Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: BOXER on October 24, 2018, 19:15:47 PM

Title: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on October 24, 2018, 19:15:47 PM
Subaru Forester SG 2.0X, 2006, manual, 120.000km.

Motor fara probleme, fara ezitari-vibratii nedorite la ralanti.
Revizie efectuata in perioada august-octombrie.
Distributie completa, revizie sistem secundar aer, sistem franare, filtre, uleiuri, suspensii spate inlocuite la 100.000km (garantie inca 12luni).

Caroserie in stare foarte buna, parbriz recent schimbat.

Dotari:
Trapa, reductor, pilot, comenzi volan, etc.
Carlig remorcare OE Subaru, Scut dif. spate OE Subaru, suspensii non-SLS nivel inaltare standard punte spate.
Jante 16" OEM echipate cu anvelope iarna si inca un set de 4 anvelope vara.

Pret 8000Eur.
La cerere poate fi echipata cu scut metalic si set de suspensii heavy duty care maresc garda cu aproximativ 25mm.


A fost folosita in regim urban si pe distante medii, nu a tractat/carat si nici nu a fost folosita in teren.
Initial doream sa devina masina pentru excursii pe drumuri forestiere dar arata prea bine pentru pietre si crengi pe vopsea.
O vand pentru ca am adunat prea multe masini similare.
Adaug si poze zilele urmatoare.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 28, 2018, 21:30:40 PM
(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Subaru%20Forester%20SG%20Penteker%20%282%29.jpg)

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 28, 2018, 21:31:43 PM
(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Subaru%20Forester%20SG%20Penteker.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 28, 2018, 21:33:48 PM
Subaru la lucru. Pozele sunt facute zilele trecute in Ilfov.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on December 21, 2018, 01:23:44 AM
Aspiratul nu se mai vinde, se pastreaza. Il voi ruga pe Mihai sa mute anuntul in rubrica de jurnale.

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: john_b on December 21, 2018, 10:24:23 AM
...Initial doream sa devina masina pentru excursii pe drumuri forestiere ...

Te-ai razgandit cumva?  ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: kkennyy on December 21, 2018, 10:54:44 AM
Daca nu aveam deja unul, m-ar fi interesat pe mine. Pare bine intretinut. Din pacate la piata din ziua de astazi in care toti vor ceva vechi dar nefolosit si daca se poate moka, probabil decizia cea mai inteleapta este sa o pastrezi :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on December 21, 2018, 11:10:32 AM
Am condus masina si se prezinta in stare foarte foarte buna, merge foarte bine.
Hai sa o spunem asa: daca aspiratul meu care avea doar 4 ani si 50k km mergea ca asta, nu cred ca as fi cutezat sa fac schimbul si sa iau XT-ul!  ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on December 21, 2018, 11:44:03 AM
1. Multumiri lui Mihai pentru promptitudine. Plus ca a facut modificarea in timp ce se afla in concediu.

...Initial doream sa devina masina pentru excursii pe drumuri forestiere ...
Te-ai razgandit cumva?  ;D

Sunt sanse mai mari ca XT-ul sa mearga cu voi in excursii. Momentan el are garda la sol mare si autoblocant pe spate.
Aspiratul are carlig de tractare care ii micsoreaza unghiul de degajare.


Daca nu aveam deja unul, m-ar fi interesat pe mine. Pare bine intretinut. Din pacate la piata din ziua de astazi in care toti vor ceva vechi dar nefolosit si daca se poate moka, probabil decizia cea mai inteleapta este sa o pastrezi :)

Da, piata este dominata de masinile neintretinute si kilometraje modificate.  Efortul depus a fost mare pentru a o vinde pe gratis.
O pastrez pentru ca are cateva avantaje fata de XT.  Este mai neutra la drum, consuma mai putin si este manuala.

Am condus masina si se prezinta in stare foarte foarte buna, merge foarte bine.
Hai sa o spunem asa: daca aspiratul meu care avea doar 4 ani si 50k km mergea ca asta, nu cred ca as fi cutezat sa fac schimbul si sa iau XT-ul!  ;D

Tu trebuia sa le pastrezi pe ambele :) ! Renuntai la alta marca si ramaneai doar cu japonezele.
Stiu ca la momentul respectiv masinile aveau alte valori si era un efort foarte mare.
Acum incerc eu sa fac miscarea asta, voi vinde ne-japoneza.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on December 21, 2018, 12:14:39 PM
De cateva luni aspiratul a devenit daily car. Este folosit la deplasari in Bucuresti si prin tara.
Initial deplasarile au fost facute pentru a depista micile neajunsuri ce urmau a fi remediate. Dupa aceea am inceput sa observ diferentele fata de XT si avantajele aspiratului.

Pe langa sporul de putere  XT-ul are directie diferita, cutie automata mai interesanta, autoblocant spate, garda la sol considerabil mai mare.
Transmisia aspiratului esta mai comoda pentru cei care vor tractiune similara pe ambele punti. La turbo se simte diferenta de 5% in favoarea axei spate. Cateodata te obliga sa fii mai atent, in special la coborari pe drum virajat acoperit de gheata.

Aspiratul nu are VSC dar nu este nici o pierdere pentru ca merg incet cu el. La XT il dezactivez de fiecare data cand este zapada.

Consumul este un aspect foarte importat, din acest motiv l-am lasat la urma. Urban consuma cu aproximat 2l/100km mai putin decat motorul 2.5t.
La drum lung am senzatia ca a scazut si putin sub 8 dar mai trebuie sa mai testez. Au fost facut deplasari in judetele Valcea, Arges si Brasov, in zonele inalte, pe asfalt. Vitezele au fost mici, nu am depasit 120km/h.
Deocamdata nu am facut proba pe distante lungi de autostrada.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 25, 2019, 20:29:39 PM
S-au mai adunat kilometri pe asfalt cu aspiratul.  Imi place din ce in ce mai mult cutia 5MT pentru lucru.
Nu  rulez cu viteze mari, merg legal si am uneori varfuri in depasiri sau cand testez cate ceva.
Astazi a fost incarcat cu aproximativ 130kg de roti, scule si diverse piese de motor si cutie. A functionat impecabil si a consumat foarte putin.
S-a descurcat foarte bine pe polei, in ciuda faptului ca pe aspirat nu am VDC. Cand esti odihnit si atent apreciezi S-AWD fara asistenta unui calculator.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 25, 2019, 23:25:27 PM
Update consum 370km dintre care 40km urban - 8.7l/100km.
Zona de serpentine a vazut mers mai agresiv pentru a calma cateva TDI-uri nervoase.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on January 25, 2019, 23:35:46 PM
Parca iti place mai mult aspiratul. Cand mergi incet consumul e mai bun si cand e de mers tare cred ca esti mai linistit ca nu se strica si chiar mergi tare, nu cu retineri.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 25, 2019, 23:50:48 PM
Pentru lucru este mai bun decat XT-ul automat. Este mai simplu, mai usor de intretinut, apreciez cutia manuala iar consumul este de daily car.
In teren si la agilitate se schimba lucrurile, sunt diferente foarte mari intre masini.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Dragosh10 on January 25, 2019, 23:54:13 PM
Cand mergi incet consumul e mai bun si cand e de mers tare cred ca esti mai linistit ca nu se strica si chiar mergi tare, nu cu retineri.

unul din avantaje ;)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Celalalt on January 26, 2019, 00:17:57 AM
8.7 ? Nici tractat nu am scos atat. Minim a fost 9.5 cu masina goala la drum lung...
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 26, 2019, 10:58:49 AM
Viteze legale, consumabile recent schimbate, roti corect umflate. Nu tin AC-ul pornit permanent in sezonul rece.
Saptamana viitoare schimb rotile pentru ca aud un zgomot mic la  100km/h.  Oscilez intre anvelopa si rulment.

@MTFGA benzina face diferenta. Nu este acelasi carburant la toate statiile.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 08, 2019, 00:35:09 AM
Am testat din nou consumul pe ultimele doua plinuri, pe aproximati 720km.. Am parcurs drumuri urbane cu scurte iesiri in Ilfov iar consumul a fost de 12%.
2.0X este o masina economica in comparatie cu 2.5XT.
Ambele masini sunt intretinute similar, uleiurile sunt schimbate dupa intervalul de schimb al lui Mihai Florescu.

Recunosc utilitatea motorului 2.0 aspirat si inteleg de ce l-au folosit si pe masinile actuale.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 25, 2019, 11:03:10 AM
Am rezolvat si problema rulmentului care facea zgomot. Vina apartinea unei anvelope care pierdea presiune si ajungea la 1.5 bari.
Cu presiunea corecta am masurat un consum de 11,5% in regim urban, evitand traficului bara la bara.

Descopar utilitatea reductorului pe cutia manuala atunci cand testez pante si rampe. Am tractat pe o distanta relativ scurta un Fiat caruia ii cedase alternatorul pe Splaiul Unirii. Soferul a fost foarte incantat de Forester si de usurinta cu care l-a urcat pe o bordura.
Multi isi amintesc de marca din anii '90, atunci cand "Subaru erau masini de curse".

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on March 08, 2019, 23:02:18 PM
Linistita, silentioasa, inchegata, ascultatoare, ruliu in giratoriu mai mic decat la o clasa mica.
E aproape timeless. Pacat ca nu are interiorul de legacy. Atunci chiar ar fi fost de tinut inca 10 ani.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on March 08, 2019, 23:17:50 PM
Este varianta inalta a Imprezei 2.0 pe care ai avut-o. Foresterul aspirat m-a ajutat sa inteleg de ce ti-au placut ultimele doua motoare boxer pe care le-ai avut.
Interiorul spartan este potrivit pentru mine. Cateodata mi se pare prea pretentios si asta.

Ca masina de toata ziua pot spune ca imi place mai mult decat XT-ul automat.

Suspensia actuala nu este pe standardele mele. A fost o solutie multumitoare la momentul respectiv dar nu si acum.
XT-ul este mai stabil decat aspiratul, in ciuda faptului care are garda la sol mai inalta.


Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 19, 2019, 10:49:33 AM
Intre timp aspiratul a mai adunat kilometri si a mai facut cateva revizii normale (standard Mihai&Co.).
Tinuta de drum a fost imbunatatita dar inca mai sunt upgrade-uri de facut.
Consumul si puterea sunt legate de calitatea benzinei. Si aspiratul este pretentios la calitatea carburantului.



Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 23, 2019, 01:20:08 AM
O noua deplasare in tara cu aspiratul, 500km combinati, autostrada si drumuri nationale, comportament foarte OK cu benzina favorita de la Petrom.

Am urmat un sfat al un coleg de forum si am eliberat masina si portbagajul de lucruri inutile adunate in ultimul timp: scule in dublu exemplar, triunghiuri reflectorizante, chingi, etc.
S-au adunat la un prim calcul patruzeci de kilograme care erau plimbate degeaba.
Autosugestie sau nu, eliminarea balastului s-a simtit la capitolul manevrabilitate.

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 23, 2020, 15:09:46 PM
Se pare ca am aflat cum a fost construit Stonehenge-ul.  Cu un Subaru Forester !
(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/forester%20sg%20tractare%20-%20-1280.jpg)



Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: RLX on May 25, 2020, 21:15:47 PM
Construit sau demolat?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 25, 2020, 23:49:20 PM
Construit. Acolo va fi un drum de acces pe teren. Drumul provizoriu este facut din placi de beton armat, 200x80x10cm.
Placile au in jur de 300kg, la care se adauga si faptul ca unele sunt in pamant.
Urmatoarele vor fi trase cu un tractor pentru ca nu imi place deloc mirosul de ambreiaj patinat la desprinderea placii.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on May 26, 2020, 09:46:54 AM
Vezi să nu desprinzi și placa de ambreiaj. :D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2020, 11:28:18 AM
Am fost atent sa ma opresc la timp. Oricum, in perioada urmatoare voi inlocui ambreiajul.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andrei80 on May 26, 2020, 14:26:04 PM
Atunci, dă-i bătaie. În experiența mea, ține mai mult decât te așteptai. :D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2020, 16:34:38 PM
Atunci, dă-i bătaie. În experiența mea, ține mai mult decât te așteptai. :D

Confirm cele spuse de tine. De peste un an astept sa vad cand cedeaza dar el se incapataneaza sa functioneze OK.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on May 26, 2020, 17:17:26 PM
Si la WRX a dat semne de moarte, iar kitul l-am schimbat abia dupa 2 ani, insa si atunci, doar din plictiseala.
Nush' ce-i asa sensibil la ambreiajele astea conform parerii populare. Nu mi se pare.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on May 26, 2020, 17:44:16 PM
Mituri. Ca e awd si ca strici mai des ambreiaje. E absolut la fel. Ba chiar un diesel FWD mananca ambreiaje si volant mai des ca un WRX.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2020, 17:57:17 PM
Cele scrise de voi ma incurajeaza sa il tin pe masina. In perioada asta nu aveam deloc dispozitie de asteptat o zi dupa masina.
Cutia cu piese de schimb pentru aspirat se tot mareste iar el se incapataneaza sa nu le ceara.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 15, 2020, 13:39:08 PM
Aspiratul aduna in continuare kilometri, fara a face figuri. Revizii normale (dupa reteta MihaiFlorescu & Forester), exploatare normala, folosire aproape zilnica, saptamanal usoare iesiri off-road.
Reductorul este foarte util in micile iesiri pe drum denivelat.

Odata cu venirea toamnei au aparut si prieteni interesati de marca Subaru. Vara au folosit europenele cu tractiune spate dar acum vor o masina buna la orice, asa cum considera ei Foresterul 2.0.
Toti se conving la urcarea unei rampe in off-road.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 19, 2020, 23:35:41 PM
Un drum de 400km prin ţară şi am avut parte de un incident foarte neplăcut, am trecut peste un căţel de dimensiuni medii.
Patrupedul stătea între banda 1 şi 2, cu spatele la maşini.
A văzut farurile în ultimul moment, s-a speriat de un Fiat de pe 2 şi a intrat pe 1, exact sub roata maşinii mele.
Deflectorul de sub aripă a fost smuls şi s-a pierdut iar carenajul s-a desprind din "bumbi".
Trecutul cu maşina peste o vietate este o experienţă extrem de urâtă.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on September 20, 2020, 09:42:11 AM
Nasol moment. Nu am lovit câini decât foarte încet în oraș, de au fugit și apoi mă lătrau :)) Dar știu cu pisicile cum e.

Când îți comanzi bumbi vreau și eu 10-20. Mi se falfaie carenajele.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 20, 2020, 13:10:24 PM
Ai ajuns la un punct interesant, bumbii.
La un moment dat au fost montati bumbi mai mari care au marit diametrele gaurilor din carenaje, scut si bara.
Acum se vor folosi aftermarket dar trebuie sa merg la cei care au rezolvat si probleme de caroserie de la XT.
Ma uit prin cutii, cred ca am bumbi originali. Cand ii gasesc iti voi trimite fotografii cu ei.

Cat despre caine, asta nu a mai apucat sa latre...
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 02, 2020, 09:19:58 AM
Am ignorat o ciobitura a parbrizului aparuta in timpul verii. Cu ocazia asta mi-am reamintit ca este bine sa le reparam cat mai repede si sa nu asteptam venirea iernii.
Ciobitura s-a transformat intr-o crapatura orizonatala de aproape 1m.
Parbrizul era relativ nou, nu cred ca masina rulase mai mult de 15.000km de la montarea lui.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Serb on November 02, 2020, 09:39:13 AM
A fost ciobitura de piatra, sau alt motiv?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 02, 2020, 12:30:50 PM
A sarit o piatra de pe drum.
O ciobitura superficiala, nu "ochi de bou". Nu erau raze care sa porneasca dintr-un punct.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on November 02, 2020, 16:20:48 PM
Chestie de bulan. La Hyundai am o ciobitura tip "floare", si cu un fel de caverna intre foi, de vreo 12 ani. N-a plecat nici de frica.
La Foresterul aspirat insa am schimbat 3 parbrize in 3 ani jumate cat am avut-o.
XT-ul e la al 3-lea in 9 ani, deocamdata am reusit eu sa-i trag ultimului o zgarietura cand spalam parbrizul cu scula aia ca de la peco, burete pe o parte lamela cauciuc pe cealala parte. Am prins o pietricica faina desi dadusem cu apa din belsug.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 02, 2020, 16:46:18 PM
Trebuie mentionat ca parbrizul nu a fost montat in reprezenta Subaru si nici nu era adus de mine.
Am pus la ei doua si respectivele nu au avut probleme.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on December 21, 2020, 14:21:11 PM
Sa mai completez jurnalul Foresterului aspirat.

S-a mai facut o revizie mica, ulei, filtre s-au inlocuit becurile de la lampile de numar, s-a schimbat parbrizul si s-a mai facut inca un ITP.
Am mai parcurs cateva sute de kilometri in conditii mixte, oras, autostrada, drum european.
Cu anvelopele de iarna si viteze de 130-140Km/h plus trafic de Bucuresti(fara ore de varf) am un consum mediu de 12l/100km.
Benzina conteaza si in continuare alimentez doar de la anumite statii.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on December 31, 2020, 11:30:48 AM
Saptamana trecuta am mai adunat aproximativ 1000km. Viteze pe bord cuprinse intre 110 si 130km/h.
Am reusit performanta sa aprind becul rezervorului la 585km de la plin.
Intre timp se mareste gramada de piese pentru o viitoare revizie. Ambreiajul nou someaza, cel vechi nu mai da semne de oboseala aproape deloc.

Mecanismul stergatoarele de parbriz incepe sa faca probleme. Va intra si el pe lista de piese de schimb.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 11, 2021, 17:22:45 PM
Foresterul negru la lucru.

Intre utilaje se simte cel mai bine, este in mediul lui.

(http://www.penteker.ro/foto/Forester%20SG2.0x%20la%20lucru.jpg)

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 11, 2021, 12:12:06 PM
(http://www.penteker.ro/foto/forester%20offroad%20noroi-feb%202021.jpg)

Am facut o mica demonstraţie cu Foresterul pe un teren inundat din apropierea unui lac.
Terenul fusese în trecut fund de lac iar pământul are o consistenţă specială, este foarte fin si aderent.
A incarcat complet anvelopele de iarna şi a dat puţine emoţii. De câteva ori s-a simţit ca nu aveam aderenţă pe nici o roată.

Roţile au intrat în pământ şi am fost foarte aproape de a suspenda maşina. În faţă nu mai înainta, se adunase mult mâl înaintea roţilor şi nu putea fi urcat.

Combinaţia AWD-cu reductor-fără reductor a fost bună iar maşina a iesit cu spatele.

Distracţia în noroi a durat câteva minute dar spălarea maşinii a durat mult mai mult.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on February 11, 2021, 14:08:55 PM
Tare :)
Cunosc senzatia. Eu foloseam exclusiv reductor si esp off pentru iesirile offroad.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on February 11, 2021, 14:51:37 PM
Ai avut curaj sa intri acolo...
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 11, 2021, 15:04:39 PM
Am un ambreiaj nou, in cutie, care asteapta sa fie montat.
A trecut mai bine de un an de cand astept ca actualul ambreiaj sa inceapa sa dea semne de oboseala dar el se ambitioneaza si rezista.
La un moment dat pedala parea ca se intarise dar acum totul a revenit la normal.

Curaj am avut, mai ales ca nu aveam la mine nimic serios pentru tractare. In apropiere aveam de unde aduce un buldoexcavator dar ar fi fost extrem de stanjenitor pentru un Subaru.

Ideea de mers la namol mi-a venit de pe forum, de la un coleg care cauta zapada dar s-a multumit cu noroi.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: bob_ilie on February 11, 2021, 15:33:48 PM
Frumos  :D
Ar fi fost frumoase si cateva momente video...
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 11, 2021, 16:09:16 PM
Nu am intuit ca ne vom impotmoli, credeam ca va fi o plimbare usoara prin apa mica.
Daca coboram aveam sansa sa umplem bocancii cu namol.

Asa arata dupa ce a aruncat noroiul. Cantitatea mare statea in pasajele rotilor.
M-am felicitat ca nu am montat jante cu offset diferit, care sa murdareasca mai eficient geamurile.

(http://www.penteker.ro/foto/forester%20sg%20lateral.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on February 11, 2021, 18:06:24 PM
...
M-am felicitat ca nu am montat jante cu offset diferit, care sa murdareasca mai eficient geamurile.
...

(https://memegenerator.net/img/instances/58400047/eee-bine-ca-esti-tu-destept.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 11, 2021, 21:41:19 PM
M-am felicitat ca nu am montat jante cu offset diferit, care sa murdareasca mai eficient geamurile.

Mea culpa.
Nu am dorit sa atac stalpii comunitatii.

Avusesem niste idei pentru alta masina, cu un alt set de jante. Pana la urma jantele ciudate au plecat si implicit nu m-am mai incurcat cu flanse si alte bricolaje.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 21, 2021, 11:46:36 AM
(http://www.penteker.ro/foto/subaru%20forester%20awd%20%20%282%29.jpg)

Test AWD in conditii de aderenta slaba. AWD nota 10 (asta se cunostea din ipoteza).

(http://www.penteker.ro/foto/subaru%20forester%20awd%20%20%281%29.jpg)

AWD + low rider = suporturi scut retezate.

(http://www.penteker.ro/foto/subaru%20forester%20awd%20%20%283%29.jpg)

Tura de recunoastere cu manualul. Incarcare 3 ocupanti, aproximativ 260kg.

(http://www.penteker.ro/foto/subaru%20forester%20awd%20%20%284%29.jpg)

Reductorul, ambreiajul si motorul au functionat perfect. Evident nu a fost nevoie sa apelez la usurarea masinii si propulsie umana, asa cum credea un posesor de Toyota CHR.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on February 21, 2021, 12:52:59 PM
:)) folosirea corespunzatoare a Forester-ului.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on February 21, 2021, 14:00:42 PM
Nah ca nu te-a mai ajutat offsetul!  ;D ;D

(https://i.pinimg.com/originals/3b/a1/1b/3ba11bcaeec3b58afe52142e25d43c8a.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 21, 2021, 17:46:14 PM
Sa stii ca offsetul standard a ajutat, cea mai mare parte din noroi ramanand in pasaje. 
Cu toate acestea o parte a ajuns inclusiv pe trapa.

Argintiul a avut geamul din dreapta putin deschis si a receptionat un jet direct pe stalp si pe spatarul scaunului. Pielea s-a putut curata, cu materialul textil ar fi fost dificil.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on February 21, 2021, 17:59:07 PM
Argintiul avea tot roti standard, offset 48. Doar putin mai late, indeed :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 21, 2021, 18:05:45 PM
Corect ! :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on February 21, 2021, 20:04:33 PM
Numai cand ma gandesc cat ar trebui sa spal sa scot tot noroiul ala, imi cam trece cheful de aventuri d'astea.
Azi dadea sa iasa la suprafata exploratorul din mine, intr'o padure, dar nestiind unde ducea drumul de pamant si vazand ca nici locuri de intoarcere nu prea erau, la a 3'a oportunitate de a intoarce am renuntat :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on February 21, 2021, 22:13:20 PM
De spalat nu am mai scris. Dureaza mai mult decat o tura de cercuri si opturi iar noroiul continua sa iasa si cateva zile mai tarziu.

Mi s-a reamintit ca nu sunt prea etice iesirile pe pamant in natura. Solul are nevoie de timp pentru a se forma iar masinile il strica, fac santuri, distrug stratul de iarba, etc.
O varianta pentru sezonul fara zapada ar fi fost vizita la Constanta dar de cativa ani este interzis sa intri cu masinile in zonele de plaja.


Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 08, 2021, 14:55:15 PM
Astazi Foresterul a primit un set nou de discuri de frana si placute plus rulmenti pentru puntea fata.
Am montat si una dintre aparatorile montate in fata rotilor, sub bara. Ca de obicei distractia apare la "bumbii" de plastic pentru prindere.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on April 08, 2021, 15:10:04 PM
La mine una din aparatori am pierdut'o, probabil din cauza unor bumbi mai mici care o tineau in pozitie, ca o mai gasisem atarnand de vreo doua ori pana a atarnat de tot :D
Dupa ce am pus bumbii potriviti, sta nemiscata
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 16, 2021, 09:46:38 AM
Schimbat ulei motor, filtru ulei, filtru de aer la 5000km, dupa reteta Florescu.
Merge foarte bine. Nu o vand, doar ma laud.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 16, 2021, 19:03:37 PM
Cu ocazia renuntarii la restrictii am facut o tura demonstrativa unor prieteni cu Foresterul.
Au vazut diferentele dintre masinile lor europene si o japoneza de scoala veche. Unul detine si o Toyota CHR dar a inceput sa inteleaga avantajele Subaru.

Cel mai mult m-a distrat ca unul dintre ei a ramas uimit de comportamentul supravirator al aspiratului. Eu nu l-am remarcat niciodata asa, il consideram intotdeauna foarte echilibrat.


Eroarea 99 de la CD a disparut. Metoda @Forester a functionat.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on May 16, 2021, 21:23:59 PM
Toyota CHR nu o sa se tina niciodata dupa un Forester. E un awd de oras.
Si nici Rav 4 nu o sa se tina dupa un Forester. Am vazut destule vs-uri.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andea79 on May 16, 2021, 21:30:55 PM
in calitate de posesor al unei sotii posesoare :) de CHR 184hp CVT care nu este AWD (nici nu stiu sa fie CHR AWD dar nu e ca si cum as fi verificat problema) va pot spune ca inafara de noroaie si balarii nu se tin foresterele de CHR :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on May 16, 2021, 21:45:58 PM
Evident, la off road ma refeream :)
Si la curbe :D
Si cred ca si colegul Boxer tot la aspectul asta se referea.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andea79 on May 16, 2021, 21:55:43 PM
Evident, la off road ma refeream :)
Si la curbe :D
Si cred ca si colegul Boxer tot la aspectul asta se referea.

la noroaie nu am fost cu ea, oricum nu obisnuiesc - ultima data am fost pe niste dealuri  pe ploaie si noroaie si iarba uda si am mers fluierand cu pejos 107 si restul din grup cu XVuri si forestere si sti-uri tot se concentrau pe unde si cum sa mearga asa ca ... ce sa mai zici :)
iar pe viraje asfalt again ... sa vina foresterele :)

LE: doar ca idee - un forester 2.0 aspirat cvt merge 0-100 in 11.8sec, un 2.0XT cvt in 7.5 si chr-ul 2.0 aspirat cvt in 8.2 ... just saying :)

LE2: dar sa nu se inteleaga ca CHRul e perfect :) departe de asta :) cu franele nu ma inteleg deloc .. dar sa nu deviez de la subiect
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on May 16, 2021, 23:37:02 PM
Nu prea stiu eu cum e cu hibridele astea, dar daca-l fugaresti oleaca si se termina bateriile, mai fuge el asa de "tare"?  :)
Chiar si cu virajele alea l-as lua la intrebari... Dar in fine, e un fel de Clio mai hibridizat si deloc usor, asa ca nu incerca sa faci cu el ce ai facut cu 107-le!  ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 17, 2021, 14:05:29 PM
Pe 107 l-am vazut in Floresti, la vremea respectiva credeam ca este folosit doar pentru oras, nu pentru iesiri in off-road. :)

Clar CHR-ur demareaza mai rapid decat 2.0X dar in giratorii Foresterul este mai manevrabil, directia si suspensia actuala ii dau un avantaj important.

A existat si un CHR de 1.2 benzina cu tractiune integrala (nu stiu ce sistem are).
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 22, 2021, 21:30:50 PM
Drumuri urbane scurte si cateva iesiri in natura (mici pante 30°, reductor). Becul s-a aprins la 350km, consum mediu 14%.

Zilele astea am facut niste mici demonstratii de agilitate pentru un Opel Astra si un Mercedes C. Au aflat ca masinile lor lipite de asfalt vireaza mai prost decat Foresterul.
Sasiul mostenit la Impreza si servodirectia hidraulica sunt de nota 10, le apreciez de fiecare data cand vin de pe europeana FWD cu servo electrica.




Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: torvalds on May 22, 2021, 22:45:04 PM
Mercedes  clasa c ?  Pai aia nu e rwd ? Sau mai nou  a trecut si MB pe fwd la clasa c ? ...  Totusi foresterul are centrul de greutate la etaju 2 , cu tot cu motorul boxer.  Poate nu stiau sa conduca...

Si da , servo hidraulica e ce trebuie , numai ca unora li se pare "greu" volanul, mie imi place asa , feedbackul e foarte natural .  Au renuntat la hidraulica pentru ca mor focile sau ca e mai ieftin electric ?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Badea on May 22, 2021, 23:01:17 PM
Nu am condus c class, dar mai am un Passat b6 si nu prea se compara cu Foresterul. Este mult mai ok pe viraje. Inteleg ca e un forum Subaru, dar sa fim totusi cat de cat obiectivi. Habitatul natural al padurarului nu e circuitul, parerea mea umila.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 23, 2021, 11:25:49 AM
Mercedes  clasa c ?  Pai aia nu e rwd ? Sau mai nou  a trecut si MB pe fwd la clasa c ? ...  Totusi foresterul are centrul de greutate la etaju 2 , cu tot cu motorul boxer.  Poate nu stiau sa conduca...

Si da , servo hidraulica e ce trebuie , numai ca unora li se pare "greu" volanul, mie imi place asa , feedbackul e foarte natural .  Au renuntat la hidraulica pentru ca mor focile sau ca e mai ieftin electric ?

In teorie da, centrul de greutate mai jos ar ajuta in unele situatii. In cazul de fata masina este echipata pentru a se comporta la 220mm mai bine decat o berlina normala cu garda de 120mm.
Soferii conduceau normal, la fel cum am condus si eu. Nimeni nu a impins la limita masinile pe drum public.



Nu am condus c class, dar mai am un Passat b6 si nu prea se compara cu Foresterul. Este mult mai ok pe viraje. Inteleg ca e un forum Subaru, dar sa fim totusi cat de cat obiectivi. Habitatul natural al padurarului nu e circuitul, parerea mea umila.

Depinde de Forester :).  Habitatul natural al plafomei de Impreza este rally-ul, nu padurea, nu off-road, nu asfalt drept.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Badea on May 23, 2021, 11:37:01 AM
Pe aceleasi considerente, un Citroen c4 de 1.6 hdi e masina de raliu, pentru ca Sebastian Loeb a castigat campionatul mondial cu el ;D

Serios vorbind, nu cred ca un Forester SG stock, aspirat, poate concura la manevrabilitate cu o berlina germana rwd, no way.
In rest, toate bune, masinuta are o tona de avantaje, cel mai important fiind acela ce suntem fani ai marcii :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on May 23, 2021, 11:46:40 AM
Aia e, ca nu e stock pe suspensie...  :D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Badea on May 23, 2021, 11:48:17 AM
Aia e, ca nu e stock pe suspensie...  :D

Asta e alta poveste  8)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Xander on May 23, 2021, 12:52:16 PM
Suspensie și geometrie.
O fi configurată sa accelerezi in viraje dincolo de limita stoc.
Viraje proiectate pentru 70km/h luate cu 100km/h. Intri cu 70/80km/h dar pana ieși prinzi 100/110km/h.
Încearcă și cu Citroën c4 de strada, vezi ce iese.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 23, 2021, 13:08:46 PM
Pe aceleasi considerente, un Citroen c4 de 1.6 hdi e masina de raliu, pentru ca Sebastian Loeb a castigat campionatul mondial cu el ;D

Cu eforturi poti aduce si 1.6hdi la un nivel bun dar niciodata nu se va compara cu sasiul de Impreza.
Incepusem sa lucrez la o astfel de masina dar dupa un an mi-am dat seama ca nu merita, tot jucarie ramanea.

Aia e, ca nu e stock pe suspensie...  :D

Ups, mi-am amintit ca am acces la un Forester argintiu cu suspensie similara dar cu un plus semnificativ de cai putere. :)
Cred ca maine il scot la un test de drum.   ;D ;D ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on May 23, 2021, 13:26:23 PM
Scoate-l, da-i gura ca la casa de cultura!  :D ;D ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 23, 2021, 13:46:59 PM
Suspensie și geometrie.
O fi configurată sa accelerezi in viraje dincolo de limita stoc.
Viraje proiectate pentru 70km/h luate cu 100km/h. Intri cu 70/80km/h dar pana ieși prinzi 100/110km/h.
Încearcă și cu Citroën c4 de strada, vezi ce iese.

Da, in viraje accelereaza, vireaza si este stabila. Nu este vorba despre viteze de 100km/h, probabil rulez cu 20km/h mai rapid decat cei care vor sa "fure" giratoriul intrand din banda 2 direct pe banda 2 din giratoriu si iesind tot pe 2.
Intru pe banda 1, ies tot pe 1 dar in ciuda drumului mai lung castig cu Foresterul.

C4 a fost un experiment ciudat pe care nu doresc sa il mai repet.

Scoate-l, da-i gura ca la casa de cultura!  :D ;D ;D

Nu pot sa o "rup", nu ma lasa sufletul, stiu cat s-a investit in ea dar mai ales ca este apreciata.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: torvalds on May 23, 2021, 20:54:58 PM
Aaaa pai daca foresterul  nu i stock pe suspensie , comparam mere cu pere. Sa nu mai vorbim ca oamenii vad "limita" diferit . Pentru unii la limita e cand tre sa se tina mai bine de volan iar pentru altii e cand masina o ia de-a latul... imi aduc amine ca in vremurile cand aveam rwd  se intampla frecvent sa intre controlul stabilitatii pentru ca fugea spatele, apoi acum cu awd , cred ca a intrat de cateva ori in 2 ani  jumatate , si atunci pe gheata ...
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2021, 10:01:38 AM
(http://www.penteker.ro/foto/subaru%20forester%2C%20toyota%20chr.jpg)

Pregatiri pentru o iesire.
Husele fancy apartin amicului cu Toyota CHR.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Serb on May 26, 2021, 10:06:09 AM
Ce transparenta are folia?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2021, 10:13:50 AM
Ce transparenta are folia?

Nu stiu exact dar este cam transparenta pentru mine. Ma voi uita in acte cand ajung la masina.

Transparenta 35%.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on May 26, 2021, 12:13:26 PM
Ridica ceva cricul acela. Este cel Michelin de care vorbeai? Eu cand am cautat am gasit jucarii in comparatie cu ce vad la tine in poza.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2021, 14:53:03 PM
Ridica ceva cricul acela. Este cel Michelin de care vorbeai? Eu cand am cautat am gasit jucarii in comparatie cu ce vad la tine in poza.

Nu, Michelin este jos, nu ridica suficient Foresterul. Cel inalt este de la CHR, crezuse initial ca are garda mai mare.

link catre cricul hidraulic de 30kg  https://www.emag.ro/cric-hidraulic-tip-crokodil-2-t-inaltime-de-ridicare-75-515-mm-low-profile-quick-lift-stels-511365/pd/D3CP13MBM/ (https://www.emag.ro/cric-hidraulic-tip-crokodil-2-t-inaltime-de-ridicare-75-515-mm-low-profile-quick-lift-stels-511365/pd/D3CP13MBM/).
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2021, 16:34:46 PM
(http://www.penteker.ro/foto/Forester%202.0x%20dig%2C%20linie%20cf-1280.jpg)

(http://www.penteker.ro/foto/Forester%202.0x%20linia%20de%20tren-1280.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on May 26, 2021, 16:44:17 PM
Vorba aia: Sta ca pe sine! :))
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2021, 17:01:48 PM
Vorba aia: Sta ca pe sine! :))

La asta lucrez de peste 9 ani. :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Serb on May 26, 2021, 18:12:35 PM
Pe acolo te-a bagat Waze-ul?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on May 26, 2021, 20:30:07 PM
Pe acolo te-a bagat Waze-ul?

Cu Forester este ca in glumele cu Chuck, nu este bagat de harta pe drum, el baga drumul pe harta.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on June 12, 2021, 22:42:42 PM
Ce face un Audi A6 automat, FWD, cand ramane impotmolit in noroi ?
Cheama un Forester pentru tractare.

Motorul de 2000cm3 si reductorul au scos imediat limuzina din  noroi.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on June 13, 2021, 12:26:55 PM
(https://www.penteker.ro/foto/audi%20A6%20groapa%20noroi-1280.jpg)
Dupa cateva incerceri nereusite de balans cu automata.
Initial sub roata fusesera introduse bucati de lemn pentru o mai buna aderenta.

(https://www.penteker.ro/foto/audi%20scos%20din%20noroi-1280.jpg)
Intrat in zona cu iarba a avut nevoie in continuare de ajutorul Foresterului. Mica portiune de rampa nu i-a permis sa iasa RWD.
Nu am poza cu coarda de tractare. Evident nu este jucaria "2tone" de la supermarket dar nici cablul cu care sa ma mandresc.

Forester SG 1485kg, Audi A6 1735kg. Rampa era mica, masina tractata in marsarier, pamantul si iarba umede (pentru cei care vor sa calculeze forta opusa de masina tractata).
A tras foarte usor, nu a fost fortat ambreiajul.

(https://www.penteker.ro/foto/Forester%20tractand%20Audi-1280.jpg)
Pe ultimul segment a fost tractat din lateral. In partea din stanga a fotografiei este un fost canal de irigatii.

Saptamana trecuta aveam niste idei de usurare a Foresterului. Ma gandeam sa demontez traversa si carligul de tractare si sa revin la ochetul initial al masinii.
Se pare ca este mai util pe masina decat in beci.

Dupa tractare amicul cu Audi a inceput brusc sa prospecteze piata de SG-uri cu reductor.
Deocamdata a luat doar rejecturi la variantele gasite din cauza instalatiilor pe gaz. 
I-am promis ca pe respectivele le va repara singur. :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 02, 2021, 23:23:20 PM
Astazi am avut partea de o noua mini-aventura cu Foresterul aspirat in zona unui lac.
Mergand pe principiul ca Subaru merge doar inainte, indiferent de cum se prezinta drumul, am ales o varianta cu santuri ingropate in 10-20cm apa, stuf in lateral si namol de lac.
Primii 200 de metri au fost simpatici, pierzand usor controlul si avand mici derapaje laterale.  Dupa aceea drumul a fost mai greu si derapajele s-au inmultit iar masina dadea senzatia ca se poate impotmoli.
Nu am folosit deloc reductorul.

S-a folosit doar acceleratia si directia.
Cand derapam acceleram puternic, cand simteam ca se impotmoleste acceleram puternic.

In acest fel am parcurs 900 de metri solicitanti care nu au permis efectuarea vreunei poze.
Copilotul nu a scos nici macar un cuvant pe tot parcursul, cu toate ca avea incredere in mine si in masina.


(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/01-1280.jpg)
Un drum de pamant care pare usor de parcurs.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/02-1280.jpg)
Namol special, de lac. Bun pentru articulatii dureroase.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/03-1280.jpg)
Pamant si namol.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/04-1280.jpg)
După parcurgerea unui traseu solicitant de 900m.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/05-1280.jpg)
Namol fluid arucat de roti pe caroserie.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/06-1280.jpg)
Partea care a intrat mai mult in santurile facute de utilajele care au trecut prin zona.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/07-1280.jpg)
AWD-ul arunca un nor de stropi cand este solicitat.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/08-1280.jpg)
Anvelope de vara care nu se incarca si se comporta excelent in noroi.

(http://www.penteker.ro/foto/Subaru%20Forester%20SG%202.0x/Forester%2007.2021/010-1280.jpg)
Namolul fluid s-a lipit serios de vopseaua neagra.


Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on July 03, 2021, 02:13:04 AM
Îți cam place aspiratul. Cu XT-ul nu aveai curaj să te bagi. Știai că o posibilă reparație te va face sa regreți. La aspirat este mai ușor de tolerat o posibilă avarie.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 03, 2021, 09:39:52 AM
Da, imi place pentru ca este simplu si oarecum nepretentios (dar nu la fel de spectaculos  :( ) . La XT lucrasem 3.5 ani pentru a-i aduce mecanica la starea dorita de mine. Dupa aceea trecuse la nevasta iar ea nu este adepta distrugerii masinilor.
De la diesel prinsesem teama de turbina in apa, cu toate ca XT-ul o are montata sus.
La automata protejam transmisia pentru ca si acolo sunt costuri mari in caz de avarii.

Daca stau bine sa ma gandesc am urmat exemplul liderului comunitatii. Am pornit cu turbo si am ajuns la aspirat in paralel cu o masina neSubaru.

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 03, 2021, 10:38:24 AM
(http://www.penteker.ro/foto/Forester-XT-argintiu-1280.jpg)

Zilele trecute aveam un XT in fata geamului. Paradoxal, aveam si un set de chei cu care ar fi pornit.
Poate ar fi fost bine sa nu-l mai dau proprietarului si sa-l pastrez. Nu cred ca s-ar fi suparat, mai ales ca tocmai ce isi cumparase o europeana.  ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on July 03, 2021, 15:53:55 PM
Hehe, asta e, daca n-ai stiut sa profiti la timp...  ;D ;D
Agregatul din poza a facut un drum la Predeal, 4 persoane + portbagaj full. Mers cum au permis conditiile de trafic, dar intre Ploiesti si Comarnic s-a mers mai vioi, 130-140 (trafic de mijloc de saptamana). S-au mai adaugat 140 de km de bucuresti, si a rezultat un consum de 11.8%. Mie mi s-a parut surprinzator de mic.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 14, 2021, 10:02:31 AM
Foresterul a facut o mica alergare urbana (legala) cu un Jeep Wrangler LWB. Dupa primul viraj la 90° Wranglerul a inteles diferentele dintre plaforma lui Forester si sasiul sau.
Nu am reusit sa-l vad in retrovizoare cum s-a inclinat dar am auzit un scartait serios de anvelope.
A urmat o zona de urcare in rampa si una de piatra cubica. A redus viteza pe piatra cubica, probabil din motive de confort.

Probabil va intra pe internet si va cauta mai multe detalii despre Subaru.  :)

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on July 14, 2021, 10:37:59 AM
:))))))
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 14, 2021, 11:15:51 AM
Acum si tu esti din echipa celor cu sasiu. :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Serb on July 14, 2021, 11:44:36 AM
Anvelope de offroad(presupun) + asfalt fierbinte + curbe stranse, o adevarata simfonie. :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 14, 2021, 12:09:09 PM
La Wrangler erau anvelope de strada, nu off-road. Stiu masina, este folosita in regim urban.
Astfaltul era cald dar intersectia era umbrita la ora respectiva.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on July 14, 2021, 12:19:40 PM
Acum si tu esti din echipa celor cu sasiu. :)
D-aia am si ras mai mult :))
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on July 14, 2021, 16:32:56 PM
Rostul comparației mere cu pere care ar fi?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 02, 2021, 12:32:53 PM
Sezonul rece se lasa asteptat, asa ca Foresterul ruleaza tot cu anvelope de vara.
La indicatiile colegului @Forester am facut presiunea in avelope si am scos la plimbare masina.
Saptamanal aduna cam 40km. Luna viitoare o pregatesc de un nou ITP.

La rulajul pe care il face nu se consuma mai nimic la masina.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 18, 2021, 21:27:01 PM
Am avut timp weekendul trecut pentru schimbarea roţilor de vără cu cele de iarnă. Nu am avut probleme cu desfacerea prezoanelor pentru că nu au fost strânse de vulcanizatori cu pistolul, au fost strânse de mine, cu cheia dinamometrică.
S-a refăcut presiunea corectă şi am plecat în probă de drum. La viteze normale, până în 110km/h nu am văzut dezechilbrări. Aştept zăpada pentru a scoate Foresterul şi pe autostradă, la viteze mai mari.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on January 10, 2022, 11:33:51 AM
Eroarea 99 de la CD a disparut. Metoda @Forester a functionat.

Cum / care este metoda?! Multumesc anticipat!

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on January 10, 2022, 11:45:07 AM
Aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1806.msg136488.html#msg136488) gasesti detalii despre Error 99
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 15, 2022, 21:53:37 PM
(http://penteker.ro/foto/forester%2C-tribeca.jpg)

A venit în vizită ruda mai mare, cu motor de 3.6l.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 12, 2022, 10:51:14 AM
Foresterul a adunat praf în ultima perioadă.
A mai adăugat câtiva metri la kilometraj doar pentru că @Forester mi-a amintit să nu o las nemişcată.
Între timp s-a ales cu o zgârietură pe bara spate. Probabil o maşină europeană(FWD) gri nu a tras suficient de volan şi s-a frecat de vopseaua Foresterului.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on April 12, 2022, 13:13:23 PM
Totul e relativ. Se putea sa fie un FWD asiatic, care era nemiscat dar nu era nici in viteza nici cu frana de mana trasa iar soseaua impreuna cu foresteru' tau s-au miscat sincron si au julit FWD-ul.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on April 12, 2022, 14:47:25 PM
Cred ca stie bine cine a fost agresorul dar nu vrea divort :)))
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on April 12, 2022, 15:17:20 PM
Gri!!
Gri era un cuvant pe care l-am ratat...  ;D
Oricum asta nu schimba cu nimic alegerea arbitrara a unui sistem de referinta. :laugh:
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 13, 2022, 10:03:00 AM
Cred ca stie bine cine a fost agresorul dar nu vrea divort :)))

Nu a fost nevasta. Avariile se întâmplă doar la mine. Ea conduce mai prudent.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on August 16, 2022, 13:30:04 PM
(http://www.penteker.ro/foto/2022/subaru-impreza%2C-subaru-forester.jpg)

All blacks. Unul mai negru ca altul.
Reuniune de clasă pentru revizii şi reparaţii. Ne pregătim de sezonul rece.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andea79 on August 16, 2022, 17:54:19 PM
nu e mijlocul lui august ? sau mi s-a stricat calendarul ? :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on August 16, 2022, 17:55:36 PM
Pai stii tu cu caru' si cu sania...  ;D

... Ne pregătim de sezonul rece.
Pe de alta parte, tu crezi ca mai vine vreun sezon rece?  ::)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on August 17, 2022, 00:46:03 AM
Pai stii tu cu caru' si cu sania...  ;D
Pe de alta parte, tu crezi ca mai vine vreun sezon rece?  ::)
Exact pe principiul saniei. :)

Conform minciunilor difuzate de televiziuni ar trebui ca iarna asta să îngheţe atât cei cu sisteme centralizate de termoficare cât şi ce independenţi.
Ei repetă că nu va fi gaz, păcură, soare, lemn, etc. Probabil va porni şi glaciaţiunea.

nu e mijlocul lui august ? sau mi s-a stricat calendarul ? :)

Unul nu a mai fost folosit ca daily driver şi urmează să revină. La altul proprietarul pleacă din ţară şi revine în noiembrie.
Până se adună toată lista de piese începe toamna.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 03, 2022, 18:45:24 PM
După 9 luni de odihnă Foresterul a ieşit din nou la plimbare.
S-au facut următoarele: plinul, presiunea corectă în anvelope şi vizita la spălătorie.

După o tură de 30km mi-am reconfirmat că aspiratul este o maşină pe care o laşi parcată un an şi după două ore este gata să facă o excursie în Europa.
Nu este cea mai confortabilă maşină la viteze de Autobahn dar are avantaje pe care nu le au alte maşini.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 07, 2022, 19:11:41 PM
Întrebare:  Ce poate fi mai bun decât un Subaru Forester SG 2.X ?
Răspuns: Două Subaru Forester SG 2.X identice !

Este foarte plăcut să foloseşti două maşini gemene. Ai în permanenţă termen de comparaţie.
Dacă una scoate un zgomot sau are vreo mică problemă observi imediat.
După câteva zeci de kilometri găseşti probleme noi şi începi să complezi lista de intervenţii şi upgrade-uri.

Cei mai simpatici sunt mecanicii. Au impresia că deja au intervenit la repereul care trebuie schimbat, ei nu se mai uită la numerele de înmatriculare.

Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on September 07, 2022, 22:48:23 PM
Faci colecție?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 08, 2022, 09:44:41 AM
Faci colecție?

Încerc să ţin pasul cu adminul.  :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on September 14, 2022, 12:40:21 PM
După 8 luni de odihnă  redescopăr viteza şi agilitatea Foresterului. Am des senzaţia că merg cu o Impreza (cea neagră a lui MF).
Pentru oraş şi distanţe medii în exterior (250km) este excelent.
Nu am problema locului de parcare pentru că este mai compact decât berlina europeană de drumuri lungi.

Singurul minus este că mi se pare prea sportiv, rezolv prea repede lucrurile cu el. :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on October 06, 2022, 15:13:52 PM
Altă tură prin ţară cu Foresterul, încă 600km adunaţi în bord.
Urcarea şi coborârea în zona de deal munte este preferata mea. Aspiratul este în elementul lui pe traseul virajat, cutia de viteze mai puţin.
Anvelopele de iarnă nu au fost de ajutor, chiard dacă la Predeal am prins sub 5°C.

Bineinţeles că toate drumurile trec prin Braşov şi automat pe la Autokino, locul de întâlnire al subariştilor (cu concursul proprietarului reprezentanţei.
Erau prezente maşinile lui @Musiu, @Foreste şi @andrei0241. Cred că şi fosta maşină a lui @kkennyy era acolo.

La Braşov am încurcat intrarea în parcarea hotelului pe care îl folosesc în deplasări. Drept urmare am intrat direct, cu viteză foarte mică, peste bordura de la drum, spaţiu verde şi bordura dinspre parcare.

O maşină precum Foresterul permite atât sportivitate legală pe astfalt cât şi puţină escaladă atunci când ai nevoie sau te grăbeşti.
Sportivitatea a fost limitată de zgomotul exterior. Este cel mai bun limitator de viteză...

La aspecte pozitive trebuie să menţionez şi utilitatea ocheţilor de prindere din portbagaj. O cutie de viteze(golită de ulei) a stat pe poziţie întregul drum, fără a se roti sau deplasa trasversal sau longitudinal.


Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Forester on October 06, 2022, 17:39:41 PM
... O cutie de viteze(golită de ulei) a stat pe poziţie întregul drum, fără a se roti sau deplasa trasversal sau longitudinal.

N-ai mers suficient de tare.  :o ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: andrei80 on October 06, 2022, 18:38:11 PM
Dap, cutia trebuia să umble prin portbagaj la un mers regulamentar
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on October 06, 2022, 18:44:46 PM
N-ai mers suficient de tare.  :o ;D

Îmi trebuie un XT manual pentru a-mi aminti.
Cunoşti pe cineva dispus să facă vreun schimb ?  Promit că nu-i rup cutia de viteze. :)

Dap, cutia trebuia să umble prin portbagaj la un mers regulamentar

Pe dealurile voastre eram aproape de a răsturna XT-ul. De atunci sunt prudent. :)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: GabrielP on October 06, 2022, 18:51:16 PM
E unu frumos pe rosu visiniu la vanzare  >:D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on October 17, 2022, 12:08:10 PM
Inca o deplasare de 600km cu aspiratul.

Pentru că nu mă împăcam cu comportamentul anvelopelor de iarnă am trecut din nou la cele de vară.
La drumul ăsta Foresterul a fost din nou stăpânul virajelor de pe Valea Prahovei şi Predeal.

La drumul ăsta am nimerit şi cea mai rea benzină de 95, la Petrom BV, lângă Mc Donalds. Maşina a mers rău, uneori făcea eforturi pentru a menţine turaţia de ralanti iar gazele de eşapament aveau un miros interesant.
Nu ştiu ce conţinea benzina dar mi-a reamintit de toate combinaţiile de carburant folosite de români înainte de '89.

Cu această ocazie au aflat un LexusRXxx şi un Mercedes ML că motoarele mari sunt bune pe ascensiune doar în linie dreaptă, nu şi în curbe.
După primul viraj în care erau aproape de a pleca în decor au stat foarte cuminţi tot drumul, până când s-a ajuns în zona de două benzi unde Foresterul a trecut pe banda 1.
Trebuie menţionat că în portbagaj aveam o încărcătură de aproape 150kg.


E unu frumos pe rosu visiniu la vanzare 

Eu sunt din partidul Forester SG.  8)
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 16, 2022, 16:20:50 PM
Foresterul a beneficiat de benzină de la o staţie cunoscută şi acum merge din nou foarte bine. Gazele de evacuare nu mai miros a naftalină combinată cu gaz lampant.

Din nou maşina şi-a dovedit utilitatea în activitatea de zi cu zi.
Astăzi am făcut şi puţin off-road urban (© @Forester), am tăiat nişte curbe peste bordură, am parcat cu puntea faţă tot pe borduri de mai multe ori, nu am avut problema parcării nicăieri.
Acum înţeleg entuziasmul posesorilor vechi de Forester. O maşină simplă, utilă, care te duce peste tot.

Pentru distanţe mari prefer europeana cu ampatament mare dar pentru oraş şi drumuri de 300km în Romania consider că Foresterul este imbatabil (cel puţin pentru activităţile mele).
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on November 27, 2022, 18:02:32 PM
Foresterul a primit baterie nouă pentru că vechea bateria nu mai răspundea bine redresărilor.
Au fost remontate roţile de iarnă pentru a nu avea surprize în zona Predealului.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 17, 2023, 08:45:28 AM
Ulei de motor, filtre şi completat lichid în vasul pompei de ambreiaj.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 23, 2023, 02:25:42 AM
Încă un carenaj franjurat de roată şi o bavetă pierdută prin zapadă în iarnă. Oficial carenajul a ajuns cea mai schimbată piesă, a depăşit bieletele şi bucşele stabilizatoare.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on July 10, 2023, 14:55:28 PM
Drumuri scurte şi medii. Se adună şi mai multe repere pentru revizia "mare". Ambreiajul rezistă eroic de 3 ani.
Uleiul de cutie a început să facă figuri cam devreme. Întră şi el pe listă, chiar dacă producătorii aproape au dublat preţul.


Deplasările mai lungi au fost făcute cu un Outback 2.5, CVT, care periodic vrea să rămână pe la mine.
Confort mult mai mare decât în Forester SG, stabilitate pe viraje mai bună decât la multe europene, consum bun în condiţii de mers normal (110km/h pe drumuri europene, 130km/h pe autostrăzi).
Am făcut şi puţin traseu denivelat cu Outback-ul în zona de sud a Ploieştiului. Maşina s-a descurcat foarte bine, nu a atins nimic cu burta, doar crengi cu portierele.
Liniştea din habitaclu este stranie pentru cei obişnuiţi cu geamurile fără rame.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on January 11, 2024, 15:54:33 PM
Iarna este sezonul Foresterului SG, nu se teme de zăpadă sau polei.  Reductorul este fun, mai ales când vrei să urci trepte cu zăpadă.
La schimbarea kitului de ambreiaj am văzut şi cel mai uzat disc de Subaru :).
S-a înlocuit şi mecanismul de acţionare a ştergătoarelor de parbriz.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: Xander on January 12, 2024, 22:09:01 PM
La cat mai multe ierni cu zăpadă ! :D
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 12, 2024, 23:57:42 PM
Aventurile prin zăpadă și pietre au adus și ruperea sudurii dintre toba intermediară și țeava de oțel. Momentan este reparată prin sudare iar reperele noi (tobă, garnitură, piulițe, arcuri, șuruburi) așteaptă în portbagaj.

Consumul mediu exclusiv urban 13,7l/100km.
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: HammerAlp on April 16, 2024, 07:46:42 AM
La schimbarea kitului de ambreiaj am văzut şi cel mai uzat disc de Subaru :).

Cat a costat...aprox...kitul de ambreiaj? a devenit cumva si pedala mai "moale" :-)?
Title: Re: Forester SG 2.0X
Post by: BOXER on April 16, 2024, 21:48:16 PM
Pedala a devenit ca la momentul 0 (care nu a fost la mine :( ) iar costul a fost tot de momentul 0. Toată distracția a depășit 6000lei, piesele și manopera.
Pentru a mă obișnui cu piesele noi am avut nevoie de vreo lună. Rodajul l-a făcut altcineva.