ridic masina si o zi mai cu soare verificam si schimbam si singur diversele ca nu e mare filozofie mai ales ca sunt descrise ca la prosti in cartea tehnica. Aceste motive ma fac sa fiu un pic suspicios asupra calitatii operatiunilor de service la SMT, iar costul de manopera la ei este totusi foarte mare, 140 lei/h este totusi multisor, iar sa ceri 1800 lei pe un amortizor... nu mai comentez, mai ales cand acelasi amortizor de la un service subaru germania costa 200 euro. Macar pentru preturile astea ma asteptam la un anumit standard calitativ, asupra caruia nu sunt prea sigur ca exista.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on February 20, 2012, 14:37:41 PM
Sunt perfect de acord cu ce spui despre SMT! NU am avut pina acum vreo intilnire cu ei si nici nu o sa se intimple vreodata! Vezi aici pe site poti obtine informatii de la anumite service-uri unde ceilalti membrii isi duc masinile , treaba facuta cu profesionalism 100%. Cind o sa imi duc si eu masina , o sa ma interesez sa vad unde sa merg cu ea!

Al doilea lucru...legat de antigel...lichidul cind masina era oprita era sub nivelul minim?? Ce antigel ai folosit cind ai completat?? acelasi care era deja existent in recipient...diluat banuiesc cu apa distilata!
 Te pricepi cit de cit la mecanica?? Nu zic ca sunt eu prea stiutor in acest domeniu, dar din cite stiu nu este bine sa combini doua tipuri de antigel...sa nu dai in alte belele!
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 20, 2012, 14:49:48 PM
Nu are nici o legatura cu combinatul antigelului. Nu sunt mare expert in mecanica dar sunt la a 4-a masina si am prin familie oameni care se pricep destul de bine la masini de la care am mai invatat cate ceva. In plus, scrie si in carte, antigelul se completeaza dupa nevoie. Tot ce trebuie sa respecti e sa fie cu baza glicol-eter si sa fie de minim -34 grade. Eu am luat din kaufland de -37 cu 6 lei/litru. Se combina 50-50 cu apa distilata (subliniez APA DISTILATA nu apa plata sau alte prostii, 3 lei/litru tot din kaufland acolo) si voila, ai combinatia magica. La subaru forester 2.0x ai in dreapta radiatorului (cum te uiti din fata masinii) rezervorul de antigel, nivelul se verifica la motor rece (preferabil temperatura ambientala 14,5 grade daca e vorba sa fim exacti dar nu e asa relevanta ptr ca diferentele de nivel sunt infime la motor rece) si trebuie sa ai nivelul in rezervorul de antigel intre high si low (sau full si empty sau alte expresii folosite de diversi fabricanti).
NU ai voie sa combini tipuri de antigel sub forma de glicol-eter cu alta baza... aici da, dar fabricantii sunt irelevanti. Conditiile in care completezi sunt clar descrise in cartea tehnica iar la motorul meu zice atat: baza glicol-eter si temperatura de minim -34 grade (adica merge si pana in -40 -> -45, dar alea deja sunt antigeluri scumpe).
Nu exista alte conditii genul sa nu pui antigel nou peste cel vechi sau alte prostii, astea sunt doar mituri urbane.
Deja m-au ajutat baietii si mi-au recomandat unde sa ma duc cu masina ptr operatiunile de rutina.
Da masina avea nivelul sub minim la motor rece cu aproximativ 1L au zis ei la SMT(eu am constatat cam 500 ml dar in fine).
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on February 20, 2012, 15:06:14 PM
...nu te contrazic...dar macar avea aceeasi culoare? adica..daac il aveai rosu ...sa nu fii pus verde..etc! Mituri urbane...probabil...dar nu imi suna bine sa amestec mere cu pere! Si la ulei..daca ar fi sa completezi nu completezi cu acelasi tip de ulei??
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 20, 2012, 15:13:27 PM
Ufff.. ai grija ce faci cu motorul ala ca nu suna nimic bine pana acum. Nu ma intelege gresit, dar de cand e forumul asta am vazut tot felul de experimente esuate. In primul rand, se recomanda acelasi antigel, chiar si la completare. Apoi ai grija sa fie pentru bloc de aluminiu ca au mai fost altii cu antigel din supermarket si apoi s-au trezit ca au ulei in antigel ca sa constate ca tipul de antigel era gresit si a mancat motorul pe interior. Pune antigel de la Subaru si o sa stai linistit.

In al doilea rand, cand motorul e rece (mai ales cand e foarte rece), trage tot antigelul in el. Si eu m-am speriat intr-o dimineata inainte de un drum lung prin tara ca am ramas fara antigel si dupa ce am luat masina, m-am dus sa iau antigel si am ridicat capota, nivelul era la normal. Mi-au explicat atunci baietii ca asa face masina, isi trage tot antigelul in motor si cand ajunge la temperatura normala da afara surplusul in vasul de supraplin.

Succes!
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 20, 2012, 15:17:50 PM
Mai in principiu antigelul baza glicol-eter e cam albastru de la mama lui, eu unul nu am vazut alta culoare vreodata deci da am bagat aceeasi culoare evident.
La uleiul de motor da cam bagi acelasi lucru de preferat dar nu e capat de tara nici daca bagi altceva in cel mai rau caz se uniformizeaza si ai facut o ciorba intre diversele vascozitati care le aveau uleiurile, dar ulei de motor in principiu nu ar trebui sa ai motiv sa completezi decat daca e ceva defect la masina sau ai bagat ulei prea subtire de la bun inceput, caz in care e de preferat sa dai afara tot si sa pui altul mai gros. In principiu cand completezi bagi acelasi ulei pentru ca ala e uleiul care consideri tu ca e bun (p.s. recomand oricui si tuturor sa foloseasca full-sintetice mai ales la motoare turbo, mineralul mai face surprize si mai intra la ardere chiar daca e mai gros, plus ca sa consuma si mai repede).
La un motor aspirat cu revizie standard de 15.000 cam la 4000-5000 de km de condus majoritar urban uleiul ar trebui sa fie deja de culoarea unei portocale bine coapte, dar iar am luat-o pe carare cu discutia :D.

@Mihai, cu antigelul nu-mi fac griji nu e prima oara cand completez deci sunt sigur ca nu fac vreun experiment stiintific si oricum am urmarit instructiunile la litera din cartea tehnica, in care nu e scris nicaieri ca trebuie antigel subaru, e scrisa doar baza de antigel si temperatura minima de utilizare. Antigelul e tot ala fie ca e de la subaru fie ca e de oriunde, sa fie baza glicol-eter si sa fie de -34, altceva... noi sa fim sanatosi. In carte nu scrie nicaieri ca antigelul trebuie sa fie de la acelasi producator, sau ca trebuie completat cu acelasi tip sau altceva, sunt doar cele 2 info de mai sus.

P.S. motor rece la verificat nivel antigel inseamna pornesti motorul 2 minute, lasi 5 sa stea masina relaxata cu motorul oprit si abia dupa verifici. Nu am vrut sa zic ca se verifica la motor rece rece ( si in carte sunt descrise aceleasi instructiuni pentru verificare nivel). Evident ca la motor bocna antigelul se condenseaza mai mult in motor si la motor cald vorbim de expansiune de iti da iama in vasul de expansiune dar asta e scopul lichidului albastru, sa limiteze variatiile de volum ale apei distilate si sa nu inghete :D.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on February 20, 2012, 15:57:09 PM
...tu sti ce e mai bine pentru tine si masina ta!
am mai citi si eu, am mai discutat cu mecanici...antigeluri diferite..nu da bine! Albastru..hm...nu am mai vazut sincer ...de mult..imi zice un amic ca folosea el al dacia 1300!
pretul de pornire...al masinii este mic ( piele etc), km putini , a acceptat o reducere substantiala ( la mine, doar cei care erau samsari acceptau usor sa scada 1000 euro). Masina mea am negociat intens...si 500 cam toata lumea lasa..si am mai tras de 200. Ai niste defecte la masina...iar...care sunt discutabile, nu stiu cit ai testat tu masina si in ce service...blatul acela de semnalizare...indica o uzura destul de serioasa...cel putin asa la o prima citire ( sincer sper sa ma insel).
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: alias on February 20, 2012, 16:01:37 PM
parca am mai spus pe aici, la Outback s-a intamplat de doua 3 ori sa se parinda ckeck engine si sa clipeasca cruise control. Si asta intodeauna cand am pus combustibil prost.

Pune-i benzina buna, da-i o forja de jumatate de rezervor, s-ar putea sa se simta mai bine, Cu ocazia asta scoti si depunerile din toba. Mai ales daca a fost harsaita prin Bucuresti.

La impreza era pe testate, si chiar am facut testul. Pui benzina de la Agip si te-ai ales cu check engine aprins si cruise control clipind.

Daca Outback-ului ii trecea de la sine cadn puneai benzina buna, la Impreza doar cu testerul se putea sterge oroarea.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 20, 2012, 20:38:08 PM
Sincer pretul mi se pare foarte normal pentru o masina din 2006, totusi ne aflam in anul 2012. La o estimare de nou a autovehiculului de 25.000 de euro devalorizarea mi se pare ok. Cei de la asigurari mi-au facut calculul de valoare de piata si au spus ca masina valoreaza 9100 de euro in stare tehnica perfecta daca o vand catre un dealer si 10300 daca o cumpar de la un dealer deci pret de 7500 + imbunatatiri tehnice (cauciucuri iarna + schimbat sonda lambda + schimbat diverse uleiuri si alte fluide) inseamna undeva 8500 de euro care sincer mi se pare un pret foarte corect pentru o masina de 6 ani.
Inainte de subaru forester am avut un renault megane coupe din vara lui 2009 care avea pret de catalog de 17.000 de euro. Eu l-am cumparat de la dealer (era masina de drive-test) cu 10.800 euro in vara lui 2010 si l-am vandut cu 9.000 de euro in toamna lui 2011. Deci devalorizarea este ok a masinii pana la 8500 euro.
Problema cu senzorul de oxigen este ca totusi vorbim de o piesa consumabila care la orice masina se schimba undeva in jurul a 60-80 mii km (eu personal pe toate masinile am fost nevoit sa il schimb pana in 80.000 km) deci nu mi se pare o defectiune deosebita, mai ales ca vad ca multa lume cu forester de pe forum are aceeasi problema cu senzorul de oxigen. Am vorbit astazi la subaru si mi s-a confirmat ca problema check engine + cruise control este in general o eroare generata de senzorul de oxigen care trebuie schimbat si nu are nici o legatura cu combustibilul, iar masina este gandita sa utilizeze benzina mult mai proasta decat cea romaneasca (vezi in vest unde cifra octanica 95 este deja combustibil peste standard sau sua unde cifra octanica standard este 87 si premium 91 adica echivalent european 91 si 95). Faza cu benzina din nou este un mit urban ca 95 e prea proasta, multa lume cu motoare pe benzina turbo si-a ars bobine pentru ca masina nu este gandita sa functioneze cu cifre octanice peste 98 (am un vecin care e la al treilea set de bobine pe bmw 335xi in 100.000 mii km din cauza asta).
Antigelul este doar un anticoagulant pentru apa distilata nu este cine stie ce inginerie tehnica si este irelevant producatorul pentru ca toate sunt cam acelasi lucru, majoritatea autovehiculelor folosesc antigel pe baza de eter glicol (care conform clasei de chimie este albastru) (pentru mai multe informatii accesati: http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze )
Mai exista si antigel pe baza de propilen glicol dar ala e ceva mai rar in masini(eu personal nu am intalnit) pentru ca produce bacterii si nu cred ca vreti sa va creasca copacei si muschi in pe langa motor.
Puteti pune orice antigel doriti in masina cat timp e pe baza de eter glicol si respectati punctul de inghet recomandat al producatorului masinii. Cine nu ma crede poate face o verificare rapida pe net si veti afla ca am dreptate.
Acuma ajungand la depunderi in circuitul de evacuare din nou as putea mentiona ca in motoarele pe benzina cam sunt un mit urban din nou, doar motoarele diesel sufera de problema asta atunci cand mergi prin oras subturat si nu apuca motorul sa se incalzeasca. Motoarele pe benzina se incalzesc mult mai rapid si urca mult mai mult in ture de unde si circuitul de evacuare se incalzeste mult mai rapid si arde orice ramasite. (motoarele mai noi diesel adica euro 5/6 in general folosesc uree acida care arde orice depunere din catalizator sau circuitul de evacuare iar cele cu filtru de particule adica de la unele euro 4 in sus au ciclu de cogenerare adica motorul va ridica relantiul din cand in cand si va modifica injectia din cand in cand ca sa ridice temperatura in evacuare si sa arda resturile) Din nou asta este o problema strict de motoare diesel care se remediaza instant atunci cand scoti masina la un drum mai lung in afara orasului, eventual pe autostrada si apuca evacuarea sa se incalzeasca corespunzator.
Batul de semnalizare eu zic ca e doar ghinionul nu e vreun semn de uzura pentru ca istoricul masinii mi-a fost confirmat de SMT prin lucrarile de service efectuate la ei iar masina nu are alte semne de uzura care sa indice vreun kilometraj modificat in vreun fel.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 23, 2012, 22:49:11 PM
Rezolvat problema cu consumul si martorii de pe bord. Dupa cum ma asteptam, murise senzorul de oxigen iar costul schimbarii (la SMT) cu un nou senzor plus curatat clapeta de acceleratie a fost de 2300 lei.
Am mai schimbat si maneta de semnalizare/aprins faruri (sau mai pe romaneste blocul de lumini), pentru ca desi era doar o problema de un contact nu se putea fixa usor la loc si oricum avea toate sansele sa reinceapa din nou sa faca figuri asa ce am zis ca mai bine il schimb cu totul (inca 600 de lei ceea ce mi se pare enorm ptr o maneta de plastic dar in fine, macar am rezolvat-o si p-asta...)
Cost total inclusiv diagnoza/manopera/piese ptr ziua de azi: 3080 lei. :(
Macar am rezolvat toate problemele masinii acum si pot fi relativ relaxat (mai putin ca va trebui sa ii schimb distributia curand ptr ca masina face 6 ani si distributia trebuie schimbata chiar daca nu am 90.000 km pentru ca curelele imbatranesc in timp iar perioada de schimbare e 90.000 km sau 6 ani, dar operatiunea asta o aman ptr sfarsitul verii ca nu ar trebui sa am probleme daca nu bag prea rau piciorul in acceleratie)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: stefanbv on February 23, 2012, 22:53:17 PM
Sustin opinia de mai sus! Poti sa-ti intretii masina la preturi onorabile! Ce ai platit la SMT este prosteala! No ofence...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 23, 2012, 22:57:31 PM
Stiu ca e o prostie... dar chestia asta cu sonda lambda trebuia rezolvata rapid nu de alta dar ma ucidea consumul masinii iar blocul de lumini nu il gasesti chiar pe toate drumurile.
Am gasit acum un dealer de piese originale subaru de la un prieten (yoyo care e si pe forum) si ptr distributie si altele o sa imi cumpar eu si le montez in alta parte (nu de alta dar SMT mi-a facut oferta de 4500 lei ceea ce e un picut cam mult fata de ce sunt eu dispus sa platesc ptr asa ceva).
Deacord ca nu a fost cea mai inteligenta chestie pe ziua de azi ceea ce am facut dar am zis macar sa rezolv cu piesele astea care le gasesc mai greu sau care dureaza sa le gasesc rapid nu de alta dar erau operatiuni cam urgente.
P.S. Era sa fac un anevrism cerebral cand mi-au zis astia cat costa un rahat de senzor de oxigen la ei, la renault l-am schimbat la dealer cu 500 de lei.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 24, 2012, 07:13:36 AM
4500  e un picut cam mult?Fata de 1800 de exemplu?Mie mi se pare enorm...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on February 24, 2012, 10:02:37 AM
Salut!
Eu am factura de la fostul propietar, cu piese,manopera etc pentru distributie si este de aproximativ 8300 ron. Au mai bagat discuri frina,placute,bucse bara stabilizatoare,filtre ,stergatoare luneta, parbiriz, un pivot si un bec, , fata de consumabilele legate de distributie. Oricum iti dau in scris ca nu te incadrezi in 4500 roni la ei., ca o sa mai apara ceva cind se apuca de ea. Sfatul meu, vorbeste aici pe forum sa vezi unde isi fac colegii aceste operatii ( cum o sa fac si eu peste vreo luna- doua) cind o sa ii schimb uleiurile si filtrele). Te interesezi de piese etc, eventual ti le cumperi tu si stai cu inima impacata.
Si aceasta operatie te-ai grabit sa mergi sa o rezolvi la SMT, macar faceai o plimbare la Brasov si rezolvai acolo. Nu intelegi ca SMT...te jupoaie. Poate o sa inteleaga si ei, daca o sa citeasca forumurile unde discuta posesori de Subaru ca atitudinea lor este paguboasa si preturile imense.
NU te astepta la consumuri de Logan in oras ( chiar daca mergi calm, linistit etc, sub 14 cred ca ar fi vise pe vremea asta), oricum nu te sfatuiesc sa schimbi vitezele sub 3000 ca...nu prea e bine. Trebuie sa mai vada din cind in cind macar 5000 de ture.
Title: Rspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 24, 2012, 10:06:24 AM
Arunca un ochi si pe forum la firme partenere. Te asigur ca iesi mult mai ieftin la o distributie de exemplu.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: rzw75 on February 24, 2012, 10:07:55 AM
distributia la Forester 2,5XT (2006) facuta la Autokino a costat 4300 lei cu totul...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 24, 2012, 14:06:40 PM
distributia la Forester 2,5XT (2006) facuta la Autokino a costat 4300 lei cu totul...
Scump nene scump.Pe mine m-a costat 2000 in conditiile in care toate distributia s-a potrivit doar cu cea de turbo.Si m-a ars rau.Adica tot mi-a luat mult.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 24, 2012, 14:13:58 PM
Eeeh nici chiar asa... 2000-2500 lei mi se pare un pret normal pentru un kit de distributie inclusiv pompa de apa. (nu de alta dar planuiesc sa imi comand piese originale subaru ptr schimbat distributia)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: bodi123 on March 14, 2012, 17:51:45 PM


Ptr cei interesati de amortizoare magazinul se afla la intersectia intre blvd-ul Basarabia si Chisinau in cartierul Balta Alba.



Salut

Am un forester din 2007 si se pare ca am amortizoarele curse. Poti te rog sa-mi explici mai exact unde e magazinul de care vorbeai sau sa-mi dai numele lor, ca am fost in zona azi si nu i-am gasit.
Cu bucsa bascula fata posterioara a avut cineva probleme pana acum? Ca din ce am cautat pe la magazine de profil am vazut ca nu exista decat cele originale pe la 550 ron bucata.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: bodi123 on March 24, 2012, 23:35:25 PM
Pana la urma le-am lat pe cele originale pt ca u am reusit sa gasesc aftermarket. Sper sa tina mai mult decat cei 85.000 care ii am acum :)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on March 25, 2012, 12:55:26 PM
Salut!
Scuze, nu vazusem post-ul cu intrebarea.
Personal nu am fost la magazinul ala din Balta Alba, unchiul meu a fost si s-a interesat.
O sa ma duc si eu pe acolo in urmatoarele saptamani (nu de alta dar pe spate aproape s-au scurs cu totul amortizoarele) pentru ca sub nici o forma nu planuiesc sa imi iau amortizoare originale de la Subaru pentru ca sunt foarte proaste din cate vad/aud. Imi pare rau dar in conditiile in care nu alerg masinile nu mi se pare normal sa schimb amortizoarele mai des de 100.000 km, si cu siguranta nu sunt dispus sa dau 1900 lei per amortizor la SMT, care este un pret ridicol pentru un amortizor pe ulei care oricum e si prost din fabrica. O sa vad ce gasesc acolo la magazinul respectiv si daca nu sunt pe gaz si sa-mi convina si brand-ul o sa iau niste Bilstein-uri pe gaz (700 de lei bucata de la magazinul Bilstein din Bucuresti). Oricum ma doare undeva de self-leveling-ul ptr Forester, prefer niste amortizoare cu rata de amortizare mai buna si care sa ma tina mult mai mult decat sa-mi tina fundul mai sus cu cativa centimetrii cand am masina incarcata.
In locul tau le-as duce inapoi si mi-as lua banii inapoi (ai dreptul legal sa returnezi orice piesa timp de 10 zile lucratoare fara nici o explicatie), vorbeste cu Boddo(vezi la contact pe forum) si iti va putea si el da niste recomandari de amortizoare la complet alte preturi fata de SMT.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: bakero on April 05, 2012, 00:10:38 AM
@mvilt
Pretul e foarte bun.Eu n-as da masina cu banii astia,desii are 150.000 km.Nu stiu ce dotari are a ta - gen trapa panoramica si alte nimicuri d-astea optionale.
Forester-ul aspirat are consum ok la schimburi 3000-3500 rpm,la 2000-2500 e subturata.Problema asta o avea taica-miu care a condus masina cam 20 mii si era panicat de consum (cam 13-14).
Mie imi consuma in medie in oras 12.E drept e Constanta,dar avem si noi trafic :D .Daca ma chinui putin ajung si la 10.
Extra am reusit de vreo 2-3 ori 8-9 in conditii de 120-130 km/h.
In rest nu-i panica,masina asta face o groaza de chestii,eu le-am incercat pe toate...
Si mai e o chestie:toata lumea,indiferent de ce masina conduce,te va intreba:ce masina e asta?merge?e benzina?consuma mult?Chestia asta n-am reusit s-o inteleg...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on April 05, 2012, 00:43:50 AM
Pretul a fost relativ ok. Masina este full, inclusiv piele beige si a fost foarte bine intretinuta la interior, chiar nu are nici un semn de uzura nicaieri.
Consumul nu e chiar cel mai ok sincer (iarna pe viscol in februarie faceam cu un plin cam 180-200 de km ceea ce sincer este cam ridicol de mult pentru un 2.0 benzina). Acum ca a mai crescut temperatura pot spune ca ma invart in zona 13-15 L/100. si in afara in jurul 9-10 L/100.
Masina este competenta dar acuma ma cam deranjeaza pe mine putin ca am cate ceva de schimbat la ea. Franele scartaie ingrozitor cam de 2 saptamani (in mers nu cand franezi) pentru ca sau cam ovalizat si oricum erau pe duca deci va trebui sa imi iau discuri noi (cu ocazia asta o sa ii pun si niste discuri mai de doamne ajuta), distributia trebuie sa o schimb pentru ca masina are 6 ani deja (desi inca nu a facut 90.000 km in carte scrie 90 k km sau 6 ani), a trebuit sa schimb o sonda lambda, mai trebuie sa ii schimb un senzor de viteza care mi l-a reparat boddo cam ad-hoc sa functioneze pentru ca era spart, ar trebui sa o vopsesc pentru ca e zgariata pe toate partile, amortizoarele pe spate sunt curse cu totul si aproape imi sta pe tampoane. Adica investitia initiala nu a fost mare mai ales ca masina nu are probleme tehnice serioase doar ca sunt o gramada de consumabile care au trebuit schimbate(am schimbat toate uleiurile acuma inclusiv difful, servo, etc pentru ca nu fusesera schimbate la 60k km).
Masina sincer imi place la nebunie dar ma cam strange un pic la buzunare acuma ca tot trebuie sa ii fac toate operatiunile astea, sunt sigur ca dupa ce rezolv toate problemele astea o sa ma bucur de ea mult si bine. :D
Si 7500 k km ptr o masina 2006 cu 70 k km care e cam zgariata pe toate partile si are diverse "probleme marunte" nu mi se pare putin sincer. Deja ma costat 8700 euro (incluzand cauciucuri noi all-season pentru ca ea inca le avea pe cele originale care nu mai erau evident bune de nimic) si mai am de bagat inca vreo 2000 de euro in ea ca sa o aduc in stare perfecta(inclusiv vizual).
Deci masina defapt si de drept cam cu totul ma va costa undeva in jur de 11.000 de euro.
Nu doar pretul initial de achizitie e important, costul total sa aduci masina in stare perfecta de functionare conteaza ceva mai mult pentru ca ala este costul real al masinii.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: bakero on April 05, 2012, 01:38:02 AM
Ai platit putin pe ea.crede-ma.eu deja consider masina pe care o am masina pe viata pentru ca eu cu 7500 n-o vand la 150k km e prea putin ,iar la 300 k  nu-mi da nimeni 7500...aia e. ;D 8)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on June 17, 2012, 17:24:52 PM
Update la operatiuni:

Distributia schimbata cu piese originale (noi evident) la boddo 2000 lei.
Cumparat discuri frana semi-ceramice Brembo (450 lei/bucata) + placute frana Brembo (250 / 4 bucati), de la Boddo.
Mai am de rezolvat amortizoarele si dupa pot trece la nimicuri de accesorii. :D.
Alte nimicuri facute: am pus becuri Philips BlueLight la faza scurta si pozitii, diferenta e ca de la cer la pamant la cum lumineaza(ieftine n-au fost ce-i drept 125 lei). Mi-am luat trusa sanitara (nu aveam :D).
In concluzie MERSI BODDO!
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: cosdan on June 18, 2012, 10:19:14 AM
Salut!
Zi-mi si mie cum frineaza masina acum dupa ce i-ai pus discurile noi?
Simti vreo diferenta semnificativa??
La tamburi ai schimbat ceva??
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on June 18, 2012, 18:22:37 PM
Salut,
Le montez abia sambata dar sunt absolut sigur ca diferenta va fi sesizabila pentru ca sunt in complet alt univers discurile astea. Daca vrei da-mi o adresa de mail si iti dau o poza cu ele. Sunt negre in primul rand (deh ceramice) si in al doilea rand au santuri de ventilare pe suprafata deci cu siguranta la utilizare intensa ar fi mult mai bune. Altfel, la rece ar trebui sa fie cam tot pe acolo, poate putin mai bune ca sunt si placutele mult mai performante.
Pe spate nu vad rostul sa schimb tamburii sincer pentru ca masina franeaza suficient de bine oricum, pe fata conteaza ce iti pui pentru ca acolo e greutatea cand franezi.
Mai in detaliu o sa iti spun sambata cand le montez la boddo.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: dann on July 05, 2012, 16:47:20 PM
cum e cu franele? esti multumit? cum franeaza la rece comparativ cu cele stoc?
mersi
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on July 05, 2012, 17:27:27 PM
Le-am montat, in sfarsit nu mai scartaie nimic, nu se mai observa vreo diferenta intre frane reci sau calde. La rece franeaza putin mai bine. (oricum mi sa parut ca frana bine si pe franele vechi care erau Brembo Easy Check).
Imi trecuse prin cap sa schimb si tamburii dar la cum franeaza acum nu cred ca mai e cazul.

Sincer eu sunt extrem de multumit de alegere si mai ales de pret.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 17:31:03 PM
Salut,
Nu am mai scris de mult asa k la nivel de update-uri:
- Suspensie noua spate Pedders (arc + amortizoare)
- Amortizoare noi fata
- Revopsita toata
- Mici accesorii Subaru montate (tot cumpar diverse accesorii)
- Jante pe 15 cu Goodyear Wrangler AT/SA pe post de cauciucuri de iarna (infinit mult mai bune decat orice cauciuc de iarna)
- Modul Add-on la unitatea audio Stock cu BT, Carkit, USB, Ipod - GROM AUDIO (adica nu am vrut sa schimb casetofonul stock doar am vrut sa il readuc in secolul 21)
- Modul DRL din semnalizatoare (modul SUA)

Acum doar trebuie sa imi reamintesc cum se pun poze si cam atat.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 17:39:16 PM
(https://imageshack.com/i/f2jh1ij) (https://imageshack.com/i/mz0gf3j)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 17:39:58 PM
https://imageshack.com/i/mz0gf3j (https://imageshack.com/i/mz0gf3j)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 15, 2014, 17:42:25 PM
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/827/0gf3.jpg) (https://imageshack.com/i/mz0gf3j)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: victor.p on February 15, 2014, 17:54:21 PM
Am si eu niste intrebari daca se poate, de unde ai luat ornamentele de pe portiere/aripile de roata, si farurile sunt vopsite in interior, ce dimensiuni au anvelopele?
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 18:01:51 PM
Salut, ornamentele sunt de la SMT (1000 de lei) stai ca postez imediat toate pozele si explic toate operatiunile.

http://imageshack.com/a/img542/7104/jh1i.jpg (http://imageshack.com/a/img542/7104/jh1i.jpg)
http://imageshack.com/a/img163/2131/5ssv.jpg (http://imageshack.com/a/img163/2131/5ssv.jpg)
http://imageshack.com/a/img534/2374/fetj.jpg (http://imageshack.com/a/img534/2374/fetj.jpg)
http://imageshack.com/a/img706/526/q58j.jpg (http://imageshack.com/a/img706/526/q58j.jpg)

Scuze ca nu ma pricep sa dau upload... poate ma lamureste si pe mine careva, doar mi-a iesit acum 2 ani. :D
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 18:05:21 PM
Farurile sunt vopsite pe interior cu negru (plasticul din fata iese usor, iti trebuie doar un feon 2 minute si dupa se dezlipsec, lipesti la loc cu superglue/mastic).
Anvelopele care le vedeti sunt 205/75/15, pentru vara am 215/65/16 (am vopsit jantele originale in culoare gris carbon cand am vopsit toata masina).
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 18:08:39 PM
P.S. Pozele le-am facut azi, dupa ce am spalat masina nu de alta dar iar m-am urcat pe coclauri cu ea (merge de rupe in offroad zdravan)

Daca cineva vrea sa vanda un Forester 2.5 XT, dati un mesaj aici, ca al meu vreau sa il dau parintilor mei si eu sa trec la 2.5 XT.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: sco on February 15, 2014, 18:34:12 PM
Faine cauciucurile.

Da-mi te rog niste detalii despre DRL-urile alea, de unde, cum etc.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 18:41:24 PM
Cauciucurile AT fac toti banii (iarna trecuta am avut cauciucuri de iarna Continental TS 850 si desi erau excelente sunt clar o clasa sub AT).

DRL-urile au costat 150 de lei, defapt sunt 2 module de control pentru semnalizatoare (raman permanent aprinse doar ca la 50% din intensitate, cand semnalizezi functioneaza normal la 100%), din pacate nu am reusit sa iau curent a.i. sa fie permanent aprinse asa ca le-am montat pe pozitii. Modulele le-am luat de la un baiat de pe club opel (am un prieten care e mare fan opel... no comment :-) , si le are pe masina lui si mi sa parut interesant sa imi montez si eu).
Daca te intereseaza o sa iti fac rost de numarul de telefon al tipului respectiv si te duci la el sa ti le monteze nu e mare filozofie.

Reminder: Cine vrea sa vanda un SG 2.5 XT (in stare ok sper) contactati-ma cu incredere, sunt convins ca ne putem intelege.

Am uitat sa mai mentionez alte detalii vis-a-vis revizii:

- Am trecut pe 2 schimburi de ulei pe an (ma apropii de 30 k km/an in ultimul an), ulei doar Motul, iarna 0w-20 - vara 5w-30, nu consuma nici un gram de ulei, cu ulei 0w-20 nu mai imi creste consumul iarna oricat de frig ar fi si porneste si mult mai usor.
- Am schimbat bujiile, am trecut pe iridiscente
- Am curatat/terosonat masina pe dedesubt, nu de alta dar incepeau sa se vada diverse pete de rugina

Mi-am comandat de la SMT (vin in 1 sapt aprox):
- bare transversale subaru (1000 lei)
- Oglinda electrocroma cu busola (1300 lei, stiu ca e jenant de scumpa dar nu am putut sa ma abtin)
- Covorase cauciuc OEM

To - Do List:

Schimbat circuitul de evacuare, TOT, scurtat (teava dreapta probabil, catalizatorul il las acolo unde e ca sta bine), toba noua finala BORLA, estimez un 3000-4000 lei.
Admisie Air by Corneliu Birtok-Baneasa (am filtru panel sport Greenline acum) estimez un 1000 lei + drum la Deva, am auzit numai lucruri bune despre sistemul domnului, am vorbit cu el prin mail si mi-a dat impresia ca e un adevarat profesionist deci sunt dispus sa fac aceasta investitie.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 15, 2014, 19:27:38 PM
Poza din August.
Offroad zdravan: Valea Doftanei - Busteni , prin vf. Baiului, linie dreapta :D
http://imageshack.com/a/img404/3567/05p0.jpg (http://imageshack.com/a/img404/3567/05p0.jpg)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: Stefan on February 15, 2014, 19:45:41 PM
BRAVO. Arata extraordinar masinuta. Tine-o tot asa. KM fara probleme.
Legat de poze poate te ajuta informatiile de aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,111.0.html.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on February 15, 2014, 21:08:25 PM
Arata bine masina si ii sta bine cu acele cauciucuri. Bafta in continuare.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on February 15, 2014, 23:33:42 PM
Nu stiu ezac ce presupune sistemul ala de aer, insa uite ceva discutii despre filtrul de aer pe care el il vinde la 300 ron si nu e decat un filtru ordinar, flancat de 2 capace metalice lucioase - link (http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=54&t=86466&hilit=filtru+aer+corneliu)

Daca e sistemul pentru care el a luat brevetele de inventie, e alta treaba, dar tot nusht daca merita banii.

Mai ales ca vrei sa treci la XT si in cazul asta cheltuielile astea devin inutile, dupa parerea mea.

Pentru oglinda, cred ca puteai sa montezi o oglinda electrocroma de la alta marca. Eu, de ex, am cumparat pentru Ford una de Mondeo MK3 si ma gandeam sa o montez pe Forester pana la urma. Oglinda a fost 120, pastila mai costa ~30 ron, iar montajul (dezlipit pastila veche si lipit cea noua mai costa maxim 50 ron la un centru de parbrize). Chiar daca e fara busola ... dar pana la 1300 ron e cale lunga

Oricum, foarte frumoasa masina, felicitari!

Ah, ca imi atrasese atentia ... nu ai xenon pe ea? Are doar spalatoare si halogene?
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 01:06:00 AM
Salut, am studiat problema indelung, nu este doar un filtru ordinar, mai include si un sistem de pale care accelereaza si raceste aerul (defapt acela este sistemul patentat). Omul si-a meritat medaliile cu varf si indesat iar eu personal sunt dispus sa incerc sa vad (chiar daca efectul ar fi intr-un caz optimist -5% consum +5% cuplu +2-3% cai).

Sincer vreau sa imi cumpar noul forester 2.0xt dar nu sunt dispus inca sa dau 40.000 euro pe o masina, iar forester sg 2.5xt este combinatia ideala intre capacitati all-weather si performanta fara sa fie o masina gigantica. (mi-as fi luat un model 2011 -2012 daca ar fi ramas similar la performanta dar nu e cazul). Actuala masina este ideala ca masina ptr ai mei, eu parca vreau ceva cu mai mult zvac.

Oglinda intr-adevar este o fita completa la super pret, dar serios... nu m-am putut abtine, stiu ca nu e ok sa dau atatia bani pe o oglinda... dar asta a fost. Oricum la cati bani am bagat in forester-ul asta de cand l-am luat ca sa ma asigur ca e in stare impecabila si ca merge ca in prima zi cand a iesit din fabrica, 1300 lei sunt maruntis :-) .

2.0 nu are xenon si sincer nici nu vreau sa imi pun pe ea (ratiuni electrice, ca nu vreau sa bag invertoare ca imi termin bateria aiurea mai repede), sunt ok farurile (si daca le pui becuri philips ultravision sau bluelight lumineaza la fel de puternic ca orice xenon).
Title: Răspuns:
Post by: victor.p on February 16, 2014, 08:47:19 AM
Poti sa imi dai te rog niste detalii despre ornamentele alea de plastic de la roti ? :)

Sent from my GT-I9505
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 10:21:28 AM
Conceptul este simplu, sunt ornamente OEM pentru aripile masinii.

Pe fata sunt prinse in suruburi si adeziv, pe spate doar in adeziv.

Daca esti din Bucuresti si ai azi drum prin P-ta Victoriei pot sa iti arat cum se vad.

Mie unul imi plac si o sa imi protejeze aripile de diverse sigur.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on February 16, 2014, 10:42:00 AM
Nici eu nu sunt adeptul xenoanelor aftermarket, mai ales ca Forester nu are lupe si posibil ca farurile sa difere de la versiunile normale la cele dotate cu xenon din fabrica.

Ai cumva niste coduri pentru protectiile alea de pe aripi sau le'ai comandat din catalog la dealer direct?

Cat te'a costat revopsirea?
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 10:49:30 AM
Salut,

Farurile sunt aceleasi ca si la Foresterul 2.5 cu xenon de fabrica, doar ca ala mai are si invertor si becuri xenon, personal nu le gasesc necesare pentru ca lumineaza ok Foresterul asa cum e (cel putin daca ii pui becuri Philips)

Codul protectiilor de aripi: J101ESA200. Vezi ca nu le gasesti in multe locuri (am cautat pe ebay si nu am dat de ele asa k asta e am dat o avere pe ele la SMT).
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: victor.p on February 16, 2014, 10:51:28 AM
Imi pare rau dar eu sunt din Timisoara, m-ar interesa sa cumpar ornamentul de portiera spate stanga (m-a lovit cineva) si sa imi pun niste protectii din alea de plastic (benzile de guma din fabrica se cam dezlipesc).
De curiozitate la ce pret au fost la SMT?

(http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f110/36221d1332872873-over-fenders-sg9-accessories1.jpg)

Am mai gasit niste accesorii interesante :)

Si am mai gasit ceva dar nu am cod, are idee daca se poate gasi undeva astea?

(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHPDQltILBbL5pcHT0cFTs17ojigPkSaEChHKYVinRe2w6y8C3)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 10:57:08 AM
1000 lei au costat. Pe fata le-am prins cu super glue nu cu banda dublu adeziva cu care veneau. Pe spate e dublu adeziv si nam probleme.
Vezi k acel catalog e vechi, au la smt altul editie mai noua cu mai multe prostii pe care sa putem da banii. :-)

Codul respectiv care nu il stii este E2410SA200. Astea recomand sa le comanzi de pe Ebay sau din State sau de pe Alibaba... sunt mult prea scumpe la SMT.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: victor.p on February 16, 2014, 10:59:22 AM
Auch! 1000lei e cam mult pentru niste plasticuri, dar ma gandesc ca alta optiune nu prea este...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on February 16, 2014, 11:03:40 AM
Aici e un catalog cu coduri - http://www.subaru.pl/docs/accessories/08MY_Forester_Accessory.pdf

Pentru Fender flares alea am gasit pe alte forumuri preturi de ~300$, deci 1000 ron la SMT e chiar f bine. Interesant e ca protectiile alea's facute in Ungaria :D

LE: cand am cumparat Forester'ul am mai gasit doar o protectie la aripile fata si ma interesasem ... costa vreo 200 ron (pe ebay). Asa ca un set complet d'asta la  1000 (mai ales la SMT) e ieftin
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on February 16, 2014, 11:15:42 AM
Cat despre xenon, fiind fara lupa, mie mi se pare slabut. Faza lunga insa e nemaipomenita si mai compenseaza din inconvenient.

A ta e nivel de dotare de baza sau e ceva mai deosebit, avand trim'urile  alea de plastic vopsite in alta culoare (am mai vazut pe verde combinatie asa)? Manerele vad ca's negre, nu la culoarea caroseriei.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 11:23:19 AM
Restul masinilor care le mai am, toate au lupa si sincer... nu mi se pare ca lumineaza mai bine ca forester-ul in nici un fel, oricat de lupa/xenon ar fi ele (cat timp iei niste becuri bune de la philips si pui pe el ca cele standard nu au intensitatea necesara)

Toate modelele 2005/2006 sunt in 2 culori, asa iti dai seama care sunt cele cu usi, aripi si capota de aluminiu. Incepand cu seria 2007 au renuntat la aluminiu pentru ca devenise prea scump si s-au gandit ca ar fi si mai ieftin sa le vopseasca intr-o singura culoare. :D

Am manerele de usi negre, plasticul dintre geamul usa spate si cel lateral luneta spate negru si barele de portbagaj negre.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 16, 2014, 11:26:53 AM
La 2007 am capota de aluminiu si era in doua culori cand am cumparat o.Ce tot bbalivernati aici?
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 11:29:37 AM
My bad atunci, tineam minte ca din 2007 au renuntat la aluminiu...
Title: Răspuns:
Post by: victor.p on February 16, 2014, 12:00:10 PM
Fotesterul meu e din Dec. 2005 si nu a venit in 2 culori, eu stiu ca varianta in 2 culori era ceva editie de vanatoare sau ceva de genul...

Sent from my GT-I9505
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 12:03:26 PM
Salut Victor.
In state, forester-ul in doua culori se chema L.L. Bean Edition si era versiunea full pe motorul fara turbo.

In EU, toate versiunile full non-turbo cu usi/capota/aripi aluminiu sunt bicolore (din cate stiu eu cel putin)

@andrei0241 nu vrei sa vinzi foresterul? :D
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on February 16, 2014, 12:36:58 PM
Versiunile bicolore sunt ceva editie speciala, in nici un caz nu e cum zici tu.

XT'ul doar ce l'am luat in august si abia acum incep sa bag bani sa'l aduc la starea pe care'o merita, deci nu va fi vandut in urmatorii 5-6 ani :)
Urmareste topicul de aici (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1491.msg52300#new)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 16, 2014, 12:38:25 PM
Cand am luat agregatul am avut de ales intre mai multe variante de culoare cu bandouri gri sau in culoarea masinii,cu manere vopsite sau nu.Capota e din aluminiu.Eu am ales un albastru cu bandouri gri,dar pe metoda nu mai e alege altceva am mers pe negru cu bandouri gri.La prima dauna minora masina s a inegrit toata.Nu avea nicio legatura cu echiparea.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on February 16, 2014, 13:00:32 PM
E ciudat, eu stiam altfel, dar s'ar parea ca stiam gresit.
Oricum, din ce vad pe autovit, de ex, din 10 2.0'uri produse intre 2006 si 2008, niciunul nu e cu bari si partea inferioara a usilor gri...
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on February 16, 2014, 16:02:54 PM
Eu am vazut destule, ce-i drept numai 2.0 aspirate SG si nici una nu era fabricatie dupa 2007.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: celalalt on February 16, 2014, 16:24:42 PM
A cele care vin in doua culori din fabrica scrie pe una din tablitele de pe oala amortizoarelor fata.Si sunt trecute doua coduri de culoare.Poate ca toate sunt revopsite.Eu vqd numa si numa bicolore.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: Mihnea on April 15, 2014, 13:50:05 PM
Salut ,de unde ai cumparat DRL pentru poziti american style ?  mersi anticipat
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: Mihnea on April 15, 2014, 13:59:27 PM
Vreau si eu nr de telefon al baiatului care a montat DRL pe semnal ,mersi anticipat
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on April 15, 2014, 14:24:32 PM
Cat te'a costat revopsirea completa?
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on May 10, 2014, 23:32:49 PM
Salut,
Scuze ca a durat aproape o luna sa raspund. :-D

DRL-urile mi le-a montat un prieten. Nu a fost ceva planificat la un service sau ceva, doar a luat 2 controlere (comandate din china) si le-a montat pe circuitul de pozitii. Nu face operatiuni de genul pe post de meserie, a fost doar un favor.

Ref vopsire, m-a costat 5000 ron vopsit toata masina, inclusiv innegritul farurilor.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on May 11, 2014, 01:01:03 AM
Ti'ai gasit XT'ul pe plac? Ca in ultima vreme au aparut cateva oferte interesante. Daca nu vrei neaparat tapiserie din piele, asta (http://olx.ro/oferta/subaru-forester-ID1DT2j.html#28f3a5bbc2) mi se pare interesant
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on May 11, 2014, 16:58:38 PM
Pielea chiar nu e obligatorie (imi pot monta si dupa ca e doar o husa). Inca nu am apucat sa intru in detaliile temei. Intai trebuie sa vand o masina (un ford focus 1.6 tdci 2009).. Dupa ce il vand pe acesta, 2.5xt here i come!
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on May 11, 2014, 17:33:32 PM
Pe placul meu ar fi tapiseria textila, insa crem. Am vazut recent unul cu asemenea tapiserie, la exterior verde cu bandouri gri si arata f bine.
Oricum, dupa parerea mea, un XT sub 100k km, in stare mecanica decenta merita intre 9-10k euro (al meu a fost 9200 si cu revizie completa+amortizoare spate+placute frana fata/spate+saboti frana+distributie+pneuri vara si ceva bucsi/bielete am sarit de 11 000)
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on May 12, 2014, 00:09:04 AM
Daca e in stare buna interiorul si a fost intretinuta tehnic as fi dispus sa dau undeva in jur de 9000 euro pe ea daca are taxa platita. Eu in 2012 miam luat-o pe a mea cu 68800 km si era impecabil intretinuta si am dat 7500. Nu vad motivul pentru care 2 ani mai tarziu as da mult mai mult ptr 2.5 xt cu mai multi km.
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: andrei0241 on May 12, 2014, 11:57:47 AM
Xt sub 70k km f greu sa gasesti si nu prea cred sa fie sub 9k euro.
Recitind primele posturi din topic as zice mai degraba ca s'a intamplat sa nu se strice nimic, nu ca a fost impecabil intretinuta (mai ales daca se aprindea Check Engine in bord si nu il rezolvase). Asa si'a mea, la reprez din Cluj a iesit fara probl urgente, dar usor'usor am aflat ca trebuie schimba una, inlocuita alta etc
Title: Răspuns: Forester 2.0 2006
Post by: mvilt on May 12, 2014, 12:25:34 PM
La mine era catalizatorul dus, asta era motivul de check engine. Ma refeream intretinuta ok ca nu avea vreo problema de motor/cutie/diferentiale, nu fusese alergata si reviziile erau la zi. In afara de problema cu Catalizatorul restul au fost consumabile. nu iti imagina ca  nu ma astept sa schimb amortizoare/placute/uleiuri/bielete etc... la o masina sh asta e, doar nu o fi ca noua si consumabilele se duc. Eu caut un XT in jur de 100 mi km, manual, sa fie in stare buna intretinut ca la consumabile ma astept sa bag bani. Cu taxa platita ma astept sa dau in jur de 9000 euro, nu mi se pare ca merita mai mult ca deja au ceva ani masinile si nici nu mai sunt chiar noi la 100k km.