Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: mtm1234 on January 06, 2015, 01:28:02 AM

Title: încălzire habitaclu
Post by: mtm1234 on January 06, 2015, 01:28:02 AM
Salut,

  O întrebare, cât de cald suflă clima la Outback 2.0 diesel ?
  Pun temperatura pe HI, pun mâna și mi se pare .. cald, dar nu fierbinte cum sunt obișnuit la alte mașini. Tot ce pun între 20-30 grade, nu mi se pare că simt o diferență mare de temperatură în aerul suflat. E activat A/C. Încălzirea în scaune o simt ok. Am completat și antigel, că era puțin sub low.
Oricum, îmi ia destul de mult până devine o temperatură de confort pe timp de iarnă :D

Mulțumesc
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: sherban on January 06, 2015, 08:19:45 AM
Verifica cat freon mai ai in instatie, posibil sa fie sub cantitatea necesara si atunci nu iti face nici caldura (acum iarna) nici rece (mai la vara)😜.
E in jur de 60-80 lei schimbat freonul.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: celalalt on January 06, 2015, 08:33:38 AM
Si presiunea in roti... wtf?Incearca intai sa opresti AC si vezi cum e.Fiind diesel dureaza mai mult decat la benzina.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: mtm1234 on January 06, 2015, 08:44:12 AM
Si presiunea in roti... wtf?Incearca intai sa opresti AC si vezi cum e.Fiind diesel dureaza mai mult decat la benzina.

Si la drum lung, cu motorul cald tot mi se pare ca nu sufla foarte cald când pun temp mare. Poate e normal, de aia întreb, eu compar cu alte mașini, nu stiu daca aici e normal sau nu.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: sherban on January 06, 2015, 10:28:14 AM
La cum descrii tu simptomele, pare sa fie ceea ce am zis, lipsa freon.
Exact asa am avut eu simptom la mazda diesel.Numai aveam freon.
Daca tot completezi freon, mergi la unii care iti verifica si etansarile/scurgerile de freon (cu substanta de contrast si ochelari speciali).Posibil sa ai pierderi pe la garnituri/radiator si sa nu arunci de mai multe ori banii pe freon.
Asa este, dieselul se incalzeste mai greu, dar in mod normal, dupa max 10-15min de mers cat de cat constant, ar trebui sa ai cald in habitaclu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Forester on January 06, 2015, 10:31:21 AM
E diesel si se incalzeste mult mai greu decat benzina. E unul dintre dezavantele dieselului. Daca vii de pe o benzinara, este normal sa ti se para ineficient.
Partea de incalzire n-are nici o treaba cu freonul. Daciile vechi cum incalzeau fara freon? :D
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: sco on January 06, 2015, 11:03:17 AM
Ai nevoie de freon pentru dezumidificare, poate daca nu merge ACul nu iti da caldura ca lumea, poti stii cum functioneaza climele astea automate?
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Forester on January 06, 2015, 11:51:02 AM
Eu nu am auzit pana acum de masini cu pompa de caldura (adica inversul a/c-ului). De acord, a/c-ul este util (nu obligatoriu! cu putina indemanare se poate si fara) pentru dezaburirea geamurilor, dar incalzirea se bazeaza pe motor, asta face motorul, cca 70% in energia potentiala a combustibilului o transforma in caldura, restul in lucru mecanic. Astfel incat este inutil sa pui un astfel de sistem. OK, clime automate si climatronice se refera la modul mai mult sau mai putin automat in care iti regleaza temperatura, daca are compresor clasic sau inverter, coishpe zone si mai stiu eu ce.
Revenind la problema initiala, asta e dieselul, se incalzeste mai greu iar iarna si mai greu. De aceea au aparut sisteme tip webasto sau sirocco, pentru a remedia din acest neajuns.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 06, 2015, 12:52:57 PM
Sub anumite temperaturi stiu ca exista protectie pe compresorul de A/C si acesta nu mai porneste, deci, in aceste conditii, nu ar trebui incalzirea sa fie influentata in vreun fel de cantitatea de freon.
Din contra, la umiditate mai mare, caldura ar trebui sa fie resimtita mai bine

La a mea benzinara nu baga aer f cald decat dupa ce temperatura antigelului ajunge aproape de jumate, cand dau pe temperatura maxima si macar pe treapta 3 de ventilati, altfel baga doar asa, de dezmortire. La -7 gr se simte caldura dupa ~2km /3 minute de mers
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on January 06, 2015, 12:57:37 PM
Incearca sa vezi in ce stare este filtru de polen.daca e imbacsit nu trece aerul calumea prin el,rece sau cald, depinde ce comanda primeste de la tine.am patit-o la masina personala care e benzinara, abia sufla aer caldut.
Cum spune si Forester A/C- ul nu are treaba cu partea de caldura.a/c se foloseste pt aer rece si in acelasi timp cu setare de aer cald pentru dezaburire.
Aer cald/fierbinte o sa iti dea doar cand e cald motorul in cazul diesel!

Ca veni vorba de freon eu stiu ca, cel putin la climatronic, compresorul nici nu porneste daca nu are cantitatea minima de freon necesara.
Title: Răspuns:
Post by: mtm1234 on January 06, 2015, 13:26:32 PM
Incearca sa vezi in ce stare este filtru de polen.daca e imbacsit nu trece aerul calumea prin el,rece sau cald, depinde ce comanda primeste de la tine.am patit-o la masina personala care e benzinara, abia sufla aer caldut.
Cum spune si Forester A/C- ul nu are treaba cu partea de caldura.a/c se foloseste pt aer rece si in acelasi timp cu setare de aer cald pentru dezaburire.
Aer cald/fierbinte o sa iti dea doar cand e cald motorul in cazul diesel!

Ca veni vorba de freon eu stiu ca, cel putin la climatronic, compresorul nici nu porneste daca nu are cantitatea minima de freon necesara.

Filtrul de polen e schimbat acu ~7000km, dar am să-l verific. Eu asta spuneam, că nici la un drum de 500km nu îmi bagă aer fierbinte. Evident, nu zic că e foarte deranjant, pentru că atmosfera e oricum ok la un drum lung. Doar ca eu eram obișnuit că dacă dau temp max, să sufle foarte cald. Mă refer doar la motor încălzit, nu fix la pornire. Și vroiam să văd dacă e normal asta, sau totuși ar trebui să fie mai cald. Cum ziceam, orice setez între 20-30 grade, mi se pare că suflă cam la fel de cald.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: MihaiFlorescu on January 06, 2015, 13:48:08 PM
Depinde de masina. La focus de exemplu nici dieselul si nici benzina nu baga aer la fel de rece/cald si la fel de puternic precum Fiesta sau Corsa sau Impreza.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: sherban on January 06, 2015, 13:53:32 PM

E diesel si se incalzeste mult mai greu decat benzina. E unul dintre dezavantele dieselului. Daca vii de pe o benzinara, este normal sa ti se para ineficient.
Partea de incalzire n-are nici o treaba cu freonul. Daciile vechi cum incalzeau fara freon? :D


Daciile vechi incalzeau cu apa din circuitul racire/incalzire al motorului.
Asta se intampla si la el acum : aerul cald care il baga este doar ce ia aeroterma prin circuitul de racire al motorului.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: sherban on January 06, 2015, 14:00:37 PM

Incearca sa vezi in ce stare este filtru de polen.daca e imbacsit nu trece aerul calumea prin el,rece sau cald, depinde ce comanda primeste de la tine.am patit-o la masina personala care e benzinara, abia sufla aer caldut.
Cum spune si Forester A/C- ul nu are treaba cu partea de caldura.a/c se foloseste pt aer rece si in acelasi timp cu setare de aer cald pentru dezaburire.
Aer cald/fierbinte o sa iti dea doar cand e cald motorul in cazul diesel!

Ca veni vorba de freon eu stiu ca, cel putin la climatronic, compresorul nici nu porneste daca nu are cantitatea minima de freon necesara.
Asa este, compresorul e posibil sa nu porneasca, d'asta spun, aerul cald care il simte el in habitaclu este de la instalatia de dezaburire.
Ca sa se conviga care este cauza, sa dea pe minim temperatura la AC si daca ii baga tot aer cald, sigur atunci este de la instalatia de AC.
In fine, eu sunt patit si la mine asta a fost cauza : lipsa freon, dupa ce s-a umplut instalatia nu am mai avut probleme de genul cum are el.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Dragosh10 on January 06, 2015, 14:29:27 PM
@sherban  eu incerc sa explic faptul ca daca el nu are freon nu afecteaza sub absolut nici o forma caldura.freonul acela este folosit doar pentru a raci aerul cald(vara cand vrei aer rece in masina) si pentru dezaburire iarna freonul este introdus in instalatie pentru eliminarea umiditatii din el(ai sa observi ca in momentul cand dai drumul la dezaburire iarna cu aerul setat pe cald tot vine aer cald dar mai rece putin din cauza freonului.in acelasi timp aerul este si mai uscat )

Eu ma gandesc la cateva posibilitati:
1 Filtru imbacsit
2 problema la ventilator(nu sufla destul de puternic)
3 obturatie pe instalatie si nu ajunge caldura in masina calumea
4 caz mai rar dar posibil ar fi eroare pe climatronic...se cere temperatura dar climatronicul nu coopereaza.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: ucosmin on January 06, 2015, 15:08:28 PM
Diesel-urile moderne au o rezistenta in aeroterma si fac caldura chiar daca temperatura motorului e mica. Ar fi chiar foarte ciudat ca un Legacy din 2008-2009 sa nu aibe aceasta dotare, o au Golfurile 5 din 2005 si alte masini mai putin "masini" ca Legacy-ul. Cu temperatura motorului cum stai la dum lung? Ajunge la jumatatea indicatorului?
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: mtm1234 on January 06, 2015, 15:23:49 PM
Diesel-urile moderne au o rezistenta in aeroterma si fac caldura chiar daca temperatura motorului e mica. Ar fi chiar foarte ciudat ca un Legacy din 2008-2009 sa nu aibe aceasta dotare, o au Golfurile 5 din 2005 si alte masini mai putin "masini" ca Legacy-ul. Cu temperatura motorului cum stai la dum lung? Ajunge la jumatatea indicatorului?

Nu am indicator (ac) pt așa ceva. Decât martorul care se stinge când s-a încălzit. Se stinge rel repede... să zic după 5-10 min de mers
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 06, 2015, 15:26:22 PM
Si Renault stiu ca aveau PTC heater, ba chiar si la Fiesta exista optiunea in tarile reci, dar probabil ca la diesel'urile Subaru nu s'a montat.
In State am vazut electric block heater, insa, evident, e ptr masini tinute in garaj, cu acces la reteaua electrica, caz in care mi se pare inutil dispozitivul
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: ucosmin on January 06, 2015, 16:46:08 PM
Sigur nu ai indicator de temperatura a motorului? E cel mai din stanga ca sa zic asa. Am vazut pe outback din 2014 2.0D ca avea, Legacy din 2008 diesel are.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: mtm1234 on January 06, 2015, 16:54:22 PM
Sigur nu ai indicator de temperatura a motorului? E cel mai din stanga ca sa zic asa. Am vazut pe outback din 2014 2.0D ca avea, Legacy din 2008 diesel are.


Nu, la mine arată cam așa: http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/gen-4-2010-2014/18426d1295309077-outback-diesel-dashboard-warning-symbols-dscf2860.jpg
cel mai din stânga îți arată consumul față de medie. Doar martorul îți arată când e motorul rece/cald
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: ucosmin on January 06, 2015, 17:04:57 PM
Am gresit, din departare parea indicator de temperatura. Poate te intalnesti cu un coleg forumist dizalar si faci o comparatie.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: celalalt on January 06, 2015, 18:47:23 PM
Eu pun 5 lei pe filtrul de polen.
Cred ca la diesel se incalzeste si cu 1/2 apa in instalatie.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Adi-Canada on January 07, 2015, 18:39:20 PM
...................................
In State am vazut electric block heater, insa, evident, e ptr masini tinute in garaj, cu acces la reteaua electrica, caz in care mi se pare inutil dispozitivul
Nu e chiar asa de inutil dispozitivul. Aici foarte multe masini au block heater pentru ca multi isi tin masinile afara pe timpul iernii deoarece ori nu au garaje, ori garajele le sant pline de vechiturile din casa de care nu vor sa se desparta si isi trag fire pana la masina ca sa le tina calde pe timpul noptii (mai ales). De asemenea, foarte multe companii, fabrici si firme au intalatii electrice trase in parcarile lor pentru a bransa masinile pe timpul cat angajatii sant la servici.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 07, 2015, 18:54:17 PM
Ah, la varianta cu fir tras pana la strada nu prea ma gandisem, eu luam in calcul doar varianta cu incalzirea din garaj
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: stefanbv on January 07, 2015, 19:07:32 PM
In RO te risti sa tragi niste fire afara...  ;)
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Adi-Canada on January 07, 2015, 19:18:12 PM
Ah, la varianta cu fir tras pana la strada nu prea ma gandisem, eu luam in calcul doar varianta cu incalzirea din garaj
Majoritatea (cred ca peste 50%)  au pornire automata la telecomanda care incalzeste si motorul si habitaclul. Alti vreo 40% au block heater indiferent ca stau la casa sau bloc. Cred ca mai putin de 10%  nu am nimic de incalzit pentru iarna.
In RO te risti sa tragi niste fire afara...  ;)
Nu am vazut si nu am auzit vreodata ca cineva sa se fi legat de firele trase afara   ::)
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 07, 2015, 20:03:50 PM
Le taie si le dau foc, sa scoata cuprul din ele  :D
Pornirea cu telecomanda e utila la un motor pe benzina, la cele diesel la ralanti, fara vreo rezistenta electrica pe traseu dureaza mult sa ajungi la o temperatura decenta, atat a interiorului, dar si a motorului, eu personal n'as monta asa ceva pe motor diesel
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: sherban on January 07, 2015, 20:25:42 PM
Eu am pornire motor din telecomanda si la diesel si la benzina si pot sa iti spun ca sunt utile la ambele.Corect, randamentul/viteza de incalzire la benzinar e mai crescut, insa si la diesel este destu de ok..Din start ambele sunt setate sa mearga 20min,,dupa care se opresc..
In 20min si la delanti, un diesel se incalzeste la interior. Le am pe ambele masini de mai bine de 3, respectiv 5 ani si isi fac treaba si iarna si vara.
In fine, nu vreau sa intru in polemica si pe tema asta, eu unul sunt multumit de  ele.Viper, ca si brand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Adi-Canada on January 07, 2015, 20:52:53 PM
Le taie si le dau foc, sa scoata cuprul din ele  :D
Nu mai e la moda cuprul.  S-a trecut pe fibra optica si satelit  ;D
Pornirea cu telecomanda e utila la un motor pe benzina, la cele diesel la ralanti, fara vreo rezistenta electrica pe traseu dureaza mult sa ajungi la o temperatura decenta, atat a interiorului, dar si a motorului, eu personal n'as monta asa ceva pe motor diesel
A mea e pe benzina si e foarte eficace. Pentru diesel nu ma pronunt, nu stiu. Aici nu exista diesele
Eu am pornire motor din telecomanda si la diesel si la benzina si pot sa iti spun ca sunt utile la ambele.Corect, randamentul/viteza de incalzire la benzinar e mai crescut, insa si la diesel este destu de ok..Din start ambele sunt setate sa mearga 20min,,dupa care se opresc..
In 20min si la delanti, un diesel se incalzeste la interior. Le am pe ambele masini de mai bine de 3, respectiv 5 ani si isi fac treaba si iarna si vara.
In fine, nu vreau sa intru in polemica si pe tema asta, eu unul sunt multumit de  ele.Viper, ca si brand.
Nu e nici o polemica pe tema asta. Discutam, facem schimb de opinii. Fiecare cu parerea si experienta sa.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 07, 2015, 21:40:38 PM
Eu am dormit peste noapte in Fiesta, afara erau in jur de 4-5 grade, insa cu caldura data cat sa'mi fie mie bine inauntru, dimineata apa de la motor tot nu ajunsese la jumatate (temperatura optima de functionare)
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: mtm1234 on January 10, 2015, 15:15:56 PM
Până la urmă am lăsat-o așa cum e. Filtrul e ok, nu pare îmbâcsit, cum ziceam e schimbat de aprox 6 luni. Totuși mașina devine confortabilă, nu am motive de îngrijorare. Poate am fost eu prea obișnuit cu mașina veche (o skoda pe benzină), care sufla foarte fierbinte când dădeai pe max.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: adinegru on January 20, 2016, 15:14:30 PM
Dezgrop topicul ăsta. -22 azi la 7am, mașina a pornit, dar căldură a băgat abia după 20 și ceva de minute. Îmi poate face cineva o poză la setările optime, poate greșesc pe undeva...
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2016, 15:17:58 PM
Erai pe Auto cu ventilatia? Daca da, em observat la a mea ca incepe sa bage aer abia cand temperatura apei ajunge pe la 54 grade. Deci practic a avut de recuperat cam 76 grade la tine.


Altfel pe ventilatie 1-2-3-4 ar trebui sa simti caldura imediat ce ajunge apa la 30+ grade cat sa incalzeasca putin aerul.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: adinegru on January 20, 2016, 15:22:39 PM
Eram pe treapta maximă la ventilator, AC apăsat, 24 grade.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2016, 15:31:32 PM
No, pai da-l pe caldura maxima pana baga prea cald si apoi il dai mai incet.

El nu face decat sa ajusteze niste fante pe pozitii predefinite pentru atunci cand motorul este cald. Ele permit unui anumit volum de aer sa vina de afara asa cum este el si altul trecut prin radiator. Practic tu ai bagat aer rece ~70% combinat cu aerul trecut prin radiator ~30%.  Normal ca pana a ajuns acel 30% sa poata influenta cei 70% de aer de -22 grade a durat o vesnicie.

Daca il dai la maxim o sa iti bage doar aer pe care il trece prin radiatorul de caldura.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: adinegru on January 20, 2016, 15:32:31 PM
Și la temperatură, are rost să il dau pe 30 sau e OK pe 24?
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2016, 17:11:31 PM
Caldura la maxim, adica 30. Despre aia vorbeam sa o dai la maxim. Ventilatia 1-2 sa nu paralizezi in primele 2-3 minute cat baga rece.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: UXE on January 20, 2016, 18:43:16 PM
Te poti ajuta si de incalzirea in scaune.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: celalalt on January 20, 2016, 23:04:49 PM
Ac ul ala nici nu porneste la minus doojde grade.Nu inteleg ce tot aveti cu el.Si la temp aia exterioara ti se paremult 20 de min?Sa zici mersi ca nu ti a sarit masina n pat o ora inainte sa te trezesti... ;D
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: adinegru on January 21, 2016, 08:16:24 AM
Da, pus pe 30 grade și ventilatorul la minim merge mai repede. Sau poate că azi au fost doar -13.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Muttley on January 21, 2016, 09:18:09 AM
Aeroterma raceste antigelul, folosind aerul rece din habitaclu, care la Forester e mult al naibii. In ritmul asta n-o sa dea caldura decat dupa vreo juma' de ora.
Incearca sa faci frigul in masina vreo 10-15 minute, de preferat in mers, cu ventilatia pe zero, pentru a-i permite antigelului sa se incalzeasca, si abia apoi porneste caldura. Atunci va incalzi.
Apoi mai e o chestie, in momentul in care s-a deschis termostatul, mai ales la viteza, s-a terminat cu caldurica. Cartonu' clasic face minuni la -20 grade.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Forester on January 21, 2016, 10:13:51 AM
De ce sa se deschida, daca nu e nevoie? Adica nu foloseste incalzirea habitaclului pentru racirea agentului si daca nici asa nu duce, deschide termostatul?
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 21, 2016, 15:41:49 PM
Dezgrop topicul ăsta. -22 azi la 7am, mașina a pornit, dar căldură a băgat abia după 20 și ceva de minute. Îmi poate face cineva o poză la setările optime, poate greșesc pe undeva...

Eu am facut azi o proba si de la -5 grade la pornire, temperatura motorului a crescut cu cate 10 grade/minut, stationar. Ralantiul a stat la ~1500rpm pana temperatura lichidului de racire a ajuns la 50 grade, ulterior a scazut la 1000rpm. Dupa vreo 7 minute ajunsese la 60 grade. Ventilatia era pe 23 de grade, treapta a II'a, spre picioare/geamuri
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: catani on January 21, 2016, 18:26:28 PM
...
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: Forester on January 21, 2016, 18:29:26 PM
Nu stiu cata importanta are - in 2008 a fost schimb de generatie, ai forester SG sau SH?
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: catani on January 21, 2016, 18:41:59 PM
SH
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 21, 2016, 19:37:13 PM
Nu m'am documentat nici ptr SG cum e instalatia de ventilare, dar daca nu e bi-zonal (si nici SH'ul nu are asa ceva, din cate stiam), nu vad ce'ar putea face sa nu ajunga aer cald decat pe stanga.
Din pacate pe opposetforces nu au schemele si ptr SH sa vad ce ar putea obstructiona doar aerul cald, desi acesta fiind trimis de o singura aeroterma, ciudat sa intre doar aer rece
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: catani on January 21, 2016, 20:29:09 PM
.
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: andrei0241 on January 21, 2016, 22:26:18 PM
Si dupa denumire pare a fi o posibila cauza. Aeroterma, daca e ca la SG, ar trebui sa fie in spatele torpedoului, ca p'acolo se schimba filtrul de polen, poti arunca o privire p'acolo, poate ai noroc si nu trebuie sa demontezi mai multe
Title: Răspuns: încălzire habitaclu
Post by: catani on January 22, 2016, 09:52:56 AM
.