Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: MihaiFlorescu on August 21, 2015, 11:09:07 AM
-
Rasfoind paginile forumului international dedicat posesorilor de outback, m-a lovit ca au un intreg subforum despre garniturile de chiulasa.
Intr-un topic unde fiecare scrie modelul si kilometrajul la care au picat, dupa 44 pagini rezulta urmatorul trend:
Outback 2006-2009 - pica garniturile in intervalul 80-130.000km (la unii s-a repetat problema dupa inca 60.000km de la schimbare)
Outback 1998-2005 - pica garniturile cel mai devreme pe la 160.000km, si multi abia pe la 200.000km s-au plans de asta
Outback 2010-x - mai putine cazuri, dar apar cam dupa 130.000 km. Mai multe la motoarele 3.6i
Ma gandesc ca e bine de stiut pentru cei care cumpara la mana a 2-a un outback.
-
149.000km sau 8 ani in cazul meu. Amuzant ca eu am scris subiectul si eu am patit-o la o masina abia cumparata.
-
Pentru cei ce au rabdare sa citeasca, niste articole interesante, cred ca valabile pentru orice 2.5, nu doar pentru Legacy/Outback:
Partea I: https://allwheeldriveauto.com/subaru-head-gasket-problems-explained/
Partea a II-a: https://allwheeldriveauto.com/subaru-head-gaskets-problems-explained-part-ii/
PS: Recomand sa cititi partea a 2-a direct intrucat acolo detaliaza motoarele 2005+
-
Deblocat pentru a permite inceperea discutiilor daca este cazul.
-
Era cat pe ce sa dau banii pe un Outback 2.5, noroc cu thread-ul asta ca am fugit mancand pamantul. Ma miram eu de ce sunt asa ieftine. Din cate inteleg problema cu garnitura de chiulasa nu afecteaza si 2.0 aspirat, corect?
-
Eu zic sa nu fugi de outback. In orice masina second vei baga bani. Macar la asta se stie solutia care tine 150.000 km
-
Va salut din nou.Ma bate gandul unei achizitii de OutbackMasina este din dec 2006,2.5 benzina aspitat.Am prins-o la un pret foarte bun,cu revizii in reprezentanta pana la 93 k km,cat are acum masina.Vad ca sunt probleme cu garnitura de chiulasa la motoarele astea.Cam cat costa service-ul pentru remedierea acestei probleme,in caz ca ea apare?Ma refer la reprezentanta,nu in alta parte.In alta ordine de idei,am facut un test de drum cu ea si lucrul care ma deranjeaza efectiv e pedala de ambreiaj foarte tare.Toate sunt asa?Multumesc anticipat.
-
Mihai e in vacanta deci e posibil sa vada mai tarziu mesajele.
Asta e topicul lui, sigur a documentat consumul
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2769.480
Spor la sapat.
Parca imi amintesc de vreo 8 sau 9.. practic cat consuma STI-ul la vale si tractat
-
Sub 9% nu va fi consum, in ideea ca autostrada inseamna +120kmph. Daca te limitezi la 90kmph, consumul scade si el, insa nu cred ca vei ajunge sub 8% nici asa (oficial, extraurbanul este 7%)
LE: de pe topicul lui Mihai
Am mers cat am putut de economic si am reusit sa ma incadrez foarte bine in plinul de benzina. Chiar mai am pentru 190 km cica. Evident au fost si niste reprize scurte pana pe la 160/h, dar in rest 120 autostrada si 100-110 in afara localitatilor.
Consum carburant omv 95 fix 8%.
Consum ulei 0. Asta ca sa inchid capitolul consum ulei.
Asta dupa engine rebuild. Gasesti informatii mai detaliate in topicul mentionat
-
Am inteles,va multumesc,deja incep sa o las mai moale la valorile astea de consum...In oras (Bucuresti) ia sigur 13-14 si cu GPL nu vreau sa ma complic.Mai "sap" in topicul lui Mihai.:-)
-
O reparatie de chiulase in medie pe la 5.000 lei. Variaza mult in functie de ce se gaseste in ele. Poate fi mai ieftin sau mai scump.
Outback nu e masina de naveta. Este inalta si deci nu foarte aerodinamica. Consuma undeva la 10% mers 130 si in acelasi timp cari masina multa inutil dupa tine daca esti singur cu bagaj de mana. Uzezi si cauciucuri de suv, mai scumpe ca cele de berlina etc.
Eu fosesc masina pentru drumurile cu familia, in weekend si la intalnirile subarufanclub sau la nevoie cand cealalta masina nu este disponibila.
-
Unde se poate vedea lista cu ce trebuie schimbat la o revizie de acest gen ? Cred ca se apropie si la mine sa fac una de acest fel si vreau sa ma pregatesc!
-
asta nu-i revizie :) asta-i scos si desfacut motorul bucati pt. inlocuit garnituri de chiulasa :) si la nimeni nu se apropie de bunavoie ...
-
Pentru cei ce au rabdare sa citeasca, niste articole interesante, cred ca valabile pentru orice 2.5, nu doar pentru Legacy/Outback:
Partea I: https://allwheeldriveauto.com/subaru-head-gasket-problems-explained/
Partea a II-a: https://allwheeldriveauto.com/subaru-head-gaskets-problems-explained-part-ii/
PS: Recomand sa cititi partea a 2-a direct intrucat acolo detaliaza motoarele 2005+
Foarte utile articolele. Tot ma documentez despre acest motor, avand in vedere sa achizitionez un Outback 2.5 CVT (2015+). Sunt niste detalii interesante, cum ca problemele au aparut cel mai mult in SUA din cauza calitatii combustibilului. Totusi, nu sunt prezentate niste statistici despre problemele modelelor din Europa. O alta nelamurire a mea ar fi daca motorul de dupa 2005 a mai fost imbunatatit in ceea ce priveste problemele astea. Ma tot bate gandul sa fac macar verificarea prezentei gazelor in circuitul de racire atunci cand voi cumpara masina, dar oare am posibilitatea asta intr-un autohaus din Germania? Fix problema asta "fina" am avut-o si la actuala masina, pana cand la o a treia inspectie mi s-a facut testul acesta (nu cu un aparat de masura, ci cu un lichid care-si schimba culoarea in prezenta gazelor).
-
Acelasi bloc. Dar la sfarsitul zilei orice motor open deck poate sa aiba probleme cu garnitura de chiulasa daca nu este intretinut.
-
Ar putea fi și alta cauza, în afară de garnituri chiulase? Outback 2010 2.5 N/A
https://youtube.com/shorts/8uSJbkMLX_k?feature=share
-
alte simptome ? cand accelerezi creste turatia pompei de apa deci creste un pic presiunea deci cu capacul ala desfacut cam arunca apa afara oricand...
-
Până să pornesc audio eram convins că sunt garniturile. Când am auzit motorul că se turează m-am întrebat de ce?
La aerisire capacul se tine deschis dar nu se turează motorul. In rest capacul trebuie sa fie mereu acolo.
Acum probabil are aer în instalație sau lipsa de antigel :) deci daca o lasă așa e posibil sa se ajungă și la garnituri de chiulasă.
-
In mers se goleste radiatorul (in vasul de expansiune, de unde da pe afara). La ralanti nu ar aparea fenomenul.
Alte scurgeri nu sunt, distributia si pompa de apa inlocuite in urma cu cateva mii km (cred ca de vreo 2-3 ani).
Fara fum alb pe evacuare, fara rateuri in mers, doar bec aprins de temperatura mare (din cauza de radiator golit)
-
ii bun, daca a ajuns deja la temp mari ... head gaskets time :)
-
Eu așa am zis, mai ales că problema nu e chiar recentă, doar că acum am înțeles c'a devenit cam permanentă (nici nu prea e folosită mașina de când au apărut simptomele).
Deci să îi dea cu cremă de garnituri...