Subaru club Romania

Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GE/GH/GR/GV (2008-2014) => Topic started by: Dori14 on August 02, 2016, 10:16:07 AM

Title: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on August 02, 2016, 10:16:07 AM
Salutare,

Imi pare bine sa va cunosc, am tot rasfoit forumul in perioada de asteptare pentru achizitie.
De foarte scurt timp imi petrec diminetile si nu numai , cu bijuteria din imaginea de mai jos.

Foarte pe scurt, stiam toate dezavantajele acestui motor, decizia am luat-o din toate celelalte considerente pe care le stim cu totii. Perioada de nebunie a trecut de mult, in momentul de fata, avem alte prioritati.
Masina este biensur SH, am cumparat-o de la niste prieteni care au ingrijit-o foarte foarte bine, si s-au despartit cu greu de ea.

Nu am facut inca drumuri lungi, consumul afisat oscileaza intre 12-13, si aparent cancicula nu o impresioneaza (termometrul nu trece de 21 de grade C  :) )

O sa revin cu mai multe poze si impresii, dupa ce ii schimb numerele si mai adun niste KM. (si mai scad consumul, sper  :) )

Pana atunci, sa ne blitzuim sanatosi pe strazile din Brasov si nu numai !

(https://s32.postimg.org/ilfkkspcl/IMG_0973.jpg)

Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: MihaiFlorescu on August 02, 2016, 14:42:31 PM
Frumoasa jucaria! Sa te bucuri de ea!

Asteptam sa mai faci drumuri si apoi sa ne zici cum trage 1.5-ul la deal.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on August 02, 2016, 19:33:04 PM
Salutare si bine ai venit printre noi.
Felicitari pentru achizitie. Din curiozitate, ce masa are trecuta in talon?
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Pfaizzzer on August 02, 2016, 23:55:15 PM
Salut! Cu siguranta o sa ne tragem de maneca prin trafic 😜
S-o stapanesti sanatos!
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on August 03, 2016, 08:45:55 AM
Salutare si bine ai venit printre noi.
Felicitari pentru achizitie. Din curiozitate, ce masa are trecuta in talon?

Salut, multumesc!
In talonul nou, sunt trecute doar aceste mase, care sunt 1850 resp 1420.
"(F.1) masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepția motocicletelor;

(G) masa vehiculului în serviciu cu caroseria și cu dispozitiv de cuplare în cazul unui vehicul de tractare în exploatare, din orice altă categorie în afară de M1;"


Din cate imi aduc aminte din manual, este undeva la ~1320 kg.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on August 29, 2016, 10:13:46 AM
Salutare !
Dupa cum am promis, revin cu primele impresii dupa prima luna de dat cu Subaru.

La vreo 2 zile dupa ce am luat-o, am facut un drum de vreo 200+km prin imprejurimile Brasovului, drum in care am avut sa zic "mixed feelings". Pe de o parte, mi-a placut dpdv stabilitate, pozitie de condus, confort etc, pe cealalta parte mi se parea foarte greoaie, powerless (tot drumu am folosit AC), si incepeam sa remarc o problema: la schimbarea treptelor din 1 in 2 si din 2 in 3, trebuia sa patinez ambreiajul destul de tare, altfel tremura si dadea oarecum in nas. Consumul nu am reusit sa-l scad sub 9,6.
Au urmat clasicele drumuri catre munca, care sunt o imbinare intre stat in coloana si mers la drum intins pe Centura BV. Consum undeva 10.4, mersul in coloana ma stresa destul de tare din cauza tremuratului la schimbat viteze. Incepeam sa cred ca sunt antitalent, sau are masina ceva.
In continuarea serialului, a urmat un drum de 500km+, BV- Alba Iulia si retur. La dus, mers cuminte (drum aglomerat+mergeam incolonat cu alta masina), fara AC, am avut consum chiar si de 6.4 . Dupa ce s-a incalzit si am fost nevoit sa folosesc AC, + combinat cu bucatelele de autostrada, a crescut undeva la 7-8. Incepeam sa cunosc masina tot mai bine, ramanea doar frustrarea cu comportamentul la schimbat treptele de viteza.

In tot timpul asta, m-am tot gandit ce sa fac din punctul de vedere al rotilor. Ca era problema cu rotile omologate doar pe 15, a fost o varianta sa ma agit sa le trec in carte si pe cele de 16 si 17 la RAR, in fine. Pana la urma am avut inspiratia de a scoate la vanzare jantele OZ Superleggera pe 17, si in vreo saptamana le-am maritat. Dupa ce am pus jantele originale cu roti de iarna in prima faza, masina parca a inviat. A devenit mult mai maleabila, manevrabila, prietenoasa, si cel mai important am scapat de problema cu patinatul ambreiajului la schimbarea treptelor de viteza. In sfarsit pot sa schimb normal, fara sa mai tremure si sa mai dea in nas.
Planul era sa iau jante pe 15 pt vara, si sa le tin pe cele originale cu cauciucuri de iarna (cum le si aveam deja), si eram gata sa comand niste OZ Superturismo WRC, dar dura undeva la 3 sapt si era cam mult sa merg cu iernile. Plus ca am fost sfatuit sa nu pun modelul asta, pt ca sunt cam grele. Asadar,am decis sa mai astept cu jantele si am luat un set de cauciucuri de vara (Dunlop Sport BlueResponse), si pana in primavara sa gasesc si jante. Asa ca, daca aveti idei (neaparat pe 15 si neaparat albe), astept !  :)

Si in final, am mai bagat acum in weekend un drum de 200+Km spre Sibiu, drumul foarte aglomerat dar i-am si dat un pic cat mi-a permis drumul, consum 7.4, masina sta genial pe viraje, imi place tot mai mult, chiar si cu motorul asta de 1.5R.

Si doua poze nu foarte reusite, cum arata masina cu rotile ei

(https://s21.postimg.org/6ur1vh1mf/IMG_1089.jpg)

(https://s22.postimg.org/x902wsvjl/IMG_1092.jpg)


Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: MihaiFlorescu on August 29, 2016, 10:18:38 AM
Arata bine si cu rotile pe 15, atata timp cat este curata, lucioasa etc. Faza cu tremuratul ma duce la gandul ca mergi subturat, adica schimbi prea devreme treptele. Altfel nu are voie sa faca asa, mai ales cand spui ca a disparut anomalia trecand la roti mai mici.

Deci schimbat la 3000+ si e posibil sa vezi si consum mai mic.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Forester on August 29, 2016, 10:55:58 AM
Jantele mai mari implica si latimea mai mare a anvelopei, care va duce la o rezistenta (chiar si la rostogolire) mai mare, iar cum masina este destul de submotorizata, se simte destul de tare trecerea in ambele directii (de la roata mare la mica si in invers). Asa incat pastreaza cat mai aproape de fabrica dimensiunea anvelopelor si jantelor, este benefic si pentru feeling la volan, si pentru consum.
In rest, mult succes si sa te bucuri de ea.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on August 29, 2016, 13:07:30 PM
Arata bine si cu rotile pe 15, atata timp cat este curata, lucioasa etc. Faza cu tremuratul ma duce la gandul ca mergi subturat, adica schimbi prea devreme treptele. Altfel nu are voie sa faca asa, mai ales cand spui ca a disparut anomalia trecand la roti mai mici.

Deci schimbat la 3000+ si e posibil sa vezi si consum mai mic.

Nu era tremuratul acela specific mersului subturat, era un tremurat violent.
Nu prea obisnuiesc sa schimb sub 3000, dar intradevar se accentua efectul daca schimbam la 3000 fata de cand schimbam la 4000 de ex.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: MihaiFlorescu on August 29, 2016, 13:19:25 PM
Atunci inseamna ca e ceva in neregula cu ambreiajul sau volanta. Nu trebuie sa faca asa.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on August 29, 2016, 13:23:44 PM
Piciorul stang e problema, pana se invata cu sincronizarea. Eu acum cand urc in alte masini fac niste schimbari de zici ca sunt noob la primele ore de scoala.
Cu 17 nici mie nu mi-a placut cum mergea. Si din jante ca erau grele/late
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: andrei0241 on August 29, 2016, 13:33:04 PM
Eu as merge tot pe jante originale.
Pe 15 ar fi optiunile astea - 1 (http://www.olx.ro/oferta/jante-de-aliaj-subaru-15-inch-ID51iz4.html#5c1d1fa1b0), 2 (http://www.olx.ro/oferta/jante-aliaj-subaru-pe-15-ID4vAdC.html#5c1d1fa1b0) sau 3 (http://www.olx.ro/oferta/jante-originale-subaru-impreza-6-0x15-et-55-195-65r15-ID5OVSm.html#5c1d1fa1b0), pe care le'as sabla si vopsi electrostatic albe.
Ai avantajul unor jante foarte rezistente, care se potrivesc fara inele adaptoare si alte nebunii si, per total, iesi sensibil mai ieftin decat un set de jante bune noi
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on August 29, 2016, 15:17:32 PM
Eu as merge tot pe jante originale.
Pe 15 ar fi optiunile astea - 1 (http://www.olx.ro/oferta/jante-de-aliaj-subaru-15-inch-ID51iz4.html#5c1d1fa1b0), 2 (http://www.olx.ro/oferta/jante-aliaj-subaru-pe-15-ID4vAdC.html#5c1d1fa1b0) sau 3 (http://www.olx.ro/oferta/jante-originale-subaru-impreza-6-0x15-et-55-195-65r15-ID5OVSm.html#5c1d1fa1b0), pe care le'as sabla si vopsi electrostatic albe.
Ai avantajul unor jante foarte rezistente, care se potrivesc fara inele adaptoare si alte nebunii si, per total, iesi sensibil mai ieftin decat un set de jante bune noi

Sa stii ca nu e o idee rea. Nu stiu cat costa vopsitul electrostatic, dar ies cu 4 jante la pret de una noua. Cred ca asa voi face.
Daca stiti si unde le-as putea vopsi in BV, dau o bere.

@Mihai, nu cred ca e ceva neinregula. A disparut problema dupa ce am pus rotile mici. Pur si simplu cred ca era o combinatie intre rotile mai mari si lipsa mea de experienta pe integrale. Acuma sunt happy  :)
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: andrei0241 on August 29, 2016, 18:46:12 PM
Roti pe 15" de vopsit sablat si vopsit electrostatic costa in jur de 500 ron.
Eu am dat ptr ale mele de 17" 550 ron acu vreo 2 ierni si au iesit ca noi, chiar la vulcanizare spuneau ca pneuri noi si jante noi trebuie sa se aseze inainte de echilibrare
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on September 13, 2016, 11:34:47 AM
Mai are cineva pe'aici un suierat care vine de undeva din transmisie? Se aude in special pe decelerare . Daca ating de levierul schimbatorului isi schimba tonalitatea..

Ce am facut pana acu:
- vizita la Autokino, prezentat problema, schimbat ulei cutie+dif (se implinisera ~60K de la ultimul schimb), zgomotul persista, poate nu chiar asa tare -> verdict: sa nu ma ingrijorez, sa urmaresc zgomotul daca se amplifica in timp, oricum mai am de facut 1-2 vizite pt schimb rulment dreapta spate plus altele
- citit pe internet -> verdict: parerile sunt undeva 70% = zgomot normal pt AWD, in special Subaru , 30%=rulment in diferential sau CV, undeva la 10%(din cei 30%) au bubuit transmisia (doar WRX-uri sau STI-uri..)
- contactat fost proprietar-> verdict: stia de zgomot, a aparut candva dupa ce a inlocuit sincroanele 2/3 (trebuie sa identific exact cand, dar oricum demult), dar nu si-a mai batut capul pt ca mergea OK, verificat ulei OK..

O sa incerc un filmulet in viitorul apropiat, sa fie mai concludent.

Ceva pareri?  :)
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: MihaiFlorescu on September 13, 2016, 11:43:09 AM
Rulmenti diff central. Problema comuna. Rezolvare relativ usoaraL ~500 lei rulmentii si cam tot atat manopera + ulei cutie Castrol.

M-am riscat sa fiu primul care incearca aceasta rezolvare acum 2 ani cred si a functionat. Au mai fost doi dupa mine si a functionat si la ei.

Deja m-am pregatit si pentru Outback cu rulmentii respectivi pentru ca am acelasi zgomot, dar ceva mai incet (faza incipienta).
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on September 13, 2016, 13:11:22 PM
Merci.
Stii cumva si "fazele"  acestei probleme? De la faza incipienta pana cand va crapa ceva, cam cat dureaza?  :)
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on September 13, 2016, 14:46:25 PM
Am fluieratul dar e foarte fin, seamana cu cel de marsarier. Nu ma stresez.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Pfaizzzer on September 13, 2016, 15:32:19 PM
Rulmenti diferential central.
Am facut recent operatiunea.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on September 13, 2016, 16:40:02 PM
O sa o fac si eu, dar vreau sa stiu, daca se poate bineinteles, cat de repede sa o fac.  :)  :)
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: MihaiFlorescu on September 13, 2016, 17:06:04 PM
Eu am stat asa cam un an si jumatate pentru ca nu gasea nimeni problema. Intai am schimbat planetarele fata, apoi distributia, pana cand un film pe youtube mi-a dat varianta rulmentilor.

In tot acest timp sunetul a devenit din ce in ce mai puternic, iar cand au fost dati rulmentii jos, de pe unul conic au cazut si bilele.

Restul arata bine. Deci nu este chiar grava, dar nu are rost sa amani la nesfarsit.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Pfaizzzer on September 13, 2016, 18:33:22 PM
Conicii fac probleme, precum si cel cu camasa exterioara cu flansa de prindere.
Cel de pe carcasa diferentialului nu r solicitat.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on October 06, 2016, 11:13:08 AM
A avut cineva probleme cu senzorul de temperatura exterioara?
Mie imi afiseaza undeva cu 7-8 grade mai putin decat real.

Stiu ca nu e cea mai grava problema care poate exista, dar sunt mai tipicar de fel  :)
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: moguai on October 06, 2016, 11:22:18 AM
eu pateam asa dupa ce spalam masina, cateva minute. apoi isi revenea.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on October 06, 2016, 13:40:54 PM
Dap. Nu chiar 7-8 grade dar nu a aratat mai mult de 32 nici la 40.
Azi era pe 0 si afara erau 2-3.
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on October 06, 2016, 18:08:44 PM
Nu nu, la mine arata constant 7 -8 mai putin.

Partea buna sau mai putin buna e ca s-ar putea sa o rezolv, ca am bulit bara fata. Vreo idee mai ieftina , sau singura varianta este una noua ?
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on December 05, 2016, 13:24:03 PM
Salutare,

N-am mai scris demult, au trecut putin peste 4 luni de la achiztie si am mai cules cateva date si impresii despre masina.
Asadar,

Rulaj:
- ~ 4 luni
- ~ 6000 km
- ~ consum overall ~ 10%
- ~ consum daily use oras+centura+mult stat in coloana ~ 11-12 %
- ~ consum long trip (BV-Viena-Bratislava-BV ~ 2000 KM) fix 9% - condus regulamentar, pneuri de iarna
                - non-autostrada - in functie de trafic si conditii atmosferice 100-110 Km/H
                - autostrada : eu cruise control undeva 140 pe bord, ~127 real, sotia undeva la 115 real fara cruise control


Investitii/Amortizari:
- Vandut set jante OZ 17" + 25 mil RON  -> motiv: comportament greoi al masinii, ?consum ridicat (nu s-a modificat nimic dupa ce am pus pe 15"), lipsa omologare roti 17" pt 1.5R
- Achiztionat cauciucuri vara Dunlop Blueresponse Sport ~10 mil
- Vizita AK 1: Verificare generala + Inlocuit ulei CV ~ 5 mil -> motiv: clasicul suierat al transmisiei (nu s-a imbunatatit nimic)
- Vizita AK2: Inlocuit rulment roata spate + Inlocuit lichid frana ~ 7 mil

In concluzie, sunt pe plus deocamdata  :)

To do:
- Achizitie set extra de jante pentru rotile de vara
- Reparat/Inlocuit bara fata (m-am imprietenit cu spatele unui TIR la 5km/h intr-un moment de oboseala/neatentie, suficient cat sa strapunga bara )
- Vopsit laterala spate (o zgarietura pe aripa, de la fostul proprietar)
- Cel mai probabil inlocuit pivoti, bielete (s-au intensificat zgomotele la rulaj pe drumuri neamenajate, sau gropi/bumpere etc )
- Pe parte vizuala, singurul element de "tunning" daca pot sa-i zic asa pe care l-as adauga, ar fi o  bara spate sport (cu deflectorul ala negru) .
- Si cel mai arzator, ar fi suieratul transmisiei, imi sta ca un pitic pe creier. Probabil nu e grav, cum au spus si cei de la AK, dar ma enerveaza groaznic.

Ca feedback general, o masina excelenta in ciuda lipsei de putere. Incep sa o cunosc tot mai bine, imi place tot mai mult, ma bucur ca mi se confirma niste teorii mai vechi si ma gandesc serios la o noua achizitie din gama Subaru (pe termen lung) .
Pana data viitoare, sa vina iarna !  :)




Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: BOXER on December 05, 2016, 13:35:35 PM
Daca pui bara spate de WRX vei avea nevoie si de praguri. Cand pui pragurile vei descoperi ca iti trebuie si bara fata de WRX, cu "buza".
Title: Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on December 12, 2016, 10:30:09 AM
Intrebare de baraj:
Cum vi se pare ca "bate" faza scurta la acest model?

Eu personal sunt un pic dezamagit, si am inceput sa analizez un pic situatia.
Sticla de la far pare OK, fara matuire, putine zgarieturi dar nu cred ca afecteaza foarte tare.
Problema ar putea veni de la lupa din interior, unde este montat becul H7.
In conditiile astea , care ar fi variantele? Se poate inlocui doar acea lupa?Sau trebuie tot farul? (intreb, ca am vazut niste scoruri nu foarte prietenoase..)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on July 21, 2017, 13:35:59 PM
Salutare.
Revin cu o intrebare tehnica: m-am procopsit cu niste jante OEM, dar mai de pe vremuri, de 15, latime 6J si offset 55.
Stock pe masina mea sunt 15, 6J, offset 48.

Conform https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=195-65-15X6ET48&wheel2=195-65-15X6ET55&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm (https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=195-65-15X6ET48&wheel2=195-65-15X6ET55&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm) , nu ar trebui sa fie mari probleme, inafara ca se modifica scrub radius:

"Negative scrub radius (about -7 mm). Scrub radius will be changed by -7 mm, this may affect the car's handling. Please check manufacturer recommendations. Please be aware that calculated value is approximate."

Ce fac? Le pun sau le vrea cineva ?  :)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Muttley on July 21, 2017, 13:42:58 PM
Ce fac? Le pun?

Depinde. Daca le pui cu niste anvelope mult mai joase, acel parametru revine la valoarea intiala ;)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: BOXER on July 21, 2017, 13:47:39 PM
Jantele originale Impreza au offset de 55. Cele de 48 sunt pentru alte modele.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on July 21, 2017, 13:59:12 PM
Jantele originale Impreza au offset de 55. Cele de 48 sunt pentru alte modele.

Asa as fi vrut si eu sa fie, dar cele cu offset 48 sunt cele cu care a venit masina din fabrica.
Acest lucru este intarit si de https://www.wheel-size.com/size/subaru/impreza/2008/ (https://www.wheel-size.com/size/subaru/impreza/2008/) , la varianta GH3
Offsetul 55 este pt diametrul de 16 si latimea 6.5J .

Cat priveste cauciucurile mai joase, ar fi si pacat, abia ce le-am luat pe astea :)

Ce inseamna fizic cei -7mm la scrub radius?cum se vor resimti in manevrabilitate si in uzura componentelor?

Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Muttley on July 21, 2017, 14:06:26 PM
Practic mai nimic n-ai sa simti.

Teoretic, daca la zero scrub dai in groapa si nu-ti sare volanul din mana, la offset mai mic o sa smuceasca volanul in partea opusa gropii  :D
Ar putea cere acomodare daca offsetul 48 ar fi de vara, 55-ul de iarna, ar putea deruta putin in primii km.

La uzura as zice ca dimpotriva, rulmentii de roata ar fi mai fericiti. La sablarea pasajelor de roata, daca au fost aliniate carenajele cu offset de 48, cu 55 s-ar putea sa-ti improaste in niste zone mai diferite. Dar astea-s detalii insignifiante.
Ce ar fi important aici sunt manevrabilitatea, estetica si daca se pot monta. Adica daca se apropie prea mult de amortizor sau etriere nu-i ok. Ca daca freaca te prinzi imediat.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on July 21, 2017, 14:10:51 PM
Practic mai nimic n-ai sa simti.

Teoretic, daca la zero scrub dai in groapa si nu-ti sare volanul din mana, la offset mai mic o sa smuceasca volanul in partea opusa gropii  :D
Ar putea cere acomodare daca offsetul 48 ar fi de vara, 55-ul de iarna, ar putea deruta putin in primii km.

La uzura as zice ca dimpotriva, rulmentii de roata ar fi mai fericiti. La sablarea pasajelor de roata, daca au fost aliniate carenajele cu offset de 48, cu 55 s-ar putea sa-ti improaste in niste zone mai diferite. Dar astea-s detalii insignifiante.
Ce ar fi important aici sunt manevrabilitatea, estetica si daca se pot monta. Adica daca se apropie prea mult de amortizor sau etriere nu-i ok. Ca daca freaca te prinzi imediat.

Sarutmana!
Constrangerile fizice nu ma speriau, acolo era simplu, go or no go !
Nu reusisem sa gasesc pe tot internetul o explicatie cu subiect si predicat despre ce se intampla in cazul in care ai scrub negativ, dpdv uzura si manevrabilitate.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Muttley on July 21, 2017, 14:16:42 PM
N-ai pentru ce.
Pai e simplu, si fara internet. Ala e practic bratul unui moment mecanic cu centrul in axa pivotului. Functie de partea pe care aplicata forta, iti induce un soc in volan intr-o directia sau cealalta.
Parametrul ala nu e by default zero, depinde de preferintele fiecarui constructor in parte, unii merg cu zero, altii cu pozitiv, altii negativ... Daca modelul tau de Impreza are implicit deport (asa-i zice in romana) pozitiv, tu il aduci la zero. Daca e deja negativ... Na, acolo s-ar putea sa se simta.
Pe site-ul ala ti l-a dat implicit zero pentru ca e un simulator.

Si ultima chestie, valoarea lui depinde de alti 2 parametri, offset janta si raza roata.
Cam asta-i tot.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: MihaiFlorescu on July 21, 2017, 14:31:00 PM
Singura grija e la atins in etrier sau amortizor  sau ceva spre interiorul masinii. Practic le apropii de componentele masinii.
Ca feeling nu o sa simti aproape nimic. Bine, fiind mai mici, probabil sunt mai usoare si o sa ai senzatia ca sunt acceptate mai usor de masina la viraje, acceleratie si poate denivelari.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on July 21, 2017, 14:38:38 PM
Singura grija e la atins in etrier sau amortizor  sau ceva spre interiorul masinii. Practic le apropii de componentele masinii.
Ca feeling nu o sa simti aproape nimic. Bine, fiind mai mici, probabil sunt mai usoare si o sa ai senzatia ca sunt acceptate mai usor de masina la viraje, acceleratie si poate denivelari.

Nu-s mai mici, tot pe 15 am momentan. Practic voi schimba doar offsetul, de la 48 la 55. in rest totul ramane identic.
Pot afla de undeva ce deport am by default la modelul meu?
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Muttley on July 21, 2017, 14:42:33 PM
Nu. Doar constructorul stie.
Daca poate conta, sa fiu in locul tau, eu n-as pune jantele alea si as cauta unele cu offsetul de fabrica. Da' poate-s defect  ::)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on July 21, 2017, 14:53:40 PM
Nu. Doar constructorul stie.
Daca poate conta, sa fiu in locul tau, eu n-as pune jantele alea si as cauta unele cu offsetul de fabrica. Da' poate-s defect  ::)

Da, din acelasi motiv pun si eu atatea intrebari  :)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Forester on July 21, 2017, 15:47:30 PM
Sunt mai frumoase, sau de ce le-ai pune?
Nici eu n-as micsora ecartamentul, chir daca teoretic si/sau tehnic nu simti mare lucru, s-ar putea ca vizual sa nu-ti placa! Adica rotile vor fi mai "bagate" in masina!

Personal ma astept sa atinga pe undeva, nu de tampiti au micsorat offsetul cei de la Subaru doar pentru motorizarea asta!
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on July 24, 2017, 09:56:07 AM
Sunt mai frumoase, sau de ce le-ai pune?
Nici eu n-as micsora ecartamentul, chir daca teoretic si/sau tehnic nu simti mare lucru, s-ar putea ca vizual sa nu-ti placa! Adica rotile vor fi mai "bagate" in masina!

Personal ma astept sa atinga pe undeva, nu de tampiti au micsorat offsetul cei de la Subaru doar pentru motorizarea asta!

Sunt mai frumoase, da, si au fost un chilipir. In tot "mirajul" asta, mintea mea a facut o confuzie si puteam sa jur ca si eu am ET55 :)
Pana mi-am dat seama ca nu.

O sa fac o incercare pe finalul saptamanii, si vedem ce iese.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on January 08, 2019, 16:44:28 PM
Salutare si La multi ani !

Sa tot fi trecut vreun an jumate de cand n-am mai scris, s-au intamplat multe lucruri bune dar consumatoare de timp pe plan personal, iar masina a fost in principiu, cuminte.
Ca si rezumat invers cronologic:

- Sept 2018 - schimbat placute si discuri frana la toate rotile, culisor dreapta fata blocat (aparent s-a folosit vaselina  necorespunzatoare la schimbarea anterioara de placute) + schimb pivot + set arcuri spate (unul era crapat)
- Ian 2018 - revizie + schimbare ulei servo ( pompa de servo scotea zgomote ciudate si trepidatii la capat de cursa, in conditii de frig)
- Dec 2017 - rezolvat problema cu suieratul in cutia de viteze (povesteam de acea problema cateva pagini in spate) . Dupa o intrevedere cu Pfaizzzer, caruia ii multumesc pentru disponibilitate si ajutor, am (mai corect, a) concluzionat ca nu sunt rulmentii din dif, si ca sigur vine din cutia de viteze. Si intradevar asa a fost, au fost schimbati 2 rulmenti (unul din ei mai jos in poza), si la sugestia mea inspirata fost verificat si ambreiajul. Concluzia, 1 bucata exedy nou.
- Ian 2017 - revizie plus schimb de bucsi si bare antiruliu.
- Candva printre ele : necesar 1 colier pentru evacuare in partea de sub motor (zdranganea ca toti dracii) + ruginit evacuarea in partea finala si cedat 1 prindere + aproape s-a topit mufa de la faza scurta pe stanga (a fost inlocuita).

Urmeaza neaparat:
Ian 2019 - Distributie+pompa de apa + revizie + ce-o mai aparea.  (distributia actuala a fost schimbata de fostul proprietar la 85000 km, in conditiile in care acum sunt la 135000,dar s-a intamplat acum 5 ani).

Legat de ultima postare, cu jantele cu offset diferit, s-au potrivit perfect si le-am si folosit 1 vara jumate. (poze mai jos) Intradevar, feelingul este un pic diferit . Sincer nu imi imaginam ca de la 7mm la fiecare roata mai inauntru, sa mi se para masina "mai ingusta" pe drum. Un alt aspect sunt denivelarile/gropile, care se simt altfel in volan. Ma gandesc serios ca vara 2018 sa fie ultima pentru ele, dar gasesc foarte greu spre imposibil jante pe 15 OEM cu offset 48, inafara de modelul pe care il am deja si care nu este cel mai aspectuos.

Altfel, in 2 ani si cateva luni am facut undeva la 25000 de KM (intre timp a aparut o masina mai mare pentru sotie, familie si concedii), si Subaru a ramas doar in utilizarea mea in scop navetistic si alte escapade scurte, fara junior. In momentul asta pot sa zic ca masina merge OK, nu au fost probleme grave dar au fost, si le-am rezolvat in functie de prioritati si cu rabdare, folosind piese de calitate.
Singurul neajuns pe care inca nu stiu cum sa il rezolv este "calitatea" fazei scurte. Am polishat farurile, am pus Osram extra 130%, dar tot nu este suficient. Din alte experiente auzite de halogen in lupa, nici cu far complet nou nu se imbunatateste mare lucru. Oare atat de proasta este aceasta solutie folosita pe acest model?


(https://imageshack.com/a/img924/34/mumS57.jpg)
(https://imageshack.com/a/img924/6789/CwoqFT.jpg)
(https://imageshack.com/a/img921/4153/OIH10x.jpg)
(https://imageshack.com/a/img922/3002/rLrFby.jpg)




Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Pfaizzzer on January 08, 2019, 23:41:03 PM
Cu mare placere si alta data!
Problema cu faza scurta poate fi de la lupe. Mai documenteaza-te si ia in considerare schimbarea lor cu ceva aftermarket.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on September 27, 2019, 11:38:25 AM
Salutare.
Din seria" asta sa fie cea mai mare problema" , are cineva un parasolar (LH-sofer) in plus? Banuiesc ca s-ar potrivi si de la alte modele (mai vechi, sau Forester etc). Al meu efectiv s-a umflat (au sarit ceva plastice de la balama) si nu mai sta in pozitia naturala. Sincer nu imi explic , l-am utilizat foarte rar.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: andea79 on September 27, 2019, 11:40:18 AM
cauta dezmembrari impreza diesel ... trebuie sa fie gramada cu G mare :)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on September 27, 2019, 15:35:56 PM
Sunt vandute toate 😂😂😂
Cred ca un an si ceva am urmarit olx-ul. Care cum sunam erau date deja
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: andea79 on September 27, 2019, 15:38:00 PM
asa ceva... nu ma asteptam :)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on September 27, 2019, 16:18:09 PM
Sunt vandute toate 😂😂😂
Cred ca un an si ceva am urmarit olx-ul. Care cum sunam erau date deja

Pana acuma si eu am patit la fel. Cum ai rezolvat problema? (daca ai)
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Celalalt on September 27, 2019, 17:51:10 PM
Astia care cica dezmembreaza , in general cauta sa dea cat mai cu totul masina. Nici eu n am gasit sa dea diverse piese. Ori ca nu le dau , ori ca nu le mai au ...sau nici nu au mai raspuns dupa ce am zis ce vreau.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on September 27, 2019, 20:18:22 PM
La hatch-uri parasolarul sofer e aur curat. Am luat de curand de la cineva o lampa marsarier... parasolarul se vanduse inainte sa cumpere el epava
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Celalalt on September 27, 2019, 20:42:07 PM
Pai care e faza ?
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: puiu on September 29, 2019, 13:34:37 PM
Sunt foarte fiabile. La mine e al doilea schimbat. Se rupe o bucatica de plastic si nu mai sta ridicat pe plafon... atarna 50%
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Celalalt on September 29, 2019, 14:53:07 PM
Asta e ca la Dacie...
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Xander on September 29, 2019, 18:34:13 PM
Dacia e mai bună, e făcută de ai noștri. :angel:
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: Dori14 on October 24, 2019, 11:10:38 AM
Daca are cineva nevoie de niste jante pe 15, pentru iarna eventual, ma descotorosesc de cele din pozele de mai sus.
Title: Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Post by: pub13bis on May 24, 2020, 00:10:02 AM
Salut! Stie cineva daca pot face un upgrade si sa montez un buton oem TCS pe acest model, chiar daca nu are standard? Mentionez ca locasul exista. Multumesc anticipat!